• Luky11

    Zdravím,

    pořídil jsem nové pláště a s nimi začal foukat podstatně nižší tlak, který mi v náročnějším terénu sedí výrazně lépe ať už ve výjezdech či sjezdech.

    Má to ale jeden háček. Z 10 vyjížděk bylo asi 5 defektů a tak by mě zajímalo jestli se s nižším tlakem zvyšuje pravděpodobnost defektu? Jestli by mé nervy zkrátka neocenily trošku vyšší tlak holt na úkor kvality v terénu.

    Díky za názory

    0 0
    • Breakpain  

      kup si bezduše … ;-)

      0 0
    • raskin  

      Na jaký tlak foukáš?

      0 0
      • Luky11  

        1,7 baru. Je nějaké doporučení nebo optimum? Mám 29×2,25

        0 0
        • raskin  

          To je asi tak minimum a pravděpodobně to bude důvod defektů. Kup pořádnou duši, např. v Decathlonu mají, váží sice „kilo“, ale fakt vydrží. Také si prohlédni ty defekty jak vypadají (když cvakneš, tak máš dvě dírky naproti sobě), jestli tam nemáš v plášti něco, prohmatej plášť. To je asi vše, co k tomu říci, zbytek tady jsou otravné plky

          0 0
          • MlokCZ  

            Kup pořádnou duši, např. v Decathlonu mají, váží sice „kilo“, ale fakt vydrží.

            Není nad dobrou radu. Sice mu to vůbec nepomůže, protože mezi duší 0,9mm a 0,6mm není téměř žádný rozdíl v odolnosti (ani supertlustá DH duše není o moc odolnější, ale aspoň nějaký rozdíl už tam je), už jsem tu dával přesné měření jak je odolná jaká duše (jak pro cvaknutí, tak píchnutí). A klidně tam i 0,9mm duši i mohl mít.

            A jako bonus to bude těžké a bude mít maximální valivý odpor jaký může mít.

            Pokud má koupit něco odolnějšího, co má opravdu význam, tak jedině jiný plášť.

            Základem ale je, aby se naučil jezdit a vyhodil duše.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tady již dávno vložený test duší, kdyby to někdo nemohl najít

              http://www.bike-forum.cz/…iky-atd.html#…

              Všechny duše nad 200g (kromě té DH) nebyly o nic odolnější v testu cvaknutí (na stejném plášti) než ultralightky. Vyjímkou pak byla Schwalbe 13, která jako jediná dopadla o trochu lépe a přiblížila se DH duši.

              Taky ale na druhou stranu duše Schwalbe 13 dopadla ze všech nejhůře (kromě DH duše) v testu valivého odporu.

              Jediné přijatelné řešení u duší jsou latexky, které na průpich vydrží o trochu více (na cvaknutí na tom lépe nejsou) a jízdními vlastnostmi se blíží bezduším (jak valivý odpor, tak grip). Kdo je ale má pořád dofukovat.

              Dnes není žádný důvod proč duše vůbec řešit.

              0 0
              • Hrabex1  

                videl sem test u silnicnich plastu a reseni latex nebo ultralight duse melo nizsi valivej odpor nez bezduse.

                Konkretne tam testovali Schwalbe one tubeless bez duse x One V-guard s ruznymi typy dusi. Takze trochu pochybuju, ze se latexky u MTB bezdusim jen blizi.

                0 0
                • LM  

                  Mohl bys sem hodit odkaz na ten test? Nějak se mi to nezdá :-)

                  Ta první věta je zavádějící, spíš to vypadá že Schwalbe one tubeless bez duše má větší valivý odpor než jiný plášť s duší. Nedovedu si představit jak by přidání další vrstvy do stejného pláště mohlo snížit valivý odpor.

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    ten test uz nemam, ale muzu ti poslat tu tabulku s hodnotama.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  K čemu je dobrý test duše v jiném plášti? To je s prominutím úplně k ničemu, když vliv rozdílu plášťů je větší než bezduše vs latexka…

                  Hned v tom mojem okdazu co jsem dával máš test na totožném plášti a nic takového samozřejmě neplatí, že by latexka mohla být lepší. To je už z principu úplný nesmysl. Každá duše přidá valivý odpor navíc, jen je otázka jak moc přidá. Latexka pouze přidá hodně málo.

                  A kdyby nestačil jeden test, tak tady je další jiný

                  http://www.bicyclerollingresistance.com/…-butyl-tubes

                  Čím nižší použitý tlak, tím více latexová duše ztrácí na bezduše.

                  U silničních plášťů je srovnání trochu složitější, protože tam není ještě tolik vhodných plášťů a s dušemi se nejezdí totožné pláště jako bez duší (narozdíl od MTB). A rozdíly mezi plášti jsou někdy docela velké. Tady velký přehled různých plášťů, kde jsou i případy bezduší

                  http://www.bicyclerollingresistance.com/…bike-reviews

                  U silničních navíc záleží na množství použitého tmelu.

                  http://www.bicyclerollingresistance.com/…less-sealant

                  U biku na tom také bude záležet, ale vliv bude o něco menší při tom objemu pláště.

