• Kakrus69

    Ahoj, vybírám nové brzdy na kolo a zajímalo by mě která volba by byla asi ta nejlepší. Jedna se spíše o spolehlivost údržbu než o cenu. Kolo bude prevazne na trail (modrá, červená) a singletrack. Nejlépe dvoupist.

    Vybírám z

    Shimano XT

    Sram ultimate stealth

    Diky za rady

    0 0
    • Kysky  

      XT

      6 0
    • Fredewald  

      XT je jednoznačně kvalitnější.

      2 0
    • Breakpain  

      Shimana

      0 0
    • gersa  

      Shimano, klidně jen SLX

      0 0
    • novas752  

      Klidně pouze SLX, brzdí to stejně jako XT, spolehlivost a údrža také stejná, je tam jen pár drobných rozdílů.

      4 0
    • Kakrus69  

      Super diky :)

      0 0
    • blackboy007  

      SLX nebo XT

      0 0
    • kubad  

      ty Sramy budou fungovat taky, nebál bych se, ale XT/SLX dopředu ideálně 4pístek je sázka na jistotu

      0 0
      • yetti  

        tak mě napadá – zkoušel jste někdo čtyřpíst vepředu a dvoupíst vzadu? Jdou seřídit páky, aby to zabíralo tak nějak rozumně na stejno?

        0 0
        • Markony  

          Myslím že to takhle montuje Magura. Ale osobní ale zkušenost stím nemám.

          0 0
        • bathed  

          Jezdil jsem to. Synator taky. Nepoznas rozdil. Teda – nerozeznas jestli je logicky rozdil dany delkou hadic nebo poctem pistku….

          0 0
        • kubad  

          Rozdíl nepoznáš, zadní je vždy trochu jiná a tímto se to srovná

          0 0
    • va-bo  

      Mam SRAM Code RSC , kotouce 203, uz asi 3 roky a funguji. Servis v pohode a navic se daji koupit servisni sady. To Shimano nenabizi. Ale proti XT nebo SLX nemam nic.

      0 0
      • virtualcop  

        …servisní sada na Shimano se prodává samozřejmě taky, ale vzhledem k tomu, že k většině Shimano brzd ti na „servis“ stačí 2 větší stříkačky, hadička z akvaristiky, trochu kapaliny, případně rozpěrka mezi destičky, tak je to celkem zbytečnost. A hlavně – ten servis je nutno dělat minimálně, pokud brzdy nedostávají extrémně za uši

        Takže za mne taky Shimano (klidně SLX, XT), dobrý desky a kotouče a bude spokojenost.

        0 0
      • Breakpain  

        Tak u SRAMu je to primarne dano DOTkou, tak se to musi repasovat casteji.

        Brzdy s mineralem jsou na tom lepe.

        0 0
        • va-bo  

          Souhlas. Nekdy se stane, ze praskne keramicky pistek neopatrnym roztahovanim. K sehnani asi jen v Cine. Podobne jako membrana v pace.

          0 0
        • wladeq  

          Velmi obsahle vlakno o tom, jak shimano nebrzdi a chije vsude, kde to je mozne, tohle tve tvrzeni celkem rozporuje

          By me zajimal prapuvod tohodle mytu

          A uz jsme se mam pocit o tom bavili

          …A teda aby bylo jasno, taky jsem spis pro SLX/XT, nez CODE ;)

          0 0
          • bathed  

            Jezdim Hope, syn taky (e4). Pritelkyne SLX 4pist). Dcera mela na 24ce Shimagury – slx paky a mt6 trmeny, ted na 26ce ma ty cinske kopie hope/trickstuff. To pisu aby bylo jasno ze nejsem zadny shimano – dogmatik.

            Za ty roky co jezdim a hrabu se v kolech lidi kolem sebe mam nastudovano, ze Shimano funguje… Defacto bezudrzbove produkty. Ne ze by udrzbu nepotrebovaly, myslim tim spis to, ze jsem videl hromadu brzd, ktere jsem musel nejdriv odkontaminovat, abych zjistil co to vlastne je. Zkratka maji zmaknute materialy – pistky v trmenu, horni pistek v pace, vsechna tesneni dobromady s mineralem….­.nepridira se to, funguje to…. Odvzdusneni genialne jednoduche. Me treba ty brzdy nepasuji, protoze je to subjektivne jak naraz do zdi – nic, nic a stop. Zminene Hope mi pasuji proto, ze jsou podobne prubehem brzdam co jsem vozival na motorkach. Davkovatelne…. Subjektivne jinym lidem nepasuji. Nekdo rad holky, jiny zase vdolky.

