• Strejda Jejda

    Zdravim,

    jaky je vas nazor na tenhle canyon http://www.canyon.com/…s/specs.html?… ?

    Komponenty, kolo jako celek, pomer cena vykon, pripadna konkurence..

    Ja jsem fascinovan. Ty penize jeste nemam, zatim jen snim. Ale myslim, ze by mi nabidl presne to, co hledam. Mozna se zkusim podivat po nejakych jetych kusech.

    0 0
    • RacerX  

      tak mě by to také zajímalo, mám ještě nějaké peníze a řeším teď nějakého freerida (žádnej extrém)

      Pořád nevím jaké kolo vybrat, ale celkem hodně uvažuji o „nějakém Torque“ (dále pak transition, intense, mondraker, KTM atd… )

      0 0
    • mr.antik  

      Mě se to zdá dost drahý, jakej je rozdíl oproti ES?

      Nevyplatilo by se spíš stavět?

      0 0
      • MlokCZ  

        Rozdíl je v tlumiči, pevná osa vzadu. Co je ale nejpodstatnější, tak to nejsou totožné rámy. Mají mírně odlišnou geometrii při totožné vidlici. ES má geometrii více do XC (o stupeň větší hlavový úhel).

        Mezi ES a Alpinistem bych volil dle toho, co se bude jezdit.

        0 0
        • Jenda  

          by me hlavne zajimalo jak to dopadlo s tou vidlici – puvodne uvadeli ze by tam mel bejt custom talas se zdvihama 60/110/160 nebo tak nejak aby to slo pouzit i na brutal uphil ale ve specifikaci uz nic takovyho neni tak nevim?

          0 0
          • MlokCZ  

            Tohle netuším, asi tam bude klasická verze. Těch 6cm snížení mi ale přijde jako dostatečné.

            Já bych tedy určitě už jen díky možnosti snížit více toho více nevyjel.

            0 0
            • Jenda  

              tak zase kdyz hodne snizis tak nemusis omezovat tlumic a nevadi ti sag, jedina nevyhoda je potom hodne nizko stred.

              Porad laboruju s tim jestli v technickejch vyjezdech je lepsi mit PP zaplej nebo vyplej – zaplej ma jasny prinos v mensim sagu ale zase pri vyplym se kolo snaz dostane pres ruzny nerovnosti

              0 0
              • mr.antik  

                Já ho v technickej výjezdech nechávam vypnutej, v dlouhejch ho zapínám…

                0 0
              • MlokCZ  

                Větší snížení už sníží střed až tolik, že se to pak v technickém terénu nedá. I při těch 100mm (tedy snížení o 4cm) si musím dávat větší pozor na škrtání pedálů o zem/překážky i přes zapnutou platformu snižující sag tlumiče (ta ale sníží sag na tlumiči pořád o hodně méně než je to snížení vidlice).

                Platformu na výjezdy mám pořešenou na upraveném tlumič v TF tuned. Na tlumiči sag jasně sníží (i když samozřejmě to není tak výrazné jako to snížení vidlice), přitom stavbu omezí opravdu jen minimálně, takže stavba pořád funguje velmi dobře. A šlapání v sedle to pomůže také dostatečně (aspoň tedy mě na Stereu určitě). Takže pak není co řešit a platformu většinou zapnu (pokud to tedy není jen pár metrů, pak to nemá cenu se k tlumiči sehnout).

                A taky pak můžu občas praktikovat, že když není žádný zajímavý úsek, že nechám platformu zapnutou delší dobu nejen ve výjezdu.

                Pro srovnání, včera jsem přivezl nové Stereo a ten tlumič chodí v otevřeném stavu (vypnutý propedal) o něco hůře než ten druhý upravený v TF tuned se zapnutou Push platformou (to jen na dokreslení, jak málo ta platforma omezuje). Prostě hrůza ten originální tlumič, ještě že už tam zase není (k otestování nového rámu po prohození tlumiče také za upravený v TF tuned a s normální komorou už jsem se nedostal, protože jsem hned sundal vidlici a poslal na úpravu, ať to pořeším než mi dorazí kola).

