• hribik A1

    ake mate skusenosti ohladne bezpecnosti pri jazde na ziletkach? napriklad jazda dole kopcom po priemernych az podpriemernych cestach (hrby, jamy), riesenie necakanych krizovych situacii na ceste, ovladatelnost pri nutnosti prudkych manevrov atd.? pretoze v tychto aspektoch sa mi vyrazne lepsie javi cross alebo bajk. zacinam to videt tak, ze cestak je rychly po rovine a do kopca, bajk z kopca, pretoze netreba tak brzdit

    tato tema ma zacala zaujimat prave v suvislosti s nedavnym padom na neprilis velkom hrbe v zatacke cesty co mala inac kvalitny povrch a ta jama tam bola jedna z velmi mala, navyse umiestnena tak ze som ju pri pohlade do zatacky prehliadol. nove zaciatky su take vselijake. vyberam si uz len cesty podla prisnych kriterii a pri prejazde mestami (chodci, krizovatky) a dole kopcom (jamy, hrby) jazdim uplne pomaly, miestami vyrazne pomalsie nez by som na tom mieste siel s hajtrovicou

    0 0
    • nooski  

      Jezdil jsi někdy déle na lepším silničním kole? Po rovině to jede jako střela, do kopce to šplhá s lehkostí, o které se biku nemůže ani zdát a z kopce to taky dobře sviští díky kratšímu rozvoru, strmější hlavové trubce a nižšímu těžišti. Jo pokud jsou ve sjezdu velké díry, tak se jede lépe na biku, protože se na něm mnohem lépe brzdí, ale ani na silničce to není žádná katastrofa. Jinak dírám se vyhneš nebo přeskočíš. Kanály objíždět velkou oklikou a dávat si bacha na štěrk v zatáčkách a na železniční přejezdy, které se silnicí často nesvírají 90° úhel ;-)

      0 0
      • hribik A1  

        do kopca a po rovine to ide ako strela, to suhlasim, ale o tom tato tema neni. ani o tom ci je nieco pohodlne, ci to na dlazdicach drnca a podobne. na dlazdicach to drnca ale nevykatapultuje ta to. mna zaujimaju prave tie diery vo vysokej rychlosti – ako sa s tym vyporiadat, niekedy je problem vsetky 100%ne obist, ked si nejaku nestihnes vsimnut alebo je ich moc…cez kolaje jazdievam tak 10. „dlhsie“ som jazdil len na hajtrovici, pomer najazdenych kilometrov na nej a na sucasnom cestaku je cca 15:1

        0 0
        • nooski  

          Já se vždycky utěšuju tím, že RB má hold sjezdové geny a nějakou tu případnou ránu ustojí :-) Děr jsem vymetl dost a kolo drží – jestli si chtěl slyšet tohle. Zase se člověk o ten stroj nemusí až tak bát.

          0 0
          • hribik A1  

            to ano, rozpadnut sa nerozpadne ani ten moj. ani pri tom pade sa mu prakticky nic nestalo okrem jedneho pokruteneho pedala ktory bolo treba vymenit. to v tomto smere je horsie jazdit s mestskou pleckou. ta nielenze ma podobne jazdne vlastnosti, ale este aby sa jeden bal ze sa mu ta zhnita stara plecarna rozpadne pod zadkom :-D

            0 0
        • RoadMan  

          řešení krizových situaci – už jsem jich řešil až až.. některé byly hodně o hubu a mojí vinou.. moc jsem to řezal.. a po zkušenostech kdy jsem byl hooodně moc blízko nárazníku avie jsem se v tomhle zklidnil.. ale rychlé průjezdy zatáček mě baví pořád.. takže jsem včera u nás na průtahu najížděl zatáčku v pravým úhlu v rychlosti 55kmh a v prostřed jsem chytnul díru.. nedalo se jinudy takže jen následovalo nepěkné slůvko.. :-)

          0 0
          • hribik A1  

            prave na rychle prejazdy zataciek a hrbate cesty si bravam hajtrovicu, predsa len ma lepsiu stabilitu na ceste a odpruzenie, co minimalizuje riziko padu, ktory by hlavne na prietahu plnom aut mohol byt znacne nebezpecny

            0 0
            • RoadMan  

              bylo to už k večeru kolem 7 takže celkem klid.. někdy mě to prostě chytne a nehledím na materiál.. jen věřím plášťum že podrží.. a drží..