            Sram mi nesmi do baraku. Pravda, cim vic pistku, tim vic problemu a ja mel v rukach za posledni tri roky troje ctyrpistky. Tvrdim ze rozchodit dvoupistky tak, aby oba chodily stejne je jednodussi nez se domluvit se ctyrma. Vsechny troje sly za par kilovek kafe z domu. Hanba by me fackovala za to chtit penize. Chci jezdit a ne resit problemy ktere dle meho vychazeji z toho, ze hosi od sramu nemaji ty materialy s tou DOTkou sladene. Kdyby slo jenom o krouzky na pistkach, tak jako ok. Ale ze jim roky na ruznych modelech bobtna teflonovy pistek v pace, to je na facku!

            Za me? – pro cloveka co se v tom nechce vrtat, je Shimano se ServoWave (od Deore nahoru) idealni volba!

            1 0
            • wladeq  

              Za me? – pro cloveka co se v tom nechce vrtat, je Shimano se ServoWave (od Deore nahoru) idealni volba!

              S tim nemuzu nez nez nesouhlasit…proste kup si neco co ma servowave, bude to brzdit…pro hobika co chce dojet na pivo do 30 kilaku vzdalene krcmy, at ma jako pocit ze sport, to funguje skvele…proste jako masovka je to vpohode…pokud ale chces nejvic hajtek brzdy soucasnosti, nenapises proste do googlu shimano…optej se sjezdaru (kteri to nemaji jako sponzoring) jak dloho jim ty brzdy fungovaly…sezona je velka vyhra, nekde to zacne chcat

              …ja spis ale resil DOT vs mineralka…

              0 0
              • novas752  

                Ja ted po 3 sezonach na XTckach na enduru daval nove brzdove paky. Plastove ulozeni cepu otaceni pacek opotrebene a jako nahradni dil to neni…

                Ale je to takovych 600–700h celorocniho jezdeni, pres 200 000 vysko­vych metru…

                1 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                1 1
              • bathed  

                On ale nehleda nejvic hajtek brzdy, nebo jo? A na profika dounhilistu taky nevypada. Stojim si za tim, ze pomer cena – vykon – spohlivost…. Shimano. Jeste bych mu klidne doporucil magury, jenze tam jsou ty posr.ane paky z kosmickeho bakelitu, co jsou za dva roky na popelnici..

                2 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Mr.Duck  

                Co to je za blbost? Saint měním kapalinu cca po 300 dnech v Bike parku jen tak preventivně. Na DH. Myslim že jsem akceptovatelnej sjezdař. Stejně tak na enduru XT prakticky neřeším.

                Ale já jsem plíva, třeba Kenny co jezdil bednu když já teprv objevoval co je kolo Saint koupil až letos, po tom co ve Whistleru dojel pátej proto, že se mu Code ve vedru obě zablokovaly tak, že od cíle musel kolo nést.

                Nevím s jakýma sjezdařema se bavíš, ale ti co jezdí sjezd tyhle problémy evidentně tolik nemají :)

                0 0
                • wladeq  

                  Kennyho znam, jestli je to stejny kenny…mel operatora kdyz jsem ho videl naposled, par let zpet, a jel dyku, strasnou…?…shimano chcije, beztak je to proto, ze je to nejvic pouzivana brzda, tak je to v tech kvantech vic videt, ale je to tak…ale jak rikam, tam slo o mineralku vs dot, a teda ten nesmysl ze se dotka musi casteji menit…to me napenilo, a rad bych slysel nejake dalsi info o tomhle mytu ;)

                  0 2
              • Atilla  

                Sainty jsem měl devět let. Každý rok 2× alpy na 7dní a k tomu hafo bikeparků tady.

                0 0
            • tomfree  

              Já taky střídám více kol a mám čtyřpíst shimano xtr,saint,xt a sram code rsc,které mám nejraději,fungovaly i v –20 v zimě a vyměnit kapalinu jednou za rok,to zas není takový problém,mají je i dva kolegové a nikdy žádný problém.

              0 0
              • bathed  

                Stastny to muz (muzi)! Ja zas pekl kotouce do modra, pod kopcem upoustel brzdovku…. Jakoze sorry, uz ne.

                1 0
                • tomfree  

                  To je asi o štěstí, mě zas nesmí na kolo hope,já raději jistotu,než neději:-)

                  0 0
                  • bathed  

                    Ja zvolil jistotu, ale nadeji ze si potvrdis svuj nazor s ja se zrakvim, na tu mas narok ;-)

                    0 0
                  • va-bo  

                    Jak uz tu nekdo nekde psal, Hope se nekupuje kvuli tomu, aby to fungovalo. Pro hobika na turistiku je Shimano jasna volba.

