• jannk

    Chci si nejak zpestrit svoje klasicke okruhy, takze premyslim o tom, ze bych se nekde rano odvezl vlakem a dojel domu na kole. S MTB to tak uz nakonec delam v lokalkach, se silnickou to asi bude chtit rychlik. Nicmene nejak nedokazu vyresit jednu vec – nechce se mi jet vlakem v tretrach, uz vidim, jak si na tech zeleznych schodech rozbiju hubu ve snaze nasoukat kolo jako spoluzavazadlo do vlaku (doufam, ze i v rychliku se kolo da vezt nekde u sebe a ze mi ho nepohodi do zavazadloveho prostoru).

    Provozujete nekdo neco podobneho? Mate nejaky trik na tretry? Treba stare ponozky, ktere potom vyhodim. Nebo tretry do ruky a nastoupit v ponozkach? (vim, ze se v nich da chodit, ale ve vlaku mi to prijde o hubu)

    0 0
    • hawrda  

      Tak si šoupni do batohu pantofle a rum a máš po starostech.

      0 0
    • Rorejs74  

      Jezdime tak celkem bezne a nikdy jsem nezaznamenal u kolegu nejakej problem ( ja teda vozim MTB tretry, takze to je uplne v pohode ). Navic ted uz kolem Brna jezdi dost tech novejch nizkoprahovejch vagonu a tam ani ty schody nejsou.

      Vdycky si teda najdem spoj kde moznost transportu kola jako spoluzavazadla takze jsme blizko kol, u tech rychlikovejch spoju byva i to prvni kupe u tech drzaku rezervovavny prave pro ty cestujici s kolem.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • jannk  

      no s MTB to je v pohode, v SPD se da chodit + mam batoh. Na silnicce nemam ani jedno :) (200+km na silnicce s batohem fakt nejedu)

      Zkusim si teda i okolo Prahy najit nejaky rychlik s nizkopodlaznimi vagony, pokud to teda existuje, ja vicemene porad znam jenom ty kozenkove kupe :) A stejne mi lezi v hlave nejake stare frote ponozky, ktere na miste vyhodim. Nebo neco jako byvaly navleky v nemocnicich.

      0 0
      • mvd  

        Nízkopodlažní rychlíkový vagóny jsem u nás teda ještě neviděl. Z tohohle pohledu bude nejpříjemnější Pendolíno. To ale dost omezuje lokality, kam to kolo vyvézt :o(

        0 0
      • jIrI___  

        Nízkopodlažní rychlík, kde bys mohl přepravovat kolo, v podstatě neexistuje.

        0 0
        • Singlespeed  

          Mezi Olomoucí, Přerovem, Břeclaví a Brnem začal jezdit od nového jízdního řádu, nazývá se Rx, rychlík vyšší kvality a jsou to nové jednotky InterPanter provozované ČD.

          0 0
          • Rorejs74  

            JJ, presne na tehle trase ( Brno – Breclav ) to potkavam.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Esi  

        spěšný vlak z Prahy do Liberce má takové ty vagony kde je 10 míst na pověšení kola a sedíš sice za dveřma ale na kolo vidíš tak že to není problém mimo to po cestě je asi 6 zastávek tak že v případě potřeby není problém si dojít k tomu kolu stoupnout.

        0 0
        • jannk  

          moment – on jezdi nejaky primy vlak Praha-Liberec? To by byl jasny Jested a okoli! Ja nasel jen busy nebo prestupy.

          0 0
          • Esi  

            Tak kecám, jede to přes Turnov do Tanvaldu, musel by jsi v Turnově přestoupit, ale třeba v 7:24z hlaváku, 9:12 jsi v Turnově z Turnova to jede v 9:21 a 9:56 jsi v Liberci, tak že to není tak hrozné, přestup nebude snad problém

            0 0
            • jannk  

              kazdopadne Turnov-Jested-Praha zarazuji mezi horke kandidaty :)

              0 0
              • Esi  

                zase když to vezmeš z Turnova na Ještěd už na kole tak to bude kolem těch 200km .-) a budeš rozehřátej na tu horskou premii :-)

                0 0
                • jannk  

                  presne tak, tohle vazne vypada na horkeho kandidata. Praha-Jested-Praha bych si moc neuzil, Turnov-Jested-Praha je optimalnich 200km s cca 2000 nastoupanymi metry – i s nejakou zajizdkou po silnicich spravne velikosti (ani male, ani velke)