              0 0
      • MlokCZ  

        I když jsem jezdil na silničce dost let, tak jsem se skákat vždy docela bál. Sem tam takový téměř nulový skok ano (nulový je myšleno, že je tam jen díra, takže nemusím skočit výškově výrazně nad vozovku). Ale skočit něco malinko většího už ne, ono když se nejezdí pláště úplně nabušené, aby ze mě silnička nevytřásla duši, tak pak prorazit na silničce je hned.

        Co jsem teď pořídil na asfalt to hybridní HT, tak tohle je paráda.

        0 0
    • jecnak  

      Silnicka je tak bezpecna jak zkuseneho a bystreho jezdce sedla. Samozrejme to ma limity. Ale jinak je samozrejme rozumnejsi vybirat kvalitni povrch, protoze to nejen lip jede, ale je to i pohodlnejsi. Kdo by mel pozitek jet po rozsekany okresce.

      0 0
      • hribik A1  

        tak to je jasne. ja zatial na nej az tak moc najazdene nemam, a aj teraz tak 10 % celkovych km. keby tak tych kvalitnych ciest bolo viacej…

        0 0
        • RoadMan  

          jednou jsem natrefil na prostějovsku na silnici 6km kostky.. to bylo něco.. at mi někdo říká že karbonová vidle něco ztlumí.. a když tak si asi ta moje brala dovolenou..

           
          0 0
          • hribik A1  

            na morave su dlazobne kocky v kazdej druhej dedine. ale zlatu medailu odo mna maju kocky v dedine blatnice pod sv. antoninkem pri uh. hradisti, ktore su na ceste 1. triedy

            0 0
            • RoadMan  

              neznám a musím dodat asi naštěstí.. újezd u brna.. když jsem tama jel poprvé taky jsem je tam nečekal.. ale tak kostky když jsou tak nějak dobře položený tak ještě jdou, ale kočičí hlavy – to je masakr..

              0 0
              • hribik A1  

                dobre su pasovice smerom od velkeho orechova. cesta rovinka, pekne z kopca, na tom mieste vynimocne celkom kvalitna a zrazu na samom konci onej rovinky zacina dedina a v nej kocky. takze pobrzdenicko…

                0 0
                • RoadMan  

                  to je hnus.. stejně tak když následuje po krásným asfaltu najednou hnusnej hrbatej plnej kolejí.. ty jsou taky pěkně zrádný..

                  0 0
                  • hribik A1  

                    to je napriklad ked ides od noveho mesta nad vahom po ceste 54, si uz na morave za kopcom nad strani a tahas dalej od slavkova a zrazu prejdes hranicou medzi Z a B krajom. z celkom slusnej cesty je od cedule rozmrdany tankodrom

                    0 0
                    • RoadMan  

                      kolejí je všude bohužel požehnaně.. víš co nesnáším.. když třeba jedu do kopce a daří se mi vyhýbat dírám a najednou přijde serie kdy vymetu snad každou.. to i sám na sebe nadávám..

                      0 0
    • hribik A1  

      celkom by ma zaujimal pohlad na situacie typu – chrtis 35–40 po rovine a 10 metrov pred teba ti nieco podbehne, trebars aj ozralec…ako casto sa stavaju… (mne aj pri nizsej rychlosti 25–30 relativne dost, teda cez dediny), ci to na tom zvladate a tak

      0 0
      • RoadMan  

        ožralec ne ale jel jsem přes dědinu a hrály si tam děcka s míčem a najednou byl balon přede mnou.. jak jsem to řešil?? ostrá myška do středu silnice a vyhnul jsem se.. věděl jsem že ji tak můžu hodit protože když jedu přes dědiny a města tak si víc kontroluji co se děje za mnou.. takže jsem věděl že tam nic nejede.. jinak takové a podobné situace nemůžeš nikdy naplánovat, chce to hodně předvídat a raději počítat s horší variantou..