                    0 0
                • mirorek2  

                  Umyt ruce? :-)

                  Code chtějí trochu víc pohlídat kapalinu, u race zatížení často, ale jsou to jedny z mála brzd, co mě zastaví a dají se dávkovat. Co jsem si užil s oběmi posledními generacemi Hope, bych nikomu nepřál.

                  Jo a u Sramu se nesmí brát základní R verze, ty stojí za číču.

                  Po roce s Dominionama, bych si už jiné brzdy nedal…

                  0 0
                  • bathed  

                    No vidis! A ja to mam presne obracene! :-) A teda – nevim na co jsi teagoval, nicmene s hygienou problemy nemam ;-)

                    0 0
                    • mirorek2  

                      Nemyslím tebe konkrétně, ale vždy! když mi někdo dovezl jakože vyyebané sram brzdy, tak byli v totálním sranci, tekl z toho mazut a všechna těsnění i pístky na sraczku. Ti pak nejvíc nadávají na brzdy, bo je neumí udělat.

                      Když si Cody udělám, brzdí jak víno, za tím si stojím. Samo že pístek jim roky nevydrží, to je známá věc. Stranou ponechme, jestli se v tom někdo chce vrtat, nebo nechce

                      0 0
                      • novas752  

                        No jo, spusta lidí odmítá jednou ročně vyměnit kapalinu, natož je preventivně repasovat.

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Ale oni to mají v rozpisu, musí se to dělat :-D

                          0 0
                          • novas752  

                            Já vím že jo. Ale takhle je to se všim. 95% lidí řeší servis až když se něco podělá.

                            0 0
                          • goofy  

                            Jenomže komu se v tom chce hrabat… :-D

                            0 0
                      • bathed  

                        Hele, ja se treba s tema svyma dost snazil! Opravdu!! X-krat rozebrane, pistky v trmenu maznute dot-resistent vazelinou. Kapalinu jsem menil casteji nez na motorce a to jsem na ni zavodil! Vymenil jsem ten teflonovy srac z paky za ubastleny duralovy pist. Ten jsem potom vymenil za titan z alika….. A stejne mi v trmenu z niceho nic prestal jeden pist chodit jak ostatni!!!! A co hur – nikdy nevaroval! Rozhodnuti ze uz ne, padlo pri backpackingu po tech nasich zdejsich horach. Uz prvni den jsem mel zadni kolo dvakrat venku a roztahoval desky. Druhy a treti den jsem nespocetne krat upoustel kapku brzdovky pres odvzdusnovak do kapesniku, protoze jsem brzdil furt. Vzteky uz jsem i brecel….

                        Jakoze jo! – kdyz to brzdilo spravne, brzdilo to fantasticky! Davkovatelne, predvidatelne i na muj metrak vahy hlavou dolu jsem v klidu zastavil! Super!!! … jenze pak tohle. Rozebrat, vyplachnout, idealne do ultrazvuku a pak znova seskladat. A kdyz jsem pak videl pritulku, jak ji sice ty eRka na funglovem Clashi od Commencalu udelaly po jednom Saalbachu a par projizdkach kolem komina totez, objednal jsem ctyrpisty slx. A tas to same syn…. Je to dobytek – ted profi hokejka, do nejakych 12 to kombinoval s motokrosem a endurem. Prasi fakt strasne! Tomu to slo z te Mety dolu okamzite…. Lidi tu nadavaji na Hope, ale ani ja a ani on jsme nikdy nemeli jediny trabl. Jednou za rok rozhazet, kovove veci do ultrazvuku, tesneni otrit, pak maznout, seskladat a jede se dal! Menime desky, kotouce – vsechno original, ne nahrazky…. Ano, to neni nejlevnejsi konicek, ale co je, ze?

                        Fakt jsem presvedceny o tom, ze sram neumi s dotkou. Coz je podivne, protoze puvodnimu avidu to slo…. Jinak materialove, vahove a i designove paradni produkty! Ale jakoby nedokazali najit spravne tesneni….

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Ja ti verim, vrtas se v tom, vim.

                          Ted jsem udelal z jednich guide rs po 8 letech a odhadem podle kola 25t km :-D nové, brzdí pořád.

                          BTW těsnění se ve sramech nemají mazat, používám vždy origo díly i pístky…

                          0 0
                          • bathed  

                            Mazal jsem pisty az za tesnenim…. U Hope vim, ze krouzky navlhcit muzu.

