Zdravím, pomalu se poohlížím po nových brzdových špalcích na brzdy sora. Chci se zeptat jak brzdějí tyto špalky http://www.kupkolo.cz/…2207_z95048/ ? Jsou dobré nebo ne ? Nějaká alternativa ? Preferuji špalky s patkou. Díky
Zdravím, pomalu se poohlížím po nových brzdových špalcích na brzdy sora. Chci se zeptat jak brzdějí tyto špalky http://www.kupkolo.cz/…2207_z95048/ ? Jsou dobré nebo ne ? Nějaká alternativa ? Preferuji špalky s patkou. Díky
Ale jo, lepsi nez Sora.
Koolstop
Stejne bude muset koupit tyhle a pak klidne gumicky Koolstop.
Mam ty neCNC (stribrne) a celkem brzdi. Proti zakladnimu Shimanu jsou to dudy v ruce.
Ono taky zalezi jaky dudy clovek v ruce ma. Pocit se muze dost lisit.
Prijimam. Ale stejna kola, stejne plaste, stejne dudy – Shimano spalky (zakladni) vs. Force – poznas to.
Mám nejradši velikost 3–4, mam velký dlaně.
Mně přišlo, že tyhle špalky brzdí stejně, jako levné špalky shimano…
Raději bych vzal tří barevné BBB.
Mám je asi čtrnáct dní, tak uvidíme po delší době.
Po jednom sjezdu z Mont Ventoux v lijáku byly na vyhození (najeto celkem max 500, spíš méně..). Za mne tříbarevné BBB never more.
ktore, tie z linku ci trojfarebne BBB?
Nebo myslíte , že by byly lepší tyhle ? http://www.kupkolo.cz/…8080_z90819/
škoda že nejsi z Prahy, Ultegry se mi tady válej nový
Original shimano spalky za moc nestoji, chytaji spony, zerou rafky.
Takze ideal koupit co nejlevnejsi spalky s botkama a do tech potom nejaky lepsi spaliky.
No ono to stejně vypadá že koupím ty force, a po tom co je sjedu tak koupím nějaký kool stopy ;) Díky všem ;)
Ještě mě napadlo jestli má cenu kupovat tyto špalíky ? Nebo jsou to vyhozený peníze? http://www.kupkolo.cz/…42210_z2266/
Treba na Favorita. Budou tak nejak odpovidat charakteru kola.
V dohledné době asi budu brát nějaké věci z koloshopu, takže chci přihodit i nějaké špalky… jsou lepší Koolstopy (losos) nebo SwisStopy – konkrétně SwissStop Race Flash Pro Green?
Moje zkušenost je taková, že SwissStop Flash na ráfcích Mavic SL a SE nebrzdí za sucha dobře a za mokra už vůbec, KoolStop Dual Compound (losos&černá) minimálně za sucha brzdí bez problémů velmi dobře, za mokra jsem s nimi ještě nejel. Čistě lososové mám pro jistotu v záloze.
Čisté losos asi nejlepší botky co jsem vozil. Brzdí skvěle a ráfky jsou v pohodě.
Ty swisstopy mám a jsou super, nechytaj špony, nežerou ráfky a s brzdným účinkem jsem spokojen, možná je jen potřeba trochu větší síla k brždění. Jediný, s čím jsem měl problém bylo, dostat je do 105 čelistí, musel jsem je obrousit.
Ahoj, potřebuji nové špalky na karbon ráfky. Má cenu kupovat obyčejné korkové force? Bude to brzdit a nezežere mě to ráfky? Nebo se vyplatí jít třeba do https://www.kupkolo.cz/…erna_z92704/
Díky
https://www.kupkolo.cz/…luta_z91683/
Brzdí i na mokru, rychle odcházejí a mažou ráfek, ale za to bezpečné brždění v dešti, se to vyplatí..
No popis mají u všech špalků stejný. Tak nevím jaký je mezi nimi rozdíl
Prohlédni si ty obrázky.Je tam nějaký graf účinnosti za určitých podmínek.
