Zdravim,ma te nekdo zkusenost s timto baikem,zajima me jestli je ok i na celodenni jezdeni,je hodne staveny do terenu ale tady budou urco profici:)))diky
Zdravim,ma te nekdo zkusenost s timto baikem,zajima me jestli je ok i na celodenni jezdeni,je hodne staveny do terenu ale tady budou urco profici:)))diky
mám model 2009 a akce přes 100km denně v terénu nejsou problém. Nový model se 140 zdvihu jsem jel jen chvíli na testu a přijde mi, že jede minimálně stejně dobře, ale ten zdvih navíc se hodí.
Do terénu rozhodně je
Přesně takhle bych ho zhodnotil taky. Souhlas.
Já mám 08ku. Je to supr křesílko, a polikač km. I s 120mm vidlou není problém vyjet i prudší kopec, ikdyž dolu by se možná talas z vyšších řad hodil, mám pocit že totiž ta F120ka je míň pohodová než zadní stavba :-(
A ještě co bych možná trochu vytknul, že ten bajk je zbytečně dlouhej a je občas trochu problém ho dostat do uzký zatáčky, ale to je asi mnou :-)
s vidlí souhlas, s délkou to bude fakt tebou :)
:´( Přestávám psát na BFko a začínám jezdit.
Správnej přístup
Mam stumpa 2010, na nem najeto zatim jen cca 900km. Zatim jsem nenasel zadny zasadni negativum. Nejvice bych asi vyzdvihl stoupani do kopcu. Krasne drzi prisatej k podkladu a plynule vyzobava nerovnosti. O sjezdu ani nemluve..Zatim nejdelsi vyjizdka byla asi 70km. Samozrejme je jizda pomalejsi, ale to zase vyrovnava to pohodli…
Tak to je parada,ja se ho snad dockam koncem cervna,uz se tesim:))
Můžu se zeptat jak tohle kolo jede po silnici, je jasné že dát třeba 100km jen v terénu se ne v každém prostředí dá, bydlím u prahy. Ptám se proto, protože na kole nechci mít mořskou nemoc. Přijdou ty vyšší zdvihy vhod i ne na uplně drsný terén? platí, že čím vyšší zdvih tím pomalejší na rovném terénu ? dík za odpovědi …
Při volbě rozumných plášťů, hlavně dozadu, jede velmi dobře. Já jsem třeba dozadu hodil X-Kinga 2.2" RS a jede skoro jako HT.
Prima umera cim vetsi zdvih tim pomalejsi na asfaltu v zadnem pripade neplati.
Taky mám 09 a jsem moc spokojenej. V podstatě souhlasím s tím co bylo psáno výš…
Můžete někdo porovnat rozdíly mezi 09 a 10? Jaký má jiná konstrukce zadku vliv na jízdu?
zejména při jízdě ve stoje nový model je těžší rozhoupat. Při silovějším nástupu u starého jdeš bez problémů přes půlku zdvihu /na open/ s novým mnohem méně. Obě kola byly comp tj s Triadem. S brainem jsem zkoušel jen 09.
nový je i kratší v efektivní délce horní rámovky, což mě už trochu vadí a musel bych vozit delší představec 105 cca, delší už by to kolo zabilo. Ze serie je tam 90 nebo 95 myslím u Lka.
při jízdě v terénu je to dost podobný, 09 mám víc v ruce tak mi přijde obratnější, ale to je podle mě fakt jen zvyk. žehlení zadní stavby je u obou excelentní. Šlapeš prostě pořád, terén neterén a pohoda. Z kopce jsem neměl možnost jet tak drsný terén, aby se projevilo 120–140 rozdíl. A myslím, že víc kompenzuje technika a morál než co by udělal zdvih.
Nazdar,ako sa chová predná vidlica pri absencii klasickej pevnej osky?
oni tam dávají DT RWS ten model s tlustší osičkou. Je to lepší než upínák, já osobně jsem dal lehčí kola a ty mají dráty 2–1,6–2 takže jsou méně tuhá a tudíž už to ten upínák nezachrání.
Seriové osazení je v zatáčkách tužší, kolo snáz „přetlačíš“ kam chceš. Vyšší rotační hmotnost ale zpomaluje reakci celku. Takže je otázka co preferuješ. Mě sedí obratné kolo co akceleruje. Kdo chce větší tank a nejezdí úplně čistě, bude mu víc sedět seriové RWS.
