Ahoj všem, chci Vás tímto požádat o radu jakýmu ze dvou strojů by jste dali přednost !
Ahoj všem, chci Vás tímto požádat o radu jakýmu ze dvou strojů by jste dali přednost !
šmarja venóšu, ty seš ale truhla, vždyť na tom odkaze je kulový;-)
musíš dát odkazy přímo jednotlivejch kol
Říkal jsem si, že si to tam každý zadá, ale dám na tvoji radu ;o) Takže jakej ten stroj je lepší ? AM nebo ES ;o)
Ahoj, osobně bych vzal ES8. Záleží ale jaké máš sklony – zda spíš jezdit klasičtější XC nebo častěji zkoušet i nějaké náročnější sjezdíky :-) Pokud to první tak raději lehčí AM. Pokud to druhé tak ES. Já mám loňské ES6, což je ale letošní AM. (udělali tam letos trochu zmatek přejmenováním modelů … loňské ES=letošní AM, loňské ESX=letošní ES) A pokud ještě náročnější tůry (ještě těžší sjezdy), tak Torque ES. Jinak jsem ale četl na německém fóru, že AM jsou snad letos vyprodány (?) – informaci ber bez záruky.
Lakala me u toho AM hmotnost a FOX, ale jinak jsem spis chtel vedet pro a proti, nebot se v tom zas az tak nevyznam a za stejnou cenu ruzny motorky ;o) Je pravda, ze sklony mam spis k hovadinam ;o), takze ted uz bych taky radeji to ES nehlede na to, ze s tim AM mas pravdu, myslim, ze uz to nekde psali, ze pro tento rok je to smitec ;o( Ale prece nebudu cekat do roku pristiho … myslim, ze tim ES nic nezkazim. A co velikost ? Vim, ze jste tady o Canonech psali, ale kdyz ho mas doma ;o) Merim 178 a mam 75 kg z jejich tabulky vychazim na eMko, co myslis ? Je to ok ? Smankote ja ho snad objednam radeji hned ;o) Jinak diky !
Vyprodany - tak to jsi me nepotesil :(
To je taky dilema – styl jizdy. Ja si napr. rad skocim i sjezdik si dam, ale zadny extreme, na to nemam nervy. I XC rad si dam – ale zadny chrti zavody. Na druhou stranu, kdyz po singlu jede clovek v lese, sem tam skok pres koren, pres kamen, brod prolitnout, tak je pekny, kdyz to svisti. A etd babo rad, jsem vic XC nebo Enduro? Osobne si prijdu nekde mezi.
Ted mam rm adrenaline 3000 z roku 2004 a ten je tezkej jak bejk (taky si ziskal prezdivku leseni :-) ), ale jinak spokojenost, Na vahu si za jizdy nemuzu stezovat. Cili ES bych snesl, ten je stejne lehci nez to mi leseni
Nechci malovat certa na zed, ale s tim AMkem to neni sic 100%, ale velmi pravdepodobne. Jiz psal dalsi s bohuzel stejnym zjisteni ;o(. Ja myslim, ze on ten rozdil mezi ES a AM nebude tak hroznej, proste osedlame ESo, stejne to vypada, ze ma proti AM navrh. A to kg navic ? To asi nebudema resit a upustime camelback, ne ? ;o)
Ted koukam na to jejich delivery date a AM je na 29 tyden (ted je 25). ES kupodivu 24 tyden v roce, coz je trocha divny. Oboje ve velikosti M.
pekne ty, resim stejny dilema uz nejaky ten mesic. Presne tyhle dve kola mam v hledacku. Zatim neni nasetreno, takze to tak nejak prevaluju v hlave a jezdim svyho stoletyho ore. Ale koncem sezony mozna (otazka je jestli radeji pak nepockat na kolekci kol pro pristi rok)
Tedy jsem spis pro AM – ma to Foxy a je krapanek lehci, taky Avid brzdy me zneji symtaticteji, jen to razeni SRAM, radsi bych XT, ale co se da delat. Jinak co jsem slysel tak tohle razeni zaradi driv nez domacknes packu (sram X.9), merili to v nejaky laboratori, takze spatny rozhodne nebude.
