• Tydlii

    Zdravím, vím že je tu na to tisíc témat, ale…

    Uvažuji o upgradu brzd – momentálně vozím level TL a když kolu trochu naložím na trailu, tak už to prostě nedávaj. Z brždění si potom můžu vykloubit prsty. Na druhou stranu když nelítám po trailech, tak na klasický XC jsou ty brzdy dostačující, furt tedy hledám nějaký kompromis váha x účinek… 4-pístky by můj problém samozřejmě vyřešily, ovšem to se mi na XC kolo dávat nechce… Asi největší problém je najít skutečnou hmotnost jednolivých typů brzd, každý to uvádí jinak – s kotoučem, bez kotouče, jiank dlouhý hadice nebo bez hadic…

    • cenový strop bych si představoval okolo 5000 Kč za pár

    XT M8100 → jsou ošklivý, nevím jak je to s problémovostí? jsou obtíže 8000vek už 100% odstraněny? (pár 531g)

    https://www.kupkolo.cz/…mer_z107982/

    Formula Cura → četl jsem na ně spoustu chvály, cenově přes limit, hmotnost páru bez kotoučů snad 500–510g? Máte s nimi někdo zkušenost? dopručili byste je?

    https://www.kupkolo.cz/…rna_z105492/

    Sram Level TLM → úsporná varianta. četl jsem, že brzdí lépe než TL, výhodou by bylo zachování designu, nízká hmotnost. koupil bych je na bazaru → co je rozumná cena za použité?? opravdu brzdí výrazně lépe než TL??

    (https://www.bike-forum.cz/…lm-dark-grey)

    Pak taky nevím jak dlouhý potřebuju hadice, jsou vedený vnitřkem rámu… (na epica v XL)

    Sram level ULTIMATE → opět bazar → kolik za použitý byste řekli? opět nevím délku hadic. lightweight varianta

    https://www.bike-forum.cz/…adni-1450-mm

    Na nějaký zajímavý brzdy jsem zapoměl? Rozum mi tak nějak velí koupit ty XTčka, měl jsem M-675 SLXka a byl jsem s nima několik let spokojen… Formuly mě lákají jak referencemi tak designem, nevím ale jestli to za ty prachy stojí, nemám ani přímé váhové porovnání. TLM a ultimate v sobě kombinují zvýšení účinku a snížení hmotnosti, což je obecně cesta kterou bych šel nejradši → víte o nějaký lightweight brzdě, která by byla výkonnější/měla lepší pověst než ultimate?

    Asi je to trochu maglajz, ale bojuje ve mě víc cílů, kam chci svoje kolo posunout a rád si to takhle sepíšu a poslechnu si k tomu názory více lidí…

    0 1
    • embi  

      Čau,

      já bych šel do Sramu. Je dost neoblíbenej, takže se dá na bazarech koupit za fajn peníze a na funkčnost jejich brzd si nestěžuju.

      Jezdil jsem Guide T, Guide Ultimate, Guide RE, Code R a teď jezdím parádní G2 RSC.

      Na bikemarktu seženeš Level TLM na 2500…

      0 0
    • novas752  

      Si píchne do rámu teleskop a najednou to přestává stačit. :)

      TLM i Ultimate brzdí líp než TL, docela o dost líp. Otázkou je jestli by to stačilo, furt je to jen XC brzda. TLM se nový daj sehnat za 5400 takže bazar sundaný z novýho kola bych čekal pod 5000. A Ultimaty jsou nesmysl, set za 9000, to nový sundaný z kola seženeš možná tak za 7–8 000.

      Nový XT vypadají že jsou bez problémů, brzdí ještě o něco líp než Sram. Osobně bych šel do nich.

      Formuly asi nebudou vůbec špatné ale nemám zkušenost.

      Lightweight & powerfull… Trickstuff Maxima. :)

      0 0
      • biker jura  

        " Trickstuff Maxima " : máš s nimi nějakou zkušenost? :) dík

        0 0
        • snas89  

          Taky by mě to zajímalo, trochu mě to láká je na novýho mazla objednat (piccola) …

          jen ta cena a čekací doba z toho dělají docela paní Columbovou a nikde se mi to nepodařilo ošahat ještě:)

          0 0
          • Breakpain  

            V recenzich je chvali do nebe, kdyz zkousnes cenu, vracet je IMHO nebudes :)

            0 0
    • Nutribird  

      Mám na bazaru kompletní Sram Guide R nové, je třeba odvzdušnit a doplnit zadní brzdu, ale za 2500,– přední, zadní. Nikdy nejeté. Pokud by byl zájem, napiš zprávu.

      0 0
      • novas752  

        Nejsem si úplně jistej jestli těžkej a na 4p dost slabej Guide R je zrovna vhodná brzda na Epica FSR.

        0 0
        • Nutribird  

          Netvrdím, ale cena a brzdit budou.

          0 0
        • jonti  

          tak porad je guide r lehci nez xt. ale asi bych ho taky nebral jen zvetsil kotouce na 180 na obou kolech.

          0 0
          • JachymP  

            Souhlas, já bych dal větší (180) kotouče a sintr desky. Případně s chladičem jestli se to na ten sram dělá. Jestli chceš za každou cenu měnit brzdy, tak SLX jsou úplně v pohodě i na mých skoro 90 kg po té co jsem dal 180 icetech dozadu a ty chladiče. Před tím jsem je přehříval – já vím, špatná technika brždění ;(

            0 0
            • tomxxx  

              Dozadu 180 a vepredu mas 160? :D

              0 0
              • JachymP  

                ;) Ne, 180 vzadu i vpředu. 180 už vpředu byla, tak jsem to jen dorovnal a dobrý.

