• Zlatka

    Jelikož si už přes rok vybírám jeté auto :), tedy ani nejde o to jaké, ale o palivo do něj. Měla bych možnost koupit si výhodně auto na CNG. Moc tomu nerozumím a všimla jsem si, že jsou tu přes auta odborníci.., takže díky za rady atd.., otevírám diskuzi.

    CNG ano nebo ne ?

    Anketa: Jezdím na:

    21x
    32%
    24x
    36%
    CNG
    4x
    6%
    LPG
    10x
    15%
    2x
    3%
    NIC
    5x
    8%
    0 0
    • Chyronex  

      Předpokládaná investice do koupě auta a roční nájezd km?

      0 0
      • Zlatka  

        150.000,– kč a km od 20.000km do 25.000km předpoklad.

        0 0
        • Slash  

          Vyplatí se, pokud máš někde poblíž možnost CNG tankovat, jednoznačně dobra volba.

          0 0
          • Zlatka  

            Liboc, u Evropské třídy (u parkoviště přírodního parku Divoká Šárka, poblíž restaurace McDonald).

            http://www.bonett.cz/index.asp…

            Ale jak je tomu za hranicemi, podmínky, googluji..

            Mne zajímaly Vyše zkušenosti.

            0 0
          • Zlatka  

            Ti co mají možnost domácí plničky je asi nejvýhodnější, no tuto možnost nemám.

            0 0
        • Flegmatik  

          Ten odhad ročních kilometrů si vzala kde? Jak často a kam s tím budeš jezdit? Pokud si se bez auta doteď obešla, tak si spíš myslím, že tolik nenajedeš.

          0 0
          • Zlatka  

            ?? :))

            0 0
            • Flegmatik  

              Dobře. Zapomeň na to. Asi jsem to nenapsal jasně. Tady aspoň přidám odkaz na mapu s CNG čerpačkami http://www.fiat.cz/…p/v_mapa.jpg

              0 0
              • Zlatka  

                Pochop odhad je odhad, tím myslím hrubý. Bez auta jsem se nikdy neobešla, nahrazovala jsem jej busem a půjčením a obírala jsem se o některé cesty. Auto jsem měla téměř vždy, až tady v Praze jsem jej tolik nevyužila, což se změní..

                0 0
          • JSt  

            trosku picenka, ne? :-))

            0 0
        • Prtko.cz  

          Ještě nemáš auto a už víš že najedeš 20.000 km???

          0 0
          • Zlatka  

            Ano. :) Výpočet je nasnadě, už jen z vlastní cestovní potřeby, kterou jsem zatěžovala půjčováním si auta a cest, které jsem odvolala nebo vůbec neabsolvovala, jen zdůvodu absence auta samotného.

            0 0
    • tomfree  

      Se vstřikováním plynu ano se zplyňovačem ne.

      0 0
      • Zlatka  

        CNG není tekutý, to přece asi technicky nejde nebo ano ?

        0 0
      • Vilém  

        I kdyz se to tyce LPG, tak bych to takto nehodnotil. Kazdy system ma svoje. Mam v aute LPG vialle LPI, mlada ma klasicky sekvencni se smesovacem. U smesovace trva dyl nez to prepne, je znatelny pokles vykonu, ale zase je levnejsi servis. U LPI je velmi nakladna vymena nadrze, jakmile skonci tlakovka. Soucasti nadrze je cerpadlo a obnasi to tak 25–30 tKc. Nebo udelat tlakovku na dalsich 5 let, coz jsou 4tKc (u smesovace cena cele nadrze s tlakovkou na 10 let). Repas cerpadla, pokud klekne je za 14tKc. Vyhodou LPI je, ze nepoznam zadny rozdil vykonu, mezi LPG a benzinem, dale se prepina na plyn velmi rychle, i v mrazech kolem –20st mi to prepne tak max do 2km, coz se smesovacem je mnohem pozdeji.

        0 0
        • lucifr  

          Dovolím si nesouhlasit s částkami, které uvádíš za údržbu.

          Pro běžný 4 válcový motor dnes stojí přestavba na sekventní vstřikování LPG cca 30 tisíc Kč. Z čehož podle faktury je toroidní nádrž (do rezervy) 2000 Kč. Nádrž má životnost 10 let, pak se musí vyměnit i kdyby vypadala jak nová. O žádným čerpadle nevím, systém je pod tlakem, nepotřebuje čerpadlo.

          Píšu tedy o vstřikování plynné fáze.

          Pokud máš vstřikování kapalné fáze, zřejmě se to může lišit.

          LPG je dnes poměrně rozšířené a není problém s hledáním tankovacích stanic, ani v zahraničí.

          Spotřeba oproti benzínu cca +10%, úbytek výkonu jsem nezaznamenal. Nevýhodou zůstává snad jen uložení rezervního kola v kufru a nemožnost parkovat v podzemní garáži.

          Prkotiny typu občasná výměna filtru za 150 kč, revize nebo emise za 300 Kč fakt neřeším.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Vilém  

            Nepsal jsem o sekvencnim vstrikovani,ale o LPI, neboli vstrikovani v kapalne fazi. Tento system funguje podobne jako vstrikovani benzinu, v nadrzi je pumpa a nema smesovac, plyn se vstrikuje do sani zkapalneny.

            O cem pisu vim, jezdim s tim uz 3 roky, dale ma pritelkyne klasiku, sekvencni a tam jsou ceny jak pises.

            Ohledne tlakovky si to napred nastuduj, nez zacnes psat, ze ji musis bezpodminecne vymenit. Tuto tlakovku jsem absolvoval, je na dalsi 5 let a da se pak jeste o 5 prodlouzit, tzn celkove 20 let. Nema to vsak smysl vzhledem k cenam klasickych nadrzi bez cerpadla.

            0 0
            • lucifr  

              OK.

              Je to o tolik lepší než plynná váze, když už ty náklady jsou o tolik vyšší?

              0 0
              • Vilém  

                Koupil jsem to uz s autem, takze asi tak. Jinak je to v podstate bezudrzbovy system, nemeni se zadne filtry, membrany atd. Co jsem koukal, tak to je schopno najezdit bez repase cerpadla tak 300tkm.

                Bohuzel mezi napsanim prispevku, na ktery jsi reagoval a soucasnosti, se mi to zaclo blbnout. Takze me ceka vycisteni vstriku a repas cerpadla. Repas se da zvladnout i sam doma, nic tam neni, jinak mam kontakty na par lidi co to opravuji a tam je cena privetivejsi, nez jsem uvadel vyse, cca 4000,–. Samodomo jsou naklady par stokorun. Cena vyse uvadena je za repas v autorizovanem servisu, ktere jsou v CR 2. Jeden v praze, druhy v prostejove.

