Zdravim,
na nové brzdy se proslýchá hodně slávy. Ale měl někdo z vás šanci porovnat Deore/SLX/XT/XTR? Vyplatí se připlatit si za lepší nebo je rozdíl když se to trochu přežene jen ve vzhledu?
Zdravim,
na nové brzdy se proslýchá hodně slávy. Ale měl někdo z vás šanci porovnat Deore/SLX/XT/XTR? Vyplatí se připlatit si za lepší nebo je rozdíl když se to trochu přežene jen ve vzhledu?
Ještě je to důležitý aspekt hmotnost a to že od řady LSX můžeš na brzdu dát chladič. /činnost ti nezhodnotím, ale myslím že až tak markantní rozdíl tam nebude.
Mám možnost porovnat tyhle deorka a XT br m775.
Nové deore mi připadají ostřejší v nástupu, ale horší v celkovém výkonu. Taky mi nové deory připadají lepší v ceně :) Ještě bych si chtěl vyzkoušt slx s tím servowawe Jiri___ :)
Není problém se domluvit na testovačce :). Jediný problém je to, že nebývám moc často doma.
co je vůbec to servowave? Nějak jsem to nepochopil..
Už jsem to psal v jiném vlákně, nové SLX jsou oproti XT M775 velký skok kupředu. Především zmizela ta pověstná houbovitá páka. A vůbec, líbí se mi ta nová krátká páka, je to nějaké takové kompaktnější :). Původně jsem chtěl pořídit XT, které se mi víc líbí, ale nakonec dostal přednost zdravý rozum a řekl jsem si, že nemá smysl připlácet litr za pár ušetřených géček. Jestli jsou XT na tom brzdnou silou líp než SLX nemůžu porovnat. Ale pokud to bude jako u minulého ročníku, tak ten rozdíl bude v podstatě nulový.
za pár géček ne, za nápis XT jo! navíc je rozdíl 3 stovky u zadní brzdy a 2 stovky u přední.
ten nápis XT láká a ne že ne :D
To jo. Právě taky řeším brzdy. Rozhoduji se mezi novými XT a novými deore. Vyplatí se připlatit si za XT? Nebo je to jen nápis. Ale zase mít na kole všechno XT a X9 a jen brzdy deore je takové divné. A pro machrování na BF je přece XT lepší. To rozhodování je hrozné. Takže získám opravdu něco navíc když pořídím brzdy XT a připlatím si ty 2tis?
když si koupíš XT dám ti na kolo super jinak odpudivý ;-)
Tak to jsem asi špatně hledal :-X. XT jsem našel nejlevněji za 4200 Kč/pár, SLX jsem koupil za 3200 Kč/pár (obě „chladičové“ verze). A ještě se k tomu připočítá to, že XT bych musel objednat přes net a ty SLX jsem koupil v kameňáku :)
já koukam na doporučený ceny :) fakt, že jsou větší než ty jsi to koupil :)
Zkoušel už to někdo se Shimano řazením nastavit tak, aby se dalo pohodlně brzdit prostředníčkem? Ideálně s XTR řazením, matchmakerem a místem pro remote lock?
A počítám dobře, že XTR Trail by měly vážit skoro stejně jako XT? (mám v tom trochu zmatek, jak na netu většinou nevím, jestli jsou XT s chladičema nebo ne a u XTR trail bych zase potřeboval váhu bez chladičů)
Nějak o nich začínám uvažovat, když vidím ty ceny novejch Magur na eBay :(.
Ale zas ty Magury vypadají o několik levelů líp ;-)
Ale jsou neozkoušený a stojí přes dvojnásobek co XT… No uvidím, za kolik to ošéfujou český obchodníci, chtěl bych k tomu do rozpočtu nacpat ještě XTR kliky a nějaký řidítka.
je tu thread kde som daval foto s vahami, soory je vela hodin skus si to najst, uz sa mi nejak nechce :-).
mam xtr trail s „matchmakerom“ a isto by to na moje (kratsie) prsty islo nastavit aj na brzdenie prostrednikom len neviem preco bych to robil lebo bych sa pri takomto brzdeni zabil :-). ale jak hovorim posuv je mozny dostatocny.
Tak další zjištění – SLX třmeny jsou nachlup stejné jako XT, jen mají jiný lak. Dokonce i když je u SLX použita k zajištění desek závlačka, tak ve třmenu je vyřezaný závit pro šroubek jako u XT. Takže rozdíl bude jen v pákách.
A ted otazka v cem je rozdil v pakach a jestli to ma vliv na funkci :)
Minimálně v tom, že u XT je nastavení volného chodu. U minulého modelu tím šroubkem mohl člověk točit jak chtěl a rozdíl byl neznatelný :). U těch 2012 to už ale prý poznat jde.
aji třeba ty keramické pístky?