Dík, teď si přebrat jestli mi ten rozdíl stojí za 20 tisíc, nebo počkám na slevy letošních modelů.
20 je moc. 10 bych řekl, že stojí. S těma slevama. v roce 2009 byly spešly nejlevnější, letos už zdražili a na 2011 zdraží ještě víc. Takže bych s vyčkáváním nevyčkával až tolik :)
By mě zajímalo, jestli vůbec někdo kupuje za katalogovou cenu, protože ta mi vzhledem ke komponentům přijde občas pořádně napálená.
někdo asi jo. Ale většina lidí co už se v tom pohybují si buď koupí kolo na předobjednávku. A když má kliku má kolo před vánocema a za super cenu. Druhá půlka si počká na slevy po sezoně. Kdy dostanou ještě 5–10% proti předobjednávce, ale zase mají o rok starší model. Což pak při prodeji na bazaru je nevýhoda.
Většina prodejců má pořád nějaké akce, takže 10–15% je minumum dolů
Jen k těm starším modelům. Tam to má spoustu háčků. První nejdůležitější, že spoustu kol když budeš čekat na slevu, tak nekoupíš vůbec, protože žádná nebudou (tedy jak sám píšeš, tak je potřeba mít opravdu kliku; pokud už někdo ví, co přesně chce a je to něco více secifického, tak ani s tou klikou).
A pak ta cena ve slevě vůbec větší být nemusí než na předobjednávku, já měl třeba vždy na předobjednávky slevy opravdu velké.
A letos to u Cubu dovedli k dokonalosti, tím myslím, že nejen, že ve slevě nebude naprosto nic ze zajímavých fullů, ale maj v tom takový bordel a vyrobeno toho bylo tak málo, že ani nedodají všechny předobjednávky.
Letos je to ale vůbec nějaká krizovka, pořád je nedostpná spousta věcí od všech možných výrobců.
to máš pravdu. Pánský Lka, dámský Mka to je pak na podzim úzký profil. A top modely ty se většinou vůbec nevyprodávají.
beru to tak, že na podzim dostaneš 30% naprosto normálně – to je záležitost prodejce a ten se toho zbavit musí. Předobjednávka záleží na dovozci, v tom já se konkrétně až tam nevyznám podle značek. Kola kupuju přes dovozce, principielně jako předobjednávku, ale ve speciálním programu.
Docela pěkné ceny jsou teď a ještě je z čeho vybírat:
+1
Nespěchám na to, takže asi počkám, popřípadě vezmu Comp místo Elite.
klidně, stejně to časem budeš tunit :) a základ je rám a vidle
Já bral 09 s 30% slevou, což bylo –20 tisíc… už někdy v červnu… takže kupovat kolo za katalogovou cenu mi připadá jako nesmysl… nehledě na to, že po roce to skoro ani za půlku neprodáš… ono hlavně těch 64k katalogových bych za to nedal…
Já bych počkal na slevy modelů 2010… do léta…
Super kolo, nevim zda pockat ci ne, ale urcite se vyplati zkusit zavolat do obchodu tyto kola distribuujici. Vetsinou maji nejaky modely jako testovaci a tyto kola se pak prodavaji znacne pod cenou. Takhle jsme si ja koupil tuto zimu presne toho Stumpika o kteryho mas zajem za 36000. Najeto 300km, a myslim ze by to odpovidalo, jedinou vadu na krase byla malinka oderka na ramu (ted po dvou mesicih jezdeni uz je jich tam znatelne vic) a tot vse. Pokud chces dej vedet a poslu ti odkaz na obchod kde jsme to koupil.