                Zde odkaz kde muzes kouknout oc se zhruba jedna.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • couffy  

      CNG nevím,ale jezdím na LPG a je to v poho

      0 0
    • vsn  

      s CNG můžes do podzemních garází tuším … nekde se to rozebiralo bud autorevue nebo autoweb … zkus pohledat tam … byl tam na to i článek u kteryho byly klady a zapory jednotlivych paliv… Naftu jako cyklista ti poradit nemůžu protoze nenavidim dementy s „hustým woe přecipovaným p*čo TDI a ultra krutym kouřem s pořádnym tahem vodspoda“

      0 0
      • Rubi  

        ty jsi asi odbornik :D

        0 0
      • Chyronex  

        TDI – ten dým ignoruj :D

        0 0
      • xshreck  

        TDI je paráda na poklidné jízdy .-)))

        0 0
      • Ruprt2  

        a za moderníma CR sice dým moc není, ale zase jako by jel na mokrou slámu. Nedá se za tím volně nadechnout.

        0 0
    • prodi  

      mám diesel i benzín, s dieslem jezdím po Praze, stím druhým na delší cesty, je i celkově pohodlnější. S dieslem spotřeba 4,5, s benzínem 7,9 (průměr). Vyber si co chceš, ale benzín je benzín..:)

      0 0
      • Zlatka  

        Všechna má předchozí auta byly s benzínovými motory a právě jsem si mínila pořídit auto s dieselovým motorem. Jenže jak vybírám, přebírám, tak se v tom plácám a hledám alternativy a hlavně úsporu vzhledem ke stoupajícm cenám ropy a tedy paliv na trhu. CNG má v tomto ohledu jisté výhody a budoucnost.

        0 0
        • prodi  

          tak na tvém místě bych šel do dieslu, nemusíš se strachovat, jestli to zvládneš k další LPG/CNG stanici..:)

          0 0
          • Zlatka  

            Je jich už poměrně dost a při průměrné spotřebě 6kg na 100km to vyjde na cca. 400km a pak ještě nádrž na benzín, takže si myslím, že to problémem už není.

            http://www.forum.cngautoklub.cz/viewforum.php…

            0 0
            • pepek  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • prodi  

              dobře:) tak do toho jdi…já nejsem ten typ, který jede přes půlku Prahy jen proto, že tam někde maj o něco levnější benzín, prostě tankuji tam, kde zrovna potřebuji:) ale třeba ten seznam budeš nosit v hlavě a bude to pro tebe přijatelnější:)

              0 0
              • Zlatka  

                Tady nejde o ten samotný seznam s pumpami, tady jde o ten dojezd. Ty nejazdíš denně nad 400km ?

                0 0
                • prodi  

                  někdy ano, jezdím…ale právě proto nemám pak problém s tím, kde natankovat…

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Kdyby existovala domácí plnička do nějaké tlakové nádoby, tak přes noc naplnit od sporáku hadičkou. :)

                    Ale žádnou plničku do nádoby jsem nenašla, jen přímo do nádrže.

                    0 0
                    • prodi  

                      no až budou baterky, co vydržej dojezd 1.000km a na každém 5.kilometru dobíječka s max.dobou nabíjením 5 minut, věř mi, že půjdu i do elektromobilu:))) ale právě proto, že nejrozšířenějšími jsou benzín a nafta, zůstávám zatím u toho:)

                      0 0
                      • Zlatka  

                        Jj :) ale tady jde přeci o to, že to auto stále zůstává benzíňákem, pokud to není auto výhradně na CNG.

                        0 0
                    • martin_bakov  

                      ja si na nasazeni bezdusaku doma vyrobil expanzni nadobu na vzduch, na plyn to uz bude hracka ! :D

                      0 0
                      • Zlatka  

                        No nevím píší o větším tlaku, takže bys to asi musel nějak více tlakovat nějakým zařízením (kompresorem) a pak je další problém s napojením na motor. Nějaký druhý externí vstup. (?)

                        Takže plnička do nádrže pouze lze pouze asi v podmínkách garáže s přívodem zemního plynu.

                        0 0
                      • raceman  

                        co na to rict :D

                        Vas pozar, nase radost ;-)

                        0 0
        • Chyronex  

          Ideální by bylo pořídit auto rovnou z výroby s instalovaným CNG, kde mužou být nádrže vhodněji umíštené například ve dvojité podlaze, dále místo rezervy. U malého auta s malým objemem kufru muže být montáž dodatečné nadrže značně omezující. Myslím, že jednou ročně je povinná revize, zda je kontrola omezena pouze časově nebo i nájezdem km nevím. No sám jsem zvědavý, kdy se změní daňová politika u těchto paliv a přestanou být výhodná. Roční nájezd až 25 tis. km je už solidní, já minuly rok udělal asi 60 tis a už mi to lezlo krkem :(.

          0 0
        • kali222  

          samotna cena ropy je v cene, za to co si lejes do nadrze, to ne – nejdulezitejsi…

          v kvetnu se resily nejake ty evropske smernice ohledne narustu zdaneni lpg a cng do roku 2018, kterym by se smazala jejich vyhodnost. takze si dobre rozpocitat, zda clovek „ujezdi“ i tu zvysenou investici jak do soupravy a prestavby nebo o to zvysene ceny vozu, ve kterem uz to je zastavene. znam lidi, co jezdi par km okolo komina a hned by to tam cpali… :)

          0 0
      • jIrI___  

        Co to máš za diesela? Ta spotřeba je dost nízká.

        0 0
        • prodi  

          1,9 SDI

          0 0
          • Zlatka  

            To jen tak lechtáš po dálnici ne ?

            0 0
            • prodi  

              SDI je bez turba, takže si opravdu veme hodně málo…navíc není přehnaně citlivé na kvalitu nafty

              0 0
              • kali222  

                to jezdis o litr min nez soudruzi z ndr a nsr :)

                http://www.spritmonitor.de/…Octavia.html?…

                0 0
                • prodi  

                  je pravda, že na to nešlapu…mám to v VW Polo r.2000…a ještě jedna věc byla zajímavá, před dvěma lety se kupovala nafta za rovných 25Kč, jel jsem z Plzně na východ SVK, dalo to rovných 800km. V Plzni jsem tankoval za 800Kč, do cíle jsem dojel bez tankování s ručičkou palivometru přesně na tom samém místě, jako před tankováním. Což dává 4l/100 :)))

                  0 0
              • assassin  

                tak to ze tam neni turbo je pro spotrebu spis minus.. ikdyz je otazka v jakym rezimu se motor pouziva.. ale obecne turbodmychadlo zvysuje ucinnost motoru..spotre­bovava energii vyfukovych plynu ktera je u atmosferickyho motoru nevyuzita… s TDI ve stejnym aute se da jezdit s podobnou nebo i lepsi spotrebou…

                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Pajas04  

        4,5 vs 7,9 ? Můžeš napsat o jaká auta se jedná? A jestli s nimi jezdíš po stejných trasách?

