• linny

    Proč carbon ? jen kvůli váze?

    0 0
    • destr  

      A proč blby vlákno? Jenom kvůli zviditelnění?

      0 0
    • zichis  

      protože nestudí do zadku!

      0 0
      • linny  

        Zblázněte se .. NOVÉ VLÁKNO . Prostě mě zajímá názor více lidí .. než li jednoho odborníka …

         

        Zviditelnění ? kde jsi to sebral ? Takový blábol

           
        0 0
        • mountaineer  

          Jeden odbornik ti tady vysvetli cokoliv-jenom ma vic jmen:o)

          0 0
          • linny  

            Paráda .. sem sním .. ne někoho kdo má hned problém s novým vláknem ..

            0 0
            • pepek  

              Má omezený čas (asi je tak velmi žádaný). Musíš ho zdvořile požádat až zítra: od 8.00 – 15.30

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • cukerko  

              suhlasim s linnym, videl som ovela hlupejsie vlakna, a koniec koncov, pre nikoho nie je problem si zablokovat vlakno a keby tu vlastne nove vlakna neboli, tak by to tu nezilo.. mna napriklad nebavi sledovat nejake prazske vyjizdky.

              0 0
          • juice  

            já myslím, že wojtek ho předčí. dokonce rozebere i hokejky :-))

            0 0
    • kubad  

      Karbon na kolo neee sak to neumi poradne nikdo upect, praská to vrze to, kroutí se to, když ti ti spadne muže to prasknout, grr dej s tím pokoj :-)

      0 0
      • pepek  

        To měl přece řikat až zítra medviedok!

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • šlapatko  

      To chce klídek.Nevím co všichni vyšilují.Mě stačí hliník.Karbon mě moc nepřitahuje.To raději nějaký hezký oceláček.

      0 0
    • StuntJ  

      Kvůli jeho vlastnostem, vysoké pevnosti, hmotnosti, schopnosti pohlcovat vibrace a rázové vlny ( spíše správě je nepřenáší) a pružnost, v jiném odvětví se taky cení vysoká tepelná odolnost . Je to ale hodně specifický materiál a podle něho se sním musí správně zacházet .

      0 0
    • nara  

      hliníkový rámy od cannondale jsou dukazem, že ve váze moc rozdíl není, když je to kvalitně udělaný. Z karbonu si ale mužeš uplect jakykoliv tvar chceš. To je proti trubkam (i hydroformo­vanejm) dost silná bzbraň.

      Jsou ruzne druhy tkanin uhlíkových vláken a záleží kolik vrstev použiješ atd…podle toho si hraješ s vlastnostma rámu, nebo jiných komponent. Je to alchymie, která tomu, kdo to umí, umožní udělat jednu část rámu maximálně tuhou a druhou část maximálně pružnou.

      Ale hlavně je to cool :)

       
      0 0
      • StuntJ  

        Jojo, Cannondale je kouzelník a hlavně ve spojení karbon a hliníkového rámu viz. Scalpel. Jo to ukázka dokonalého pochopení obou materiálů a jejich propojení v jeden dokonale pracující celek

        0 0
      • kubad  

        Zrovna hlína od Cannonu určitě není ideálním srovnáním :-) Cannony nejsou zrovna ultralehké rámy

        0 0
    • cukerko  

      no poradte, oplati sa do carbonu vrazat tolke peniaze? alebo radsej kvalitny AL ram raz za 3–6 rokov? mne karbon nie je sympaticky, je to priliz krehke a skocit by som sa s tym na HT bal, ani priatelku na tom neodveziem.. alebo sa mylim?

      0 0
      • mountaineer  

        Ano,myslis se:o)

        0 0
      • Snowball  

        na co to chces? Napis a podla toho ti odpoviem. Priatelku by som na hornej rure nevozil :o)))

        cesta/mtb?

        rekreacne/zavodne?

        co od bicykla cakas?