někdy jsou naopak ty tesťáky dorvaný strašně. Je to trochu loterie. Obecně je dobrý se vyhnout tesťákům dovozce, který je půjčuje na závodech a obchodům na test akce. Relativně solidní bývají tesťáky ve vlastnictví obchodů, ty se servisujou alespon občas
proc kupovat ojetej testák, kdyz je mozno koupit lonskej novej model za podobnu cenu
Samozrejme, je potreba to koulo zkouknout popr. si ssebou vzit kamarada ktery na necem podobnem sedel a muze rici ze to je OK. Jinak pokud je podobna cena + 2000 tak bez pochyby vzit novy. Poku 4000–5000 tak uz mozna bych zapremyslel.Nicmene to je kazdeho rozum
destičky, střed, ložiska náb a zadní stavby a jsi na 4000 jen to fikne a navíc máš jetý kolo. Je to fakt dost ošemetný. U fullu navíc i riziko u tlumiče
Přispěju svou vodou do mlýna, mám SJ FSR Elite 2010. Být tebou, tak nečekám na slevnění modelů 2011, ale vemu 2010, ještě některé modely jdou sehnat za rozumný peníz. Jinak řazení 2×10 nebo 3×10 nepovažuju u modelů 2011 za přínos, spíš právě naopak a kurvítek typu boostvalve do tlumičů taky ne.
Koupil jsem Spešla loni v první polovině listopadu, nejdelší vyjížďku jsem dal asi 85 km. Rozhodně není problém 100 a více km na celodenní ježdění. Předtím jsem jezdil 3 roky GT I-Drive 5, který byl cca o kilo a půl těžší a dával jsem 120 km vyjížďky přes 2 km převýšení i na něm. Spešl je lehčí, do kopců mi přijde ještě jezdivější, než to GT, tak to nebude problém. Systém funguje fakt dobře, když je tlumič úplně otevřený, tak se při šlapání lehce houpe. V terénu to ale asi nepoznáš a na silnici na tlumiči Triad přepnu na Propedal a nehoupe téměř vůbec a přitom je stále citlivý na nerovnosti. GT mi v tomto přišlo sofistikovanější, oproti Spešlu se nehoupalo téměř vůbec ani při otevřeném tlumiči při jízdě na silnici. Spešl jde hodně ochotně do zdvihu, musel jsem ho trochu přifouknout na cca 170 psi, aby byl trochu progresivnější. Minulou sobotu jsem totiž trefil ve sjezdu v listí díru, asi byla hlubší a byl v ní ostrý kámen, protože tlumič šel na doraz a cvakl jsem duši o ráfek a to jsem měl balona RK 2.2" nafouknutého skoro na 3 atmosféry :).
pokud měl ten šutr ostrou hranu, cvaknul bys cokoli. Ani nemusíš jít na doraz tlumiče. Už se mi to povedlo například na ofrézovaným asfaltu, při špatným doskoku :)
jinak na SJ je dobrý pořešit UST. Kolo umožní jet nad hranici dušového řešení :)
Zřejmě ta hrana byla ostrá, ale nezkoumal jsem to. Jinak bych asi necvakl. Bylo cítit cvaknutí, ale ještě cca 100 metrů jsem ujel, než to jednorázově ušlo během pár sekund :). Naštěstí ten hlavní sjezd jsem sjel téměř celý, chybělo asi 20 metrů z altánku :).
Já bych to spíš viděl než UST, tak ty duše, co nejdou jen tak píchnout :). Cenu bych cca 300 za kus obětoval, váha 120 gramů je úplně v pohodě.
myslíš, že je necvakneš? nebyl bych si tak jist.
UST má hlavně tu výhodu, že má silnější boky a rozříznout je o kámen je už smůla. plechy, dráty, sklo, keramické střepy to je smrt i UST.
No to nevím, ale na fullu necvakám tak často :). Ale asi budou o hodně odolnější, než klasická duše.
Ty duse s tmelem uvnitr bych nedoporucoval,jsou tezsi nez normalni a min spolehlivejsi nez tmel v UST. Porad tam je duse, ktera se mozna zalepi a mozna ne a ta vaha navic na obvodu, brrrr.
Navic kdyz presednes na bezduse tak si budes myslet ze ti nekdo vymenil vidli i tlumak, je to znatelne pohodlnejsi.
Ahoj, potřebuju radu s velikostí rámu. Chci koupit SJ FSR 2010 a rozhoduju se mezi L a M. Mám 180 cm. V obchodě mi řekli, že je to tak mezi. Pomůžete mi?
Mám 09L a 183 cm a je mi tak akorát,M bych určitě nechtěl a jelikož je 2010 kratší tak bych vzal L.
ty rámy se liší (velikostně) podle modelového roku?
09 byl úplně jiný na 120mm zdvihu,ale byl prostě delší,někomu to vadilo,někomu ne,ten nový jsem zkoušel a byl kratší,ale ta délka je takový dnešní normál.
Díky za radu, L.
Mam SJ Elite 2011 velkosti M.Meriam 170 cm a je mi akurat ale sedlo mam posunute skoro max do zadu.Takze v tvojom pripade by som urcite bral L.
Ber eL. Mám model 2010 velikost eL při výšce 178cm. Jak tu padlo již několikrát, od r.2010 je eL o něco kratší…Zkoušel jsem i eM a eL mě padlo prostě lépe. Již na něm mám asi 4000km a spokojenost.
o SJ už tu bylo popsáno hodně, v zásadě se u Compa ale i některých vyšších řad shodují tyto odpovědi:
Pokud pominu váhu proti jiným řadám, je důvodem kritiky jejich výdrž, nebo investicí do lepších klik něco výrazněji pocítím?
rozumím, že výhody lehkých zapletených jsou poznat, takže jediným dalším důvodem kritiky těchto kol je jejich pevnost. Nebo mi i zde něco uniká?
je to spíš jinak.
kritizuje je stejná u všech shimano klik.
bavíme o SJ FRS, klidně bych je nechal a měnil až po opotřebení. u SJ HT bych je měnil hned, tam patří lehčí kola.
jak by jste srovnali stumpjumpera fsr comp se zdvihy 140/140 vs. camber fsr expert 120/120. Muj nakup fulla se blizi den ode dne vice a padli mi do oka tyhle dva jako jeste relativni moznost… Pac mam docela obavy se zdvihu 150mm, ktere jsou na kolech co volim… :-( Obrovity zdvihy na toulani vysocinou nepotrebuju sice mam rad obtiznejsi teren, korenovite stezky a prudke a rychle sjezdy ale zase se chci v poho presouvat i po asfaltu a nestracet tak mnoho sil pri vyjizdkach 50–70km.
Myslím, že nemusíš mít strach ze 140 mm zdvihu. Na Vysočině to užiješ. Při volbě rozumných plášťů je bajk hodně svižný a jezdivý. I na asfaltových přesunech nemám větší průměr na HT, než na SJ FSR, rozdíl je možná ± 0.5 km/h.
tak to je velice prinosna odpoved, jestli je to tak tak bych asi zvolil stumpa. Preci jenom kdyz to vemu skrz prevody tak 11–36vzadu a 22,33,44 vpredu je nejtezsi stejny jako na mem HT. Osobne bych jak rikam radsi neco 120mm zdvihy ale asi bych si zvykl i na vyssi pac preci jen jednou ci dvakrat za rok vyrazim i na hory. S mladou ci kamosema se spise tak toulame nez trhame casove rekordy. Co na rovinach ujedou to je v terenu dozenu :-D Jeste cekam na nabidku od jednoho mistniho clena kola testovaciho santa cruz a uvidim…
Nevazil si sveho stumpa teda jestli mas Lko ???
Vážil jsem ho na jaře, bez doplňků samotný bajk měl těsně pod 12.5 kg ve stávajícím setupu, vážil jsem na analogové váze, ale několikrát. S podsedlovkou, pumpickou atd. má těsně nad 13 kg. Jinak nový byl tak o skoro půl kila těžší. Dal jsem lehčí pláště a menší kotouče.
Předtím jsem jezdil fulla 130/130, GT I-Drive 5, a Stump jede líp a je svižnější i do kopců. Nejen proto, že je o kilo a půl lehčí, ale i geometrie tomu nahrává. I když GT bylo taky celkem jezdivé, neměl jsem problém přes 100 km a 2 km výškové více v terénu.
hmm tak to by slo, vcelku normalni vaha. Nechapu proc to vyrobce neuvadi. Plaste na vymenu je samozrejmost a to je hned 250g dolu a vybavu typu pumpicka, lepeni flaska na kole nevozim… Od toho mam camel ;-). Tak bych se u letosniho compa mohl dostat pod 13kg bez investic navic ne? Doufam teda… Mno nic pockam na toho santu a po nedeli nalitnu do kseftu na prohlidku nazivo a uvidime jestli stump nebo camber. Ale presvedcuje me ten stump comp i kdyz barevne se mi na foto moc nepaci.
wow tak tohle je parada… Zas jedny motivacni :-D
Ten je hezký.
