jsem na dovolene na Slovensku, tohle mi dal kamos. je to oficialni z Ministerstva pôdohospodárstva SR.
ktera jsou vlastne „legal“ ??? cervene, nebo zelene?
nemate nekdo adresu na kompletni ztazeni?
jsem na dovolene na Slovensku, tohle mi dal kamos. je to oficialni z Ministerstva pôdohospodárstva SR.
ktera jsou vlastne „legal“ ??? cervene, nebo zelene?
nemate nekdo adresu na kompletni ztazeni?
A co Ti dal kamos?
mas tehotenske testy nebo co?
:D
Ak Ti dal toto: wags.nlcsk.org/LC/Default.aspx
..tak si pozri vysvetlivky a uvidíš, že červené je spevnené a zelené je nespevnené. :) Legálne je aj červené aj zelené. Nelegálne by malo byť iba to, čo v tej mape nie je.
btw.. Firefox má problémy s tým linkom, tak buď si nahoďte IEtab alebo použite IE/Opera.. ;)
ano tohle :)
Minister Jurena & spol. tvrdia, ze sa moze jazdit vsade, mimo volneho lesneho porastu. Ich zakon vsak tvrdi nieco ine. Ze mozes len po tych cervenych, zelenych a vyznacenych trasach. Ked sa ho na podrobnosti rozoznania povolenej a nepovolenej cesty opyta v TV diskusii moderator, minister ho sprdne ako maleho chlapca, ci uz bol niekedy v lese a ci uz videl niekedy lesnu cestu. Ze vraj ju rozozna aj male decko. Takze mu davam 2 prikady: Priklad 1: Podla wags.nlcsk.org/LC/Default.aspx je na tomto obrazku spevnena lesna cesta (cervena) – teda rozpoznat by ju malo aj male decko. Realita je taka, ze je bez zasahov neprejazdna aj pre LKT (koli fakt velmi hlbokym bazinam, ktore su plne vody), prejazdna na MTB je, pretoze je tam chodnicek…
Priklad 2: Podla wags.nlcsk.org/LC/Default.aspx je toto (dobre, nie presne toto ale rovnako vyzerajuce pokracovanie tohto o par sto metrov dalej) lesny chodnik a podla zakona sa tu jazdit nesmie. Podla Jurenu by na to prislo aj male decko.
Priklad 3: Lesna cesta: toto je povolene, nech sa paci, zajazdite si na Slovensku… www.bike-forum.cz/…m/491068.jpg
Jurena stale blaboce o 40 tisic km lesnych ciest a o obvode zeme okolo rovnika. To, co z toho je zjazdne (koli rozbitosti, podkladu alebo sklonu) nepovie. Ako by som sa ja s nim bavil o pitnej vode a daroval mu mapu vsetkych riek a potokov a povedal mu, ze ma k dispozicii miliardy kubikov vody. A dalsiu ze moze oblizovat ako rosu z listov rastlin kazde rano.
… a vodu pozna aj male decko
túto ryhu vyjazdil nezodpovedný biker.Okamžite zavrieť do basy.
To je výroba singlu, respektive dvou vedle sebe, aby se bikeři nesráželi v protisměru.
takze i ty zeleny? hmmm, jedu :))
Zelena lesna cesta. Metoda tazby (algoritmus):
A este obrazok
Dolezite je, cele to ignorovat a aj nadalej v lese mimo CHKO a NP jazdit, kade chces. Mapa wags.nlcsk.org/LC/Default.aspx nie je pouzitelna mapa, Jurena nie je normalny a MTB nie je zrazanie lesnikov v lese a bludenie v odlahlych oblastiach bez poznania traumatologickeho planu (tak nejako je ten zakaz oficialne zdovodneny). Musime skratka ukazat, ze ten zakon je blbost a to ukazeme len tak, ze aj nadalej budeme jazdit aj po neznacenych chodnikoch a napriek tomu sa neznizi pocet zrazenych drevorubacov a pocet zranenych bikerov v odlahlych oblastiach, ktori nezvladli teren ci lesnu zver (stale este volne parafrazujem oficialne zdovodnenie tej novely).
Pre CHKO to neplati snad. Ved aj Male Karpaty su CHKO.
Platí to aj pre Malé Karpaty, platí to pre všetky lesy na Slovensku bez rozdielu toho, či sú v chránených územiach alebo nie. Akurát že v CHKO a NP je jazda mimo ciest (účelových komunikácií) vyrazne obmedzená už dávno zákonom oochrane prírody, takže tam sa novelou lesneho zakona v podstate veľa nezmenilo. Takže ani v Malých Karpatoch si predtým nemohol jazdiť po lesných chodníkoch, pretože to je CHKO a tam môžeš jazdiť len po značených trasách a účelových komunikáciach a lesný chodník nie je účelová komunikácia. Pravdou je, že v CHKO a najmä v NP akési obmedzenia majú ešte aké také zdôvodnenie a logiku z hľadiska ochrany prírody. Ale v bežnom lese, ktorý nie je CHKO, nie je žiadne logické alebo odborné zdôvodnenie, iba to parlamentné: ochrana drevorubačov pred rýchlojazdiacimi cyklistami a ochrana cyklistov pred sebou samými a medveďmi.
V Karpatoch sa dalo !!! Iba v niektorych lokalitach boli kusky zaradene do 3.pasma ochrany, inak to bol druhy stupen.
V druhom stupni ochrany prírody môžeš na biku jazdiť iba po značených trasách a účelových komunikáciach. Definícia účelovej komunikácie existuje, nejdem ju hľadať, ale chodník nie je účelovou komunikáciou. Takže v CHKO (čo je 2. stupeň ochrany) nemôžeš po chodníku jazdiť (pokiaľ nie je vyznačený ako cyklotrasa) a toto platí už pár rokov. problém s tou debilnou novelou je v tom, že de facto tieto obmedzenia rozširuje na všetku lesnú pôdu na Slovensku, bez ohľadu na stupeň ochrany.
Co sa tyka CHKO uz davno IvanO zverejnil takuto analyzu, ktora doposial nebola zatial spochybnena:
Co sa tyka CHKO uz davno IvanO zverejnil takuto analyzu, ktora doposial nebola spochybnena:
Presne, chodnik JE ucelova komunikacia.
No, nie je to až také jednoznačné, pretože v tej norme sa tam hovorí, že je to účelová komunikácia určená najmä pre peší pohyb osôb. Ale to by sme ešte obhájili, pretože keď je to „najmä“, tak je to aj „nielen pre“. Horšie, že tá norma mimo lesnej pody v CHKO neplatí, tam platí Cestný zákon, kde je síce účelová komunikácia definovaná vágne, ale je zaradená medzi „pozemné komunikácie“ a tie sú definované tak, že medzi ne chodník nepatrí (majú cestné teleso, rigoly a pod.).
Ale dosť pravotárstva, poďme bikovať a just na nejaký lesný chodník :-)