brzdovy desticky - vydrzely jen 3 tydny ?

89 nepřečtených
  • martin_bakov

    Ahoj,

    3 tydny zpatky sem si koupil novy kolo mam tam brzdy Avid BB5, pohoda. Byl sem s tim 3× na Jestedu (takze z kopce sem najel cca. 2500 m) a pak sem jel minulou sobotu Jested tour (2600m) a ke konci zavodu me zacly brzdy vzadu pri brzdeni skripat a uz sou docela nadoraz, uz to tam je dost obrouseny. Tak sem sjezd zacal brzdit prednima, sem zvedavej jak dlouho jeste vydrzej ty predni…

    Moje otazka teda je jestli vyrobci davaj do kola shitovy brzdovy desticky, nebo jestli mam pocitat s tim ze pri svym tempu si budu kazdej mesic kupovat novy desky za 390 jeden par, coz by me docela sr*** !

    Kotoucovky mam ted poprvy, neznam nic – takze me jeste muzete utesit tim ze kdyz zacnou desticky ‚drit jinak‘ ze to je jenom ze sou odreny do poloviny… kez by to tak bylo :)

    Koupil sem ted nejaky desticky od spolecnosti SRAM, jestli existujou nejaky odolny verze desticek tak piste… do budoucna se budou hodit.

    Dik za rady

    0 0
    • juli  

      K životnosti ti bohužel nic nepovím, ale zeptám se. Ty používáš primárně zadní brzdu?

      0 0
    • Alliosa  

      Na mém předchozím biku jsem měl kotouč jen na předku a destičky jsem neměnil vůbec. Kolo jsem měl 2 roky. Sice to byla mechanika ale brzdil jsem sní víc než zadní ráfkovou, brzdila o poznání líp… Jsem z Krkonoš a vyhledávám delší sjezdy, takže do těla určitě dostala. Teď na současnym biku mam obě hydrauliky. Jety ale jen tudle sezonu, zatim bez potíží. Asi si měl fakt špatnej kus.

      0 0
    • martin_bakov  

      Brzdim primarne zadni jako kazdej ,ale vetsinou i dobrzduje trochu predni brzda… drifter moc nejsem :)

      0 0
      • dieegoo  

        Dam krk na to, ze drtiva vetsina tady zadni brzdou primarne urcite nebrzdi :)

        0 0
        • martin_bakov  

          Tak to me teda poucte :) jakou to ma vyhodu brzdit predni ? Krom toho ze kdyz to neodhadnu tak pujdu pres riditka…

          0 0
          • juli  

            Asi tak, začni pomalu. Na zadní brzdu, zapomeň a zkoušej brzdit jen přední a zároveň posouvej těžiště dozadu. Pokud zustaneš nad řidítky, tak máš šanci při prudkém brzdění, jít přes ně. Zadní pomalu postupně přidávej, ale hlavní nápor bude mít vždy přední i ve sjezdech. Postupně na to příjdeš. Brzdit pouze zadní je specifický případ zatáčení driftem a normální u kluků ve věku kolem 10 let, kde tatínci kupují neustále nové zadní pláště.

            0 0
          • Krocan  

            na přední kolo se přesouvá všechna váha při brždění (zvlášť ve sjezdu) a zadní, pokud se neposadíš prdelí na zadní kolo začne celkem rychle prokluzovat…toť můj názor :o)

            0 0
          • Polo21  

            jasne ze primarna je predna brzda, aj auta mavaju v predu ucinejsiu kotucovu brzdu a vzadu menej ucinnu bubnovu, ide o to ze predna ta zabrzdi skor a v podstate z mensou namahou ako zadna ktoru skor spalis (co sa stalo v tvojom pripade)  a to uz nehovorim ze ta bude brat do smyku

            primarne pouzivaj len prednu brzdu a zadnu len vtedy ak si na povrchu kde hrozi smyk predneho kolesa (ten sa da dost tazko ustat)

            inak pekny clanok o spravnosti brzdenia:

            trošku dlhšie, , ale poucne:

            Brzdění a zatáčení (napsal Sheldon „Přední Brzda“ Brown, přeloženo a převzato z angličtiny z http://sheldonbrown.com/brakturn.html)

            Brzdit přední, zadní, nebo oběma? Jelikož vaše kolo má dvě brzdy – na každou ruku jednu – je nutné, abyste v situacích, kdy potřebujete co nejbezpečněji zastavit, věnovali pozornost tomu, jak každou z nich používat.

