Brzdy Magura Luise - úbytek kapaliny??

29 nepřečtených
  • milba

    Ahoj všem,

    dnes jsem prvně probudil své kolo ze zimního spánku a v okamžiku, kdy jsem zabrzdil, tak páčka brzdy se zastavila až o grip na řídítkách a kolo brzdilo velmi málo. Nicméně jsem se snažil brzdu doladit šroubkem v páčce, ale i tak brzda začne zabirat při úplném sevření páčky až k řídítkám. Při poslední jízdě v roce 2010 zabírala normálně, avšak je pravdou, že i loni na začátku sezony jsem páčku musel přištelovat. Otázka tedy zní, proč se tomu tak děje? Znamená to, že by mi někde unikala kapalina? Nikde jsem neviděl nic zásadního. Jakým způsobem kapalinu doplnit a jakou kapalinu pouzžít? Děkuji za rady.

    0 0
    • PatrikL  

      http://forum.mtbiker.sk/…-t22631.html

      mne vytiekla ešte minulý rok, kvapalina vytekala z miesta kde sa napája hadička do strmeňa/vlastne unikala po zahriatí z miest kde sa spájajú tie dve časti strmeňa :)

      Kvapalinu tam môžeš dať originál magura (modrá farba) minerálny olej.

      0 0
    • daymaker  

      normální stav po delším nepoužívání, který většinou zmizí po několikerém promáčknutí… musíš brzdu tzv. napumpovat… :-) pokud ne, tak jí máš možná zavzdušněnou… moje laická zkušenost…

      0 0
      • milba  

        tak to vypadá, ze spíš asi bude zavzdušněná, jelikož ani po včerejší projížďce se nic nezlepšilo…

        0 0
        • Jenda  

          dej expanzku vodorovne, odmontuj trmen, sundej vicko expanzky, vraz mezi desky sroubovak, roztahni je a divej jestli ti jsou do expanzky bubliny – pokud ano, je zavzdusnena. Promackej paku a opet roztahni desticky, proklepej trmen a hadicku, uvedeny postup opakuj dokud pujdou bublinky. Dolej pak olej do expanzky a nainstaluj vicko. Cely postup muzes udelat i bez sundani vicka expanzky, jde o to, abys kdyz uz tam nejaky vzduch mas, ho dostal do expanzky kde sice taky vadi, ale aspon neovlivnuje brzdeni.

          0 0
          • milba  

            tak jsem postupoval podle navodu a vysledek je, ze brzda uz nefunguje vubec :(

            0 0
            • juli  

              Nadešel čas na odvzdušnění. Pokud nevíš jak na to, na youtube najdeš kýbl návodů.

              0 0
              • milba  

                tady na foru je docela dobre popsano jak na to… Ale bojuji s otazkou, zda koupit original olej a nebo jak jsem se zde docetl olej LHM do citroena.

                0 0
                • Vilém  

                  klidne pouzij LHM, v magurach i shimanech uz jej vozim hodne let a nikde nebyl zadny problem.

                  0 0
                  • milba  

                    Ja jsem si prave kladl otazku, zda treb nemuze byt agresivnejsi a poskodit nepř. těsnící gumičky… Dále jsem zjistil, ze mam temer sjete desky. proto mam otazku jake desky vybrat:estičky Magura Louise 6.1 nebo 6.2 ?? jake mate zkusenosti? Dekuji vsem za rady

                    0 0
                    • juli  

                      LHM nepoužívám. Pokud nejsou brzdy v záruce, nevidím důvod používat Magura Blood.

                      Sintrované 6.2 asi dýl vydrží. Osobně bych použil 6.1

                      0 0
                      • milba  

                        Docetl jsem se, ze zaruka je 5 let a kolo mam tretim rokem… takze predpokladam, ze v zaruce jsou… 6.1 jsem mel ted, je pravda, ze zadni mi piskaji a predni mi obcas rozvibruje kolo. Zadni mi vydrzely skoro 3,5 tisice km. Jaky je rozdil krome delsi vydrze 6.2? Prijde mi malo 50ml oleje na pruplach a odvzdusneni systemu… ale mozna se pletu

                        0 0
                    • Jenda  

                      na original desky se vyprdni a vem organicky koolstopy – jsou levnejsi a brzdi minimalne stejne. Nechapu jak jsi mohl pri mnou popsanym postupu to jeste zhorsit – jediny co me napada ze jsi mackal paku tak dukladne az jsi tam dostal jeste vic vzduchu z expanzky nez jsi mel pred tim. Delal jsi tu variantu s otevrenym vickem?

