Čím čistíte kolo? Mají smysl nějáké ty spešl přípravky nebo je lepší vlhký hadřík? Zajímá mě spíš jak čistit hlavně řetězovou sadu. Mám z Aliexpressu tuto sadu,ale jestli je to použitelný nevím.
Čím čistíte kolo? Mají smysl nějáké ty spešl přípravky nebo je lepší vlhký hadřík? Zajímá mě spíš jak čistit hlavně řetězovou sadu. Mám z Aliexpressu tuto sadu,ale jestli je to použitelný nevím.
dotaz trochu související. najednou mi začalo na fullu cosi vrzat. myslel jsem, že jsou to čepy. brutální vrzani jak od staré postele vždy při propruzeni. Poslechem jsem zjistil, že to dela prehazovacka. když zahejbu s ramenem od sebe a k sobě (jakoby preskakuju po pastorkach), tak to neskutečně vrze. co s tím? zkusil jsem tam frknout silikon spray, ale nic.
Rozebrat vycistit namazat znovu
oukej…:)
Já bych postupoval podle tohoto návodu.
Kartace ok,
retez sundat a do flasky z naftou , tyhle pracky sou spis takova nouzovka nalijes do toho cyklostar a neco to vycisti
Nikdy jsem nejak nepobral proc bych mel retez rezpojovat a cistit v nafte atp? :X Reknete mi, ze mi pak vydrzi dele nez jednu sezonu a mozna to budu delat. Ale proste kdyz jej obcas protahnes tou pitomou prackou nebo i steteckem a odmastovacem tak se leskne jak Benderova prdel, osusis ho maznes a jedes. Jedine v cem bych videl ten benefit je to promazani kdyz ho sunad ze ho muzes regulerne ponorit do maziva pak otrit a mas ho fakt vsude. Ale jinak? Stejně vydrží max jednu sezónu a u hodně aktivních jedinců ani to ne…
no urcite nejsem nejakej extra lestic spis naopak, pul kila blata na kole je takovej standard :-)
takze vezmu hadr otru retez,
rozpojim spojku hodim do flasky s naftou, protrepu,
chvilu necham pak zas protrepu vytahnu otru a nasadim
otazka 2 minut a zadnej bordel okolo.
delam to tak co 2 mesice, veci benefit je odstranit smir a bordel z kladek hazky
ale kazdej jak mu vyhovuje
jinak kolo celkove kybl s teplou vodou a troskou jaru + smetak a cyklostar v rozprasovaci a neni co resit, pokud nemas kolo doma v loznici tak bych to cisteni extra nehrotil
Žádný bordel… a co ten litr špinavé nafty ve flašce po každém čištění? Ten pak liješ kam, chlapče? ;-)
Zpět tatovi do auta :-)
chlapče chlapče, ten pul litr nafty mi vydrží klidně i rok a máš pravdu je z toho následně „Neekologický odpad“ , ale je opravdu velký problém tu lahev jednou za rok vzít a dát ji v ekodvoru kam patří …
nafta do auta ? to radeji ne, ono by to autum neudelalo moc dobre, vystacim s benzinem :-)
Teď nás ale taháš za nos, kluku jeden. Přece nám nebudeš tvrdit, že v té špinavé černé naftě po vyčištění řetězu následně „čistíš“ řetěz ještě mnohokrát :-D.
na důchodcích je nejhorší že ti nic nevěří :-)
ano čistím to v té stejné naftě několikrát, a ano, ono se to skutečně vyčistí.
Wow kouzla a čáry mezi námi :-)
Sice čistím řetěz jen cyklostarem v pračce, ale ještě se mi nepodařilo, aby vydržel celou sezónu. Za sezónu měním řetěz nejméně jednou na každém kole. A pochybuju, že by to naftová lázeň dokázala změnit. To na vytahání řetězu nemá absolutně žádný vliv.
Díky za odkaz … docela levné :).
Pokud to kolo není po dešti/od bláta začínám bodem 4) ;) …
Vapka, obyčejná voda a je za pár minutek vyčištěno. Netřeba to hrotit, kolo má sloužit mně a ne já jemu.