        0 0
        • hribik A1  

          no prave…preto napriklad v meste a cez niektore dediny spomalujem zo svojho beztak nevysokeho tempa, ked treba tak prejdem cele mesto 20…myslim ze keby som siel o 10 viac nez jazdim (coz by ma ani nebavilo, ale teoreticky pripad) tak by som podobne situacie nedal, aspon v pripadoch ktore doteraz nastali. ono prave na tie mysky nemaju uzke gumy az taku stabilitu ako siroke

          0 0
          • RoadMan  

            e e takhle to neřeším.. nějaký pláště jsem už zkusil a kolo mám taky už v krvi takže vím jakou myšku si můžu dovolit.. jinak jezdím v zimě i horáka takže můžu srovnávat a ostrý kola na silničce a vůbec přesnost kola mi přijde na silničce úplně o něčem jiným.. 20 přes město to bych prostě nemohl.. je to vážně hodně o předvídavosti a schopnosti rychle se rozhodnout..

            0 0
            • hribik A1  

              no mne sa lepsie kluckuje s bikom…s tym si dovolim prejst 5cm priestorom medzi obrovskym hrbom alebo kolajou na ceste a travnatou zonou, ked treba, potom prebehnut cez vyjazdenu kolaj na ceste, obist v rychlosti dalsiu jamu (mensiu v pohode aj prejst) atd. atd. asi preto, ze viem, ze keby som tu jamu/hrb/travnik predsa vymietol, tak ma to udrzi

              ono v meste kde je to sama krizovatka, kazdu chvilu ta niekto predbehne a odboci pred teba doprava, kruhace, semafory, chodci na prechodoch (s cestakom ich pustam a zastavujem, radsej nez by mi tam mali vbehnut ked letim okolo nich, s hajtrou zvacsa obchadzam) a mimo nich, casto ani nema moc zmysel sa rozbiehat viac. duplovane, ak ide o nezname mesto kde to nepoznam

              0 0
              • RoadMan  

                tak silnička to zvládne taky, jen dostane prostě víc pohulet.. ve městě je to naprd ale i tak se dá projet svižně.. ale často se setkávám s řidiči kteří prostě nějak neberou že na tom kole můžeš jet těch 50 a že se blížiš vážně rychle.. ale po městě jezdím i tak rád rychle.. teď se nebavím o silným provozu ve špičce nebo v neznámým městě..  jinak chodce ve velké většině pouštím taky.. ale když vím že za mnou nic není tak frčím a vím že když mi tam skočí tak že můžu ke středu vozovky.. (no a preventivně se tam radši tlačím kolem přechodu i tak)

                0 0
                • hribik A1  

                  ja teda zrychlujem az za mestom…naplno len na volnej rovnej ceste bez domov

                  0 0
          • RoadMan  

            pamatuju si jak jsem jednou políbil zadní nárazník octavie.. bylo to ještě na horáku a neměl jsem moc zkušeností.. čistě moje chyba.. semafory zelená já hurá styl plná palba rozjezd auto nejdřív vedle mě, pak přede mnou, já hlavu dole a zapoměl jsem že další křižovatka je už bez světel a je tam přechod a to auto přede mnou dávalo přednost chodcům – no neubrzdil jsem to..

            0 0
      • jecnak  

        Da se vetsinou vyhnout, ale uz jsem parkrat tezil z toho, ze po meste jezdim na stare Rete s uzkymi riditky… A kdyz se nevyhnes, tak narazis. A i padat se musi umet a nekde je hold treba se to naucit ;-)

        0 0
    • Medviedok  

      hribik, ja ti poviem ako to je s mladymi muzmi ako si ty. Mladicci kolem 20 su tak trochu ako besni, utrhnuti z retaze, s nadbytkom akoze-odvahy (rozumej testosteronu), a to je v podstate jedno ci na bicykli, na na vode, na skalach ci na motorkach. Su to potencialni darcovia organov, ktorym este chyba opatrnost, skusenosti, bolestny zazitok na vlastnej kozi, „rozum“, prosto nadhlad. V podstate je to preto ze su / ste / sme :) nadrzani, suvisi to s predvadzanim sa pred samickami a s bojom o najplodnejsiu lan, o miesto v hierarchii v tlupe, prosto s parenim (párením, nie pařením! :)) – nejaky student psychologie po 1.rocniku by ti to asi vysvetlil lepsie a komplexnejsie nez ja.