Ovsem nejradsi bych Santu Nomada, ale to je jina cenova kategorie :-)
Tak Santu uz dle meho nicku mame vysnenyho stejnyho ;o) Tak nevim, je pravda, ze za uplne stejnou cenu, je to opravdu dylema, ale chtel jsem slysel nazor ostatnich. Proste nevim jak velky je rozdil v tech komponentech a lakalo me hlavne to, ze na AM je FOX, a ze je lehci ! Prece jenom tady n aty nase tereny …
Hehe Santa, nejak me to nedocvaklo :-D.
Dilema to je, nejhorsi ale je, jak se ten nazor preliva, se me pomalu zacalo vkradat to ESko na mysl a to jsem byl vice mene rozhodnuty. Njn prijdes ty, placnes sem takovou otazku, a moje rozhodnuti je v pr…i … nejlip rovnou koupit a je rozhodnuto, uz s tim pak clovek nic neudela 8-)
Jsem jednoznačně pro ES-pevná osa+brzdy, to XT už nějak přežiješ.
Brát FOX jeko výhodu se mi zdá krapet divný, 140mm zdvihu na 203mm kotoučích bez pevné osy je jednoduše nerozum. A na ten tvůj styl jízdy nějaký to deko navíc Tě jen zocelí;-)
Tady ani tak nejde o muj styl jizdy, ale o ty co se mnou jezdi, to jsou takovi šampoooni, ze mam strach, abych to ES vubec vyuzil !
Opravdu myslis, ze ten PIKE je lepsi nez FOX ? A co to RP vzadu ? Ja nevim nevim …
Já Ti dám šampooona!!!
Jde o to, že konstrukce těch vidlic je logicky dělána pro co největší tuhost, ale zatímco u Foxe ji klasickým rychloupínákem pohřbíš, tak u Pika ji pevnou osou ještě o řád povýšíš.
Prosim te mas nejakou osobni zkusenost, pripadne zprostredkovanou s temi brzdami? Ja nekde tu na foru cetl, ze Formula uz nikdy.
No a pevna osa – i bez pevny se preci da pekne zaprasit, to je to az tak markantni rozdil? Je fakt, ze bych se nekdy rad koukl na Spicak ci na jinou podobnou vypecenost – da se to s tim ES ci je lepsi pujcit si tam neco zdvihove vyssiho?
O brzdach jsem nic moc neslysel, takze tady bohuzel neporadim, ale co se tyce toho ES a Spicaku, to musi byt uplne v pohode, toho bych se nebal ! Co se pevne osy tyce, tak osobni zkusenost nemam, ale dost jsem o tom slysel, a ze pry je to rozdil vskutku veliky ! Myslim, stejne jako ty, ze zaprasit se da i bez pevne osy a hlavne, aby clovek sel do nejakyho extremu, myslim tim na hranu toho co dokaze material se mi zda spise scifi. Na pohadky a neverim a neco to vydrzet musi a pokud s tim vletim nekam a ono me to vyhodi ze sedla tak to uz neresi ani pevna osa ;o)
Prave, neco to vydrzet musi. Kdyz jsem koupil rm, tak me prodavac upozornil, ze to neni na 2-metrovy skoky. Takovy skoky neskacu, nebylaani zkusenost na takove, kazdopadne s kolem rostu a zatim vsechno ustalo a to jsem mel situace, kdy jsem si myslel, ze pujdu na drzku. No a zdvih na vidli 100 a je to rock shox pilot – cili nic extra.
No asi to teda vyhraje ESko, dalsi faktor je clovek, se kterym ted jezdim (a spolubydlim). 4 roky ho premlouvam na kolo, at si koupi. Loni konecne poridil HT Konu Explosif. A svete div se, chytlo ho to :-). Letos jsem ho pustil na svyho fulla a bylo vymalovani – musi mit fulla :-D. Jenze je to trocha skakaci blazinek a uz mercil Konu Stinky. Ale taky ma stejnou situaci – nevi. Takze ted momentalne mu vrta v hlave GT Force a jelikoz se v krab cycles posadil na Specialized Enduro, tak jak jinak ted ma ve favoritech i tohle kolo. Cili s timhle clovekem se nejspis taky ES jevi dobra volba pro me
Jde to poznat když to pustíš pořádně rozbitým sjezdem tak ti bude kolo plavat skoro jako při defektu, ale taky záleží kolik vážíš jestli 50kg tak si ničeho nevšimneš. Taky s pevnou osou ti nebudou cinkat kotouče :-) (teda pokud nebudkou křivé)
Vážím 75, takze to bych uz neco poznat mohl ;o))). Takze ty by jsi taky byl pro ES ?