                0 0
            • Tydlii  

              tak SLX a XT jsou identické brzdy z hlediska techniky, liší se pouze hmotností/materiály na páce/adjust šroubkama. (platilo minimálně na M-675 SLX/M-785 XT → páka i třmen byly identický, pouze slx měly na uchycení destiček závlačku, XT šroubek (stačilo ho koupit za 000 nic a z slx třmenu byl XT třmen) a na páce tam pouze nebylo nasazený otáčecí kolečko na mechanismu toho štelovaní + krytka páky byla u slx ošklivější…) proto jsem se vždy smál těm který špekulovali jestli XT za tu 2× cenu brzdí líp…

              • desky mám sintr samozřejmě, nebaví mě ani mojí peněženku měnit je 4× za sezonu…
              • 180mm kotouč dozadu by šel dát, ale nevím jestli je to dobrej nápad, stejně většina síly jde na přední brzdu a 203mm kotouč na xc kolo fakt dávat nebudu…
              1 0
              • doubleingram  

                Ja prave na XC ve sjezdu brzdim spis zadni, aby se mi tolik nenorila vidle a kolo nemelo tendenci jit do smyku.

                0 0
          • novas752  

            XT m8100 uváděná hmotnost 301g, Guide R 375g za 1 brzdu

            0 0
            • jonti  

              guide tolik vazi i s kotoucem, b3z vazi asi 260g.

              0 0
            • Tydlii  

              pro XT je to tedy taky i s kotoučem?

              0 0
              • jonti  

                neni, xt vazi bez kotouce asi 300g, guide 260g. V absolutjich cislech jebtobmaly rozdil a neresil bych to prilis.

                0 0
    • tomxxx  

      Jeste mas moznost koupit XT nebo SLX trmeny a saint páky. Brzdi to lepe nez xt a vypada to lepe. Do 5000 by ses velit mel. Ty paky jsou levny, jedna 1200.

      Pak je moznost xtr trail nebo xtr trail trmeny a saint paky, ale tam uz jsi rozpoctem nad limit, leda vycihat bazar.

      Delku hadice si musis zmerit sam, jestli budes brat neco z bazaru.

      0 0
      • Nutribird  

        To jsi trochu přehodil ne ? Magura třmeny a shimano páky, říká se tomu shigura. Na magura páky se dost nadává.

        0 0
        • tomxxx  

          Myslim saint od shimana proboha. Už mame v týmu takhle dva páry, vsichni spokojeny. Kdybych nevozil xtr, tak do tyhle kombinace pujdu taky.

          0 0
      • doubleingram  

        Jak zvysit brzdny vykon u BR-M8000, 180/160, sintry? Saint paky nebo XT trail trmeny nebo jen dozadu taky 180?

        Zas aby to moc nestalo, co bude nejefektivnejsi z pohledu cena vykon, pri ± stejne hmotnosti?

        Dik

        0 0
        • novas752  

          Třmeny. Klidně M7120.

          0 0
        • jonti  

          Zvetsit kotouce je nejjednodussi a nejlevnejsi, staci koupit 200mm, hodit ho na predek a dozadu ten 180mm.

          0 0
        • Filippo  

          Jen taková úvaha. Řekl bych, že brzdný výkon u všech moderních hydraulických brzd je více než dostatečný. Limitujícím faktorem tu tak bude spíš přilnavost plášťů. Brzdný účinek tak nezávisí na brzdách a ani na průměru kotouče. Závisí primárně na materiálu/stavu destiček a použitého kotouče.

          Vadnutí je ale druhá věc: vetší kotouče mají víc materiálu na odvod tepla a chlazení, používají se i sendvičové konstrukce kotoučů a taky se používají destičky s chladičem pro další odvod tepla. Kovové směsi destiček taky zvládnou větší tepelné namáhání než pryskyřičné.

          0 2
          • JakeF  

            Špatná úvaha.

            Obuj Assegai MaxxGrip, posaď na to 100kg jezdce a zkus to ubrzdit Deorkama se 160mm kotoučem.

            Druhá věc je opakovaný brždění. Při testu na parkovišti to vypadá v pohodě, že holt tu brzdu zmáčkneš trochu větší silou. Ale po 10 minutách sjezdu v terénu už to je sakra znát.

            4 0
            • Filippo  

              Ano vadnutí brzd při opakovaném namáhání je jedna věc, ale přece Deore, SLX, XT jsou konstrukčně shodné brzdy s malými rozdíly v použitých materiálech :)

              0 0
              • JakeF  

                Nemluvím o vadnutí. Mluvím o tom, když máš teoreticky dostatečnej výkon k dosažení trakce plášťů, ale musíš za páku tahat silou, abys ho dosáhl.

                0 0
                • Filippo  

                  Tak potom jde o konstrukci páky, tedy vlastnost určitého typu brzd. Potom ale taky platí, že čím těžší člověk, tím má větší sílu v ruce :) Ale o tom jsem nemluvil vůbec…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Akorát teoretizuješ. Obuj na kolo pořádný gumy, nahoď 160mm kotouče, vyraž do Koutů dát párkrát černou a pak přijď poreferovat, jak maj každý brzdy dostatek výkonu a nezávisí na průměru kotouče.

                    1 0
                    • Filippo  

                      No Kouty mám blízko, na kole dokonce 160 kotouče a Deore brzdy. Ještě ty pláště a jedu :)

                      1 0
                    • scret  

                      Clovek nemusi ani do Koutu… Staci jatecni vaha a k tomu na sedacce treba decko a hned se clovek ve sjezdu zapoti:))

                      0 0
          • McBlacky  

            V realu bohuzel to tak neni. Vetsina lidi to ale neresi, protoze to nejak brzdi a nemaji srovnani. Nemusime chodit ani do vic gravity vyuziti. I na cesky kopecky casto dvoupistkovy brzdy nestaci ani na xc/xcm pouziti pri normalni vaze jezdce :/

            0 0
            • novas752  

              No to bych zase neřekl. Ono když to na xc do sjezdu vyšleš trochu endurovym stylem tak to asi úplně nestačí, ale pro xc schopnoati většiny ciklistů je to docela dostatečné. A kdyby tak je tu furt 200/180 což s dobrýma destičkama na xc musí stačit každému.