Jinak já stále jezdím korek ale pokud to nějak poškozuje ráfek tak asi pujdu taky do těch Swiss stop.Ale ta cena je trochu zhovadilost.
Mám ty Black Princy ve předu a oproti korku trochu více žerou ráfek. Brzdí ale daleko lépe. Když jsem je kupoval, tak jsem nechápal ten žvást špičkový výkon za sucha a ještě lepší za mokra ale je to tak.
Cena je šílená, ale pokud by to prodloužilo životnost ráfků tak proč ne, ale jestli žerou víc ráfek tak to je dost blbý. Teď mám originální korkové(ale jsou černé jako guma) od výrobce kol a při větším brzdění smrdí a divně se připalují.Za mokra to skoro nebrzdí. Pokud by byl obyčejný korek lepší tak do něj půjdu.
Nějaký tip na brzdové špalky na AL ráfek? Brzdy Sram Force, ráfky FR Zero. Teď tam mám nějaké Swiss Stopy, ale třeba je něco lepšího?
zkus tyhle
Ty mám vepředu, jsou dobré až výborné, vzadu mám čistý losos. Ale stejně mi přijdou nové setové Shimano lepší.
Tyhle Flash PRO třeba na tvrdé Mavic ráfky nic moc, ty dvoubarevné KOOL Stop podle Delkima jsou lepší.
Díky za rady.
A na karbonové ráfky byste doporučili co?
Jednu dobu se říkalo, že nejlepší jsou žluté Swiss Stop, pak jsem na doporučení koupil červené korkové Corimy, které mne nenadchly, slyšel jsme teď také o nějakých šedých Zippech a na e-shopech mne zaujaly od Swiss Stopu ty Black Prince, ale už jsem se nedočetl jaký je třeba rozdíl mezi verzí Race PRO a Flash EVO. Nicméně zajímavý je i Black Prince i údaj o zahřívání viz. foto. To by u plášťových karbon ráfků mělo opodstatnění.
Moje srovnání špalků s Borama 2014:
Swissstop black prince: brzdí OK, mají tendenci se lepit při delším brždění, vydrží celkem dlouho
Levný korek: brzdí OK, nelepí se, při delším brždění se pálí, mizí před očima
Originál červené Campa: brzdí faktasticky, při zahřátí kvičí, drží dlouho – na Bory rozhodně nejlepší špalky a brzdí lépe, než všechna hliníková kola, která mám.
ten levný korek se fakt nevyplatí. Moc to nebrzdí a je to hned pryč. Black Princy mám na předním už tak 10000 km a jsou jak nové. Při delším brzdění mají tendenci lehce pískat.
Musim potvrdit. Mam zlute Swissstop na Mavic Cosmic a me to zastavi, ale zadne agresivni brzdeni to neni. Hodne se zapekaji, nasledne piskaji. Za mokra to nedela vubec nic (presneji nebrzdi). Na jedny jsem najel asi 30 tisic, ale zadne sjezdy v Alpach, nebo zavody.
Nove mam Bora spalky na jejich kolech s AC3 (drazky) a to fakt brzdi. Mockrat jsem na tom nebyl, ale rozdil je markantni. Zda se, ze spaliky rychleji mizi a prasi se z toho (z cervenych spaliku sedy prach). K vydrzi kol ci spaliku budu moct neco rict tak za rok dva. Do mokra to dobrovolne brat nebudu.
Taky teď na letňákovi vozím Bory s brzdnou plochou AC 3/Campa špalky a opravdu ve srovnání – bez drážek – rychleji ubývají. Jinak karbony přes léto vozím nepřetržitě od roku 2003 a co se týče špalků, tak jedině červené Campy. Za sebe je mohu jen a jen doporučit.
Nejde špalky doporučit obecně. Červené Campy na borách byly suprovní. Na zippech bída.
