• Tapil

    Zdravím. Měl bych prosbu. Mám na kole brzdy Sram G2 Ultimate a oproti Shimano brzdám XT 8120 to brzdí o dost hůř. Nejsou tak kousavé, jako XTéčka. Doporučil by někdo lepší desky? Teď tam jsou origo organiky od Sramu.Jen co nechci,aby to řvalo jako kráva při brždění.

    Děkuji moc.

    0 0
    • esmo  

      Sram brzdy prostě nejsou z podstaty věci kousavé, jako Shimana.

      2 2
    • Tomcat  
      • jaké tam jsou skutečně destičky?
      • jaký tam je kotouč?
      • co servis, není to lehce umaštěné?
      • kdy se dělalo naposled pořádné odvzdušnění?
      • kolik váží jezdec a jaký je brzdný "profilL na těch 180mm kotouč?
      • SRAM dělá i metaliky
      • G2 ultimáty jsou xtra lehký pro závodní použití spíš XC, nikoliv jako sjezdový kotvy nebo trial vypnuto\zapnuto.
      • lepší když řvou brzdy než pak jezdec
      0 0
      • esmo  

        G2 Ultimate jsou spíš XC? WTF.

        0 0
        • Tapil  

          Ano. To mas pravdu. To nic nerikam. Ale i XC brzdy jsou kosavejsi.

          0 0
        • Tomcat  

          Bavimese o těch s karbonovou pákou a tak titaonovejma šroubárna a organickými destičkama ? nebo třeba G2 GSC s metalikama a duralovou pákou ?

          0 0
          • esmo  

            Bavíme, ale já se bavím o brzdným výkonu. Karbonová páka přeci nemá vliv na výkon…

            0 0
          • Tapil  

            S karbonovou packou a titanovejma sroubama. G2 Ultimate.

            0 0
            • Tomcat  

              Zkusil bych ty destičky a odvzdušňení.

              To je nejmíň peněz práce, samo pro tohle kdo to dá doma.

              Předpokládám že nikde byť lehce nevzlina kapalina, nebo není poznat na páce postupně pumpování.

              0 0
              • Tapil  

                Brzdy jsou nove tyden jezdene cca 200 km. Odvzusnene. Nikde kapalina neprosakuje.

                Jake desticky by jste doporucil? Premyslel jsem cerne garfely neno origo sram sintry.

                0 0
                • theedge  

                  Jak máš nastavený to kolečko na Contact Point ? Manuály Sram totiž při odvzdušnění píšou nesmysl – pokud naplníš /odvzdušníš brzdy dle manuálu, tak jde pak chod páky tím kolečkem jen prodlužovat a brzdy jsou víc houbovité.

                  Je třeba to udělat přesně opačně než je popsáno v manálu – kolečko plně vytočit na druhou stranu než píšou a pak jde páka nastavit na velmi krátký chod rychlejší záběr.

                  0 0
                  • Tapil  

                    Kolecko jsem nastavil pred ovzdusnenim aby byly pistky dal od desek. Odvzusnil a pak to pritahl aby byla tvrdsi. Udelal jsem spravne?

                    0 0
                    • theedge  

                      Kolečko nehýbe s pístkama ve třemenech ale posouvá píst v páce. Před odvzdušněním kolečka nastav na doraz na tu stranu aby byly páky co nejměkčí a propadaly se ti na grip. Pak standardně naplnit na správnej bleed block. Pak normálně namačkat a rozchodit.

                      Potom když začneš točit těma kolečkama tak páka začne tvrdnout a zkracovat její chod.

                      0 0
              • Tapil  

                Jinak ono to brzdi,ale ne jak jsem byl zvykly od shimana. Tak jen jestli tomu pomuzu zmenou desticek. Kdyz to reknu uplne lajtsky. Kdyz kamstnu na predni brzdu tak se mi zadni kolo skoro nezvedne.

                0 0
                • McBlacky  

                  Nikdy to nebude brzdit jako shimano. Se s tim smiř.

                  Roky praxe a testů různých sram/avid a shimano brzd.

                  1 0
                  • Georrge  

                    Zajímavé, že sram i po tolika letech neumí udělat pořádnou brzdu :D

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Hele, to je diskutabilní – mně se nelíbí, jak umí tuhnout páka atp, servis …

                      Ale projevem, mi tedy například Code vůbec nesmrdí ;-) … naopak bych je klidně bral a to jezdím roky Shimano :-) …

                      0 0
                      • theedge  

                        Já do hodně technických pasáží mám radši tu menší kousavost kterou mám na Code RSC proti XT.