Ty taky. Prostě všechny viditelné věci jsou stejné a pochybuju o tom, že by bylo něco jinak uvnitř.
Co to, že ses vrátil k Shimanu?
Avid potřeboval víc údržby než by se mi líbilo, moc si nerozuměl s koutouči Hope a to odvdušňování taky nic moc. No a taky jsem chtěl zkusit něco nového :)
Myslel sem že se ti Avidy vys..ly úplně. Mezera mezi deskama u nových Shim. je pořád větší než u Elixírů?
Nene, doufám že Elixiry budou v pořádku fungovat i u nového majitele :). U těch Shimano je pořád větší mezera než u Elixirů.
je to možné, ale myslím, že by se tím nějak pochlubili… Není o tom zmínky ani na shimano.com
přece jen jsem to našel. Až na bikeradar.com
„Oversized calliper pistons place more even pressure on the pads, and a swap to full ceramic construction (older ones were aluminium cups with smaller phenolic inserts in the centre) adds further heat resistance“
Pokud by někoho zajímala skutečná hmotnost SLX, tak ji najde tady:
.
Takze ve vysledku to bude o neco tezsi nez elixir R ktery si vazil i s adapterama.
Jsou tam zvážené i ty adaptéry, rozdíl oproti Elixirům jsem ale ještě nepočítal, budou to jen jednotky gramů.
Tak SLX budou zhruba o takových 50g těžší než Elixiry.
To neni tak spatny, vypadaji ze maji vetsi trmen, mohly by mene vadnout. Sila elixiru mi staci, ale ocenil bych prave mensi sklon k vadnuti v delsich sjezdech.
Třmeny jsou větší celkem o dost a na pohled vypadá větší i expanzka. Na vadnutí jsem sám zvědavý, teď v té zimě to moc neověřím :). U Elixirů mi proti vadnutí pomohly kevlarové desky od Superstaru, s nimi jsem brzdy snad ani jednou nepřehřál.
Já jsem nakonec koupil SLX a chtěl jsem XT. Jsem zatím spokojený, páka jde perfektně štelovat, třmen je stejný jako na XT, ale cena SLX 3200kč. V Brně jsem je srovnával na kolech a rozdíl krom závlačky jsem nenašel. Jo a nové SLX byly jen na dvou kolech. Ještě uvidíme jak budou brzdit.
a nevíte někdo kolik váží XT?
víme
To je tragický :(.
jsou nezkrácené, zadní s adaptérem, ale takhle je to dnes na kolo většinou potřeba. Zase brzdí super, to jim musim přiznat, a ta páčka je prostě skvělá.
aha dík, tak to spíš vyplatí ty SLX:-)
Jde u nich poznat to, když točíš Free Stroke šroubkem?
neviem jak na novych xt ale na starych absolutne nie a na novych xtr minimalne, skor teoreticky ked sa na to extra sustredis.
Staré XT jsem měl a tam to fakt nešlo poznat. Podle tůzných recenzí by to na nových jít poznat mělo, ale očividně to nebude tak žhavé :)
Díky za zvážení. Jsem rád, že o XT už nemusím uvažovat :-)
asi tak nějak…
Blbý je, že to asi platí z obou pohledů. Ať už zvažuješ SLX a chceš si polepšit nebo XTR a chtěl bys ušetřit.
vzal jsem X0, přední 215g a zadní 230mm s podložkama bez šroubů. ..
Tak ta zadní je pěkně dlouhá :))
:-)
tak jsem chtěl Magury MTS vyměnit za XT, a jen tak jsem je sundal z kola a dal na váhu, a přední váží přesně 219g:-)
takže nic měnit nebudu a nechám magury, to zpracování je na slušné úrovni
Ony ty Magury jsou i vzhledově o level výš než Shimana.
A funkčně zase o level níž, nebo teda aapon mi nevyhovují vůbec.
A jak chodí? Já to celkem zvažuju, budu mít MT6, původně jsem chtěl dát rovnou Hope Race X2, abych moh ty Magury prodat nejetý, ale jak jsou lehoučký, tak to ve mně trochu vrtá, jestli bych si nezvyk…
Mají hrozně dlouhý chod nebo aspon oproti novým shimanům a ten brzdný účinek taky nic extra, nevím proč ale vůbec mi nesedly, mít je na kole, tak hned měním, ale třeba někdo bude mít jiný názor
Ten delší chod právě říká skoro každej a jak brzdím prostředníčkem, tak když se mi trochu zavzdušnily XTčka, tak jsem si skřípal ukazováček :D. Ale zase jsem se bavil i s jedním známým závodníkem, co je vozí a nalítá na nich závodně fakt hodně kilometrů a říkal, že se na to dá zvyknout… Asi tam dám ty Hope, když bych dal k Magurám normální kotouče, tak stejně bude rozdíl tak 50g maximálně, což už přežiju, stejně to chci dostat akorát pod 10kg. Akorát vůbec netuším, za kolik jsou tak prodejný, aktuální MOC je dost úlet :D.