                0 0
    • kesu  

      Ahoj

      jezdim na necem podobnym,co by jsi od takovyho kola cca chtel? Problem je totiz v tom,ze ten alpinist je dost slusne osazenej a pokud to mas mit jako freeride tak aby ti toho nebylo líto.(kola)…

      já bych ale asi vzal neco se 180mm vidlí protože totem i 66tka ma předsazenou osu takže to bude s tim stabilnější,teda pokud to má být FR pokud spíše odolný enduro tak klidne 36tku.

      Jinak poměr ceny/komponenty je to hodně dobrý.

      0 0
      • Strejda Jejda  

        Asi bych se spis otipoval na to odolnejsi enduro. S tou 180 mm vidli uz bych se dostal nekam jinam asi. Chci aby to slo dobre za pedalem i do kopce a abych s tim neco uphillnul ;-) Tipnul bych se na klidne i delsi vyjizdky prave alpskeho stylu.. Delsi vyjezdy, ale pak taky trochu orgac pri sjezdech. Predstavuju si pod timhle kolem neco jako XC vlastnosti do kopce ale uplne jiny vlastnosti dolu.. mozna se pletu..

        Vaha kolem tech 14 kg si myslim je ideal a vys uz jit nechci.

        Je to suma penez no.. Ale ta kombinace osazeni a hmotnosti me dostava. FR kolem 17 kg uz jsou moc.

        0 0
    • Strejda Jejda  

      Co tomuhle stroji muze konkurovat? Nejak nenachazim adekvatni srovnani v produkci jinych znacek.

      0 0
        • kubad  

          heh zapomeň

          0 0
        • Strejda Jejda  

          Aha, tak prvni, dik. Pekny kousek. Vzadu to ma teda „jen“ 160, brzdy nevim, ktery jsou lepsi. Hmotnost nevidim, celkove pekny se stejnou cenovkou, znacku vubec neznam, cili vubec netusim pripadnej dovoz, servis..

          0 0
          • PatrikL  

            hmotnosť mala byť 14kg http://www.kubicasport.eu/…tar-RC-2010/

            0 0
          • PatrikL  

            zaujímavé sú aj http://www.votec.com/…vsx/1_3.html

            0 0
            • baboon  

              wow..Tak tenhle votec mi docela padnul do oka..Hlavně teda systémem, který při 160mm nezabírá celý rámový trojúhelník, ale neni ten tlumič moc na ráně?:( Zadní kolo vezme kamen a kluzák je v pytli..

              0 0
            • MlokCZ  

              Chtěl něco srovnatelného s tím Canyonem včetně osazení, to co dáváš za odkazy je osazením zcela mimo oproti tomu Canyonu.

              0 0
              • PatrikL  

                nič také v rozumnej cene neexistuje, tak aspoň podobné, nie?

                0 0
                • MlokCZ  

                  K čemu o několik tříd hůře osazené kolo, když ten rám u Torque je výborný? A tím myslím z osazení hlavně takové věci jako ty Cmaxi SXka.

                  0 0
                  • PatrikL  

                    chcel niečo od iných značiek, tak namiesto chválenia canyonu som niečo hodil ;)

                    0 0
                    • Strejda Jejda  

                      hou hou, vsak jen diskutujem, je pravda, ze za ty penize je toho s podobnou vybavou asi malo.. Zrejme pujdu do canyonu, jen jeste musim zjistit, jak je to v praxi se servisem, dodavkou nahradnich dilu.. Ale verim, ze bez problemu, co jsem tak o canyonu uz cetl. A hlavne teda musim rozhodnou, ktery presne model ;-) Alpinist se mi hrozne libi designove, barva, ta expanzka, u la la ;-), ale jezdivejsi a pro me vhodnejsi asi bude to ESko..

                      0 0
          • MlokCZ  

            Ten Haibike ve srovnání s tím Canyonem ani náhodou.

            Jen k těm 160mm. Jestli by to pro jezdivější kolo i více do kopce nebylo lepší, především kvůli geometrii.