        0 0
        • prodi  

          VW Polo 1,9 SDI, druhé Opel Vectra 1,8 16V

          0 0
          • xshreck  

            kurňa s tou vectrou za 8l? já s ní táhl kolem 6,5l … na delších trasách, na ktarších to vyházelo na 7

            0 0
            • prodi  

              7,9 je prům.spotřeba za posledních asi 10.000km, je v tom taky hodně město, mimo se dá za mnohem méně určitě

              0 0
              • xshreck  

                Aha, já že s tím jezdíš jen mimo (bral jsem to pdoel toho že s TDI po městě, s benzínem mimo a delší trasy…).

                O vectře fuuurt přemýšlám, mě se strašně líbí. Začínám pokukovat po nějaké 2000+ 1,8i 16V 92kw :-) ty máš jakou? Snad mi to příští rok vyjde a narazím na nějakou ve slušném stavu. Nebo si koupím další kolo .-) .D

                0 0
                • prodi  

                  mám SDI, ne TDI:) s Vectrou jezdím ted i po městě, protože to druhé nemá klimošku a je pohodlnější a nechci furt poslouchat to dieselové blemblemblemblem:) vectru mám r.2005 ve verzi combi, výborné velké auto, párkrát jsem v něm spal naprosto pohodlně a to mám 186cm..

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Právě to chrochtchrocht mne odrazuje hodně, mám ráda ticho v kabině. :) A Mozarta.. :)

                    0 0
                  • xshreck  

                    Jo sry .-))) ale aj tak.

                    Btw to už je céčková vectra ne? Mě se líbí strašně béčková. Mám stejnou výšku, líbí se mi hlavně kvůli tomu prostoru a taky z venku nevypadá špatně. Tam sedím jak bača a všady prostor. Když jedu proti tomu v starší octavii, tak to už je takové víc plastové kolem a obrané o místo. Teda z mojeho pohledu … V jendoduchosti je krása .-)

                    0 0
            • z0diaC  

              jsou 2 verze 1.8 – 85 a 92kW (ta se dělala kolem r. 1999 a víc tuším) ! myslím X18XE a Z18XE bo tak ňak … možná jste měli každý jinou verzi … ale 7l je na 1.8 málo :-)

              0 0
              • xshreck  

                92kw se dělala po faceliftu, já měl rv 96

                0 0
    • esti  

      Správná volba paliva pro automobil je velice důležitá a je velice chválihodné ,že dotyčná má zájem a chce si nechat poradit ohledně této problematiky.

      Je to v zásadě velice individuální a je důležité vědět ,k čemu bude automobil využíván ,aby se naplno projevil potenciál zvoleného paliva.Jestliže bude sloužit po pojíždění po městě,určitě benzín,naopak na delší trasy bude lepší nafta.

      Obecně se naftový motor vyplatí pouze ve dvou případech:

      1)vyšší roční nájezd 20tkm+ kde lepší termodynamická účinnost dieslu dokáže uspořit nějaké ty peníze

      2)lepší hmotností výkon viz. nákladní doprava nebo 4×4

      Jestliže ,ani jedno z těchto dvou případů nebude naplněno ,šel bych do benzínu či případné přestavby na LPG či CNG.

      Ale jak říkám,je to velice individuální a nerad bych zde v zásadě příliš mnoho paušalizoval.

      0 0
      • Zlatka  

        Konkrétněji by se jednalo o malou dodávku, chtěla jsem VW Transporter, ale ten je převážně v naftě, tedy ty novější. Pak pod rok 2005 nechci a tak mne ještě zbývá Caddy Long (maxi) o který se mi nyní jedná.

        0 0
        • Zlatka  

          Může mi někdo vysvětlit proč na CNG prý jezdí po dálnici maximálně 130km/hod. ? Toto rychleji nejde nebo to pak moc žere ?

          0 0
          • jipík  

            protože víc se po dálnici nesmí :-D

            0 0
            • Ricci  

              To bola otazka na vodicak :-)))

              0 0
            • Zlatka  

              Smí, možná tady a pak někde jinde.

              Už mám ale odpověď, kterou jsem našla.

              Auta, která nemají šestý převodový stupeň jdou s plynem moc do otáček na pětku, takže nelze jet více jak 130km/hod. Takže pokud by toto auto bylo vybaveno šestkou, tak může jet vyšší rychlostí. Nevím nakolik je tato informace relevantní.

              0 0
              • kubad  

                peklo :D to s vyhrabala kde? ale k tobě mě to sedí

                0 0
                • Zlatka  

                  ?? Někde v diskuzi to bylo psané. To to mám hledat ? Další Tvojí větu nehodlám komentovat, vypovídá pouze o Tobě samotném.

                  0 0
                  • kubad  

                    no jak myslíš :D ale taky sem někde slyšel že CNG udělá z auta vrtulník

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Když si tam někdo namontuje vrtuli, tak proč ne ?

                      0 0
              • Vilém  

                Co je to za hovadinu? Jak moc do otacek? to se jako prepnutim na plyn zmeni prevodove pomery?

                0 0
                • kubad  

                  jj a je z toho vrtulník :D taky nechápu jak tohle někdo vůbec dokáže napsat a myslet vážně

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Já jsem to myslela vážně ? Když si někdo nepřečte příspěvek celý, tak to je pak těžké. Na konci mého příspěvku stojí, že netuším nakolik je tato informace relevantní a tak namísto abyste vysvětlili, nebo byli ochotní to vyvrátit tak se navážíte do autora, do mně toho postnutýho příspěvku.

                    Nejedná se o změnu převodového stupně, dle další získané informace, ale o to, že CNG má vyšší oktanové číslo a prý dává vyšší otáčky. A zase, nevím nakolik je tato informace relevantní. Takže může to tak být nebo ne ?

                    Ptám se Vás jako odborníků…

                    0 0
                    • Vilém  

                      Opet si to beres jako navazeni:( No skoda. Jak muze souviset oktanove cislo s otackama, to mi neni jasny. Pokud by byly vetsi otacky, tak je i vetsi rychlost. Tzn. pri stejnych otackach je stejna rychlost, pri stejnem prevodovem pomeru, bez ohledu na pouzite palivo.