to nevím no, písky u shimana mi přijdou že mají větší drsnost povrchu než by se na pístky hodilo, naopak magury je mají pěkně broušené, navíc jsou magnetické takže destičky nelítaj:-)
jinak délka chodu mi přijde břibližně stejná jak shimano, možná o cosi větší
ve prospěch shiman hraje víc páka, je ergonomičtější, lépe řešený systém mi přijde, navíc kolečko štělování vzdálenosti oproti magurám které mají šroubek
u těch magur mě znepokojuje prostě systém uložení páky, jestli se to časem moc nevyvaklá
zase jednoznačné + u magur že nabízí tuším 5ti letou záruku na těsnost pístů
Deore někdo nevážil? Když je tak malinký rozdíl, teda spíš žádný mezi SLX a XT tak by mě zajímalý, kolik váží Deore.
Tak se dívám na fotky a říkám si, jestli nemají i ty SLX ten šroubek free stroke… Je umístěný stejně. To už by pak fakt mezi těmi a XT rozdíl nebyl… Nebo se pletu?
Není to šroubek, je to spíš taková záslepka. Nemám teď u sebe bika, takže to nemůžu v detailu vyfotit.
prodám dva páry desek s chladičem z brzd SLX,chtěl jsem bez ale koloshop mi omylem poslal s chladičema
tak je urez :-)
to máš dobrý, mě je poslali bez chladičů :(
mám problém, koupil jsem desky od superstaru do svých slx, na zadní brzdě v pohodě, ale na předku to dělá bordel, při nerovnostech desky klepou o třmen, desky jsou o kousek kratší oproti originálům a je tam větší vůle a vydává to fakt hrozné zvuky, co s tím?
koupit origo? :-)
tuto možnost bych vyloučil, mám doma ještě 4 páry a nevyhodím je
xt brzdí hezky, ale praskají keramické pístky :-)
xt brzdí hezky, ale praskají keramické pístky :-)
opravdu?, já mám teda slx ale tam sou taky keramiky, a zatím musím zaklepat, drží
aji Alpy s 160 kotoučema přežily a to byly třmeny horké tak, že jsem se o ně spálil:-)
tobě praskly? z jakého důvodu?
jsem reklamoval zadní třmen, známej mechanik už reklamoval oba dva, nevím proč, prostě praskne pístek a začne téct, asi nějaká vadná série, aspoň doufám
Taky hlásím tři páry brzd XT.Vždy to vychcalo kolem pístku.Reklamace vždy proběhly kladně, ale nějak jim nevěřím.
To me vubec netesite panove, zrovna jsem misto uz totalne vykunenych avidu namontoval nove SLX :D Jsem zvedav co vydrzi.
jezdím přes rok SLX, a můžu říct že naprosto v pohodě.
Jasne, predpokladam,ze ne vsechny rupnou…
Tak tohle jsem nechtěl slyšet. Dorazily domů a ještě jsem je ani nenamontoval.
tak máš záruku, jestli teda přežiješ, když to přestane brzdit z kopce :-) – jinak už jsem slyšel o prasklé ose v nových xt kolech
Tak osa praskala vesele i u zadnich hope naboju, nez ji trochu zesilili.
jen u 12mm verze tam už to zeslabení bylo velké
ja vim,ale praskly snad vsechny :))
Nestraš. Epic má anonymní zadní nábu a na 12 mm ose od DT se snad nemá co podělat.
Kdy to vychcalo? Za jizdy, nebo pri servisu/odvzdusnovani?
tak já jsem si toho všiml při jízdě, kdy mi změkla páka – koukám a teče to kolem pístku
no tak to by me na vyjizdce vylozene potesilo :(
to uz fakt nejsou ke koupi dneska naky funkcni brzdy? :(
Pořád tu jsou nejlepší Hope a ještě Magury s pochybně dlouhým krokem páky :).
Magury mi nesedi vubec, zkousel jsem MT8 u kubada.