            Já bych vzal Torque, ale klidně raději ES8, to bude jednoznačně do kopce jezdivější:

            http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

            Z kopce bude mít Alpinist mírně navrh, ale ten rozdíl nebude určitě nijak velký.

            A ještě 300 euro ušetříš a ES8 je o trochu lehčí.

            0 0
            • Strejda Jejda  

              Taky jsem na nej koukal.. ale co ten Monarch? Srovnatelny s DHX 5.0?

              0 0
              • MlokCZ  

                Monarchu bych se vůbec nebál. Podle mě výborný tlumič a k tomu rámu jde velmi dobře a jede to s ním taky velmi dobře (už jsem viděl na pár vyjížďkách v reálu, přímo tu letošní ES8čku s Monarchem).

                Do výjezdů bych naopak řekl, že to s tím Monarchem bude lepší, lépe si tam jde pohrát s nastavením omezení tlumiče.

                0 0
                • Strejda Jejda  

                  ok..

                  0 0
                • Strejda Jejda  

                  ES 8 nebo ES 9? ;-? Tri stovky rozdil, trictvrte kila rozdil, Hammer, X.0, X.9.. ?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to musíš vybrat sám. Hammer je specifická věc, z které jeden bude nadšený, druhý znechucený.

                    S Hammerem je to znatelně těžší, je to dražší. Zda bude vadit nebo ne systém přehazování u Hammeru musíš vědět sám.

                    A jak moc to stojí za tu lepší prostupnost terénem…

                    Na Torque ES moc velký přenos na funkci stavby tím, že tam bude jen jedna placka nebude, takže tuhle výhodu Hammeru tam moc neoceníš (u jiné stavby to může být výhoda mnohem větší).

                    Já bych šel určitě do ES8, někdo jiný zase raději do ES9, tohle opravdu musíš rozhodnout sám.

                    0 0
            • Jenda  

              ja bych doporucil Cube Fritzka:-)

              do kopce super a z kopce taky slusny :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Fritzz je sice výborný rám, ale tentokrát mu Cuba vyloženě nedporučím z několika důvodů:

                • 2010 modely osazené RP23 s boost valve a high volume komorou jsou tímtlumičem totálně zabité (už jsem to i v praxi ověřil na novém Stereu,že to tak je), tedy starosti a nutnost řešit tlumič hned po koupení, aby seto vůbec dalo použít; vyřešit to půjde, ale bude muset vyměnit komoru zanormální a nejlépe nechat ještě aspoň poladit v Bikelive; tak jak to jev originále, tak nejen problém s průběhem kvůli high volume komoře, aleještě i zabitá citlivost
                • dostupnost je letos tragická, takže jen tak někde Fritzze nesežene, naCRC mají pár kousků skladem, ale tam zase není vůbec tak hezká cena,takže ho vyjde o dost dráž než ten Canyon
                • Canyon i přesto, že je levnější, tak je lépe osazený (SXka)
                • pro opravdový záhul z kopce je ten Monarch u Torque ESka lepšínež RP23

                A Torque je výborný rám, jeden z mála rámů o kterých jsem mimo přepákování alá Fritzz/Stereo sám uvažoval.

                Do kopce i z kopce jsou výborné ty rámy oba.

                0 0
      • Kubas.1  

        pokud bys to chtěl jak píšeš aji na nějaký to šlapání do kopce, tak co se podívat třeba u GT ? ;-)

        je pravda, že výbavou to asi bude horší, ale zas je to levnější

        případně pokud bys měl víc peněz, tak dražší bráška

        0 0
        • MlokCZ  

          Těch 66st. hlavový úhel bude vyloženě ideální na šlapání do kopce. A osazení také za ty prachy bídné.

          0 0
          • Strejda Jejda  

            Tak to ale asi ani ten Alpinist nesplni to, co bych chtel, ze mloku? ( 66,5°)

            0 0
            • MlokCZ  

              Já bych taky šel raději do té ES8čky, ta má právě výrazně jezdivější geometrii.

              Ale pořád 66,5st. lepší do výjezdů než 66st. i když to není už moc velký rozdíl.

              Musíš připočíst, že Talas 36tka bude mít relativně malý sag (znatelně menší než budeš mít na zadní stavbě), což dále ještě umocní ten malý hlavový úhel.

              Takže s Talasem 36 mi přijde i těch 68,5st. u Torqeu ES8 v pohodě i na pořádné zablbnutí ve sjezdech.

              0 0
              • Strejda Jejda  

                67,5°… jasny asi bych se na Alpinistovi nadrel vic nez je zdravo. Vazne bych chtel neco jezdiveho ale i tak vyborneho na sjezd. Diky za tvoje reakce mloku. btw. nevim co je sag, jsem amater ;-)

                0 0
              • mr.antik  

                Proto ten talas, abys snížoval. Bez snížování/zvyšování vidle se nedaj splnit ty požadavky na sjezd/výjezd.

                0 0
                • MlokCZ  

                  U toho Talasu 36 s tím menším sagem je 66st. moc málo pro 160mm zdvihu i na rovině a ani do sjezdu to není nutné, takže se splnit dají v pohodě, prostě stačí ten úhel dát trošku větší.

                  A snižování se bude hodně hodit i pro 67–67,5st.

                  Na Torque ESku jsem to hezky v reálu už viděl, že i přesto, že má 68,5st., tak je to s tím Talasem do sjezdů položené zcela dostatečně.

                  0 0
                  • Strejda Jejda  

                    Ma 67,5° mloku, jestli me zrak nesali…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jasně, samozřejmě 67,5st. To jsem se upsal. 68,5st. by už taky bylo na tenhle zdvih i s tím Talasem 36 zase moc.

                      0 0
          • Kubas.1  

            no ten Canyon co je v úvodním příspěvku, tak má 66,5…

            Psal sem to tak proto, že si myslím, že na 160mm GTčka se budou dávat výšlapy a výlety líp než na 180mm toho Canyona…Ale jasně, nerozumím těm systímům a tak, takže se možná pletu.

            0 0
            • Kubas.1  

              blbost, Gt má 150, ne 160

              0 0
            • Jenda  

              coz o to ono GT funguje pekne ale dokud nejak zasadne neprepracyjou system tech lozisek tak bych byl prinejmensim hodne obezretny, bohuzel je to system narocnejsi na udrzbu.

              Ten hlavovej uhel pokud to ma snizovaci vidli tak tech 66 st na vyjezdy zas tak moc nevadi. Nicmene kategorie kol je to uz oproti alpinistu zcela jina.

              0 0
              • MlokCZ  

                Snižovat nebudeš vždy a jak už jsem psal, tak Talas 36tka bude mít menší sag, takže se ten položenější úhel ještě rozdílným sagem vzadu a vepředu více položí.

                Já bych při požadavku na jezdivé kolo i více do kopce + osazení Talasem 36 se 66st. hlavovému úhlu rozhodně vyhnul.

                0 0
              • Kubas.1  

                ložiska už sou prý od letoška přepracovaný a zakrytý ;-)

                0 0
              • fousek  

                A nektery systemy fungujou i lip nez i-drive

                0 0
        • Strejda Jejda  

          Teda s prominutim fuj, mne se ty kola vubec nelibej, GT asi proste nechci.. ;-) Ale dik za tip!

          0 0
    • Kubas.1  

      a co třeba Giant ?

      0 0
      • mr.antik  

        to ne, jedině X.0, ale za 129000 :-))

        0 0
      • MlokCZ  

        Za ty prachy tragicky osazený. Ale je to dobrý rám a rozumná jezdivější geometrie, takže pokud by byl ochotný oproti Canyonu za srovnatelné osazení si pořádně připlatit, tak taky rozumná možnost.

        I když ještě otázka té vidlice. 36tková Van bude chodit lépe než 36tkový Talas, ale nebude mít snižování do výjezdů (to ale musí vědět sám, jak moc ho potřebuje).

        0 0
        • mr.antik  

          já myslim že je to taky novinka – takže ve výprodejích to bude o 30 levnější a třeba další rok bude už v pohodě. Kdybych si někdy kupoval Xko, tak jedině sehnat rozumně rám a stavět.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.