                      0 0
                      • Zlatka  

                        No, ale já to nevím, nejsem odbornice, ale zajímá mne to. Neb to bylo v diskuzi pod VW Caddy Ecofuel, který je více či méně přímo na spalování CNG postavený a o který já mám zájem.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Prijde mi to spis jako spatny vtip, pripadne pokus odrazovat pripadne kupujici od nakupu. S CNG zkusenost nemam, s LPG mam dobrou zkusenost. CNG bych nebral na auto pro normalni pouziti, s kterym bych chtel jezdit i nekde jinde, nez v okoli mesta, kde se da tankovat.

                          0 0
                          • Zlatka  

                            Rozumím, já jsem stále ve fázi rozhodování a proto jsem založila diskuzi, neboť se kvůli tomu nechci regnout někde jinde, tady je Vás dost co tomu rozumí. Nejvíce mne štve neochota samotného prodejce k jakékoliv diskuzi, informací.

                            0 0
                          • Zlatka  

                            Nemohou na některé tyto typy užitkových aut montovat nějaké zařízení typu omezovač, který může na sebe upozornit při překročení 130km/hod. pouze zvýšením ot. motoru bez výkonu ?

                            :) Promiňte, ale opravdu tomu nerozumím a tak hltám každou blbou informaci odkudkoli, nechci dělat nějaké flame.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              tak třeba naše užitkové auto má omezovač na 130 a pak už prostě nejede :-)))

                              0 0
                              • kubad  

                                jo ale to auto uz na to proste nema mentalne :)

                                Teda proste nema dost vykonu na rychlejsi jizdu

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  hlavně řidič na to musí mít mentálně

                                  0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
              • Flegmatik  

                No pokud tomuhle věříš, tak mi neříkej, že si někdy autem jezdila :-) Pět rychlostí má pořád naprostá většina aut a bum, snad všechny z nich jsou schopné jet více jak 130 km/h. Nakonec, není to problém ani na 4. rychlostní stupeň, u některých aut možná i na třetí :-) Vrrrrr…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • esti  

          Tak konkrétně v tomto segmentu, už vyloženě užitkových automobilů by nafta za všech okolností byla lepší,úvážíme-li v potaz fakt ,že auto bude více hmotnostně zatěžované.Nicméně i investice do cng nebo jeho zvýšená kupní cena by se mohla časem rychleji navrátit , v tomto případě bude hrát roli právě zminovaný roční nájezd.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Ruprt2  

      Říká se, že ojetý plyn se nemá kupovat.

      0 0
      • Zlatka  

        Nechápu..

        0 0
        • Ruprt2  

          nekupovat ojetinu na plyn.

          0 0
          • Zlatka  

            Tak teď už ano :), no to asi individuální, tedy do jaké míry je to auto „ojeté“ a jak o něj bylo pečováno ne ? Nebo to má ještě další jinou, skrytou problematiku ?

            0 0
            • Ruprt2  

              Ne je to tak jak píšeš. Prostě ojetina je riziko.

              Ojetina na plyn je větší riziko než ojetina bez plynu.

              0 0
              • Zlatka  

                Můžeš to trochu dovysvětlit, na netu jsem nic více upřesňujícího nenašla.

                Snad jen pouze, že plyn vyžaduje jiný kompresní poměr. A rozumím tomu tak, že auto neupravené, tedy na benzín se stávajícím kompresním poměrem motor více zatěžují a je to tedy pouze motor, který je více namáhán. A tak není složité si motor před koupí dát na diagnostiku. Nebo odchází na autě vlivem plynu ještě něco jiného ?

                0 0
                • Ruprt2  

                  toto není můj obor. Taky jsem psal, že se to říká.

                  Prostě pokud je jasný původ a ty to auto znáš nebo máš důvod prodávajícímu věřit a auto je OK atd. atd., tak bych se tím neřídil.

                  Ale v áčkách bych si ojetinu na plyn nejspíš neukoupil.

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Na Áčka jsem slyšela spousty negativních ohlasů, ale jsem přesvědčená, že je to jako vždy, najde se pár nespokojených křiklounů, kteří něco rozmažou, ale jinak mají tisíce spokojených klientů..

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      No on nějaký malý bazar není lepší. To si nedělám iluze. Jenom tím, že jou áčka velké, tak se o nich víc mluví.

                      0 0
                    • Mamut  

                      Screenshot, ktory som urobil vlastnorucne na strankach AAA asi pred 2 mesiacmi. Fotka pristrojovky ukazuje 141000km, inzerat tvrdi 37000km. Takze to bude viac firemna politika, nez, ze niekto strcil pretocene auto do bazaru.

                      0 0
                      • JMT  

                        Hele to je bohuzel zrejme chybka. Ten tachometr mi neprijde jako z novyho passatu.

                        P.s. Acka jsou urcite jeden ze tech slusnejsich bazaru.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Heh, ty si šprýmař…:D Prý jeden ze slušnějších…:D Slyšel sem pár příběhů:

                          1. Chlap si tam šel koupit Alfu 156 TD. Projel si ji, všechno v pořádku,

                          turbo super. Tak ho poslali na oběd, že zatím připraví papíry. S autem odjel – už po cestě turbo cukalo a po pár dnech odešlo úplně… (PS: za 2 hodinky se turbo dá v klidu vyměnit…)

                          1. Jiný borec si tam koupil Báwo. Pár týdnů se z něj těšil, až jednou

                          ráno přišel před barák a kára nikde. Tak se s tím tak nějak smířil. Našetřil na nové auto a začal obcházet bazary. Došel do Áček a tam stálo úplně stejné báwo, jako bylo to jeho (vč. kosmetických vad atp.)… tak si zajel domů pro klíče, že vyzkouší, jestli nepasují…a hádej, jak to dopadlo…;)

                          …a takových sem slyšel a četl spoustu. I bývalý kolega, který kdysi s autama hodně kšeftoval, říkal, že u Áček by si auto nikdy nekoupil. Auto nejlépe dovézt přímo z venku a nebo kupovat přes inzerát s jasným původem a servisní knížkou. Prověrka Cebia a napíchnutí na diagnostiku taky není od věci…;)

                          0 0
                          • JSt  

                            a kdyz jeli kluci busem, pac nemeli zrovna auto, tak sedli na injekcni strikacku zapichlou v sedadle :-)

                            0 0
                          • JMT  

                            Ja pouze tvrdim ze ty ostatni jsou jeste horsi.

                            0 0
                          • Ruprt2  

                            jo a já slyšel, že si šel kluk koupít do áček první auto.

                            A nakonec se z toho auta vyklubal žlutý robot a zachránili spolu svět.