Hope jedine s race pakou a ja ma utradementni objimku na riditka a krasy to moc nepobralo. Plus ma hope svych problemu s kvalitou a tolerancema dost, tim ze to delaji jako garazovku.
tyjo tak ještě že se mi to nestalo v Alpách, to fakt nevím co bych dělal:-D
byl by tu klid :D
ten kopec bych dolů šel pěšky ještě teď:-D
Ja som mal dlhosahly problem: stare alebo nove XTR? na moj starorocnikovy bajk by skor sadli stare:), nove su zas o 2levle vysie ale ties o 6 levlov drahsie:) (bazar). Takze stale vaham. Asi to ale padne na Formuly R1, iked si dost zakladam na tvare paky a ta mi zrovna najviac sedi u XTR 2012 a Formula nic noc:/
Neviem u koho som nasiel ze Hope je… 20g+ ale sila ties 20N+
O výkonu to prakticky není, většina brzd má dneska výkon naprosto dostatečnej, pokud se ti nezamastí. Daleko důležtější je, aby seděly chodem a byly dobře dávkovatelný a v tom mi teda Hope sedly úplně nejvíc…
No nieco take, ze su lepsie… tie formuly som raz isiel a prisli mi super, zas mne by to mohlo byt jedno, z Vciek a LX dualov na tom budem s kazdymi lepsie:)
Trebarz na starych XT sa mi ta hubovitost pacila, take ze aj v malej rychlosti sa s nou krasne pracovalo, nenastupovaly hned. Problemy niektorych, ze mackaju brzdu ako len mozu a furt im nestaci velmi nechapem ale to je dost mozno aj o sile v prstoch, ako lezecovi mi mozno bude stacit vsetko.
No musim si zas nieco brzd vyskusat, cez zimu som na hydrauliky nesiahol, zacinam na ich vlastnosti zabudat:)
Hope maj nejlepší dávkovatelnost ze všech brzd, co jsem kdy zkoušel. Ale jinak v zásadě zastávám názor, že se dá zvyknout na skoro cokoliv, jen teda nový Shimana maj pro mě dost blbou ergonomii, protože brzdím prostředníčkem. Pro lidi, co brzdí ukazováčkem, je to zase naopak paráda… Vybíral bych teda hlavně podle servisovatelnosti a tam Formuly nic moc, jak maj malou mezeru mezi deskama.
To je o rukách… :D
Jasně, že to seřídit jde, ale proč si zbytečně přidělávat práci…
To máš zase individuální, já mám kamaráda, co jezdí závodně a má formuly myslím k18 nebo tak nějak, přesně nevím a říkal že s nima neměl žádný problém a když jsem se ho zeptal jestli mu nevadí ta malá mezera mezi deskama, tak ani nevěděl, že je nějaká menší oproti jiným, brzdí mu to, necinká mu to a problémy s nima nemá :)
Mě normálně jebne… Koupil jsem si M. Durin a další rok to skoro každá značka cpala na seriovky. Pak si koupim R1 a nejednou je každej shání a přemejšlí o nich.
Já prostě budu mít kolo, jako každej druhej :D
Barvicky treba:) Mna napadly cervene stmene a modre paky, ked tak este karbon upgrade:)
Červené třmeny mají jaké brzdy?
Jakékoliv, které hodíš na elox :D
Kde eloxují hořčíkové slitiny?
To netuším a abych se přiznal, tak ani netuším že brzdy mají horčíkové třmeny :)
BigKarel2 :)
Pravda, na jeho profi lakýrnické služby jsem zapomněl :D
Hope, Formula, třeba
Oživim starší téma. Jak je to se serii brzd SLX a XT z roku 2012? Prý už to není houbovitá záležitost a nástup je tvrdší. Zkoušel jsem Deore 596 ale to byla ještě pořád docela houbovitý jak je to tedy s vyšší serii SLX a XT například v porovnání s Avidem?
SLX a XT jsou zase o něco výš neý 596, tím myslímchodem atd. letoes jsem měl asi 3 druhy formulí, 3 avidů, shimana od těch nejlevnějších po XTRka, a shimana jako jediné z těch všech vždy brzdily na 100%, mohl jsem se na ně spolehnout, parádní krátký chod ale né žádný zasekávací jako avid, nepískali, žádné problémy nic, pokud kupuješ nové brzdy ber SLX 2012, super tvar páky na jeden prst, krátký chod, velký brzdný účinek, brzdy bez kompromisů.
Akorát s tím „bez kompromisů“ bych nesouhlasil… Měl jsem teď chvíli nový XTčka na Scottovi, jsou to fajn brzdy, relativně slušnej chod, i přes brždění prostředníčkem se to dalo i s tou krátkou páčkou. Pokud budou dlouhodobě spolehlivý, jak starší Shimana, tak asi nejrozumnější volba cena/výkon dneska.
Každopádně ale proti Hope Race X2 jsou pořád ve všech ohledech o třídu pozadu.
A v čem jsou pozadu oproti XTR, kromě toho, že jsou hnusné?
Oproti XTR nejsou pozadu v ničem :). Jsou lehčí, podle testu úplně stejně výkonný, jsou líp dávkovatelný, maj lepší ergonomii a subjektivně vypadaj daleko líp. Ale v zásadě to je jedno, po pár minutách jsem si byl schopnej zvyknout na jakýkoliv brzdy, když nebyly zavzdušněný.