Jezdit na benzínku čistit kolo vapkou (předpokládám, že ji běžný cyklista doma nemá) je trošku kostrbatá metoda :-).
Bydlím uprostřed města, takže benzínky míjím cestou z vyjížďky. Prostě se na jednu stavím, za dvacku ovapkuju celé kolo, to cestou po asfaltu domů okape a oschne. Co víc si přát :). Samozřejmě to při umývání chce mít čistou hlavu (nemít v ní nasráno), nevalit ten proud přímo do ložisek a není problém i z blízky odstranit uschlé nánosy bahna, umýt řetěz atd.
jasný pořádně to naper do ložisek at to mazivo zbytečně nemaže a nelepí. Když už musím vapkou ta k opravdu hooodně z dálky. a to už nemá potřebnej tlak na to abych na to nemusel sahat kartáčem
Obyčejnou vodou z vodovodu, jen na konci hadice mám kartáč a bohatě to stačí.
Očistu kola provádím další vyjížďkou;
když je bláta hodně, až uschne, olámu ho;
řetěz nečistím, namažu, otřu.
Tak nějak si říkám, že tomu kolu vadí míň suchý bláto než mokrá voda ;)
to já dělám tak podobně, taky počkám až uschne bát, pak ho olámu-očistím suchým hadrem zhruba. po každé vyjížďce jen utřu řetěz.
Zalezi co od toho cekas, jakou mas barvu ramu atd. Ja jsem byl k tem ruznejm cistidlum docela skeptickej, ale nedavno jsem zkusil tohle na svoji bilou silnici a narez, takhle cisty to kolo bylo naposled pri koupi, funguje to paradne a hlavne to krasne odstrani i takovy ty mastny cerny smouhy, co se normalnim hadrem jenom dal rozmazou.
Koukám, že vopláchnout kolo je podobná věda jako zdravení.
…nebo jako mazání řetězu…
Hej, víš, že máš 5 let spoždění.
Opravdu? :) Tyhle pravdy se časem nemění :)
Tak já se sem pro jistotu zase za rok číhnu :)
jo, hezký je to tu pořád :)
Chlapy čím odmašťujete rám, když na něj potřebujete nalepit např. ochranou nálepku? Nerad bych něčím poškodil lak.
Cokoliv na bazi alkoholu, treba cistic brzd, nebo obycejnej lih co koupis v drogerii
IPA
Tak té je na tohle škoda. Alkoholu sice mívá více než běžný ležák, ale pořád se hodí spíše na přímou konzumaci než odmaštění rámu.
Jakoze chlemtas Isopropyl alkohol?
Zkratka IPA má více významů a dva jsou pro alkohol. Já chlemstám jen jeden z nich.
Zapomněl jsem tam tu dvojtečku se závorkou, sorry:)
Jo to je nějaké pivo, co? :)
Internacional Police Asociation?
Jo,vlastně mají pomáhat a chránit.
Na to bacha, už mi ispopropylalkohol sežral lak s karbonových ráfků!
To těžko :) leda by byly natrene vodovkama
Hele, nevím, čím to bylo natřené, ale šlo to prostě dolů…
IPA je fajn na hydroizolaci střechy, ale na odmašťování bych asfaltové pásy nepoužíval :-))))
isopropylalkohol
Nejvíce se mi osvědčil isopropylalkohol.
Hadicí opláchnu z nejhoršího, postříkám cyklostarem, chvíli počkám, očistím smetáčkem, kazetu plochým kartáčkem, znovu spláchnu hadicí, hadrem trochu osuším, aby z toho neteklo, namažu řetěz a kluzáky. Řekl bych, že se to tak za 10 minut dá zvládnout. Správně by se asi měla vyndat kola a umýt je zvlášť, ale na to jsem obvykle línej. Mám kliku, že developer přemýšlel a v baráku udělal mycí box na kola. Jinak bych si to neuměl moc představit.
Přijedu, utřuv řetěz hadrem, domažu řetěz, opřu v garáži o zeď jdu domů, cca 5 minut. Před další vyjížďkou utřu hadrem přebytečné mazivo. Bláto co neopadá samo nestojí za čištění :-) životnost řetězu cca 1200km
Na dočištění jsou super vlhčené ubrousky z lidla.
