Ahoj, jaké jsou vaše zkušenosti když vám kolo převáží v zavazadlovém vagonu mimo vaše oči, chovají se k němu ohleduplně? máte někdo náké negativa? jak je to s rezervacema? atd…
Ahoj, jaké jsou vaše zkušenosti když vám kolo převáží v zavazadlovém vagonu mimo vaše oči, chovají se k němu ohleduplně? máte někdo náké negativa? jak je to s rezervacema? atd…
Využil jsem zatím jen jednou. Viděl jsem jak kolo nakládají (a normálně ho jen opřeli o stěnu vagónu), nicméně zda na něm během přepravy štíplístek nejezdil to nevím;-)
Co se týče rezervace tak bych ji asi spíš doporučil, protože tři cyklocestující kteří přišli po mě měli smůlu…
Moje zkušenost je veskrze pozitivni v momentě, kdy si bike ukládám sám a necestuji s dalšími „bikery“.
Zažil jsem naházené kola na moje, dětské koloběžky atd. Když jsem se ohradil, že to není úplně OK, většinou nechápavá reakce, jednou mi bylo doporučeno, že si nemám kupovat drahé kolo (nicméně po odpovědi, že by pán mohl dostat přes tlamu, byl klid). Bikeři s rezervací neskutečný boj o místa, my netušíce, že držáky jsou v rezervaci jsme měli co dělat, abychom vyklidili místo v daném limitu (hned). Vlaky jsou fajn, lidi v nich ********, nepříjemný hovada… Pokud to někdo z Vás čte, na cizí věci se nesahá
Ty jsi nekdy vezl Chilcotina ve vlaku?
Pořád…
To ja bych mel strach uz jen o to ze se tam nekde poskrabe. I kdyz je fakt, ze tohle ty zrovna resit nemusis, protoze raw. To ta moje cerna je v tomhle pekne na hovno.
bud ho opru, alebo zavesia. Nemyslim si, ze by si tam s nim pocas cesty hadzali :) Niektore vlaky maju rezervaicu povinnu. NIektore nie, ale ak ides vo vychytenej dobe (napr. sobota doobeda – vikendy asi vseobecne), tak je istejsie si ju spravit… Tusim to stalo 10–15kc, nema zmysel cakat kvoli tomu na dalsi vlak aj x hodin.
nějak jsem po té rezervaci u ČD ještě nepátral, kolik dní dopředu se musí udělat?
nějak jsem po té rezervaci u ČD ještě nepátral, kolik dní dopředu se musí udělat?
když jsem jel naposled, dělal jsem to 2 dny dopředu. rezervační systém ukazuje volná místa, takže víš na čem jsi.
Kupuju si rezrvaci s jízdenkou bezprostředně před jízdou. Samozřejmě tím riskuji, že už bude plno. Ale jedu-li ve všední den mimo špičku, neměl jsem problém. Jak v pátky a neděle odpoledne nevím.
v rychlíku Olomouc – Uherské Hradiště bylo v neděli dopoledne volno (jel jsem 27. dubna). takže ono to bude vlak od vlaku, že jo :)
co se podívat sem?
Já ti to řekne naprosto přesně protože jsem si jednou nekoupil místenku takže jsem jel ve vagonu s kolama a seděl jsem u nich na zemi. Kola zavěsili, kdo chtěl tak měl možnost ho zamknout – spousta lidí si kolo nakládala samostatně a průvodce přes vagon s koly prošel asi třikrát na trase Praha – Č. Budějovice. Stím že si zkouknul jestli tam nějaký kolo nelítá po vagóně.
Je to sice pár let zpět, ale asi se moc nezměnilo…
Jezdím občas na trase Brno-Pardubice rychlíkem. Ze 4 zkušeností zatím jen jedna vyšla na sto procent. Podle rozvrhu vagónu a možnosti rezervace (vždy jsem ji měl do vozu s háky) dvakrát nejel ze dvou vagónu na kola ani jeden. Jednou bylo kolo zavřené v úschově, pokládal ho hodně hrubě na zem. Podruhé jsem ho musel dát na chodbičku hned za mašinu. Jen jednou bylo prázdno a dva vagóny na kola tak, jak měly být. Dnes opět o vagón méně a v tom jednom už 6 cyklistů a kočárky. Spoléhat se na dráhy rozhodně nedá, na to, že chtěj za přepravu už 55 Kč tak nic moc.
jezdím celkem pravidelně trasu Praha-Frenštát a zpět. Domů do frenu jezdím většinou ve čtvrtek nebo pátek (zpět do prahy v neděli večer) a vždy jedu slovenskýma EC, kde je povinná rezervace pro kolo. Teď posledně co jsem jel (na druhý květnový svátek) jsem lístek kupoval v pondělí a už jsem měl poslední místo pro kolo. Cena za místenku pro kolo 20,–, cena za trasu 75,– a ještě 10,– za to, že dáš kolo do ruky průvodčímu, aby zavěsil bajk do těch jejich držáků, co tam mají. Zatím se mi s kolem nikdy nic nestalo. Na trase Valmez – Fren jezdí buď obyčejné staré červené vagónky, nebo staré zelené. Takže tam si vždy hodím kolo do vagónu, kde je piktogram kola a nikdo nic neřeší.