                  0 0
      • vanderpoel  

        mas stesti ze jdu zrovna kolem. na tohle jsem zrovna odbornik. kolo prevazim relativne casto, casto i s velkym cestovnim batohem.

        normalka. kamos podrzi kola, ty bezpecne vylezes do vlaku, kamos ti poda kola, ty vytahnes kola nahoru, kamos bezpecne vyleze do vlaku. v pripade ze jezdis sam proste poprosis nekoho z cestujících. zdola zvedas sam, tetka nahore ti to jen chvilku podrzi nez vylezes nahoru.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • jaja01  

      myslim, ze potrebujes toto :-)

      0 0
      • jannk  

        komicke :)

        jen nevim jestli 750Kc za ponozky mi prijde primerene. Fakt, ze tohle bych asi do kapes uz narval.

        Ale stejne to vidim na tretry zaslaple do pedalu a stare ponozky, ktere vyhodim – v podstate se staci do vlaku/z vlaku dostat bez komedialnich vlozek pro ostatni.

        0 0
        • zdenal8  

          No jestli komediální vložka nebude už to, jak lezeš do vlaku v ponožkách.

          0 0
        • mvd  

          Kluci, nejsem silničář, takže tyhle problémy s chozením v silničních tretrách neznám. Ale kdybych to měl řešit, tak nějak takhle: Vzal bych starý pedály a vypreparoval z nich nášlapy. U ševce bych si koupil nový podrážky, kterejma podráží boty. Do podrážek bych zahloubil a připevnil ty nášlapy. Vznikly by takový nášlapový pantofle. Ale jestli by to fungovalo, to nevím :o)

          0 0
          • Carloss  

            coto?

            0 0
            • mvd  

              Někdy si připadám jako Jára Cimrman, ze kterého taky tryskaly jako z vulkánu nápady ze všech oborů :o) A stejně jako on jsem bezpochyby velkým průkopníkem slepých uliček :o)

              0 0
          • jannk  

            no pekne, ale co bych s timhle aparatem potom delal na kole? :-)

            podrazky do zadnich kapes asi moc nenacpu

            0 0
            • mvd  

              Proč ne? Vždyť jsou to dvě cca 8 mm tenký placičky.

              0 0
    • snas89  

      Z textu jsem pochopil, že jsi z Prahy, takže:

      Lokální osobní linky vždy city elephant_ nízko podlažní nástup vždy s oddílem pro kola na začítk ua konci vlaku, kde si ke kolům můžeš sednout (bez dozoru bych jej nenechal).

      Nevím jak ostatní podniky, ale s ČD je na delší trasy nejlepší cestovat rail jety. Ty mají vyšetřené oddělení pro kola také a zároveň můžeš u kola opět sedět. Je dobré je online rezervovat i několik dní dopředu (už se mi stalo, že jsem se pak s kolem nedostal). Schody tady jsou, ale ne takové ty kovový děrovaný. Ne měl by být problém se v tom do a z vlaku dostat.

      Do obyčejných rychlíků s kolem nelezu, tam právě hodí kolo do nákladového prostoru.

      0 0
      • jannk  

        Dik, ja premyslim spise o tech rychlicich, treba Trutnov a potom pres Jested do Prahy. Railjet zjevne jede jenom do Pardubic – sice rovina ale asi by slo jet nejakym vetsim obloukem zpatky. Ale pokud mi v takovem rychliku nedovoli byt u kola, tak asi nic.

        City Elephant dobry pro MTB (treba Brdy), ale moc daleko nejezdi; do startovnich mist typu Rakovnik/Benesov jsem schopny ukecat manzelku at me tam rano hodi autem (kdezto do Krkonos by me asi poslala do haje). Tj tohle obykle resim konecnou na metru v danem smeru, coz taky dost pomuze. Ale jo Rakovnik je porad lepsi start pro delsi jizdu nez treba Petriny (metro ve stejne smeru), asi to se silnickou nejdrive zkusim takhle … jen chci na jare i neco ‚odvaznejsiho‘

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • RomanH  

      Nejhorsi jsou mramorovy schody. Vlak a teren jde v pohode.

      0 0
      • jannk  

        Jo dlazdene schody na zachod v nejake restauraci jsou zabava – jako prezkace v zime. Neni nad to, kdyz si otlacenou prdel clovek jeste narazi o schody.