              Mě dvoupístkové SLX na zadnim kole se 180mm kotoučem nijak zvlášť nevadí ani na trail HT na klínovecké DH ani ± všech trailíkách okolo českýho krasu. Jezdec + výbava cca 80–85kg.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak ono to není jen vyloženě o tom, jestli to vyloženě stačí nebo nestačí.

                Na klasice jsem měl na posledních fullech vždy SLX 180/180 kotouče + sintry a nikdy se mi nestalo, že by to vyloženě nestačilo (tedy něco bych nedobrzdil nebo bych brzdy uvařil), ani na dovolených v horách nebyl nikdy problém. Mám 75kg včetně batohu.

                Ale na druhou stranu když teď 2 roky vozím XT čtyřpístky + 200mm kotouče, tak je to prostě výrazně příjemnější. Hmotnost soustavy šla tedy díky ebiku +9kg nahoru, ale i jen větší kotouče jsou o chlup větší přínos než ten nárůst hmotnosti.

                0 0
              • scret  

                hodne zalezi, na jakym kole to je… Na 26 AM/EN kole mi bohate stacily 2pistky XT a 180 kotouce… Ted na 29AMku mam 4pistky na 203/180 a je to akorat… Kolo je celkove tezsi, plaste maji vetsi trakci atd. a ono se to nejak projevi

                0 0
                • novas752  

                  Bavíme se o xc. Takže 29" cca 100/100.

                  Na trail/AM/EN… 4pístky samozřejmě nerozporuju, tam to smysl jednoznačně má.

                  2 0
    • jonti  

      Pokud extra nehoníš hmotnost ani nejsi úplně drobný, vůbec bych to nekomplikoval a vzal SLX.

      Level TLM bych vzal jen pokud by byl za extra dobrou cenu max 3000Kč.

      Pokud bych chtěl co nejlepší lehkou brzdu, vzal bych páky XTR Trail a třmeny XTR Race.

      Teď vozím na XC fullu SLX a na HT Level TLM, všechno na 160mm a stačí mi to všude bez problému. Jedna z nevýhod TLM jsou desky, které se mi nedaří sehnat žádné o moc levnější než originál.

      0 1
      • tomxxx  

        Goldfreny si nesehnal?

        0 0
      • novas752  

        Galfer třeba

        0 0
      • Tydlii  

        XTR Trail páky + XTR Race třmeny by se mi líbily hodně, jenže to vychází finančně nahouby – jen páky a třmeny vyjdou na 6 800 + 2× hadice + vopruz doma s instalací (jo vím že shimana jdou dobře odvzdušnit – koneckoncu to už by bylo asi to nejmenší… ((XX Jenže nějakých 8000 za brzdy, který se jako set prodávají za půlku mi přijde úchylný… XX))

        Edit: omlouvám se, špatně jsem se díval na kuipkole, 4190 u xtr je za kus, ne za pár :/

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Tydlii  

      https://www.cyklobazar.cz/…dy-level-tlm

      co tyhle? (samo se musím zeptat na dýlku hadic…)

      0 0
    • snas89  

      Ja myslim, ze nekdy neni od veci byt konzervativni a proste jit od overenych xt a usetrit si tak trable behem sezony..:)

      0 0
      • Tydlii  

        +1 → to je samozřejmě argument…

        když už jsem si dopředu ušetřil trable se sedlovkou, tak to nemusím mít s brzdama… přesto si ale nemyslím, že něco z diskutovaných je vyloženě vysírací, na druhou stranu u bazaru člověk nikdy neví…

        0 0
        • novas752  

          Oni ty sramy docela držej, poslední dobou to je na spoustě lepších sériových kol a fungujou. Sem tam nějaká zaseklá páka. Na Shimanu zase sem tam nějakej protíkající třmen nebo prasklej keramickej pístek…

          0 0
          • Willy.pv  

            Ano praskly pistek se mi ted taky povedl. Dá se to někde koupit?

            0 0
            • novas752  

              Leda aliexpress. Oficiálně se mění celej třmen. Aspoň jsou třmeny docela levný.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Tydlii  

      Zdravím, poptal jsem inzerát na TLM za 2390, – → prodávajícího jsem oslovil s délkou hadice, kterou má samozřejmě krátkou :/

      (143cm, já potřebuji 155cm)

      Nicméně psal že u třmenu je banjo (TL mají přímé napojení), tak mne napadlo, jestli by neslo ustipnout a použít hadici z Level TL co tam mám? Dalo by se to takhle premontovat?

      0 0
      • Tydlii  

        Pointa teda je jestli můžu ustipnout hadici od level TL s pevnou koncovkou u třmenu a „nainstalovat“ tam banjo z krátký hadice od level TLM…

        Snad je to takhle srozumitelný…

        0 0
        • tomxxx  

          Myslim, ze tezko. To banjo bude nalisovany na hadici. Leda koupit sroubovaci banjo, ktery namontujes podobne jako hadici do paky.

          Opravdu si ale myslis, ze tlm jsou o tolik lepsi nez tl? Abys za mesic neresil vymenu, protoze si ted chtel nutne usetrit 50g na brzdach.

          0 0
        • ELx  

          Jestli chceš, můžeme hadice vyměnit.

          Mam doma novou nepoužitou s banjem od avid juicy a potřeboval bych pevnou koncovku do trmenu tl.