            Conatoselskýrozum? Selský rozum radí použít obě brzdy současně. Toto bude nejspíš dobrá rada pro začátečníky, kteří se ještě nenaučili správně používat svých brzd, ale pokud se nepřehoupnete přes toto stádium, nebudete nikdy umět bezpečně zastavit na krátké vzdálenosti jako cyklista, který se naučil používat samostatně přední brzdu.

            Maximální zpomalení – zastavení v nouzi Nejrychlejší způsob, jak zastavit jakékoli kolo s běžnou vzdáleností os kol je stisknout přední brzdu tak silně, že zadní kolo jen tak tak, že se nezdvihne ze země. V takovéto situaci nemůže zadní brzda přispět k brzdnému účinku, jelikož nemá možnost přenosu síly.

            Nepřelétnu přes řídítka? Se zadní brzdou si vystačíte v situacích, kdy je špatný přenos síly ve styku kolo podložka, nebo když vaše přední pneumatika praskne, ale k zastavení na suché silnici přední brzda sama o sobě dodá maximální brzdný účinek a to jak v souladu s teorií, tak i v praxi. Pokud si na to uděláte čas a naučíte se používat přední brzdu správně, budete bezpečnějším cyklistou. Mnoho cyklistů se obává používání přední brzdy kvůli strachu, že přeletí přes řídítka. Toto se skutečně stává, ale hlavně lidem, kteří se nenaučili ovládat účinek přední brzdy. Cyklista, který se spoléhá při běžném brzdění na zadní brzdu nebude mít starosti až do chvíle, než se dostane do kritické situace a pak v panice chňapne za nejistou přední brzdu stejně jako za zadní, aby docílil zvýšení brzdného účinku. Toto může způsobit klasický pád spojený s „přeletem přes řídítka“. Jobst Brand má vcelku přijatelnou teorii, že typický pád způsobený „přeletem přes řídítka“ není ani tak způsobem příliš silným brzděním, ale spíše silným brzděním bez toho, že by jezdec použil své paže a zapřel se jimi proti zpomalení: kolo se zastaví, jezdec se pohybuje dál, dokud se jeho stehna nezarazí o řídítka a kolo, které již nenese váhu jezdce, se převrhne. Toto se nemůže stát, pokud používáte výhradně zadní brzdu, protože jakmile by se zadní kolo začalo zvedat, skončil by též veškerý jeho přenos brzdné síly. Bohužel však trvá dvakrát tak dlouho zastavit samotnou zadní brzdou, než samotnou přední brzdou a tak je spoléhání se na zadní brzdu nebezpečné pro cyklisty, kteří jezdí rychle. Je důležité, abyste se svými pažemi bezpečně zapřeli při silném brzdění, aby se vám to nestalo. Skutečně, správná technika jízdy vyžaduje, abyste se posunuli na sedle co nejvíce, jak pohodlně můžete, dozadu, proto abyste udrželi těžiště co nejvíce vzadu, jak je to jen možné. Toto platí vždy, ať už používáte přední, zadní nebo obě brzdy. Jestliže použijete obě brzdy naráz, můžete způsobit smýkání podobné pohybu „rybího ocasu“. Pokud dostanete smyk na zadní kolo a přitom též brzdíte přední kolo, zadek kola bude mít tendenci předběhnout předek, protože na předku se uplatňuje větší zpomalovací síla než na zadku. Jakmile se zadní kolo jednou smekne, může se pohybovat do stran stejně snadno jako dopředu.