Na řetěz staré prostěradlo stačí :-) po sezoně rozeberu namažu vidlici (údržba každých 50 hodin co je v manuálu považuji za vtip) a jinak to neřeším, nám teda HT, jeden z důvodu proč nekupovat full :-)
Servisuju tlumení tak cca co 15h ;)… malý servis.
Já jezdím na HT, po 15 hodinách, to jako rozebírat vidlici 2× za týden to by mě asi nebavilo :-) jednou za sezonu jo to musí stačit
To bude tím, co každý z nás jezdí ;), takže to chápu. Jen jsem cítil potenciál na rejpnutí :D
Jojo, na moje polňačky, lesní cesty a sem tam nějaký kořen stačí jednou za sezonu, na hodiny je to celkem hodně, 5 000km za sezonu i kdyby byl průměr 20 tak je to 250h, přece nebudu rozebírat vidlici 5× za sezónu :-) nakonec na epixonu není moc co servisovat
Myslím, že kdo používá maziva nelepící bordel, tak nepotřebuje na kole nic čistit.
Možná umýt vodou a vyfoukat vzduchem po zablácení.
Po montáži, brzdovka, vazelína atd stačí isopropylalkohol.
Myji zahradní hadicí vodou ze studny. Většinou se snažím používat malý tlak a hodně vody. Obvykle bez chemie, pouze smyji prach, když je potřeba. Snažím se mýt co nejméně, jelikož vím, že to kolu moc neprospívá. Pokud dojde na větší mytí, tak používám cyklostar, který kupuji v litrovém balení a pak přelívám do obyčejného rozprašovače od nějakého čističe do domácnosti (tuším od CIFu). Po mytí vždy kolo pořádně namažu.
Ahoj, dnes jsem myl auto na myčce, což moc často nedělám, no a u toho mne napadlo jestli se nedají pořídit na auto nějaké srágory podobné cyklostaru, co by nebyly tak drahé. Například odmašťovač od force stojí 200,– 600ml a v auto kelly to samé stojí 90,– což je teda značná úspora. Tak jestli někdo nemá dobrý tip na nějaký čistič.
Co na tom kole potřebuješ pravidelně odmašťovat? To jezdíš v nějakých olejových lagunách? :-)
Jako párkrát do roka tuhle věc použiju, ale kdo mluvil o pravidelném odmašťování? Dával jsem to jako příklad toho, jak stejná věc může neúměrně rozdílně stát.
Kolo ale myju poměrně pravidelně…
Mám litrovou láhev isopropylalkoholu z nějakého shopu s počítačema. V IT se používá na čištění klávesnic a vůbec všeho od mastnoty. Ten litr vydrží dlouho a stojí „pár korun“. Je to super odmašťovadlo a stejně je součástí i většiny drahých čističů určených na kola.
Našel jsem levný a hlavně účinný odmašťovač:
https://www.dm.cz/…7289619.html
stojí zlob co jiné odmašťovače.
Doporučuji!
Dětský šampon
Kolo vodou s jarem a košťátkem. Řetěz – benzínem a hadrem.
Moje tema :)) Rad sem cistil auto, takze vetsina veci je z toho. Pouzivam nasledujici:
Dulezity nastrikat prewash, umej wapkou a pak klasika myti samponem v kyblu, machani rukavice a zacinani od nejcistejsihi k tomu nejvic. Kola dolu, ve stojanu. Kladky, prevodnik kazetu pak kartackem – nekdy dava dolu retez kdyz je to dost spinavy. Vzdy max dil rukavici a rovnou oplachnout do kyble, vymachat rukavici. Netlacim, kdyz to nejde dolu, jezdim sem tam skoro bez tlaku.
Mensi a slozitejsi veci (okolo brzd, hazka a dalsi beru stetcema). Kola stejne princip, plaste stetcem a pak dle potreby kombinace rukavice/stetcu. Ostrikat vse wapkou, nanest detailer na rucnik a stáhnout do sucha.
Po uschnuti znova detailer kvuli vodnimu spotu… Hotovo!