          0 0
          • Tydlii  

            děkuju za nabídku, ale po troše rozjímání jsem se rozhodl dát tomu ještě čas…

            TLka přecijen brzdí – na zabití to není- , i když nijak zázračně. Takže aspoň sjedu desky co mám na kole + v zásobě a budu sledovat bazary co se objeví…

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 1
    • jonti  

      Co jsem četl ve vedlejším vlákně, tak jsi tu brzdu prostě uvařil. V tom ti rozhodně nepomůže TLM ani XT, nepotřebuješ brzdu co líp brzdí, když brzdí, ale takovou, co se líp chladí.

      Proto asi jen větší kotouče, desky s chladičem a když upgrade brzd, tak čtyřpísky jako Guide nebo XT Trail.

      V tom samém úseky za maturitou až po plot jsem taky měl problém na SLX M7000 na 180 a 160 kotoučích.

      1 0
      • Rubi  

        Z maturity po plot uvarit SLX se 180 vepredu? :-O to si mel za sebou croozer? A ze zrovna ty, to bych do tebe teda nerekl. Pokud ma nekdo problem s varenim v tehle usecich, tak by mel spis zauvazovat nad stylem brzdeni…

        0 0
        • jonti  

          Jel jsem to na XC fullu s teleskopem a Nobby Nic 2,25, nebylo to vylozene uvarene, ale uz jsem musel tlacit na paku celou silou, jako kdysi u v-brzd, abych to ubrzdil. Desky asi organiky, co davaji do novych brzd.

          Taky uz nejsem nejlehci, jestli neskonci brzo karantena, tak budu asi atakovat 80kg.

          0 0
          • Tydlii  

            Jj je to tak. Od ty doby jsem jel plot 3×, vždy jsem si před najezdem do nej zastavil, chvíli podloubal mobil aby brzdy vychladly a už se to dalo. Já se snažím při 190cm atakovat 75kg odzhora ale Karanténa mi to pěkne kazí… sice víc jezdím ale pohybu celkově míň + doma furt navařeno a pivo kam se podíváš :))

            0 0
            • Tydlii  

              Btw sjety cca 5000km fasttracky 2.3/2.1 a už trochu sypkej trail po ±14 dnech bez deště taky dělají svoje…

              0 0
              • doubleingram  

                Mam i s bikem a vecma tak 105 kg a SLX to tam davaj bez jakychkoli problemu, je pravda, ze mam 200/180 a sintry.

                0 0
      • novas752  

        Vždyť to je 50m výškových a neni to žádnej padák! :)

        0 0
        • Tydlii  

          Pokud plot není padák tak už nevím :D

          0 0
          • novas752  

            Jsem myslel to nahoře nad plotem. A Plot samotnej neni taky nic extra, jsou prudší. Ukážu. :)

            0 0
            • snas89  

              Plot je jeste teritorium pro nas xc lidi:)

              Napr. Obesenec uz je tezsi a spis enduro apod. Ne? Jsou nejaky hranice, kam uz neni pro urcity lidi (vcetne me) duvod chodit.

              0 0
              • novas752  

                Oběšenec je poslední dobou už docela brutalitka i na poměry endura. Hobby endura určitě. Takový místo by se třeba na enduroserii neobjevilo.

                A tam to prudký je no. A přitom jedeš po skále zapadaný sypkou ostrou vápencovou sutí a všude kolem ještě větší kameny… :)

                Třeba zatáčky nad minizoo na druhý straně údolí jsou místama taky dost prudký a tam je to s teleskopem celkem vklidu jetelný i na xc hardtailu. Ono obecně co se týče sklonu se na xc s dobrýma brzdama dá sjet opravdu hodně, trailbike/enduro v tomhle tozšiřuje možnosti až když je to tak prudký že se v tom nedá zastavit ani moc zpomalit. Akorát na těch terénějších kolech to všechno jedeš o dost rychleji a/nebo pohodlněji, bezpečněji.

                0 0
                • embi  

                  Obesenec je za me nic moc. Je to strasne vymlety, trail to pripomina snad jen vzdalene. A za me je ten risk faktor moc velkej na to, abych si tam tu jizdu uzil. Tam se fakt do mekkyho nepada a ja nemam takovej skill, abych to jel s prstem v nose s rizikem padu 0.1%

                  Na XC kole jsou vetsinou limitem plaste (pokud mas teleskop), kde vzadu chybi trakce na brzdeni a vepredu na zataceni.

                  0 0
            • Tydlii  

              dobře dobře :)

              0 0
          • tomxxx  

            Kdyby tam nebyla ta vyjeta kolej a pak vlevo ten schod vedle stromu, tak je plot úplně o ničem.

            0 0
            • Tydlii  

              však o technickou stránku věci se nehádám, jen že to prudký…

              0 0
              • tomxxx  

                Prudký, ale strasně krátký, kdo na tomhle uvaří brzdy, tak už fakt nevím.

                1 0
    • TheJD  

      Formule jsou super, jen na to asi v moc servisech nebudou mit sadu a kapalinu. Ja si ji koupil, abych si je mohl odvzdusnovat sam.

      Jinak jsem je dve sezony jezdil na enduru, 180 kotouc vpredu i vzadu, a rok na XC. Desky origo organiky. Spokojenost. Vazim 68 kg.

      PS: Oproti beznym xc brzdam by mely mit vic kapaliny v obehu. 4-pistkova verze se lisi jen trmenem.

      0 0
      • Tydlii  

        dík :) konečně nějakej feedback :) . Kapalinu? Cury mají olej… Doma odvzdušňujeme několikero různých kotoučovek – formula R1, SLX, moje TL-ka od sramu… takze bychom urcite zvladli i nový formule…

        68kg – tak to mas dobry – to by ti stacily i moje pribrzďovátka od sramu, ne? :D

        0 0
        • TheJD  

          Co jsem zkousel nejake tri roky zpatky Metu na Koprivne, tak tam byly Level brzdy a s vykonem jsem problem nemel. Naopak. Ale tam taky byly minimalne vyuzite avepredu byl 203 mm kotouc. Na cernou jsem to nebral.