            Jak se naučit používat přední brzdu Maximální brzdění se docílí, když stisknete přední brzdu tak silně, že zadní kolo jen tak tak, že se nezdvihne ze země. Jakmile toto nastane, sebemenší přibrzdění zadní brzdou způsobí smyk zadního kola. Pokud jezdíte na obvyklém kole, nejlepší způsob, jak zvládnout používání přední brzdy je natrénovat si to na parkovišti, nebo jiném bezpečném místě a to tak, že budete brzdit oběma brzdama naráz, přitom většinu síly budete dávat do přední brzdy. Šlapejte při brzdění, aby vám mohly nohy ihned sdělit, kdy se zadní kolo začíná smýkat. Trénujte razantnější a razantnější zastavování, až se to stane, tak si zvyknete na pocit prudkého zastavení, na hranici, kdy se vám začne zdvihat zadní kolo. Někteří cyklisté rádi jezdí na kole s trvalým záběrem, tj. na kole, které neumožňuje jízdu na volnoběh. Když na takovém kole prudce zabrzdíte přední brzdou, převody vám poskytnou dokonalou zpětnou vazbu o přenosu síly na zadním kole (to je jeden z důvodů, proč jsou převody s trvalým záběrem upřednostňovány při jízdě v zimě). Pokud pojedete na kole s trvalým záběrem jen s přední brzdou, vaše nohy vám přesně sdělí, kdy jste docílili maximálního brzdného účinku přední brzdy. Jakmile vás toto vaše převody s trvalým záběrem naučily, dokážete zastavit jakékoli kolo lépe, s použitím pouze přední brzdy.

            Kdy použít zadní brzdu Vyspělí cyklisté brzdí samotnou přední brzdou pravděpodobně v 95% případů, ale jsou situace, kdy je lépe použít zadní brzdu:

            Kluzké povrchy. Na dobrém, suchém chodníku (silnici) je obvykle nemožné uvést přední kolo brzděním do smyku. Avšak na kluzkých površích to možné je. Je téměř nemožné ustát smyk předního kola, proto, pokud existuje vysoké riziko smyku, bude lépe, když budete snižovat vaší rychlost zadní brzdou. Skákavé povrchy. Na nerovných površích se mohou vaše kola ve skutečnosti odrážet až do vzduchu. Pokud toto hrozí, nepoužívejte přední brzdu. Pokud byste stiskli páku přední brzdy ve chvíli, kdy je kolo ve vzduchu, zablokovalo by se a věřte, dopad na zablokované kolo je skutečně špatný. Defekt na přední kolo. Pokud vám praskne přední duše, nebo pomalu ztrácí tlak, měli byste použít pouze zadní brzdu pro bezpečné zastavení. Brzdění kola, které má vypuštěnou duši může způsobit, že se pneumatika svlékne z ráfku a velmi pravděpodobně způsobí pád. Přetržený bowden… nebo jiná porucha přední brzdy.

            Kterou brzdu na kterou stranu? Existuje značná neshoda v názoru, kterou brzdu napojit na kterou páku – někteří cyklisté tvrdí, že nejlepší je používat silnější pravou ruku (za předpokladu, že jste cyklista pravák) pro ovládání zadní brzdy. Motocyklisté vždy ovládají pravou pákou přední brzdu, takže cyklisté, kteří jsou též motocyklisty často dávají přednost tomuto uspořádání. Také lze pozorovat trendy národní – v zemích, kde se jezdí vpravo, je obvyklé uspořádání brzd tak, aby přední brzda byla ovládána levou pákou, v zemích, kde se jezdí vlevo, je obvyklé nastavit brzdy tak, že přední brzda je ovládána pravou pákou. Teorie, která se mi jeví jako nejpravděpodobnější říká, že tyto národní zvyklosti vzešly z obavy, aby byl cyklista schopen dávat znamení o změně směru jízdy a zároveň aby stále dosáhl na primární brzdu. Tato logická myšlenka je, bohužel postavená na mylném předpokladu, že zadní brzda je brzdou primární. Z tohoto důvodu si já sestavuji svá vlastní kola tak, že pravá ruka ovládá přední brzdu, což nijak neodpovídá zvyklostem ve Spojených státech. Dělám to tak také proto, že jsem pravák a přeji si, aby má zručnější ruka ovládala kritičtější brzdu.

