• pheno

    Canyon nyni nabizi nekolik Grizlu v podobne cene od 65 do 68 tisic. Vybiram gravel pro sebe a manzelku a neumim si moc vybrat. Jedine co vim, ze tam nechci odpruzenou vidlici, to mi na gravel prijde nevhodne. Chtel bych velkou pruchodnost ramu pro siroke pneu a jednoprevodnik.

    Z rozdilu tam je na jednom elektronicke razeni SRAM AXS, a u dalsich dvou lehce drazsich modelu pak ta jejich listova sedlovka, ale nevim jestli je dobra nebo ne. Uprimne tem komponentum moc nerozumim. Muzete mi trochu poradit ktery z tech modelu dava nejvetsi vyznam z hlediska bezneho pouzivani, servisnich nakladu, nebo jestli je neco vylozene spatne/dobre? Vaha se pohybuje v ramci 0.5 kg, coz bych asi neresil.

    Pripadne jestli vas napada jiny gravel v tehle cene, nebo levnejsi (ale s karbonem a v podobne vaze) rad se mrknu a zvazim.

    0 0
    • Kos_CZ  

      Mám, ale tu nejlevnější variantu s dvouplackou a GRX-em. Má to sedlovku tvaru D, což má za následek že sedlo je přesně v „ose rámu“, ale hůř na tom drží držáky, které jsou dělané na kulatou sedlovku…

      0 1
    • Singlespeed  

      Manželka má Grizla s AXS a listovou sedlovkou už dva roky a je de facto bezúdržbový. Jen se mění opotřebovaný spotřební materiál jako řetěz, brzdové destičky a pláště.

      0 0
    • jIrI___  

      Listová sedlovka je fajn věc. Koupil jsem nejlevnější variantu Grizla chvilku po uvedení na trh (něco málo k němu jsem psal sem) a listové sedlovce jsem velice dlouho odololával kvůli její nekřesťasnké ceně. Ale na začátku této sezóny jsem si ji ve slabé chvilce koupil a na komfortu je to fakt fest poznat. Rám Grizla mi sám o sobě příjde jako velice tvrdý, ale listová sedlovka tuhle vlastnost (pro mě ne úplně žádoucí) úspěšně maskuje a až se někdy divím, co všechno dokáže zahladit. AXS vozím od loňské sezóny (článek tady) a od prvotního nastavení jsem na to nemusel sáhnout, co více si přát. S AXS mám najeto kolem 10000 km, baterku v hazce jsem za tu dobu nabíjel možná pětkrát, baterky v pákách se stále hlásí jako plně nabité. Na AXS mi vadí jedna věc a tou je chrastění v pákách při jízdě v terénu. Ale mám jen nejnižší Rival, vyšší řady to možná mají ošetřeno. Takže kombinaci AXS a listové sedlovky mohu s klidným svědomím doporučit.

      0 0
      • pheno  

        Díky, přečetl jsem tvé recenze a celkem me to navnadilo zkusit ten bezdrát. Aktuálně to má canyon nastaveno tak, že u nejlevnějšího modelu s axs je běžná ne-listová sedlovka. Zároveň je ten model o nějakých 160g těžší (9,6 vs 9,5 kg). Listová je pak u lehce drazsiho modelu s mechanickým grx.

        Váhám nad tím grx protože je tam podstatně levnější kazeta na výměnu a nejtěžší převod je 10z oproti 11z u axs. Plus ta listová sedlovka. Ale bezdrátové řazení mě ted asi přesvědčilo a zbytek kola případně poladit časem.

        1 0
        • FOSA  

          Cena kazety není argument, kazeta ti vydrží +/- 10000km, což pro někoho můžou být 3–4 sezony (pokud máš víc kol, či prostě míň jezdíš). Rozsah kazety je trošku pešek, u AXS by to chtělo XD ořech a kazetu 10–44z, což už je další investice.

          Nicméně i před roky bezproblémového užívání GRX 11s sady, bych šel do AXS. Elektrika je návyková, mam to na bajku a výhledově to snad dám i za zmíněné GRX na gravlíka…

          0 1
        • jIrI___  

          Elektrické řazení pro mě bylo podobné jako hydraulické brzdy. Říkal jsem si, že to je na moje šolichání úplně zbytečné a pak jsem se na tom projel. Hned druhý den jsem začal uvažovat, co z domácnosti prodat, abych si tu zbytečnou elektriku mohl koupit :D

          2 0
          • RichP  

            Asi takto. Lze se bez toho obejít? Rozhodně ano! Ale je to, zvlášť na silnici/gravelu, rozhodně moc příjemné to mít a dobře se na to zvyká :) Každý má jinak hluboko do kapsy, ale pokud je aspoň trochu možnost, tak bych to taky doporučil.

            0 0
        • villain  

          Ber GRX!

          0 0
    • pheno  

      Diky za rady. Objednal jsem Grizla s AXS, rychle ty velikosti mizi.

      1 0
      • wilda81  

        Grizl CF SL 6 AXS?

        0 0
      • Peslezedirou  

        Dobře jsi udělal, budeš spokojený. Elektrika je super, stejně jako ta listová sedlovka. Po první jízdě jsem si říkal, že to není to co jsem asi hledal. Nicméně s každým ujetým km jsem začal zjišťoval, že to je vlastně super. Jen jsem udělal chybu, že jsem dal Thundera 40mm, rovnou jsem měl vzít širší, Grizlu se totiž docela v lese líbí :-)

        0 0
    • wilda81  

      Jak je to u aktuální generace Grizla? Dají se bowdeny a hadice táhnout i mimo hlávko?

      0 0
      • pheno  

        Zaslepky na ramu jsou takze by to melo jit. Z vyroby je to ale (v mem pripade pouze brzdove hadicky) pres hlavove slozeni.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.