Dyť si psal, že jsou pozadu a najedou nejsou? A pokud si je srovnával třeba s SLX, tak to je úplně jiná cenová kategorie a je ti jasné, že takové srovnání je nahovno, jinak mi se třeba houp hnusí a shimana se mi líp, ale to je věc názoru, ty to máš třeba naopak. hope jsem sice nejel, ale páka u shiman na jeden prst má třeba pro mě super ergonomii a myslím že by mi sedla líp než to dlouhé hádě u hope, někdy si ty hope musím projet, ovšem na snad žádné sériovky se nedávají :)
Psal jsem, že Shimana jsou pozadu proti Hope ve všem, tys to napsal obráceně…
Super ergonomie to může být pro ty, co brzdí ukazováčkem. Na prostředníček je to už docela boj nastavit. U Hope to není problém nastavit na jakejkoliv prst, prostě je jen posuneš dál. Jinak že by byly ty páčky dlouhý bych neříkal, jsou úplně stejně dlouhý, jak všechny ostatní, jen nejnovější Shimana jsou extrémně krátký. Na sériovky se nedává víc věcí, třeba Tune, Schmolke, AX Lightness atd… Prostě by to nestíhali vyrábět a přišli by o exkluzivitu :).
Jak velký procento lidí brzdí prostředníkem, a co je k tomu vlastně vede? V reálu jsem to ještě neviděl, a na fotkách možná dvakrát.
Taky jsem dřív brzdil prostředníkem a vedly mě k tomu špatně nastavené páky :). Kdysi tu o tom bylo dost obsáhlé vlákno i s anketou a prostředníkem dle ní brzdí víc než dost lidí.
Někdy tu byla dokonce anketa a to procento bylo překvapivě velký, tuším něco kolem 30, možná 40%. Každopádně reálnej přínos v tom nevidím, spíš je to jenom zvyk a dokonce mi přijde, že se s prostředníčkem na páce nedrží tak pevně řidítka, takže se to asi zkusím „přeučit“.
Zkus,mě osobně to hodně pomohlo,ani ne tak kvůli brzdění,jako kvůli síled držení řídítek. Když máš na řídítku vztyčenej prostředníček, je o dost náročnější ty řídítka držet v náročnějším terénu,zvlášť při dlouhých sjezdech.
Řek bych,že to je přežitek z dob vček, kdy sem držel brzdu prostředníčiem furt, a když to bylo z kopce,přidal jsem ukazovák a nemusel ohejbat/posouvat ruku,a přitom když sem měl na pace jenom 1 prst,byl jsem na konci páky = měl největší sílu.
U mě podobně. Na véčkách dva prsty, na hydrách stačí jeden prst a vyhrál to prostředníček.
Já jim do toho nekecal, nechal jsem je ať si vyberou sami.
Tak jsem se teď zamyslel, jak je to se mnou:
Od té doby, co mám rozumné horské kolo, hydraulické kotoučovky… brzdím vždy 2ma prstama. Mám vlaštovky a když postupuju od kraje řidítek, je to:
grip, brzda (Formula ORO K18), řazení (SLX s indikátorem), na levé straně pak Poplock (RS).
Takto poskládané, jsem měl brzdové páky tak blízko gripů, že jsem měl ukazovák prakticky hned u kloubu, jak to bylo jen možné tvarem páky – což je samozřejmě nejméně výhodné – proto jsem k tomu potřeboval i prostředník. Dál brzda posunout nešla kvůli objímce řazení. Nikdy jsem to nezkoušel prohodit, protože kvůli indikátoru by to muselo být o hodně. Až teď po přečtení tady pár řádků. Teď mám sestavu:
grip, řazení, (poplock), brzda, kdy objímka poplocku je zasunuta pod indikátor řazení, takže nezabírá místo na řidítkách. Teď jsem v situaci, že ukazovákem dosáhnu jen tak tak na konec brzdové páky a páčky řazení mám v těsné blízkosti ruky – bojím se, že mi budou trochu překážet.
Chápu, že nejjednodušším řešením by bylo sundat indikátory z řazení, což by mi dalo 2,5cm prostoru mezi brzdama a řazením – mohl bych si dát brzdy blíž a řazení dál od ruky a patrně bych našel ideální polohu. Ovšem ten poplock na levé straně by překážel a musel bych ho asi zkusit dát na druhou stranu brzdy (směrem k představci). Mám SLX cca z roku 2009 – asi tak nějak – jak to vypadá, když sundám ten indikátor? Nechybí tam pak nějaká záslepka nebo tak něco?
Tak jak to vozí ostatní? Má někdo stejnou kombinaci?