            Naklánění v zatáčkách Abyste na kole zatočili, musíte se naklonit dovnitř, ve směru, do kterého zatáčíte. Čím rychleji jedete a čím ostřejší zatáčka je, tím více se musíte naklonit. V tomto případě nemáte na výběr, pro danou rychlost a poloměr zatáčení se musí těžiště kola/cyklisty posunout do strany o určitou míru, jinak by kolo nebylo stabilní. Co však rozhodně můžete ovlivnit je volba, jestli nakloníte kolo více než, méně než anebo stejnou měrou, jakou nakloníte své tělo proto, abyste dostali těžiště tam, kam patří.

            Ostrý náklon kola, přitom vaše horní část těla zůstává více vzpřímená Tento přístup je populární mezi začátečníky, kteří mají strach z pádu na bok a kteří se cítí méně dezorientovaní, když ponechají své tělo více vzpřímené. Tato technika je doporučována některými závodníky a trenéry, protože poskytuje možnost zvládnout smyk, ale já tomu nevěřím. Ostrý náklon horní části vašeho těla, přitom vaše kolo zůstává více vzpřímené

            Tento přístup je populární mezi jezdci, kteří mají obavu, že škrtnou pedálem o silnici. Toto je zvlášť významná obava jezdců na kolech s převody s trvalým záběrem, protože nemůžou projíždět zatáčky na volnoběh. Tato technika je také doporučována některými závodníky a trenéry, protože poskytuje možnost zvládnout smyk, ale já tomu nevěřím. Naklánění horní části těla a kola společně, při zachování jejich vzájemné polohy v jedné linii stejně, jako při jízdě přímo

            Tato technika má výhodu v tom, že osa řízení, plochy styku pneumatiky s vozovkou a těžiště zůstávají v jedné rovině. Tím jsou zachovány správné charakteristiky ovládání kola a smyk je méně pravděpodobný. Můžete si to ověřit sami, pokud si provedete pokus navržený Jobstem Brandtem: „Někteří jezdci věří, že vystrčením kolena, nebo vykloněním svého těla mimo kolo si pomohou při zatáčení. Vystrčení kolena je to samé, co dělají jezdci bez klipsen, když vystrčí nohu do strany, po způsobu motocyklistů jedoucích na prašné cestě. Je to neužitečné gesto rádoby pro vyšší bezpečnost, které však, na nerovných silnicích, ve skutečnosti pracuje proti vám. Jakákoli část tělesné váhy, která není přesně vycentrovaná nad kolem (při naklonění kola, nebo vystrčení kolena) zatěžuje kolo stranově a tyto boční zátěže způsobují rušivé řídící síly, pokud není silnici hladká. Zvednutí se ze sedla je při takových manévrech také obtížnější. Abyste si to ověřili, jeďte dolů po přímé, ale nerovné silnici a stůjte přitom na jednom pedálu s nakloněným kolem a všimněte si, jak nejistě drží kolo stopu. V protikladu k tomu, když pojedete přesně v rovnováze vycentrovaní nad kolem, můžete jet i bez držení perfektně přímo po takto nerovné silnici. Když se z kola vykloníte, nebudete moci udržet pěknou stopu na silničních nerovnostech, zejména v zatáčkách. Pro nejlepší možnou kontrolu nad kolem proto zůstávejte pěkně vycentrovaní nad svým kolem.“

            0 0
            • Blade  

              Bohužel však trvá dvakrát tak dlouho zastavit samotnou zadní brzdou, než samotnou přední brzdou“  Dvakrát je málo.

              Je téměř nemožné ustát smyk předního kola“  Zbytečný bububu :)

              0 0
              • vikicek  

                Ha, a já to ustál! :D .. i když jsem málem skončil namotanej na stromě, nebo spadlej v potoce( bylo to na mostku a na konci toho mostku byl strom) , ale ustál jsem to ! :D

                0 0
            • goofy  

              „Selský rozum radí použít obě brzdy současně. Toto bude nejspíš dobrá rada pro začátečníky, kteří se ještě nenaučili správně používat svých brzd“

              Asi jsem porad amater, pac v 95% pouzivam obe brzdy, zbytek je na zadni..

              0 0
      • juli  

        Jako každej? No myslím, že používáš brzdy fakt špatně. Primární je přední. Správně je to přesně naopak, jak píšeš.