        0 0
        • cukerko  

          cesta 50%, 50% nerekreacne xc, skakanie cez korene, az do AM, a vozenie priatelky:)))) uvazoval som o oceli/titane/ni­eco podobne, ale tie cenyyy… aj karbon je drahy ale ten nikdy nebude tak dobry ako napr titan…

          0 0
          • cukerko  
            • mam MTB, na cestak by som sa karbon dat nebal
            0 0
            • Snowball  

              vo vedlajsej teme titanove ramy som medzi tym cosi okrajovo aj k tomuto napisal; podla toho co pises by som zostal pri hliniku a raz za cas to radsej vymenil. IMO titan a dalsie drahsie materialy su najvacsi prinos pri maratone a dlhych trasach, na AM a divociny treba nieco robustne a radsej nie prilis drahe, aby pripadne poskodenie slo bezbolestne nahradit… Alebo este mozno fula. Priatelku by som na karbonovom rame nevozil preto, ze jednoducho na to nie je urceny a v spojitosti s tym ze karbonove vlakna su uzasne pevne, ale len v urcitom smere hrozi, ze aj taka nevinna zabavka ako vozenie na rule vyjde necakane draho.

              0 0
              • cukerko  

                asi mas pravdu.. na druhej strane aj tie fully su drahe, no ale nepomozem si…

                a co sa tyka vozenia priatelky, neboj na carbone by som ju nikdy nevozil:-))

                0 0
              • junglik  

                zdar, jak říkáš…karbonová vlákna jsou pevná v jednom směru…takže se pletou ve složité struktury, které jako celek jsou víc než dostatečně pevné ;)

                0 0
                • Snowball  

                  dostatocne pevny v smere v ktorom sa predpoklada zatazenie, a ver ze ziaden konstrukter takeho ramu neuvazuje s tym ze niekto na tom bude vozit dalsiu osobu na hornej ramovej trubke. Ale rob ako myslis.

                  0 0
          • Snowball  

            btw toto si ako myslel?

            aj karbon je drahy ale ten nikdy nebude tak dobry ako napr titan

            Lebo o tom sa da velmi uspesne pochybovat.

            0 0
            • cukerko  

              no ja si myslim ze karbon sa nikdy titanu nevyrovna v pevnosti a pri titane sa nebojis, ze z toho pri udere kamena a pod. narobis trsatka, a takisto to co pise kubad hore

              0 0
              • kubad  

                mám tam smajl tak to co sem psal neber vůbec vážně :-)

                0 0
                • cukerko  

                  achhh ty, ale ved tam hovoris pravdu:)

                  nicmenej svoj nazor nemenim, bal by som sa dat si carbon na MTB

                  0 0
                  • kubad  

                    nepíšu pravdu – s kvalitním carbonem není vůbec problém, klidně bych si ho vzal i na AM kolo

                    0 0
                    • Snowball  

                      aj ked vezmes do uvahy, ze pri AM sa bude (trochu nepredvidatelne) padat? Mne toto s tym karbonom moc dohromady nejde.

                      V mojom oblubenom Vele :o))) bol clanok o karbonovych ramoch po pade, skratene jednou vetou je zasadny problem po pade zistit, ci je ten ram este bojaschopny alebo nie, z coho vyplyva ze je rozumne preventivne ho vyradit… co je trochu nakladny spas.

                      0 0
                    • cukerko  

                      ok, daj pls nejaky link na nejaky kvalitny karbonovy HT ram na XC-AM, ktory by si si kupil.. chcem mat predstavu o jeho cene.

                      0 0
                  • mates555  

                    GT vyrábí seriově i carbec DH kolo kterým se závodně jezdí…dělaj i AM force známí třeba od Hans Reye XC(všeobecně) ani nemusím mluvit+SC,ibis,spe­cialized,cannon­dale apod. co tady psali jiní…takže kvalitního carbonu bych se opravdu nebál…

                      
                    0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Snowball  

                neviem ktore myslis co kubad pisal… ktore presne?

                A „pri titane sa nebojis, ze z toho pri udere kamena a pod. narobis trsatka“ tiez nie je uplne pravda. Pozri si co som pisal (tassajara) v teme Morati a co pisal dnes niekto k spodnemu koncu v teme Titanove ramy.

                Teraz najnovsie sa robia aj karbonove zjazdaky, wheeler napriklad daval na ramy kvoli ochrane dodatocnu vrstvu sklenych vlakien… ale na AM myslim fakt s tym hlinikom to nie je zly napad, specialne ak pojde o ful.

                0 0
                • cukerko  

                  no ked vidim zjazdak z karbonu tak ma az strasie, ale nehovorim ze musim mat za kazdu cenu pravdu. mozno je ten karbon aj na mtb ok, len tie naozaj dobre kusy maju aj cenu niekde inde..