                            0 0
                          • jIrI___  

                            A já zas slyšel, jak se kamarádova kamarádka rozpárala na žiletkách nastrčených na tobogánu.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Stačilo koukat sem tam na Občanské judo nebo Černé ovce – tam se pár příběhů s AAA v titulku taky objevilo…

                              0 0
                • Adamz  

                  diagnostika ti stav motoru nezjistí, zjistí pouze zda je v pořádku řízení motoru (čidla, lambda sonda, sensory atd.) musela by jsi to nechat protáhnout přes emise, tam by se možná ukázalo zda motor nemá zvýšené emise z duvodu opotrebeni…

                  taky nespolehej na to ze kdyz koupis auto se servisni knizkou ze je ten servis opravdu delany, 80% servisnich knizek se vypisuje az v bazaru :))

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Jj ptala jsem se na to, prý je dobré nechat přezkoušet tlaky ve všech válcích.

                    0 0
                    • Adamz  

                      to neni špatné ale to by musel být už motor v hodně špatném stavu aby tam byly výrazné rozdíly v tlacích, nejlepší je projet, poslechnout s někým kdo tomu rozumí

                      důležíté je aby byl pravidelně měněný olej, hodně lidí ho neskutečně přejíždí hlavně na nafťácích..

                      aby nemizela chladící směs po jízdě a příliš se to nehřálo

                      taktéž nesmí byt bílá (bílohnědá) emulze na víčku pro nalévaní oleje..

                      na stav tachometru nespoléhej, na 90% bazarových aut jsou stočené…

                      bazaru bych se vyhnul obloukem a koupil něco přes normální inzerát..

                      0 0
              • Mamut  

                Bez argumentov je to len zvast. Ale na to sme uz zvyknuti, ze?

                0 0
                • Ruprt2  

                  Třeba jako to co jsi právě napsal? :-)

                  0 0
          • JSt  

            a duvodem je?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • ememem  

      benzin ci diesel je viacmenj jedno.

      u diesla je nevyhoda vyssia nadobudacia cena, vyhoda nizsie prevadzkove naklady ovsem pokial to neni turbo a nebude ho treba opravit (citaj vymenit). tam naklady mozu tvorit tak polovicu toho co hodlas vrazit do kupy.

      bezin viac menej vice versa.

      ja len ciste z odporu k zvuku traktora jazdim benzin ale nejkay realny dovod to nema. jak hovorim je to jedno.

      vsetko ostatne je cipovina na kvadrat. nevyhod vela, vyhoda ziadna.

      0 0
      • JSt  

        jako jedinou neresitelnou nevyhodu plynu vidim kufr mensi o flasku. zcela zasadni vyhoda budou nizsi naklady na provoz. tak nejak bych rekl, zes napsal hloupost ;-).

        0 0
        • ememem  

          za prve si to musis nechat namontovat co stoji tiez volaco. za druhe vsade v europe (povedzme ze do australi si to nezoberies) vyrazne nizsia siet stanic kde mozes natankovat a k tomu o dost kratsi dojazd. za tretie ak ti ide auto bezo zmeny vykonu resp. charakteristiky chodu na beznin(naftu) a po prepnuti na plyn tak mas asi trabanta. za stvrte v drvivej vacsine garazi resp. uzatvoreneho parkovania ta s tym vyhodia. za piate mensi kufor si uz spomenul sam. za sieste ja bych s bombou za chrbtom nejazdil ani zadarmo, vobec sa cudujem ze to pustia na cesty ale o uz.

          hovoris nizsie naklady na prevadku, dajme tomu ale v porovnani zo vsetkymi nevyhodami to nevyvazuje ani nahodou. navyse uprimen povedane ma to vobec nezaujima kedze amortizacia auta samotneho + vsetky mozne povinne chore poplatky s autom a pouzivanim ciest spojene dosiahli v celej europe taku zvrhlu vysku ze nieco ako spotreba je mi hlboko ukradnute kedze je uz minoritna polozka. a keby aj nebola je mi ukradnuta aj tak, nechce sa mi furt riesit ci ma vyjde dovolenka pri celkovych nakladoch o 30E viac alebo menej.

          az to zacne robit standartne bmw a mercedes budem o tom vazne uvazovat, do tej doby to povazujem za kravinu.

          0 0
          • Vilém  

            Sit LPG po evrope neni az tak zla. Mam zkusenosti z nemecka, madarska, polska, rumunska a neni problem. Dojezd je dan objemem nadrze. Nadrz mam v rezerve o prumeru 15" o objemu 42l, dojezd cca 450–500km. Samo muzes i vetsi nadrz, ale prijdes o lozny prostor.

            Jinak pokles vykonu, ktery popisujes, je hovadina. U vstrikovani v kapalne fazi neni zadny, u sekvencniho LPG nejaky je, ale nic dramatickeho.

            0 0
            • ememem  

              minule som isiel zo chamonix a schvalne som sa pozeral ci sa da natankovat plyn. francuzsko nic (ale to je po hranicu len kusok to je fakt nicmenej bezinky boli minimalne tri.) svajciarsko nic. prva az volakde v nemecku tak na pol ceste. ale nejdem sa hadat, mozno som az tak super dobre nepozeral.

              0 0
          • JSt  

            tady se bavime o jetinach – tedy predpoklad, ze uz to v karce je ;-).

            kratsi dojezd? spis naopak delsi, ne? nadrz benzinu + flaska plynu. ;-)

            ze je auto linejsi nevidim jako neprekousnutelny problem.

            parkovani v podzemnich garazich je tez resitelne, nekdo ani nikdy pred tento problem postaven nebude. ;-)

            bat se bomby v aute? ta flaska je bezpecnejsi nez nadrz benzinu ;-).

            0 0
            • ememem  

              tady se bavime o jetinach – tedy predpoklad, ze uz to v karce je ;-). – ok, nicmenej do kupnej ceny to volako zakalkulovane bude

              kratsi dojezd? spis naopak delsi, ne? nadrz benzinu + flaska plynu. ;-) – aha, teraz si ma prekvapil :-), nikdy som sa nad plynom v aute nejak hlbsie nezamyslal, to sa ale docela straca ten celkovy ekonomicky akozeefekt ci nie?

              ze je auto linejsi nevidim jako neprekousnutelny problem. – jak kdo

              parkovani v podzemnich garazich je tez resitelne, nekdo ani nikdy pred tento problem postaven nebude. ;-) – to dnes uz snad nemyslis vazne, ani si nepamatam kedy som v meste parkoval inde jak v garazi (ako nie ze by sa mi chcelo ale inde sa prakticky neda)

              bat se bomby v aute? ta flaska je bezpecnejsi nez nadrz benzinu ;-) – isto nie, to vies aj sam.