      No a ty si teraz zhruba v tejto zivotnej faze.

      Takze zvycajne je to tak, ze najbesnejsi si rozbiju hubu tak, ze su z priebehu dalsej evolucie trvalo vyradeni – to su ti darcovia. Dalsi, ti akoze-menej-odvazi sa bud poucia na chybach inych, to su ti mudrejsi, od prirody opatrnejsi, alebo si rozbiju budku tiez, ale menej, takze to este rozchodia, ale nabuduce si uz daju pozor.

      Takze predpokladam, ze tvoja zivotna cesta poznacena v nedavnej minulosti nejakou drobnou nehodou sa ubera tym najspravnejsim smerom a caka ta dlhy (nielen cyklisticky! – zivot neni len bicykel, svet nuka aj mnoho inych pozitkov a slasti, len ich nesmies prehliadat) a radostny zivot. Stava sa z teba pomaly plnohodnotny muz nielen telom ale i hlavou, takze mozno budes nebadane pomalsi, ale padov bude cim dalej tym menej, alebo aj ziadne. Budes opatrnejsi, mozno podozrievavejsi, no to sa da povazovat za synonymum „rozumnejsi“. Takze kludne prehanaj aj ten fitnys, uvidis prides tomu na chut :)

      ;)

      0 0
    • MlokCZ  

      Když jsem kdysi před xx lety jezdil ještě pouze silničku, tak jsem neměl sebemenší problémy. Prostě jsem byl na silničku zvyklý a přizpůsobil styl jízdy silničce.

      V posledních letech, co jsem naposledy silničku měl a k tomu jezdil více bike a v závěru fulla, tak mi to na silničce začalo vadit.

      Teď jsem se svojím asfaltovým speciálem náramně spokojený. V Beskydech jsme jeli 2 asfaltové vyjížďky (vždy den po extrémním dešti se nám nechtělo do terénu). V jedné se připletlo cca 3km po slušných šutrech terénem (jinak by nešel uzavřít okruh), takže tam nebylo co řešit, to pro silničku prostě nepřipadalo v úvahu (ale není na to určená, takže tady se nedá silničce nic vyčítat).

      Druhá byla celá po silnicích, ale něco z toho byla dle mapy silnice s nezpevněným povrchem, kde se pak objevilo celkem asi 3km, který byly opravdu bída (původně tam nějaký asfalt byl, ale teď jen zbytky). Jeden kamarád jel na silničce a raději jel jinudy a pak se zase napojil dále. A jel nám kus naproti a v tom kousku byla už skutečně silnice, ale stále poměrně rozbitá (ale ne jako ten lesní úsek, kde byly jen stopy asfaltu). Já si na mojem asfaltovém speciálu ten sjezd pak dolu užil a klidně zcela poustil, on to musel celé projet krokem na brzdách. A normálně v terénu je s technikou na tom lépe než já, lehce mi ujíždí na HT když já jedu na fullu, takže to bylo vše na vrub typu kola.

      Krizovky se mi v posledních letech na silničce řešily také nic moc, oproti biku současnému silničnímu speciálu velká bída.

      A ve městě už ani nemluvě, teď už zase můžu jezdit kudykoliv, skákat obrubníky a brát to po prázdných chodnících. Na silničce jsem jezdil přes město horzně nerad (a v podstatě se tomu téměř vyhýbal).

      Mě už na silničku nic nenaláká (na silnici), ale chápu, že většině na silnici více sedí silnička a ocení tu rychlost ve větších rychlostech.

      0 0
    • Zerocool  

      na silničce trávím většinu mých kilometrů, připadá mi to bezpečné, ale je to o jediném: PŘEDVÍDAT PŘEDVÍDAT PŘEDVÍDAT, navíc za hodně si můžou silničáři sami, když jezdí bezhlavě, taky jsem si všiml, že větší kopyta jsou silničáři bez řidičáků…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.