Prodejce a servisak kol tvrdi, ze celodenni MTB vyjizdka znamená, odlozit do pokladnicky 100 Kc. Mate podobnou zkusenost. Me to skoro sedi.
Prodejce a servisak kol tvrdi, ze celodenni MTB vyjizdka znamená, odlozit do pokladnicky 100 Kc. Mate podobnou zkusenost. Me to skoro sedi.
něco na tom bude
4 piva za celej den je nějak málo. :-)
Jsi z drahého kraje! U nás by to vyšlo na pět (teda loni, letos už to asi nevyjde)… ;-)
u nas za 102,– 6 kusu:)
Tyve, co tam pijete? :-)
to neni spatny, kde? ;-)
Rajec-jestrebi pivo je 10° Cerna Hora. A jinak to je jeste z tech drazsich, pokud vyjedu do okolnich vesnicek, tak tam byva kolem 15,–/ks u nas za 17,–. Jeste pro porovnani 11° 18,–, 12° 19,– , 14° kolem 21,–
Hmm, tak to jooo, chutná mi velice jejich 12°
Jsou určitě místa, kde se dá koupit pivo levně v každém regionu, bral jsem spíš reálnou cenu co bývá po kioskách po cestě.
Jinak u nás pivo levně: pivorská restuarace svijany
Jinak mě nic nenapadá v kioscích je spíš třeba počítat s cenou kolem 25.
Chodíme na pivko tady kousek pod náma hotel Kleopatra Turnov mají tam pivnici, a různé akční ceny teď třeba je 11° svijany za 17, byla 11° G za 16, 13° svijany za 19 a pod.
Svijany mám rád, jsou výborný. Ale s tou třináctkou se musí opatrně:-)
nepasterizovany pivo… je sice vyborny, ale pote co jsem si dal po obede 3 kousky a stravil pak noc v objeti se zachodovou misou, uz nikdy vice :(
asi špatnej oběd.
:)
Ty mlady dneska nic nevydrzej :-P
Kdyz okoli Turnova – tak pivovarsky kiosek v Rohozci! ;-)
chceš se otrávit či co? :)
joo, černá hora má dobrý pivka. já mám nejraději Kvasar
Tak tak, mě celodenní výlet s pivem a jídlem přijde min na 200,– :-(
jenom tak kilo dám za vlak abych se dopravil k nějakým kopcům :(
To si stěžuješ anebo konstatuješ? :-)
Ta kačka na km zcela odpovídá. A když se „daří“, tak i víc…
Prijde mi to celkem realne. Plaste, brzdove desky, kotouc, retez, loziska, kazeta, prevodniky
no u nekoho mzona i vic jak 100.- podle toho kolik najede.
a ceny kola
Jeste k tematu, pokud nepocitam pitny rezim, ktery se rozebiral nize, tak bych ta castka kolem 1,–/km je realna.
No tak trochu přitlač, to je tak akorát sotva na spotřebák. A kde máš amortizaci bika, hadry, jídlo, auto, vlak…atd?
to jsem jaksi nepocital, myslel jsem jen opotrebeni. Jeste bych mohl zacit pocitat usly zisk, to by byla teprve cisla:)
Ale zase ty endorfiny by to trochu snížily. 1 kg endorfinu = min. 10 000 Kč
nedavno se to tu myslim resilo, kolik stoji km na kole, zajimavy clanek o tom je zde , jinak asi urcite zalezi jakym terenem jedes, ale cyklistika urcite neni levnej sport, vidim to sam furt neco kupuju – retez, plaste, desky, kotouce sem tam odejde neco drazsiho, kdyz si k tomu pripocitas cenu kola, obleceni(coz je hodne draha zalezitost, obzvlast kdyz chces jezdit celorocne) atd. atd. tech 100 kc je opravdu mozna jen na servis, jinak to vyjde mozna i draz
Jinak ta cena 1 kč/ km mi připadá na mtb ještě málo stačí jedna urvaná přehazka a je na 2000 km vyčerpáno.
Kdyť ani ty nemáš přehazku za 2000Kč. Ještě tak 1000.
No, loni jsem na spešlovi urazil x9 a hned bylo na 1600 km vystaráno, a to patka přežila a přahazka byla bych řek za dobrou cenu.