        Ale fotky jsou z osobaku, tohle s SPD (MTB) delam taky a asi bych to dal i v silnicnich tretrach – ja spekuluji o nejakem rychliku, ktery vypada jinak, ale jak uz jsem pochopil, tak do bezneho rychliku si kolo k sobe proste nevezmu.

        0 0
        • mvd  

          Ale vezmeš. Naopak je menšina rychlíků, kde to nejde. Musíš jen rozluštit ty symboly u jednotlivých spojů. Respektive, když hledáš spoj v IDOSu, tak je tam i řazení vagónů a po kliknutí na vagón i prostorová dispozice.

          0 0
          • jannk  

            no na to se tady porad ptam! :)

            Takze kdyz treba u rychliku Krakonos najdu takovy vagon (viz obrazek), tak si tam muzu kolo nekde povesit a sednout si vedle neho? (Nebo to znamena, ze mi kolo hodi do nejakeho spolecneho prostoru a vrati mi co z neho zbude?)

            0 0
            • jIrI___  

              Měl jsi ještě požadavek nízkopodlažních vagónů.

              0 0
              • jannk  

                no puvodne jsem resil jak prezit nastupovani v tretrach, ale z toho se asi stalo vetsi tema nez si to zaslouzi → beru, ze tech par schodu nejak dam, nejhure v ponozkach.

                Ale jak jsam psal: znam jenom klasicke rychliky s kupe a ulickou, tam netusim, kde bych mel kolo. Pokud tenhle symbol znamena, ze si tam nekde muzu kolo povesit a byt u neho, tak jsem zcela uspokojen.

                0 0
            • mvd  

              Když si ty obrázky jednotlivých vagónů ještě rozklikneš, bude Ti to jasnější. Třeba ten uvedený po rozkliknutí vypadá takto. Čtyři háky na kola v nástupním prostoru u dveří. Takže když si dobře sedneš, tak na kolo krásně vidíš přes dveře. Kolo má tu výhodu, že to není peněženka, kterou zloděj schová do kapsy. Stačí zpozornět ve stanici, aby s ním někdo nevyskočil ven.

              Některé rychlíky jsou pro kola povinně místenkové, ale když kupuješ jízdenku přes net, tak je místenka zadarmo. A máš jistotu, že jedeš.

              0 0
              • jannk  

                super dik!

                (nicmene v nalezenem spojeni ten obrazek rozkliknout nejde, zase takovy debil nejsem – ale s tou tvoji citaci uz jsem si to nasel jinde)

                0 0
                • mvd  

                  Teď jsem si to zkoušel v IDOSu. Najdu spoj, kliknu na ikonku „Řazení“ (viz obrázek), objeví se nová stránka s vláčkem, rozkliknu vagónek, žádný problém. Co používáš za prohlížeč?

                  0 0
                  • jannk  

                    Chrome, ale primo hledani na www.cd.cz/…i/Route.aspx

                    na idosu jsem to potom taky nasel … ale clovek by rekl, ze u dopravce by mely byt udaje vsechny

                    0 0
                    • mvd  

                      Jo, to jsou paradoxy :o) IDOSu to funguje líp než ČD, které by měly být zdrojem té informace.

                      0 0
              • mvd  

                Koukám znovu, a nějaká jiná varianta – jen tři háky. Zmátlo mě, že jezdívám podobným, kde jsou čtyři. Ale princip stejný.

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • BLACK1E  

      Jezdím vlakem dost často. Poslední dobou si musí člověk dávat bacha na rezervace, jinak nikam nejede. Brát si náhradní boty mě teda nikdy nenapadlo, protože mě štve vozit cokoli jinýho než telefon a tyčku.

      Z minulého týdne mám teda strašnou zkušenost z Kynžvartu, kam jsme dojeli s mladou přes Dyleň po ose z Plzně. Bylo pět a začala bejt dost kosa. Přijel vlak(RegioShark), ještě se ani neotevřely dveře a průvodčí už řval, že nás neveme ani náhodou. Otočil se a zavřel se ve vlaku. Takže jsme zůstali v prdeli odkud už nic nejelo a nešlo se ani zeptat na jiný spoje, protože nově zrekonstruovaná čekárna je otevřená pouze v pondělí od 10 do 13:45 :) (připomnělo nám to hlášku z Pár pařmenů :)) V odjíždějícím vlaku jsem viděl sedět dva, tři bikery, kola v uličce a háky na kola PRÁZDNÝ.