                      0 0
                      • milba  

                        nedelal, jen s otevrenym sroubkem, jelikoz jsem nemel male hvezdicky… a chtel jsem se jet hned projet. nosamozrejme jsem nakonec nejel nikam :(

                        0 0
                        • Jenda  

                          pravda mam luisy trochu starsiho data ale jakej sroubek myslis? Jinak ten olej kup to LHM, mas litr za 300 a s tim vystacis na furt. Na zaruku se klidne vyprdni – pokud se ti nic neposralo do ted tak se imho uz nic co bys mohl reklamovat neposere.

                          0 0
                          • milba  

                            mam tam tri srobky na torx, ktere drzi cele vicko a pak jeden uprostred vicka, pravdepodobne pro doplnovani. Oleju je pomerne vleka nabidka (Ferodo, shell, ATE, castrol..)

                            0 0
                            • Jenda  

                              oleje nevim – mam zkusenost jen s tim LHM.

                              S tim ze by se ti to zavzdysnilo jeste vic je to divny ale pokud jsi pumpoval brzdovku dovnitr ve chvili kdy uz zadna v expanzce nebyla tak jsi tam proste akorat rval vzduch. Nicmene je divny ze by se ti fakt tolik oleje ztratilo.

                              0 0
                              • milba  

                                ty oleje jak jsem vypsal, maji v nabidce LHM. Zitra koupim olej a objednam desticky. Je mozne, ze toho oleje bylo malo a jelikož mam sotva 0.5 mm desticek… tak je mozne, ze se tam dostal vzduch.

                                0 0
                                • Vhalasta  

                                  Nemyslím. Začal jsem už Luisama frézovat železo a po výměně žádný problém se zavzdušněním.

                                  0 0
                                • milba  

                                  Tak jsem koupil olej LHM a nove desticky. Tak se do toho pustim. Nemate nekdo zkusenost s detsickymi GoldFren 840 sintrované? Snad jsem nekoupil příliš špatně. Diky vsem za rady.

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Počítej s tím, že Goldfreny začínají brzdit až v okamžiku, kdy se zahřejí. Za studena nic moc. Ale zase aspoň nejdou tak snadno utavit.

                                    0 0
                                  • Vilém  

                                    Spatny nejsou, jen vic hoblujou kotouc a poradne brzdi az po zahrati na urcitou teplotu.

                                    0 0
                                    • milba  

                                      Aha, takze spis vymenit za jine? jeste mi byly nabidnuty aligatory a BBS. Ja prave vubec nevim zda tam mam dat sintrovane a nebo organicke… ze bych jeszdil nejake velke sjezdy se rict neda a ohoblovat nejak brzo kotouc se mi nechce.

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        Kotouc je v dnesni dobe otazka par korun, nekolikero desek vydrzi i v pripade sintrovanych. Ty goldfreny nejsou spatny, zkus je, vymenit muzes vzdy. Osobne preferuju spis organiky a to prevazne od Fastopu (Alligator), maji ostrejsi nastup jak metalicke desky, jsou setrnejsi ke kotouci, ale daji se snaze upect.

                                        0 0
                                        • jIrI___  

                                          A já preferuju kevlarové Superstary, které si berou to nejlepší z organik (ostřejší nástup, žádné pazvuky) a sintrů (odolnost vůči vysokým teplotám, nevadnou) :)

                                          0 0
                                        • milba  

                                          Musim uznat, ze jsem netusil, jaky problem je dat na kolo spravne desky. Do teto chvile jsem mel origo Magury 6.1. – tedy take syntrovane, tak snad to nebude moc velky rozdil. Magury brzdily celkem dobre, ale piskaly.

                                          0 0
                                      • Jenda  

                                        hele GF jsou v pohode – ten pomalejsi nastup – no pokud ta deska neni zasrana mastnotou tak v pohode, maji velmi dobrou vydrz a pri delsich sjezdech kde zacnou odchazet uz prsty tak brzdi furt super.

                                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.