Zakládám vlákno na téma brzdy Shimano – údržba, servis, opravy. Nechť slouží i ostatním.
Zakládám vlákno na téma brzdy Shimano – údržba, servis, opravy. Nechť slouží i ostatním.
Brzdy BRM 355 – Na těchto brzdách jsem se zaučil, co se týče zkracování hadic a odvzdušňování. Ani jedno neproběhlo na první dobrou, stálo mě to čas a nějaké výdaje za náhradní díly (to je vpořádku, zkušenosti něco stojí). Když už se mi zdálo, že jsem to dotáhl do zdárného konce, tak jsem po zkušební vyjížďce zjistil, že jedna páka je měkčí a že je potečená kapalinou. Při zmáčknutí páky to u pístu (pístu na páce) jakoby čvachtá a je tam vidět kapalina. Myslím, že uniká tudy. Únik těsněním pod víčkem nádržky, odvzdušňovacím šroubem, nebo upevněním hadice bych vyloučil.
Je to známá/běžná závada? Mohl jsem to nějak zavinit?
V manuálu Shimano pro montáž hydraulických kotoučových brzd (montáž hadičky k páce a třmenu) je napsáno „nedovolte, aby se hadice zkroutila“. To se prosím provede jak? Při dotahování spojovacího šroubu se hadice prostě točí se šroubem a netuším, jak tomu zabránit. Přidržet ji nemá nejmenší efekt. Třmen/páku na druhé straně jsem proto vždy odmontoval, aby se hadice odkroutila. Existuje tedy nějaký lepší postup? Děkuji
maly unik (vlhko okolo pustu po zime) neresim.
hadice se mi pri dotahovani prevlecne matky nekrouti, proc by mela? normalne zkracuji s pakami na riditkach. slx675, xt785
https://www.youtube.com/watch?…
Prováděl jsem stejným postupem, navíc jsem olivu namazal, jak je doporučeno v Shimano manuálu. Hadice se při závěrečné fázi dotahování vždy začala točit. Dala jednu, možná i dvě otáčky. Když jsem matici dotáhl jen tolik, že se ještě hadice netočila, tak spojem potom prosakoval olej.
Zvláštní…Mě se hadice neprotáčí. Co zkusit dotahnout 2×? 1× aby se olivka přizpůsobila otvoru, pak vyndat, srovnat hadici, a dotáhout znova? Dotahuju na doraz, ale abych to nestrhl, odhadem tak 8NM nebo tak něco
To máš tedy slabej doraz...... :-)
Dorazem míním že závít je až snad na poslední otočku zašroubovaný
Musis si ji napred predkroutit do protismeru.
V tom manualu je také info, ze se má oliva máznout něčúm mastným, pak by se točit neměla.
Odmontovat páku z řidítek nebo třmen z rámu, včetně uchycení hadice a točit s celkem. Je to pracné, ale hadice se nezkroutí.
máznu olivu, hadici chytnu v gumové rukavici a nic se netočí
Shimano Deore – po nějaké době používání (pár měsíců, nájezd řádově pouze desítky Km) jde brzda blíže k řídítkům. Při podrobnějším ohledání byl zjištěn únik menšího množství oleje dělící rovinou pod víčkem expanzní nádobky. Víčko a těsnění bylo sejmuto, a znovu, pečlivě namontováno, olej doplněn. Při zmáčknutí páčky je však pořád slyšet srkání (velmi slabě, ucho je nutné přiložit k páce). Brzda sice fuguje zjevně normálně, ale je zřejmé, že v páce je stále nětěsnost.
Máte někdo prosím s touto závadou zkušenosti a tipy, jak to řešit? Děkuji
PS: Nějak se s těmi Shimano brzdami pořád peru :)
Podle ceho je to zrejme? Podle toho srkani? Pri uvolneni paky si brzda prisava olej z expanzky, to je zrejme zdrojem toho zvuku. Mastnota na delici rovine vytsinou vznikne pri montazi a plneni, staci parkrat otrit a sledovat, zda se znova neobjevi.
No druhá brzda „nesrká“ a brzdy, které máme na dalších kolech (SLX, DB1, Gemini) taky ne. Jestli bude kapalina dále unikat, budu sledovat.
A tu brzdu jsi odvzdusnoval?
Ano, teď po rozebrání jsem ji odvzušňoval (předtím taky, zkracoval jsem hadice). Teď jsem tedy olej nenechal protékat, ani jsem ho netlačil stříkačkou, jen jsem přes odvzdušňvací šroub na páce dokapával olej a vytlačoval mačkáním páky bublinky. Je to přední brzda (tj krátká hadice), takže myslím, že je to spolehlivě. Dolil jsem až po vrch (odvzd. šroub nějaký olej při dotažení vytlačil).
na doporučení přesunuji dotaz se:
Mám dotaz na majitele hydraulik od Shimana – nejlépe nejnovější Ultegry 8000. Koupil jsem zcela „suchý“ komplet (https://www.koloshop.cz/…t-Mount.html) – proběhla klasická instalace (zkrácení hadic, napuštění a odvzušnění systému). Přední brzda byla v pohodě hned napoprvé, zadní jsem musel ještě jednou odvzdušnit. A právě zde jsem narazil na to, že zadek levé destičky má obtisknuté kolečko od oleje (viz. foto – najeto 80 km). Olej mi při odvzušňování na třmen nevytekl – pro pořádek :-).
Setkal se někdo s něčím podobným? Je to na reklamaci nebo pouze kolem pístku unikla přebytečná kapalina ze systému?
Radu typu: neřešit – jezdit, v případě brzd neberu :-)
Ja bych to reklamoval. Netesni pistek a s tim nic neudelas. Pri kazdem zabrzdeni trochu prochcije.
Ocisti desku, ocisti pistek, nejaky cas jezdi a pak to prekontroluj. Pokud to bude pretrvavat, tak reklamuj.
Měl jsem podobný problém, teď už je to v pohodě. Ale myslím že první 1000km to tak bylo no, co jsem kontroloval.
Navázal bych otázkou…je normální že pravý pístek(sledováno zezadu od kola) ma asi tak o polovinu kratší dráhu pohybu? Myslím že by to tak být nemělo – vyměnit brzdu? nebo přetěsnit? – PS.: poslední dobou mě trošku trápí špatné brzdné vlastnosti vzadu
Jestli máš vystředěnwj třmen vůči kotouči, nemélo by se to stávat. Vyndáš kotouč a destičky, trochu si vymačkáš pístky a jejich stěny očistíš sprejem na brzdy + utěrkou apod., pak je zase zatlačíš zpátky. To by mělo pomoc. Jinak rozebrat třmen no.
také to dělalo a jeden byl malinko křivě a po cestě „přidíral“,po srovnání ok
Vykopu mrtvolu:
Brzdy Shimano Saint, hadice by měla být nějaká SM-BH90SBLS…
Bude sedět tato oliva? Předpokládám že ano, ale za zeptání nic nedám. :-)
Je to vona :)
Díky! ;-)
Ahoj hoši, trošku mi blbě chodí Pistek na zadním třmenu (M615). Chci ho pročistit a promazat. Čím to mazete? Stačí normálně jenom min. olejem co doplňuji do brzd nebo to mám vzít silikonovou vazelínou? Diky
Nemazat ničím.
A proc ne? Jak chces rozchodit zatuhly pistek? Vzdyt se to tak normalne dela. Na vatovou tycku se kapne olej a potrou se boky vyjeteho pistku a pak se rozhybe. Pote se vse utre a vycisti, takze nehrozi zamasteni desticek. Dela se to samo bez desticek.
Tak při čištění dejme tomu, ale pak všechno dobře vytřít a pístek zatlačit. Pístky mají být v gumovém těsnění nasucho.
This.
Malokdo si uvedomuje, ze pistek u brzdy v tesneni neklouze, ale tesneni se „ohyba“ (https://www.mgexp.com/…re_seals.jpg).
Pistek v tesneni klouze jen tim ze se ojizdi desticky, aby se prizpusobil kdyz „ohnuti“ nestaci, a pak zustane vysunuty podle toho jak se posunul minus ten ohyb.
V praxi to namena, ze namazany pistek muze klouzat prilis lehce, namisto ohnuti (napnuti, jakkoliv tomu chcete rikat) se v tesneni posune a pak ho nema co vracet, takze paradoxne namazany pistek se muze vracet hure nez suchy.
Jj přesně tak
Očistit pístek před zatlačením
Mineralni olej co davas do brzd.
Ok, dík.
Kompletní výměna oleje – nechat protéct svrchu nebo protlačit zespodu?
Brzdy fungují, ale chtějí servis a ten olej už má 10 let…
Delal jsem to letos. Na jednom kole po 4 letech byl olej uz cerny :(…
Ja to nechal vytect spodem a potom jsem zespodu tlacil novy do kalisku.
Pak klasika odzvdusneni a kontrola.
U zadni brzdy jsem nakonec pritahl paku Bzz paskou a nechal pres noc (otevreny kalisek). Jeste par bublinek zdrhlo.
A tu páku si konkrétně nechal zmáčknutou proč? Pokud si chtěl bublinky uvěznit v hlavním okruhu a nedat jim šanci dostat se do expanzky (a do kalíšku), pak to smysl mělo ;-)
No, kdyz to nechas otevrene, tak se Ti zadne bublinky ven taky nedostanou.
Dostavaji se ven, jen pri mackani a presneji v jednom okamziku. Co jsme si vsiml pri odvzdusnovani. Takze jsem nasel ten bod a tam to fixoval.
Zustal ten okruh otevreny.
A měl jsi třeba někdy ve škole fyziku? Nebo viděl jsi někdy bublinky ve vodě? Nesnaží se třeba dostat na hladinu? Tím že tu páku mačkáš, cestujou ty bubliny tam a zpátky, tak jak cestuje ten olej. Někdy se přilepí na stěny, proto se po hadici klepe. Ten hlavní okruh se uzavře už při malém zmáčknutí, těžko říct esi byl otevřený
Tento postup byl a stale je doporucovan u dost typu brzd. Natlakovat pakou okruh, kratce povolit odvzdusnovak, bublinky vylitnou. Ideal je kombinovat nekolik zpusobu.
To ano, ale tady jde o něco jiného.
Ty ale mluvis o „zmacknout maku, povolit spodek, pritahnout, pustit paku, dolit kapalinu do expanzky a opakovat“…klasicky postup u aut, a funguje samozrejme i u kola. On ale delal uplne jina kouzla
Wladeq – fyziku kdysi davno.
A co udelas spatne na tom, kdyz nechas celou noc okruh pod tlakem? Pak stejne paku povolis a bublinky vyletnou.