        0 0
      • Blade  

        Brzdim primarne zadni jako kazdej

        OMFG ROFL

        0 0
        • martin_bakov  

          Snad se ze skupiny hardcore ultra jezdcu najde nekdo kdo to hobikovi vysvetli :) …

          0 0
          • Blade  

            Hledej šmudlo :) Nebo si to aspoň někdy zkus, ty dvě brzdy porovnat:) A pokud nejseš kus dřeva, tak přes řídítka nepoletíš :) Ale pobavils, máš bod ;-) :-D

            0 0
            • MavasH  

              Ale bacha na blatě a v prudších zatáčkách, tam se s přední brzdou musí s citem :-)

              0 0
          • marapara  

            Na to, abys pochopil, že účinnost přední brzdy 80/20 v poměru přední/zadní, nemusíš být žádný hardcore jezdec. Stačí znalost základních fyzikálních zákonů :)))

            0 0
      • JakeF  

        Zadní jako každej? Tak to jsi tady špatně, takovejch tady moc neni.

        0 0
        • Splinter  

          A ty ne? Když píšeš, že zablokuješ zadní kolo a líp to brzdí? To je 100% brždění zadního kola…

          0 0
          • JakeF  

            Napsal jsem, že zadní kolo brzdí na sypkym povrchu líp zablokovaný, než když člověk brzdí na hranici smyku. Nevim, kde jsi z toho vyvodil, že brzdim víc zadní brzdou, než přední. Já to určitě nikde nenapsal, protože to tak neni. A ono dostat zadní kolo do smyku v mnou popisovanym sjezdu nebyl problém, protože jak člověk brzdí přední nadoraz, tak to zadní je nadlehčený, že… A to jsem neměl psát, protože teď se dozvim, že právě proto mám jít za sedlo, abych ho zatížil. Ale já myslim, že nemusíme rozbíhat další diskuzi, já už si to vyjasnil dostatečně :-).

            0 0
          • JakeF  

            A pokud chceš slovíčkařit tak, že zablokovaný zadní kolo je víc brždění zadním kolem, než přednim, tak je to taky blbost, protože v tom případě to zadní brzdilo naprosto minimálně a brzdnej efekt byl pořád daleko větší na předku. Ale můžu tě uklidnit, že normálně při brždění opravdu zadní kolo neblokuju a zadní brzdu používám jen jako přibrždění nebo v zatáčkách na sypkym podkladu.

            0 0
      • Paja  

        „Brzdi zadni, abys neprelitl pres riditka“ je rada, ktera se dava malejm detem, ktery se na kole teprve uci jezdit. Predni brzda ma daleko vetsi ucinnost. Nelze to samozrejme pausalizovat a za vsech okolnosti brzit jenom/hlavne predni, v zatacce a hlavne treba na sterku se musi s predni citlive, v blate se zadni vyuziva vic nez za sucha, ale obecne se urcite da rict spis „brzdnim primarne predni jako kazdej…“

        0 0
      • Pavel  

        Asi nejsem každej… :-)

        0 0
      • novcze  

        „Brzdim primarne zadni jako kazdej“

        :))

        . . . a nedivil ses někdy, že to moc nebrzdí? Já používám obě dvě brzdy naráz, sílu rozděluju podle potřeby a terénu, ale nikdy se mi nestalo, že bych letěl přes řidítka

        0 0
      • pajan  

        Každej? Dovolím si oponovat, kdo má nějakou techniku, tak brzdí především přední a zadní „reguluje“, jasně, že to záleží na každym zvlášť, ale přední je několikrát účinější…

        0 0
        • Wojtek  

          jn souhlasím s tebou, je to taky o zkušenostech, někdo prostě ví kdy a kde a jakou brzdou brzdit, ja třeba používám mnohokrát víc přední

          0 0
          • jIrI___  

            A ty těch zkušeností máš nejvíc, takže není co řešit :)

            0 0
            • Wojtek  

              to netvrdím, ale nejsem takový ten typ co brzdí jen zadní brzdou, a říká že přední nebude brzdit, že přepadne přes řídítka, tyto lidi bych poslal na nějaký pořádný kopec, ať si tam dou rozbít hubu s tou zadní brzdou

              0 0
            • goofy  

              Trefa :-)))