                            Nicmene abych to tak nejak uzavrel: pro normalniho smrtelnika “koncernove” deore – slx – xt? Rychtyk? (to je totiz to puvodni tema :-)

                            0 0
                        • novas752  

                          Všechny těsnění ve sram brzdách se mažou pouze dotkou nebo dot vazelínou když už.

                          0 0
    • J1RKA  

      muzu si prihrat polevecku? uvazuju o < Formula CURA > bohuzel nikdo z party je nema, tak se optam tady, ma smysl je menit za < SRAM Level TLM > dekuji

      0 0
      • mirorek2  

        Dvoupist cajk prý, utáhne i enduro použití. 4p teď budeme testovat, prý jsou s tím problémy…

        0 0
        • suslos  

          Problémy se 4pístem jsem měl já a můj kamard, 3 páry dohromady a všechny na prd… ale spousta lidí kolem je má a bez problému :-) si vyberte :-D

          0 0
          • J1RKA  

            4pistek nechci, a XT ani XTR taky nechci, tak hledam neco na XC fulla, z tech levelu mam trochu strach, zeto postupem bude spis ku vzteku :D

            je jasny ze kazda znacka ma neco napikacu, ale dobry brzdy jsou fakt potreba :D

            0 0
            • suslos  

              já bych je kvůli své digitálnosti nechtěl :-) ale když nechceš 4píst tak moc na výběr nemáš

              0 0
              • J1RKA  

                popravde semi ty formule libeji, a videl jsem je i na fajnovejch stavbach, tak snad tam nedaji neco co nefunguje :D a 4 pistek, myslim, ze nejni potreba < mozna na predek > je cas na finalni rozhodnuti, ted jsem se celkem vysypal za kola, tak musim hodit nachvilku klidek :DDD

                0 0
              • novas752  

                Formule už nejsou zdaleka tak digitalní jak bývaly. Taky už nemají dotku ale minerál.

                0 0
                • suslos  

                  cury 2 jsou pořád hooodně digitální, Cury 4 méně

                  0 0
                  • J1RKA  

                    atak ono asi taky zalezi jak jedes rychle ne? pri 10km to bude kotva a pri 50 to bude brzdit tak akorat, horsi byto bylo na zadku teda, pac ten je normalne uplne odlehcenej a tam bych uplne nechtel < 0–1 >

                    0 0
                    • suslos  

                      Nechápu. Oboje brzdí hodně. Zbytek viz výše.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        No, ze zadni se davkuje hur, predek se davkuje lip, zadek, tim, zeje odlehcenej tak se snaz blokuje

                        0 0
                  • vaclaw  

                    To by mě zajímalo. Vyplatí se přemýšlet o Cura 2 nebo 4 když bych měl měnit místo SLX 7120? Chtěl bych něco podobně silnýho, ale s lepší modulací.

                    0 0
                    • suslos  

                      silný jsou, s modulací bych byl fakt opatrnej.. Cure 4 víc jak Cura 2

                      ale na brzdy typu Sram Code, Hope, pravděpodobně TRP to nemá ani zdaleka…

                      0 0
                      • vaclaw  

                        Ty TRP by mě docela zajímaly. Koukal jsem na Quadiem, ale ani ty ani DH se moc nedají sehnat a objednávat z nějakých neznámých zahraničních eshopů se mi nechce. Ale podle toho, co jsem četl, tak vypadají dost zajímavě.

                        0 0
                        • suslos  

                          Ověřených zahraničních eshopů se neboj, tam je najdeš :-)

                          1 0
                        • Atilla  

                          Quadiem jsem měl předtím. Fajn brzda, ale ten maximální výkon tam nebyl. U Evo modulace zůstala, ale ten výkon tam je. Pocit na páce třeba proti Hope pro mě daleko lepší.

                          1 0
      • novas752  

        Levely jsou velmi slabé brzdy, Cury na dvoupíst velmi silné brzdy. Projev něco mezi Shimanem a Sramam – jedovatější než sram ale lépe davkovatelný než shimano.

        0 0
        • J1RKA  

          Jj takhle to vnimam, mam na druhym kole XT a ted se divim, zeto vubec < level > nebrzdi, jeste tomu dam letos sanci, a pak se uvidi.

          0 0
      • filipes  

        Cura 4 mám na kole pár dnů, jizdní projev za mě dokonalý – dávkovatelnost super, síly nadbytek i s dodanými organickými destičkami. Všechny předchozí brzdy byly něčím specifické a člověk si musel zvykat, Cura 4 mi tak nějak nenápadně ale přirozeně fungují od první jízdy.

        Jak dlouho pozitivní hodnocení vydrží teprv uvidím.

        Hayes a TRP a jsem nikdy nezkoušel.