Zkousel jsem dalsi postup – trochu kombinace neceho, co jsem nasel na netu ;).
Podle profilu je ti 19, tak bych byl opatrny se slovy „kdysi davno“ :D
Spatne to neni, ale cekat celou noc na neco neni to, co vetsina lidi chce, s ne uplne zarucenym vysledkem. Tim zes tu paku rano „pustil“ si nahnal bublinky z hlavniho okruhu do expanzky, kterou jsi ale mozna zavrel driv, nez stiihly doplout na povrch (do kalisku), a nebo taky ne…Proste ty origo servisni postupy jsou udelane tak, aby byly co nejvice blbuvzdorne…a ten tvuj neni jeden z nich. Da se to udelat jinak, jednoduseji, a s jistejsim vysledkem
Vzhledem k tomu, ze jsem ty brzdy nedelal tak, abych za 20 minu vyjel, tak jsem mel casu dost. Asi 4 dny. Tak jsem si hral.
Ano.
A 19 mi nekdy bylo. Neboj :-D.
A ted si trochu rypnu – krasne rypes do mne, ale kdyz jsi odbornik pres hydrauliku, odpovedel jsi a tedy poradil Listerovi na jeho puvodni otazku?
Vidim, ze odpoved je tam jen 1 – moje.
Takze zase typicke B-F.
A to mam sakra odpovidat na vsechny polozene dotazy na BF? Jo to jsem nevedel. Ja do tebe nerypu, to je spis trosku tavba, za ty nesmysly co jsi vyplodil ;)…
Odpoved na puvodni otazku listera je odspodu, protoze bublinky jdou nahoru, jak jiz vime :D a proto je tam ta strikacka
No spis tady machrujes a pritom nejsi schopny svou praxi a odbornosti odpovedet na zakladni dotaz. To je cele.
Vyhrál jsi, stačí?
Když máš čas, zkus to. Většinou když vyměním kapalinu, tak než dodělám servis kola tak brzdu nechám staženou. V tu chvíli je jedno jestli máš expanzku zavřenou a nebo tam máš kalíšek.
Jde o to že v systému vytvoríš tlak, bublinky se zmenší a lépe se dostanou nahoru. Pak když máš všechno ostatní hotové, nasadíš kalíšek (pořád je jedno jestli páku povolíš před tím nebo potom),a bublinky co ti zatím vystoupaly nahoru vypumpuješ z expanzky. Někdy tam jsou, jindy ne. Není to skoro žádná práce navíc a když tím můžeš udělat lepší bleed tak proč ne.
Rozhodně to není nutnost a ani bych se tím netrápil při běžném odvzdušnění, ale když je čas tak proč ne.
Samozřejmě ten princip je stejný u všech brzd, nejen Shimano
Asi bych to protlačil zespodu do prázdného kalíšku, starý olej vylil a pak případně pokud by bylo třeba klasicky odvzdušnil: vrch + spodek.
Jo k tomu se tak kloním, přijde mi to lepší s ohledem na možnost zavzdusneni.
Jedinou nevýhodu vůči postupu vypustit a napustit tam vidím v tom že člověk musí nějak odhadnout náplň – má někdo představu kolik se do toho systému vleze?
Do 20 ml by to melo byt.
Super . Díky. Ono to možná bude poznat i podle barvy, ale co jsem do toho naposledy lezl tak byl olej pořád hezky červený i kdyz byl už docela starý
Moc ne. Jedna velká stříkačka by měla stačit. A i když si myslíš, že ty barvy jsou stejné, tak jsem teď zkracoval ani ne půl roku staré Sainty, a rozdíl v barvě jsem poznal hned. :-)
Když už tu tohle téma je, tak se zeptám na ten plastový bazmek co se dává mezi pístky. Jde mi o to, že klasicky roztáhnu pístky, doplním kapalinu, pomačkám páku atd, ale vždy mám pak ve výsledku drobnou mezeru mezi pístky a tou rozpěrkou. Měla by být plastová rozpěrka natěsno když je páka volná nebo s drobnou mezerou co vznikne uvolněním páky? Nikde jsem neviděl, že by to někdo v návodech řešil…
Není tam natěsno. Kdyby ti náhodou pistek zůstal po práci vysunutý tak se jednoduše zatlačí a tim vytlacis přebytečný olej do kalíšku.
Ahoj, uvažuju o dalším tuningu Treka o brzdy SLX 7000.....na kup kole píšou že brzdy jsou odvzušnene a připravené na montáž, ale jsou k tomu dva trny a dvě olivy což mě mate ( jsou náhradní?) mám vedení po rámu a kolo servisuju sám. Zeptal bych se selsky :-) staré brzdy Shimano odmontuju a místo toho připevním nové SLXy ? Pak je tu ještě ten ispec chtěl bych ho také využít a připevnit budík na brzdu bude to vše ok…kolo mám v profilu
Ano, jsou náhradní pro případ potřeby zkrácení hadic. Trn a oliva nelze použít opakovaně.
Lze. Záleží na šikovnosti a taky trochu náhodě, jak moc je oliva slisovaná.
Ale jinak máš samozřejmě pravdu.
K původnímu dotazu – brzdy jsou sice připravené, teoreticky stačí staré sundat a nové namontovat, ale velmi pravděpodobné nebude sedět délka takže se brzdy budou muset zkracovat a na to tam jsou ty trny a olivy.
Klidně to podle návodu zvládneš doma, nepotřebuješ žádné speciální nářadí jen ke dobré mít ten jejich orig kalíšek – dá se nahradit velkou stříkačkou, ale stojí pár korun, takže není o čem přemýšlet.
Kompatibilita s packama záleží na typu I-spec – musíš mít stejný I spec na brzdach i páčkách.
Aha tak dík za info, na to i spec nemám stejně řazení teď jsem koukal. Mám starší deore rok 2016 sl m-6000 Rapid fire s objímkou.......tak tuning odkládám
Objímka není problém. Navíc jsem pochopil že chceš zachovat ukazatel zařazeného převodu a to nejde dohromady s uchycením I-spec. Na I spec jediné bez ukazatele, ten jde jen s objímkou.
Na budíkách nelpím, jde mi o funkci a váhu a taky abych si to mohl vlastní silou přehodit a výměna řazení bude na kole asi zásadní věc, koukal jsem a ty i spec vozis na tvý raketě
Pokud tě netrápí místo na riditkach a opravdu chceš nové brzdy tak prostě necháš řazení na objímce a hotovo.
Mám podobný / stejný dotaz…nové slx brzdy. Jak spojit hadici a brzdovou páku? Z hadice se jen sundá ta gumová koncovka, nasune se na hadici „šroub“ a z brzdové páky se vyndá „žlutá zátka“? Hadici zasunu do páky a zašroubuji?
Nechci něco podělat, abych nemusel odvzdušňovat…zkracovat nechci, protože brzy půjdou brzdy na nový rám, tak ať pak nemusím měnit celé hadice…raději teď budu mít trčící dlouhány :-)
Ako pises plus pred nasunutim sroubu este navlecies na hadicu gumenu krytku, ktoru nakoniec nasunies na paku. Ale odvzdusnil by som v kazdom pripade.
Jsem zvědavý, jak vyndáš tu plastovou záslepku z páky ;)… Já nato grif nenašel a docela jsem s tím zápasil…
Ja to normalne vysrouboval :)
Já myslím tu, která je pod pákou, aby nešla zmáčknout. Ale řešil jsem to na MTB, možná je to tam jiné…
Jo tohle :) Taky na MTB, ale nevybavuju si, ze bych musel vynalozit nejaky vetsi usili nebo nedejboze inteligenci, abych to dostal ven :)
Mně to nešlo vyndat ani na jednu stranu. Ať jsem pákou povolil, utáhl… docela jsem byl v koncích a vyndal jsem to nestandardně…
Vezmu a zatáhnu.
Tvl, tak to jsem měl kliku, to nešlo ani za boha :o)
:D
A jak jsi ji tedy dostal ven? :)
Nešlo mi to nijak… rozdrtil kleštěma na atomy…
Asi ji tam nakej cinan nestadardne narval.
A postup je jaký, že se zato normálně zatáhne a mělo by to jít ven?
Prave ze to ve mne nezanechalo zadnou vzpominku nejakyho zapoleni, takze jsem to asi jen normalne vytahnul pri jemnem odkloneni paky od riditek.
Tak to asi někdo zarval moc hluboko, nebo nevím… tohle „tahání ježka z klece“ jsem zkoušel v milionu poloh a nic :-) …
Ono je to takový trochu divný a někdy je potřeba trochu citu nebo síly. Nevím proč, ale vždy se to dá ukecat (jako že za vteřinu dvě). Přijde mi to i docela šikovný, teď jsem čekal na rám tak se to hodí když si zašpuntuješ brzdy. A bez tý zarážky akorát se špuntem v páce za ní vezmeš a špunt letí všude kapalina taky :D
Říkal jsem si to samé… chtěl jsem si to schovat…
Ještě jeden dotaz…co je toto viz foto? Z manuálu jsem pochopil, že to je něco jako podložka pod šroub, aby se neuvolňovaly šrouby, které drží třmen…Nechápu proč je pak ale u každého třmenu jen 1×???
Je to **********. Přesně jak píšeš. Aby se neuvolnil šroub třmenu.
Takže zbytečnost…asi to tam nikdo nedává co?
Já jo, ale jak píšu níž, je to pojistka, když máš loctite a občas si zkontroluješ šrouby tak to není potřeba, nicméně nevidím důvod to ne použít. Leda by ti vadila ta váha :D
Protože na druhém šroubu by se ti to při povolení otočilo do kotouče, u toho horního se to zastaví o třmen. Je to jen pojistka, brzda s jedním utaženým šroubem tě zastaví stejně jako se dvěma (ne že bych to doporučoval!), ale s nula šroubama blbě :)
Pořád ale nějak nechápu ten smysl / princip té pojistky…asi jsem natvrdlý :-) když se uvolní šroub a vypadne že třmenu, tak snad vypadne i ta pojistka.
Ma to drazkovani odpovidajici drazkovani na hlave sroubu = sroub se nevytoci.
Aha, až tak jsem to nezkoumal. Teď už chápu. Díky :-)
Vyhodit :)
Je to pro pripad, aby se ti nepovolil sroub drzici trmen a ten neupadl. Srouby jsou s lepidlem, tohle udelatko tam nemam, nikdy se mi sroub nepovolil. Za me zbytecnost.