          Cury maji mineralni olej, ano. Formula ma svou vlastni recepturu. Sadu bys asi potreboval primo od nich, nebo aspon ten napojovaci dil do paky. Mel jsem doma uni sadu a ta nebyla kompatibilni. Dira na pace je hodne hluboka a zavit je az dole.

          Jinak myslim, ze vykonove by Cury mely byt v pohode. Bruni na nich par let zpatky vyhral MS ve sjezdu v Australii. Tehdy to byly jeste prototypy a 4-pistky ani neexistovaly.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kucka7  

      Jaké brzdy by jste doporučili místo sram tl. Rád bych shimano , ale nevím zda xt nebo xtr. Chci to na maratony Harrachov, Dolní Morava a podobné těžší tratě. Samozřejmě jako chrt řeším i váhu. Díky

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • scret  

        XT

        0 2
      • nomecz  

        XT/SLX (ty brzdy jsou v podstatě stejný)

        1 2
        • JakeF  

          Jakej je rozdíl od Deore? Mám je teď na XC kole a když jsem to otočil na chvíli hlavou dolů, tak páka až na řidítka… To mi přijde, že dřív se Shimano brzdy po půl sezóně XC ježdění takhle nezavzdušnily. Tak jestli výměna za dnešní XT vůbec něčemu pomůže…

          Jinak pro tazatele, když už uvažuješ o XTR, tak bych dal rovnou Hope XCR :))

          0 0
          • cft  

            To je asi běžný. Když nesu enduro vzhůru nohama, dělaj to ZEE. SLX i XT na jinejch kolech, když doma visí delší dobu, jde zpočátku páka až k řídítku. Ale stačí zapumpovat a je to ok.

            1 0
          • mr.nikdo  

            Deore ma hlavne ocelovy pistek. SLX uz ma keramiku.

            XT ma jeste mrtvy chod.

            0 0
            • JakeF  

              Keramickej pístek asi zavzdušňování moc neovlivní, ne?

              0 0
            • MatS  

              Pozor, u Deore není pístek ocelovej, ačkoliv tak vypadá. Je to nějaká spečenina něčeho, už nevím přesně.

              SLX a výš je keramika, která ráda praskne.

              0 0
          • nomecz  

            Deorka sem v ruce nemel, ted se mi tu potkaly 4p XT a SLX a krome toho free stroke sroubu (ten se da na SLX dobastlit) u XT je to stejne, tzn priplacet za XT je nesmysl

            0 0
            • scret  

              Tak dneska castokrat neni skoro rozdil v cene SLX vs XT…

              Btw. nemaj jeste nahodou SLX jeste jisteni desticek zavlackou? Je to sice kravina, ale ja mam radsi sroubek…

              Jestli ne, tak pardon za mystifikaci :)

              0 0
              • MatS  

                Ano, SLX závlačka, ale je tam závit na šroubek, kterej tam můžeš dát dodatečně. :-)

                2 1
          • scret  

            XT vs. Deorka, mel jsem oboji a jezdil taknejak soucasne na dvou kolech…

            XTecka jsou rozhodne silnejsi, jinak jsem zadny jiny zavratny rozdily nepozoroval. A v dobe, kdy novy Deorka staly 2ku, tak to byly super brzdy za super penize…

            0 0
            • MlokCZ  

              Jak by XTčka mohla být silnější. Vždy jsou to pořád stejný brzdy. Většina rozdílů už tu padla, tak jen shrnu (a možná přidám ještě banjo u hadice):

              XT: free stroke, keramické desky, banjo u třmenu

              SLX: keramické desky, banjo u třmenu (tedy chybí free stroke)

              Deore: nic (tedy chybí free stroke, nejsou keramické desky a není banjo u třmenu)

              Všechny brzdí úplně stejně (doma mám už asi osmé Shimano brzdy a to mix všech verzí od Deore po XT).

              Jediný důvod, proč by to mohlo brzdit jinak, že máš u každý jiné desky. Tedy pokud máš u XT sintry a u Deore organiky, tak je jasné, že to nebrzdí stejně. Ale to je jen o tom, jaký se na co dáš.

              Banjo se pak na některá kola hodí, u některých kol je úplně zbytečné. Záleží pod jakým úhlem vyjde vedení hadice od třmenu.

              1 0
              • scret  

                No, sice stejny mozna jsou, ale je to tak. Nezavisle jsem se na tom shodnul s dalsima nekolika lidma. Porovnavam organika/organika. Neni to o moc, ale znatelny to je…

                0 0
                • Forester  

                  čekám na pokračování :-)

                  0 0
                  • scret  

                    chapu Mloka, ze treba jeho zkusenost je jina. Ja mam zas svoji. A to jsem mel Deorka na HT a XT na fullu. Na fullu jezdim samozrejme daleko rychlejs a naroky na brzdy tam jsou uplne jiny…

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • xtonda  

                  A stejná generace brzd? Tedy např M615 s M785?

                  0 0
              • scret  

                tak uz jsem to pochopil, zrejme se kazdej bavime o jinych brzdach. Ja mluvil o 500kach a ty zrejme o uplne novych deorkach…

                Pak by to davalo smysl, ze XT a Deore jsou stejne…:)

                0 0
                • MatS  

                  500 je páka Deore, ale třmen je 44×, takže to vůbec Deore až na páku není. Jiný třmen, jiné destičky, jiná hadice, …

                  Jen díky Servo wave to brzdí už slušně, ale proto si cítil rozdíl oproti XT. Taky jsem to měl, než jsem to nahradil SLX.

