CANYON GRIZL výběr vhodné velikosti

347 nepřečtených
  • lukan

    zdravím, stojím před nákupem kola Canyon Grizl CF SL 6 a jako vždy se nemůžu rozhodnout jakou velikost zvolit. měřím 173cm, rozkrok 79cm, dle kalkulačky CANYON bych měl mít velikost S, ale už jsem narazil (i zde) na pár uživatelů, kteří zvolil velikost dle CANYON kalkulačky, ale volili by spíše větší velikost. Nemáte někdo zkušenost? Popř. úplně nejlépe, není na Ostravsku nějaký majitel Grizla se kterým bych si mohl velikost odzkoušet?

    Díky moc a čus.

    0 0
    • Lister  

      Jestli ten dotaz má směřovat k tomu, že bys uvažoval nad velikosti M, tak ani neuvažuj.

      1 1
    • MTBIKER doporučuje
      Cannondale Trail 7 29 kolo, zelené Skladem 2 ks

      Výprodej -13% Cannondale Trail 7 29 kolo, zelené

      16 299 Kč -13% MOC 24 699 Kč

      Cannondale Trail SL 4 29 dámské kolo, fialové Skladem 1 kus

      Výprodej -22% Cannondale Trail SL 4 29 dámské kolo, fialové

      23 899 Kč -22% MOC 36 199 Kč

    • BFilip  

      Mám letošní model výše uvedeného kola. Měřím 178 a mám velikost M (myslím že jsem byl na rozhraní velikostí S/M). Přijde mi docela dlouhé.

      Být tebou, zvolím S.

      0 1
    • lukan  

      https://ibb.co/zf1V9yW

      takhle vypadá porovnání mého stávajícího kola (kellys soot, vel. M) a canyon grizl vel. S (bílá = kellys, černá = canyon), tak si říkám, že by to nemuselo být úplně zlé, canyon má navíc o 2cm kratší představec a o 0,5cm kratší kliky, tak si říkám, že by se tím srovnal ten delší reach a delší stack.

      https://ibb.co/SQ4P6Rh

      a takhle vypadá porovnání kellys vel. M (bílá) a canyon vel. M (černá)

      tak nevím no, nechci mít sedlovku z rámu vytaženou až někam do nebes.

      https://ibb.co/JzTBgHH

      tady ještě fotka stávajícího kellys vel. M

      0 0
      • TK75  

        Nespletl jsi to? Ten první odkaz mi přijde že je M oboje…protože na tom druhém má černý grizl nižší sedlovou trubku nez kelda…takže to bude kelda M a Grizl S ne?

        Mě se líbí to co máš na prvním odkazu..... černá je stejně sedlová trubka, ale modernější delší přední trojúhelník

        0 0
        • lukan  

          hergot jasně že spletl, díky

          https://ibb.co/zf1V9yW

          tady Kellys M a Canyon M

          https://ibb.co/SQ4P6Rh

          tady Kellys M a Canyon S

          bílá = Kellys

          černá = Canyon

          taky mi přijde, že bych klidně mohl mít to eMko, ale jsem na vážkách, dost lidí mě od toho odrazuje, psal jsem i na podporu Canyon a napsali mi že je možné že u eMka by hrozilo, že bych nemusel dostatečně zasunout sedlovku (na tom mojem modelu není ta jejich „naříznutá“ pružící sedlovka… ale i tak mi to přijde jako nesmysl

          0 0
          • Jezevec70  

            V tabulkách geo u Canyonu je i výška sedla. A jeho rozsah u různých velikostí. Můžeš to porovnat s Kellysem.

            0 0
            • lukan  

              když zadám svou výšku a výšku rozkroku, tak mi vypadne toto

              https://ibb.co/khHpTRR

              píšou že doporučují výšku sedla 689 – 699mm, ale já mám kellysu teď výšku sedla 745mm

              0 0
              • Jezevec70  

                Možná máš špatně změřenou délku nohy nebo sedlo zbytečně vysoko. Co jsem měřil současné kolo, tak to +/- sedí. I když na něm mám o 5mm delší kliky.

                Jelikož jsem o Grizlu taky přemýšlel, řešil jsem hipoteticky i jakou velikost koupit. Při výšce 177 cm a délce nohy 82 cm mi vyšlo S. Když jsem porovnával se současným kolem, tak mi vychází Grizl o 5 mm kratší díky představci. Pak by záleželo na tvaru řídítek a délce pák, jestli dát o 1cm delší představec nebo ne. GRX páky jsem ještě nejel, mám Sram hydry.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Partnerka má 176 cm a na S Grizlu vypadá, jako by ho ukradla mladšímu bráchovi. Je třeba se vykašlat na tabulky Canyonu a porovnávat se svým stávajícím kolem. Kdybych se řídil tabulkami Canyonu a vzal menší velikost, tak mám komín pod představcem a ještě budu kupovat nový představec, což u Canyonu není pár desetikorun – má vidlici s větším průměrem než je standard.

                  1 0
                  • Jezevec70  

                    Tak jsem to znovu proměřil a propočítal podle současných dvou kol co jezdím.

                    Výška by klidně mohla být M, ale na délku by to chtělo něco mezi S a M. Kdyby M bylo tak o 10mm kratší, tak by to bylo ideál. Ale zase nevím, jaký je rozdíl v délce řídítek a řadících pák co mám teď.

                    Je zajímavé, že rozdíl v rozvoru S a M je jen 1mm. S má jiný hlavový úhel, ale i tak mi to přijde divné.

                    0 0
                    • Jezevec70  

                      Ještě navíc Alu a carbon je trošku jiná geometrie. Při stejné velikosti a délce rámu jiná délka klik a představce. Ach jo. :-)

                      0 0
                • TK75  

                  Já na 180 bych bral nejspis L… U grevlu i u mtb je to tady často vidět, že Canyon berou lidí menší a pokaždý to vypadá blbě :-)

                  Na těch tvých 177 bych pod M nešel ani náhodou

                  0 0
                  • Pavell  

                    No já mám v tretrach 189cm, vnitřek 90 a Canyon kalkulace vysky sedla byla mezi 787–797mm. Po kratke projizdce snizeno cca o 2 cm na hodnotu 4 na sedlovce. Takze z rozsahu 10cm je 6cm zasunuto, 4cm vysunuto…to bych řekl, že je tak na hraně. Takže mi Grizl přijde jendak delší, ale i vyšší…se 180 na L…no nevim…

                    0 0
                    • TK75  

                      No když se podívám na tvoje nastavení tak v pohodě…nemusel bych mít představec nahoru jako ty, sedlo klidně o 5 cm dolů…a jestli to nejde kvůli té jejich sedlovce tak bych dal normální…ale to je přesně ono, nevidím to dobře, jsem prostě asi mezi jejich L a M

                      Nicméně radši takhle než takhle :-)

                      0 0
                      • Pavell  

                        Ona ta VCLS sedlovka pracuje mnohem lépe, když je vysunutá více…jo ten představec mam kvůli lenosti, už jsem si to vyslechl o)…

                        0 0
                        • TK75  

                          No to pracuje a proto tam měl bejt sloping pořádnej.TKhle když se podívám tam máš sedlovku vysunutou jak na horskym kole (skoro) ale přitom to nemá sloping

                          0 0
              • Singlespeed  

                Tak, to bys seděl na S-ku jako na stožáru Kolumbusovy plachetnice :-) .

                0 0
              • Lister  

                Jako každý jsme originál, ale ty tvoje propočty vůbec nevychází.

                Buď máš mnohem delší nohy než píšeš nebo sedíš sakra vysoko – což by potvrzovalo moje přesvědčení že naprostá většina cyklistu sedí na kole zbytečně vysoko.

                3 0
                • pumpy  

                  popravde me to take zarazilo, ja mam 173 cm, rozkrok 79 (uplne stejne jako zadavatel) a mame i stejne kolo Kellys Soot.

                  mam sedlo ve vysce 70cm od stredu splapani – tzn mame na stejnou postavu rozdil vy vysce sedla 4,5cm – a to je dost

                  0 0
                  • Lister  

                    Taky asi záleží jak kdo měří výšku sedla.

                    Logicky mu přijde cca střed sedla v oblasti zámku sedlovky, ale třeba někdo měří až zadní hranu?

                    Mám nohy cca 81cm a sedím jako ty, takže rozdíl tam být můžou, ale já sedím níž než většina lidí. Snažil jsem se sedlo tlačit nahoru, ale pak už jasně cítím, že šlapu špatně.

                    Většina lidí má pocit že musí sedět vysoko, protože si pak pocitově „kopou do hrudníku“, ale za to v naprosté většině případů můžou dlouhé kliky.

                    0 0
                  • lukan  

                    že bych měl sedlo příliš vysoko to si nemyslím…každopádně když si tu vodováhu do rozkroku napasuju více tak naměřím i 81cm, a výšku sedla od středu šlapání mám teď na tom kellysu fakt 745mm (měřím od středu šlapání v ose sedlové trubky po vršek sedla)

                    0 0
      • JachymP  

        Canyon má velikosti jinak a vysunutí sedlovky si můžeš vypočítat.

        0 0
      • Singlespeed  

        Proti tomu Kellysu M bude Canyon v S krátký. Rám má sice o 1 cm delší než Soot M, ale představec je o hodně kratší, jen 7 cm. Canyon v M je sice rámově o 2 cm delší než Kelda M, ale jen 80 mm představec ho taky řádně zkracuje, takže v konečném důsledku bude +/- stejně dlouhý jako Kelda. Navíc, Canyon S má velmi nízkou hlavovku, takže budeš mít pod představcem komín jako elektrárna Chvaletice :-) .

        1 0
    • Scicon  

      Hele mam Grizla mam cca 170 cm a vzal XS takze u tebe jasne S dle mě, M by bylo velké, jsem z Ostravska ale S nemam, ale pisu jen realitu.

      0 0
    • jIrI___  

      Díval jsi se na střední výšku? Grizl je poměrně vysoký rám a v M ji má 816 mm. To by v kombinaci se 790 mm dlouhýma nohama mohlo být hodně na hraně či už za hranou a bolestivé :)

      0 0
      • krabica  

        Ten Grizl je dost dlouhý, to jsou k němu krátké představce?

        0 0
        • jIrI___  

          Tak nějak, představce nejsou z nejdelších.

          0 0
          • Jezevec70  

            Je trochu rozdím mezi Alu a CF SL (karbon).

            Alu velikost S přestavec 80mm, délku klik 172,5mm a hlavovou trubku 121mm

            Ale velikost M představec 80mm, délku klik 172,5mm a hlavovou trubku 141mm

            CF velikost S představec 70mm, délku klik 170,0mm a hlavovou trubku 118mm

            CF velikost M představec 80mm, délku klik 172,5mm a hlavovou trubku 138mm

            0 0
    • hAjPR  

      Přítelkyně má kolem nebo přesně 170 a Grizl v Mku jí byl dlouhý i vysoký, takže má Sko a je to akorát…mimochodem jsem ignoroval Canyon tabulky při výběru toho prvního Mka a hle, měly pravdu :D

      0 0
    • macebo  

      Jsem taky na hraně – M/L , jezdím M a musel jsem hodně ladit, aby to sneslo víc jak dvě hodiny v sedle. Není to vysloveně nepohodlný, ale je znát, že to není stopro a ne delší štace to možná bude nekomfortní. Nejezdit už předtím Lkový rámy, ani bych si toho nevšiml a neřešil. Být mezi velikostmi není dobrý, nakonec nesedí ani jedna jak by měla, ideál je proto najít výrobce s vhodnějším fitingem. Já ti každopádně doporučim určitě radši delší rám, než kratší. Něco jsem gravelů vystřídal a stoprocentne se mi tohle pravidlo potvrdilo.

      0 0
      • TK75  

        Jo a přesně proto jsem grizl zamítl, měřím co ty a vidím to, že to stopro neni…a to už jsem zjistil, že to stopro chce

        Bohužel..u M to chtělo větší hlavu aspoň

        Nejhorší je mít při spodním úchopu prdel nahoře tak, že se s tím už nedá mimo silnici pracovat

        0 0
      • lukan  

        koukám, že si jedzil taky na Sootu v eMku, když to tak porovnám se svým, tak moc nevidím rozdíl ve vytažení sedlovky, asi půjdu do toho Grizla taky v eMku

        1 0
        • macebo  

          Soot byl v Mku a nakonec to bylo nejmíň pohodlný kolo, co jsem jezdil. Mkovej Grizl je ale větší.

          0 0
      • macebo  

        Nakonec musim sám sebe opravit. Na Mku jsem zkoušel řídítka Ritchey Venturemax 46 cm, který se mi na předchozím Qayronu celkem osvědčily v co nejnižší pozici. Na Grizlu to ale pořád nebylo ono, nakonec jsem je vyměnil za klasičtější gravel bary v 44cm s 16°flarem a dal je naopak co nejvýš. Kolo je od tý doby pohodlnější a velikost bych nazval v pohodě.

        0 0
    • Forester  

      Řeším obdobný problém, jen s větší velikostí :-). Jsem na pomezí L/XL (190/89).

      Chci se zeptat. Nenašel by se nějaký dobrodinec s Grizlem ve velikosti L nebo XL, který by ho zapůjčil na vyzkoušení … samozřejmě jen pod dohledem. Lokalita Praha a východ od Prahy, jsem z Lysé nad Labem.

      Předem díky.

      0 0
      • Pavell  

        Tak to jsme na tom dost podobně (189/90)…mam L… a jak píšu výše L se mi zdá u Gizla větší, delší. U Tebe bych volil L na 100%. Nechal bych Tě klidně svézt, ale Brno…

        0 0
        • Forester  

          Díky za nabídku. když bude nejhůř, možná bych ji s dovolením využil :-).

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Lister  

      Chceš vyfotíš S s posedem nastaveným na tvoji výšku sedla?

      Jen teda potvrď že máš to sedlo opravdu tak moc vysoko.

      Nejlépe třeba změřit vzdálenost zámek sedlovky střed.

      0 0
      • lukan  

        Už jsem to tady někde dával, ale tak tady je ještě jedna, není aktuální ale sedlo vozím samozřejmě pořád ve stejné výšce

        1 0
        • Lister  

          Myslel jsem to tak, jestli nechceš vyfotit Grizla se sedlem nastaveným na tvoji výšku ať máš představu.

          Případně není problém poměřit třeba délku kola krk – zámek sedla nebo drop na páky a tak…

          0 0
          • lukan  

            Aha jo takhle :-)

            Ty máš grizla? Ta výška sedla by mě zajímala, pokud bys byl tak ochotný a blejsknul mi to, tak bych ti byl moc vděčný.

            0 0
    • j.v.1  

      Mám 175cm/81cm a Grizl CF velikost S a je to ideál.

      edit: z Ostravska nejsem

      0 0
    • smartinz  

      ahoj, z ostravska nejsem, 175cm/79cm, mám M, jezdí se mi na tom pohodlně a příjemně, sedlovka je ale ke spodní hraně.

      Porovnával jsem s předchozím kolem a S by bylo nejspíše krátké. Kdybych měl o pár cm méně tak bych koukal nejspíše po jiném výrobci jehož geo by mi sedla lépe.

      Při výběru velikosti před objednáním jsem progooglil co šlo, většinou pro mou výšku (ale zase nikdo moc nezmiňoval výšku rozkroku) vítězilo M, ale i tak je kvůli osobním preferencím každého nejlepší volbou objednat si obě a .. jedno vrátit, když to nepůjde jinak.

      0 0
      • lukan  

        Díky za reakci, nemůžeš sem hodit fotku kde by bylo vidět jak moc je vysunutá ta sedlovka vůči rámu?

        0 0
    • Kamikaze 591  

      Mam 175, nohy nevim z hlavy. Jsem z Prostejovska. Klidne te necham svezt.

      0 0
    • lukan  

      tak už dorazil

      tohle je velikost S s posedem nastaveným pro mě.

      nemůžu se zbavit dojmu, že by mi padlo spíš M.

      Co myslíte?

      0 0
      • Lister  

        Podle mě to máš v klidu. Řidítka máš vytočené dost dolů – to tě musí ta jejich hrana na horní části dost tlačit do ruk. Otočil bych je trochu nahoru a upravil pozici pák.

        Na sedlo ses normálně posadil? na to jak je krátké a tvrdé je extrémně těžké. Hned jsem ho sundal…

        0 0
        • lukan  

          jo na sedle jsem samozřejmě seděl, výška nastavená tak, abych dosáhl patou při propnuté noze na pedál.

          ty řidítka otočím, taky jsem se díval, že je mám nakloněné trochu dolů.

          sedlo mi přijde super co se tvaru a pohodlnosti týče, ale taky mi připadalo hrozně těžké. Asi ho vyměním, protože tam nejsem schopný dát podsedadlovou brašnu kvůli řešení lyžin v zadní části sedla… škoda protože mi přijde fakt pohodlné

          0 0
          • BFilip  

            Také mě to uchycení brašny překvapilo při pokusu o montáž.. nic co by lehké „rozfrézování“ do stran nevyřešilo. Rozšířil jsem otvory. Materiálu zůstalo stále dost a podsedlovou brašnu namontuju v poho.

            0 0
        • jIrI___  

          Až jsem se trochu zastyděl, že jsem to origo sedlo vyměnil za sedlo ještě o 150 g těžší :D

          0 0
          • Lister  

            To už je spíš do obyváku :-)

            0 0
          • tomfree  

            Tak sedlo nemusí mít půl kila,aby bylo pohodlné.

            0 0
            • Lister  

              Tohle by mě hodně zajímalo. Ale cena už tak zajímavá není.

              0 0
              • tomfree  

                Cena je jaká je,ale je to opravdu pro mne přínos a když si vezmeš kolik stojí garmin edge,radar,fe­nix,což já nepotřebuji,tak ta cena není tak stašná a tlumí to lépe než celá speciální karbonová sedlovka za 6 litrů.

                0 0
                • Lister  

                  Teď měli vyrazit s nějakou levnější verzí, jednou bych to rád vyzkoušel i když poslední dobou se sedlem potíže nemám.

                  0 0
                  • tomfree  

                    Levnější bude power,tohle je romin a zase o tolik levnější to není,9500kč.

                    0 0
                    • Lister  

                      Asi máš pravdu. Chtělo by to tuhle verzi Toupe.

                      Díval jsem se na Fizík a ten už je za docela lidské peníze. A ač jsme Fizik vždy považoval za mučidla, tak tohle sedla má tvar na pohled dost rozumný.

                      0 0
            • jIrI___  

              Tak jest, buďto cáluješ nebo vozíš půl kila :). Ale tohle sedlo bych si někdy tuze rád vyzkoušel.

              0 0
              • TK75  

                Já taky …asi to bude levnější než šest pokusů o fajn sedlo :-)

                0 0
              • tomfree  

                Tak to by asi nebyl problém se někde potkat.

                0 0
        • Motyll  

          Vozím na všech kolech léta tohle a zadek si nestěžuje.

          https://a.aliexpress.com/_mrkHhsK

          0 0
      • jIrI___  

        Za mě cajk, takhle z fotky tam nevidím nic extra špatně.

        0 0
      • Singlespeed  

        Taky mi to přijde v pohodě. Kdyžtak jen upravit délku jiným představcem.

        0 0
      • David888  

        Za mě dobrý. Jak si na tom s délkou a dropem? Cítíš se na tom pohodlně?

        0 0
        • lukan  

          délka mi vyhovuje, akorát mám pocit že by horní rámová trubka mohla být výše, že mám sedlovku strašně moc vytaženou a zbytečně moc podložek pod představcem… Mko má stack o 30mm vyšší a reach o 5mm delší… tak pořád uvažuju jestli by mi to Mko nesedlo lépe.

          Mám jej už objednané, přijde snad do pondělka, tak to vyzkouším a jedno vrátím. Chtěl jsem se tomu vyhnout, koupit a hned jezdit, ale chci aby mi to dobře sedlo, když za to dávám tolik peněz

          0 0
          • David888  

            Vyzkoušet obě je ideální.. Super.

            M bude ale o docela dost delší. +10mm představec, +5mm reach, a když nebudeš mít pod představcem podložky, tak to taky oproti současnymu stavu +pár mm hodí kvůli sklonu sloupku vidlice.

            Kolo moc pěkný

            0 0
          • Scicon  

            Ja to mam podobně na Grizlu vytažene a cajk

            0 0
          • Lister  

            Buď rád, že nejsi jezevčík jako já, vždy mám sedlo pár centimetrů nad horní trubkou, abych mohl mít dostatečně dlouhé kolo. Tohle je úplně v klidu, zvlášť u kola, kde rozhodně chceš, aby sedlovka odfiltrovala co nejvíce věcí.

            0 0
          • Jezevec70  

            Nic bych nevracel. Myslím, že by nebyl problém prodat za pořizovací cenu. A ušetřit čas s balením zpět do krabice a s poštovným.

            1 0
      • Pavell  

        Vypadá to bezvadně, tak ať Ti to jezdí…s takhle vytaženou sedlovkou by ta VCLS skvěle pružila v případě potřeby.

        0 0
      • cyklista86  

        Sedlovku mas vytazenou akorat, Jen proste canyon dela nepochopitelne kratkou hlavovou trubku u toho grizlu. Tak tam asi nebudes moct zarezat krk vidle.. Jinak nastaveni vysky sedla, ze dosahnes patouna pedal. To je takova hodne obecna pomucka. Neboj se sexperimentovat. Je dost pravdepodobny, ze sedlo o par mm az 1cm jeste dolu ti bude mnohem vic vyhovovat a zjistis, ze jsi pak schopny jezdit v dost agresivnim uchopu(budes vic krcit lokty a nebo budes vic vyuzivat spodni uchop v obloukach..) To same plati pro nastaveni predozadni polohy sedla. Kazdej fiter ti dnes rekne, ze ta obecna rada stred pedalu-koleno a pod.. je spatnej prezitek.. Proste sedlo spis trochu vic dopredu a dolu je ted trend. Nejhorsi je kdyz clovek neexperimentuje a nezjisti, ze celou dobu jezdi s pro nej na prdn astavenym posedem.. :)

        1 0
        • kubad  

          taky je potřeba se na to podívat i z druhé strany – i fitting je hlavně je business

          0 0
          • cyklista86  

            No ja to pisu, protoze me to tak funguje. Kdyz se divam kolem sebe, tak 99% lidi ma sedlo moc vysoko. Stari duchodci na ukrajinach jsou opacnej extrem, Ti maji zase vsichni sedlo moc nizko. :D Proste ten pohyb v dolni poloze kliky by nemelo byt takove to „hrabnuti“ kdy pomalu musis menit uhel v kotniku, aby jsi az dolu dosahl a nebo vytacel zadek ze strany na stranu. Tak to ma naprosta vetsina lidi podle meho pozorovani… Krome teda zavodaku, kteri od pohledu jsou jinde jak fyzicky tak vybavou..

            0 0
        • Pavell  

          …jj…přesně…taky jsem to stahoval dolu a šrouboval dopředu…až si to sedlo o)

          0 0
      • j.v.1  

        Vypadá to ok, ale i tak bych na 79 cm rozkrok čekal menší vytažení sedlovky. Přijde mi, že mám s 81cm rozkrokem sedlo níž, ale těžko soudit z fotky, navíc mám jinou sedlovku i sedlo.

        0 0
        • Lister  

          Tohle jsem s tazatelem rešil a vůbec si nedokážu představit jak na tom šlape. Zkoušel jsem si nastavit jeho výšku sedla (mám stejně dlouhé nohy) a nedosáhl jsem na pedály.

          0 0
    • fred15  

      Mám 180cm, takže peřsně mezi M a L, koupil jsem Grizl CF SL 8, vel. M a musel jsem trochu laborovat. řidítka pootočit dolů, sedlovka na 4,5 a sedlo docela dost dozadu. Ve výsledku jsem se na tom trochu natáhl a je to OK. L jsem nezkoušel, je možné, že by bylo moc velké.

      0 0
      • fred15  

        Po vyladění pak 200km/den v zásadě nebyl problém.

        1 0
        • cyklista86  

          To sedlo dozadu z duvodu hodne dlouhych stehenich kosti? Protoze jinak slapat „pred sebe“ je nic moc..

          0 0
          • Singlespeed  

            Řekl bych, že mu je kolo krátké, tak to řešil posunem sedla dozadu. Já bych spíše dal delší představec (origo je velmi krátký 80 mm., kolo snese v pohodě i 110 mm)

            0 0
            • TK75  

              Taky mi to nepřijde ideální…takhle je váha vzadu, měl bych obavu z nedostatečně zatíženého předního kola, kor na šotce a podobně

              Těžko říct…třeba to je ok

              0 0
              • JachymP  

                Není, to je klasický případ nevhodně zvolené velikosti. Šlapání před sebe je peklo, kór na gravelu.

                0 0
                • cyklista86  

                  Podle vytazene sedlovky se me nezda velikost ramu spatna. Jak pise singlespeed. Jestli tam je 8cm predstavec, tak vymenit za 10–11cm, coz mu umozni sedlo zase posunout dopredu a bude to ideal. Jinak zajimava fotka v tom kanclu. Uklizecka musi chrochtat blahem, kdyz trochu sprchne a to kolo se zasere.. :D

                  0 0
                  • Lister  

                    A možná ani to nebude potřeba.

                    Snížit předek, nastavit páky na řídítkách do nějaké rozumné polohy (na mojem kole byly také extrémně vysoko) a řidítka srovnat – tim se efektivně prodlouží reach a mělo by to stačit.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Hm ty paky me prijdou ok na te fotce.

                      0 0
                      • Lister  

                        Jako jsou skloněné asi OK, ale na řídítkách jsou t mého pohledu blbě.

                        Tohle rodla bohužel nemají kompletní oblouk, aby nějak slušně fungovaly, tak ta spodní část bude stoupat nahoru – tady je vodorovně.

                        Když je vytočí nahoru a páky na tom posune dolů, tak efektivně protáhne reach klidně o 15 mm bez toho, aby musel cokoliv měnit.

                        0 0
                        • JachymP  

                          Máš pravdu, ty řídítka jsou zle.

                          0 0
                        • cyklista86  

                          No ani nejsou vodorovne. Ten konec riditek hledi nahoru.. Trochu pootocit nahoru no. opruz je, ze musi sundat omotavku jestli chce posunout vic dopredu ty paky.. U te endurancky to vypada, ze ty paky jsou uchycene na beranech dobre. Tak snad do te nove omotavky taky nebudu muset hned drbat.. :D

                          0 0
    • lukan  

      tak už se mi doma sešly obě velikosti… Sko i Mko

      přiznávám, že jsem měl mylné představy o správné výšce sedla a snížil jsem jej na cca 72,5mm (od středu otáčení klik, po vršek sedla, měřeno v ose sedlové trubky) i na svém starém gravelu.

      Na fotkách je výška nastavena na těch 72,5mm (já mám 173cm a rozkrok 81cm)

      Beru Sko, vyhovuje mi na délku tak akorát, Mko je trošku delší, ale nic s čím bych nemohl žít… horší je to na výšku, zde mě už tlačí honí rámová trubka do rozkroku a celkově mi to přijde jako by to bylo kolo nějakého vyššího jedince.

      3 0
      • cyklista86  

        Takhle od pohledu bych bral urcite M. Hlavne kdyz se jedna o gravel s kterym je predpoklad i nejaka jizda v terenu. Jinak ja mam taky rozkrok 81cm a sedlo nastavuju na kole na 71cm… :)

        0 0
    • Devil83  

      Jestli můžu, tak bych se přilípl k této diskusi s dotazem ohledně velikosti. Už jsem rozhodnutý pořídit si Grizla cf sl 6, ale jsem mezi M a L. Výška 182 cm a rozkrok 86 cm. Kalkulátor mi vyhazuje velikost M, ale moc tomu nevěřím, protože asi před 8 lety jsem si objednával grand canyon cf 5 a kalkulátor mi také vyhodil M. Ale pak jsem se na to horko těžko poskládal. Všechna kola mám L. Mám tedy tomu jejich kalkulátoru věřit a až bude objednat M nebo mám vzít radši rovnou L. Díky

      0 0
      • Lister  

        Ideálně porovnat s nějakým kolem co máš teď.

        S je u nich 54cm, M je minimálně 56.

        Na M by ses měl poskládat, to kolo je dlouhé. A sedlovka taky nebude vysunutá na maximum.

        0 0
        • Devil83  

          Dobra děkuji, určitě to zkusím poměřit a uvidím. Jinak čistě náhodou nenašel by se někdo kolem Litoměřic s tímto kolem ve velikosti M.

          0 0
          • Bobbybike  

            Bacha na standover (střední výšku rámu), u M je 816 mm u L už 845 mm, což bude na rozkrok 860 mm dost.

            0 0
            • Singlespeed  

              Mám L, rozkrok 87 cm a je to v naprosté pohodě v tretrách s velkou rezervou. Jsem rád, že jsem se nenechal nachytat tabulkami Canyonu a vybíral Grizla podle rozměrů starého kola.

              0 0
      • faba  

        Mám stejné míry a M mi sedí. Přijde mi, že L by bylo moc dlouhé a nejsem si jistý, jak by vycházel standover.

        0 0
    • Devil83  

      Tak teď babo raď. V současné době jezdím i silničku, kdy se jedná o základní silničku od Superioru a tu mám ve velikosti L. Délka horní rámovky je 570 + 110 představec. U Grizla v M je to 574 + 80 a u L 588 +90. U M bych to měl o nějakých 2,5 cm kratší a u L by to vycházelo + – stejně. Pokud jde o výšku horní rámovky tak u M bych měl rezervu krásných 4,5 cm ale u L jen 1,5 cm, což není nic moc, ale zase nebudu jezdit na boso. Ještě si asi vezmu metr a změřím výšku rámu u supa a uvidíme.

      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud vyměníš představec za delší (cca 1400 Kč origo Canyon), tak se na M poskládáš bez problémů. Pokud plánuješ pohybovat se více v terénu, je lepší mít delší rám a krátší představec jak se to praktikuje poslední léta v mtb, tedy brát L.

        0 0
        • jIrI___  

          Zas na druhou stranu 80 mm představec v kombinaci se 72° hlavou není žádná velká hitparáda, 100 mm by mi přišel příjemnější.

          0 0
          • Singlespeed  

            Geometrie gravelů není přád ještě úplně vychytaná. Výrobci by do toho mohli šlápnout, ale zjevně nechtějí, aby to „neuspěchali“. Zbytečně strmý úhel vidlice je jedna z věcí, která mi na grizlu vadí. Krátký rám, strmý úhel a dlouhý představec, to je návrat před rok 2000. Grizl naštěstí operuje s delším rámem, kratším představcem, ale pořád s předpotopním úhlem vidlice.

            0 0
            • TK75  

              V těch větších značkách do toho „kecá“ asi víc lidí…a ty mají různé představy

              Co je už moc a co zas málo.....já bych to zas tak neřešil.Je to zábavný a vychovaný?Tak je to ok :-)

              0 0
            • VojtaXY  

              spis gravely potrebuji kategorie, ve kterych by mohly byt ruzne geometrie, podle urceni

              0 1
          • TK75  

            Ono dost záleží i na pneumatikách…já mám 71,5° a k pirelkam byl fajn 90

            Teď mám jinou přední pneumatiku, která není tak zaoblená a chtělo to 80 mm…

            Jestliže někdo dá na Grizla třeba jen 35 pneu, tak k tomu si opravdu 80 nebo méně nedovedu představit…

            1 0
        • tomfree  

          Pokud se budeš pohybovat v terénu,tak ta horní trubka u L bude moc fajn,to kolo je moc vysoké.

          1 0
          • Singlespeed  

            Jsem stejně velký, mám L a v terénu super, včetně technockých pasáží. Jsem rád, že nemám menší. Ale každému vyhovuje něco jiného.

            0 0
          • cyklista86  

            Ja mam na MTB vysku horni ramovky nekde uprosted mozna o 1cm niz nez vysku rozkorku a stejne to neni zadnej problem pri sesedani natoz pri jizde na nem..

            0 0
            • tomfree  

              Já,když jsem byl malej,tak jsem jezdil na tátově favoritce pod trubkou,protože jinak jsem nedošáhl na pedály a taky to nebyl problém,ale když jsem vyrostl,tak jsem zjistil,že je lepší dělat věci tak,aby bavily a ne aby to nebyl problém.

              0 0
              • cyklista86  

                Trochu mimo srovnani. Protoze ja proste nepoznal zadne negativum. Nejak me to neomezuje a nikdy jsem si nenarazil gule. Srovnal bych to asi spis treba k plavani ve vode, kde je ruzna hloubka. Pro jistotu je asi lepsi plavat tam kde je treba 1.5m a ne 20 metru, ale jinak je to uplne jedno. Stale plaves uplne stejne a nijak te to neomezuje. Nevis o tom behem toho plavani jaka tam je hloubka..

                1 0
    • Devil83  

      Všem moc děkuji. Asi to vypadá, že zkusím spíše to M. Horní rámovka je skoro stejně dlouhá jako u toho supa a jediný rozdíl tedy dělá představec. Hold když mi bude malé, vrátím ho a nebo prodám. Teď uz jen počkat až bude a objednat.

      0 0
      • pettan  

        Mám 182 a rozkrok 87–88. Velikost Grizla mám M a nedokážu si ho představit v Lku. Ale jak už bylo několikrát zde zmíněno, každýmu vyhovuje něco jiného. Zkusíš, uvidíš, případně vrátíš.

        0 0
    • Blake  

      Co vozíte na Grizlu za pláště? Říkám si, že bych dal dozadu Tufo Thundero 40mm. Oproti origo G-One Bite by to mělo být –100gramů a –9W rolling resistance

      0 0
      • jIrI___  

        Vozím Speedera, oproti těm origo Bite to na nich vyloženě letí :). Letos jsem chtěl vyzkoušet něco nového, tak jsem pořídil nejvyšší model PAthfinderu a moc mě nenadchly, tak jsem zůstal u Speedera. Nějaké rychlé srovnání Pathfinder vs. Speedero jsem psal tady .

        2 0
      • Lister  

        Stejně jako Jiřík jsem zkoušel Speedera a One bite a přijde mi to v rychlosti úplně stejné – prostě při průměrech přes 25km, které se na tom kole dají bez potíží jezdit víc udělá vítr a profil trati.

        Já bych to neřešil a jezdil. One bite jsou slušně pláště, hlavně hezky drží.

        Mám Speedera 36 mm, které jsou v terénu zlo (vzorek fajn, šířka špatná). Asi je prodám a objednám Thundera 44.

        0 0
        • lukan  

          zrovna přemýšlím o koupi těch speederů, chtěl bych něco rychlejšího, říkáš tedy, že nemá smysl do toho vrážet peníze?

          0 0
          • Lister  

            Rychlejší určitě jsou, v terénu to poznáš, když tě někdo bude tahat v balíku tak taky. Na silnici pro mě ne. Oba dokáží roztočit na takovou rychlost že pak už brzdim převážně kvůli odporu větru a je jedno co tam mám

            0 0
          • TK75  

            https://youtu.be/NfNKnXJO5Cg

            Hezký to nastavení…jeden na rychlost, vysoké ráfky, slick 44 mm šířka, raketa na šotky atd

            Druhej nízkej ráfek a 50 mm pneu… už ne taková raketa, ale pořád to letí a navíc se dá s přehledem užít i pořádnej terén.

            Kdybych chtěl raketu, tak přesně to udělám jako ten první, vzal bych 44 Speedero

            0 0
    • jIrI___  

      Při vyklízení sklepa jsem narazil na zapomenuté Ikony 29×2,2", které jsem vozil v mých MTB dobách, tak mě jen tak ze zajímavosti napadlo, co by na ně řekl Grizl. A Grizl řekl ano, ale pouze za sucha! :D

      0 0
      • Atilla  

        Tam je místa. Nalepil bych ochranou folii a neřešil

        0 0
      • Lister  

        Na tom ale nechceš jezdit, že ne :-)

        0 0
        • jIrI___  

          Správný odhad, Ikony už jsou zase dole. Ale zkusit na tom nějakou vyjížďku v terénu mě celkem láká, v nejhorším případě konvertuju na stranu fanatických zastánců balónů na gravelech :))

          0 0
          • TK75  

            Když už, tak by to mohlo být zajímavé s tímhle

            https://www.koloshop.cz/…st-Para.html?…

            0 0
            • jIrI___  

              Kupovat pláště kvůli takovým nesmyslům určitě nebudu. Věděl jsem, že Grizl bez problémů snese Thunder Burt 29×2,1", ale tímhle Maxxis balónem jsem si už nebyl jist. Tak jsem to vyzkoušel, informoval případné zájemce a nasadil zpět oblíbené 40 mm pláště :))

              0 0
      • TK75  

        Jo koukal jsem že se tam občas 2,1" objeví

        0 0
      • Pavell  

        To jsou balóny, zajímalo by mne jak by si hodnotil Tebou známé a ježděné úseky v porovnání se stíhačkami Speedero 40…o)

        Ale níže čtu, že to byla jen zkouška světlosti Grizl rámu…ok…

        0 0
        • jIrI___  

          To srovnání by mě taky zajímalo, ale nemám wattmetr, takže by to byly jen dojmy a to nikdy nedělá dobrotu :)

          1 0
          • TK75  

            No dobře, takže my na to nic nemáme …to chápu

            Ale proč teda nevěříme těm, co se tím zabývají a testujou to u grevlu x let?

            https://www.renehersecycles.com/…ould-i-ride/

            (Překladač pomůže :-)

            Je pravda, že i mě zaráží jeho výsledky kdy říká že při použití stejné kvalitní pružné pneumatiky nezáleží na velikosti a 50 mm jede stejně jako 38 mm na silnici a na hrubším povrchu jede líp ta objemnější … nicméně píše to a testuje x let a dost lidí co jezdí a vyhrává závody se tím řídí a využívá jeho pneumatiky a závěry

            PS. To není o tom že má každý mít 59 a ani o tom tam narvat agresivní mtb pneu…ne, jestli máš rád ovládání a chování kola s 40 mm tak je to ok, protože v tom je ten největší rozdíl…jak se kolo chová

            0 1
            • Singlespeed  

              Jak je tomu v reálu:

              Silniční švih s partnerkou, mnoho let závodila:

              45 mm Schwalbe One bite, Canyon Grizl. „Proč dnes jedeš jak pos.ranej, přidej! Nekecej, že je protivítr! Za tebou se nedá jet pořádně v háku, pořád jedu na cvrka…“

              32 mm Conti Gatorskin, Canyon Grizl: „Dojeď toho silničáře před náma! Netahej tak moc, už jedu na 170 tepů! Super, už ho máme!“

              24 mm Tufo Status, Planet-X silnička: „S tebou se nedá jet, pořád mě odpojuješ z háku a za pár kilometrů jsem popravená!“

              3 0
              • Pavell  

                o)

                0 0
              • TK75  

                Ano… jenže to máš pokaždé jinou pneumatiku a jinej vzorek

                Otázka je kdyby to bylo Speedero 35 vs 40 vs 45

                To je to co píše

                2 0
          • Forester  

            Trochu k tématu.

            Používáš více zápletů a přehazuješ nebo máš jeden a dokola přezouváš. Taky bych chtěl lepší karbon záplety, ale řeším, co případně s druhými koly. U bika jsem si říkal, že budu měnit kola, ale brzy mě to přestalo bavit a radši přehodím plášť. Zas tak často to neměním.

            0 0
            • Lister  

              Měl jsem stejný záměr jako ty, chtěl jsem měnit záplety, mít jedny do terénu a druhá na silnici, když bude hnusně.

              Místo druhých zapletů jsem pořídil novou silničku a na staré silničce už natrvalo nechal blatníky :-)

              Jiří taky nepřehazuje, to jsem s ním už řešil. Sice má druhá kola, ale co vím, tak teď jezdí jen ta karbonová.

              0 0
            • jIrI___  

              Záplety vozím jen jedny. Až s příchodem podzimu pravidelně přezouvám na hrubší vzorek (plus nasazuju blatníky), protože taková ta podzimní kašička z listů a vody si se Speederem moc nerozumí :)

              0 0
    • spoofan  

      Zdravím, řeším také správnou velikost kola. Jako většina tady, jsem na rozmezí velikostí – v mém případě XL/2XL.

      Měřím 197 cm a výška rozkroku mi vychází nějak 90–92.

      Když zadám do konfigurátoru 90, tak mi nabízí XL, od 91 cm výš už nabízí 2XL.

      Vybral jsem si Grizl CF jako svoje první kolo snad po 10 (uf) letech. Už mě nebavilo jezdit na starém favoritu, na který jsem se ani nevešel.

      Je pro „začátečníka“ nějaký zásadní rozdíl mezi CF 6 a 7? O 8 ani neuvažuji kvůli ceně. V technických parametrech se opravdu moc nevyznám…

      Kolo budu využívat spíš na horších silnicích a lehčím terénu, i proto se mi zamlouvá gravel. Prostě ten styl „občas si někam vyjedu“.

      Předem díky za pomoc.

      0 0
      • roupik  

        S velikostí ti neporadím, mám podobnou výšku, ale jiné kolo, ikdyž stejné značky.

        Pokud jde o rozdíl mezi CF6 a 7 tak jde jen o pohon a tedy rozdíl 10speed vs. 11speed, osobně bych řekl že CF6 úplně stačí a rozdíl 8tis. bych raději ušetřil nebo investoval do nějakého cyklovybavení

        1 0
        • Lister  

          Jestli se nepletu, tak nižší verze pák nemá servo wave a to je docela zásadní rozdíl, už jen kvůli tomu bych vzal CF 7

          0 0
          • jIrI___  

            Servo Wave mají až páky GRX 810… Původně jsem chtěl kupovat CF7, ale situace na trhu mě donutila koupit horšího CF6 a k tomu v ošklivější barvě :)). Předtím bych tvrdil, že příplatek za 11 sp má určitě smysl, ale teď už si tím nejsem tak jist. I to 10 sp GRX 400 chodí fakt pěkně a po přechodu z 11 sp Ultegry jsem ten jeden chybějící pastorek přestal vnímat velice brzy. Každopádně tím 10 sp systémem si člověk v podstatě zavře všechny dveře pro postupný budoucí upgrade a když už ho bude chtít, bude muset koupit komplet 11 sp řadící systém a to už je celkem finanční nálož :)

            1 0
            • Lister  

              No nepovídej :-)

              A já byl přesvědčený o tom že to mají, protože proti Ultegře brzdí pekelně – opravdu mnohem lépe.

              Takže tohle beru zpět, ale i tak bych bral 11, protože i tak jsou některé skoky na kazetě přijdou moc velké.

              0 0
              • Forester  

                také jsem řešil, vedle velikosti L/XL, i model. Rozhodoval jsem se mezi CF 7 a 8. Nakonec jsem si nedokázal odůvodnit ten skok 20 tis. Takže jsme vzal 7 (o 6 jsem kvůli 10s vůbec neuvažoval) a na vánoce doplním o lepší kola. Budu na ceně CF 8, ale podle mě s lepším poměrem cena/výkon :-).

                0 0
                • Lister  

                  Tos uvažoval úplně stejně. U mě to bylo buď 7 nebo pak rovnou ty nejvyšší modely.

                  1 0
            • člen  

              “Tím 10sp systémem si člověk v podstatě zavře všechny dveře pro postupný budoucí upgrade….”.

              Asi mi to po ránu ještě nemyslí, upgrade čeho? Většinou ladím / volíme jiná lepší kola, sedlo, sedlovku, představec, rodla, kazetu. V ničem z toho mne 10 sp neomezuje.

              Nebo to myslíš tak, ze u CF7 můžeš vyměnit paky za grx810, případně přejít na elektriku?

              0 0
              • jIrI___  

                Jsi píšeš v posledním odstavci. Třeba si pro radost budeš chtít koupit samotné lepší řazení či hazku – nelze. U GRX 600 můžeš postupně přejít na GRX 810 apod., u GRX 400 ti zbývá jen výměna kompletního pohonu, žádné postupné vylepšení.

                0 0
                • pazda  

                  Ono to pak alespon usetri nejake penize, kdyz si clovek rekne, ze to delat nebude, protoze by musel vymenit vsechno :) Vlastne i z toho duvodu jsem objednal Grail 6 a vim ze co se tyce pohonu upgradovat nebudu :)

                  0 0
                • člen  

                  Rozumím jak to myslíš, ale CF SL 7 už má hazku i smyk 810, takže vylepšit z 600 na 810 lze už jen ty páky. A s ele je myslím kompatibilní až rám SLX. Alef pohodě, jsem rad ze min nic neuniká.

                  0 0
        • spoofan  

          Diky, tohle je hodne dobry argument, proc si priplatit za 7. Za cenovy rozdil jsem mohl mit sice alespon pedaly + boty + nejake obleceni, ale je lepsi si nechat otevrene moznosti.

          0 0
      • Kratter  

        Nevím jak moc rád jezdíš nataženej. Ale asi bych volil XL, když se podíváš v geometrii na doporučenou výšku sedla, tak bys měl u 2XL sedlovku zastrčenou pod doporučenou hodnotu a zbytečně málo by ti pružila. Naopak délka kola XL by mohla být akorát. Já osobně mám 194, výška rozkroku 95. Mám Revolt v XL a na výšku je mi úplně na hraně spíš menší, ale zase je mi zbytečně dlouhý (sedlo naražený dopředu a kratší představec o 10mm). No ale Grizl je o 20mm delší než Revolt, takže by ti to mohlo sedět dobře.

        0 0
        • spoofan  

          To je dobra otazka :) ale s ohledem na to co pises, i lidi nad tebou, zkusim objednat XL.

          0 0
      • Pavell  

        Já bral 8, protože se mi jednoduše líbila a ty prachy jsem na to měl. Oproti CF 6 a 7 je výhodou pružná VCLS sedlovka, která s mými 95kg pracuje pěkně. Záplety časem taky asi vyměníš, já si dal k narozeninám EIE a mam hotovo o).

        0 0
        • spoofan  

          Naprosto rozumim, 8 vypada hezky. Ale touto salamovou metodou jsem se dostal z hlinikoveho gravelu za ~30 na Grizl CF 7 :)

          Sedlovka se mi na osmicce libi, protoze jsem na tom vahove podobne – mam 100 kg. Penize by byly, ale nedokazu si vnitrne oduvodnit kolo za 83, kdyz na nem nebudu jezdit tisice kilometru rocne a hlavne potrebuju koupit x dalsich drobnosti.

          0 0
          • Pavell  

            Je fakt, že vyšší investici jsem sim podmínil vyšším nájezdem…o)

            0 0
            • jIrI___  

              Tenhle systém taky praktikuju. Nové kolo si smím koupit až ve chvíli, kdy na něm najedu minimálně tolik kilometrů, kolik mě jeho pořízení stálo Kč :)

              1 0
              • Lister  

                Tak to tě současné zdražování musí vyloženě štvát :-)

                0 0
                • jIrI___  

                  Vzhledem k tomu, že teď mám minimálně na deset let vystaráno, tak mi je situace na trhu kompletních kol celkem šumák. Horší je to u spotřebáku, už teď se slzou v oku vzpomínám na doby nedávné, kdy se 10 sp řetěz Tiagra dal sehnat za 200 Kč :)

                  0 0
              • TK75  

                To jsi na sebe teda málo přísnej… vždyť ten grevl jede skoro sám

                To by chtělo přehodit na motohodiny :-D

                0 0
              • Pavell  

                Pokud aplikuji Tvoji metodiku, tak to mam co dělat…s novými záplety jsem přes 100…o)

                0 0
                • Lister  

                  Přičti spotřebák a už se z toho kolotoče nevymotáš :-)

                  0 0
                • wego1991  

                  Mám to podobně a to mě EIE kola teprve čekají, ale už mám najeto přes 1000km! :D

                  1 0
                  • Pavell  

                    Sice mam 2× tolik, ale ten limit Jiřího je v nedohlednu o)

                    0 0
    • Smejči  

      Ahoj, neměl by prosím na zkouknutí a lehké otestování velikosti Grizl 6 v Mku (případně Lku, abych věděl, že Lko je na mých 182cm blbost) prosím? Praha, Praha-východ, Jihlavsko? Fakt by jste mě moc potěšili :-D

      0 0
    • pumpy  

      Zdar. Chci si koupit na Grizla novy stred od Tokenu.

      https://www.axit.cz/…bb_pf30_dub/

      Chci si tam day kliky SRAM rival

      https://www.koloshop.cz/…40-zubu.html

      Muzete me prosim nekdo rict, jestli mam vybrany spravny stred?

      Diky moc Radek

      0 0
    • fanos12  

      Ahojky ,

      Prosím dotaz na majitele Grizlu . Na výšku 176 a 83 rozkrok velikost S nebo M ? Luxe 2021 mám M. Sedlo mám 73 od středu. Děkuji moc za info.

      0 0
      • kadlec  

        Vzal bych S. Mam uplne stejny miry jako ty a Luxe v M a sice nemam Grizla, ale Graila a to v S. Zkousel jsem i M, asi by t9 slo, ale bylo to dost dlouhy.

        0 0
      • Lister  

        Podivem se ke mně si profilu, kdy uvidíš S nastavene na tvoji výšku.

        0 0
    • atomcze  

      Zdravím, poradíte prosím s výběrem velikosti pro Grizla? Výšku mám 178, rozkrok mezi 84–85. Podle Canyonu bych měl mít Sko což mě trochu překvapilo :D doteď jsem jezdil na kole Triban 120 (Decathlon) velikost L

      0 0
      • fred15  

        Já mám 180cm a Mko je mi už skoro malý. Bral bych tedy M.

        0 0
      • ZdenekP  

        Mám 176/82 bral jsem Sko a krom výměny představce za delší je vše ok. U tebe bych šel do M.

        0 0
      • cyklista86  

        Chrt zavodnik by vzal mensi velikost a dal tam delsi predstavec. Jestli chces trochu pohodlnejsi posed tak urcite vetsi velikost.. Ikdyz to „pohodlnejsi“ je relativni, protoze canyon ma proste i u bikepacking gravelu dost kratkou hlavovou trubku(proto casto na tech kolech jezdi i profici zavody) coz teda nechapu jakej to ma ucel.. Proc nema ta geo grizlu bliz k te jejich endurance silnicce tzn. aspon o 2 cm delsi hlava..

        1 0
    • fanos12  

      Ahojky dotaz ,

      Asi sem nepatří ale nenašel jsem stejný,

      Na grizlu 6 mám kliky Rotor 2×10.

      A levá klika se mi stale povoluje. Kolo je nové najeto 100 km . Po sestavení s krabice a ujeti 20 km jsem překontroloval vše dotažení a klika byl volná. Jsem jí dotáhl rukou a imbusem 10 co to šlo, pišou 35nm momentoví klič nemám dotáhl tu matku co tam je pro vankl kliky a po ujeti dalších 30 km se klika opět povolila že šla zase lehce dotáhnout. Tak nevím. Jestli to není rukou dotažené málo nebo nevím.

      A ještě jeden dotaz.

      Je tam střed Token Ninja Lite BB4124

      Thread-Fit Technology reduces chances of bearing misalignment. BB86 Road standard, compatible with 24 mm axles

      Je možné jen ty kliky Rotor vytáhnout a dát tam kliky GRX 600 ? Ve stejné konfiguraci. Nebo je potřeba i něco jiného k tomu.

      Díky moc za info.

      0 0
      • Singlespeed  

        Kliky Rotor jsou zlo. To povolování je věc vcelku běžná, taky jsem se s tím setkal (naštěstí ne na svém kole). Do středového složení by měly jít bez problémů nasadit kliky Shimano.

        0 0
      • roupik  

        Reklamuj, když podobných reklamací bude hodně tak třeba změní dodavatele, ikdyž chápu že v dnesni dobe možná není na výběr, jinak kliky grx místo rotorů tam dáš bez problémů, kus za kus

        0 0
      • fanos12  

        Ahojky ,

        Tak k těm klikami Rotor mi Canyon podpora napsal toto.

        Na levé klice je pojistná matice na klíč od kazety, doporučil bych matici dotáhnout.

        Pokud by to nepomohlo, můžete na šroub použit loctite 243.

        Tak uvidíme jestli to pomůže.

        0 0
        • honza.rider  

          Ahoj,

          v červenci jsem řešil stejný problém na stejném kole. Po 150 km první povolení a utažení ve vesnickém servisu. Po dalších 100 km opět povolení a tentokrát už odborné dotažení v Kolofixu. Od té doby mám klid, dnes již najeto 2000 km, ale…

          Souhlasím, že ty dodávané Rotory jako náhrada za GRX 400 jsou zlo. Vozit s sebou ve strachu 10 imbus je naprd. Jak to bude možné půjdou Rotory pryč.

          0 0
          • Kos_CZ  

            Mně se klika Rotor na silnici taky povolila, ale po opětovném utažení už ani ťuk…

            0 0
    • tumek  

      Zdarec,

      já měl podobný problém na Grailu 6 AL. Jestli to máš nové reklamuj u Canyonu nebo Kolofixu.

      Po dlouhých peripetiích. Nejdříve dotažení klik a středu nepomohlo, mi nakonec vyměnili u Kolofixu středové složení.

      0 0
    • melounisko  

      Čaute,

      dovolím si také přiložit dotaz na správnou velikost pro mne – 191cm a rozkrok 93cm. Bude XL v pohodě (dle konfigurátoru) nebo má někdo u podobné výšky L-ko? Kolo je Grizl 6 Al. Díky

      0 0
    • peter934  

      Otazka: napr ohladne canyon grizl. Nechcel by som prist o cisto cestny bicykel. Ked na grizla nahodim vysoke karbony s cestnymi plastami, budem citit rozdiel oproti cisto cestnemu modelu, napr endurance alebo ultimate?

      0 0
      • Pavell  

        Budes. I s jezdivejsimi vyssimi karbon zaplety nez dodavanymi hliniky DT Swiss 1800 a jezdivejsimi plasti, treba Speedero 40 oproti zubatym G One Bite 45 se to neda rovnat se silnickami. Ale to by nikomu kdo si Grizla porizuje nemelo vadit.

        0 0
      • Lister  

        https://www.bike-forum.cz/…ck9mcfcc.jpg

        Jede to slušně, ale rozdil tam je samozřejmě cítit. Už jen proto že to kolo je ve výsledku pořád o dost těžší a geo není silniční. Do zatáček se to pokládá jako malý tank.

        Ale záleží, jak bys to chtěl provozovat a na co jsi zvyklý. Rozdíl vůči 7 kilové silničce se závodní geometrii je tam pořád docela velký – hlavně v projevu a ovládání. Při poklidné jízdě se ale rozdíl zase trochu ztrácí.

        0 0
        • peter934  

          Mam cestak, kopec vedlajsich ciest okolo a cestak je srdcovka. Ale mam okolo baraku polia a zase vela polnaciek, co ma laka tiez, schovat sa pred autami. Inak kopce vobec, byvam na rovine. Preto hladam nieco taketo, hybridne a preto nechcem prist o “cestak”. Tzn ked to dobre chapem, spravnymi prevodmi by som on neprisiel. A kedze mam uplne KO chrbat z auta, aero nepripada do uvahy :)

          0 0
          • Lister  

            Vlastně jsem vůbec nepochopil, na co se ptáš.

            Jde o to, že si chceš koupit Grizla na ježdění po horších silnicích a polnačkách a máš obavu, že časem se ti na původní silničku nebude chtít? Toho bych se nebál. Grizl je docela agresivní typ gravelbiku a na silnici je to znát.

            Navíc na silniční použití budeš určitě potřebovat druhá kola, jinak to nemá smysl.

            Napíšu ti můj pohled.

            Grizla jsem bral jako gravela přes léto a silničního bahňáka a zimáka přes zimu. Moje představa byla taková, že ho na zimu přehodím na rychlé pláště (vlastně kola), dám blatníku a budu jezdit silnici. Funkčně by to šlo, to kolo je tuhé, tvrdé a relativně rychlé, ale odradily mne od toho právě ty věci kolem.

            I kdybych měl dvoje kola, tak přehazování je otrava, navíc i v zimě bych se ně něm někdy chtěl podívat do terénu. A pak bude s blatníky problém – při nastavení na silniční pláště tam samozřejmě bez přenastavení nadostaneš široké gumy. Naopak kdyby byly blatníky nastavené na gravela, tak u silničních plášťů nebudou dobře fungovat. A v neposlední řadě – i v létě je často počasí, kdy člověk potřebuje rychlé kolo s blatníky – a co pak, pořád montovat, sundávat?

            Takže moje řešení bude opět maximalistické, ale nejpohodlnější – hlavní rychlá silnice, gravel na opravdové gravelování a k tomu budu pořizovat zánovní endurance silničku, kde budou permanentní blatníky. Na té budu jezdit vždy, když to bude potřeba.

            Co z toho může plynout pro tebe – že obě kola můžou doma vedle sebe bez potíží fungovat, i když nebudeš řešit ty věci kolem blatníků. Každé má svoje výhodu a použití. A vlastně i kdybys chtěl mí endurance silničku a k tomu Graila, tak by mi to dávalo smysl – vzhledem k terénu, kde chceš gravel používat, vlastně ještě větší (jestli se nelíbí řídítka na karbonovém grailu, vzal bych hliníkového)

            3 0
        • peter934  

          Nemas nahofou foto toho bajku z predu? Som chcel vidiet ako to vyzera vo vidlici. Neviem velkost toho ramu, pri tych mensich tam savaju 650 kola a ked tam nahodou strci 700 kola s tenkymi plastami, tak to trochu skresli a vyzera tam byt menej miesta potom (tzn nevypada to tak divne ako ked su vacsie vidlice vo vacsich velkostiach)

          0 0
        • peter934  

          Nemas nahofou foto toho bajku z predu? Som chcel vidiet ako to vyzera vo vidlici. Neviem velkost toho ramu, pri tych mensich tam savaju 650 kola a ked tam nahodou strci 700 kola s tenkymi plastami, tak to trochu skresli a vyzera tam byt menej miesta potom (tzn nevypada to tak divne ako ked su vacsie vidlice vo vacsich velkostiach)

          0 0
          • David888  

            Místa je tam dost :)

            0 0
            • peter934  

              Na tych foto to vyzera celkom ok. Nie je to nejake nepekne. Takto by mi to kompenzovalo chybajucu silnicku :)

              0 0
              • jIrI___  

                Jen se pak na skutečné silničce nesmíš projet, protože bys zjistil, že Grizl na silničních zápletech nejede dobře jako ta silnička :)

                0 0
                • peter934  

                  V com by to ale malo byt? Vaha nie je o moc vyssia ako u dnesnych diskovych silniciek, geometriu to ma dost agresivnu aj na cestu a prevody si viem dopasovat aby boli vhodne aj na cestu.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Mám Grizla CF a Graila Al. Grizl je trochu vláčný, ale celkově jede se silničními koly slušně. Trochu jiný pocit (jakoby pomalejší a neobratnější) než na silničním plnokrevníkovi je při jízdě ze sedla. Grail Al si se silnicí rozumí lépe, stačí trošku poladit posed, osadit silniční karbonová kola, chytit se za spodky beranů a není problém bombit čtyřicítkou po rovině a objet trénink se silničáři. Při jízdě ze sedla je taky trošku pocitově jalovější, ale to je dáno delším zadkem.

                    1 0
      • jIrI___  

        Ano, samozřejmě ucítíš. Grizl je gravel, ne silnička, a i se silničními záplety je línější. Pohledej na YouTube, nějaký týpek tam dělal právě srovnání Grizla na gravelových a silničních zápletech, byly to tuším dvě videa.

        0 0
        • peter934  

          Diky, zatial sa mi to nepodarilo najst.

          0 0
        • Pavell  

          Pamatuji si video, kde byl ve výsledku rychlejsi Grizl pred Grailem na kombinovanem povrchu. Cim horsi okreska, tim lepe se na ni Grizl citi. Po roce na Grizlu mi prijde, ze bych si snad i vic uzil silnicku, ale vzdy, kdyz se dostanu na nejakou lepsi silnici s trochu vyssim provozem, tak si uvedomim, proc jsem toho Grizla chtel a rychle mizim na ty nejzapadlejsi spojky, sotolinu a polnacky.

          0 0
          • peter934  

            Myslis ze by ti grizl s poriadnymi road kolesami a plastami silnicku na ceste nahradil?

            0 0
            • Pavell  

              Co do funkcnosti, tak s nejakymi fakt lehkymi a aero zaplety na uzkejch plastich by to urcite jelo lip. Ale uz bych musel na kvalitnejsi silnici, kde si to ja v hustsim provozu proste neuziju. Urcite bych podvedeme hlidal, abych nevletel do kazdy diry nebo nejel na rozbity krajnici. A v neposledni rade by se mi ty uzky plaste nelibily v te masivni vidli…vypadalo by to blbe…a mne se to kolo v prvy rade musi libit jako celek. A jakekoliv plaste pod 40 vypadaji na Grizlu divne. Pro Tebe by byl mozna idealni Grail, tam by uzsi plaste nemusely vypadat uplne blbe, pokud uz vybiras Canyon.

              0 0
              • peter934  

                Grail kvoli tym baranom proste nedavam. A aj u neho ta vidla vyzera celkom siroka na uzke plaste.

                0 0
    • grafik  

      Grizl, nebo Grail. Na postavu 183 cm, poradi někdo jakou velikost? Díky : )

      0 0
      • jIrI___  

        Jak máš dlouhé nohy?

        0 0
        • grafik  

          83 cm

          0 0
          • Lister  

            To je nějak málo.

            To bys byl jak jezevčík. Ale jestli to platí tak bych vzal M.

            Jak máš vysoko sedlo nad středem? To bude asi důležitější údaj.

            0 0
          • Singlespeed  

            Větší vypovídací hodnotu než obvykle nepřesně změřený rozkrok má vzdálenost vrchu sedla od osy šlapacího středu, jak píše Lister

            0 0
            • grafik  

              75 cm

              0 0
              • Lister  

                Já říkám M. Single napíše L :⁠-⁠)

                Já mám 70,5cm, můžeš se podívat do profilu jak to vypadá na S, který má proti M o 3cm kratší sedlovou trubku.

                CANYON pro tuhle velikost doporučuje výšku sedla 71 až 81cm, takže jsi akorát uprostřed.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Mám 77 cm a je to při spodní hranioci velikosti L. Při 75 cm už bych asi uvažoval o M s delším představcem.

                  0 0
              • jIrI___  

                Hlasuju pro M. Mám L a vzdálenost střed – vrch sedla nějakých 81 cm, jak to vypadá můžeš vidět na fotce :)

                1 0
                • Singlespeed  

                  Máš tam původní pidipředstavec nebo jsi dal delší?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Původní 90 mm a i přesto jsem ze začátku kvůli délce posedu pokukoval po kratším. Nebyl jsem zvyklý si při spodním úchopu kopat do panděra, ale už jsem si zvykl :)

                    0 0
      • David888  

        Za mě M. Se sedlem 75cm od středu budeš mít sedlovku vytaženou cca 4cm z 10cm rozsahu.

        0 0
    • velwoo  

      Ahojte. Chcem kúpiť Canyon Grizl AL 6 alebo 7, hliníkový kvôli zadnému nosiču, keďže bajk chcem na bikepacking. Mám 184,5 cm, inseam 89 cm (naboso) a podľa stránky Canyon som na rozmedzí M a L. Ktorú veľkosť brať? Mne sa pozdáva L. Keď porovnám geo (viď 2 x príloha) môjho pôvodného cesťáku Canyon Endurace AL 7.0 2018 veľkosť L, Grizl Lko je v podstate len dlhší, no kratším predstavcom (90 mm vs. 110 mm) je celkovo cca podobne dlhý ako Endurace. Grizl Mko mi príde nízke. Bielej farby je Endurace, čiernej Grizl. Ďakujem pekne za rady. A ešte rozdiel Grizl 6 (1500 eur) a 7 (1800 eur) je v pohone RX400 vs. RX810, pákach RX400 vs. RX600 a v plášťoch, oplatí sa priplatiť 300 eur? Na pohone 10 sp. vs. 11 sp. mi nezáleží.

      https://www.canyon.com/…-6/2708.html?…

      https://www.canyon.com/…-7/2709.html?…

      0 0
      • člen  

        Mám Endurace v XL a od včerejška i Grizla v XL. Grizl ma dle geometrie reach asi o 3 cm delší. Ale predstavec Grizl 90 mm vs Endurace 110 mm. V součtu mi to vycházelo o 1 cm delší Grizl. Nicméně na Grizlu (karbonovem) mám řiditka HB 0063. Ty jsou při pohledu shora mírně prohnuta dozadu, takže to ten 1 cm srovná a posed mi tedy (po první 60 km vyjizdce) přijde identicky jako na endurace. Ja bych bral stejnou velikost jako endurace.

        0 0
        • velwoo  

          Dakujem za rady, zobral som Grizl 6 velkost L, dnes som si dal par testovacich km a velkost sadla. Som viac natiahnuty ako na predoslom cestaku, ale nic zasadne. Akurat z pak RX400 mam pocit menej ergonomie oproti predoslym cestnym 105kam, no to je asi len o zvyku. A kluky su v mojom pripade ROTOR.

          1 0
    • člen  

      Jeden dotaz nikoliv na velikost. V krabici s nářadím u nového grizla jsem našel m.j viz fotka: krytku na šroub sedlovky 2× (to je jasné), kovový červík je náhradní díl k integrované sedlove objimce ? (I když netuším proč bych měl ten původní ztratit) a pak ty dva plastové kousky. Jejich užití je mi záhadou, tušíte o co jde?

      A druhy dotaz? Řešíte někdo nějak otvory se závity pro případnou montáž blatniku? Myslím nějakou zaslepkou atd. Hlavně větší otvor zezadu na sedlove trubce si říká o to, aby do nej cákala voda a létalo bahno.

      0 0
      • jIrI___  

        Ty bílé bazmeky jsem měl nacpané v pákách, když jsem je kdysi kupoval samostatně. Asi nějaké zajištění během transportu… Otvor pro blatník na sedlové trubce a zespodu vidlice mám přes léto „ucpaný“ zašroubovaným šroubem. Asi to není nutné, ale mám z toho lepší pocit :)

        0 0
      • Pavell  

        Ano do vsech zavitovych otvoru jsem daval srouby…pro lepsi pocit.

        0 0
    • Jan72100  

      Ahoj,

      řeším také problém velikosti – 194cm/ 92cm- uvažuji o Canyon Grizl 7 AL a jsem nahraně velikostí XL a XXL. Zatím vlastním jenom horské kolo (Merida Twenty-Nine Lite 1000-D XXL). Chtěl bych to používat na dojíždění+bike­packing- tedy žadný velký terén, spíš rozbité silnice, max polňačky. Někde jsem četl, že je doporučení jít pro menší gravel a pak na rám dát případně delší nástavec, někde zase obráceně. Porovnával jsem geometri XL s dalšími výrobci (Author Ronin) a při podobných rozměrech rámu je Author uváděn až do 205cm ...... Chci se zeptat, zda někdo s podobnými mírami řešil toto kolo a jak se rozhodl, případně zda je pravda, že Canyon je specifický a pokud je někdo na hraně, měl by jít pro menší rám?

      0 0
      • Blake  

        Já mám 188/88, mám Grizla v L a jiná velikost by pro mě byla nesmysl. Podle mě je pro tebe XXL blbost. Bral bych XL

        0 0
        • Jan72100  

          Taky spíš jsem pro menší, jen z Canyonu mně na stejný dotaz odpověděli XXL a tak mě trochu znervozněli…

          0 0
          • Singlespeed  

            Být na hranici velikostí má výhodu, že se poskládáš v pohodě na obě velikosti.

            0 0
          • velwoo  

            Mám inseam 89 cm (výška cca. 185 cm) a grizl 6 veľkosť L, sedlovku mám v polohe 4 cm a ešte 6 cm zostáva rezerva do minimálneho zasunutia, z toho si vieš nejakú predstavu urobiť. Radím ti XL, bajk je dlhý dosť.

            0 0
      • člen  

        Já 190/92 a na XL se cítím fajn. Nohy bychom měli mít stejně dlouhé, a co se tyče délky posedu, Grizl je celkem dlouhý, tedy si myslím, ze ani v tomto ohledu Ti to malé/ krátké nebude.

        0 0
        • Jan72100  

          OK diky vsem, pujdu do XL. Jeste barva …zelene maji dostat v lete (mozna) ruzovo fialove maji skladem. Porad sbiram odvahu objednat to ruzove, je tu nekdo odvazny, kdo na nem jezdi? Je to v realu „lepsi“ (=decentni barva pro drsnaky)?

          0 0
          • velwoo  

            Je to rovnaká farba Grape ako je uvedená pri wmn modeloch. Ale farba bajku je každého vec, ak sa ti páči, prečo nie. Inak sleduj stránku priebežne, tie ich termíny sú dosť pružné, ja som sa dostal k svojmu bajku skôr, ako pôvodne písali. Každý deň som sem tam otvoril ich stránku až raz bol zrazu k dostaniu.

            0 0
      • Belin  

        Ahoj, já (197/94) jsem kupoval Ultimate a nakonec jsem zvolil XXL, hlavně kvůli tomu, že jsem se bál příliš velkému dropu, se kterým kvůli integrovanému kokpitu nic moc neuděláš. S XXL jsem spokojen, jen jsem musel malinko (asi o 1 cm) posunout sedlo dopředu, abych posed zkrátil.

        0 0
        • jIrI___  

          Posunem sedla by se posed zkracovat neměl, protože jeho pozice se odvíjí od jiných věcí, než je délka posedu…

          1 0
          • Singlespeed  

            Jenže ono to sedlo bývá z výroby namontováno často zbytečně vzadu a posun o 1 cm kupředu je obvykle jen ku prospěchu věci.

            1 0
    • Fabosek  

      Ahoj, není tady náhodou nějaký hrdý majitel grizla nebo graila velikosti L z Moravy (ZLK, MSK, OLK), který by byl ochoten mě nechat zkusit velikost? Mám 183 cm, 85 cm…na Mku už jsem seděl a zdálo se mi celkem krátké. Chtěl bych to ještě porovnat s L, ať jsem si jistý, že jsem vybral správně. Díky moc!

      0 0
      • Singlespeed  

        Měřím stejně a mám Grizla v L a Graila Al taky v L. O M-ku jsem ani neuvažoval.

        0 0
        • Fabosek  

          Mě právě od L všichni, včetně kalkulátoru, odrazovali. Diskuze tady je taky na obě strany. Nicméně mi na M přišlo, že jsem tam moc naskládaný.

          0 0
      • Pavell  

        Ahoj, jsem Brno, pokud by si nenasel nic blizsiho.

        0 0
        • Fabosek  

          Čau, díky moc…už jsem to tady v diskuzi někde zaznamenal. Za tři týdny budu mít cestu do Brna, tak bych se ozval, když by nebylo nic blíž.

          1 0
      • tomfree  

        Ahoj,měřím stejně a když jsem si to zkoušel,tak M bylo krátké a L vysoké,takže nakonec jsem zvolil jinou značku,protože mi to nesedlo a nejen velikostí.

        0 0
        • Singlespeed  

          To je dobrý postřeh. Grizl má opravdu „štangli“ poměrně vysoko, což pocitově nemusí každému vyhovovat. M je krátké, to je jasná věc.

          0 0
          • cyklista86  

            Vysoke, kratke a jeste k tomu dva druhy gravelu a u obou kratka hlavova trubka. Nechapu co tim sledujou, ze daji na grizl coz ma byt kolo na dlouhe bikepackingy tak kratkou hlavu..

            0 0
    • jIrI___  

      Jen pro info/zajímavost, aktuální čekačka na rám Grizla vel. L… :)

      1 0
    • Luccky  

      Ahoj, je možnost někde na trase Brno – Hustopeče vyzkoušet Grizl vel. M, L? Mám 182/86. Kalkulačka mi počítá velikost kola M, ale i přesto je pro mě lepší kolo vyzkoušet. Díky.

      0 0
      • Pebe  

        Mám 180cm, o Lku bych ani neuvažoval.

        0 0
      • velwoo  

        Ja mam 185/89 a velkost L, sedlovku mam vysunutu na 4,5 cm (stupnica je do 10 cm ak sa nemylim), teda ty by si mal len na 1,5 cm. Porovnaj si geo M a L, nakolko by si mal vysunutu sedlovku na M, ale teda pre teba skor M. Aby sedlovka aj nieco odpruzila.

        0 0
    • Macck  

      Ahoj, mohl bych poprosit o radu. Mám 183/86 cm. Rozhoduji se pro koupi kola Canyon Grizl CF SL 7 ve velikosti L nebo M. Osobně a po přečtení této diskuze bych volil velikost L, ale konfigurátor doporučuje velikost M.

      Na silničním M od Canyonu jsem seděl, ale přišlo mi pocitově malé. Malou obavu mám z výšky horní rámové trubky. Na svém trekingovém kole mám výšku 81,5, kola od Canyonu mají M – 81,6 cm M a 84,5 cm. Děkuji moc za vaše názory.

      0 0
      • Pavell  

        To jsi dost na hrane mezi M a L. U verze 8 s VCLS sedlovkou bych doporucil M, protoze ja s 187 mam tuto sedlovku na 4. Tedy Ty by si to mel zasunute zhruba na maximum a rekl bych, ze ten efekt flexibility by tim trpel. U verze 7 je tuha sedlovka, takze na funkci to nebude mit takovy vliv. Grizl je dost natazeny, tak jestli jsi na sportovnejsi posed tak vem v klidu L. Nebo nejlepe zkus najit ve svem okoli nekoho s Grizlem M nebo L na vyzkouseni.

        0 0
        • fubuha  

          Ahoj,

          předem se omlouvám, že štěpím diskusi, dotaz jsem vznesl zde https://www.bike-forum.cz/…lub-vol-viii#… ale měl jsem ho směřovat sem.

          Co myslíš pro moji velikost 186/84? Výška horní rámové trubky mě netrápí, na starém kole to mám stejně vysoko, sedlo též. Všechny ostatní rozměry mi indikují, že L je správná velikost, ale ta sedlovka mi pořád vrtá v hlavě. Zasunutou bych ji měl na maximum… Kacířská otázka je – jde v případě potřeby jít s ní ještě o trochu níž než určuje maximum?

          Ono do rozhodování vstupuje ještě faktor skladu, velikost L bych mohl mít do pár dnů/týdnů, na M s jejich „již brzy“ bych mohl čekat buh ví jak dlouho. Ale zase chápu, že nedochvilnost nestojí za špatně padnoucí kolo…

          0 0
          • David888  

            Ahoj, jestli ti ta informace pomůže, tak já na 185/87 (výška sedla 77) jsem měl Grizla M. Sedlovka byla vysunutá přesně v půlce rozsahu. Zkoušel jsem i L a na M jsem se cítil líp.

            Přeju šťastnou ruku při výběru.

            0 0
          • Pavell  

            Ahoj, jj četl jsem tam Tvuj dotaz. Já mám v tretrach nějakých 188cm, vnitřek lehce pod 90. Sedlovku mam na 4, tedy 4 cm od minima. A asi bych to mohl mít na 5 bez nějakého diskomfortu. Kufry mam posunuté více do poloviny tretry. Tedy na Tvoji výšku a vntřní rozměr by velikost L šla s tím, že by si to měl někde kolem minima. Grizl CF SL 6 má jednoduchou sedlovku, tak to na efekt pružení nebude mít tak negativní vliv jako u VCLS sedlovky vyšších řad. Otázka je, jak Ti bude sedět nataženější geometrie Grizla obecně. Na moji výšku se mi to zdá tak akorát…ale možná jsem jen líný se víc ohnout o).

            0 0
      • Maculak  

        Ahoj, můžu se zeptat jak dopadl výběr a zda už máš kolo doma? Mám stejné parametry 183/86 a rád bych si udělal radost taky Grizlem CF SL7 ale taky se rozhoduji mezi velikostma M a L. Současné HT mám vzdálenost mezi klikami a sedlem 76cm, na trekovém kole to mám úplně stejně, tam by měl být náhradou Grizl. Nejsem žádný ladič a upravovač, chci sestavit a jezdit a ne něco řešit a vyměňovat. Díky za info Pavel

        0 0
        • Singlespeed  

          Takhle vypadá grizl L na 183/87, výška sedla 76,5 cm. Vyměnil jsem jenom nepohodlná řídítka Canyon za Vision Trimax 4D ergo, představec je původní.

          0 0
          • Maculak  

            Díky, máš to moc pěkný. Vypadá to, že by L mělo být v pohodě. M by bylo asi na hraně. To ty řidítka jsou tak hrozný? Ještě jsem koukal, že tam píšou dodání s klikama Rotor u SL7, je tam nějaký rozdíl proti 600?

            0 0
            • Singlespeed  

              Řídítka byla pro mě utrpení, ale je to asi tím, že jsem si zvykl na předchozím kole na plochá anatomická. Kliky Rotor jsou nejslabší článek kola. Je třeba je opravdu silně dotáhnout a šrouby namazat závitovým lepidlem, jinak se budou s velkou pravděpodobností vždy v tu nejnevhodnější dobu povolovat. Nejlepší řešení je se jich co nejdříve zbavit.

              0 0
              • Maculak  

                Díky za info, stačí tam tedy vyměnit kliky za GRX 600, nebo se musí vyměnit i středové složení, v tomhle jsem naprostý laik.

                0 0
                • Pebe  

                  Stačí kliky, já jsem naopak z GRX klik přešel na Rotor s wattmetrem a střed zůstal. Rotor má taky osu 24mm, tak je to kompatibilní.

                  1 0
                • Kos_CZ  

                  K čemu měnit kliky Rotor za GRX? Osobně považuji Rotor za lepší než kliky Shimano. Hlavně jsou modulární, takže pokud by například vlivem pádu doošlo k poškození, jde vyměnit jen část a nemusí se hned vyhazovat třeba celá klika s unašečem převodníku a osou…

                  2 0
                  • miche  

                    no protože co tak čtu recenze na stránkách Canyonu, tak se lidem povolují … to bude ten důvod

                    0 0
                    • Pebe  

                      když je dost utáhneš, tak se nepovolí ;-)

                      0 0
                      • Maculak  

                        asi tak, nebudu řešit, teď jen aby se letos podařilo vůbec objednat, co jsem ale koukal tak kola co se týká dostupnosti žádná sláva nikde. Za mne jsem rozhodnutý objednat L.

                        0 0
                    • Kos_CZ  

                      Mám Rotor na Ultimate a taky se mi levá klika povolila – chce si na to dávat bacha a dotáhnout to – mně se to stalo jednou – o malinko jsme zvětši utahovací moment (blíže maximálnímu doporučenému) a od té doby už dva roky v pohodě.

                      1 0
                      • TK75  

                        tak to je ale nornalni…sestavim kolo, jezdim a vse si sedne a je to treba dotahnout.

                        Kdyz se to neudela, tak se neni co divit

                        0 0
                        • Kos_CZ  

                          Tak jasně, ale u mne došlo k povolení po cca dvou měsících – první měsíc, právě s ohledem na „sesedání spojení“, jsem si na to dával bacha, kontroloval a dotahoval kde bylo třeba. A když jsem měl za to, že už se nic povolovat nebude – tedy vše ostatní na kole už si „sesedacím obdobím“ prošlo a pak teprve začalo u Rotoru…

                          0 0
                          • TK75  

                            aha…to uz je divny

                            Tak hlavne jestli to uz je ok

                            0 0
                            • Kos_CZ  

                              Jo je a jsem s nimi spokojen. Jen to prostě mělo dost odlišný průběh, než jsem čekal.

                              0 0
              • velwoo  

                Nemam s tymi klukami ziaden problem, odjazdenych cca. 2500 km. Tiez som sa ich obaval.

                0 0
            • Synnex90  

              Řidítka jsou základní, takže na dlouhé vyjížďky to není. Já je zatím mám ale taky budu měnit.

              0 0
              • Maculak  

                Díky, tak to asi nebudu řešit a uvidíme, jestli se vůbec poštěstí objednat.

                1 0
            • Maculak  

              Tak ve finále mě to nedalo a po přeměření jsem zjistil, že jsem se nějak scvrknul, aktuálně 181 cm a 87 rozkrok. Takže jsem to všechno ještě přehodnotil a po porovnání velikostí i s jinou značkou jsem se rozhodnul pro velikost M. Dvojplacky už určitě nebudou, tak jsem si říkal že zkusím něco jiného a to SRAM v elektru.

              0 0
              • Zavit  

                Ahoj, máme skoro totožnou velikost (181/87). Tak mě bude zajímat jak Ti sedne eMko.

                0 0
                • Maculak  

                  Ahoj, tak dneska tam spadla dostupnost u eTapu v curry na srpen, tak mám objednáno, tak jak bude dám určitě vědět.

                  0 0
                  • Maculak  

                    Dneska mi přišlo od Canyonu, že kolo bude o měsíc dříve, tak mám zaplaceno, tak uvidím kdy dorazí :-)

                    1 0
                • Maculak  

                  M parádní. Sedne akorát. Včera v poledne bylo doma. Večer jak jsem přišel tak mě to nedalo a ještě postavil, předělal na bezduše a jen kolem komína ráno projel a gut. Sedlovku mám na 4.

                  1 0
              • Zavit  

                Ahoj, máme skoro totožnou velikost (181/87). Tak mě bude zajímat jak Ti sedne eMko.

                0 0
    • fubuha  

      Tak jsem nakonec zůstal u velikosti L, v pátek kolo dorazilo. Hned po vybalení a sestavení jsem teda pochyboval, že jsem zvolil správně, cítil jsem se vedle toho kola najednou dost malej :D. Dal jsem na něm první krátkou testovací vyjíždku a musím říct, že se na něm cítím komfortně :). Výška štangle mi problém nedělá, jsem na to zvyklej ze starého kola. Jedině zvažuju, že zkusím otočit představec do pozitivního úhlu, jak to bude působit.

      BTW taky vám to kolo přišlo úplně rozštělované?

      0 0
      • robb  

        Já tedy kupoval Canyon Ultimate CF SL 7. Rozštelovaný nebyl, ale brzdy jsem musel odvzdušnit.

        0 0
        • fubuha  

          Já nevím, co si o tom myslet, protože třeba na kotouči brzdy byl regulérně mastný otisk prstu…

          0 0
          • robb  

            Je to ostuda no. Ale komu se to chce reklamovat a posílat kolo zpátky, když ho má už konečně doma.

            0 0
      • jIrI___  

        Grizl mi přišel špičkově seřízený, až mě to překvapilo. Nahodil jsem řidítka, záplety a jel jsem, nemusel jsem na to sáhnout do výměny lanek :)

        0 0
        • Synnex90  

          Tak já musel seřídit přesmykač, přehazovačku a pak se mi po asi 200km povolila patka, takže jsem jí musel dotáhnout.

          0 0
          • Synnex90  

            Plus kolo přišlo poškrábané od řetězu, ale to mi uznali jako reklamačku a poslali voucher na 40 éček, škrábance byly jen ochraném laku a to jsem stříknul bezbarvým lakem a není to vidět. Koupil jsem pak za voucher tu brašnicku, čekal jsem že se do ní vejde mobil atd. ale sotva se tam vejde duše a páky.

            0 0
      • Pavell  

        Kolo mi přišlo cajk, stačilo jen sestavit. Představec jsem dával taky nahoru a po nějaké době zpět jak má být. Zvykneš si o). Ať Ti to jezdí.

        0 0
      • Maculak  

        Ahoj. Jaký máš parametry. Výška a rozkrok. Díky Pavel

        0 0
        • fubuha  

          186/84, ten rozkrok možná bude o něco víc, protože velikost L má rozměr Střední výška v mm (K) 845 a já když stojím v tretrách, tak tu štangli mám akorát pod rozkrokem, ale ne tak, že bych se musel bát nehody :D

          0 0
          • Maculak  

            Díky, tak jdu do L tedy až bude

            0 0
            • Maculak  

              Tak to vypadá že nebude, u 7 mají všude vyprodáno…předtím byla dostupnost u L v srpnu

              1 0
              • Singlespeed  

                Světe zelený na eTapu je skladem.

                0 0
              • velwoo  

                Dobry marketing, americku verziu ramu s nevybrusenymi zvarmi nazvali 5 Raw, inak je totozna so 6kou, ktoru mam, krasne vybrusene zvary. Edit: vidim ze kluky uz nie su ani rotor, ale fsa. Za rovnaku cenu. Inak 2 × 10 vymenis pravu paku a kazetu a mas 2 × 11.

                0 0
                • Maculak  

                  Nj ale to je Al já chtěl karbon. Podle vyjádření českého zastoupení nejsou a nebudou. Vyprodáno. Moc nechápu ten prozakaznicky přístup. Jdu se poohlédnout po jiném kole.

                  0 0
    • miche  

      Vlastníci Grizla, jak je to s místem na láhve, hliníková verze. Tady si borec stěžuje na nedostatek místa…

      0 0
    • 78strelec  

      Ahoj borci, chci objednat canyon grizl CF SL 7 a rozhodl jsem se tady optat ohledně velikosti. Moje výška 171cm a nohy cca 77–78 a podle kalkulatoru canyon jsem na rozhrani velikosti XS-S. Osobně bych kvuli asi lepšímu pohodli bral esko ale mám obavy aby sedlovka VCLS na moji výšku nebyla moc nízko a splnila svůj učel. Na svém aktualnim mtb mam sedlo ve výšce cca 68–69 cm. Dík za radu

      0 0
      • Pavell  

        Podle rozmeru vychazi vytazeni sedlovky pro XS na 3–4 a pro S na 0–1 z rozsahu 0–10. Grizl je dost natazenej, ja bych volil XS.

        0 0
      • pumpy  

        Ber S ko. Mám 173cm. Nohy 79. A sedlovou mám na 3,5. Mrkni na můj profil jak to vypadá.

        0 0
      • Pavlis42  

        Merim i nohy uplne stejne jak ty a uz pres rok mam CF6 ale s klasickou sedlovkou ve velikosti S. prikladam foto pokud pomuze, taky jsem to resil a vzal nakone vetsi a za me v pohode necitim se nejak spatne.

        0 0
      • 78strelec  

        Borci dík za reakce, tak jsem nakonec objednal esko. Dorazit by mělo v první půlce srpna…

        0 0
    • blackdeath  

      Můžu se zeptat přes jaký eshop ten CANYON objednáváte?

      nikde jsem nenašel nějaký český e-shop či prodejnu, kde ho vzít…

      0 0
    • Poldy  

      Ahojte, tak idem si aj ja po radu.

      Chcem si zaobstarať gravel bike od Canyon. V hre sú Grizl 8 1by/ Grizl 8 1by Ekar/ Grizl CF SL 7 (alebo aj v ALU verzii). Samozrejme ako väčšina riešim veľkosť. Podľa canyon kalkulačky mi vychádza velkosť XS ale rozmýšľam veľmi nad S-kom. Moje mieri sú 170cm a 78cm. Skúšal som Grail AL 7.0 SL 2019 vo veľkosti S a bolo to okey.

      Ktorú veľkosť odporúčate (prípadne je tu niekto s takýmito mierami a akú veľkosť má)? Prípadne aj do ktorého biku vy osobne by ste išli. Grizly v texte sú v poradí od môjho preferovaného favorita.

      Ďakujem

      0 0
      • Pavlis42  

        Mam identicke hodnoty a cf 7 a volil jsem Sko, za me v pohode ale srovnani nemam

        0 0
        • Poldy  

          Nestojíš pri CF 7 už na špičkách pri Reach 789mm?

          0 0
      • Singlespeed  

        Změř si výšku sedla od středu klik. Grizl 8 má kývací dvojdílnou sedlovku s vyznačeným minimálním vysunutím, tak aby ses do toho vešel. Jinak bych jasně preferoval verzi Sram eTap. Ekar není úplně bezproblémová sada a jednoplacka GRX má menší rozsah převodů.

        0 0
        • Poldy  

          pri MTB Endure mám výšku cca 685mm. Jo viem je to úplne iný typ biku. Dobrá poznámka ku tej dvojdielnej sedlovke za to ďakujem. Canyon radí pri XS rozmedzie 680 – 690 mm.

          Do eTap nechcem ísť. Pri Ekar sa bojíím práve servisu a náhradných dielov. Pri GRX 40T placke vpredu a 1×11 by to nemuselo byť také hrozné. A je tam možnosť prerobiť placku na 42T.

          1 0
          • TK75  

            Grx 1×11 je tezkej minimalismus který opravdu nedopustí aby jezdec zlenivel, ale též se dost podepisuje na únavě *

            Jestli máš rád drinu a pálení ve stehnech tak do toho jdi…otázka je jak dlouho te takové ježdění bude bavit

            Jinak jednoznačně Sram 12s

            1 0
            • Pavell  

              To je uplny hororovy scenar o)…skoro po 2 letech a 7000km mi ta 1×11 prinesla spoustu peknych cyklistickych zazitku.

              0 0
      • Pavell  

        Vem Grizl CF SLX 8 EKAR v S velikosti a mas paradni stroj od silnice az po nezpevnene cesty.

        0 1
        • Poldy  

          tolko financii nechcem davať za bike ale dakujem za tip :) v podstate mi je jedno či to bude AL rám alebo CF

          1 0
      • pumpy  

        Ber sko. Má 173cm 79cm nohy. Sedlovou mám vytaženou dle rysky 3,5cm. Mrkni na fotky nastaveni kola na můj profil

        0 0
    • ZdenekP  

      Ahoj všem, mám necelé 3 roky Grizl CF SL 6 a začínám mít vůli ve středu. Dotažení už nepomůže, vidím to na rozebrání a případnou výměnu.

      Nějaký tip jaký střed tam nechat dát? Něco co vydrží?

      Díky moc.

      0 0
      • Pebe  

        Klasicky z fabriky tam je Ninja Lite, já jsem dal Ninja bez toho Light, tzn. střed je z hliníku a ne z plastu

        0 0
        • ZdenekP  

          Děkuju moc. Objednám a dám ho mechanikovi na výměnu. Díky.

          0 0
      • velwoo  

        Tiež sa chystám na výmenu a dám tam shimano press fit

        1 0
        • ZdenekP  

          Taky jsem nakonec koupil Shimano :)

          Ještě jsem ho neměnil, nakonec jsem to zatím jen dotáhnul, zimu odjezdím na současném a s výmněnou počkám na jaro.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.