Je tam zaslepka,jak to vypadá pod ní pořádně nevim ale podle mě nebude těžký to vyléčit bastlem.
Je tam zaslepka,jak to vypadá pod ní pořádně nevim ale podle mě nebude těžký to vyléčit bastlem.
Jak vozíte tedy poskládaný ty řidítka, aby vám vyhovovala poloha brzdy a nepřekážely páčky?
mam grip, 1 cm mezera, brzdy XT, razeni SRAM
idealne by asi bylo pouzit matchmaker, ale zatim ho nemam
nechápu jak můžeš brát zase „Shimana jsou pozadu proti Hope ve všem“ a přitom píšeš že XTR v ničem, ale musíš přece srovnávat srovnatelné, kolik stojí nejlevnější hope brzdy? nezkoumal jsem to, ale bude to tak někde za cenu XTR ne, přece nemůžeš vzít třeba shimana 395 a Hope race X2.
Já taky 395 nikdy neměl v ruce… Vozil jsem XTčka na svým kole a XTRka tuším na testovačce Santa Cruz Highball a podle toho soudím. Jinak jsem taky psal, že Shimana dneska považuju za nejlepší poměr cena/výkon. Tak se nemusíš hned čílit, že jsem si dovolil napsat, že tvoje brzdy nejsou nejlepší na světě a obhajovat je proti brzdám, který jsi ani v životě neviděl naživo, natož zkoušel.
Jinak naposledy, já psal, že jsou Shimana proti Hope ve všem o třídu pozadu.
Ty jsi se zeptal, v čem jsou (Hope) pozadu proti (Shimanům) XTR.
Na to jsem ti odpověděl, že v ničem, protože XTR jsou pozadu proti Hope a ne obráceně, jak ses ptal.
Nevím jestli se ze mě snažíš dělat ****** nebo prostě nejsi schopný pochopit trošku blbě poskládanou větu, kterou ale víš co jsem myslel, tak jinak, v čem jsou Hope Race X2 lepší než shimano XTR 2012 kromě toho, že neumíš brzdit prostředníčkem na nových shimanech?
Máš problém s chápáním psanýho textu? Napsal jsem tu už i v čem jsou lepší, i to, že i na Shimana jsem si byl schopnej zvyknout když jsem je vozil.
A hlavně nechápu, o co tu celou dobu bojuješ. Já s tebou souhlasil, že Shimana jsou dneska hodně slušný brzdy a vzhledem k ceně nejrozumnější volba, jen že bych je nenazval „bez kompromisů“, protože proti Hope přecijen ještě trochu chybí.
Prýávě že jsem se od tebe nedozvěděl, co jim chybí,
Mně to je jasný, že prostě budeš bojovat za brzdy, který vozíš…
S touhle argumentací můžeš klidně říct, že je to úplně srovnatelný s Elixirama 3, protože je to všechno subjektivní a pár gramů. Narozdíl od tebe jsem ale vozil obojí a můžu to porovnat i z praxe, ne jen z obrázku.
S cenovým rozdílem jsi úplně mimo.
Cenový rozdíl jsem bral podle netu, vážně nemám zdroje na nějaké prodejce hope, abych se v tom šťáral a hledal nejlepší cenu a podobně. Tady nejde o boj brzd, nerad kritizuju něco co jsem nejel, to taky nedělám, ale nechápu spíš tvoji argumentaci v čem jsou vlastně lepší. Elixiry bych do toho netahal, ty jsou nahovno všechny :))))))) Jinak máš pravdu, většinou je to subjektivní a ten rozdíl bývá jenom pár gramů, protože i nejlevnější shimana, tě ubrzdí stejně jako XTRka, rozdíl bude v hmotnosti, v chodu páky, která má ostřejší nástup u XTR, což zase nemusí každému vyhovovat, někdo ti taky řekne, že ty low end shimana jsou hezčí než XTR a další ti řekne že mu víc vyhovuje jak dávkujou ty levné a že XTR jsou už moc ostré, takže vlastně ano, kromě ceny, pár gramů a brzdného účinku je to vlastně to samé.
Hele, ale ted zcela bez legrace, me by taky zajimalo, co XTRkum chybi oproti hope? (uz jen proto, ze jsem mel X2 ve vyberu, stejne tak jako XTRka a nakonec jsem poridil SLX s tim ze je to docasne, protoze se nemuzu rozhodnout a na kazdych mi neco vadi a pak je narvu na pevnaka)
Mně hlavně Race X2 líp sedí chodem. Je krásně čitelná dávkovatelnost a i s originálníma deskama (asi metalikama, který navíc vydrží neskutečně dlouho) maj pořád fakt dost výkonu. Váhově jsou lehčí a subjektivně mi líp sedí ergonomie a hodně se mi líbí. XTRka jsem moh mít taky, cenově to je ± nastejno, ale stejně jsem vzal znovu Hope. Ale jak jsem říkal, nový Shimana jsou taky fajn brzdy a neměl bych problém si na ně zvyknout.