Jóó iksdevítkůů, ja už se lekl, žes urval devětkrát přehazovačku :-D
Dlouhodobě mi to vychází okolo 4 Kč/km. Ale pomalu mi to klesá, jak jdou ceny dolů a taky hodně jezdím na starých krámech, což taky šetří prachy.
co v tom vše máš? kolo, díly, udržba, oblečení nebo jídlo a pití?
Taky tak – 4 Kč/km. Provoz kola je dražší než provoz auta :-(
Počitáš do toho i startovný na závodech nebo jen přímé náklady jako je kolo, komponenty a hadry s ostatní výbavou?
Jenom to, co s provozem souvisí: kola, komponenty, hadry, bobule, startovné. Cestování, bydlení a jídlo ne, protože to bys utratil stejně, jen jinde a jinak. Věcné ani peněžité ceny od toho neodečítám, to je takový bonus :-)
Statistika 2008:
20 504 km
46 499 Kč
218,67 km nastoupáno
830 hod.
6 636 322 tepů
670 514 kcal
24,70 km/h
2,27 Kč/km
133,26 tepů/min.
193 max.TF
808 kcal/h
Statistika 1995 – 2008:
173 752 km
682 322 Kč
3,93 Kč/km
Proboha, k pocitani takovejchto veci jsem nikdy nenasel odvahu:) I kdyz s tebou se co do poctu nasjetych km, tezko nekdo muze srovnavat, takze i ty vynalozene naklady musi byt vetsi.
teda dobra statistika…ja uz od pol minuleho roka nemam vobec nijaku a ani neplanujem obnovit
:-O
Tak jsem to hodil do kalkulačky: statistika 1994–2008: 75 049 km 367 832 Kč 4,90 Kč/km komponenty: alivio – XT nejlevnější pivo: pivovarská hospoda v Kácově
nesekl ses u nákladů?
Tak si měl pravdu, utratil jsem jen 317 527 Kč. Takže jsem jezdil za „pouhých“ 4,23 Kč/km. Hned je mi tak nějak lehčeji u srdce :)
Stejně nechápu jak se jde dostat na tak vysoké částky :). Vždyť to je průměrně nějakých 22 500,– za rok, tomu se neblížím ani zdaleka.
spickove vybavenie, specialne handry…a mimochodom, pokial zapocitas 1 piviste na 20 km, tak to mas hned korunu na km :-) zalezi od toho, na com a v com jazdis, da sa za 0,5 koruny na km, da sa aj za 50 korun na km
Já to taky nechápu, mám to ale před sebou černý na bílým. A to nejsem žádný závodník a nemám špičkový vybavení. Je v tom započítáno všechno vč. oblečení, ionťáků, map, vitamínů. Není v tom jídlo a pití koupený na cestách, jízdenky na vlak, benzín, ubytování.
jen tak zbezne, na tuhle castku se dostanu jen s jidlem, retezy, deskami a kazetami;-)
Taky nechápu :)
jenže závodnící si kupují „ojeté“ pláště, destičky, všecko superlehký. Kdyby jezdili na LX, oceláku, těžký marzocchi vidlici, jen za sluníčka, tak to bude taky jiný.
Tak to pak jo, nějak jsem zapomněl na to slovo „závodník“.
Jsem turista.
nene turista by jel na opačnou stranu:)
a na co turista platí startovné?
lebo inac mozes turisticky zavodit leda tak s traktormi a babkami ukrajinkami, popripade do kopca tiez s optimalne vytazenymi camionmi :-)))
Občas si nějaký závod dám, abych věděl, jak na tom jsem :-)
Když už máš takovou statistiku, nedáš sem třeba nějaký roční přehled nákupu? Mě by to fakt zajímalo. Neřikám že neutrácim, ale tohle je nějak moc, když se tředa kouknu do profilu, nevidim zas tak nic extra předraženého ani vyloženě spotřebního.
Já najedu sotva pětinu (ale téměř a jen v terénu), ty koukám spíš na silnici.
Já teda kupoval vidlici (cca 13 tisíc), kraťasy (1500), camel (1800), brýle (1000), pláště (2000), spotřebák (cca 1000), to bude tak všechno.
Jenomže jeden závod v blátě ti z nového kola udělá dva roky starou plečku.
