• Soilwork

    Mám od zimy novej pohon XT M8000 1×11.

    Můj problém je, že chainline mám určitě větší než by měl být a já netuším proč.

    Převodník NW 32T, zadní osa Boost a střed BSA 68/73mm. S defaultním offsetem bych čekal podobnej problém spíš u 12×142mm osuy, ale na nejlehčím pastorku už se řetěz fakt nehezky kříží a ve stoupání je to dost znát. V rovině je řetěz „by oko“ na 7.-8. pastorku. Dle přiloženého nákresu výrobce soudím, že mi chybí podložky označené číslem 21. Výrobce je údajně dodává jen s NW převodníky 34T a 36T. Objednal jsem podložky od Shamanu, ale hádám, že mi zase nebude stačit délka stávajících šroubů..?

    Díky za rady!

    0 0
    • Lister  

      Jestli máš vše originální a správně namontovane tak budeš mít řetězovou správně. Nepředpokládám že bys namontoval špatně podložky pod misky středu.

      Ten 7–8. pastorek myslíš od vrchu nebo že spoda? Protože jestli počítáš zespodu tak mi naopak řetězovka přijde už dost krátká.

      Na největším pastorku to jde vždy už hodně slyšet, zvlášť u Shimana se zapnutou brzdou. To pak na stojanu vypadá, že je fakt něco špatně a je cítit větší odpor na klikách.

      0 0
        MTBIKER doporučuje
      • Soilwork  

        Misky mám vypodložený tak, jak je to na přiloženým nákresu, tedy dvě podložky z řetězový strany a jednu z druhý. A myslím 7.-8. největší/nej­lehčí pastorek (= 4.-5. nejmenší/nej­těžší) a na stojanu ten problém nepociťuju, jen je vidět jak moc je to šejdrem. Problém nastává v tahu v kopci, kdy ten pohon neskutečně úpí. Prostě si myslím, že by řetěz měl bejt na obou nejzazších pastorcích tak nějak podobně, ale kdyby se měl od oka křížit na lehčích převodech stejně jako na nejtěžším, tak nejlehčí dva tácy prostě nezařadim. Nevím jestli se vyjadřuju aspoň trochu srozumitelně. Mužu to zkusit vyfotit, ale myslím, že to na fotce moc nevynikne.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Já furt nerozumím tomu, proč sem dáváš rozkres XTR 9020, když máš XT 8000?

          Změř si šířku domku. Na 68 je 2,5 mm vlevo, a 5 mm vpravo. Na 73 jen 2,5 mm vpravo.

          Jinak chainline je lepší přizpůsobit dle nejpoužívanejších převodů. Vem si, kolikrát zařadíš nejlehčí převod vs. kolik času strávíš v dolní půlce kazety. Tím, že posuneš chainline dovnitř si sice možná marginálně zlepšíš chod na největším pastorku, který zařadíš jednou za uherský rok, ale zhoršíš si chainline na spodní půlce kazety, kde, troufám si říct, většina jezdců stráví nejvíce času.

          0 0
          • Soilwork  

            Pravdu máš, špatnej nákres, nicméně co se BB týče, je principielně identický. Měřit nic nemusím, domek je 68, podložky JSOU SPRÁVNĚ i podle výrobce i podle toho jak jsi to napsal Ty. Chainline je blbě a já nevím proč, když je to všechno jak má bejt. :/ Kolega uvažoval podobně jako Ty, ale já jezdím v kopcích a většinu času trávím šlapáním do kopce, mnohdy v těžkým terénu (kde pak dolů moc nešlapu). Může mi prosím někdo říct, jestli původní šrouby do převodníku budou stačit, když tam dam ty podložky? Třeba už je to dělaný tak, aby to bez podložek bylo superboost kompatibilní..? Je to loňskej ročník. Bohužel na fotce to nevynikne.

            0 0
            • Lister  

              S tvojí řetězovkou je dle obrázku vše v pořádku.

              Takže může být třeba jen špatně nastavená délka řetězu.

              Šrouby ti stačit nebudou, musíš koupit delší.

              2 0
              • Soilwork  

                Tak děkuju, asi jsem lehce paranoidní. Uvidím časem podle opotřebení, jestli je vše ok :)

                0 0
                • Lister  

                  Vyfoť ještě jak máš postavenou přehazku na nejlehčím- délka řetězu.

                  0 0
            • scortis  

              Dle fotky mi to přijde v pohodě.

              Tyhle starší kliky měly chainline dle všeho 48.8 pro neboost (FC-M8000–1) a 51.8 pro boost (FC-M8000-B1), což mi přijde rozumné, ale řetěz opravdu není ve středu kazety. To ale asi není takový problém a mělo by to v pohodě vydržet, je to asi pravděpodobně kvůli tomu aby se tam, ten jednopřevodník vešel a taky že těžší se jezdí obecně víc a při velkém křížený by řetěz mohl chtít přeskakovat na větší pastorky, což na horní straně kazety nehrozí.

              Nová generace FC-M8100 /8120/8130 přišla s linkami 52 pro boost a neboost, 55 pro boost, 56.5 pro superboost. Jejich převodníky mají offset 3mm a je to už započítáno v řetězové lince. Na neboost rámu (se kterými už asi shimano moc nepočítá) mi linka 52mm na FC-M7100 přijde jako zhůvěřilost a vyřešil jsem řetězovou linku custom převodníkem s 6mm offsetem.

              TLDR: i s touto úpravou, která omezila křížení řetězu si myslím že se mi ten řetěz kříží víc než tobě a zatím je to v pohodě :)

              1 0
    • Soilwork  

      Lister

      0 0
      • Lister  

        Podívat se na oficiální návod a podle něj zkrátit!

        https://www.google.com/url?…

        0 0
      • petyn  

        Jj. Mas dlouhej retez.

        0 0
      • Johny.Merida  

        0 0
      • Lister  

        Ještě jedna poznámka.

        Nějak jsem celou dobu uvažoval o 12spd pohonu. Vůbec mě nenapadlo že by někdo ještě dnes dával Shimano 1× s jedenáctkou vzadu takže jsem ti v nadpisu nějak automaticky ignoroval.

        Jak velký pastorek máš vzadu? U jedenáctky se na 1×11 doporučuje GS ramenko a ty máš zjevně SGS.

        0 0
    • Soilwork  

      Budu dávat horní vodítko, chystal jsem se to udělat všechno najednou, řetěz vzít o jeden dvojčlánek. Co jsem netušil, že to na tohle má vliv.. :-O

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.