Zrovna včera jsem to schválně utrhl, první pokus lehce to sundat nevyšel a grif se mi nechtělo hledat
Ještě jeden stupidní dotaz…dělám něco takového poprvé, tak ať to nedo…
Je to normální dotažení, že je ještě vidět závit? Dělám to dle doporučení 7nm a více mě to nechce pustit. Tak jestli ne nějak řešit a nebo zakrýt tou gumovou krytkou a je to ok.
Díky
Ano, zavit muze normalne koukat ven z paky.
Ano, kouká to, neboj, hlavně to nervi nějak extra ;-) …důležité je před montáží máznout olivu vazelínou – pokud jsi to neudělal a nepoteče to, tak to samozřejmě neřeš ;)
Mozna jeden dotaz do plena. Co delate se starym olejem – kam ho davate na recyklaci/likvidaci?
Nosím do sběrného dvora.
Mám 5L dózu a zatím jsem ji nenaplnil, ale až to někdy přijde, tak to hodím do sběrného dvora.
Taky mne to napadlo. Ale raději se neptal, protože pravdivá odpověď by ve většině případů zněla – liju do umyvadla.
A to je to, co nechci (umyvadlo). Navic ho ani ve sklepe nemam :-D.
Je pravda, ze brzdovka – te je malo. Ale kdyz udelas 1–2 velke servisy na Rebe, tak uz jsme v oblasti 250 ml… A to uz neni tak malo.
Wilda – diky za info ;-).
Sbírám do dvoulitrovky (olej ze sekačky, výměny náplní ve vidlici, odvzdušňování, atd.), a když je to plně, tak hodím do sběrného dvoru. Co vyteče na zem vytřu a hodím do koše. :-)
Jelikož v práci produkuju daleko víc vyjetého oleje, ať motorového, převodového či hydraulického, tak ty trošky z kola přicmrndnu do kanystrů, které odesílám na centrálu, kde to snad do umyvadla nelejou :-)
Tak jsem dnes nakoupil injekční stříkačky, hadičku, minerální olej, teflon pásku a zítra se prvně pustím do výměny :-D.
Plán je takový. Na třmenu vypustim starou a pak natlačím spodem novou.
Sem na to zvědavej
Kamaradi, napadne vas, kde sehnat horni sroubek na packu brzd shimano? Jak se misto nej sroubuje odvzdusnovaci kalisek? Hledal jsem po eshopech a nic…
Zlomil se mi v nem imbus…
Konkretne jsou brzdy MT200, ale myslim ze bude stejny vsude…
Zlomil imbus? V tomto sroubku?
ked to nejde silou, ide to este vacsou silou. pripadne papierovy imbus
Přitom se má jen lehounce dotáhnout na 0,5–1Nm… :-)
spíš si někdo popletl směr povolování…
B je spravne.
Blbec jsem to vzal tou stranou kde je vyfrezovana bambulka. Nenapadlo mne, ze to cinan udelal i na tomto rozmeru. Ani to nechtelo silu. Myslel jsem, ze jsem se jen netrefil
Chybama se clovek uci…
nejde to vytahnut magnetem alebo vyfuknut stlacenym vzduchem?
Nemyslim. Sel tam celkem na tesno
Malou kapku kvalitního sekunďáku na nějakej silnější drát nebo něco pevného, do těch 2.5mm (nebo kolik je ten imbus).
Minutku podržet a pak opatrně zkusit vytáhnout (už jsem to párkrát podobně vytahoval – například zalomený šroubky v noteboocích apod). Tady by to mělo bejt snažší, že nemusíš šroubovat, ale spíš opatrně viklat a tahat nahoru.
Dik. Zkusim
Hlavně fakt jen kapičku a trefit se jen na zalomenej imbus. Pokud to lepidlo zateče mezi stěnu díry na imbus ve šroubu a ten jeho zbytek, tak je to fakt konečná :)
Dik za tip
Cus, ted sem zrovna menil jednu paku, takze ho mam, daruju.
A ted jeste ja dotaz, menil jste nekdo ciste jen paku? Mam mrtvou XT brzdu s dobrou pakou a kamarad dobrou SLX brzdu s ohlou pakou, takze bych mu ji dal, jde to vymenit?
Jde.
Co se stane, když ne kotouče 56 (Resin only) dám sintrované desky? Jen se rychle ojede, nebo bude problém se šponama a funkčností, nebo něco jiného?
Někde to tady bylo vyfocené, byl to kotouč s kulatýma dírama a bylo to okolo těch děr normálně vytrhané, tak že jako nějaká velká nouzovka to jde asi použít ale ten kotouč zničíš asi velmi rychle
Ahoj. Vcera sem na brzdach menil desky. Bylo to na zaver servisniho odpledne, takze uz bez zajmu a pozornosti. Na zadni brzde sem roztahl pistky aby se vesel kotouc k novejm deskam a kapalinu sem jaksi protlacil ven, viz foto. Propousti to stale. Co je spatne, pripadne na co si dat pozor nez paku rozeberu?
Mozna jsi protrhl membranu expanzky.
No uvidim. Dik
Ahoj, uměl by mi někdo vysvětlil, k čemu ja na brzdovém třmenu tahle zátka? Už se mi asi dvakrát stalo, že mi právě přes ni začal třmen protékat. Díky!
odvzdušňovací/plnící port, pod zátkou je takový čuček na kterej se nastrčí hadička od stříkačky a potom se otevře ventil uvnitř 3mm inbusem na spodku té válcové části vlevo od zakroužkovaného místa. Takže zkontroluj jestli ten šroub není uvolněný, s citem ho dotáhni, zátku vyloupni, vysuš to pod ní, dej jí zpět a sleduj jestli to bude rosit dál.
Jestli tomu dobře rozumín, tak ventil se otevírá tím imbusem na který ukazuje modrá šipka ano?
áno. Normální pravý závit, po směru hodinových ručiček utahuješ.
Že to tam mam obrácené? Ztratil jsem špalek
ano
Páka Sh. Ultegra 8070 – z ničeho nic se mi začala propadat brzdová páka. V servisu mi doplnili trošku kapaliny a na chvíli dobrý – nicméně po týdnu opět stejný problém – sice stačí párkrát zapumpovat a je to ok, ale na druhý den znovu stejný problém. Je to zavzdušněný, nebo se mám připravit na něco horšího?:-)
Buď je to odvzdušněný blbě nebo si to někde přisává vzduch = pravděpodobně i pouští kapalinu = zkontrolovat vnitřek třmenu, vstup hadice do třmenu a do páky, páku samotnou, jestli někde neni mastná.
Podle výsledku buď pořádně odvzdušnit (stříkačkou od třmenu do kalíšku v páce), nebo řešit co s netěsností.
Olej jsem nezaznamenal, desky jsou suchý. Zkusím to ještě jednou řádně prolézt. Odvzdušnění proběhlo jen pumpováním páky s nasazeným kalíškem s olejem – bez stříkačky v třmenu. Vhledem k tomu, že to pak fungovalo ok, považoval jsem to za správný způsob:-)
Bublinka se mohla dostat jen do expanzky a pak z ní zase utýct do okruhu. Například jestli kolo skladuješ v jiné poloze.
Pořádný odvzdušnění bude jistota, jestli se pak problém objeví znovu, bude potřeba buď přelisovat konce hadice, nebo vyměnit páku/třmen pro netěsnost.
Ahoj, u brzd BR-RS505 jsem při centrování třemnu vůči kotouči narazil na problém s pístkem. Po vyndání destiček se hýbal jen patrně a při zmáčknutí páky docházelo k prosakování oleje (viz. foto). Zkusil jsem ho jemně zatlačit do třmenu, kladl značný odpor a bylo slyšet drhnutí jakoby takové broušení. Je možné ještě pístek rozhýbat, utěsnit a třmen používat dál, aniž bych musel kupovat nový?
Pokud slysis brouseni, tak je asi pistek rozdrceny.
Nejspíše ano. Koukám, že je výměna pístku jednoduchá, problém je ho ale sehnat samostatně i s těsněním. Máte někdo zkušenost, kde by se dal sehnat?
Nikde. U cinana se da sehnat duralova nahrada, ale dle meho to nema smysl. Shimano dily nedodava.
Hmmm, to je blbe. Novému třmenu se nejspíš nevyhnu. Pístek jsem pro zajímavost vyndal. Čím by se mohl takhle rozdrtit? Vadou materiálu?
A jak je mas dlouho?
Kolo mám z druhý roky, celkem je 3 roky starý.
Tak to je blby. Vzniknout to muze treba nesikovnym zatlacovanim pistku pri vymene desek.
Otázka je zda je poškozené i těsnění ale cena pístku když jsem hledal na ZEE vyšla 3/4 ceny nového třmene .
Zdravím. Pár dní zpátky jsem při mytí nechal kolo tak hodinku kolama nahoru. Jaké bylo moje překvapení, když jsem potom zjistil, že se změnil chod pák. Nejspíš asi došlo k zavzdušňení. Brzdy MT200. Nerad bych kvůli tomu vozil kolo do servisu, takže by mě zajímalo, zda by stačilo řešení podle tohoto návodu: https://youtu.be/0moEXxcgB5o. To znamená jen koupit nádobku a trochu kapaliny.
Kup este v lekarni striekacku a sadu na infuziu, z ktorej pouzijes hadicku (odstrihnes kusok, kolko treba), dokopy tak za 20 korun a mas komplet sadu na odvzdusnenie :)
A kalisek si udela z papiru?
Ze strikacky.
Citaj s porozumenim. On pisal o kalisku a tekutine, ja som pridal striekacku a hadicku, pouzijuc slovo este = komplet sada. A este na spacer sme zabudli.
To je v pohodě, nemusíte se tady hned hádat :) Jen bych rád věděl, zda to odvzdušním tím způsobem v odkazu.
V naproste vetsine pripadu ten zpusob z videa staci. Dokonce ani nepotrebujes kalisek, staci pri pumpovani pakou postupne kapat olej do zasobniku (dokud mizi). Dnes jsem zrovna montoval rozpojene MT200 a olej jsem doplnil jen tim dokapanim (kalisek sice mam, ale na tohle jednoduche doplnovani se s nim nasvini vic, nez pri tom kapani, smysl ma hlavne na kompletni vymenu oleje nebo odvzdusnovani s protlacovanim oleje od trmene)
Aha. Jestli jsem odvzdušnění pochopil špatně, tak mě kdyžtak opravte, ale mě přece jde o to, abych dostal pryč bublinku jestli tam bude ne? Nějak nechápu jak tomu pomůžu, když tam budu dokapávat olej.
Pochopil si to na rozdil od nekoho spravne. Nesmi se plest odvzdusneni a preplneni. Pri rozpojeni hadice se vzdy neco malo vzduchu do obehu dostane. Bublinka se pak vetsinou presune do paky do expanzky, kde nezlobi, pokud neotocis kolo na krovky.