      S jedním nouzovým světlem, posilněný vztekem jsme dojeli do Mariánek a tam čekali dvě hodiny na rychlík. Sečteno +3hodiny, +200 kaček za rezervace atd.

      Když jsem vychladl, řekl jsem si, že holt pán předpisák no. Včera jsem potkal pána průvodčího znovu a zvtek mě přemohl. Takový prase, který člověka nechá někde trčet jsem ještě v životě nepotkal.

      Ponaučení do příště. Nespoléhejte na jeden spoj, zvlášť když to jsou čd.

      0 0
      • jannk  

        Klasika :( Nechtej videt odjezdy z Prahy smerem Brdy v sobotu rano (uz tam nikdy nepojedu)

        Kazdopadne jsem striktne presel na rezim „nekde dojet vlakem a zpatky po sve ose“ Kdyz to nevyjde, tak v nejhorsim padne jizda, ale nikde neuviznu. Navic se lepe strefuje odjezd.

        0 0
        • Polka  

          No a nebo se kousnout, udelat challenge, ****** se na CD a objet to tam i zpet po vlastni ose.

          0 0
          • jannk  

            coz me dostane max 100km od baraku (pres 200km/jizda z toho prestavam mit pozitek) – ja se uz chci podivat i nekde dal

            0 0
          • mvd  

            Nebo jak to dělám s přítelkyní, když si to máme oba užít: Z Prahy, já po ose, ona Pendolínem, sraz v Olomouci na nádraží a pak krásný společný výlet 85 km do cílové destinace. Pochopitelně mi dává fóra. Abych jí v Praze na hlaváku zamával při odjezdu a pak na ni počkal v Olomouci, tak na to ještě nemám :o)

            0 0
      • Singlespeed  

        Kromě vlaků ČD u nás na Moravě jezdí ještě rychlíky Leo Express a Regiojet a tam člověka s kolem nepustí vůbec. Takže ještě mnohem horší situace než u ČD.

        0 0
        • jIrI___  

          Leo i Regio to mají tučně napsáno v přepravních podmínkách, v tom bych neviděl vůbec žádný problém. I díky tomu si pro běžně cestující zachovávají určitý standard bez spocených a zablácených cyklistů, resp. špinavého všeho kolem nich :-)

          0 0
          • Singlespeed  

            Problém je to pro mě zásadní. Jsem zvyklý, když je alespoň do sedmi světlo, jezdit na kole z práce a jediné dva vlaky, které jsem v minulém jízdním řádu mohl použít, byly Leoš a Regiojet. Takže jsem si celý rok po práci ani nevrzl, tedy spíš neotočil klikou. Kakají na cyklisty, Leoš aji Jančura :-(. Od neděle však už zase jezdí vlak ČD, takže je to zachráněné :-).

            0 0
          • Kubiczech  

            Určitý standard by Jančura. (:

            0 0
            • jIrI___  

              Na fotkách je většinou problém lidí, že se chovají jako dobytek :(. V porovnání s ČD je Regiojet stále úplně někde jinde.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • Pavel  

          Kamoš jezdí s kolem i „Leošem“. Má skládačku… :)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mad_Cat1  

      Abych nezakládal nové téma, hodí se mi to sem.

      Jen pro info pro ty kdo nevědí. Nedávno jsem četl v autobusu přepravní řád, kde je uvedeno, že přepravce bere kola v max. hodnotě 30tis. Kč

      Citace: „K přepravě cyklobusy jsou přijímána jízdní kola, jejichž hodnota nepřesahuje částku 30000 Kč.“

      Nevím, zda jsou nějaké další speciální podmínky, kdy si lze kolo třeba připojistit na vyšší hodnotu pokud někdo cestuje tímhle způsobem.

      Další věc je ta, že jsou to přepravní podmínky ČSAD, tudíž nevím, jak to má ošetřené jiný přepravce.

      0 0
      • Singlespeed  

        U českých drah platí limit 30 000 Kč taky, pokud je kolo dopravováno v režimu „úschova během přepravy“, tedy v zavazadlovém oddíle vozu. Je to uvedeno ve smluvních přepravních podmínkách ČD, odstavec 208.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vrci  

      Řešením by bylo tohle

      http://ekonomika.idnes.cz/…onomika.aspx?…

      ale asi to nebude moc do zimy.