Jasny, takze subjektivni vlastnosti. No tos mi moc nepomoh :D
Ja Race nezkousel, jen Tech X2 a tam mi prave ten chod prisel uz moc pozvolnej na muj vkus. Nadruhou stranu se mi libil tvar samotne paky (i kdyz bych snesl kratsi) a to jak chodi (u shimana je divny pocit ten servovawe).
Tak ono tam těžko hledat něco objektivního, hydrauliky dneska brzdí slušně skoro všechny :D.
Jasne, ja myslel veci co se tykaji zpracovani, spolehlivosti atd.
Protoze co mam zkusenosti s jinyma hope vecma, kvalita znacne kolisava kus od kusu a shimano taky ma svoje problemy, jak jsem se presvedcil na SLX.
ještě jsem se chtěl zeptat neni ten krátký chod ovlivněný tim že písty jsou u sebe blíž? Ve sjezdech se mi stává že mi po delším brzdění potom začnou škrtat destičky o kotouč, takže bych uvítal vetší mezeru mezi destičkama.
ještě jsem se chtěl zeptat neni ten krátký chod ovlivněný tim že písty jsou u sebe blíž? Ve sjezdech se mi stává že mi po delším brzdění potom začnou škrtat destičky o kotouč, takže bych uvítal vetší mezeru mezi destičkama.
Jestli ti destičky škrtají o kotouč, tak věz, že brzda za to nemůže, většinou jde o tuhost vidle,kotouče a kol, které se vlivem různých sil kroutí a proto kotouč se začne dotýkat desek a začne to škrtat.
Vim že to není brzdama, jen u některých brzd je složitější třmen vycentrovat aby neškrtal, tak by mě zajímalo jak je to u SLX a jak je tam velká mezera, ten pohyb kotouče je minimální a dá se to vydržet, ale rád bych se toho zbavil.
Neměřil jsem to, ale ta mezera zůstala ± podle mě stejná jako u starých šiman, rozhodně to tam nebude tak natěsno jako třeba u formul, nebál bych se toho.
Nastavování třmene u Avidu mě někdy i po půl hodině nastavování užírá tak že bych pustil kolo ze skály a byl bych pro to ochotnej právě i koupit Shimana u kterých si pamatuju že mezera byla podstatně větší ale nemívali tak tvrdý nástup jako Avidy a proto jsem šel tenkrát do nich, teď když se o Shimanech začalo říkat že se v tomhle směru lepší začínám o nich silně uvažovat
Brzda je nepřítel rychlosti :).
Ono i u těch Avidů to bylo jak kterej model. Třeba CRka jsem si říkal, že bych ve slepým testu asi nepoznal od starších XTček. Navíc u vyšších řad se snižoval výkon, XX byly jedny z nejmíň výkonnejch brzd na trhu. A takový to rozdělování chodu je vůbec celkem úsměvný, to člověk vnímá tak první dvě zabrždění a pak na to zapomene.
Zkus to nastavit za jízdy: povolím třmeny tak, že šrouby jsou jen akorát dosedlý, bez přítlaku, jedu z mírnýho kopečka, lehce brzdím, trochu kličkuju, zastavím, držím furt brzdu,lehce utáhnu-fertig. Ty šrouby není třeba utahovat moc, pokud máš strach, tak na ně dej předem Loctite.
Ve sjezdech to bude spíš tím, že se kotouč lehce zvlní teplotní roztažností. Shimana přecijen nejsou plovoucí.
Ohřejí se ti kotouče a zkroutí se, po vychladnutí přestanou škrtat.
Ahoj. Když už se to téma vytáhlo tak se taky přidám.
Sehnal jsem super Formule, ale bohužel – krátká hadice. Než to měnit radši je pošlu dál a seženu něco jinýho..
Volba padla na SLX. Za 3300 Kč je to fajn, pětikilo navíc oproti stříbrným XT (kupkolo) asi nemá tak úplně cenu, slx jsou subjektivně možná i hezčí.
Jenom netušíte někdo, jestli se dají SLX sehnat ještě s chladičem? Ne, že bych to vyžadoval, ale tak kdyby byly za stejnou cenu včetně, tak proč ne.
Všude jsem vyhrabal jen verzi bez, s chladičem už jen XT..
Díky!
S tím chladičem to tuším vychází dráž, jinak chladič je myslím nějak upevněn k deskám, takže i když koupíš brzdy bez chladiče, tak pak stačí koupit desky s chladičem a mělo by to jít, snad si to myslím dobře.
Jo přesně tak, je to o těch destičkách.