Jen kvalitne odvzdusnena brzda poskytne max vykon a bezproblemovou funkcnost. Neni to zadna veda.
Vzduch musíš ideálně nahradit olejem, takže jste to nejspíš nepochopili oba
Pochopil jsi to správně. To co je na videu nemá s odzvdušněním nic společného. Možná dostane pryč jednu dvě bublinky z expanzky, ale pořádně odvzdušněné to nebude ani omylem.
nemusi to byt zavzdusneny. Nekolikrat promackej paky a uvidis.
Díky za radu, ale to už jsem samozřejmě zkoušel. Páky jsou pořád měkčí než předtím.
Pokud při operaci cíleně neroztahoval pístky a otočením kola změkne páka, tak je brzda zavzdušněná asi tak na 100% :-)
to jo, ale po promackani paky by se mel dostat do stavu pred otocenim kola.
Mohl a nemusel, záleží jak je vedená brzda. Někdy se dostane bublina zpět do expanzky snadno a někdy drží ve třmenu nebo nějakém větším oblouku hadice (zvlášť u některých full u zadní brzdy, kde vede hadice směrem ke třmenu někdy i dost směrem nahoru).
V každém případě i kdyby se dostal do původní stavu, tak to nic neřeší. Pokud je tam vzduchu více, tak není pak nic příjemného, kdy v pořádném sjezdu najednou brzda jde až na řídítka a na první stisk vůbec nezabrzdí.
V hodně rozbitém sjezdu se to stane hned. Otřesy posílají bubliny z expanzky kousek směrem do hadice, zmáčkneš brzdu a uzavřeš tak cestu zpět do expanzky a jsi v …
Samozřejmě pak nové napumpování pákou zase bublinu vyžene zpět do expanzky, ale na to v takovém sjezdu fakt nemáš čas.
Zavzdušněnou brzdu je potřba odvzdušnit vždy, ať je vzduch kdekoliv. Otočení kola je pak dobrý indikátor, že je třeba se do toho pustit.
Jeden začátečnickej dotaz. Jak je to s otáčením kola vzhůru nohama? Mám první hydraulický brzdy a nechci si přidělávat starosti. Jestli správně chápu funkci, tak by to mělo být jedno, ale četl jsem různý historky, jak se kolo nesmí obrátit, jak se nesmí skladovat vertikálně atd. atd. Budu rád za info.
Díky
Je to jedno, pokud nemáš bublinky v okruhu.
A pokud by měl, tak to chce odvzdušnit tak jako tak (tedy i kdyby to neotáčel).
Rychlodotaz.
Kterou olivu a trn mám koupit ke zkrácení brzd Shimano SLX BR-M675 ?
https://www.tsbohemia.cz/…d303089.html?…
nebo
Měla by to být pro SMBH90
děkuji
Nejlepe se podivat na napis na hadici. Ale pokud jsou origo, nove (coz nejspis uz ne), tak tam se davala hadice smbh90.
Nové kolo, brzdy MT501 BR500. Každá páka má jinak dlouhý chod. Nemám s hydraulikou zkušenosti, takže se ptám, jestli to jde nějak nastavit nebo jestli to může být zavzdušněním (nepředpokládám u nového kola, které prošlo nějakým předprodejním servisem).
Díky
Podle mně se to dělá tímto šroubkem za předpokladu, že je brzda opravdu odvzdušněná.
Pokud máš kolo nové, je dobré po pár set km zajet na „garančku“, kde Ti tyto neduhy opraví. Ta může být placená, nebo ne, podle prodejce.
Pokud Ti to dělá hned od začátku, tak ten předprodejní servis neproběhl správně a reklamoval bych. Vím že spousta prodejců při předprodejním prodejním servisu neodvzdušňuje. Osobně si myslím, že valná většina :)
Timto sroubkem se nastavuje vzdalenost paky od riditek. Chod by mohl doladit freestroke sroubkem, ktery ovsem ta paka nema.
Máš pravdu, tak jsem to taky pochopil. Že prostě šáhne dál… Možný špatně.
Jak velky je rozdil chodu jednotlivych pak?
Ne moc, už se to srovnalo, takže asi ok. Zeptám se ale na něco jinýho. Dá se nastavit délka mrtvého chodu než začnou destičky zabírat? Prostě dostat je blíž kotouči?
A ještě dotaz. Při zmáčknutí páky zadní brzdy v jednom momentě (už v záběru) páka malinko „skočí“ nebo jak to říct. Je i vidět, že pístek, na který tlačí, malinko poskočí. Je to minimální a možná to vůbec nemá cenu řešit, ale radši se ptám.
Dostat je bliz kotouci – ako som pisal: opatrne piestiky stlacanim paky kusok povysun, cim skratis chod paky.
Srovnalo samo? Takze zavzdusneny.
Můžeš vysvětlit? Díky
Máš tam vzduch, který cestuje… Odvzdušnit, důkladně…
zavzdušněný = odvzdušnit
nejspíš bublinka, která „pružila“ a tímpádem způsobovala delší chod páky, odcestovala nahoru do expanzky. Tam už tenhle nešvar nezpůsobí. Ale zase se může dostat zpět. Typicky při otočení kola na řitítka a zmáčknutí brzd. Ale třeba i při nějaké manipulaci atd. A taky tam nemusela být sama.
Skus dat dole dosticky a zatlacit piestiky na oboch strmenoch, nech su zarovno. Ak nepomoze, opatrne piestiky stlacanim paky kusok povysun, cim skratis chod paky. Ak ani to, poriadne odvzdusnit s prislusnym spacerom. Takto by som postupoval ja.
…zkratis chod paky, do te doby, nez trochu ojede desky.
No a potom moze proceduru zopakovat. V podstate tym nahradi freestroke.
Což zrovna u Shiman, kdy nasadíš kalíšek a máš vyřešeno za pár vteřin, je banalita ;).
Ano, ked ho mas. Chalan pisal, ze s hydraulikami nema skusenost, teda asi ani nema kalisok.
Tak si ho holt za kilo koupi…
Koupit? Když chci na kole něco dělat, koupím si nato adekvátní nářadí, v tom nevidím problém…
Ale ved jasne
Ještě dotaz. Jak daleko má jít zmáčknout brzdová páka maximální silou (tzn silou, kterou při brzdění člověk nevyvine). Pokud to jde až k řídítkům, je to signál zavzdušnění nebo je to při použití extrémní síly normální? Díky
Při extrémní sila to jde…vezmi zato normálně, jako když brzdíš… Pokud nejsi na gripu, je to ok.
Extremni silou paku urves.
Spis za jizdy zkus maximalni brzdeni a nesmis byt na gripu…
Čím v domácích podmínkách nejsnáze zkrátit hadičku brzdy? Nechce se mi kvůli jedné výměně kupovat extra kleště…
Nozem.
:-D
Pěkný zuby, palec hore.
Dají se někde koupit náhradní keramické pístky?
Dnes jsem odvzdušňoval nový třmen a v zápalu boje jsem tam dal špatný klínek na 2 pístek místo 4 pístek. Lehce jsem zapumpoval – ok, pak ještě malinko přitlačil a na jednou bylo slyšet, jak něco prasklo. Zřejmě jak klínek nebyl přes celý pístek, tak šel ze šikma a praskl. I v tom chastí a kolem pístku uniká olej.
Jde mi o pístky na 7120, nebo nemá někdo zbytečný?
Není problém koupit nový třmen, ale jde mi proti srsti, pokud by to bylo opravitelné.
Jak se ty pístky dostávají ven? Když to nedrží kapalinu, tak to asi ani nevytlačím.
foukneš do toho kompresorem opatrně! vzduch
Co víme takže ne, jen celý třmen, taky jsem to řešil
Nejde, snad jen sehnat na bazaru jiný popraskaný třmen a přehodit z něho ty dobré.
Parkrat uz jsem tu videl odkaz ma Aliexpress kde ty pistky maji.
Ale jestli je uz nekdo objednaval netusim.
Ted jeste, jak budou fungovat… ja bych se na to teda vysral. Takovyhle experimenty na brzdach, na to se mam moc rad… :)
Neznam osobne nikoho kdo by to objednal a jezdil. Jen jsem to uz videl postovat odkazy na ne.
Kdyby Shimano udelalo opravnou sadu pistky a to tesneni tak myslim ze lidi by to s klidem kupovali. Me ted praskl pistek taky na Zee trmenu. Novej třmen za 500 kc a mam jeden na n.d.
Ten jsi sehnal kde za 500?
Mas recht… jen rychlej klik na KK a maji tam XTckovej trmen za 1690. Prachy neseru, ale fakt by mi nestalo za to nejaky pistky z ciny, ikdyby byly zadarmo…
Stačí mi po úvodní Avid adaptér 180->200 když chci vyměnit původní 200 centerline za 203 Shimano kotouč? Třmen jsem přešel z guide na SLX 4-pist?
Aby ty 3mm nedělaly neplechu
a když nebude stačit, dáš podložky
Ahoj, mam dotaz – U hydraulickych brzd, pri cisteni pistu se jiz pist nevratil zpet, nelze ani silou. Co s tim? Dekuji
Mozna rozdrcenej pistek.
přeplněná brzda?
A jak se to da vyresit?
Pokud je preplnena, tak upustit kapaliny, pokud je praskly pistek, tak koupit novy trmen.
Otazkou je, co mas vlastne za brzdy, zda to ma vubec keramicke piatky. Pokud by to bylo preplneny, tak pistek zatlacit jde, i kdyz ne treba cely, ale po uvolneni zase trisku vyjede.
Typ brzd ? Není zkřížený ?
Tak mas pravdu, byl zkrizeny. Dal jsem to mezitim do servisu, vymena desticek a serizeni. Diky!
Mám shimano MT 400 a zadní kotouč mi začal strašně skřípat, při brždění v trochu vyšší rychlosti i dře kotouč. Nějaký nápad, co by to tak mohlo dělat, brzdy chci stejně vyhodit a dát Deore, protože při mých 197cm a 110kg brzdím i očima někdy.
Přejeď smirkem desky, může v nich být zachycený nějaký bordel.
kolik máš na deskách masa? Takhle se může projevovat kov na kov, tedy sjetý desky.
Esi to chceš vyměnit, tak to udělej hned a ušetříš si laborování
Ahoj,
Lze někde koupit tu gumovou krytku na odvzdušnění třmene
brzdy shimano? Nikde jsem to nenašel a přitom taková blbost.
Pán nenapsal na jakej model třmenu, třeba na M6000 by mi to nešlo, jestli si to dobře vybavuju.