      EDIT: tady jsou stránky produktu http://www.skinners.cz/

      0 0
    • blaza84  

      Párkrát jsme jeli letos spěšným vlakem, označeným symbolem kola, z Brna. Byly to klasické vagony a i s kolama jsme stáli v prostoru u dveří a kola přeskládávali podle toho, na jakou stranu se zrovna vystupovalo. V RegioJetu byla situace jiná, tam byl na kolo JEDEN hák. Ty cyklovagony, který si pamatuju z doby tak 10 let zpátky, kdy bylo několik háků a sedělo se přímo u kol, už nejsou?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • wanderer  

      0 0
    • pos_pec1  

      Silnicni tretry jsou naprosto v pohode i v tech starych vagonech. Horsi nez schody do vlaku jsou podle me mokre kachlicky nekde v hospode na hajzlu. Na takovem povrchu se da slozit neprijemne a smradlave :-)

      Navic ve vlaku se vzdycky muzes jednou rukou nekde chytit madla. Tak jestli zvladnes kolo drzet v jedne ruce a druhou se pridrzovat madla, mas vyhrano.

      A to chces jet v zime v letnich silnicnich tretrach?

      0 0
      • jannk  

        Ano MTB tretry jsou v pohode, zejmena v nejake turistictejsi verzi. Puvodni diskuze byla o silnicce.

        0 0
        • pos_pec1  

          Napsal jsem MTB a myslel jsem silnicni… Asi uz mam dost

          0 0
          • jannk  

            tak to opravis, abych za ****** vypadal ja :-) (ale to je ok)

            ps: o jake zime ted presne mluvis… ? V sobotu jsem si ani nebral navleky a zimni rukavice

            0 0
            • pos_pec1  

              Opravil jsem to a nevsiml jsem si, ze jsi uz reagoval… Ale hlavne ze se chapeme. Nevim, jak to mate u vas, ale tady na vychode uz letni tretry nevozim treti mesic. Za prve kvuli zime a za druhe jsem v patek zmoknul tak, ze bych tetry susil celou sobotu a nikam bych nemohl.

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Návleky v sobotu ano (kvůli mokru z asfaltu), tretry letní, zimní rukavice nee, stačily bohatě podzimní. Když jsem vyjel s kolem na náves, probzučela kolem mě moucha, kterou slunce vytáhlo z pelechu, ve stínu bylo poctivých 11,5°C; o pár km dál ale v mlze už jen 6°C.

              0 0
            • blue.sun  

              Návleky beru už jen kvůli tomu, abych neměl zaflákaný tretry… A že o víkendu vždycky musí pršet. :-(

              0 0
    • mvd  

      Včerejší výjezd s návratem vlakem. Našla se záminka vyrazit do dály na vánoční návštěvu a tak jsem nezaváhal. Praha – Opava a večer k vlaku do Ostravy-Svinova. Vzhledem k datu v kalendáři povedený výlet :o) Já to říkám pořád, kombinace kolo + vlak je prostě super :o)

      0 0
    • Tomb74  

      Když nemám náladu na klasickej švih,tedy odněkud vyjet a oklikou se vrátit po x hodinách do bodu A,tak se nechám vlakem vyvézt do Podkrkonoší,či rovnou co nejvíc do hor a cestu do HK si sjedu víceméně na pohodu(člověk se nemusí pořád na silničce lopotit do kopců směr Podkrkonoší nebo Orlické hory-ale občas si to obrátit,zrelaxovat a kolo si užít :-). V takovým případě si tretry dávám do malýho lehkýho cyklovaku a po dojezdu vlakem na místo se přezuju.Tenisky mi v batohu na zpáteční 90–110km trase nevaděj,páč se extra lopotit do kopce nebudu…Souhlasím jinak s tím,že v tretrách je to na nádražích o tlamu,hlavně leštěnej povrch v halách ve větších městech a samotný nastupování do vagónu je taky slušnej adrenalin.Jinak i chápu,že někomu představa silničáře s batůžkem na zádech vyloženě vadí,ale potkal jsem na silnici lidi co jeli někam evidentně výlet tempem s batohy klasickýho střihu a seděli na karbonech za 80 papírů… :-) Takže jednou za čas tenhle mírnej nekomfort(vak s teniskama na zádech) a antiroad image až tak neřeším… :-) Spíš mi hlavní starost dělá to,abych měl po dojezdu na místo na co vůbec nasednout…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kali222  