              0 0
              • JSt  

                nikdy som sa nad plynom v aute nejak hlbsie nezamyslal, to sa ale docela straca ten celkovy ekonomicky akozeefekt ci nie?

                a ted jsi se zamyslel? :-))

                0 0
                • ememem  

                  jako jazdit to, co si, len ma proste tak nejak okamzite nenapadlo ze mas bombu aj nadrz. cize povedzme ze dojazd asi problem nebude nicmenej ale podla mojej sksuenosti je plyn dost zriedkavy a pokial teda chces nejaky ten ekonomicky efekt tak musis trasu planovat. co na to abych jazdil podla toho kde mozem dotankovat plyn sa mozem.

                  0 0
                  • Splinter  

                    nj na slovensku byl plyn vzdycky problem :)

                    0 0
              • Mamut  

                Plynova nadrz ma poistku na pretlak, a ak nastane, tak to plynule upusta. Takze pri poziari plyn postupne kontrolovane vyhori a nevybuchuje. Na plynovych autach vybuchuje benzinova nadrz (rovnako casto ako na cisto benzinovych, t.j. velmi zriedka (okrem filmov)), ktora podobne ventily nema a nie plynova.

                0 0
                • raceman  

                  pokud ten pojistny ventil funguje jak ma :)

                  0 0
    • Ruprt2  

      100

      0 0
    • Adamz  

      na takový roční nájezd si kup jednoznačně naftu, ty motory např Tdi najíždí bězně pře půl milionu km… ale počítej s tím že když už se na naftě něco po*ere tak to pujde taky hodně do peněz, vstřikovací čerpadlo, turbo (např. na octaviích II velký problém) klidně i 20–30tisíc za opravu… jinak je to asi nezničitelné

      z koncernu PSA potom motory HDi

      z benzinu urcite ne motory 1,2 HTP v jakékoliv verzi, horsi motor neexistuje

      do alternativních paliv bych nešel ani nahodou, je to něco nového co teprve nedávno vešlo na trh, neodzkoušené, dává se to jen na nové auta, nikdo ti neřekne co to auto bude dělat po 200–300tisíc km a jak to bude se spolehlivostí toho systému, může se to ale i nemusí hodně vymstít..

      0 0
      • kotas88  

        Prave,ze to odskousene je. CNG se ted montuje uz i do autobusu nebo nakladnich automobilu. A LPG je na trhu jeste dyl, takze je mnoho aut, ktere s tim maji nalitano pres 400 000 km a jsou v pohode. Sam mam auto na LPG – Felicii. Najeto pres 250000 km. A motorove bez problemu. S rozvodnym systemem LPG taky zadny problem, totez s nadrzi. LPG je na 100% odskouseny, CNG taky:)

        0 0
        • Adamz  

          prostě pořád mi na tom CNG něco nehraje, na to jaký je to trhák se rozšiřuje velmi pomalu, servisní síť asi taky nebude nic moc… nevím jestli jsou tam nějaké speciální servisní úkony, dost neznámých..

          Lpg je bez problému, tam je to jasné, jen na techto OHV motorech 1,3 byl dost často problém se zaklepávám ventilů do sedel díky vysokým teplotám, ale konkretne felicie ma už sedla lepší tvrzené tak to drží..

          0 0
          • pepek  

            zaklepávám ventilů do sedel díky vysokým teplotám, ale konkretne felicie ma už sedla lepší tvrzené tak to drží.. – neznáš ani uplně nejzákladnější pojmy o motoru a zodpovědně tady radíš – to je opravdu chvályhodné.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • martin_bakov  

      Me vadi za se uplne opomenula otazka toho jaky prumer disku bude to auto mit a taky jakou jakou sirku disku.

      Dost to totiz ovlivnuje jizdni vlastnosti ! ;)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • archibalda  

      pokud tě to ještě zajímá zkus se ozvat mám čerpačku na CNG pro veřejnost v provozu už 7 let a ve firmě 8 aut na CNG, takže bych o tom mohl něco málo vědět

      0 0
      • Zlatka  

        Díky za nabídku, dotazy byly téměř všechny položeny v této diskuzi. A také jsou některé i zodpovězené a pak také díky googlování také více vím, ale v těch nejsou všechny informace vždy přesvědčující a to i od samotných prodejců a recenzí.

        0 0
        • archibalda  

          asi jsi mne špatně pochopila a nebo jsem to špatně napsal, nechci ti nic prodat, nabízím ti své zkušenosti, v zásadě ti dám jen jednu radu, a je jen na tobě jak se s tím popasuješ, určitě nekupuj CNG auto , které je starší 3 let a nebo má najeto víc než 100 000 km a zcela jistě se vyhni autům , která nejsou CNG z výroby, ale jsou přestavěná dodatečně, jedná se o auta především z Itálie.

          0 0
          • Zlatka  

            Já jsem to pochopila dobře, díky za rady, bohužel auto které bych chtěla koupit se s Tvými doporučeními neshodují. Má najeto více a je starší. Je z výroby – Caddy Ecofuel, ale je z Čech.

            0 0
    • Zlatka  

      Beeda dal do anketky, že jezdí na jiné palivo, na jaké tedy jezdíš ? Bioethanol E85 nebo ?

      0 0
      • assassin  

        taky muze jezdit dieselem na rostlinej olej…

        0 0
        • alinceb  

          „Vyjetý“ olej z friťáku u Mekáče…:)

          0 0
          • assassin  

            no ono v podstate na libovolnej olej:) podle toho jak velky je kdo prase… to ja to vzal tak nejak souhrne…

            no 2t uz tu asi nikdo nejezdi takze ruzny smesi technickyho benzinu a redidel asi nehrozi, ale taky by to byla moznost:)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Zlatka  

            To mne nenapadlo a já jsem si již několikrát říkala proč to auto přede mnou tak kouří a hlavně smrdí jako připálené maso.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Zlatka  

      Řádně poučená tímto článkem (který sem nakopčím) si vybírám své autíčko a je to opravdu podobná story. :DD

      Rozběh story je pomalý jako vždy. Požádal mě kolega z práce, abych se cestou stavěl v jednom autobazaru, protože to mám po cestě k jedné firmě, kam jsem se právě chystal. Cílem mého zájmu měl být vůz VW Sharan ftédéíčku zdovozu a majitel bazaru bude informován, že se na automobil přijde někdo podívat. Nesnáším tyhle mise, ale absolvuji je poměrně často. Různí lidé ve mně neprávem spatřují odborníka na automobilovou patologii.