Na tom webu mají pěkný pozadí, to bych si uměl představit i jako povlečení :-)
edit : i tu pro M6000 tam mají https://www.moxma.cz/…7919636.html
To mě nedocvaklo.
Ale hodí se, na všechny XT co doma mám třeba, díkes.
Diky všem. Mam to na xt 785. Ted jsem vzal manželce z 39× a pasovalo to.
Poskladal jsem na CX stare paky RS-685 a Hope RX4 trmeny. Odvzdusneno snad dobre, paka tvrda, pekny kratky chod, venku to brzdi paradne.
Pokud ale paky nejakou dobu drzim zabrzdene vetsi silou a nepovolim jim, tak postupne cestuji az k riditkum. Jakmile je pak pustim a zase zmacknu, maji opet pekny pevny chod jako predtim o_O.
Kdyby mi to delala jedna, tak si reknu ze se asi vydrbal master pistek a pousti, ale ze to delaji zrovna obe je mi divne.
Zkusil jsem pak odvzdusnit namatkove jeste jednou zadni, s vsemoznyma pozicema paky, kdyby nahodou, ale vysledek je stale stejny.
Setkal se s tim nekdo?
A co tam pouzivas za medium?
Originalni shimano olej. Ty trmeny mam samozrejme verzi pro shimano, tak jak to ma byt :)
Tak to potom jo.
A to zkoušíš na místě nebo při jízdě – na místě je to normální, to mi dělají všechny Shimana, ale za jízdy to nepozoruju.
Na miste. Ja si toho nikdy nevsiml predtim, ale kdyz si na CX zabrzdis obema, ze chces na tom neco treba zkusit vyhopsat, tak to poznas. Nicmene diky za tuhle informaci. Za me je to docela design flaw :(
Mno, ale jediné, kde to pozoruju je na místě, za jízdy, ať s tím dělám co s tím dělám, to nepozoruju …
Každopádně CX brzdy, myslíš klasický silniční páky? Pokud jo, tak ty otestované nemám.
Jo, silnicni RS-685, ale predpokladam ze konstrukci hydrocasti budou mit podobnou. Za jizdy se mi to taky nikdy nepvoedlo, ale je fakt ze nikde za jizdy na CX nedrzim dlesi dobu zmacklou brzdu.
Normalni to urcite neni, nekde to chcije, pokud neni zvenku nic videt, tak pres tesneni pistu na pace
Ven nic nechcije. Takze jedine kolem tesneni hlavniho pistku, jak uz jsem psal, s tim, ze po uvolneni si to zase nabere zpet z expanzky. Ale divne mi je, ze to delaji obe, uplne stejne.
Po uvolneni se spoji expanzka s okruhem, jo, cucune si to co potrebuje…fyziku neoje*es, proste to nekde propousti kapalinu, tady to vypada na pist v pace
Me je to jasne, jak to funguje. Jen mi slo o to, zda to nekdo na shimano brzdach resil a jestli se mi teda nahodou vysraly obe dve najednou, nebo je to designova chyba shimana, kdy ma gufera na pistkach dimenzovana na moc maly tlak.
Jinymi slovy, abych nekoupil nove paky a nebylo to to same.
Ale i tak dik za reakci.
Nedavno jsem v nejakem tematu cetl o pumpovani shimano brzdy v mrazu, kvuli hustemu a „pomalemu“ oleji. Uz nevim jake tema to bylo, tak se zeptam tady. Ma s timhle problemy jen shimano, nebo i magura, ktera take pouziva olej?
Bych řekl, že obecně vše, co má olej – v zimě boduje brzdovka.
Pomalejsi ano, ale pumpovani neni vlastnost brzd s olejem.
Driv s tim shimano nemelo problemy, ty nastaly az s novejsima modelama jejich brzd. Asi nekde mala dirka, nebo tak neco.
Někde jsem četl že se to týká spíš 2p brzd. Sám jsem nějaké pumpování co by nebylo srovnatelné s jakoukoliv jinou brzdou nezažil ale jezdím jen 4p brzdy, za to máme doma 4 páry (2× Saint, M520, M8120). Když mrzne tak je cítit že se páka vrací trochu pomaleji ale při jízdě to není znát a na chod to nemá vliv.
Guide R mi taky pumpovaly. XT m8120 mi taky čas od času zapumpují.
Tak taky oživím historické vlákno…
Včera mi při odvzdušňování postarších XT 785 prdlo těsnění ve třmenu… Když se daří, tak se daří. Těsnění seženu jenom těžko, stejný třmen se mi taky nedaří sehnat… Otázkou tedy je, jakým třmenem z toho co jde teď sehnat můžu tento postarší XT nahradit? Vím, že Zee bude kompatibilní, ale to se mi do toho vrážet nechce. Pak je alternativou nový SLX 7100, ale bude to kompatibilní? nejsou tam jiné poměry pístků v páce vs. třmen?
Zkus nějakou prodejnu hydraulických těsněni a uvidíš co ti nabídnou .
Neví někdo rozměr těch X-kroužků? Sice ani nevím, kde bych to tu kolem sehnal, ale možná by se něco našlo…
A ještě jedno – tip jak ty pístky vytáhnout?
Co zmáčknout páku? :))
Těsnění je čtvercového průřezu
Teklo z toho jak z nadržené teenky, když uvidí Justina Biebera… Rozhodl jsem se praktikovat vyfouknutí vzduchem, ale po rozebráni třmenu jsem zjistil, že jeden pístek je prasklý… Takže teď je otázka, jestli ten nový SLX7100 bude v pohodě, nebo koupit jistotu dát tam Zee…
Nevím jestli ti to pomůže, ale mám Zee páky a SLX 7100 třmen a funguje to úplně v pohodě.
P.S. Jak píše kolega je potřeba jiný (kratší) Banjo šroub. Myslím že byl ke třmenu, ale radši si to ověř.
Jo já si potom všiml že jsem reagoval trochu pozdě, ale už to nešlo smazat :D
Těsnění neseženeš, není standardní, už se to tu řešilo. Výměna za jiný SLX nebo XT třmen. Jen u nových je mám pocit trochu jiný (kratší) šroub u banja.
já vloni dal ke starším třmenům slx666 nové páky slx7100 a funguje to bezchybně, cit při dávkování mám lepší než s původníma pákama (samozřejmě to mám zkreslený, původní páky si už nevybavím, jak na tom byly nový).
Vsechny Shimano trmeny o kterych vim jsou kompatibilni se vsema pakama o kterych vim :) Mozna jsou nejaky vyjimky ale obecne se da vymenit cokoliv za cokoliv. Jen bych si zustal u trmene na banjo uchyceni hadice at to nemusis strihat/menit.
Ale kdybys ty tesneni sehnal nekde tak dej vedet, docela by me to zajimalo, mam na commuteru stary XT brzdy z odpadku co jim tecou trmeny i paky tak ze bych aspon jeden konec vyresil a prestal mastit desky :D (je to cely na kole z odpadku tak prosim nesoudit :D)
Jako nový SLX třmen vychází na nějakých 700. To by se dalo. Ale zase XT mám krásně střibrné a ten nový třmen by byl šedý, a to je jako *******… :-D
Punk no. Řešil jsem na jednom kole brzdovou páku která je stříbrná (deorko, rok cca 2016); aktuálně se prodávají jen ty šedé … co se dá dělat.
Aliexpress má ty stříbrný vršky
Myslím, že tu na fóru je jeden specialista na odstraňování laků a úpravy do lesku ala psí gule :-D
Ještě je možnost vzít těsnění a pístky z nového třmenu a dát je do původního. Taková repase :-)
No tak na to se asi vyser*… :-D Holt bude šedý :-)
Před koupí si ověř, že je šroub do banja součástí dodávky třmenu, jinak ho budeš muset kupovat zvlášť za 65Kč + další doprava. Je totiž kratší než ten původní, který by tam nepasoval.
Není. To už vím. Snat to bude OK. Byla by i varianta hodit Zee dopředu a dozadu funkční XT, ale víc jak 2× tolik se mi na to kolo asi nechce dávat.
Jo jinak teda ještě doplnění – koloshop tvrdil, že šroub součástí dodávky není, tak jsem ho přihodil do košíku, a teď mám druhý navíc :-)
asi progress by shimano, k zee jsem musel dokupovat před několika lety
Takže pokud ještě někdo bude tápat, tak dneska namontovaný třmen SLX 7100 na M785 páky, a vypadá to v pohodě. zatím projeto jenom kolem baráku, ale chod vypadá dobře.
Brzda BL M615(přední). Při odvzdušnování do kalíšku po natlakování páky vždy vjedou drobné bublinky. Poté jsem si všiml že při zmáčknutí páky olej probublává dělící rovinou nádržky a po puštění páky přisaje vzduch a tak pořád dokola. Co s tím? Přitáhnout víčko nádrže?
uplne nerozomim tomu, co pises, proto se zeptam mozna blbe: mas v ty nadobce olej, kdyz odvzdusnujes?
Jasný, mám . Tlačím nový olej odspodu nahoru do kalíšku. Když mám hotovo, tak to utáhnu. A když máčknu na páku tak prolíná olej z tý spáry na nádržce a po puštění páky přisaje vzduch a můžu znovu odvzdušnovat. To víčko nádržky jsem nesundaval nikdy, proto nechápu že to tudy najednou teče.
jestli nebude prdlá ta guma…
Tak asi nezbyde než to rozebrat. Pak dám výsledek, kdyby někdo měl stejný problém.
Bojím se, že bude prdlé těsnění…
Ahoj. Koupil jsem shimano slx 7120 4 pistky. Překvapilo mě, že ani v jednom balení byl trn, ale oliva ne.
Můj dotaz zní. Patří tam ta oliva, nebo to teď vymysleli jinak a stačí bovden s trnem supnout do brzdy, dotáhnout a hotovo?
Dneska to chodi s olivou uz v pace, jen vytahnes spunt, strcis hadici s trnem a hotovo.
Zaroven to chodi s nejakym podivne zatavenym trnem, neni mi jasny jak to se ma pouzit ale vzdy jsem kratil tak jsem to ani nezjistoval. Ale ten trn v baleni je samozrejme normalni. Co se pamatuju tak vsechny co jsem instaloval mely v krabici i olivu navic, ale tak jako tak by mela byt v pace pokud v ni je takovy zluty spunt.
Přesně tak. Oliva je v páce. Trn je podle mě zatavený kvůli tahání skrz rám, ať se nedostane bordel do brzdy, ale stejně člověk většinou zkracuje…
Oliva je určitě potřeba, ale jestli máš komplet brzdy tak bys jí tam měl mít.