      Lama dotaz. Pokud si zakoupím jízdenku po netu (vytisknu si papir) tam i zpet predem na konkretni hodinu a pak bych chtel vyuzit totozný spoj, ale treba pozdeji (ve stejny den!!). Mohu to nejak poresit, nebo delat jako by nic? :D Driv jsem jezdil vlakem dost, ale byl jsme linej si zarizovat slevy atd, navic muj casovej management se rovnal nule. Cili jsem neplanoval a kupoval listky az ve vlaku/par minut pred odjezdem. Ted ale vidim, kolik jsem mohl usetrit – trouba, i pouhou koupi listku predem. Dik.

      0 0
      • mvd  

        Samotná jízdenka je platná celý den a není vázaná na konkrétní vlak, takže můžeš jet později nebo dřív – jak je libo. Jediné o co přijdeš je místenka – ta samozřejmě vázaná je :o) Při nákupu přes net máš tu místenku + rezervaci pro kolo zdarma. Takže pokud nestihneš vlak pro který to máš koupené a další spoj má taky povinnou rezervaci pro kolo, tak ji musíš dokoupit – na kase nebo zase přes net – to je jedno. Ale už i přes net Tě bude stát normální cenu 35 Kč. Zdarma je jen, když ji kupuješ zároveň s jízdenkou.

        0 0
        • kali222  

          Super. Já si říkal jestli nezůstat u svého přístupu „pozdě a za víc“. Protože pokud by lístek nešlo uplatnit v dalším spoji, je to větší „ztráta“, než pozdní koupě. Teď teda (i bez biku) budu kupovat lístky bez přesnýho času. Díky. :)

          0 0
          • Kubajsu  

            Lístek můžeš i vrátit. Nevím teda jak pozdě, já vracel den předem. Strhli si asi 30kč, zbytek vrátili; celkem příjemné překvapení.

            0 0
            • Martin  

              já jsem loni vracel lístek v hodnotě asi 350 kč (dva lidi a pěkný kus cesty) a vrátili mi jenom 200, hajzlíci

              0 0
              • mvd  

                Zase záleží, jak to uděláš. Nejefektivnější způsob vracení lístků je mít tu jejich In kartu. Potom se 100 % ceny vrácené jízdenky převede na elektronickou peněženku. Nedořešené je, že z té peněženky nejde platit na netu, ale jen u kasy nebo u průvodčího a vybrání hotovosti z peněženky je zpoplatněné 50 Kč. Já to řeším tak, že z toho platím dovozné za kolo u průvodčího ve vlaku. Jízdenku s rezervací na netu a dovozné u průvodčího.

                0 0
              • Pavel  

                Já teď vracel dvě jízdenky (tam a zpět), strhli si 35,– za každou, peníze by mne měli vrátit zpět na kreditku, kterou jsem ten nákup platil.

                Ten storno poplatek je za každou jízdenku. A vrací jen za jízdenky, za kolo či místenku už ne. Na druhé straně, furt lepší přijít o 150, než o 350…

                0 0
          • mvd  

            Pokud to jen trochu jde, tak se vždycky snažím jet tím spojem, na který mám povinnou rezervaci pro kolo. Nejde ani tak o těch 35 Kč, ale v sezóně na vytíženém vlaku pak jeden cyklista zbytečně utře a ve vagónu jede neobsazený hák :o(

            Ještě jeden tip: Když jezdíš víc a zaregistruješ se, tak za nákupy sbíráš body – 1 bod za 10 Kč. Nasbírané body můžeš vyměnit za spoustu blbostí typu předplatné na časopis, který bývá ve vlaku zdarma. Ale dá se to směnit i za víkendovou celodenku – a tam to smysl má. 1 bod se zhodnotí zhruba jako 1 Kč – takže sbíráním bodů máš další 10 % slevu.

            0 0
            • Ossis  

              Hmm, tak ty body mi přijdou v zásadě k ničemu… Použitelné jsou snad akorát zpáteční a jednosměrné jízdenky v případě nějaké delší cesty. Skoro bych si tipnul, že než na ně občasný cestující nesbírá, tak to zruší :-D. Nejvtipnější je skupinová víkendová jízdenka, která je překvapivě až pro dva dospělé a tři děti – prostě ji nemohli nazvat rodinnou.