                  0 0
            • raskin  

              No vidíš, a já mám úplně opačnou praktickou zkušenost a klid s defekty :-)

              0 0
              • LM  

                Když jsme u těch osobních zkušeností: Já už naopak duše vozit nemůžu.

                Jsem zvyknutej na nižší tlak (a lepší grip) který si s dušema nedovedu představit. Když se mi naposled nedařilo nahodit nové pláště jako bezduš a vyjel jsem s dušema, tak jsem přední duši cvaknul hned na první vyjíždce a to jsem měl nafoukáno víc než normálně a jel celkem opatrně :-)

                S bezdušema defekty zalepí mlíko a procvaknutí pláště téměř nehrozí (když se jednou zadařilo tak to mlíko taky pobralo).

                Takže jenom pravidelně dofukuju, občas doleju mlíko a mám klid…

                0 0
                • raskin  

                  Bezduše jsou OK, ale když nemáš ani ráfky, ani pláště, je ta investice docela dost. Sám tedy jezdím na bezduši, aby bylo jasno :-)

                  0 0
    • Ricci  

      bolo by fajn keby si bol konkretnejsi, inak zostava len vestecka kristalova gula …

      0 0
    • xaver  

      jaké pláště, jaké tlaky, používáš duše?

      0 0
    • Pedro404  

      Ano, s nižším tlakem se zvyšuje pravděpodobnost defektu. Pokud se teda bavíme o procvaknutí duše ráfkem.

      0 0
      • Luky11  

        Vážím 64 kg, při 29×2,25, je nějaké rozmezí kde se pohybovat abych se vyvaroval defektum a nebo to tolik na úkor funkčnosti v terenu?

        0 0
        • matbiker  

          Jestli mas 64 kg a porad pichas, tak je neco spatne. Ja mam 85kg, duse jsem vozil cca 2 ampery a ted na bezdusich 1.7÷1.8 a pichl jsem tak pred 5 lety naposled…

          0 0
          • freerider159  

            ampery jsou v klidu, já bych tam spíš ale dal bary :-D

            0 0
            • matbiker  

              Ja jsem ze stare skoly a za nas se jeste pouzivaly atmosfery. A ja jsem si to zkratil a foukam na 1.7÷1.8 ampery… Nebyl to preklep :-).

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • AussigBiker  

          To musis empricky vyzhouset :). Ale jestli chces vozit nizky tlaky, tak bezduse.

          0 0
          • Luky11  

            No ještě bych tomu dal šanci, má představu na jaký tlak se dostat abych se tomu vyvaroval?

            0 0
        • Pedro404  

          Neni, záleží jak moc jezdíš jako prase. Prostě jednoduše postupně přidávej tlak, dokud defekty nevymizej.

          0 0
    • DonE  

      Co je to přesně za pláště? Při 1,7 bar na 64 kg mi to přijde jako blbost mít každou druhou vyjížďku defekt. Někde bude chyba.

      0 0
      • matbiker  

        A mas to pichle, nebo cvakle? To je tez zasadni info.

        0 0
        • Luky11  

          Potřeboval bych asi poradit jak se tohle pozná. Nejspíš asi procvaklé, v plášti jsem nikdy nenašel nic zapíchlého, ale to se mohlo klidně zapíchnout a hned v zápětí z pláště vypadnout.

          0 0
          • Pedro404  

            Píchnutí udělá malou kulatou dírku, procvaknutí podlouhlou a většinou dvě na stejným místě pláště vedle sebe.

            0 0
            • Luky11  

              no tak z 5 zmiňovaných defektů už se staly oba scénáře.

              0 0
      • Luky11  

        Schwalbe Nobby Nic. Procházel jsem pláště jestli tam nezůstali miniaturní kamínky které by to mohly způsobovat, vše jsem vyčistil… Už jsem paranoidní a neříkám si „bude defekt?“ ale říkám si „kde asi dneska bude defekt“…

        0 0
        • matbiker  

          Luky, je to pichle, nebo cvakle? Kdyz dusi roztahnes, tak je tam " prupich", nebo je to cvakle a kdyz to nazahnes, tak je to spis carecka? Ale pri tom tlaku by to snad cvakle byt nemelo.

          0 0
          • Luky11  

            Hele myslím, že při těch 5 defektech byly obě varianty. Jednou to byl decentní prupich a jednou dokonce 2 táhlé čarky vedle sebe s odstupem tak 1 cm. To se stalo konkrétně při najetí na obrubník.

            0 0
            • matbiker  

              Tak jak psal kdosi vyse. To hadi ustknuti, to je cvaknute, ale tos tomu na tom pangejtu musel dat slusne napit. A to pichnuti, to uz tak nekdy je, ze pichas a pichas…

              Jestli to rafky umoznuji, popremyslej o tech bezdusich.

              0 0
    • DonE  

      Blbej dotaz. Funguje ti tlakoměr? Píchnout ok, to se stane, ale při tvojí váze bys tak jednoduše cvaknout neměl.