Já kupoval jiné hadičky, koupil jsem si i Banjo ale samozřejmě mi chybělo těsnění … Prostě něco předělávat na Shimano brzdách si chce sakra dát pozor co potřebuješ a co dostaneš, pak skončíš že ti chybí blbost za 20 korun (třeba tu olivu)
Oliva už je v páce, stačí zkrátit hadici, nalisovat trn, vytrhnout žlutou zátku a dobře hadici nasunout dovnitř až na doraz a utáhnout.
A nezmáčknout si pak páku :-)
Díky všem :)
Aaa odvzdusnit pak stačí nahoře na páce, nebo nasadit i stříkačku na třmen? A protlačit?
Stačí na páce. Když jseš šikovnej tak ani to v podstatě není nutné.
To já nejsem :D ale chybami se člověk učí, že :) ikdyž zrovna brzdy… No snad se zadaří :D
Tak překvapivě se zadařilo, včetně protažení rámem, takže asi úplné nemehlo nejsem :D tak ještě jednou díky všem za rady a postřehy :)
Čus borci, páka deore 6000, prochcává kolem pístku. Dotaz: kde sehnat těsnění nebo celý pístek? Neřešil bych, kdyby byly k sehnání za 500 páky zee…
Se obavam, ze tyto dily sehnat nejde. Mrkni na Shimano servisni sttanky a do rozkresu dilu paky. Najdi si cislo dilu a hledej Googlem. Mozna v Nemecku sezenes, ale pochybuju.
Na Aliku a podobně..ale ******** zdražili a nespleť si je se sramem,kde je více prodejců ::))
Třeba tady
Asi to je fajn, že to mají, ale estimated delivery 6. květen? To už raději celou páku sehnat
https://www.koloshop.cz/…va-paka.html?…
S VIP účtem za 494 Kč a je skladem. Nepsal jestli levá nebo pravá.
Když tak bych prohodil jen střeva a zbytek si nechal na ND nebo prodal.
Tak jistě že bych bral páku za 400 ale potřebuji pravou a 6000, ne 6100. Nevím, jestli mají vnitřek stejný
Pístek je u Shimano stejný už několik let. Je to vidět i z popisu na tom odkazu z Ali do jakých modelů to pasuje.
Záleží jak rychle potřebuješ jezdit :-)
Bude to pasovat i do páky Deore M615?
Já je dával do 675 což by měla být stejná páka
Díky, dnes jsem našel video s postupem rozebrání páky M615 tak to sem dám, kdyby se to ještě někomu hodilo: https://youtu.be/BUuMJHuNYeA
Potřeboval bych radu.
Zkracoval jsem přední brzdu SLX 675 a někde jsem udělal chybu.
Zkrátil jsem hadici, nasadil olivu natloukl trn našrouboval zpět a tam jsem měl skončit, vypadalo to v pohodě.
Jenže jsem se rozhodl, že odvzdušním.
Nasadil jsem na expanzku kalíšek, nalil do něj trochu oleje, vyndal destičky, roztáhl pístky, místo nich dal ten žlutej bazmek od shimana. Párkrát zapumpoval pákou, vyběhly dvě bublinky, kalíšek vyndal, páku zavřel, nasadil destičky, nasadil kolo.
Po zapumpování pákou mi destičky nepřestaly cinkat o kotouč, tak jsem to chtěl zopakovat.
Jenže jsem někde něco podělal a teď mi teče ze třmenu kolem pístku olej a jeden pístek nejde zatlačit.
Co jsem podělal? Jak z toho ven?
Tipuju že si při roztahování destiček rozdrtil pístek. Keramika je křehká. Nový třmen, samotný náhradní pístky Shimano nedělá.
„…vyndal destičky, roztáhl pístky…“
Tady je chyba. Pístky roztahovat VŽDY přes (staré) destičky.
+1
Pokud nejsi pako a víš co děláš tak neni důvod to roztahovat přes desky. Vyndám desky, ještě s vysunutýma pístkama třmen vyčistim a pak až očištěné pístky zatlačim odborně do třmenu.
Dobře to jde např pogumovaným madlem od bičíku.. ;-)
Demontovat třmen rozdělat na dvě půlky a pokusit se opatrně dostat pístek ven a pak se ho pokusit nasadit zpět pokud tedy není praskly. O deorka nahoru jsou pístky keramika.
Právě jsem to udělal. A ano přišel jsem na to, že praskl. Jsem vocas. To co jsi poslal, tam bude pasovat? Nejde mi ven. Nedá se to koupit někde tady?
Ne nedá samostatné pístky jsem tady v Česku nenašel . Leda koupit celý třmen . https://www.kupkolo.cz/…100_z107270/
Ten už hledám, nějak nemůžu najít. Můžu tam dát 7100?
můžeš
Chtěl bych se zeptat ohledně zadní brzdy Shimano SLX 7000. Jde o to že brzda je taková gumová a vydává divné zvuky při brzdění. Je to jako kov o kov nebo jak to popsat. Hlavně to dělá při delším brzdění. I brzdnej účinek je horší.Na deskách z zbývá tak cca 2,5, možná 2mm. Díval jsem se a jeden pistek je vyjetej víc. Kotouč 180 mm má tak 1,6mm. Kde hledat? Díky
Nemas v desticce zaseklej kaminek nebo jiny bordel?
Ze mas jeden pistek vyjetej vic znamena, zes blbe vystredil trmen. Je potreba zatlacit opatrne oba pistky zpet a pak znovu trmen vystredit. Zkontroluj jeste, ze se pohybuji oba pistky. Vycistit a odmastit cisticem na brzdy.
Jestli bude brzda gumova, tak odvzdusnit.
Aha tak to je možný. Pravděpodobně mi tam nějak překáží hadička. Nelze to vystredit postupem zmáčklá brzda-povoleny třmen. Přední bez problému. Nějak jsem vystredit manipulací s samotným třmenem, ale asi to není ideální.
Pokud je uchycení hadice blízko třmenu, tak ti táhne za třmen a vystředit systémem zmáčknout brzdu při povoleném třmenu moc nefunguje. Nejlepší výsledky docílím čistě nastavením podle očí na stejnou štěrbinu mezi kotoučem a deskami. Někdy pomůže i baterka, abys to lépe viděl. Pak pomalu dotahovat šrouby třmenu a kontrolovat, zda se nehnul. Vypadá to jako drbačka, ale je to celkem rychlé a výsledek super. Pak po úplném dotažení stiskneš brzdu, vyzkoušíš otočením kola zda neškrtá. Pokud jo, tak se podíváš kde a lehce doladíš.
Neškrtá kotouč o samotné tělo třmenu nebo případně o adaptér? Nebo neni nějak ohnutá packa rozpěrné pružinky?
Dík mrknu na to
Když budu tlačit pístky zpět je nutné tam šroubovat ten kalíšek a nalít trochu oleje?
Vetsinou ne ale je to jistota. Da se to prehnat a udelat prilis velky tlak v pace a nekdy se muze stat ze praskne. S kaliskem tomu predejdes. Ja to nikdy nedelaval az se mi to posledne poprve po 10 letech nevyplatilo, tak uz davam kalisek :)
Pokud tu brzdu nemáš zaprasenou a zatuhlé pístky tak stačí opatrně zatlačit a ono to prostě někde přestane jít, nervat to přes koleno, pak myslím prasknutí té pojistky v páce nehrozí.
Taky jsem si myslel. Jak rikam, delam to 10 let, poslednich par let v shopu takze dost casto, a skoro vzdy citim kdy to „prestane jit“ jak rikas, ale evidentne, v jednom z mozna tisice pripadu me to zradilo. Coz je sice prkotina, ale kdyz tomu muzu predejit a zabere mi to 10–30s navic tak me to moc netrapi. V shopu i doma mam kalisek s trochou oleje nachystany vzdy tak to tam jen nastolim kdyz roztahuju desky a je to hned.
Hlavně u staršího typu pák s rozebiratelnou expanzkou to někdy proteklo bez prasknutí membrány :-), u nových pák 6000 a výše membrána praskne a pokud jsem dobře hledal, opravit to nejde
Pozor, SLX brzda má keramické pístky ve třmenu a pokud budeš tlačit velkou silou a něčím kovovým, tak prasknou a třmen je na vyhození. Kalíšek s olejem bude jistota a půjde to lépe. Vem si na to ploché dřívko nebo plastovou montpáku nebo něco podobného.
Tak to jsem nevěděl že jsou keramické. Používám naštěstí vždy plastovou montpaku
Když naliju trochu oleje do kalíšku a např. odvzdusnim to jen narychlo přes páčku. Ten olej potom raději zlikvidovat a nebo se dá použít třeba příště?
Pokud je relativne cisty tak se klidne da pouzit. V shopu to mam s olejem pripravene porad a pouzivam to denne. Doma to mam taky pripravene porad a pouziju to jednou za par mesicu, jen tak to stoji v rohu tool boxu a nevidim v tom problem. Samozrejme s DOT by to nebylo uplne ono ale u mineralu se nemas ceho bat.
Přebytečný olej zlikviduj, je to pár mililitrů. Bude v něm bordel z páky, to nechceš míchat s novým.
A jestli ti chodila gumově, tak ji odvzdušni pořádně od třmenu nahoru. Půjde pak mnohem lépe. Doporučuju dle návodu od Shimana. Na Youtube je spousta návodů, ale některé jen polovičaté. Protože každý pubescent má pocit, že tomu rozumí nejlíp a chce se zviditelnit.
S tou prvni vetou sice uplne nesouhlasim, ale mohli bysme se nejak zasadit aby ta posledni veta byla na youtube a instagramu minimalne stejne durazne jako varovani o cookies? Spouste lidi by to usetrilo mnoho prace a frustrace :)
Tak ja mam litr oleje a nevadi mi 10ml vylejt. A navic ty ho nelejes zpet do kanystru, ale nechavas na priste v kalisku a to je v poho. :-)
Díval jsem se na ten manuál a je tam klasicky od spodu stříkačkou. To je snad na všech YouTube návodech. Mimo jiné ale ještě se to má potom prolit zezhora dolů. Je nutné to dělat? Přijde mi že už je to docela spotřeba oleje.
Celkově na jednu brzdu je cca 25ml oleje +/- autobus. Natlačíš nahoru a něco málo pak necháš odtéct dolu. Nemůžeš moc, protože by sis zase nacucnul zpět ten špinavý olej :-) Ale většinou jen tlačím odspoda nahoru, to stačí.
Pokud se jedná o zadní brzdu, je dobré odmontovat třmen a dát ho co nejníž, aby vzduch mohl stoupat vzhůru.