                        Že by to brzdilo míň si nemyslím – měl jsem oboje brzdy, jen Code oproti XT nemá tak ostrej nástup.

                        0 0
                      • McBlacky  

                        mě by to v ČR ani nevadilo, nemáme tady dlouhé a prudké traily, kde je potřeba hodně brzdit. V cizině mě z toho fakt bolí prsty. Obecně díky fyzičce jezdím traily dost v kuse. Žádný moderní enduro styl: dvě minuty jedu a 5 minut vydejchávám, pak je asi jedno co má kdo za brzdy.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Jezdím na jeden zátah, tak mám představu poměrně dobrou s Shimanem, Letos to potrápím na Hopech a uvidíme … :-).

                          Testuju na klasické sjezdové lajně.

                          0 0
                    • Lochy13  

                      Mam Cody rsc a spatny mi teda neprijdou.

                      1 0
                • Radus  

                  Dobrá zkušenost.

                  0 0
                  • Tapil  

                    Jsou hlucne a zerou hodne kotouc?

                    0 0
                    • jonti  

                      Kotouce i desky jsou spotrebni material, dulezite je jak brzdi. Za sucha ani metalicke desky extra hlucne nejsou a za mokra je hlucnost brzd pri jizde ten nejmensi problem.

                      2 0
                  • Tapil  

                    Jsou toto oni?

                    0 0
    • Mr.Duck  

      Z hovna bič neupleteš. G2 jsou možná srovnatelně účinné s 2 pístkovými shimano brzdami, ale M8120 se ani nepřiblížíš pokud tam nedáš o 10cm větší kotouč. Zvlášť pokud nechceš metalický desky.

      Vyměnil jsi tichý a účinný brzdy za hlučný a relativně slabý, destičkami to nezachráníš.

      4 4
      • McBlacky  

        Ma pravdu a dva palce dolu? Tak jo ;)

        0 0
        • Mr.Duck  

          Buuu :)

          0 0
        • kejda  

          Tak on je obecně velkej hejtr Sramu…:)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Deformace z práce :P

            Nic to nemění na tom, že účinnost G2 a M?120 se nedá srovnávat.

            0 2
            • kejda  

              No, přijde mi, že občas ztrácíš kontakt s realitou. Nevím, jak v tom všem servisu, respektive lidí, co do servisu vozí kola, ale tady to taková tragédie není, někteří si Sram obecně dokonce i pochvalují.

              1 1
              • mirorek2  

                co servisuješ raději brzdy na které koupíš pístky i těsnění do třmenu i do páky, nebo shimano, které nekoupíš ani v celku (poslední dva roky u nás)? :D

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Haha jenže já je neservisuju. Já je nasadím à třeba 5 let jezdím než je musím trochu vyčistit v páce, ne každý měsíc jak sram :)

                  2 1
                  • theedge  

                    ty jsi normálně psycho …

                    3 0
                    • Mr.Duck  

                      Klidne. Ale podivej se jeste jednou, napsal jsem jen ciste faktickou odpoved, pokud chces rozporovat pomer ucinnosti G2 a M8120, tak se neni o cem bavit.

                      Ja napsal ze jsou slabsi a hlucnejsi coz je fakt, a na to mi rekli ze jsem mimo realitu. A kdyz reknu, ze brzdy nemusim servisovat, a srovnam to s osobni zkusenosti se stovkama brzd vsech vyrobcu z prace, tak sem psycho, protoze tobe zrovna sram vzdy dobre fungoval :) Me je sumak co si myslis, ja puvodne do niceho nerejpal, trola hledej jinde ;)

                      1 1
                  • mirorek2  

                    Haha poslední měsíc 2× reklamace shi(t)mano nová páka zee na kole mladého a páka xt 8100 na mém.

                    Distributor na tu 8100 napsal, že jsem si praskl měch sám… Začala chcát po roce teď v zimě. Zee vyreklamována za novou bez keců.

                    Cvakající desky mě nicméně též sraly :-) ale mladý si je na kole nechal, vyhovuje mu kousavost na ty jeho trialové blbiny.

                    Magury mají ufonský způsob odvzdušnění, brzdí ale výborně (mt5) ty má na HT, mt8 zas na trialce a taky prý v klidu.