        0 0
    • Atilla  

      Pokud bych měl investovat dneska do brzd, tak asi jedině TRP DHR Evo a Hayes Dominion A4. TRP mám dvoje a je to pecka a na hayes slyším jen chválu.

      SRAM to je pořád do kola odvzdušňovat aby fungovaly a Shimano (XT785, saint, jsou celkem ok) pumpuje ať děláš co děláš.

      Samozřejmě jsou i jiné super brzdy ale za 25tis pár je už trochu úlet.

      0 0
      • JakeF  

        Akorát na ty TRP kdyby někdo nalepil „Alivio“, tak mu to sežeru :))

        0 0
        • Atilla  

          Fakt? Mě se teda hodně líbí. Mám černé i stříbrné a oboje jsou pěkné. Ale nejlepší je ten pocit na páce.

          0 0
          • JakeF  

            Možná jsou naživo lepší, já viděl jen fotky… A ve výsledku asi hlavní, že fungujou :D

            0 0
    • tomtoylc  

      A co DB8 od Sramu ? ja je mám na kole 2 měsíce… 1300km, 25 tisic výškovych (jezdím i modré/černé traily) spolu s SM-RT76 kotoučema od Shimana a Sram/Galfer destičkami to brzdí srovnatelně jako Deore 6120 (na starém kole)

      uvažoval jsem že vyměním za SLX 7120 ale zůstanu při DB8 … brzdy skutečně překvapili

      Kamarát co má XT8120 a vyzkoušel DB8 tak taky byl překvapen.

      0 0
      • JakeF  

        Ty by me taky zajimaly… Hlavne jak vychazi vykonem proti Code RSC nebo XT.

        0 0
        • tomtoylc  

          ja mohu srovnat jednom s Deore 6120 + XT kotouče … za mě DB8 jsou lepší ale zas vic se mi libí SLX/xT páčky (menší, hezčí)

          CODE RSC i XT maji lepší nastavení páčky a hezčí dizajn ale výkon bude srovnatelný

          … jinak servisní kit na DB8 sem sehnal za 800kč, zatim sem ho nemusel použit

          0 0
        • Atilla  

          Můžu vyzkoušet mám je na dirtu. Tváří se příjemně i na 160mm kotoučích

          0 0
    • roman 3D  

      klidně levnější shimana a 203 mm kotouč a ušetříš

      0 4
    • suslos  

      Ahoj, zkusím to přidat sem. Nemá někdo porovnání v tom ja brzdí Level Ultimate vs Tech3 X2? Level Ultimate aktuálně mám a krom famozní ergonomie a nastavení matchmakerů to nejsou moc brzdy na můj styl ježdění… Mám doma jednu Tech3 X2, tak mě napadlo dokoupi druhou a hodit si je na bajka, ale otázka zní – pomůžu si vůbec nějak?

      Případně nějaké jiné doporučení na dobře fungující – servis a přitom fajn brzdící brzdy s lehkou vahou? :-) Je to na DC kolo, proto bych chtěl udržet i tu váhu dole :-)

      0 0
      • kubad  

        A proč nenasadíš tu jednu a netestneš přímo na kole?

        Tech3 X2 brzdí líp než Level ,a pořád můžeš tu druhou Hope vzít jako 4 píst dopředu

        0 0
        • suslos  

          Mám to v hlavě, je to zrovna zadní – natáhnu venkem a provizorně přichytím, ale ten Level co tam je teď se mi „jen na test“ rozpojovat nechce :-D

          To, že brzdí líp je super informace, díky!

          0 0
          • kubad  

            Jj tu starou jen bzzz páskou nějaké někam chytni na test je to fuk

            0 0
            • suslos  

              jj máš pravdu :-)

              porovnání Race evo s X2 třmenem a Tech 3 s X2 třmenem náhodou ze zkušenosti nemáš?

              0 0
              • kubad  

                ta Race už moc nebrzdí, montoval sem 2 páry tam to je tak na úrovni Level

                (dopředu sem ji dával s X4 aby to brzdilo )

                0 0
                • suslos  

                  Ok, díky za utvrzení :-) zkusím ty T3 X2. Pak by mohla být ještě varianta T4 X2, ale to už je nákup celého páru.

                  Díky.

                  0 0
      • filipes  

        Level Ultimate 2021 a novější, které mají větší pruměr pístku, brzdí daleko lépe než X2 T3 a přijde mi, že i lépe neže E4 T3. Plus Ult mají daleko lepší chod páky. Starší Ult mají menší pístky.

        Jeden třmen Ult 2022 mám navíc, přední jsem nahradil za G2 (mají úplně stejné plochy pístku, kombinace funguje výborně).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.