Sypu si popel na hlavu, po čtvrt hodině googlení jsem si vzpomněl, že tomu říkají SLX ice tech.
Takže! http://www.kolokram.cz/…u-2–1–1.html
Ten cenový rozdíl mi za to nestojí, vezmu slx za těch ± 3300.
Jinak do SLX a vyšších se dají ty desky pak destičky koupit samotatně: http://brzdy.heureka.cz/…vc-chladice/
Pokud nejezdíš nějaké peklo, tak stejně ten chladič asi moc nepoznáš, navíc gramy navíc :)))
Ja je kupoval na velo hanák a akorat jsem si doplatil rozdil mezi normal a s chladicem, takze misto 3200 jsem za to dal 3500.
O fukcnosti nevim, nasadil jsem je ae jeste na nich nebyl. Mam zkusenost s Avidama Elixirama 5, takze jedny s cim to pak muzu porovnat.
Kupoval jsem na Axitbikes a byť byly deklarovány bez chladičů, přišly s chladiči. Ovšem je to přes rok… Raději bych se předem zeptal…
Kdybys chtel, jedny par km jety desky s chladicem se mi tu z XT vali.
Je to organika. Chladic nechladic, tak jako zadny shimano desky me proste nepresvedcily, tak sly pryc.
Jaké desky jsi místo nich dal?
Moje oblibene organicke Fastopy, mam je proste rad:) Smes stejna jako driv, jsou na duralove zakladne, tzn. lehoucke a jako bonus je k nim pribalen pekne eloxovany duralovy sroub (co drzi desky), misto originalniho oceloveho.
Na strarých shimanech jsem také používal cokoli jen ne origo desky(nejčastěji právě Fastop), ale s novýma jsem velmi spokojen. Zdají se ti ty fastopy opravdu lepší, nebo jsi na ně jen prostě zvyklý?
Třeba origo sintry brzdí suprově.
S tema originalama mi stale prislo, ze to malo brzdi. S Fastopama mam pocit, ze to konecne brzdi:)
Sintry nepouzivam, nikdy jsem jim neprisel na chut, dlouhy sjezdy nejezdim, abych vyuzil jejich vlastnosti.
Tak to já ten pocit že by málo brzdily nemám.
Sintry také nepoužívám,vyhovuje mi organika.Ty fastopy si ale asi příště vyzkouším.
Já si ani neumím představit, že by to mělo (mohlo) brzdit líp…
Nj, jenze nejsem uplne lehkej (95kg), k tomu 29ka a 180/160 kotouce.
Aha, tak to asi může být. Mám ± 80kg a oba kotouče 180, to bude asi znát…;-)
No a pokud to mas na klasickem 26", tak to taky udela dost.
Jj, 26ka.
A když se ještě přidají rozdílné brzdy…
Když po fullu (The One + 180/180 + 26") přelezu na celopevňáka (Elixir R + 180/160 + 29"), tak mi přijde, že to vůbec nebrzdí.
Nehodil bys na ně odkaz? Nějak nemůžu na XT785 najít. Díky.
Já bych se zase rád zeptal,jakej je rozdíl mezi kotoučema :http://www.kupkolo.cz/…roubu_z5350/
a těmi to http://www.kupkolo.cz/…oubu_z90827/
Je mezi nimy takový rozdíl abych si připlatil? Děkuju za odpověd.
Vem klidně ty levnější, službu udělají stejnou.
ty s ICE tech brzdí mnohem lépe (méně se zahřívají a je to znát)
Ja bych se taky rád zeptal. Na kupkole jsou dva druhy kotoučů shimano XT,konkrétně 6 děr. Jedny dražší . V čem jsou jiné?
Ja bych se taky rád zeptal. Na kupkole jsou dva druhy kotoučů shimano XT,konkrétně 6 děr. Jedny dražší . V čem jsou jiné?
Ty dražší jsou sendvič ze tří vrstev. Uprostřed je hliník a na tom jsou nalisovaný ocelový brzdný plochy.
Teoreticky se to bude líp chladit, jestli to ale prakticky k něčemu je Ti nepovím.
Jestli myslíš ty s unašečem, tak jedny jsou „obyč“ a ty dražší mají sendvičové provedení kotouče, tzv. IceTech. Je to v popisu.
Zdravíčko, mám dotaz máte někdo zkušenosti se servisem Xtéček?
Jsem s nímy vážně spokojený ale nedávno se mi propadla brzda.
Napadlo mě jen že se zavzdušnili ,tak jsem odvzdušnil.
Momentálně se mi páčka přidírá a mění se mi vzdálenost páčky k řidítku jako by se mi zázračně měnil tlak. Brzda brzdí ale chybí mi tam ta luxusní citlivost.
Nemáte někdo zkušenost?A dostupnost náhradních dílů ?