Ahoj lidi, chci se Vás zeptat, vy co už máte celopéro a na zadním tlumiči máte locaut, zda ho používáte. Pokud bych ho zamknul na rovné silnici, tak kolo tak nepruží a jede rychleji, jenže nevím, zda se tlumič neničí, co myslíte?
Ahoj lidi, chci se Vás zeptat, vy co už máte celopéro a na zadním tlumiči máte locaut, zda ho používáte. Pokud bych ho zamknul na rovné silnici, tak kolo tak nepruží a jede rychleji, jenže nevím, zda se tlumič neničí, co myslíte?
Od toho tam ten lock přece je :) Pokud na tom kole nebudeš poskakovat a nebo nevymeteš půlmetrovou díru, tak se mu nic nestane. Nevim jestli je to i případ locků u tlumiče, ale u vidlic je i nějaká ochrana proti průrazu, kdy se pružení odemkne pod větší ranou.
Některé tlumiče ochranu proti proražení mají, RS třeba ano. Ale je nastavená na extra velkou sílu, já zkusil jednou na místě otestovat a stejně se neotevřel.
Já bych se tedy dlouhodoběji bál plný lock používat mimo slušné silnici (už třeba jen ve sjezdu na trošku rozbité silnici). Ideální to pro to kolo ani tlumič nebude. Určitě bude dostávat mnohem větší kapky než zamčená vidlice, kvůli výrazně větší váze na zadním kole.
Ono taky dnes moc tlumičů lockout nemá vůbec a má jen nějakou platformu. To je pak jiná, tam i když se platforma (třeba propedal) nastaví na maximum, tak se to chová už celkem blízko locku, ale pořád není při velké ráně problém tlumič otevřít a to už je pro tlumič mnohem lepší (a pro jezdce taky).
Tak předpokládám, že bytelnost locku na tlumiči bude právě kvůli mnohem většímu zatížení zohledněna v konstrukci. Sám teda lock na kole nemám a nechybí mi.
No ale to je stejně k ničemu tak velká síla potřebná k otevření locku. Na místě dynamicky dám určitě 1500N sílu a tím sem ho neotevřel.
A určitě není třeba více, než aby tlumič udržel dupání ve stoje. A to u mě udrží u tlumič s compresion max v pohodě i propedal na dvojce. Pro těžké jezdce s větší silou to možná bude stačit taky a když ne, tak propedal na trojce musí.
o tlumak bych az tak strach nemel. spis si myslim, ze dostavaji vic zabrat cepy a jejich ulozeni…
tlumice s Lockem jsem mel 3
pruzinovy DNM ST12RC -to melo sice zamykani na riditka ale vydrzelo to fungovat chvili a pak to dycky prestalo fungovat a muselo se to naplnit znova
Fox Float RL-na ten vzpominam jako na nejlepsi tlumic co jsem mel,citlivej,lock a navic mel menitelnej zdvih.U nej se to dalo prorazit a poskodila se tam takova podlozka ktera pak mohla i poskodit zevnitr pistnici
ten mam scott equalizer a ten ma prej ochranu proti prurazu ale zatim me nikde nepustil.Vicemene ale zamykani pouzivam jen na jizdu po silnici do kopce kdyz jedu ve stoje
obecne je ale zamkyani urceny jen na silnici a pokud se neprorazi narazem tak se to neposkodi
Zdar lidi, díky za názory, snad ještě nejaké budou :-)
po čase zjistíš, že lock out vůbec nepoužíváš. Zrovna včera jsem na hladkém asfaltu lock out použil a zdálo se mi divné, že cítím i nejmenší nerovnosti a tak jsem ho okamžitě vypnul. Hodně záleží na konstrukci zadní stavby, některé systémy lock out nepotřebují.