      V rámci objektivity musím dodat, že mě bazaristé v Poličce nemají rádi. Udělal jsem jim mnoho ošklivých věcí. Také mě jednou i urgentně hledali a nebyl to příjemný pocit. Raději nepřemýšlím, co by se stalo, kdyby mě tehdy dostali do ruky, ale předpokládám, že by přitom aspoň jeden obdržel od pana Glocka jízdenku do bazarního nebe, kde andělé v teplákách s řetězy na krku jezdí v mercedesech s koženým paketem. Štěstí bylo, že špatně nastavili parametry hledání. V posilovně jsem skutečně ještě nikdy nebyl.

      Hodinu nato jsem vstoupil na půdu bazaru a koho jméno to nevidím napsané na vratech. Pan Prase. Pana Prasete můžete potkat nejčastěji ve tři čtvrtě na osm na magistrátu, kde u strojku na lístky, aby za pomoci úřadu propustil do tuzemského provozu vraky, které dovezl z ciziny. Pan Prase totiž dělá auta pyčo. Dováží je z bájné země za devatero horama a devatero řekama, kde vole s autem ujedou za dva roky šedesát tisíc a pak ho prodaj za poloviční cenu, protože jsou úplný blbci vole. Lidi si myslí, že když chcete fungující auto, tak ho musíte taky fungující koupit, to ale neznáte pana Prasete, ten koupí totální šrot, protáhne ho kouzelným kloboukem a je z něj perfektní kára fmetle nahlínách!

      Pan Prase má pohotovostní hmotnost půldruhého metráku, dlouhé mastné vlasy, náušničku fuchu, řetěz kolem krku by mu záviděl i nejvječí ganxta z učiliště a nekoupil bych si od něj ani plechový nočník. (Kolega pana Prasete při legalizačních party na magistrátu je pan Penis. Pan Penis je opak pana Prasete, je malý, má zlodějský kukuč a na hlavě neustále pletenou čepičku, díky které vypadá jako to, na co jsem ho překřtil. Taky bych si od něj nic nekoupil, ale můj názor není v tomto případě rozhodující).

      Zakroužil jsem kolem Šarána. Fmetle nahlínách fpoloviční palbě nevypadal věru zle. Dokonce nenesl ani stopy toho, že by ho bazarní mafie votunila vevařením čtvrtky nebo půlky jiného auta, takže jsem usoudil, že bude kradený. Jiná alternativa, jako že by třeba byl v pořádku, mě vůbec ani nanapadla. Prohlédl jsem vůz zvenčí a vydal se do boudy. Seděl tam znuděně nějaký malý tlustý **** ve věku asi pětatřiceti let. Zeptal jsem se ho, kde je Prase, že s ním mám domluvenou schůzku. Odpovědí mi byla věta „von tady není“, což byl skutečně kruciální statement. Vrátil jsem se k Sharanu a hledal, co je na něm špatně.

      Za nějakých sedm minut přijel Prase. Prase jezdí nalepenej v medu. Kovářova kobyla chodí bosa, tahle masařka byla koupená v legálním obchodě, nebyla patchovaná ze třech crashnutých mercedesů ani reimportovaná z Ukrajiny. Prase na sobě měl uválené triko a žluté šortky. Triko mu končilo nad pupkem a šortky začínaly zase hluboko pod pupkem, takže to vypadalo, že na mě co nevidět vyletí ptáček. K tomu nějaké sandály, které byly asi o dvě čísla větší než Prasete chodidla. Cítil jsem se poctěn, že se na obchodní jednání tak hezky voháknul. Představil jsem se mu a požádal o prohlídku vozidla. Prase předtím registroval otlučenou fabii polepenou rozstřelenejma mouchama, kterou jsem přijel a usoudil, že na sociála jako já dobře zabere zkušební jízda, kterou mi obratem nabídl. Nereflektoval jsem na to a požádal, aby mi přeložil od vozu dokumentaci a návrh kupní smlouvy. Prase mínil, že je k tomu serviska a fšechno fpohodě, tak jsem mu řekl, ať neotálí a tu pohodu mi donese. Prase něco zažbrblal a odšoural se v těch jeho láptích do boudy, kde onanoval tiskový mluvčí. Z dálky jsem slyšel, jak ho posílá něco vyhledat.

      Na autě jsem pořád nic neviděl, kromě vyměněného čelního skla. Také mě zarazil tachometr. Poněkud jsem nechápal, jakou to má asi logiku, že si někdo v roce 2003 koupí VW Sharan, najede s ním 78k a pak ho v roce 2008 prodá zrovna Praseti. V autě to divně smrdělo něčím, co jsem neznal a taky tam mega smrděl osvěžovač Ambipur. Jinak to vypadalo jako velmi zachovalé auto. Jediné zajímavé zjištění představovaly omačkané hlavičky některých šroubků a lak na vnitřní straně dveří, který vypadal jako metla bez poslední transparentní vrstvy. Na druhé straně vím, že tam někdy nebývají správně nalakovaná i některá nová auta a tak jsem z toho neučinil závěr.

      Prase přilezl se serviskou a nějakými lejstry. Jeho konfigurace se od posledně změnila. Byl zpocený, smrděl jak sokolská žíněnka a kolem huby měl rozpatlaný kečup. Myslím, že to byl kečup, snad není kanibal či nekousnul toho jeho asistenta do péra. Poslední servisní prohlídka byla provedena v km 89.xxx v květnu 2006. Amatér, pomyslel jsem si znechuceně. Při pokusu osvětlit mi rozpor přišel Prase s originální teorií: Voni to někdy píšou jako dopředu aby tam pak čovjek nemusel, chápete? No, nechápal jsem to. Chtěl jsem Praseti poradit, když stáčí tachometr, aby se více soustředil, ale pak jsem usoudil, že nejsem ten pravý pro zlepšování jeho firemních procesů.

      Prase krknul, což vyznělo jako uzavření této rozporuplné kapitoly a co prý bude s tou zkušební jízdou. Nechal jsem to opět bez komentáře. Opsal jsem si ze servisní knížky adresu provozovny, kde byl vůz pravidelně servisován – pouze druhá prohlídka proběhla u jiného servisu, jinak všechny u toho stejného. Dále jsem sledován Prasete nepokojným zrakem zaznamenal VIN a pár údajů o autě z velkého TP. Rozloučil jsem se s Prasetem a měl se k odchodu.

      „Jestli ho nechcete, tak nechte bejt, je tady na něj zájemců dost…“, pustil za mnou Prase výhružně.