              0 0
      • camillio  

        No jako každej asi ne :-) Vtip je v tom, že rozdíl účinnosti mezi přední a zadní brzdou je dost velký – zatímco přední je při zablokování tlačena a energie se spotřebovává zejména přes smykový a valivý odpor deformací kola, zadní je tažena a většina energie jde jen přes smyk. Zkus si zmačknout jednu brzdu a kolo tlačit a pak ty brzdy prohoď a uvidíš.  Přední brzdou brzdí i motorkáři, a to řekl bych je berná mince – jestli oni potřebují v tom fofru účinnost kvůli přežití, tak kdo víc, že jo. Ale připomnělo mi to tohle video – někde po 40. vteřině.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.antik  

      mě se teda sjížděly na BB5 taky dost rychle, na bahně během jednoho závodu půlka desek pryč. Samozřejmě nejřív na přední.

      Ale ty origoš myslim vydržely nejvíc. Za sucha určitě přes tisíc km

      Ještě je možný, že ty origoš desky jsou s menší vrstvou :-)

      0 0
      • JSt  

        fakt v blate sjedes driv predek nez zadek? v blate naopak brzdim mnohem vic zadni + zadni kolo schyta mnohem vic marastu. v blate mi odejdou driv desky vzadu.

        0 0
        • McBlacky  

          taky tak. zadní brzda do třmenu chytá více bordelu který tvoří brusnou pastu

          0 0
      • Jurda  

        Měl bych dotaz jak se ty desky mění? stačilo by nějaký stručný návod, abych nemusel tahat kolo do servisu.

        0 0
        • hadacino  

          odmontuješ oba šrouby co ti držej ten třmen, rukou zabereš za ty 2 výčnělky z těch destiček a pokud to vyndáš tím líp, můžes to tahat i kletěma. pak vemeš nový destičky a dáš je tam přesně tak jak tam byly ty staré. Hlavně nemačkej brzdu když nebudeš mít kotouč mezi deskama!

          0 0
          • jIrI___  

            U mechanik může mačkat brzdu jak je libo :)

            0 0
            • hadacino  

              Ajo, já zase popisoval postup u mejch a nevzpomněl jsem si, že má mechanický…

              0 0
          • Jurda  

            Jo díky, napoprvé to bude komlikovaná operace, jezdím samé kopce a podle toho co tu čtu tak můžu za chvilku čekat výměnu.

            0 0
        • drtyc  

          ivelo vyssi odborna skola mechanika.

          0 0
      • nox159  

        počkej to ty desky u kotoučů vydrzí tak malo? jako mel jsem za to ze vydrží dýl jak Vcka ( kotouče nemam ani zatim nechci jen se ptam)

        mi gumy na Vckach vydrzi neco mezi 4000–7000 km podle terenu a jestli sjedes desky u kotouci za tak kratkou dobu tak je to pekne na ho***

        0 0
        • mr.antik  

          jen za extrémních podmínek, za kterých normálně nejezdí. To byl jeden maratón… Jo ale co se mi stalo, že když už tam bylo málo, tak to šlo pak hrozně rychle. To je pak lepší vozit rezervní

          0 0
        • Vilém  

          Za urcitych podminek neni problem sjet behem jednoho zavodu veckovy spalky az na zelezo. Stejne tak ale brzdovy desky.

          0 0
        • ropman  

          má zkušenost taková, bohužel, je. Nejezdím v žádných srač… a destičky mi zatím vydržely nejvíc 2800 km na zadním, na předním jsem musel měnit po 2000 km. Náklady rozhodně vyšší než s véčkama, kde jsem slušný tříbarevný dobře brdící špalky PRO-T pár za 50 Kč vozil celej rok, možná spíš i víc (hmmm, ale dívám se že na starým jsem najel za rok většinou tak 1– tisíce …, vím, trochu trapné, ale k tomu ještě na omluvu to stejné na silničce :-) Teď za poslední 2 roky jsem se jen na bajku posunul na něco přes 3tis / rok.

          0 0
    • akula  

      Tohle se mi nějak nezdá, když ty destičky vyndáš je na nich jětě nějaký obložení, nebo už jsou orvaný na plech?

      0 0
    • Balvan  

      me vydrzely original destičky ve Formula K18 na zadku pouze 300km a na predku 500km, davaj tam snad nejaky demo desticky, Koolstopy uz vydrzely podstatne dyl, ale prestoze brzdim teda vic predni brzdou tak zadni desky odchazej driv jak predni, nejspis je to protoze se do zadni brzdy dostava vic bordelu

      0 0
    • t29  

      Origo desky na BB-5 mi vydržely odhadem 1500 km, ale jezdím dost i silnici, žádné extrémní sjezdy. Pokud jsi to nezkusil, třeba pomůže potočení červeným kolečkem u výpletu (posunuje pevnou čelist) a matičkou na konci bowdenu (napíná lanko = posunuje pohyblivou čelist). Pokud to nepomůže, tak vyndej destičky a zkontroluj, kolik materiálu zbylo. Po origo deskách jsem koupil Goldfreny, brzdí víc a vydrží taky víc.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jenda  

      a mas donastavenou vzdalenost vnitrni desticky ke kotouci? Ja jenom jestli neni celej problem ze se ti sjeli desky trochu, na mechanikach se to projevi delsim chodem paky a kdyz si nenastavis vzdalenost ty nepohyblivy (vnitrni) desticky tak pak pri brzdeni ohybas kotouc a zvuky to muze vydavat vselijaky a navic to moc brzdit nebude.

      Samozrejme je i moznost ze pokud jsi brzdil jenom zadni a jelo se v nejakym bordelu tak proste to desky nevydrzi – na ExBB 2008 jsem sjel desky ktery byly uplne novy.

      0 0
    • hadacino  

      Za tu cenu kola si jim měl ty brzdy na tom krámu kdes to koupil nechat protiúčtem a koupit rovnou hydruliky, měl jsem taky mechanicky a žádná sláva, teď mám juicy 5 v předu 185 kotouč a brzděj krásně a s DOT 5,1 se ani nepřehřívají…

      0 0
    • Tomcat  

      Záleží na destičkách , kotouči , prostředí , tvé hmotnosti a jízdním stylu. Nelze to paušalizovat.

      0 0
    • lendl  

      Ked treba intenzivne brzdit, ono fakt tie dosticky moc nevydrzia. Takze 5 vyskovych kilakov intenzivneho brzdenia jednou brzdou, by mohlo jedny dosticky zlikvidovat.

      0 0
    • martin_bakov  

      mimochodem, je na webu nekde navod jak vymenit desticky u Avid BB5 ? Na velu sem nasel sice taky navod na avidy ale je to jinej typ…

      0 0
      • hadacino  

        ČTI ! :-D Návod sem psal v tomhle Threadu o několik úrovní vejš…

        0 0
    • drtyc  

      teoreticka – nezalezi nahodou rychlost ubytku i na velikosti kotouce? cim mensi tim rychlejc mizi?

      0 0
      • JakeF  

        A jéje, fyzikální diskuze. Závisí to na vztahu síly a opotřebení kotouče. Pokud je lineární, pak je úplně jedno, jak velkej je kotouč → na stejnej brzdnej moment použiješ menší sílu na delší dráze a vice versa. Pokud to má průběh podobnej kvadratický funkci, tak by to bylo nejspíš jak říkáš. Ale spíš to bude tim, že menší kotouč se rychlejší zahřeje a zahřátý desky se rychleji ničí.

        (Všechno teorie, jezdim na véčkách, takže to berte s rezervou.)

        0 0
        • jIrI___  

          Zahrnul jsi do toho i rozdílnou obvodovou rychlost u většího kotouče?

          0 0
          • JakeF  

            S tim jsem nepočítal, počítal jsem s předpokladem, že rychlost otáčení kotouče nemá na opotřebení vliv. Obvod kotouče je do úvahy zakomponovanej, jako „délka“ kotouče, která projde při brždění mezi deskama.

            0 0
            • jIrI___  

              Podle mě by tam ta obvodová rychlost měla taky někde figurovat. Teoreticky by měly destičky při větší obvodové rychlosti mizet rychleji (mikronerovnosti a vrypy), tuplem pokud bude mít kotouč hodně otvorů nebo bude zubatý. Představit se to dá příkladu řezání obyčejnou pilkou (zůby = větrací otvory)  – pokud pilku potlačíš pomalu odebere míň materiálu než když ji potlačíš rychle.