Zdravím, máte někdo zkušenost, jak ČD přepravují kola, když je výluka na trati? Jedem v sobotu z Č. Budějovic do Prahy, mezi Táborem a něčím je výluka a na infolince mě řekli, že mají nachystané transity nebo něco podobného. V případě ČD mě to trochu děsí, mít někde „na kupě kolo“ se nám nechce.
jednou jsem tohle zažil na trase Veřovice-Hostašovice a tam jela jen karosa. S řidičem jsem se bavil, jestli si můžu dát kolo dolů do zavazadlového prostoru a dohodli jsme se. Sice se mu moc nechtělo, ale povolil to, protože jsem se potřeboval dostat na EC do ValMezu.
Jel jsem takhle před 2 lety z ČB do Phy, a byl tam omezený počet míst na R přes Benešov kvůli výluce a omezené kapacitě transitu, takže určitě nutná rezervace dopředu. Jel jsem nakonec R přes Příbram, kde výluka nebyla a místa bylo dost.
Zdravím. Přiživím se na tématu. Chystám se na cestu vlakem Praha-Brno…jízdenka a rezervace pro mě a kolo je jasná. Ale co bagáž na kole ? Pojdem na těžko. Na webu ČD jsem o tom nic nenašel. Sundat a táhnou sebou do vagonu,nebo lze nechat na kole ? Ví někdo ? Díky
Už víš, kterým vlakem pojedeš?
Většinou je to tak, že kolo si nakládáš sám a věšíš za přední kolo na háky ve vagonu. Takže je lepší bagáž sundat.
Pokud jede jen jedno nebo dvě kola, lze i jen opřít, ale průvodčí to moc rádi nevidí.
Na IDOSu si můžeš najít řazení konkrétního vlaku i nákres rozmístění sedadel v konkrétním vagonu.
Kola se ve vlacích věší, takže pokud ti to z něj nespadne, tak klidně nechat.
Záleží, kolik toho na něm bude mít. S 25kg navíc, bych to asi nevěšel. :-))
Jestli nespěcháš a nevadí Ti o 35 minut delší jízdní čas, tak doporučím Interpanter. Jezdí ve dvouhodinových intervalech. Je nízkopodlažní, takže najíždíš luxusně do vagónu i s nastrojeným kolem. Uvnitř podle situace buďto odstrojíš a pověsíš, nebo opřeš. Mají nepovinnou rezervaci, takže pro klid duše si ji můžeš udělat a víš, že jedeš. Souprava je složená z pěti vozů. Vagóny pro kola jsou jeden krajní (při jízdě z Prahy poslední, při jízdě z Brna první) a prostřední. Ten prostřední je dispozičně stísněnější, ten krajní hodně velkoryse řešený. Už několikrát jsem tam parkoval přívěsný vozík o celkové délce 3 m (slovy tři metry).
Takže puťák i cestu vlakem mám za sebou. Interpanter úplně v pohodě…místa dost,schody žádné. Na kola bylo vidět ze sedadel. Místy to mrskal podle ukazatele i 160. Žádné kdovíjaké drncání jsem nepozoroval. Snad jen kafe kdyby bylo… :-) Dík za radu při výběru.
Tak to je super, že spokojenost :o) Koukám, že jste byli v prostředním vagónu (podle prvků na nástupišti za oknem foceno v Praze na Hlaváku?) a žádný odstrojování a věšení na háky nebylo potřeba.
Že kafe nebylo – to je nepřipravenost! Když jedeme s manželkou podobně na těžko, tak se vším komfortem. Jedna termoska na kafe, druhá na čaj, třetí na víno, … :o)
V některých InterPanterech už mají i automaty kafe. :-) Aspoň na tratí Brno – Olomouc.
Tahle vymoženost se do těch na trase Praha – Brno ještě nedostala. My teda ten pojízdnej bufet a bar vozíme hlavně na samotný putování. Není nad to zastavit si v lese na paloučku a udělat si piknik se vším všudy :o)
Jak jsem psal výše, tak na můj vkus to v InterPanterech při maximální rychlosti „trochu“ více háže, celkem bych chtěl vidět kdo tam dokáže pít za takové situace kafe z kelímku. Já se pokoušel pít vlastní čaj z termosky a měl jsem co dělat, aby se mi nerozlil…
Tak takový házení jsem teda nezaregistroval.
Taky bude hrát roli, kde ve vagónu sedíš. Místo uprostřed délky vagónu má poloviční výchylky házení, než místo nad podvozkem. První podvozek najede na nerovnost (ať už výškovou, nebo příčnou) a přenese ji (po odpružení) do skříně vagónu. Přímo nad ním bude výchylka plná, uprostřed vagónu poloviční, nad 2. podvozkem nulová. Pak najede na tu samou nerovnost 2. podvozek, a opakuje se to v opačném směru. Takže nejklidnějším místem je logicky prostředek vagónu.