                  0 0
                  • scret  

                    Tak to bude ono… Kdyz na to koukam, tak fakt je to paka Deore a trmen to rozhodne 615 nebyl… Proto ten rozdil

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Vůbec nejde o nová Deorka. Deore jsou stejné jako XT už po mnoho let (až na těch pár uvedených drobností, které nemají vliv na to, jak to brzdí).

                  Deore jsou první generace M615, druhá generace M6000 a nakonec současná třetí generace M6100.

                  500 už vysvětlil MatS, to moc Deore brzdy nejsou.

                  0 0
                  • scret  

                    Tak uz jsme doma… Takze za to vlastne muzou ty levnejsi trmeny… Kdyz ted koukam na trmeny 615tek, tak ty jsem fakt nemel…

                    0 0
                  • orm  

                    Troufnu si tvrdit, ze tech rad hydraulickych deore brzd bylo o neco vice nez ty tri ktere si vyjmenoval :-). Ty jsi vyjmenoval posledni tri generace.

                    0 0
          • MatS  

            Když při otočení kola „na krovky“ jde páka až k řidítkům, tak jsou špatně odvzdušněné, bublina v páce. V normální poloze kola se přesune do expanzky, kde tolik nevadí.

            A je jedno, zda Deore, SLX, XT, XTR… S dřív a nyní to nesouvisí. Odvzdušni pořádně a máš klid :-)

            2 0
            • JakeF  

              Já vím, že to je zavzdušnění…

              Mám je půl roku a překvapilo mě, že se zavzdušnily tak rychle. Starší XT mi vydržely dýl. Proto se ptám, jestli to je nějaký specifikum Deore brzd a pomohla by výměna za vyšší, nebo je to dneska napříč Shimano řadama stejný.

              0 0
              • TK75  

                Není ..mě to Deore nedělají,mám je na kole od ledna

                0 0
              • mr.nikdo  

                Nejsou zavzdusnene od instalace?

                Pri montazi cast oleje vytekla, ale nebylo potreba ji doplnit – normalne jsou tvrde.

                2 0
              • MlokCZ  

                Není to specifikum ani Deore, ani ročníku provedení. Běžný stav je, že to nedělají žádné. A sem tam se něco nepovede (někde něco netěsní jak by mělo) a pak se mohou zavzdušňovat i rychleji jakékoliv.

                Nestává se to ale moc často. V mojem okolí z cca 20+ párů brzd to dělala jedna starší Deore (už od začátku, co byla nová, nakonec po pár odvzdušněných vyměněná) a pak jedny starší XT po více letech.

                Z novějších (do 2 roků stáří) zatím žádný kus nezlobil.

                A odvzdušňoval jsi je už aspoň jednou? To, že nový kus je více či méně zavzdušněný se občas stane, zejména z některých shopů pokud se objedná rovnou zkrácená brzda (vůbec se s tím nepářou a klidně zkracují bez odvzdušněný a dle toho to pak taky vypadá).

                Nové brzdy většino preventivně po kratší době odvzdušním. A pak na ně klidně roky nesáhnu.

                1 0
                • JakeF  

                  Mám je na komplet kole, takže počítám s tím, že z prodejny to šlo odvzdušněný.

                  Každopádně díky za info, nechám je odvzdušnit a dám jim ještě šanci.

                  0 0
                  • orm  

                    Jestli mas doma kalisek a trosku oleje, tak tomu venuj trosku casu a peci a udelej si to radsi doma sam. V servisu podle me na to nemaj tolik casu aby tomu mohli venovat tolik pece. Clovek si uz mysli, ze vymackal vsechno a pak jen brzdou jinak pohnes, jinak ji naklonis, jinak brnknes do paky a je tam bublinka.

                    2 0
                  • novas752  

                    S tim bych úplně moc nepočítal. ;-) Brzdy se na mtb montujou už ve výrobě, kde maj na pořádný odvzdušnění sotva na lince čas, a při vybalování z krabice to standartně znovu neodvzdušňuje téměř nikdo.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    Na kole z krabice nebyva vsechno tip top :/

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak já jsem nekupoval kolo v krabici… Dostal jsem ho z prodejny postavený a bylo i na garančce, tak bych čekal, že jsou pořešený základní funkční věci, třeba že není vzduch v brzdách :)).

                      Zase to nemám na kole z Dekáče za dvacku, i když ty Deore brzdy by tomu tak odpovídaly :)).

                      0 0
                      • Slavik  

                        Problém je ten, že částečná zavzdušněnost se pozná, až když máš kolo pověšený svisle za přední kolo, což v tom servise mít nemuseli…

                        0 0
                        • JakeF  

                          Jojo… Taky že airbagy fungujou se pozná až při bouračce, tak co by ti prodejce měl garantovat, že fungujou správně? :))

                          0 0
                          • Slavik  

                            A částečně zavzdušněný brzdy nefungujou? Nebo tys to nepoznal, když jsi přebíral kolo v servise?

                            Ty musíš mít těžkej život, řešit takovýhle kraviny.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Jak sis mohl všimnout, tak jsem to neřešil a normálně na tom kole jezdil…

                              Ale fakt mě překvapuje, že dodat kolo za 130k se zavzdušněnýma brzdama je podle B-F normální.

                              0 0
                • Sulka  

                  Tak to u Nas s klucima mame asi smulu na sparny kusy ;-)

                  0 0
          • novas752  

            V podstatě skoro žádnej. Deore má nějaký kompozitový pístky, nemá šroubek ale závlačku a páka vůbec nemá freestroke šroubek ani „ucpávku.“ Třmen je trochu těžší, páka taky, má kratší průřez v objímce pro Ispec EV. Ta hydraulická část je vlastně stejná jako SLX XT.