      Můžete být expert na ojeté vozy, aniž byste znal cokoliv z autoopraváren­ství. Stačí umět telefonovat. Zavolat do opravny, kam auto jezdilo a na Bundespolizei v místě, kde bylo registrováno, tam jsou někdy poněkud zdrženlivější. Kolem poledního jsem zavolal do servisu, odtud je výhodnější začít. Byl to menší autosalón asi 20km od Kölnu. Telefon zvedl přímo majitel. Popsal jsem mu, že vůz je nyní v Čechách a na prodej. Požádal jsem ho, zda by mohl zapátrat po minulosti tohoto vozu, především pak po tom, co s ním bylo od r. 2006 podnes. Majitel si to zapsal a slíbil, že se na to jejich KfZ Meister podívá a abych zavolal zhruba za dvě hodiny.

      Kfz Meister volal sám a ani ne za hodinu. Pravil, že to auto zná a dosud si na něj dosud vzpomíná. Automobil začal hořet od nějakého spotřebiče nebo cigarety, už neví, co nezničil oheň, o to se postarali hasiči. Část interiéru byla vypálena, především palubní deska. Ačkoli auto zvenku vypadalo, že mu skoro nic není, bylo rozhodnuto, že auto je totálně zničené, protože by oprava stála více než polovinu jeho aktuální ceny. Jeho zbytková cena zahrnovala téměř nedotčený motor a plechy. Kfz Meister dále prohlásil, že by nedoporučoval něco takového kupovat, protože z jeho hlediska bylo to auto opravitelné jen s ohromným úsilím. Také se nabídl, že by možná našel nějaké fotky nebo kontaktoval tehdejšího majitele, který by se se mnou následně mohl spojit. Nepotřeboval jsem ani jedno, ani druhé. Nechtěl jsem ho zatěžovat Prasete šméčkem a tak jsem mu poděkoval, to co mi řekl, stačilo.

      Přeloženo do češtiny, sehnali zmrdi nový vnitřek z jiného například přes střechu převaleného Sharana, nějak se vypořádali s těmi drátky a pak to zkusili prodat. Proto to vevnitř tak mega smrdělo. Přístrojový panel vzali z jiného auta a tím byl také dán stav tachometru.

      Vida, zlaté české ručičky. A pak že nejsou.

      Volám pana Prasete.

      • Dobrý den, pane Prase. Tady je D.F. Byl jsem se u vás podívat na tohoSharana.
      • Jo. Berete ho?
      • Já mám dojem, pane Prase, že jste mi neřekl tak docela všechno.
      • A co sem vám měl jako neříct?
      • Takovou maličkost, že se jedná o auto po požáru třeba.
      • Kdo vám to napovídal…?
      • To je moje věc, pane Prase. Jistě znáte občanský zákoník …prodávající strana je povinna kupující seznámit se stavem předmětukoupě… nic nezamlčet …
      • Já vám nic nezamlčel… auto sem vám votevřel, nabíd zkušebníjízdu, každý auto má něco za sebou… (vypadalo to, že tuhle pasáž Praseopakuje denně, protože ji odříkával jako básničku) a nakonec, nemášžádnýho svědka, kterej by potvrdil, že sem ti to neřek (citová krize násevidentně sblížila, tak jsme potykali).
      • Hezký povídání. To si ale šetři k soudu, až na tebe někdo podážalobu za prodej těch tvejch vraků. Mně to je putna. Měj se, *****, aněkdy zase.

      Prase zafunělo a položilo telefon.

      Nalezl jsem partikulární východisko. Generální řešení problému je v nedohlednu. Celkem vzato mi to vadí – nebo ne, vlastně mi to nevadí, já z toho seru atomový hřiby. Sharan stál 270k. OK, mohu říci, je to pár platů, člověk v životě přijde o víc, například to z něj vytahají ekozmrdi přes daně a ceny energií. Jenže představte si, že si tohle auto koupí rodina, která má najednou nějak moc dětí, aby se vešly do felicie. On je třeba učitel, ona sestra v nemocnici, na takové auto budou z podprůměrných platů šetřit čtyři pět let. Pak si ho koupí a jako otroci budou zase vydělávat na jeho opravy, zatímco si pan Prase bude jezdit nalepenej v ještě hustším medu, třeba od AMG. Středověk byl fajn. Demokracie je v tomhle ohledu k hovnu.

      Příčina?

      Vohnouti chtěj velký káry, fmetle ftédéíčku fplný kalbě, přesně takový, jako měl předloni jejich šéf, a to co nejlevnějc, nejlíp za stravenky anebo na lízačku. To se dá zařídit. Odpad společnosti pan Prase, zlodějskej **** pan Penis a jejich přátelé žijí konstantně na výsluní, dokud se nezmění spotřebitelská mentalita, tak tam budou žít.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • alinceb  

        Aspoň na začátku napiš varování, že to člověk nemá číst v práci…kolega na mě blbě koukal, když sem se tu 10 minut tlemil…:D

        0 0
        • jIrI___  

          Skoro v 18 h v práci, blázne :). „Článek“ mě ale taky pobavil.

          0 0
          • alinceb  

            Máme kapitalismus – 4 týdny dovolené, neplacené přesčasy, pracovní doba „kluzná“(8–9) – (17–18)…;) Až budeš hledat práci, tak jsem zvědavý, za jakých podmínek budeš nakonec dělat ty…;)

            0 0
            • jIrI___  

              Pevně doufám v to, že budu mít klasickou „dělnickou“ pracovní dobu 6:00–14:30, ani o minutu víc :)

              0 0
              • alinceb  

                Jako dělník určitě…;)

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • soc  

        Zdroj: D-fens

        0 0
    • Zlatka  

      Měla bych se trochu rozpovídat o autech o které jsem projevila zájem s tímto pohonem, respetivně na spalování CNG.

      Takže:

      • NEKUPOVAT OJETÉ Z NSR, Itálie, atd., nebo velmi opatrněse zárukou nestočených km.
      • POZOR NA OKROVĚ ŽLUTOU BARVU s km pod 150tis. za 150–200tis. :)
      • vyhrává VW Touran, zatím se mi nepodařilo pořídit za nepodezřelýcho­kolností.
      0 0
      • ZuzicK  

        Se od Transportera přes Caddy Maxi dostáváš k menším autům? :-)

        0 0
        • Zlatka  

          Jj selekce dle různých kritérií a peněz pochopitelně. :)

          0 0
        • jecnak  

          Za tech par let postupneho vyberu se dostane i k eletromobilum ;-)

          0 0
        • Zlatka  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • Zlatka  

      Na Kypru budou asi jezdit za levno:

      Kypr objevil u svého pobřeží zásoby zemního plynu na dvě století.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce