• XNeo

    Zdravím všechny, potřebuju radu. Syn má kolo https://www.skiandbike.cz/…der-90-2020/

    a ty brzdy jsou tam dost bída, při delších sjezdech ho bolí ruce od brzd, syn váží 65kg – takže celkem lehkej. Můj dotaz zní, co vylepšit (kromě kompletní výměny brzd a kotoučů). Chci zůstat u Shimana.

    1. Vyměnit brzdové páky za páky s technologii Servo wave (preferuje krátké páky, moje XTR BL-M9120 mu vyhovují), ale ty mají asi jiné i hadice. Takže něco co je kompatibilní s těma MT200 – nevím zda Deore páky jsou. Každopádně páky nové.
    2. MT200 zda už tam rovnou nevrazit čtyřpíst ? https://bike.shimano.com/…R-MT420.html
    3. Větší kotouč alespoň dopředu – místo 160 – dát 180 ?

    Každopádně kdyby se nemusely měnit hadice (alespoň ta zadní).

    Co by jste doporučily.

    Páky i s brzdama a koutouče nechat nebo i větší kotouče ?

    Díky za radu

    0 0
    • scota  

      Každopádně všechny lepší brzdy (např. Deore) mají jiné hadice BH-90

      0 0
    • Mr.Duck  

      Hadice nemusíš řešit. Ano, lepší brzdy mají Bh90 a horší mají BH59, ale jsou navzájem kompatibilní a páku můžeš použít jakoukoliv. Nemusíš ani měnit olivu, stačí doslova sundat páku, na dat novou a naplnit, klidně jen shora přes kalich zapumpovat. Za 10 minut I s úklidem to máš hotový :)

      1 0
      • Baroninakolech  

        Přesně jak píšeš. Měnil jsem takto páky dceři na bajku. Místo nějakých základních Shimano jsem použil BM-L501 a vše funguje jak má. Dcera je maximálně spokojená, rozdíl komfortu při brzdění výrazný. Jen si nejsem jistý současnou dostupností samotných pák. Před coronou se dal pár BM-L501 pořídit cca za 1000 Kč.

        0 0
    • Markony  

      Koupit lepší kotouče a vyměnit brzdy jako cely set páka + třmen například Shimano SLX BR-M7100 .

      0 1
    • novas752  

      Komplet nové brzdy, stačí klidně Deore, ty brzdí parádně. Na delší sjezdy ale sintrované destičky, které po zahřátí nevadnou, takže i nové kotouče – tyto jsou jen na organické směsi a i tak stojí za prd.

      Čtyřpístkové bych tam nedával nebo z toho vyrobíš katapult, to jsou brzdy na mohutnější kola do těžšího terénu.

      0 0
    • Breakpain  

      takové „Yura“ doporučení :-)

      nebudeš to chtít slyšet, ale mimo změnu brzd doporučím kontrolu

      • jestli nevisí na brzdách (pomalu neustále brzdí – z toho bolí ruce)
      • posilovat ruce a prsty

      Mně hodně posunulo brzdit na „poslední chvíli“ a silové švihadlo, které zpevnilo úchop. Brzdy mám samozřejmě výkonné, o tom se nepřu ;).

      1 0
      • rasto  

        off topic. jak mám hodně najeto na kolech – brzdím na poslední chvíli, se mi bohužel tento zvyk přenesl i do řízení auta.

        nikdy jsem neboural. ale manželka je na nervy :-) ono to je spíše na mračíka, no co už

        1 0
      • XNeo  

        I to je možné, když jsem mu půjčil svůj stroj na trailových XTRkách, tak si nestěžoval :)

        0 0
    • Honza03  

      160 mm kotouč ve předu je nesmysl, dej tam aspoň 180 mm. I když čtyřpístky pomalu a jistě vytlačují dvoupístky tak na tohle kolo bych to nedával, je to zbytečné.

      1 2
    • Johny_r  

      Na základě své zkušenosti bych řekl, že největší efekt bude mít zvětšení kotoučů (pro brzdný výkon v krátkodobém brždění) a pak výměna desek (efekt se projeví v delším sjezdu). Nevím, jak moc velký skok udělá výměna pák za servowave. Já už je měl, takže tuhle zkušenost nemám.

      Každopádně z vadnoucích a blbě brzdících brzd 180+160 na organikách jsem výměnou za 180+180 na Galfer deskách udělal parádní brzdy, ze kterých mě ruce fakt nebolí, ani po pár km sjezdu.

      Nicméně já vážím metrák. V Tvém případě bych šel postupně. Nejdřív bych dal dopředu 180mm kotouč (rovnou nějaký lepší, co snese sintry). Pozor u Shimana, lepší kotouče jsou většinou dělané na úzké desky, které jsou až v lepších brzdách. Musíš najít něco kompatibilního.

      Pokud je problém s vadnutím v delším sjezdu, vyměnil bych destičky (třeba za ty Galfery nebo nějaké sintry), což znamená i lepší kotouč dozadu. Při 65 kg bych nechal 160mm, to musí stačit. Pokud to pořád nestačí, vyměnil bych ty páky, i když je otázka, jestli pak už nemá cenu vyměnit celé brzdy.

      0 0
      • novas752  

        Rozdíl mezi pákama se SW a bez je daleko větší než mezi různýma deskama a kotoučema co se výkonu týče.

        Samozřejmě v dlouhých ostrých sjezdech když se organiky na starých brzdách přehřívaly hodně tak se možná budou přehřívat i ty nové s organikama – proto ty metalické desky. Ale to platí jen o sjezdech kde se fakt musí brzdit akoro furt.

        A ano, má cenu vyměnit celé brzdy.

        1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.