Jsem shodou okolností karbonové Zippy/špalky Campa dvě sezony vozil. Konkrétně verzi 303 galuska, modelový rok 2015. Měl jsem tam tenkrát chvíli též černé Swissy, ale zcela nezaujatě z vlastní zkušenosti říkám, že Campy byly lepší a se Zippy si bez problémů rozuměly.
Ty jednotlivé typy black princů se liší podle toho jestli jsou do campa nebo shimano botek, plus je jedna verze pro extra široká kola-spalek je uzsi. Směs je ale u všech stejně.
Na mojich metronech brzdily za sucha solidne, ale dost kvicely když se zahraly. Teď mám bory s cervenyma campa spalkama brzdění o třídu lepší, nepiskaji, spíš trochu hučí. Ale ty bory maji speciálně upravenou brzdnou plochu
J9nak u karbonu výrobci většinou přímo předepisují spalky, použití jiných se bere jako jako porušení záručních podminek
Čau, máš brzdy Shimano? Pokud jo, jaké ty Campa špalky přesně máš?
Jezdíte někdo s těmito BBB TechStop BBS-26HP?
Sklouznu se ve vlákně.....
Doba pokročila tak jsem se chtěl zeptat zkušených silničářů, jestli náhodou už neexistují univerzální špalky na hlínu i karbon. Na dvou kolech budu na závody měnit tréninkové hlíny za karbonová kola, tak bych si to časté přehazování rád co nejvíc usnadnil ;-)
Karbon spalky na hline brzdi slusne, problem je, ze se do nich zapichaj duralove spony z rafku a ty pak nici karbon rafek. Bohuzel univerzalni pravidlo.
Díky, čekal jsem na zázrak a tohle tak úplně slyšet nechtěl :-)
Zázrak se jmenuje kotouče, ale to jsi už vůbec nechtěl slyšet…:-)
Tam mám hlavně problém v nepodpoře týmů během závodů mládežnických kategorií – nejsou rezervní záplety a těch možných variant (osy, průměry kotoučů) je tolik, že asi hned tak ani nebudou.
U klasiky je to snazší, rychloupínák a kazeta odpovídající kategorii.
Je to, jak píše Ječňák. Špalky na karbon můžeš na hliník použít, ale zpět na karbonový ráfek bych je též nedával. Stačí měnit pouze špalky v botkách. Ze začátku nebude ten druhý neseřízený pár (na hliníku) přesně dosedat, po chvíli se ale „vytvaruje“ podle ráfku.
na starší výletní silničku mám obyč špalky Force a podle mé logiky bych je nasadil opačně, než je na nich uvedeno.Při brzdění bych chtěl, aby mi kolo tlačilo bordel ven z drážek a ne z krajů dovnitř, kde nemá kam utéct, podobně jako odvádí pneumatika auta vodu ze středu ven. Prostě bych to montoval šipkou drážky / výřezu PROTI směru otáčení kola. Byl by někdo schopen mi zdůvodnit, proč to chtějí nasadit takto? :)
No asi to bude brzdit stejně ať to dáš tak nebo tak, drážky se ucpou bordelem vždycky.
Mám přímo s těmito špalky zkušenost a též jsem se nad tím zamýšlel. Tvá logika je správná, mám je na zimákovi nasazené dlouhodobě opačně. Nevím, proč to mají označené obráceně.
tak tyhle už to mají označené logicky správně, měly by to být Pro-T, ty předchozí výše asi Force.
Zdravím, půjdou špalky Campagnolo BO500X1 do Shimano Ultegra brzd? Někde se píše, že ano a naopak. Nebo nějaká jiná alternativa pro kola Campagnolo Bora One? (Žluté swiss stop nechci)
X je na Shimano. Original od Campy brzdi na Borach nejlip, za me zdaleka nejlepsi brzdny vykon na rafkovych karbonech.
Kompatibilitu již popsal správně nooski. Já se k tomu chci vyjádřit hlavně z důvodu, aby jsi se nepouštěl do žádných experimentů a používal jen Kampa špalky, kód kterých zde sám uvádíš.