Tady máte ještě video se SJ v téhle barvě, fakt je povedená. Ale jak píšu, na živo je ještě lepší.
jj diky pekne, dnes letim nahlodat prodejce do obchodu tady u nas a kdyztak to jisti Brno
U toho Cambera je ještě rozdíl v materiálu. Camber se vyrábí ze slitiny, kterou Specialized označuje M4, Stumpjumper ze slitiny M5. Rám ze slitiny M4 je méně tuhý, tzn. Camber má nižší tuhost, než SJ.
na 2012 už i camber bude z m5
Ale jen verze Expert. Nižší Elite a Comp zůstávají na M4. Taky koukám, že pro rok 2012 vypadla nejvyšší verze Pro (karbonovou 29 za 150 tis. nepočítám).
Camber mi přišel, i přes nižší zdvih, daleko línější než Stump.
Jeste me tak napada vaha, at googlim jak googlim vahou tehle kol se nikdo nechlubi a vsude je vyrobce neuvadi… :-(
Vyplatí se stumpjumpera koupit s tím tlumičem s brainem, nebo stačí ten obyčejný tlumič triad? Bavím se o bazarových kolech. Bez brainu 32 s 36 000kč.
záleží co preferuješ za projev. S Triadem to je fajn, možná dokonce lepší, když se třeba v alpách škrábeš hodinu po hladký šotolině, není blbý to zavřít úplně. Nejen šetříš síly, ale co je možná lepší je to zamčený v nulovým sagu a tudíž máš lepší geo na stoupání. U dlouhých sekcí na malou pilu to oceníš hodně
Malou pilu moc nejezdím, jezdím hlavně po těch našich kopečkách. Nejdelší výjezd asi typu Lysá hora.
Já si nějak nedovedu představit, že to může být tak dokonalé, že po rovině je to zamklé, ale při rázu se to okamžitě otevře. Si myslím že to musí být docela na úkor citlivosti. Jo, je to můj první full, resp. bude, pokud se vše podaří.
mám epica s brainem a sj (120zdvih) s triadem takže to srovnat dokážu. Ten brain pokud ho neutáhneš fakt na fest, tak se stejně v hodně silovém nástupu utrhne, na rovince když šlapeš dobře tak to je jak pevný kolo. Záleží jak to nastavíš, já to vozím utažený na půlku když jezdím 80% asfalt/šotka (jízdy po práci) a když jedu dál a víc terénu, tak to mám úplně povolený.
Naopak triad na open je neuvěřitelná žehlička s tím, že to na rovině i při dobrém šlapání pohupuje. Na propedal už to je lepší a dá se na něj jet i delší výlet v lehčím terénu. u modelů se 140 to je trochu jinak na ukor citlivosti a méně to zase pohupuje, takže tam už bych vzal triad jednoznačně.
Takže na brain se se 140mm vykašlat? Bych čekal právě u většího zdvihu ho vzít, ale asi je to už lepší konstrukce rámu u té 140mm verze což?
já si zase myslím, že čím vyšší zdvih, tím líp bez brainu.
Nedá se říct, že je to lepší konstrukce rámu, jen to chodí jinak. Částečně pod tlakem poptávky, která žádá jezdivé vysokozdvihové fully, požadavek na citlivost je přesunut více do pozadí.
jezdil jsem jak Epica 2011,2012 tak SJ FSR 2012 a BRAIN jednoznačně super … u SJ FSR je nastavenej víc na „pohodlí“ takže použitelny jsou akorat 2 polohy – uplně nejvíc zamknuto a jedna za tím … odemyka se to přesně kdy potřebuješ a funguje to výborně… za mě zase jednoznačně s BRAINem
No.1
houby jezdils 2012 SJ fsr :-) Ja uz od zari plaaaacu a netrpelive cekam az po novem roce prijde… :-( zitra na veletrhu se tesim az ho uvidim nazivo :-D
někdy se podaří mít nové modely S hodně brzo. Třeba už v září. Ale jak to je u 2012 nevím
nechci tě naštvat, ale jezdil jsem na nich poprvé už někdy v létě. Datum přesně něvím pže na tričku z Dealer Event Kouty není :)
Jsem čerstvým majitelem verze PRO, čili s brainem. Jde to celkem slušně nastavit, aby ti to vyhovovalo. Původně jsem chtěl bez mozku, ale pak jsem si to trochu projel a vzal braina. Kdybych měl při koupi možnost s triadem, vzal bych to taky.