Furious Fred 2,0"
10 x
7 576
Představec Token
500
Rohy Token
800
Grand Prix 4000 S
780
Duše + lepení
10 x
1 301
Sada No Tubes
1 890
Thoork Gel Flow
2 890
SLR Kit Carbonio 125 g
3 460
Mazání
413
Návleky na kolena teflon + letní
2 x
529
Ložisko levé na kliku
495
H53
2 x
410
C9
600
Startovné
5 x
3 070
Pumpička
3 x
525
Sigmsa Mirage EVO Pro 5 W + Nipack
1 570
Převodník XTR 32 z
1 395
Převodník XTR 44 z
2 290
Double Fighter 2,1"
350
Přehazka x.9
1 557
Kladky Shaman 11 z
315
Gripy WCS
2 x
310
Stojan montážní
1 940
Vercajk
1 292
Lanka, bovdeny, koncovky, kolínka, baterky, špalky, ostatní
2 163
Kazeta XT 11–32
990
Kufry SPD
250
Rukavice krátké
300
Sedlovka WCS carbon 31,6 mm
2 460
Blikačka
99
Bobule, náplasti
2 216
Pedály VP-R61
1 358
Poštovné
305
Pokuta
100
Celkem
46 499
10* Furious fred, to je panečku spotřeba plášťů :-)
No tři mám ještě fungl a pět v různém stupni ojetí. Takže na letošek mám s plášti vystaráno, zvlášť, když jsem svoji závodní kariéru konečně ukončil :-)
ale neee, takze na mistrak v bystřičce nepřijedeš?
Pár let bych si teď chtěl odpočinout. Vloni jsem to ještě skousnul, protože se objevil ten seriál a chtěl jsem si vyzkoušet, jestli se to vůbec dá nějak rozumně celé objet.
Hernajs, proč se to tak roztáhlo? :-(
pokuta – 100 ??
vari prekrocenie povolenej rychlosti? :-D
Byl jsem v tom nevinně :-)
Jiné porušení bezpečnosti a plynulosti provozu. :) Ten samej paragraf jsem dostal za pásy. :/
no jo. kdo to kdy videl poutat se na kole.
a SPDcka su co? :-D
ale ale :-)
Panáček byl naglganej?
:-))
Já to přečetl jako l…)
Ne, jeli jsme vedle sebe, klikni si nahoře na „Deník“ a si to můžeš přečíst :-)
Aha, já tam viděl „C“… Tož to sorry
pockej a to jako cyklista nemuze predjizdet cyklistu?
se z toho akorat neumis vykecat :)
mno…nemal by ho predbiehat dlhsie nez polsky camion na dialnici rumunsky camion :-D
100
jak je zname, stav vylucujuci sposobilost…atd. je:
3× pumpička :-))
Potřeboval jsem je doplnit i na ostatních kolech a v Liberci jsem jednu ztratil.
..až na tu mošnu Kolovoživot; ale beztak máš můj obdiv. No ale při tvých najetých neuvěřitelných (ale já vím že jo) km dost ušetříš. Já mám ve svém okolí dospělýho a jinak normálního chlapa, kterej má kolo za 60 tyček, ujel na něm za tři roky 800 km, kadoročně dvakrát celkový „servis“, lanko si neumí vyměnit ( ale ani nikdy nepotřeboval) a kouká po novějším zadní stavbě rámu, že potřebuje „na míru“ víc progresivnější. To jsou pak počty!!
Tak ja jsem to spocetl jen za lonskej rok, ciste jen technika + hadry, nepocital jsem jidlo, piti (to by bylo dalsich aspon 20tacku) atd.
Utraceno cca 61000,–Kc
Ujeto 8000km
Cena za 1km=7,60Kc
V te cene je 40tacku za novy kolo, ale cim je kolo starsi, tim vic zas stoji servis…
Proto to chce vést dlouhodobě, pak se to způměruje.
radši nic nevést :-)) Pokud je to teda koníček ne profi přístup.
Jediný co si eviduju je spotřeba u auta, ale spíš abych věděl, že je třeba nějaký problém
To vyslo skoro na stejno, ja ma kolo vzdycky tak 2,5–3 roky, do toho minulyho jsem nasypal celkem dost penez za ruzny upgrady.....
To si možná jenom namlouváš:o)
Nenamlouvám, pro jistotu jsem si to počítal a za loňský rok mě to vyšlo maximálně na nějakých 12 000,– komplet s jídlem atd. (a to jsem ten rok sakra hodně utrácel – nová vidlice, brzdy a kliky). Jasně, někomu nestačí těch 12k ani na vidlici, ale to už je druhá věc :)
:-D brzdy vidle kliky?!
:-D brzdy vidle kliky?!
To víš, jsem úsporný ;-)
Naprosto snadno, já to raději ani nepočítám. Zvlášť poslední čtyři roky, ty možná stály náklady 2–3× tolik, co předchozích 20 let dohromady :-) A takové poslední 3 roky byly proklatě nad 22,5tis. ročně.
V poslední době to prodražily hrozně dvě věci, fully a pak oblečení (poslední dva roky jsem dokupoval opravdu slušnou zásobu oblečení). Je ale fakt, že hadry teď vydrží více let. No a fully aspoň ty 2 roky ještě taky, zatím je to dobré a žádný nový full mě neláká, otázka je jak dlouho mi to vydrží.
Aspoň, že spotřebák mám za málo, vše mi vydrží oproti ostatním nadprůměrně dlouho (teď myslím věci jako řetězy, kazety, …), takže hlavní část spotřebáku jsou pláště a ani tam to není tak hrozné, protože toho zase tolik nenajedu (teď poslední roky cca 5tis. ročně, téměř vše v terénu).
to předposlední číslo 682.322,– Kč je dost brutální, to bych raději před drahou polovičkou tajil ;-)
pekny pekny…
tak pořád lepší než celodenní vyjížďka autem:)
Ja keby že zoberiem na celodenku 100-ku, tak sa na… desiati tak, že nás domov vezú vo funebráku. Pivo stojí 0.70 €.
celodenna jazda = pre mna 160–200 km, to by sedelo na tych 70–130 korun//2–5€ (s jednou kofolou, jedlo neratam, jedol by som aj doma, a dost mozne ze drahsie nez konzervativnu stravu*), ale ja jazdim nizkonakladovkou :-)) najvacsia polozka je asi podiel z gum, retaze, kazety
*zalozenu na konzervach
řek bych že koruna/km bude málo (jen beru destičky, pláště, řetěz, hodně dělá taky servis vidle kterej si neumim udělat sám)
nejlevnější je ležet doma v posteli.
mě jen tak napadá: „bez peněz na kolo nelez:-D“
Ak jazdim na cestaku tak je to o dost menej, tam je takmer vsetko vecne v porovnani s MTB. Na MTB mi to vychadza tak 10Kc/km, je to ale dost tym, ze jazdim na dost drahom biku a beriem do uvahy aj amortizaciu. Rocne dam do bikov tak 40k a jazdim menej nez 10kkm. V pohode by to ale slo zrazit na polovicu, keby som nevymyslal ze chcem XTR a fulla.
Hlavne nepocitat, jinac bych se z toho zblaznil,..
Třeba za užívání bytu platíš 20 Kč za hodinu i když v něm nejseš. Takže teoreticky je kolo levnější než bydlení :-)
to je kvalitni nador :)
pocitas doufam jenom cas straveny v byte a nepocitas „cas vlastnictvi bytu“ nebo cas najmu bytu…
bohužel počítám čas vlastnictví bytu. Když jseš cca půlden v práci nebo venku, tak je to vlastně dvojnásobek :-)
Tohle neřeším … hlavně že mě to baví :)
já to radši nepočítám… kazilo by mi to požitek z jízdy
tak oproti takemu celodennemu lyzovaniu napriklad je to stale docela lacne…
Taky to neřeším. Kdybych počítal kolik mi stojí km na základě spotřebáku + ceny kol (u ceny kola započátat přibližně, kolik se na tom kole za celou jeho životnost najede), tak by vycházela ošklivá vysoká čísla :-)
A 100Kč na vyjížďku (tedy třeba 1–2Kč/km dle délky) by to rozhodně nebylo, ale mnohem více. Spotřebák u mě ale dělá určitě menšinu nákladů, vše mi vydrží nadprůměrně dlouho oproti ostatním (tím myslím řetězy, apod.) a materiál moc neničím, většinu bude dělat cena kol.