Super díky za info
Ještě jen nemáš nějaký tip jak zafixovat tu hadičku k tomu odvzdušňovacímu ventilku? Mám stříkačku z lékárny a hadičku z petshopu. Moc to tam nedrží a už se mi stalo že vyklouzla. V těch spesl sadách na tom mají nějaký patent že to tam drží.
Ta vec co prijde v sade je k nezaplaceni, hadicka s tim drzi bez problemu.
Jednu jsem si v shopu vyrobil z nejakeho plastoveho kartacku, vyvrtal jsem diru akorat na hadicku a urizl to, pouzivam to stejne jak tentononc od Shimana a slouzi to uz taky pres rok temer kazdodenniho pouziti, myslim ze dalsich 10 let bude :)
Mám taky hadičku z hornbachu od rybiček a celkem tam sedí. Asi to chce nějakou, co tam bude držet víc natěsno, aby nesklouzla. Pak třeba nějakým drátkem zaháknout o rám kola. Ale ani v té origo shimano TL-BT03 nic specálního nevidím.
To cerne co je na hadicce na obrazku v odkazu v moji odpovedi nad tebou.
Tesnejsi hadicka se jen bude hur nasazovat a pak se vytaha, nejaka takovahle situace udela mnohem lepsi praci. Mel jsem ruzne reseni pred tim ale s timhle (nebo cimkoliv se spravne velkou dirou) neni co resit.
Cena za tu sadu TL-BT03 je tak trochu přes čáru. U mě problém vyřešila prodloužená matka. Jen potřebovala upravit vrtákem 5,5 mm a drží to perfektně. Cena za celou tuto „sadu“ je max 100,–
Hadička je ze vzduchovacího motorku od akvária a je dost měkká. U té pevnější bude asi potřeba 6mm vrták.
.
Malo by stačíť dať gumenu krytku z odvzdušňovacieho ventilku úplne dolu, potom hadičku nasunieš viac a drží bez problémov.
Novy shimano trmeny uz maj ten bazek udelany bez toho. Je tam jen krytka.
https://cdn.koloshop.cz/…6100MPRX.jpg
Naštěstí SLX a výš to má ještě po staru. Ale ani s Deore jsem neměl problém.
Měl bych jeden osvědčenej tip ;-)
A hadičku spíš nějakou PVC než silikonovou akvarijní.
To byl jeden z mých pokusů, ale kus plastu s dírou je mnohem praktičtější.
Já to mám navlečený pořád na hadičce a bonus je, že se sponka krásně fixne do vybrání toho odvzdušňováku, takže za mě stav ideál.
Si neco takoveho musim ubastlit :)
Boha jeho dyť to nestojí ani dvě koruny!! :-) Určitě to nemají jen v Mateze.. ;-)
„každý pubescent má pocit, že tomu rozumí nejlíp a chce se zviditelnit“
Docela by mě zajímal názor, aspoň trochu fundovaných lidí, na experty z MTBIKER CZ , obzvláště pak na úkon, prováděný od 6min 6sec. Začátečníkům bych doporučil na odkaz raději ani neklikat…
Nedela nic jineho, nez ze preplnil brzdy. Az bude menit desticky, tak mu nepujdou zatlacit pistky zpet bez pouziti kalisku. A odvzdusnovat s destickama je risk.
Kazdy at si dela co chce. Ale shimano urcite nedoporucuje regulovat tvrdost brzd timto zpusobem.
+1… aneb jak se co nejvíc přiblížit k protržené membráně. :-)
Jen mě udivuje, kdo s takovýmto postupem vystoupí na veřejnost.
Místo toho aby vyměnil desky za kilo a odvzdušnil to na bleed block jak to má být, dělá takovou socko-pi**vinu
Tak uprimne ja obcas taky odvzdusnuju s deskama, hlavne kdyz neni casu nazbyt. Kdyz vis co delas a das si trochu pozor, ten risk je maly. Urcite bych to nedoporucoval tak delat zacatecnikovi, ale kdyz uz to mas trochu v ruce tak proc ne.
K videu, to preplnovani osobne nedelam, ale kdyz vis co delas a pamatujes na to kdyz menis desticky, tak tim nic nezkazis.
Nezapomeň, že to veme podle cz videa pak každý jouda a bude pak nadávat, jaké jsou to krámy. To je to riziko.
Je nějaký fakt osvědčený video na shimana, kde je všechno v cajku? Nedaří se mi teď absolutně odvzdušnit zadní brzdu, i když jsem s tím nikdy dřív neměl problém. Tak bych chtěl vidět jestli nedělám něco blbě. Díky
zadní 4p? ten když je někde uvězněná bublina sundám z kola, pověsím svisle třmenem dolů a nechám otevřenou nádobku nahoře s zmáčknutou pákou přes noc :-) pak tancuješ s pivem u jednoho šutru na rychlebkách…dál to znáš :D
jj, zadní 4p … mám vnitřní vedení a nejde to uplně pověsit ideálně svisle. Ale je fakt, že jsem to vždycky jen pomačkával. Zkusím to teda nechat přes noc a několikrát to půjdu pomlátit ;-)
se saintem jsem se jednou fakt sral dost
druhá varianta co dělám teď je tlakově i zezhora po vzoru sramu stříkačkou se závitem (pasuje ta na reverba:), ale je třeba „naráz“ (v co nejkratší době) protlačit dvě plné velké stříkačky, je to rychlejší varianta
Tak dik. Nechal sem to prez noc a je to v cajku ;-)
Hmm… Díky za tip. Se zadním Saintem jsem se jednou dupal víc jak hodinu, než se povedlo… :-) Pokud to příště nepůjde, tak zkusím tvůj postup…
Jak říkáš, já bez toho teda nedám ani ránu, ale beru jako automatiku, že bez kalíšku nesahám na pístky :-).
Ahoj, mam Hydro paky Ultegra 8600 a na prave kratke padlo, ktere podrazuje na mensi pastorky me zacalo lehce plandat. Funkcne ok jen jako by povolila nejaka pruzina. Da se ta paka jeste zachranit potazmo prosim o radu jak nebo kde by ji pomohli. Diky
Brzdy BR MT500. Po odvzdušnění přední brzdy dvě jízdy v porádku, během třetí jízdy po návštěvě hospody, kde bylo kolo opředené v dost nepovedeném stojanu na kola, který možná zatlačil nějak na třmen začal téct třmen přes odvzdušňovací ventil. To je jen možnost, brzda se zamastila během nasledujících kilometrů.
Potom co jsem doma vyčistil celý třmen a vypálil desky, pořád to moc nebrzdí a je zamaštěné, i po pár dnech a dvou jízdách je odvzdušňovací ventil pořád od oleje.
Něco je tam špatně, ale pořád mi není jasné, co se tam mohlo stát, že najednou přestal ten pístek těsnit.
Dotažení odvzduš ventilu, hadice i polovin třmenu k sobě si kontroloval?
Odvzdušňovací šroub je utažený, teče z odvzdušňováku. Tak reklamace. Už jsem nahodil stary Level TLM.
Tam je jeden okroužek, tak jestli nepůjde za pár Kč sehnat?
Netěsní ti pístek a nebo odvzdušovací šroub.
To je dost podstatný rozdíl..
Když jsem posledně shodil kolo ze skály a sebe na něj když jsem zkoušel slézt pěšky, povedlo se mi zlomit páku u M8100.
Dal jsem tam náhradní SLX z brzdy co mám navíc, ale chtěl jsem to vyměnit za xtr, kde se páka zdá robustnější. Blbý je, že je taky tlustší :(
Je tam rozdíl 2mm a nechci brousit ten plastový kus v páce, abych si současné nechal jako náhradní.
Posílat zpátky to asi nebudu tak si říkám jestli a případně jak to sbrousit tam, kde se to musí vejít do páky, nebo nějaký lepší nápad?
Ještě je možné že je to tlustší protože je to fejk, z balení to nepoznám ale vypadá docela dobře a servowave je více méně identický.
v xtr páce je ten domek širší?
Buď, a nebo jsem koupil fake :) Ale vypadá docela legitímně, XTR master cylinder nemám pro srovnání. Asi koupím bit na frézování a uvidíme jak to dopadne..
Tak to vypadá, že moje Sainty byly z dnešního ježdění tak nadšené, až nakonec vytekly… Jako pozoroval jsem, že po vyjetí nahoru a položení kola na bok, se na zadní nějak prodlužoval chod, a dlouho trvalo, než jsem to napumpoval. Říkal jsem si divně zavzdušněné, protože pak už byla až do konce trailů ok. Poté jsem ale na páce objevil nějakou tu inkontinenci (viz foto). Předpokládám, že těsnění asi KO? Má cenu se pokoušet to odvzdušňovat, nebo se na to rovnou vykašlat a koupit novou páku?
Nikomu takhle Shitmano nevyteklo?
Tam asi bude prasklá ta membrána :-/
Jo taky si říkám. Navíc zjišťuji, že sehnat pravou páku je celkem nadlidský úkol… :-)
Me jo. Vyreseno novou pakou.
Mně se to taky stalo. Vyřešeno tím že jsem to neřešil a už 2 roky klid :-)
Potřebuji vyměnit destičky u SLX7000 brzdy. Nedaří se mi protáhnout ten pojistný šroub. Podle mě je problém v té rozpěrné pružince co byla u nových destiček. Je tam dost na těsno a chybí i označení L-R. Bylo to nějaké servisní balení jenom v sáčku. Lze použít tu závlečku místo šroubu u brzd SLX? Závlačka tam jde prostrčit lehce.
A ladujes tam ten sroubek ze spravne strany? :)
Ano.
Jestli není možné že mi dali pružinku pro jiné destičky? Vždy tam ta pružinka držela zlehka a destičky jsem musel přidržovat aby nevypadly. Tady je natěsno na destičkách a má i nepatrně jiný rozměr.
tam dej tu starou ne?
všude se tedy doporučuje s destičkami měnit i pružinku (únava materiálu)
Ta pruzinka je tam aby necinkaly desky. Staci ji maximalne trosku roztahnout.
tak si tam nech tu, co nepasuje :-D
To jsem jeste neslysel, a na kolech par let delam :)
Jako jasne ze kdyz je nova tak ji vymenim, ale kdyz nesedi tak neni duvod nepouzit starou. Unava materialu bude zanedbatelna, pokud jsi teda pruzinku moc nesjel s uplne sjetyma deskama :)
V kazdem shopu co jsem delal (i doma) jsme meli sbirku pouzitych pruzinek a kazdou chvili se nekdo zastavil ze ji potrebuje, a za skoro 15 let jsem neslysel ze by selhala kvuli unave materialu.