Ale, spíš bych se u kola tohoto zaměření klonil k té bezbrainové verzi.
Ještě doplním, že u stumpa je ten brain nastavenej trochu jinak, než na epicu. Přišlo mi, že ne epicu je víc „na tvrdo“.
já to vždycky přičítal spíš rozdílu zdvihu. 100ka je progresivnější a působí to jako pevnější.
Je to možný. Mě se zdála taková ta hrana otevření toho brainu u epicu taková hodně znatelná a stumpa o něco míň, ne tak ostrá.
Jinak, kdybych někde narazil třeba na bazaru (nebo na ebayi se občas objeví) na triada za nějakou dobrou cenu, tak bych ho na zkoušku vzal :-)
se dá sehnat blbě :(
podle mě je to nejlepší tlumič. V podstatě RP2 s možností lock navíc. RP23 je zbytečnost a je to vynucený univerzalitou, aby to šlo k co nejvíc systémům – provedení pro 2012 radši ani nekomentuju – to z toho udělá akorát RP2 pro 99% použití. Open/PP/lock dobře sladěný s charakteristikou rámu je IMHO to nejlepší co můžeš mít.
Je to určitě nejuniverzálnější v té variantě open/pp/lock, ale asi ne každému tam ten lock na RP2/RP23 chybí (na druhou stranu někomu určitě ano).
I když mám na všech svojich tlumičích díky nízké nebo aspoň spíše nižšímu nastavení komprese i pp poměrně aktivní, tak mi stačí i pro jízdu ze sedla. Sice to neudrží zcela bez hnutí zadní stavby při jízdě ze sedla, ale stačí mi to i na delší jízdu ze sedla.
Lock je vždy takový ošemetný. I když ho dáš zrovna na pěkném povrchu, tak nikdy nevíš a pak kolo čepy více trpí.
Stejně tak na vidlici mám lock nastavený na dost malou sílu otevření, jen tak aby mi to hraničně udrželo vidlici při jízdě ze sedla, takže i ta jde do zdvihu už při poměrně malé ráně.
Provedení 2012 u Fox tlumičů taky nechápu, i když osobně je mi to fuk, protože stejně díky nižšímu internímu nastavení komprese používám propedal vždy na trojce, takže u 2012 bych na tom byl pořád stejně (kolečkem samozřejmě tu přepínací polohu bych měl na open).
I když si dokážu představit, že na houpavějším rámu někdo bude přepínat páčkou třeba mezi 1 a 3 propedalem a bez něj jezdit nebude vůbec, zvlášť když u tlumičů s BV není téměř cítit ta počáteční hranka při zapmnutém propedalu.
ten lock je nejlepší právě v tom, že se zamkne v nulovém sagu. Pokud k tomu je vidle se snižováním, tak to do prudkých kopců jede skoro líp jak HT, ta změna geo je fakt znát.
co se týče opotřebení čepů při zamknutí, to já pokládám za urban legend z dob začátek fullů s lockem. Kluci co závodí na 96 s lockem s řidítek tomu dávaj na XC hroznej kouř a není to o moc víc vymlácený než třeba Anthemy který mají jen RP23. Nejčastěji máš vůli v pouzdře tlumiče a ta se udělá ať jezdíš zamčeno nebo otevřeno.
Snížení sagu je dobře, to je s platformou taky. Nulový sag při locku by mi naopak už hodně vadil. Více než platforma + snižování vidlice kvůli geometrii do prudkých výjezdů nepotřebuju, většinou mi stačí jen platforma + snížení o 2cm do mezipolohy a mimo extra prudké výjezdy by mi nulový sag rozhodil geometrii.
Snížení zdvihu vidlice Ti geometrii rozhodí vždy, ne?
Těžiště se posune dopředu, tlumič se odlehčí … .