            Asi bylo docela dost vzduchu v expanzce, takže ti to po otočení vystoupalo mezi páku a třmen. Může to být blbě odvzdušněný už z výroby. kola.

            O XTR 9100 nemá smysl uvažovat, to je brzda postavená na co nejnižší hmotnost. Je to lehké ale nemá to servowave páku a třmen je na malé silniční destičky = brzdí to hůř než Deore/SLX/XT a žere to desky na počkání. Nejsilnější 2p Shimano je už asi 2 generace XT. Respektive dalo by se složit XTR 9120 páka + XT 8100 třmen.

            0 0
      • Raf  

        Trickstuff, prý brzdí parádně a váha taky není nejhorší.

        XTR 9100 mají silniční desky, stejně tak flatmount MTB třmeny.

        Mám na obou kolech xtr 9000 a kromě pár gramů navíc oproti 9100 není co jim vytknout.

        0 0
        • kucka7  

          Jenže ty jsi papírák. :))

          0 0
        • kucka7  

          Ty německý brzdy vypadaji zajímavě, ale dodání 18 měsíců je celkem dost.

          0 0
          • Breakpain  

            A cena je v poho, jo? :D

            Ej, driv meli 12 mesicu.

            0 0
          • Georrge  

            Vypadají hezky, ale když jsem viděl, jak funguje ta jejich modulace brzdné síly, tak se mi přestaly líbit.

            0 0
            • Atilla  

              Fakt maxxima i diretissima si všichni chválí. Jak výkon, tak modulace. Bohužel cena za páčku je fakt dost a kdo z nás nebourá, že?

              1 0
              • Breakpain  

                Za ty prachy se nedivim, ale pri te cene a dobe dodani … to proste neni vhodny pro chudeho hobika :)

                1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Esi  

      Jedině toto :

      https://tv.idnes.cz/…_idnestv_vcj

      Konečně budou specialisté na elektrokolech schopni zabrzdit a když náhodou lehne tak bude reklamovat brzdy :-)

      0 0
    • Pepa1717  

      Ahoj, prosím o radu.

      Máte někdo zkušenosti s Magurama MT 8 SL? Koupil jsem 5 let starýho Santa Cruze s XTR m 9000 brzdama a víc odvzušňuju jak jezdím, tak bych je rád vyměnil za něco stejně lehkýho co brzdí. Myslíte, že jsou magury dobrej nápad? Nebo byste doporučili něco jiného?

      Za reakce děkuji.

      0 0
      • petyn  

        Mám teda MT 7 4píst a brzdí luxusně. Jen mají jejich modrý olej a trochu jinak se odvzdušňují ale jinak paráda mohu jenom doporučit,

        0 0
        • Pepa1717  

          Díky,

          olej bych dal Shimano. Viděl jsem video odvzdušňováni. Je při ovzdušňováni potřeba demontovat třmen? Asi je potřeba koupit i jinou odvzdušňovací sadu?

          0 0
          • petyn  

            Jj. Kupoval jsem odvzddusnovaci sadu i s olejem myslim na koloshopu. Trmen sundavat nemusis. Staci natocit kolo ve stojanu.

            https://www.electric-motion.cz/…rzdy-magura/?…

            0 0
          • novas752  

            Olej musí být magura. Se shimanem to děla bordel.

            0 0
            • Pepa1717  

              někde v diskusích někdo doporučoval do Magur Shimano olej, protože má vyšší bod varu. Jakej bordel to dělá? Nikdy brzdy neuvařím, ale Shimana mám přes půl litru, tak sem myslel, že ho použiju????

              0 0
              • Sulka  

                O bordelu taky nic nevim. Taky sem sel ze shimana na maguru a potrebuju zdelat skoro pul ty shimanacky litrovky. Komplet magura zadnej problem, a shigura zatim taky bez vady.

                0 0
      • yetti  

        jestli se ti XTR zavzdušńuje, tak tam máš něco špatně. Sám jezdím XTR 9020 a neznám spolehlivější a na údržbu blbuvzdornější brzdy.

        Moc nevěřím že si Magurou MT8 pomůžeš k vyšší spolehlivosti

        1 0
        • XNeo  

          Zkušenost MT400 (žena) a já 9120 a 8120. U ženy stačilo 1× za sezonu odvzdušnit. U sebe jen 1× před sezonou odvzdušním. Jedna 9120 reklamována na prasklej pístek (proto mám jeden třmen 8120, kterej jsem koupil, než vyřídí reklamaci a pak se mi to nechtělo měnit, takže jednu 9120 mám novou v krabici). Jezdím na sintrech deskách, 203mm koutouče. V podstatě nemám těm brzdám co vytknout. Odvzdušnění zvládne i průměrně nešikovná opice (já).

          0 0
        • Pepa1717  

          něco špatně je, ale nevím co. Nikde nic neteče, zadní brzdu sem vyměnil za novou 9100, i s hadičkou. Ještě bych mohl vyměnit páky, ale vzhledem k tomu jak xtr brzdí, tak mi přijde lepší pět let starý brzdy vyměnit za nový co se nezavdušňujou a ještě brzdí. Magury jsou lehký a cena se dá. Ale nemám s nima žádnou zkušenost co se rýče životnosti, podle toho co sem četl tak asi brzdí dobře.

          0 0
    • MP79  

      Prosim o radu, resim problem s vadnutim brzd. Mam brzdy shimano xt 8100 na kotoucich 180/160. Moje vaha je 98kg. Pri delsich sjezdech proste brzdy uvarim, me bezne jizdy maji kolem 1500m prevyseni. Uvazuji o 4 pistkovych trmenech ale nevim zda to pujde na zadni uchyceni flatmoun pouzit? Dalsi varianta kotouc 180 do zadu, ale co ten flatmount trmen je na to podlozka? Nebo pomuze vymena desek organicke za metalicke? Dekuji

      0 0
      • JakeF  

        Na tu vahu je to proste malo. 4pistky, vetsi kotouce i metalicky desky pomuzou. Plus se jeste delaji kotouce i desky s chladicema.