Určitě a pokud nejsou AM dostupný tak stejně není co řešit
tu odkazy k tem Formula The One
Jo, taky myslím, že tím ES nic nepokazíš :-) Pokud jde o velikost rámu, tak při 178cm určitě M. Já mám 174cm a mám to loňské Nerve ES taky M. Kdyby jsi chtěl vyzkoušet velikost, tak jsem z Přerova. Rám je letos stejný jako loni. Nyní jsem ale pořídil zmíněný Torque ES ve velikosti S. (Jak ho vyzkouším, tak to loňské kolo bude asi na prodej.) S Pikem nemám osobní zkušenost, ale Foxka RLC je fakt super. Nemám ani na mysli spoustu hejblátek na snižování zdvihu, regulace, zamykání apod., ale skutečnou funkci vidlice. Rozdíl proti např. vidli TORA, Manitou Splite apod. je propastný, no ale i cena samotné vidle tomu odpovídá… Zadní tlumič: Na ESku 2008 je vzadu RS Monarch (stejně i na Torque ES). O něm dost psali – časté úniky vzduchu. Snad mne to taky nepotká, po jednom dni ježdění z kopce zatím bez problému. Na AM je vzadu Fox RP – s tím nemám osobní zkušenost. Na loňském ES mám RS Pearl 3.3 – bezvadný. Také až moc funkcí, které většinou nevyužívám. Řazení: Na mém loňském ES je SRAM9 – bezvadný. Na novém Torque ES je XT – taky se zdá ok. SRAM bych řekl, že jde lehčeji, XT ještě ale nemám zajeté :-) Brzdy: Na loňském ES mám Juice7 – bezva, nový Torque ES – Formula ORO, zdají se srovnatelné. Formula The One na letošním ES by měly být lepší než tyhle oboje.
Jsem se taky rozhodoval mezi Pikem a talasem, vyhrál sice talas ale nedávno jsem stejně koupil Pika:-D
Tiez som sa minuly rok rozhodoval medzi ES a ESX (Pike or not to Pike :p) a sice som skoncil inde keby som teraz vyberal z tychto dvoch,bral by som ESX.Testol som ESko,bolo super,taka univerzalna masinka,ale z Pikeou je to este univerzalnejsie a mozes si trochu viac dovolit ak sa budes chciet ist nahodou vyblbnut ci uz na traili alebo bikeparku a pritom budes stale schopny ujazdit XC.Len skoda,ze nahradili Pearl za Monarch,viac sa mi pozdaval.
Já myslím, že jediná otázka je, jaký je ten tlumič od RS. PIKE je s FOXem minimálně srovnatelný a jinak jsou to úplně stejná kola, lišící se pouze v lechce změnitelných detailech.
opravdepodobne srovnatelny s tim FOXem RP23 + neco navic (http://www.mtbr.com/…_138crx.aspx)
Jediny problem je ten unik vzduchu u nekterych kousku, takze takova loterie jaky kousek clovek dostane
Pokial ide „iba“ o ten tlmic,siel by som do toho.Logicky pokial by bol moc zavadny,uz by ho davno stiahli a garancia na RS funguje vsade,inac si ho pochvaluju.Okrem toho cital som kdesi,ze aj kopu Fox RP tlmicov prepusta,tecie…ale o tom sa nerozprava,uz to nieje novinka na trhu a percentualne k tomu poctu je to zanedbatelne,ako sa vravi-natrafis na nepodarok.
Sledoval jsem dost často před koupí torque ES německé fórum http://www.mtb-news.de/…owthread.php?…, kde je samostatné téma o Monarchu. Dost lidí si tam na něj stěžovalo, že ho museli posílat na reklamaci do Canyonu. Bylo to nejvíc v období asi od ledna do dubna. Nyní téma utichlo. Že by se vyčerpala dávka vadných Monarchů ? :-) Četl jsem někde, že se snad jednalo vadnou dávku … Jinak je Monarchovi vyčítán také malý rozdíl mezi otevřeným a uzavřeným „gate“, což mohu potvrdit. RS Pearl 3.3 je určitě „tužší“ „při přepnutí na gate“ a navíc má třetí polohu úplného zamknutí (kterou jsem snad ale nikdy nepoužil). Někteří němečtí soudruzi si ho raději hned vyměnili za dražší Manitou Evolver ISX-6. Jinak ale asi nebude úplně špatnej (pokud tedy bude těsnej).
nechapem reco ten Pearl prestali vyrabat :~