              0 0
              • mvd  

                Jo, je to takový obtížně zužitkovatelný bonus. Ale v zásadě se mi daří to smysluplně utrácet. Nad určitou zpáteční vzdálenost už pro dva lidi o víkendu vyjde levněji ta celodenka. Když hledáš spojení v ČD e-shopu, tak Ti nabízí nejlevnější variantu. Chvíli mi trvalo, než jsem přišel na to, proč cena nad určitou vzdálenost už neroste. Samo to nabídne celodenku. Takže když jsme jeli v září na otočku na vinobraní, tak jsem odmáznul body a jeli jsme za 65 Kč Praha – Břeclav a večer Novosedly – Břeclav – Praha :o)

                0 0
                • Jezevec70  

                  A to jsi jako nejel na kole? :-D

                  Za loňský rok už mám taky přes 600bodů. Čekám, až bude nějaká cesta kde se víkendovka vyplatí a pak ji hned beru.

                  0 0
                  • mvd  

                    Jasně :o) Ještě kola, ale ty by se platily tak jako tak. Ale když počítám, že celostátní víkendová celodenka stála 650 Kč, tak jsem za 500 bodů získal slevu 90% = 585 Kč, což je 1,17 Kč/bod. Od nového jízdního řádu stojí 679 Kč, ale stále za 500 bodů 90% sleva = 611 Kč, 1,22 Kč/bod. Ještě lze o něco méně výhodně využívat regionální celodenky, kde je sleva 90% za 350 bodů. Třeba u středočeské za 319 Kč to vychází 0,82 Kč/bod. Ale protože přesahuje přes hranice regionu, tak na ni dojedeš třeba do Turnova, Přelouče, Světlé nad Sázavou, Tábora nebo Písku.

                    0 0
                    • Jezevec70  

                      Dost mě vadí, že za kola se pořád platí plná cena i když mám in-kartu, a ani za to nejsou body.

                      Hodně jsem se naučit využívat Včasnou jízdenku. Třeba trasa Hradec Králové – Znojmo (přes Břeclav) za 169,– (s In 25).

                      0 0
                      • mvd  

                        Ono je toho víc, co mně u ČD vadí. Třeba jak zrušili celodenky pro kola a fixní dovozné bez ohledu na vzdálenost. Nebo to, že víkendovka vlastně není víkendovka, ale jen celodenka platná o víkendu. Prvně jsem si naivně myslel, že platí celý víkend – neplatí :o( Při typické cestě v sobotu tam – v neděli zpátky je nepoužitelná.

                        Ale vlastně to je pořád pohoda proti zahraničí. Tam je sice někde přeprava kol zdarma, ale jízdné je taková raketa, že je to drahé i pro místní (Anglie), a přeprava kola zdarma už to nezachrání. A nebo ještě líp Norsko, kde samotné jízdné je raketa a k tomu ještě kolo za polovinu běžného jízdného!

                        Taky používáme In 25. Jo, ty včasný jízdenky jsou fajn :o) A když náhodou nejedu, tak ji vrátím, a peníze mi převedou beze srážky na elektronickou peněženku.

                        0 0
                        • Pavel  

                          moment moment „vrátím, a peníze mi převedou beze srážky na elektronickou peněženku“?!? To jako fakt? já teď vracel jízdenky (taky včasné) a strhly si za každou 35,– Kč.

                          0 0
                          • mvd  

                            Nevím, jestli se něco nezměnilo, ale když jsem to dělal naposledy (v létě), tak to tak bylo. Podmínkou je, že je to koupené přes e-shop, jak při koupi tak při stornu jsi přihlášený pod svým profilem a při stornu zadáš, že hodnotu jízdenky chceš převést na elektronickou peněženku. Sice jsou rychlý jako šneci a připsání trvá klidně 2–3 týdny, a podle podmínek to snad můžou být až dva měsíce, ale nakonec to dorazí :o) Vybrání hotovosti z elektronické peněženky je zpoplatněné 50 Kč, ale pokud ty peníze nutně nepotřebuješ, tak Tě nic nenutí je vybírat. Buďto počkáš, až se toho nashromáždí víc a vybereš to pak najednou (v peněžence můžeš mít tuším až 2500 Kč), nebo to průběžně utrácíš. To je sice pro člověka který vůbec nechodí ke kase komplikace, protože z peněženky nejde plati v e-shopu, ale našel jsem způsob, jak to zužitkovávat. Dovozné za kolo lze platit bez příplatku ve vlaku u průvodčího. Takže v e-shopu kupuju jenom jízdenku s rezervací zdarma pro kolo a dovozné platím z elektronické peněženky u průvodčího.