                  0 0
                  • Snowball  

                    vyrobca podla ucelu moze pridat vrstvy ktore zvysia odolnost, ale jasne ze pri maratonskom xc to robit nebude. Aj tie zjazdaky od GT su este len v zaciatkoch a casa ukaze ci to stalo za tie prachy. Vzdy pri takychto temach mam pred ocami pretekara na Univege nejakej extra lahkej, co sa mu v zjazde zlomil ram. Asi v 1/2 90. rokov…

                    0 0
                    • cukerko  

                      preto ten titan.. veril by som mu pri pade este viac ako hliniku, a hlinik po par rokoch straca vlastnosti na rozdiel od TI a C, takze treba castejsie menit, takto rozmyslam.. Nejazdim zasa xc zavody aby mi zalezalo na kazdom grame a tym padom brat karbon, je to ako pises vyssie nakladny spas

                      0 0
                      • Zdenda CUBE  

                        Původně jsem myslel, že do tohoto vlákna nebudu vůbec reagovat, ale už fakt nemůůůžu. Kam na ty bláboly chodíte, to fakt nestíhám. Pokud by bylo jen zrnko pravdy na těch tvých nesmyslech, tak proč by už dávno celý profi peloton ať už horský, nebo silniční, nejezdil na titanu, ale převážně jezdí karbon. Proč dnes velká většina dílů na F1 je z karbonu, včetně závěsů kol atd. a ty jsou sakra namáhané. proč se z toho dělají tenisové rakety, lyže, hokejky, ultra lehká letadla atd. prostě věci, které jsou tak extrémně namáhané, že člověk nechápe, jak to vůbec může vydržet. Proč to podle tebe tedy nedělají všechno z titanu ?!?!?!

                        Jen tak pro zajímavost, kolik karbonových rámů už jsi ujezdil, nebo v tvém případě asi bude lepší se jen zeptat, alespoň viděl osobně fyzicky a né jen na obrázku??

                        0 0
                        • StuntJ  

                          Asi tak, bohužel některé osazenstvo místního fóra jsou zatvrdilí odpůrci čehokoliv co sami nezažily. Nebo jen prostě tak prudí, aniž by měli své trvzení jakoliv podložené .

                          Jinak jen tak mimo mísu , pevnost v tahu Titanu je jen „ 0,5GPa“ a nejlepší karbonová vlákna dosahují až 7GPa, takže to něco vypovídá o tom, jaký je to šmejd :o)

                          0 0
                          • soc  

                            Nesrovnávej samostatné karbonové vlákna s titanem, to je nesmysl…

                            0 0
                            • StuntJ  

                              Tak titanové vlákno a karbonové vlákno :o). OK

                              0 0
                              • mountaineer  

                                Spíš titan vs. uhlikový kompozit.

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  Pevnost zaručuje uhlík zbytek pryskyřice …

                                  0 0
                                  • Zdenda CUBE  

                                    Ježíííš, kluci, než někam něco napíšete, tak si o tom alespoň něco někde přečtěte :-(

                                    Třeba jen toto

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      To už se tu rozebíralo, co je to vlastně kompozit. … :o)

                                      0 0
                                      • Zdenda CUBE  

                                        To je dobře, protože když napíšeš takto zjednodušeně „uhlík“, tak třeba tuha je taky uhlík a na druhé straně tvrdosti diamant je vlastně taky uhlík. A právě technologií výroby kompozitů a změnou atomových struktur, dokážou získat vlákna s takovými vlastnostmi, které potřebují, a oooo tom to je :-)

                                        0 0
                                        • StuntJ  

                                          Ano, uhlík je podstata vesmíru a života, má tisíce podob. Kompozity jsou budoucnost lidstva. Jak třeba běh ději změnil kompozit jménem železobeton …

                                          0 0
                                    • mountaineer  

                                      To bylo i na me?To snad ne :o)

                                      0 0
                        • mates555  

                          Kam na ty bláboly chodíte, to fakt nestíhám.

                          to psali ve Velu…:-)

                           

                          Jinak souhlasím…

                          0 0
                        • mountaineer  

                          Souhlas-jak takovej blb nakrmenej reklamnima recma z Vela muze radit?Nechapu jak si snowball muze o sobe myslet ze tomu rozumi a cpat lidem nesmysly.