Jo termoska nejela :-) Vaříč a kafe jo,takže bylo později…Prostřední vagon správně. Z hlaváku jsme jeli,ale v který stanici jsem fotil to už nedám :-)
Kolo na háku se nedá nijak zajistit – možná jsem trochu paranoický, ale sundaval jsem přední kolo a bral si ho s sebou i když jsem seděl od kola o 2 kupé (nebyly to kupé ale otevřený prostor) byl jsem celkem hodně nervozní v každé zastávce kdy byly otevřené dveře vagonu, zvláště když se vlak zaplnil a stálo se i v uličkách.
Nejsou v prostoru věšáků kol i sklopné sedačky?
Hele, taková zajímavá zkušenost – jedu s kolem vlakem tak možná 2× do roka. Nastoupil jsem to Citi Elefantu a snažil jsem se dát bajk do toho držáku jak se tam zavěšuje za přední kolo. No šlo to dost ztuha – 29" a 2,2" pláště. Vadí tam strop a šířka držáku. Ale o to větší bylo překvapení že vyndat ven to šlo ještě hůř – to jsme pak už regulerně páčili ve dvou asi 3 minuty.
Takže schválně, dáváte do City Elefanta normálně 29" kola do těch držáků?
Já tam dávám bez problému 2,3 plášť, ale 27,5, ale dával jsem tam i RB 29ku s 2.25 ardentem a taky v poho. Chce to grif :)
my meli problem do jednovagonovy lokalky (nastupce Hurvajze, nevim, jak se ji ted rika) dostat na 3 vesaky 3 kola v samotnym voze je vzdalenost od podlahy az ke stropu mensi, nez delka horskyho kola :o)
Koukám, že jsem hodně dlouho nejel vlakem. Furt jsem měl za to, že za jeden vlak se platí tři pětky a hotovo a ono ne. V pátek jedu Praha → Hradec Králové a zatímco za sebe dám 95, tak kolo vyjde na 60, taková darda:))
To tě pěkne natáhli. Já platím vždycky tři pětky i na dva vlaky s přestupem :)
Naposledy minulý čtvrtek.
Ještě nenatáhli, ale když jsem koukal na idosu na přepravu kola, tak mě to vedlo sem, kde na tý trase se platí 50 za vlak a desetikorunu za úschovu.
Aha, tak to je pro mě taky novinka, že to mají podle vzdálenosti.
Já jezdím většinou do těch 50km, takže to mám vždycky za 30.
Jo většinou 35 ale jsou i vlaky u kterých platíš 50 jako místenku.. takže do Žďáru nad Sázavou s Kolina já za 77 s inkartou kolo 85…
50 Kč to stojí u průvodčího, u kasy 35 Kč. Nevím, jak teď, ale jeden čas platilo, že do vlaku s povinnou rezervací pro kolo (a to vlak na trase Kolín – Žďár n. S. je) Tě průvodčí vůbec nesměl odbavit. Nemáš místenku = nejedeš, i kdyby byly všechny háky prázdný. Asi to už zrušili. Nakupuj na e-shopu, a máš rezervaci zdarma – jak pro sebe, tak pro kolo.
Když si koupíš jízdenku přes net, tak máš místenku a rezervaci na kolo zdarma.
Za kolo platíš podle vzdálenosti a je jedno, jestli zaplatíš v pokladně nebo u průvodčiho (spoluzavazadlo). Jen při „úschově během přepravy“ připlácíš 10Kč/vlak.
Diky …budu kupovat pres net…a usetrim…protoze vetsinou je to i s mistenkou za pade..
Jezdím pravidelně trasu Brno – Otrokovice a vzhledem k tomu, jak casto mi lidi koukaji a sahaji na muj Frankenbike, tak si ho i ve stojanu zamykam (zadni kolo + ram).
Rezervace mista je zdarma, pokud to delam eshopem, kolo na teto trase stoji 50kc. Paradox, pokud jedu z Mikulova, stoji mne kolo do Brna dokonce 70 Kc.
Blbe je, ze v jejich rezervacnim systemu si nemuzes vybrat presne misto rezervace kola a presne misto rezervace mista.
U Rx vlaku ti mistenku pro sezeni prideluje system automaticky na tu „hanbu“, naproti kolam, vedle hajzliku.
Ve vlaku jde jen o to, pokud nesedis na miste, ktere jsou rezerovane pro lidi s kolem, tak aby si nezamcene kolo nekdo nezdelal a neodjel na nem.
Tezko nekdo bude sundavat predni kolo / sedlovku, to by bylo moc napadne.
Standartne sedavam v OPEN SPACE v mistech, kde je vice prostoru na nohy, takze na kolo nevidim.