Uplne s tebou suhlasim, aj mne veci vydrzia moc dlho, komponenty vymienam skor preto ze si chcem kupit nieco nove, krajsie, lepsie, a ani nie tak preto ze to dosluzilo, cize take preratavanie x€/km sa mi zda trochu divne :-D
Ratal by som to tak, ze ked vyrazime, vela toho nespotrebujeme, voda, tycinka zo sebou a cestou domou mame v ceste oblubenu zastavku na benzinke, kde maju dobre pivko/kofolu, takze dame 2 kusky cca 50sk :-D cize jazdime za polovicu ako tych 100,– :-D
tak za rok 2008 byla investice do komponentu asi 10000 kc (predstavec, riditka, sedlovka, 3 ks plaste, rafek, vyplet…) a jestli nekdy zacatkem roku byl servis vidle, tak plus dalsich 1400 kc… z obleceni asi nebylo koupeno nic
najeto tak 3000 km (????) – na tech kilometrech odesel 1 ks plaste (poskozena patka), praskl rafek, zjistena napraskla riditka (koupena pro pripad nutne potreby nova) a to me jeste nejakej blbec shodil z kola, pritom praskla vnitrni skorepina prilby, novou jeste nemam, takze dalsi 3000 kc na novou prilbu :/ a ted se pro zmenu zase „neco“ stalo se Sidem :(
jinak naklady na bajk chci drzet do 15 tis. kc/rok vcetne bezneho opotrebeni a prubezne obnovy (koupe noveho ramu, vidlice atd.) plus nejake naklady na obleceni, vybavu atd.
Nesouhlasím:) Když řeknu, že celodenní vyjížďka je 100km(pokud se člověk nerozsedí na Buku:-)), tak 1kč za 1km je málo. Viz tu.
Ono je to celkom lacne, ked zoberies ze hodina squashu alebo plavania ta tu stovku vyjde tiez, a je to len hodina.
přesně tak, já třeba plavu za 80Kč/km. Někdy jen za 60,– :-))
Hodina plavání může být docela výživná, ale na kolo se kvůli hodině ani nevyplatí oblíkat.
Můj nejkratší okruh co mám tady od baráku je přesně na hodinu, převýšení jak kráva, a supr sjezd, takže vyplatí, když ti terén začíná hned za barákem.
Snad v zimě, aby člověk do jara nezreznul.
na zimu jsou běžky. Ale v létě po práci je to lepší než sezení u televize nebo u B-F
Tak to určitě. Jen mi přišlo, že chceš srovnávat hodinu skvoše nebo plavání s cyklistikou, jako by to bylo prašť jako uhoď.
Duše ti doufám taky nějaký zbyly, to by byla docela spotřeba :-))
toto ignorujte
Pokud bereš na piva, tak často víc. Celodeňáky se tomu málokdy vyhnou. Pokud bereš na matroš a celodeňák = 100km terénem, tak jenom na prostou údržbu/obnovu (tj. nepočítám upgrade) odkládám ročně do kasičky 5000,–
dneska to boli na moj vkus svinsky drahe kilometre…len nedavno som vymenil retaz, kazetu aj prehadzovacku a teraz som to bol vsetko povlacit po ukazkovych srackach… (ktore zacali zo suchej cesty takpovediac z metra na meter)
To jsi na tom skoro jako já… Ve čtvrtek jsem si přivezl kolo ze servisu (připrava na sezonu), stálo to dva litry, nový řetěz, vyměněné lanka, bovdeny, všechno čisté, funkční, naolejováno… a protáhl jsem to v pátek a dnes po venku v ukázkových sračkách (blato, sníh, led, voda, písek) mi už zpívá řetěz… No ale to bychom asi nesměli jezdit vůbec; je to prostě spotřebák ;-))
no tak proc kolo pripravujes na sezonu ted, kdyz pak jezdis znova v tech srackach??? tomu rikam uspesne vyhozene dva litry…
neodhadol som to. ale pre tieto pripady to riesim tak, ze pokial retaz bude po 3000 km uz presvihnuta, tak ju budem jazdit do uplneho konca (aj 15000 km, ved uz je to jedno) a potom ju proste vymenim spolu s kazetou
ono to už vypadalo, že zima u nás na jihu skončila…
a navíc už ten servis potřebovalo – po loňské sezoně (nějak jsem to na podzim nestihl)
njn tady bylo taky minulý víkend 14 stupňů a sníh nikde…
jinak ja to řeším tak, že na krosáka jsem naházel silniční kola, blatníky a odrazky..