        0 0
      • Azmir  

        Ted to fakt neber jako rýpání, ale reálný dotaz. Jak brzdíš? Jestli na začátku sjezdu zatáhneš za páku a dole jí pustíš, tak uvaříš i 10 pístky…

        4 0
        • MP79  

          Z kopce si obcas pribzdim nejsem strelec ale ne tak jak popisujes :) jsem vysoky 193 cm niz uz vahu nedostanu max –2kg ale to nic nevyresi, tu vahu je proste znat.

          0 0
          • theedge  

            Jak psal JakeF na 100kg chlapa a 1500m prevyseni je 2pistek na 160 detskym kotouci proste malo.

            0 0
            • MP79  

              Chapu ale dotaz zni zda pujde nahradit zadni dvoupistkovy flatmount trmen ctyrpistkovim? Diky

              0 0
              • ladys  

                Existují adaptéry na PM https://www.koloshop.cz/…-180mm/95930

                0 0
              • novas752  

                Dal bych tam normalni 2 pistkovy trmen na post mount. Ty flat mountove maji malinkate silnicni desticky, to se nedivim ze uvaris. Jestli to pujde tak 180mm kotouc. A drwticky metalicke nebo nejake tepelne odolne (napr. fialove Galfer)

                0 0
                • ladys  

                  To by znamenalo, že tam má 8110.

                  0 0
                • MP79  

                  Diky to mi dava smysl

                  0 0
                • tomxxx  

                  Fakt si myslíš, že třmen vzadu udělá takový rozdíl?

                  Bych nahodil větší kotouč, který bude kupovat tak jako tak, a když to nebude stačit, tak 4 pístky. Ten flatmount vzadu neudělá moc rozdíl, zadní brzda zas tolik nebrzdí.

                  Samozřejmě destičky shimano metal, goldfren, galfer…

                  0 1
                  • novas752  

                    Jo, udělá.

                    1 0
                    • theedge  

                      Kdyz kupovat novy trmeny tak bych sel do 4 pistku. Zda se mi zbytecny znovu utracet za 2 pistek i kdyz ma vetsi desky.

                      Na 100kg chlapa ktery jezdi 1500 m prevyseni se rezerva ve vykonu hodi. Na enduru se vozi 4 pistky na 200 kotoucich vpredu i vzadu jako normal a nikdo se nad tim nepozastavuje i v daleko nizsich vahach jezdcu. On to navic bude mit „jen“ na 180 kotoucich.

                      0 0
                  • MP79  

                    Nebo muzu vymenit prvne za metal desky pokud nebude zlepseni tak trmen a jako posledni kotouc. Napisu posleze postrehy. Diky

                    0 0
                    • xtonda  

                      Proč nejdřív třmen a až pak kotouč? Logický je to snad obráceně.

                      0 0
                      • MP79  

                        Flatmount za postmount 8110 za 8100 pokud zustanu u dvoupistku.

                        0 0
                    • indet  

                      To se bojim že ti nepomůže. Mam stejny problem, jen ještě 20Kg navic , 8100 + kovove desky s chladičem, kotouče centrline 180mm / 160mm a v Beskydech je ve sjezdu tavim. Premyslim na kombinaci XTR kotoučů 203mm / 180mm. Když to nepomůže koupim asi 8120. Jinak v delšim sjezdu mi měkne předek a zadni vrže.

                      0 0
                      • MP79  

                        20kg navic je uz moc. Moje brzdy jsou na hrane kazdy posun k lepsimu bude znat.

                        0 0
                      • XNeo  

                        Hmotnostně jsem na tom podobně – 9120+metal desky s chladičem, 203mm kotouče (Galfer) a brzdí to velmi slušně bez vadnutí i při dlouhých sjezdech.

                        0 0
      • xtonda  

        Pokud je problém vadnutí, ale ne nedostatek brzdné síly, tak před výměnou brzd zkusil nejdřív kotouče RT-MT800 a destičky J04C.

        0 0
        • JachymP  

          J04C mu do toho flatmountu asi nepůjdou, ne?

          0 0
          • xtonda  

            Tak buď kecá v tom, že má M8100 nebo v tom, že má flatmount. Pokud má M8110, tak potom L04C. A samozřejmě nebrzdit furt jen zadní brzdou. Jestli má teď polymer destičky, tak by to mohlo stačit.

            0 0
        • MP79  

          Ted mam kotouce sm rt 86 to nestaci?

          0 0
          • novas752  

            Jestli to jde tak tam dej větší. 86 jsou cajk, 800 nejsou téměř o nic lepší.

            0 0
            • xtonda  

              Shimano to prezentuje viz obrázek.

              Pokud už tam má Ice Technology kotouče, tak v prvním kroku bych je nechal a dal kovové destičky J04C / L04C, to je relativně za pár korun a pak se uvidí co dál.

              0 0
      • MP79  

        Podelim se o zkusenost po tuningu brzd:

        Probehla vymena kotoucu z 180/160 (smrt86) na 180/180 (smrt905), vymena brzdovych trmenu z xt 8100/8110 na 8120/8100(nutny adapter), vymena desek z shimano organik na galfer fialove.

        A posun to je obrovsky, brzdy pri jizde z kopce nevadnou kotouce se nekrouti. Mam 100kg bezne nastoupam a sjedu pres 1000 vyskovych me­tru.

        Diky za rady

        3 0
    • jonti  

      Predevsim to chce nejdriv overit, jestli v zadni stavbe je vubec dost mista na jiny trmen nebo vetsi kotouc.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.