                    Na Hopech jsem našel z výroby špatný rozměr jednoho z těsnících kroužků pístku v páce (obě páky) ale to se asi někdo spletl, teď už cajk. Propadaly se pod zátěží, projevilo se až v alpách…

                    Sramy, tak jak na to každý plive, jsem teď rozebíral kamarádovi po pěti letech a asi 25t kilometrech a světe div se, nové pístky všechny, fungují a brzdí. Sám mám code rsc a vyhovují mi asi nejvíc ze všech.

                    Všechny máme doma, servisuju vše sám, čili vlastní zkušenosti teď už i mladého, když do HW už začal kecat :-)

                    0 0
                    • Breakpain  

                      No to ne … neříkej, že se Hopy propadaj pod zátěží, to mi nedělej … teď, teď jsem je dal na kolo :o)

                      0 0
                      • mirorek2  

                        Teď už ne, jen mi to trochu zkazilo dovču :-) ale než jsem na to přišel…

                        1 0
                      • novas752  

                        Já mám v blízkém okolí loňské nebo předloňské 3 páry Tech3 E4 a všechny jsou problematické, špatně se vrací pístky.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          hoši, co trocha soucitu ;o) …

                          Jako dřív nebo později se pístky vrací blbě snad na každé brzdě, nezažil jsem brzdy (Shimano, Sram a asi ani Hope nebudou výjimka), kdy při výměně desek to nebude chtít srovnat & rozhýbat pístky. Zejména na sjezďáku tohle dělám poměrně často – kamarád mi na to udělal takový přípravek- aretuji destičky a vypumpuju jednu stranu a pak druhnou, abych mohl vystředit pístky, bez sundání desek.

                          Dělal jsem to na Shimanech co pár jízd a vždy je to znát, protože brzda je pak ostřejší a má tvrdší chod. Vím, že tohle Hope vyžaduje také a asi o něco častěji.

                          0 0
                          • novas752  

                            Jenže toto se dělo na úplně nebo téměř nových brzdách po pár hodinách ježdění.

                            0 0
                        • kejda  

                          Já jsem to samé, musel jsem je rozdělat a na chvíli to pomohlo, ale pak se zase začaly zadrhávat…

                          0 0
                    • embi  

                      Já jsem ještě neměl Shimano brzdy co by nepumpovaly

                      2 0
              • tomfree  

                Já si teda sram pochvaluji,střídám dvě kola,kde mám code rsc vs shimano xtr 4 píst a code jsou ve všem lepší.

                0 0
              • Mr.Duck  

                Já taky znám lidi co si sram chválí, ale většina z nich pořádně nezkusili nic jinýho :) Konec konců jsou lidi co si chválí maguru a nevadí jim každý dva měsíce kupovat litr kapaliny protože se s nima pořád musí je*at. Já chci po brzdách v první řadě spolehlivost a to u sram brzd je hodně náhodná vlastnost :)

                0 0
                • adam320  

                  Ja se nemuzu dockat, az potkam nekoho mimo internetovy vypraveni kdo resi kazdy dva mesice Magura brzdy:)))

                  At delam co delam, neznam nikoho. V praci v lete mi toho projde pod rukama milion a nikdy jsem nemel ani ty vyhlaseny potize s odvzdusnovanim co vsude kolujou. Sam to vozim uz dva roky na vsem a zatim jsem v tom ani nemenil kapalinu:) jo uz bych mel

                  Zdaleka nejvic resim vysrany Shimano, hned v zavesu je pochopitelne Sram

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    No, je to jednoduchý. Lidi vozí nejvíc shimano a sram. V okolí neznám nikoho kdo by vozil MT. Ve finále…každýmu vyhovuje něco jiného. Mám teď G2 RSC. Už začínají brzdit po prvních 50km. Jinak nejlepší brzdy pro mě zatím ZEE na origo sintrách.

