Canyon Nerve XC 4 vs. Radon QLT 4.0

10 nepřečtených
  • QwertyN73

    Ahoj potřeboval bych poradit s nákupem nového fulla. Předem říkám, že mám jako student omezený rozpočet cca 1000 Euro (26000Kč), přecházim z lehoučkýho HT a zkušenosti s fullama mám jenom omezené (výpůjčka, testování). pozn. mám cca. 70kg

    Vybraní adepti:

    1)Canyon Nerve XC 4

    2)Radon QLT 4.0

    Priority

    1)Cena dle rozpočtu

    2)především funkčnost – kvalitní systém tlumení a citlivá vidle

    3)komponenty moc neřeším – min. ráfky, brzdy, přehodim ze starého kola

    4)styl jízdy – lehčí terén do budoucna nějaký menší skoky

    Pokud byste měl někdo zkušenosti s těmito biky popř. stejnými systémy uvítám nějaké rady, zkušenosti atd. Samozřejmě se nebráním ani jiným alternativám, pokud se vejdou do rozpočtu.

    Dík

    Anketa: Kterého koupit?

    7x
    64%
    1x
    9%
    0 0
    • MlokCZ  

      Radon bude o trošku méně progresivní, má lepší základ (tlumič a vidlice). Ale zase Canyon má vyšší zdvih, což když nebude na závody je plus.

      Takže těžká volba.

      Nevim jak moc máš napjatý ten rozpočet, já bych se pokusil trošku připlatit a vzal u Canyonu XC5 (RP23 + Reba + 120mm zdvihu + i výrazně lepší osazení než XC4) nebo u Radonu http://www.radon-bikes.de/…id_6282_.htm

      Ten Stage 5.0 je ale už o dalších 100 euro více než Canyon XC5.

      A pokud budeš něco přehazovat ze starého kola, tak u těch dražších možností (Stage 5.0 a XC5) ti zbydou dražší díly, takže část navýšení ceny vykompenzuješ prodejem těch dílů.

      0 0
      • QwertyN73  

        otázka je za jakou reálnou cenu je možný ty dražší komponenty prodat, protože už tím, že je zavřou do krabice a pošlou ztrácí na hodnoťě x%. Pokud je reálné, že bych brzdy a ráfky z X.5 popř. ještě přehazku a řazení prodal za těch 200éček asi by bych o tom uvažoval. Ještě by mě zajímaly nějaké srovnání Reba vs. Recon tzn. proč Reba a ne recon.

        0 0
        • MlokCZ  

          K18tky + X7 řazení + X9 přehazku + ráfky za 5tis. téměř jistě prodáš.

          Vídím to cca brzdy 2000Kč, řazení 800Kč, přehazka 1000Kč a ráfky samotné netuším (jestli si nemyslel celá kola, za ty určitě bys něco dostal, za ty samotné ráfky zas tak moc ne).

          Tohle jsou ceny za které bys neměl mít problém, při troše trpělivosti možná dostaneš i o pár Kč více.

          Rebu hlavně kvůli dual airu, já bych soloair tedy moc nechtěl. Navíc je samozřejmě znatleně lehčí. A případně když se nechá Reba upravit, tak dostaneš to nejlepší chodem u vidlic, co může být, u Reconu se nedostaneš na tak dobrý výsledek ani po úpravě.

          Jinak proč chceš přendavat něco ze starého kola? Není pak jednodušší si nechat jako celek XC5, případně pokud nějaký díl máš lepší na starém kole, tak tenhle jen prohodit a pak prodat staré kolo jako celek?

          0 0
          • QwertyN73  

            Věc se má tak, že staré HT není tak úplně moje, takže po koupi postoupí v rodinné hierarchii dále, což znamená, že nemůžu čekat nějakou finanční injekci z prodeje . Z kola si vezmu věci, které jsou moje kola Fulrumy 5 a Brzdy LX, který mi 100% vyhovujou (avidy moc ne) a možná i řazení a přehazku Sram (o přehazce shimano víme své že?). Nové komponenty nejspíš prodám dráž, což je i můj cíl. Tím, že mi radíš abych vyřadil Recona mi tedy vznikly 2 varianty.

            1. Koupit Radona QLT 4 za 1000E za cenu toho, že má nižší zdvih poté

            prodat kola brzdy a přehazku a řazení shimano

            1. koupit Nerva XC 5 za 1200E, který má vyšší zdvih a nejspíš lepší

            vidli (ještě moc nechápu rozdíl mezi Rock Shox Reba SL a RockShox Reba SL Dual Air 120 jestli to náhodou není to samí) a prodat kola a brzdy.

            0 0
            • QwertyN73  

              oprava na XC 5 jsou K18

              0 0
            • MlokCZ  

              Když máš celá kola (a na prodej budou tedy celá kola a nejen ráfky), tak s tím vším se na tu částku 200 euro za prodej těch dílů dostaneš zcela v pohodě. I když ta kola nejsou nic drahého, tak 1500–2000Kč bys za ně dostat měl.

              Ty Reby jsou totožné, jen podrobnější popisek a jdou obě přehodit na 80/100/120mm interním zásahem.

              Cenově vychází ta varianta s Radonem o něco lépe, já bych ale asi stejně vzal raději Canyona. Zdvih je věc s kterou do budoucna nic neuděláš. Tohle je ale samozřejmě na tobě.

              0 0
            • MaPa  

              Mlok ti radí dobrou variantu, ta XC5ka je za ty prachy super.

              0 0
              • QwertyN73  

                teď jsem koukal na dostupnost a XC 5 je úplně vyprodaná.. škoda už jsem se skoro rozhodl

                0 0
    • MlokCZ  

      A pro ty menší skoky bych volil spíše stavbu Radonu, ale pokud by to zůstalo u výběru mezi XC4 a QLT 4.0, tak to navýšení zdvihu u Canyonu více než vykomenzuje ten progresivnější průběh (tím myslím, že i bez skoků bude reálný zdvih i s nevyužitými pár mm u XC4 větší než u Radonu QLT).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.