                            0 0
                            • Pavel  

                              Vracel jsem to přes „můj“ (=přihlášený) e-shop, koupeno přes „můj“ e-shop. Pokud to takhle jde (tj. vrátit celou částku), tak klidně na e-peněženku. Z ní to „vyberu“ platbami za dovozné za kolo (jak píšeš). Furt lepší, než přijít o 70 Kč.. :)

                              Díky za poznatek a radu. Teď už si na to „jen“ vzpomenout, až někdy budu zase vracet jízdenku… :-DD

                              EDIT: tu elektronickou peněženku na in-kartě musím nějak aktivovat? Anebo je to „automatické“? Já se v tom webu cd.cz nějak nejsem schopen zorientovat a todle tam najít. Dík.

                              EDIT2: tak jsem to nakonec přeci jenom našel. „Je také možné provést dobití účtu EP v eShopu ČD a tím současně provést aktivaci EPIK.“. Tak snad to tak i bude fungovat :-D

                              0 0
                              • Pavel  

                                Tak jsem to v eshopu udělal, ale stejně budu muset na nádr si to nechat fyzicky nahrát na kartu…

                                0 0
                                • mvd  

                                  Jo, jedna návštěva na kase Tě asi nemine. Ale jde to vydržet :o)

                                  A jedna výhoda platby u průvodčího: když je vlak mimo mobilní signál, tak se průvodčí nespojí on-line a většinou se na to vykašle, než aby jedním cestujícím trávil 10 minut. Takže pak jedou kola zadarmo :o) Hlavně nevyměknout a nedat mu to v hotovosti! „Pane průvodčí, od toho to mám nahrané v elektronické peněžence, abych s sebou nemusel tahat peníze. Že Vám to nefunguje, je Váš problém.“

                                  0 0
                                  • Pavel  

                                    Podle popisu na webu cd by to mělo jít i přes ty jejich automaty. No, uvidím. U kasy jsem nebyl už roky. Teda u „domovské“ stanice, kupuju to zásadně přes net, nemám nervy to kupovat u kasy. :-) Samo, že když jsme někde v prdelákově, tak tam kupuju jízdenku až v místě.

                                    V každém případě, díky ti moc za informace.

                                    0 0
                                    • mvd  

                                      Ke kase nechodíme nikde – kupujeme přes chytrolína :o)

                                      0 0
                                      • Pavel  

                                        Nemám, mám ještě furt „tupca“… :-D

                                        0 0
                      • pepek  

                        A to Znojmo-Břeclav jedeš i podruhý dobrovolně?

                        Já jsem to jel jednou a příště bych si to dal raděi na kole.

                        0 0
                        • Paja  

                          To bychom meli zaznamenat ;-)

                          0 0
                        • RomanH  

                          Co Ti chybelo ? Depic nam vsem skocil pro lahvace (ehm, teda pro PETky), museli jsme kvuli nemu pozdrzet vlak, rozebirali jsme bezva traily z Podyji, Mozzek skytal, proste pohoda :-) No a ten lepenas v nadrazni kantyne Znojmo, to byla taky pecka :-)

                          0 0
                          • Paja  

                            Sice je to k jine trati, ale jeste by se sem hodila ta netopyri fotka, aby si vzpomnel, jak ho to ve vlaku bavilo :-D

                            0 0
                          • pepek  

                            Nechybělo mi nic, akorát vlak vypadal, že se každou chvílu převrátí, nebo vykolejí a záda mě bolela víc, jak z celýho Podyjí.

                            0 0
                        • Jezevec70  

                          Jezdím tam už přes 20 let. Ale většinou na kole, vlakem jen v zimě.

                          Navíc to vlakem to trvá jen o 15 minut déle jak autem.

                          0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
            • Rubi  

              diky, nejak me to nenapadlo se kouknout k cemu to vlastne je a uz tam mam 460b, takze za chvili mam tu vikendovku

              0 0
      • kali222  

        Ať nespamuju pod všemi. Díky. .-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.