      0 0
      • Luky11  

        bohužel funguje

        0 0
        • JFtryall  

          Driv nebo pozdeji bezduse stejne nahodis. :-) na 64kg je 1.7 beton a nechapu jak to muze v terenu fungovat. :-)

          0 0
          • Luky11  

            nechápu stejně jako ty, proto jsem se obrátil na BF, víc hlav, víc ví.

            0 0
            • allrose  

              Kup si pořádné pláště a ne šlupky,proto cvakáš

              Někdo poradí co z contíků,swá­bů,z maxxisů exo

              0 0
              • Sunshine 29  

                Taky bych to viděl na pláště…

                0 0
              • MlokCZ  

                Najizdet v 25km/h na obrubnik a neskocit ho neni normalni. To se resi tim, ze se nauci jezdit a ne tim aby kvuli tomu vozil extra odolne plaste, ktete stejne s dusi bude muset foukat vice.

                Vyhozeni dusi by mu na to pomohlo vice, ale i to ma svoje limity dle pouziteho rafku a rizika cvaknuti plaste.

                0 0
    • Lachtis  

      Než jsem přešel na bez duše tak jsem defektil pořad… často to byly různé trny, ale i cvaknuti jsem par krát řešil. Vozil jsem Nike tlaky napr. 1,6 předek a 1,8 zadek, váha 80 kg. Po nasazení bezdusi jsem neměl žádný problém v terénu. Defekt resp trn jsem již vzal, ale tmel vše vyřeší, takže bez problému. Doporučení: kup si Tubeles pláště a udělej bezduse a budeš mít minimálně po častých defektech… já bych duše už nikdy nedal.

      0 0
    • blackboy007  

      To foukáš málo třeba já foukám vzadu 2,5 a ve předu 2 a to mám pláště 2,10 a defekt jsem měl pouze 2× jednou když kámen projel sjetým pláštěm a duší jako nůž máslem a druhý když je mi poškodil ventilek a odtrhnul se od duše a to má najeto bezmála 5000 km

      0 0
    • scota  

      Proti průrazům pomůže kvalitní páska např. Schwalbe HP:

      https://www.velohanak.cz/…gh-pressure/

      0 0
    • freerider159  

      Určitě. Čím méně plášť nafoukáš tím máš větší riziko v terénu že píchneš nebo cvakneš. Pokud chceš jezdit s nižšími tlaky, udělej si bezdušáky a máš klid. Můžeš jezdit s podfouknutými koly a nic se nestane. Jedině můžeš říznout plášť, ale to je méně pravděpodobné než cvaknout o ráfek.

      0 0
    • puka  

      Vytáhni z pláště trny nebo změň trasu.

      0 0
    • scoty  

      Bez mlíka už jezdím jen do samky pro chleba..:)

      0 0
    • filipino_23  

      ja napríklad vozím Contíky MK2 2,4 (minulú sezónu MK2 2,2) a za 3000 km som mal len dva defekty aj to len mojou blbosťou

      0 0
      • scoty  

        napadá mně jen jedno: nejezdíš v terénu…

        0 0
        • filipino_23  

          :D. Mám asi len šťastie, ktoré sa može hocikedy obrátiť. Jazdím výhradne lesy, cesty len na presund od baráku do lesa, prípadne presun medzi lesmi.

          0 0
        • jIrI___  

          Taky jsem na MK2 neměl jediný defekt po celou dobu životnosti pláště. Ale tehdy byl svět ještě v pořádku a vyráběly se neprůstřelné UST pláště, s dnešními šlupkami je to nedefktění pouze obrázek z říše vlhkých snů :(

          0 0
          • MlokCZ  

            Protection verze Contíků jsou odolné docela dost. Pokud se s tím jezdí jen XC, tak defektů bývá minimálně. V partě vozí někteří protection Contíky ještě i s duší a ani s duší nedefektí moc. Bez duší pak zatím defekt na protection žádný (ani já, ani další z party).

            Horší to je u Schwalbe na běhounu, ale ani tam to není zase tak tragické (neměl jsem nikdy více než 1 prorvaný běhoun za rok).

            0 0
            • scota  

              Základem je nevyjíždět bez ochrany ;-)

              0 0
            • AussigBiker  

              Muzu potvrdit, jsem tezsi jezdec a na Nobby Nic jsem furt defektil, zejmena, kdyz se trochu sjel. Schwalbe maji malo TPI, ale zase jsou asi lehky. Conti aktualne Mountain King II Protection a defekty v podstate neznam.n Jeste mi fungovali XKing Protection, nic jinyho jsem nezkusel, nebyl duvod. Conti docela i dobre drzej i na mokru v ramci moznosti. Jezdim XC, mam HT. Na objednanyho trailovyho fulla dam uplne neco jinyho…

              0 0
    •  

      a nemůže hrát taky roli šířka ráfku a tvar (patky) ? Tohle bych nepodceňoval. Kdysi jsem jezdil silnici-galusky i pláště-galusky neměly, co se týče odolnosti konkurenci-a dle mého nejen díky uzavřenému profilu galusky ale i díky tvaru -profilaci ráfku

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.