TL;DR: Ja bych se toho nebal a pouzil starou.
Asi budeš mít pravdu. Dám tam tu starou.
Pokud jde závlačka, musí jít i šroub. Zkontroluj si to, zda jsi destičky a pružinku nasadil správně.
OK díky, zkusím se s tím ještě nějak poprat.
Odpadla mi krytka u odvzdušňovacího ventilu. Neví někdo o náhradě která by tam pasovala? Např jsem našel toto
https://www.autokelly.cz/…0125/3300847
Originál se dá sehnat, ale v okolí nemám žádný shop který ji má skladem.
Bude velká
Tuším, že mi tam pěkně pasovala čepička z klasického ventilku :-)
.
Ahoj, odpojil jsem hydraulickou hadičku od třmenu a potřeboval bych z ní sundat nějak šikovně olivu bez zkracování hadičky (hadička s olivou neprojde zadním rámem). Nejaký fígl? Dík
Destrukce olivy nevadí, mám jich hodně…
Kdyz bys mel dremelku, tak prebrousit, ale hrozi poskozeni hadice teplem. Nebo rucne mechanicky pilnicek ap.
Možná ale hadičku můžeš poškodít a když ne bude vymačkaná a nemusí pak těsnit.
Ano, to nepopiram, je to o sikovnosti a stesti.
Pokud te napada jiny zpusob jak ji sundat bez kraceni hadice, ac nechapu v cem je problem hadice o 1cm kratsi, tak sem s nim.
To máš tu hadici tak na knap?
No, skoro jo. Pokusím se to vzít pilníčkem. Jinak asi příště koupím novou.
Osobně si s brzdama dovolím leccos, ale lisovat novou olivu na použitý kus hadice už mi trochu smrdí. Když se nad tím zamyslím s trochou fyziky tak by to mělo být bezpečný, ale čas s pilníkem a fakt, že spolehlivost brzd je pro mě dost podstatná věc pro zdraví by mi to za to nestálo. Když blbě chytneš pilníkem hadici, mohlo by to pod olivou téct ale moc bych se toho nebál, docela se to deformuje při správném utažení.
Můžeš to nožem říznout okolo trnu hned za olivou, tím ti zůstane co nejdelší možná část nepoškozené hadice.
Já jsem zkusil při výměně destiček postup dle tohoto videa https://youtu.be/lfyhmerlqJ8?… Prožene se kapalina jen horem a nevidím žádný rozdíl oproti použití stříkačky. Přijde mi že i páka je tvrdší.
Věděl by někdo jaké těsnění je u odvzdušňovacího šroubu na třmenu starých 785?
Myslím, že mi tudy uchcava olej
Netesni to spis kuzel odvzdusnovaku?
https://www.koloshop.cz/…98050/109841
Těsnění tam je
neni ta gumicka stejna, jako u plniciho otvoru v pace? Nebo se dodava s odvzdusnovaci sadou shimano
Rekl bych, ze ten o-krouzek je tam hlavne kvuli tomu, aby nechcal olej pres zavity, pocas odvzdusnovani, pripadne neprisavalo falesny luft.
Ano.
Mam tu stary Slx trmen. Chces ho?
Nakonec netěsnil pistek. Koupil jsem místo 785 nové třmeny 7100. Při použití stávající hadice mi netěsní spojení banja. Vepředu jsou gumové o-kroužky a ok. Vzadu mají těsnit 2 mosazné (?) podložky a nějak se nedaří.
Zkusit vyměnit podložky za o-kroužky? Vymenit banjo? Hadici?
Šroub jsem použil origo dodávaný se třmenem
Ty měděné podložky ke šroubu, co drží banjo, jsi dával nové? Použité se vymáčknou a je potřeba je buď vyměnit nebo vyhladit na šmirglu.
edit : https://cyklisticke-prislusenstvi.heureka.cz/…00-br-m7100/#… tady jsou teda k tomu O kroužky, tak nevim
Máte štěstí, že jdu kolem. Už nějaký čas tomu jsem montoval stejný třmen na stejné brzdy. Stačilo odmontovat banjo, namontovat třmen se správným šroubem, a to bylo vše. Těsnění jsou v banju. Žádné měděné podložky jsem nedával, a ani mi s třmenem nebo šroubem nepřišly.
Patří tam jen dva okroužky žádná měď Okroužky jsi přímo v konvice mají tam vybraní. . Ono stačí aby jsi okroužek špatně sedl nebo skřipnul a teče to.
Oprava koncovce.
Tohle banjo bohužel žádné vybrání na o kroužky nemá. Vepředu ano. Zkusil jsem tam nějaké dát, ale skříply se a vylezly. Asi je to skutečně na měděné podložky, ale taky na původní dlouhý šroub, co patřil do starých třmenů. Nový třmeny mají výrazně kratší šroub a podložky to asi už nedá.
Takže vyměnit banjo, nebo celou hadici
Spiš bych řekl pro jinou značku brzd, viz zde https://www.kupkolo.cz/…rna_z123922/?… https://www.bike-eshop.cz/…igator-hk-17
Měď to neutěsní, bohužel předělat na správnou koncovku ,
Tohle mam odzkoušené https://www.kupkolo.cz/…ovek_z99157/
Bych mozna polozil otazku – jaka je tam hadice?
90 anebo 59?
Jestli nebude jine banjo. A aby pak jiny trn sel do paky…
To by všechno mělo být kompatibilní – hadice I banja shimano jsou zaměnitelné.
Se mi do sklepa nechce :D
Tak proc jsou jine trny?
Hadice by snad mela byt na vetsi tlak…
A treba kryty sroubu jsou jine :)
Trny jsou jine kvuli jinemu vnitrnimu prumeru hadice.
Vnejsi prumer obou je stejny, oliva je stejna, jen BH90 ma silnejsi stenu, mensi vnitrni prumer a tudiz nejen ze tlustsi stena je silnejsi, zaroven diky mensimu prumeru na jeji roztazeni pusobi kapalina mensi plochou, takze se zkratka mene rozpina.
Banjo je na obou stejne, oliva take, jen ten trn je jiny aby se vesel spravne do toho vnitrniho prumeru.
Instaloval jsem minimalne 50 kusu BH90 na brzdy co mely puvodne leccos. V shopu jsme BH59 nikdy nemeli na prodej a misto ni instalovali 90 bez jakychkoliv potizi.
Ok. Dik moc za osvetleni ;)
na hadici není žádné značení.
Banjo tam je tohle https://www.kupkolo.cz/…4ks_z106534/
Páka je stará 785 – nestraš, že by 90 nešla do starých pák…
Netusim. Jen pokladam otazku.
Ale co jsme menili 785 pistek, tak banjo melo 2 okrouzky…
A jeden zustal snad ve trmenu?
Ne ve třmenu jen plocha, tak ty banjo Force jsou na měď O koužek tam nedáš, za mne jednoduší vyměnit Banjo s vybraním pro O kožky. Měd chce fakt dotáhnout a dost, ještě můžeš vyzkoušet jenu fintu to měděné těsnění vyžihat mohlo by to pomoct.
Nakonec jsem objednal BH90 s banjem. Stávající neorigo hadice tam byla 10 let a kdybych ji musel zkracovat kvůli výměně banja, už by délka byla dost na hraně.
Měl jsem se na to vykašlat a zrovna vyměnit celou brzdu včetně vedení. Se vsadím, že jakmile to rozchodím, do měsíce rupne něco v páce.. :))
Jsem si vsiml az pozde, ze tam nema origo banjo.
No jo.. ty nemáš origo banjo. To jsem na fotce přehlédl. Řešení je jednoduché – vyměnit banjo. Mám origo co bylo na 785 brzdách (viz foto výše), a fachá to bez problémů. Jo a těsnění jsou v banju a netřeba řešit nějaké psí kusy s olověnými destičkami. Jenom jsem vyměnil třmeny a šrouby.
Neni to jedno? Banjo nebude shimano.
To uz se pak ukazalo :D
Taky jsem to pak docetl.
Ale kdyz vidim banjo s matici, tak je jasne, ze to origo neni, Shimano ma spoj lisovany.
To jsem uspesne ignoroval.
Ale mas pravdu ;)
oukej mozna debilni dotaz ale do ted sem jezdil zeecka, ale ted sem je vymenil za M7120 a kdyz to mam na predku , tak to ma odvzdusnovak dole.J ak to teda odvzdusnujute, kdyz zakladni poucka je ze bubliny jdou do nejvyssiho bodu, coz u minulych trmenu nebyl problem. To mam jako sundavat z vidlice. To je teda pekne naprd. Nebo mi neco unika?
Vsak to je dobre, ze je dole. Odvzdusnujes odspoda nahoru strikackou, pak muzes jeste nechat odtect trochu kapaliny shora dolu, samospadem.
To mi dava smysl, ale jestli se tam do trmenu nezatoula nejaka bublinka nahore. No ok co mi zbyva , musim tomu dat sanci :)
Mám v zadní brzdě min. olej cca 2,5 sezóny. Je nutné to měnit a nebo stačí až s výměnou destiček (jsou ještě OK a možná necelou sezónu dají).
Záleží na stylu jízdy. Pokud jezdíš Enduro, tak už je možná pozdě. Na běžné rekreační ježdění – měnil jsem olej na různých kolech i po více než pěti letech a na pohled vypadal ok.
Jezdím spíš lehčí XC.. Okolo 2000–2500km ročně.
To je na Tobe. Pokud jsou to levne brzdy a nemas pocit, ze je nekde problem … tak asi cajk a prezijes dal.
Jezdim gravity a menim jednou za pul roku.
Tak to klidně dojeď desky a pak udělej pořádný servis.
Já třetí rok, nejezdím žádné pekla, ale štve mě, že se páčka o polovinu chodu propadá oproti nové brzdě (stejný typ brzd na ročním kole v rodině).
Jedná se o základní ctyřpístky Shimano MT420 v ceně asi 800 Kč/kus. Tak zvažuji zda nekoupit novou nebo upragovat na vyšší řadu. Protože cena ze servis/ odvzdušnění bude podle mě podobná a nemusí se to být 100% a budu nasranej dvakrát.
Cenu odvzdušnění eliminuješ tím, že si to uděláš sám.
Shimano je jednoduché a nástroje nato jsou levné – stačí kalíšek, hadička z akvaristiky a stříkačka z lékárny. Pohybuješ se tedy v ceně cca 150 kč za odvzdušňovací set. Plus olej – když koupíš litr, vydrží Ti věčně ;-) …
Můžeš zkusit jen odvzdušnění páky.
Náklady pár korun a aspoň se něco naučíš navíc.