                          0 0
                          • roud  

                            To nemá cenu řešit nemá ponětí o čem mluví jinak myslim že by to tu oživilo to videjko taurina ve svěráku nemáte někdo ten link navrchu nechce se mi hledat :O)

                            0 0
                            • Krocan  

                              tady a tady ;oP

                              0 0
                              • StuntJ  

                                Jasně, běžné uživatelské používání rámu, které by mělo rozhodovat o jeho preferen­cích … Občas je zdejších guru fóra logika zajímavá

                                 
                                0 0
                              • Snowball  

                                a tymi videami si chcel povedat ako co? V prvom doslo k jasnej destrukcii, ani niet divu, a ovela podstatnejsie je to druhe – sice trubka nadobudne povodny tvar, ale to ani nahodou neznamena ze nedoslo k poskodeniu.

                                Odporucam precitat si clanok vo Vele 5/2009, 3 stranovy podrobny rozbor pripadu karbonoveho ramu po nehode, prakticka susenost, autor nie je z redakcie, Vy­jadruje sa tam k moznostiam defektoskopie aj sef Pellsu, ak ste mali dojem ze viete o karbonovom rame a jeho spolahlivosti vsetko, mozno pridete na nieco nove :o)

                                0 0
                                • mountaineer  

                                  Velo ani pohadkar Petrvalsky neni verohodny zdroj.Zkus si z karbonu neco vyrobyt,rozjet to seriove a prodat,pak tu muzes trousit svoje moudra:o)

                                  0 0
                                  • Snowball  

                                    Petrvalsky tam len reaguje, hlavny clanok pisal niekto iny. Skus si najprv precitat o com sa vobec hovori a potom mozes zblebtat a mekotat svoje urazky a spochybnovania ;)

                                    0 0
                                    • mountaineer  

                                      Zblepty tu mekotas ty,na zaklade ceho tu vykladas svoje nesmysly?Ocividne mimo par clanku v neodbornych casopisech nevis o kompozitech vubec nic.

                                      0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                            • MlokCZ  

                              Tady je jedno s kladivem a jeden svěrák.

                              0 0
                        • Hornet  

                          Podpis Hornet,

                          0 0
                        • Snowball  

                          Proč dnes velká většina dílů na F1 je z karbonu, včetně závěsů kol atd. a ty jsou sakra namáhané. proč se z toho dělají tenisové rakety, lyže, hokejky, ultra lehká letadla atd. prostě věci, které jsou tak extrémně namáhané, že člověk nechápe, jak to vůbec může vydržet. Proč to podle tebe tedy nedělají všechno z titanu ?!?!?!

                          Slabo citas forum :) Vyrabat male serie suciastok resp kusy je dnes ovela jednoduchsie, technologicky menej narocne a menej nakladne pre vyrobcu z karbonu nez z titanu. Pricina nie je v lepsich alebo horsich vlastnostiach jedneho alebo druheho, z karbonu sa da vyrobit dielec rovnocenny fyzikalnymi vlastnostami titanovemu, ale pruznost vyroby a naklady su teraz uz na strane karbonu.

                          0 0
                          • cukerko  

                            je to tak ako snowball hovori, titan sa ovela tazsie zvaruje a tvaruje atd., a okrem ineho netvrdim ze moj nazor je najlepsi a pravdivy, videl som ako o tom pise clovek ktory tie materialy studoval (letectvo alebo proste nieco take) a on tvrdi ze keby o karbone nevedel tak vela, tak by sa ho nebal dat na bike. ps neradim ostatnym len sa pytam a upravujem svoj nazor a kym nepustam hovadiny ako kolega na t. ktoremu ste navrhovali ban tak si slova ako blb nechajte

                            0 0
                        • JSt  

                          vidim to asi tak, ze titan se pouziva predevsim, kde je nenahraditelny – medicina apod. v jinych aplikacich to nebude tak zhave, kvuli cene matrose a hlavne slozite technologii zpracovani. kdyz jsme v te cyklistice… homemade carbon ramu je plno. o doma na koleni svarenym titanovym ramu nevim ani o jednom.

                          podivej se, kolik vyrobku ma v nazvu titanium, i kdyz s titanem nemaji nic spolecnyho (treba hadry od columbie) – asi to ma nalakat lidi ;-). proc nazyva voelkl matros na rakety „titanium lite carbon“, kdyz tam titan neni? proc se matros na vyztuhy lyzi nazyva titanal, kdyz je to slitina hliniku, medi, horciku, zinku a zirkonu? titan bys zas hledal marne. opet marketing – titan zni velkolepe. a na zaver reknu, ze uplne stejne se zachazi i se slovem carbon :-))).

                          0 0
                          • Snowball  

                            To si vystihol. Len sa teda cudujem, ze pri tak triezvom pohlade si tej mode sam podlahol! :o)))) (len zartujem ;)

                            0 0
                            • JSt  

                              jj. ja jim vsem naletim :-D. lyzarsky rukavice mam columbia titanium, v lyzich mam vzpiry z titanalu, tenisovy rakety mam z toho vyse zminenyho matrialu :-)). snad alespon to kolo a bryle v sobe ten zpropadeny ti maji :-)).

                              0 0
                              • Snowball  

                                ;) Doteraz som zil v tom, ze titanal je hlinik s nepatrnou primesou titanu… S tymi trubkami je spojena nejaka afera, ked veci z toho boli vadne a zlyhavali. Prosto obchodnicky tah.

                                0 0
                                • soc  

                                  Docházelo k podélnému praskání trubek, prostě nedotažená technologie. Ale to je tak kolem roku 95?

                                  0 0
                        • tuleník  

                          Správne. A to si ešte nezaryl do tej hovadiny, že Al zliatiny „časom strácajú vlastnosti“. Časom degraduje maximálne dodrbaný zvar. Čo treba na rovinu povedať, že ešte tak 10 r dozadu bol veľký problém, dobre zvariť Al zliatinu, a pri niektorých kombináciách linka/materiál je to problém dodnes (prečo asi nerobí Cannondale zo 7×xx série Al zliatin?). Preto vznikali artefakty typu vydrncané zvary a robili sa technologické experimenty typu lepenie do spojok (katastrofický Albontech od Meridy).

                          0 0
              • Zdyn  

                No ale taky se ti muze stat, ze do titanu udelas od kamenu blbej ostrej vryp a praskne ti za chvilku unavou.

                0 0
                • Snowball  

                  presne

                  0 0
                • soc  

                  U titanu je ta vrubová citlivost opravdu až tak velká? Protože to jinak shazuje výborné únavové vlastnosti…

                  0 0
                  • Zdyn  

                    Jo titan je na vruby dost citlivy.  Proto se pouziva napr balatinovani povrchu, aby se dostalo tlakove napeti do povrchove vrstvy. Napr pri unavovych testech Vidlice Morati jim praskal sloupek od vyjiskreneho vyrobniho cisla, pricemz vidla vydrzela cca 1/10 cyklu (nepamatuji si presne) oproti predpokladu, tak to pak musely menit.

                      
                    0 0
                    • soc  

                      Tak to je hodně nepříjemné… imho by to mohlo souviset s nízkou tažností a blízkými hodnotami meze pevnosti a meze kluzu, materiál na špičce vrubu nemá možnost vytvořit dostatečnou plastickou zónu, tím se vytvoří podmínky pro šíření trhliny…

                      0 0
                • cukerko  

                  ok ale uznajme musel by som sa posnazit, keby som tak udrel do karbonu tak by to malo horsie nasledky alebo nie?

                  0 0
                  • Snowball  

                    fakt tazko povedat… spadnut sa da uplne nevinne a nasledky na rame mozu byt fatalne. A aj naopak.

                    0 0
                • JSt  

                  nestaci ten vryp rozlestit?

                  0 0
    • Neil100  

      HISTORIE !!!

       

      Chápu, že je jednodušší se sobecky zeptat a zdržovat ostatní vysvětlováním, než námahat sebe sama s tím si to tady najít, když je to tady dnes a denně !!!

      0 0
      • soc  

        Nekaž to… když už to tady tak pěkně žije…

        0 0
      • Zdenda CUBE  

        Souhlasím s tebou, ale co tu prosím tě není dnes a denně??? To bychom tu museli začít rozebírat vaření a na jednotlivá vlákna povinně střídat recepty. To je asi stejné, jako by si někomu nadával, že sem furt cpe fotky kol … :-)

        Ty sis pořídil novou hapinu a od té doby tady bylo asi 1000 tvých fotek a taky tě nikdo neodkazoval, že už tu nějaká v historii je :-))

        Zajímavější je, že se ještě nestalo, aby takovou polemiku založil člověk, který karbon jezdí, ale vždycky se v tom nejvíc rejpou ti, kteří to znaj z kina, nebo jim o tom vyprávěla sousedka na pavlači.

        To je totiž echt čeký, když to já nemůžu mít, tak to druhému alespoň náležitě pobleju a ještě se u toho budu snažit tvářit prudce učeně a informovaně.   

        0 0
        • Snowball  

          Je to skor trochu inak: ked uz clovek karbon ma, tak nema co riesit, ma ho a jazdi. Ked by zistil ze je nevyhovujuci tak ho jazdit prestane a zbavi sa ho.

          Ale vyznam riesit karbon (titan, full, epikon, etc) ma ked si v pokuseni ale este ti je pomoci :o))

          0 0
        • jecnak  

          Jecnak

          0 0
        • roud  

          tak na tomhle něco je :O)

          0 0
        • Neil100  

          Vadí mi tahle lenost a pohodlnost, že to někdo najde za něj a nejlepé i koupí a zaplatí…

          1000 fotek? nepleteš si mě s Grinchem??

          Myslím, jestli tím odstavcem reaguješ jen na mě, tak jsi to trochu překopl, skoro mi to tak připadá…

          Myslím, že se neznáme, tudíž mě vcelku překvapuje jak mě soudíš, myslím, že by jsi to mohl trochu brzdit…

           

          N.

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Vůbec to neber ve zlém :-), tebe se týkaly pouze ty dva vrchní odstavce a spíš to bylo myšleno jako humorně laděné přirovnání, a schválně hodně nadsazený příklad. Druhá polovina je spíš takové zamyšlení kdo a vlastně proč tu pitvá stejnou otázku furt dokola.

            0 0
    • Pedro  

      Podívej se na takovou Formuli 1, skoro celé auto je z karbonu, ale když se podíváš nejen zhora, ale taky zdola, tak uvidíš dubovou fošnu. Hlavním důvodem je to, že ji tam musí mít kvůli konstrukční pravidlům (která jsou v poslední době dost divoká), ale každý tým otevřeně přiznává, že pro podvozek lepší materiál není a není jej v současnosti ani čím nahradit (a že skoro každý druhý tým má relativně neomezený rozpočet). Také se karbon používá na křídla F-18, ale drak letadla je samozřemně z kovu. Příkladů ti mohu dát nezpočet. Výsledek je takový, že karbon je velmi dobrý materiál pokud se to s ním umí, ale zdaleka není dokonalý.

      0 0
      • mountaineer  

        F/A – 18 byla navržena v 70.letech minulýho století,takže pro rok 2009 dost nevhodný příklad:o)

        A dubovou desku (přesně definouvanou pravidly F1) by kontruktéři radši vynechali :o),podvozek samozřejmě kompozit je.

        0 0
        • Pedro  

          Pokud vemu letadla jako celek, tak také akrobatické speciály nejsou zcela z hliníku a kastru letadla tvoří titanové trubky. Dále co se týče F1, tak na tom trvám. Podvozek F1 drží na té prehistorické fošně, protože je nejvhodnějším materiálem, to že je to překrytováno z valné části karbonem je věc jiná. Nerad bych, aby tahle diskuse dopadla jak jedna moje na Youtube, kdy jeden Amík nevěřil, že jejich slavná NASA požívá ve svých raketách motory vyvinuté v Rusku a licencovaně vyráběné Rockwell/Rocket­dyne. Tehdy jsem chtěl opravdu vyhrát a dal jsem si práci. Na oficiálních webovkách NASA jsem ten dokument našel a dotyčný se již neozval. Nechci to dělat znova, no flame. Mám prostě své informace a ty taky své, tečka. ;-)

          0 0
          • kubad  

            zjisti si k cemu tam ta deska je, a jestli je vůbec soucasti podvozku :-)

            0 0
            • Pedro  

              Ta deska je součástí podvozku a hlavní funkcí je právě karbonu přisuzované pohlcování vybrací. Ani už ne tak od motoru, ale od toho jejich přejíždění přes obrubníky. Pokud ty by tam nebyly, tak je samozřejmně vhodnější použít karbon. Série s takovými kritérii už existuje a jezdí se s velkou slávou pořád dokola ve státech. To mi ale příjde jako ještě větší nuda než posledních deset let v F1

              0 0
              • kubad  

                :-)

                ta deska je nosnou soucasti podvozku? opravdu neni to trochu jinak

                 
                0 0
                • jIrI___  

                  Nenapínej, netrpělivě čekám k čemu tam ta deska vlastně je :-D. Slyším o tom poprvé v životě.

                  0 0
                • Pedro  

                  Je pravda, že se mohu mýlit, ale stojím si za tím, že je součástí podvozku a do značné míry také nosnou součástí. Pokud se opravdu mýlím, tak máž u mě pivo. ;-)

                  0 0
                  • pepek  

                    Tak já bych se taky nechtěl mýlit, ale myslím si, že to dřevo je tam jenom quli dosedání podvozku na trať a dubový (teakový?) je proto, že je těžký – a tím zlepšuje výšku těžiště (když už tam musí být).

                    0 0
                    • Pedro  

                      Pravda, je teakový a ne dubový. Věděl jsem, že to je těžký dřevo, jen jsem si už nevzpomněl přesně který. S tím těžištěm máš samozřemně pravdu, ale není to jediná funkce. Jsou i jiné materiály, u kterých se dá váha mnohem lépe rozložit. Díky za komentář

                      0 0
                      • pepek  

                        Šak quli váze to tam není – ja tam asi jenom proto, že je to předepsaný . Quli váze je tam snad jestě jedna deska z osmia (aspoň dříve se to psalo). No a osmium je těžký jaxviňa a drahý eště víc.

                        0 0
                  • kubad  

                    pokud si dobre pamatuju, je tam ta deska jen prisroubovana protoze ji tam FIA chce a tusim kvuli dodrzovani vysky podvozku, ale tim si nejsem uplne jisty.

                    0 0
                    • Pedro  

                      Otázka: Co má materiál podvozku společného s výškou podvozku?

                      0 0
                  • mountaineer  

                    Součástí podvozku-to znamená že tam je,to ti nikdo nebere,víme že tam je:o)Je tam jako hendikep danej pravidly F1cek.Nosná není ani do značné míry,nosná není vůbec:o)

                    0 0
                    • Pedro  

                      Pokud se skutečně mýlím, tak to beru. Mohu vědět zdroj tvých informací ať si to v hlavě upgraduju? :-) Moje informace jsou cca 8 let staré, co jsem se o to trochu zajímal, a na netu je zatím nemohu najít. Díky

                      0 0
                      • mountaineer  

                        Zdroj je moje hlava:o) Pouzivame v praci stejne technologie jako maji F1 takze sem tak nejak v obraze.

                        To drevo na referencni rovine je tam ciste jenom na triskani o obrubniky,a jak sem psal-cela referneci rovna je tam povina,presne defnovana pravidly,kvuli vylouceni pritlaku auta pod podvozkem-povoleny jsou pouze difuzory viz.kauza z letosni sezony.

                        0 0
                        • Pedro  

                          Uznávám, pravdu jsem měl jen částečně. Nosnou součástí tedy není. Máš u mě pivo. Btw. Sice vzdáleně, ale trochu jsem taky z oboru. Tatra-obchodní úsek (do června, teď mám dost času i na kolo:-) Tatra=F1 offroad ;-)

                          0 0
                    • StuntJ  

                      Když jsme u té F1, co říkáté na chystané pravidlo na příští rok a to, že by se zakázalo tankování během závodu ? To jest že by se do formule muselo natankovat tolik paliva, ( cca 200l) aby odjela celý závod ? Mě to připadne nešťastné, protože nejen soboje na okruhu, ale i při PIT STOPECH, dělají F1 tím čím je F1

                      0 0
                      • Pedro  

                        Souhlasím s tebou, na trati se již nezávodí, ale právě v boxech. Proto bych jim tam dovolil i plnění kapaliny do ostřikovačů kdyby nějaké měli. Čím víc toho budou dělat, tím větší je pravděpodobnost chyby a to je pak větší zábava. Kdo udělá méně chyb na trati nebo v boxech je obvykle vítěz. Letošní sezona je drobet jiná, ale za posledních deset let mi to spíš připomínalo přenosy z TdF kdy u nich usínám.

                        0 0
                        • soc  

                          Osobně mám nejraději, když trošku zaprší, mám pocit, že až tehdy se začíná něco dít.....

                          Ale zpět ke karbonu… akorát mě zrovna nenapadá, co k tou napsat…

                          0 0
                          • StuntJ  

                            Ostřikovače z karbonu :o)

                            0 0
                            • Pedro  

                              Z karbonu byl třeba ten kryt Alonsova kola co mu uletěl o půl kola dřív než kolo samotné. :-D

                              0 0
                              • Krocan  

                                jojo…tohle sem zrovna viděl…btw: nevíš jak dopadlo to sporný vyjíždní z boxů jak se tam ti dva málem srazili?

                                0 0
                              • StuntJ  

                                Pěkně to ten pikolík v PIT STOPU poskákal, a právě o tom mluvím, výborný jezdec, ale zastávka v PS rozhodla o jeho propadnutí. By mě zajímalo, co uděla špatně, asi mu někdo stoupl na hadici od vzduchového u­tahováku a ten tu matici blbě utáhl :o). Pak už to hezky odletoval, prvně aerodynymický dekl a pak samotné kolečkooooo. Akorát mi bylo divné, že ta dřevěná podlaha tak jiskří, to musí byt dobrý dřevo :o)

                                0 0
                                • Pedro  

                                  První co jsem na googloval byla tato. Podívej se dobře na podvozek toho létajícího „šípu.“ :-)

                                  0 0
                                  • StuntJ  

                                    Dřevo :o), vím že tam cosi takového je, to co jistří, jsou kryty pod motorem a převodovkou.  Nic jdu koukat na královské motorky :o)

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                        • Krocan  

                          no ani letos to není sláva…koukal sem na televizi když měli asi 50 kol do cíle a první byl Hamilton, někdo byl druhej a třetí, ale ti ještě nebyli v boxech a 4. byl Raikonen…pak sem přepnul na Top Gear a když sem po skončení přehodil zas na formule, tak byl Hamilton první a Raikonen 2. a dojeli tak, takže tam se toho fakt moc neděje:-/

                          0 0
                          • Krocan  

                            jo a zpátky sem to přeodil tušim 4 kola před cílem…

                            0 0
    • mates555  

      tady sem to chtěl dát…:-)

      niner vidlice

      0 0
      • Kubiczech  

        Asfaltky a hladké lesní cesty jsou plné kladiv… (:

        0 0
      • destr  

        Měli by zapracovat na té ocelové, nic moc nevydrží :-D

        0 0
        • patman  

          zase jeden ze supr dukazu, te ocelove bych po tomto "testu " veril vic nez te karbonove

          0 0
          • johan.j  

            Kurňa, prisahal by som, že môj karb.rám vydrží viac. Foto dám za chvíľu:)

            0 0
      • Snowball  

        To je absolutne nic nehovoriaci obchodnicky trik typu teleshopping.

        Keby malo byt nejako preukazatelne, ze tej vidlici kladivom nic nespravil, mal by ju teraz nasadit na bicykel a pojazdit niekde, kde by sa ukazalo ze tej vidle nic nie je.

        Alebo ju dat do skusobnej stolice a porovnat vysledky namahania s neposkodenou.

        Napriklad to porovnanie s kovovou: kovovy diel je tazsi, cize po udere neodskakuje tak ako karbonovy, ale viac energie uderu musi pohltit vlastnym materialom. Aj preto je poskodenie povrchu vacsie. Ina vec je, ze hoci je stopa na povrchu kovovej znatelnejsia, je mozne, ze poskodenie vrstiev karbonu je ovela vacsie nez ubytok pevnosti tej kovovej vidlice po uderoch, aj napriek vacsiemu poskodeniu povrchu – dovod je rozdiel v strukture kovu a karbonoveho dielu, vrstvy karbonu sa totiz mozu od seba oddelit, pricom to na povrchu vobec nie je viditelne.

        Podobne testy ked sa robia s lanami, tak na konci sa lano da na test tzv. normopadom a az potom je mozne zhodnotit, nakolko bolo inac normalne vyzerajuce lano zasiahnute nejakym predchadzajucim vplyvom (chemickym, mechanickym a pod.)

        Cize tieto netove prezentacie su totalna manipulacia s divakom. Napriklad inac by to vyzeralo, ak by bola vidlica pri uderoch pevne upnuta v nejakom pripravku, a ten kto to tocil to dobre vedel.

        0 0
        • mates555  

          Nerozumím tomu natolik,abych to mohl popřít…dal jsem to sem jen proto,že jsem to našel a je to k tématu…

          ze zdejších diskuzí mám dojem,že by spousta lidí čekala,že z toho po takovým „testu“ zbudou trsátka a budou tu vidlici nametat na lopatku…já bych třeba tomu carbonu věřil víc než ocelový se zborceným profilem…

          0 0
          • Snowball  

            Ved to aj bol ciel tej jarmarkoidnej prezentacie, vzbudit neopodstatnu neochvejnu doveru v ten ultramoderny kozmicky supermaterial :o)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.