              Ale pryč od toho a raději si užívat zbytku prázdnin :-D

              0 0
      • Tomcat  

        Ježiš :-\ Realita a vzorečky .....

        0 0
    • Svět videa  

      jestli brzdíš jen zadní a to možná ještě špatně (nepřerušovaně), tak se stejně divím, že jsi je neupekl dřív a vydrželi ti 3× jested… chce to změnit hlavně techniku brždění

      0 0
    • Wojtek  

      hojte, koupil sem tyto destičky, sou dobré? máte s nima skušenosti?

      0 0
      • jIrI___  

        Máš to nějaké popletené – nejdřív se ptej a až pak kupuj :-D. Jinak s Fastopama jsi chybu určitě neudělal.

        0 0
      • Vilém  

        Nevim jak tyto,ale s fastop deskama spokojenost. Tyto ti ale do Avidu nebudou pasovat.

        0 0
        • Wojtek  

          jakého avidu?

          0 0
          • Vilém  

            Myslel jsem ze mas od Kubada Avida, kdyz jsi tu predvadel Avid kotouc na novem prednim kole.

            0 0
            • Wojtek  

              toho už nemám ,koupil sem jiný, líp odvětraný

              0 0
            • Wojtek  

              a proč by nepasoval?

              0 0
              • Vilém  

                Rec byla o deskach. Myslel jsem ze mas Avid trmen a do nej by desky do shimana 515atd nepasovaly.

                0 0
                • Wojtek  

                  sem to kupoval v kameňáku, a on měl ty staré desky v ruce :-)

                  0 0
            • kubad  

              ne Shimano mechaniku ma ode me a Avid kotouc

              0 0
              • Wojtek  

                přesně tak, kotouč  už je na jiném kole

                0 0
              • Vilém  

                Tak to potom ano. Myslel jsem ze bylo oboji Avid.

                0 0
                • petrbw  

                  přidám se s dotazem.Mám shimano M585 hydry a u zadní brzdy se mi jakoby nevrací jedno prasátko úplně zpět.To druhé ano a tak v klidu je jedna destička téměř u kotouče a druhá tak milimetr a něco od něj.Při zabrždění se kotouč lehce vyhne a vibruje až do rámu..Má cenu to rozebírat doma nebo pouze servis?Díky.

                  0 0
                  • Jenda  

                    nemusis to rozebirat vubec – sundej prasatko, vyndej desky, namaz povylezly pistky ridcim neagresivnim olejem nebo brzdovkou – podle toho co mas za kapalinu, zatlac pistky dovnitr, parkrat zabrzdi aby zase povylezly a opet promaz dokud nepujdou oba lehce. Pokud je ten jeden uplne kouslej je potreba druhy pohyblivy zablokovat (neco vymyslis nebo jsou tu ruzne navody na foru) a pak se znazis zabrzdit a on ten pistek jiste povyleze. Pak namazat a viz vyse.

                    0 0
                    • Martin  

                      u shimana olejem, brzdovka by sežrala těsnění

                      0 0
                      • Jenda  

                        jo jasne uz jsem necetl co ma za brzdy – proto pisu podle kapaliny:-)

                        0 0
                        • Vilém  

                          tak to musis cist od konce:)

                          0 0
                  • Vilém  

                    No pokud si na to trofnes, tak to jde i doma. Musis rozpohybovat ten zatuhly pistek. Pridrzet ten co chodi, vyjet dostatecne s tim zatuhlym, namazat troskou oleje co se pouziva do brzd. pak pistek zamacknout, zase vymackat atd.

                    0 0
    • martin_bakov  

      Ahoj, tak sjete ty desticky nakonec nebyly – na jedne bylo nejake kovove zrno a to delalo ten bordel – zvuk pri brzdeni, takze desticku sem vymenil, no a paka sla nadoraz pri brzedeni protoze sem nemel poradne dotazenou 2. desticku – takze se jakoby vic ohybal kotouc a brzdil stejne hur… :)

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce