Canyon pouští do světa K.I.S. – Keep It Stable vyfikundaci která vrací řidítka do středové polohy.
Co si o tom myslíte?
Canyon pouští do světa K.I.S. – Keep It Stable vyfikundaci která vrací řidítka do středové polohy.
Co si o tom myslíte?
Nějak moc nechápu k čemu to vlastně je – jaké situace by to mělo řešit.
Situace, kdy potrebujes prinutit zakaznika ke koupi ;)
WTF, OMG, Houlyshittt…!
Pro bikery, co se nenaučili brzdit a musely se jim dát na kolo kotoučovky, co se nenaučili řadit a musel se jim sundat přesmykač, co se nenaučili pracovat s tělem a muselo se jim dát odpružení, to bude výborná pomůcka.
Uz mas objednano? :)))
Jo jo tráva byla zelenější, pivo levnejsi a holky hezčí…
Motorkari tohle vozej bezne, ne? (nejsem motorkar, spis se tak nahlas zamyslim) Takze kdyz je to k necemu motorkari, proc by se to nehodilo enduristovi/sjezdari cestou dolu?
Nemyslis spis tlumic rizeni? Totovse davalo na nektera mestska kola.
Tak me tenhle bazmek prijde principelne jak tlumic rizeni – ale mozna jsem to nepochopil:)
Ano, nepochopil.
A tys to pochopil?
Pochopil jsem, že to není tlumič řízení.
Je to (funguje to jako) tlumic rizeni v primem smeru. Kazdopadne na terminologii nijak netrvam, spis bych radsi slysel fakta a vysvetleni od odborniku, treba i pepku:)
samotná pružina neslouží jako tlumič. Tlumič řízení zamezuje kmitání řízení okolo střední polohy, což není tento případ. Toto jen zvyšuje sílu, nutnou pro zatočení řidítek.
Mno pokud neco zvysuje silu nutnou na zatoceni a vraci riditka zpet do stredu, tak to zaroven snizuje kmitani rizeni kolem stredni polohy. Pruzina tam preci neni samotna, ale jsou tam dve, co pusobi proti sobe. (Klidne opustme slovo tlumic).
No právě že nejsou. Obě dvě pružiny to táhnou dohromady buď z jedné nebo z druhé strany doprostřed.
Jo, jasne, napsal jsem to blbe – fyzicky jsou tam dve vedle sebe. Pruziny jsem si zjednodusil i s tim „provazkem“ do jedne imaginarni z kazde strany. Kazdopadne, timhle principem se bude stabilizovat kmitani kolem stredove polohy.
Já to nechápu…jaký kmitání středové polohy?Mám geo, kde místo kmitání je naopak středová poloha pevná…a čím se jede rychleji tím je pevnější :-D tohle bude asi nad moje síly
Pružiny nic netlumí. Pružiny mohou kmitání naopak vyvolat – představ si, co se stane, když to napružíš na jednu stranu a pustíš.
Jasne, to je pravda. Na druhou stranu ale i potlacit, pokud to nejakou konstantni silou drzim ve stredove poloze a neco do kola pinkne z boku (za me teda mnohem castejsi varianta).
Taky by mě celkem zajímalo co to bude dělat například. při jízdě nějakym odkloněnym terénem, kde naschvál tlačíš přední kolo do svahu.
Coby, bude to tlačit od svahu ;)
:-D
No právě jak se to bude projevovat když do toho bude ještě z boku kopat terén. Hlavně v těch minimálních vytočeních, kde je ten nástup síly docela ostrý.
Bude se to pravděpodobně projevovat na svalech cyklisty, že budou víc růst ;) Jako mě to zní jako blbost, ale co já vím, třeba Canyon ví co dělá ¯\(ツ)/¯
No tlumič řízení to úplně není. Tlumič řízení slouží k zabránění rezonance řízení ve vysoké rychlosti – tzv. speed wobble. To se na těhle kolech neděje ani bez něj. Funguje jako klasický tlumič = hydraulicky klade odpor nezávisle na směru pohybu., Tady toto klade odpor směrem do většího zatočení, směrem zpět to naopak urychluje ke středu.
Tohle asi má nějak vracet řízení naopak v pomalé rychlosti, takže asi pro páprdy bez kapky stability co na tom do kopce neujedou metr rovně.
Tohle asi má nějak vracet řízení naopak v pomalé rychlosti, takže asi pro páprdy bez kapky stability co na tom do kopce neujedou metr rovně.
Tohle taky tvrdi pod videem – ale asi ne primarne. Jako prvni a druhe zminuji stabilnejsi rizeni v bordelu a ve vysokych rychlostech.
Ono s hlavovkou 63 st a podobne to neni od veci ;)
Taky si myslim, ze normalne bude tendence riditek se vracet… Jako v aute :).
Asi moc moderni geo, ktera jinak nefunguje.
V pomalé, myslíš bludnej předek?Neřeší tohle kratší offset u vidle?
https://www.pinkbike.com/…st-ride.html
Pěkná p**ovina za 400 éček :D
A ten přechod z jedné strany na druhou stranu okolo středu? S tím se bude parádně jemně manévrovat na šutrech :)
Myslím že tady můžeme tlachat ale holt to bude potřeba vyzkoušet… Já teda ne bo moje kola jsou v jiné cenové a taky bude potřeba počkat co řekne trh. Inženýři se ale baví a to je hlavní! :D
na co čekat, stačí si natáhnout dva gumicuky
2 gumicuky by fungovaly jinak, tady je aktivní jen ta strana na kterou jsou otočený řídítka.
Je nekde k videni nejaka treba animace, jak to vlastne funguje?
Podle videa, i fotek, mi prijde ze se hybou obe pruziny a zabiral vzdy jen jeden pasek, podle toho kam se zatoci.
Je-li to tak, tak by me zajimalo, proc jsou tam teda dve pruziny?
V cem by byl rozdil od tech gumicuku? Samozrejme by to zavazelo, bylo neohrabane, nemelo to nelinarni prubeh, ale principialne…
Je to tak. A ten rozdíl by byl přesně těch 400€.
Skončí to v propadlišti dějin asi jako odepínatelnej ořech, ten ale aspoň teoreticky dával nějakej smysl.
Tak ten se ale na produkční kola nikdy nedostal, ne?
Podle toho článku je to prakticky nezničitelný a naprosto bezúdržbový… Tak to abych si skočil pro popcorn…
A nemuzes bez toho jet do kopce a z kopce.
Pritom v tom Pinkbike psal borec, ze najezd do zatacky je prvne kontra a pak tocit :D
Výsledek testu, ale je že to ničemu nepomáhá a neví jestli je problém v tom, že je těžší než průměrný uživatel.
Tak v tom případě nic pro mě :D
Přesně tohle je potřeba, víc kurwítek, ty kola jsou furt moc jednoduchý a není co servisovat, s tím je potřeba něco udělat.
Já bych se právě zkusil zamyslet, jestli by někam nešel dát aspoň jeden nebo dva tlumiče, tohle je zbytečně málo exponovaný.
A přidat elektriku. Kdo má furt zastavovat a kdesi cosi šroubovat :-)
Jj, a hlavně baterky, a ideálně aby ty baterky byly na baterky…
No jistě, přece nebudeme vozit multiklíče jak v pravěku. Teď už vozím jen ampérmetr a letovačku a neni problém.
Pánové teď vážně – k čemu to teda má být dobrý? To opravdu není vtip?
Do auta se s tim bude kolo nakládat blbě.
A jizda bez držení řidítek?......to bych chtěl vidět…kdysi při vymačkaných kuličkách v hlavovém složení na starých kolech po přetažení hlávka to tedy moc nešlo.
Promyslel jsem to, a je to jasny – jde o pomucku na suicide no-hander:)
No, ale zase přijdeš o možnost tailwhipu..
Tohle mám v autě na volantu. Je to dobrý, po zatočení jen uvolním sevření a volant se sám vrátí ;) Takže ještě by to chtělo ty řídítka víc zpřevodovat aby se ten novej KIS pořádně využil. Na zatočení aspoň dvě otáčky řídítek :)
Mně se líbí úvod videa, jak si to tam týpek vodí na tom retrokousku, vždy je to o umění ovládání kola, takové vyfikundace asi už ani netřeba? ;-)