U fullu jednak potřebuješ kompenzovat změnu sagů ve výjezdu (nárůst sagu tlumiče a pokles sagu vidlice ve výjezdu).
Takže pokud jen tohle kompenzuješ, tak to geometrii vůbec nerozhodí, ale naopak pomáhá zachovat jak by měla být.
A v hodně prudkém výjezdu se hodí i větší změna než jen to dorovnání sagů, takže v tomhle případě geometrii schválně rozhazuješ a pomáháš si tím.
Jenže to používáš jen ve výjezdu.
Zamykání tlumiče když už by tam bylo, tak by se hodilo i na asfaltový přejezd na rovině, kde samozřejmě snižovat vidlici nikdy nebudu. A rozhození geometrie nulovým sagem mi bude vadit.
A když bych tedy měl vidlici ve středu snížení (např. 20 ze 40 mm) a upravil si nastavení sagu na tlumiči jako optimum právě pro tuto polohu, tak jaké to má negativa? Jen bych podotknul, že můj Talas RL je na nižším zdvihu víc citlivý a Triad bych na svou váhu musel mít při 20% sagu dost přefouklý, a když si snižením vidlice o 20 mm těžiště posunu dopředu, tak je sag podle tabulky a váhy
A velikost pro 175cm jezdce? TeĎ mám řidítka od sedlovky 76cm, sedlo vysoko od středu taky 76 cm.
to NEJLEPSI co muzes UDELAT :-)
Specialized No.1
Myslím, že vlákno přímo pro tebe :)
ano a musim se opakovat Specialized No.1
O tom nikdo nepochybuje, nemusis to znovu psat.
+1
Spešl Pitcho!
Zdar, přemýšlím o koupi Spešla Stumpjumper FSR Comp 11, doposud jsem jezdil starší spešl enduro, poslední rok jezdím spíše v klidu, techniku, enduro mi nyní přijde jako zbytečný tank. Pevnosti rámu stumpa bych se tedy nebál, očekávám že bude svižnější, ale jak je to s hravostí ? Bude minimálně stejně obratný ? Nemáte někdo zkušenost ? Dík
Zdar, přemýšlím o koupi Spešla Stumpjumper FSR Comp 11, doposud jsem jezdil starší spešl enduro, poslední rok jezdím spíše v klidu, techniku, enduro mi nyní přijde jako zbytečný tank. Pevnosti rámu stumpa bych se tedy nebál, očekávám že bude svižnější, ale jak je to s hravostí ? Bude minimálně stejně obratný ? Nemáte někdo zkušenost ? Dík
mam sice comp 2012 a s hravosti vazne nemam problem… Super,mega, maxi, universal :-D Jsem spokojen a vim ze mi vydrzi spoustu ale opravdu spoustu let ;-)
mam letosni model. A hravosti bych se vubec nebal ;-)
Dík za odpověď, nemohl by jsi mi poslat na mail pár tvých postřehů ?
www.bike-forum.cz/…vs-2011.html
zkus toto treba ti to pomuze…
tak prvni zadrhel u meho stumpa. Dostal se mi bordel do vorechu tak bych si jej rad vycistil sam nez to davat nekam do servisu. Nema nekdo tucha jak na to? Ted v poslednim velu jsou navody asi na tri druhy ale nejak jsem to podle toho nedal… Na kazete snad tu hvezdicovou matku sundavat nemusim ne ? melo by to jit nejak vycvaknout ta kazeta ? Je tam pevna osa vzadu a na kazde strane jen 17" kterou kdyz vytocim tak mi vyjede jen ta vnejsi osicka co se v ni mota osa…
stumpjumper fsr comp 2012
SERVISNÍ MANUÁL – 2008 Specialized Stumpjumper FSR Comp – PROSÍM O ODKAZ !!!! ČEŠTINA BUDE VÝHODOU ALE ENG PŘELOUSKÁM… DÍKY
Zkusím to dát sem, bo BF ví vše. Kámoš se na mně obrátil, zda někdo nemá nebo neví, jak je uložený spodní čep na stumpjumperu FSR 2016. Nezdá se mu rozdíl mezi krytím levé a pravé strany, viz. nákresy. Nevíte někdo jak je to tam přesně? Díky.