                    0 0
                    • adam320  

                      Jo ZEE jsou urcite super, ja nijak negeneralizuju. Osobne jsem uz byl spokojenej i se Shimanem i se Sramem. A s obojim i dost nespokojenej, ten faktor toho ceho jezdi nejvice se do toho samozrejme propisuje. V mym okoli je to cca 50/50 ve smyslu Shimano, Sram/MT, TRP, Hope. Ja mel v okoli tolik znamejch co jezdili Maguru, ze jsem to proste chtel zkusit po vsech tech lapaliich se Sram co jsem vozil predtim. A zatim rikam, spokojenej jsem maximalne, drive jsem byl podobne nadsenej s Hope

                      0 0
          • McBlacky  

            Taky na tom jezdim jen velmi nerad ;)

            0 0
            • kejda  

              Někdo tě nutí? Taková nespravedlnost :))

              0 0
              • McBlacky  

                drtivá většina dražších kol se dneska osazuje sram pohonem, takže dostaneš i jejich brzdy.

                0 0
                • Breakpain  

                  Nevim jak ty, u pohonu to tak neresim, ale brzdy si predelam, dle toho co preferuju :) …

                  0 0
                  • McBlacky  

                    no jasně, akorát řešit všechny matchakery a pičoviny mě nebaví. Navíc ne všechno co bych rád se dneska dá sehnat.

                    0 0
                    • 01carbon  

                      nemam pocit ze brzdy jsou to co by me nebo mladyho limitovalo :) ja sem dolekopcem posera (ale hmotnej) a mladej zase psycho bez zabran a to jezdi xx1 na ktery vsichni nadavaj. ale jak tak ctu problemy s ispecama tak zlatej matchmaker furt stejnej 5 nebo kolik let, tlumeni, sedlovka, brzdu, razeni. jenom jednou jsem vyrobil servisni pruser kdyz jsem roztahoval pistky sroubovakem a olamal jsem je – v pytliku s tesnenim myslim 2ks za 150,–kc vyreseno

                      0 0
      • Tapil  

        Ono nejde ze jsem vymenil. Spis koupil kolo s G2 jsou na nem. Tak jestli to napravim malinko deskma,nebo mam koupit jine trmeny.

        0 0
        • novas752  

          Ani deskama ani třmenama. I kdyby si tam dal Code, Sram prostě jsou daleko měkčí brzdy než Shimana. Lidi co přecházejí ze Sramu na Shomano maj problém že furt smykujou, lidi co přechází naopak maj problém s houbovitostí. G2 nejsou špatné brzdy, ani slabé nejsou, na cokoliv po Trailbike mají síly dost. Ale projev Shiman z noch prostě nevykřešeš.

          Něco mezi tim jsou např. Formula Cura. Silné skoro jak Shimano ale lépe dávkovatelné.

          2 0
      • jecnak  

        Více méně máš pravdu. Hodně to ale dělají kotouče od Sramu. G2 s Shimano kotoučema (podle mě mají lepší koeficient tření) a originál metalickýma deskama brzdí velice pěkně. S origo kotoučem a organikama fakt bída. Nedávná zkušenost.

        0 1
    • McDog  

      No, vozil jsem totožné brzdy 2 sezóny a ani originální metalické destičky s označením „powerfull“ nebyly tak kousavé, jako metaliky na xt, které vozím na xc, Když už se teda fakt chytly, tak to chtělo hroznou sílu na páku.

      Takže bych si opravdu nechal poradit někým, kdo vozil jinou značku (Swiss, Galfer, atd.)

      Také bych podotkl, že hodně udelá i kotouč, orig. Centerline jsou velmi fajn, lepší jak ty blata IceTech od Shimana, ale vyměnil jsem je na sezónu za Hope a to bylo zase o level jinde.

      0 0
      • Breakpain  

        Galfer kotouc a metalika Shimano je fajna.

        Galfer a Galfer jeste lepsi, jen je vydrz tristni :)

        1 0
    • Johny-SPIN  

      Jaké destičky zvolit / doporučuješ pro tyto brzdy?

      Mám downcountry bike (120 zdvihy, 4-pístkové brzdy a 180 kotouče). Jezdím XC a traily, 2–3 x za rok chodím na XC závody v ČR a příležitostně ITA (Hero).

      Je v tom vůbec rozdíl, jestli je to

      • sintrovana směs
      • kov
      • organika
      • sram, galfer, avid, absoluteblack,…?

      Děkuji.

      0 0
      • filipes  

        Slovinske Sinter, bud zelene nebo modre. Zelene maji lepsi nastup i u studenych brzd, modre lepsi chovani za tepla a delsi vydrz. Dal jsem je na Cury a G2 a oboji velky posun k lepsimu oproti puvodnim deskam. Inspiroval me https://enduro-mtb.com/…ake-can-buy/ a za me super.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.