Brzdové obložení-mechanické brzdy disk

9 nepřečtených
  • Romancero

    Zdravím ,

    prosím o radu ohledně výběru brzdových destiček na gravela Sequoiu. Jsou tam obyčejné mechaniky (TRP -kotouče 160 mm,). Nejde o životnost obložení, ale o dobrou účinnost., spolehlivost. Máte zkušenosti? Můžete doporučit? Je vůbec rozdíl mezi obložením pro hydry a mechaniky?

    Díky. R.

    0 0
    • Bruca  

      Je to jedno, jestli hydra nebo mechanické. Důležité, aby ti seděl druh, a pak jen organické nebo sintrovane

      0 0
      • Romancero  

        takže díky..organické nebo sintrované. Asi si to vygůglím…ale , co jsem tady sledovat tak kluci tady „cosi“ vypalovali"..což mě samozřejmě nehrozí! Nejsem dounhulák :-)

        asi to beru moc vědecky -teda přes ten koef. tření :-)

        0 0
        • novas752  

          Sintr je na delší sjezdy když už organické destičky přestávají fungovat. A nebo do mokra, tam brzdí také o dost lépe než organické. Ale za studena a za sucha brzdí hůř, jsou hlasitější a víc žerou kotouč ale méně ubývají – jsou tvrdší.

          0 0
          • Romancero  

            no díky..za osobní zkušenost to jsem potřeboval vědět…

            PS: tak když jsem sjížděl delší a prudší kopec (do Rokytnice nad Jizerou z Rezku) s báglama, pak jsem si položil filozofickou otázku-jsou lepší kotouče (mechanické) nebo nakonec ty véčka nebyla tak špatná? :-)

            0 0
            • novas752  

              V podstatě jo. Akorát kdyby cestou zapršelo, véčka bys fakt nechtěl. I s těma mechanickýma kotoučema je trochu míň ****** enž s véčkama. To je furt úprava polohy špalků, napnutí lanka, furt se ladí předpětí čelistí, všude z toho je bordel (když se projede mokrem)…

              Na tohle ideálně ty sintrovaný destičky a slušný kotouče (levný kotouče se sintrovanejma destičkama moc nefungujou). Nejlíp pak hydraulický brzdy se sintr destičkama. A samozřejmě umět brzdit. Krátce a razantně. Kotoučový brzdy dlohhodobý mírný přibržďování nemaj v lásce – na autech se to řeší bržděnim motorem.

              0 0
              • Romancero  

                moment..takže i materiál kotoučů je důležitý? Já je považoval jen za kus „železa“! :-)

                ale s tím brzděním souhlas! to potvrzuji…

                Ted´ tedy jen vychytat ten správný typ (rozměry) destiček…taky docela mazec se v tom vyznat ! a ještě navíc sháním pevné osy-další guláš (délka osy a stoupání závitu)!

                0 0
                • novas752  

                  Ano je ale ne tolik, tam se rozlišuje jen dobrej kotouč a špatnej kotouč. Dobrý kotouče jsou obvykle broušený/frézovaný, blbý kotouče jsou jen výstřižek z plechu. Například Sram Centerline jsou dobrý, od Shimana vše od SLX kotoučů nahoru…

                  0 0
                  • Romancero  

                    nedávno jsem si od SH -kotouč pořídil a dle zpacování a ceny vypadá slušně :-)

                    ale ještě ho nemám zajetý…

                    Musím uznat, že kotoučovky i když jen mechanické, jsou přece jen posun dopředu! pamatuji na MTB , co bylo s V-čkama práce a jak ubývaly! „žraly“ ráfky a museli se udržovat v čistotě. Jeden ráfek jsem měl i probržděný-po natlakování pneu praskl! v místě trhliny měl tak cca 0,1 mm ..

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.