Poraďte,občas dám nějaký maraton a chtěl bych zase po 3 letech trochu zrychlit pomůže silnička?nikdy jsem na ni neseděl
Poraďte,občas dám nějaký maraton a chtěl bych zase po 3 letech trochu zrychlit pomůže silnička?nikdy jsem na ni neseděl
Vazeni pratele.....ano! :)
ale nesmis spadnout na ceste
Ja myslim , ze Ti pomuze pokud k tomu zvolis odpovidajic trenink, ale na to uz ti tu odpovi vetsi specialiste nez jsem ja
Určitě. Když se podíváš na profesionální bikery, tak všichni mají 80 – 90% najetých kilometrů na silničce…
ano i ne, pomůže Ti, když budeš trénovat a samozřejmě kvalitu tréninku Ti silnička může zlepšit, ale pokud se na ní budeš jen vozit jako já, tak Ti sice trénink nezlepší, ale aspoň budeš mít fajn pocit, že jedeš rychleji jak na bajku:-) každopádně pokud máš finance si ji pořídit a pokud máš čas na ní aspoň občas vyrazit, tak vřele doporučuji… ale bacha, nic se nemá přehánět, bajk je bajk:-)
Ja se priznam, ze me zatim bavi oboje… ale je to dane tim neni tolik casu a tak si to uzivam at sedim na tom ci onom
Ja si pre zmenu myslim, ze sama silnicka nic nespravi, spravi to trening na asfalte. Ten mozes teoreticky spravit aj na biku na slickoch, ale asi budes riesit problem, s kym jazdit, malokoho bavi jazdit 120+km na biku po asfalte.
To jo, je potreba najet nejake km, jde hlavne o stejnomernou zatez a s tim souvisejici narust vytrvalosti (teda doufam:) ). Mam maly sklep a taky rozpocet neni az tak super, abych si poridil jeste silnicku podle svych predstav, ale zkusil jsem to jinak. 28" palcova sada kol- silnicni rafky a plaste na MTB nabech, mam to i v profilu na biku.
Mám na Tebe jeden dotaz, měl jsem podobný nápad jako ty co se týče silničních kol, mám sice ráfky šestadvacítky, ale jinak to vypadá hodně podobně. Mám ale problém s kotoučem, když přehazuju kola, musím vždycky seřídit kotoučovku, protože vždycky škrtá. Náboje na obou kolech mám stejné… Díval jsem se, že ty máš kotoučovky dvě, u tebe je to bez problémů?
Zadni je 100% v pohode, problem je malinko s tou predni 180-kou. Musel jsem si hrat s podlozkama pod kotoucem a stejne to jeste obcas skrta. Ale prehazoval jsem desticky predni za zadni, jeste si to moc nesedlo, a svuj dil na tom ma i ten uplne novy kotouc. Jsem presvedcenej, ze si to sedne, lepsi se to :)
Kdes vzal tak tenké podložky? Já sem si nechal udělat 0,4 mm a stejně to bylo moc tlusté…
No v servise maji od 0,2 mm, dali mi je zadara. Podle me je maji vsude, ne? Ptej se a urcite na ne kapnes :)
Zlepsis se, pokud budes trenovat. Na cem, to uz podle mne tak dulezite neni :) Ale na silnicce ten trenink vychazi (alespon pro mne) o hafo levneji nez na MTB. Beru to podle opotrebeni plastu, vydrze retezu atp.
pomuze ti jedine vetsi nebo kvalitnejsi trenink. Silnici si kup, jedine jestli te silnicni cyklistika bavi, jinac to IMHO nema smysl.
Pomuze, ale jde o to, jestli ti ta nuda, nebezpeci a vynalozeny penize za to stoji.
Taky jsem hodněkrát přemýšlel o silničce, ale než dojedu do lesa, tak jsem vždy výléčen :-)
Taky mám nějak čímdáltímvíc větší strach…a to ještě nedávno byl můj hlavní podíl na najetých km cross na okrskách, letos vítězí terén a strach z provozu na tom má lví podíl… jinak k otázce- nejsem odborník, ale myslím, že silnička pomůže, chce to ale táhlý kopce
Napodobne, po roce premyslim, ze silnicku prodam, protoze 30km Prahou na silnicce je opravdu jen pro otrle…
FV
Zvlastni – ja jezdim v okoli Prahy a silnice v pohode, provoz minimalni… zalezi na tom, co si vyberes, dobry jsou oblasti, kde hlavni provoz „vycucne“ nejaka rychlostni komunikace, pak jsou okresky prazdny.
Okolo Prahy je to „OK“, ale pres Prahu (tech cca 15km ven a 15km zpatky) je to hruza…
FV
No jo… ja to mam na nejblizsi okresku tak 2 a pul kilaku:). Tedy ted se to trochu zkomplikovalo kvuli jedny pitomy uzavirce, ale to je snad docasna zalezitost…
Jak to delas, ze jezdis 15? To ze sportu vyrazis z druhe strany Prahy?
Sednu na kolo a jedu… z jakyho sportu?
FV
No prislo mi, ze 15 kilaku na „dostani se z Prahy“ je trosku moc…
tam u vas v praze nemate metro az na kraj? :D
Taky jsem hodnekrat premyslel o horskym, ale nez projedu na silnicce lesem, tak jsem vzdy vylecen. Zda se ti to absurdni? :))
mě to příjde jako lemplova citace…;o)
Mě ne. Autor příspěvku jistě nemyslel svezení na bajku po silnici, jako spíš spoluuživatele silnice.
Asi tak – to se da poznat i na biku.
Tak to vnímám i já. řekl bych, že fakt šlo o to, že silniční kolo si nepořídí proto, že i kratší úseky přesunování po silnici jsou pro něj nepříjemné. Nic k nepochopení…
myslim ze jezdit maraton na silnicce te nezrychli :-D
máš štěstí že to nepíšeš lemplovi;-P
vyjimka potvrzuje pravidlo :-D
jseš si jist? Král a Sudety nejsou jen pro MTB.
jsem si jist. maraton je maraton a silnicni variante bych maraton nerikal. proste pridruzenej silnicni zavod pro lidi majici fobii z nerovneho povrchu.
jenže ke králi až časem přidružili MTB
Nejdřív jenom kategorií. Kdysi dávno jsem jel 145km v kategorii MTB. Sněžilo… :)
Jo, v roce 1998 to bylo, jel jsem 250ku. nahoře to bylo o přežití.
ja teda fobii z nerovneho povrchu rozhodne nemam a reklbych ze muj prvni silnicni maraton byl proti jakemukoliv bikovemu co jsme jel docela slusne peklo…
Hlavně se tu nezačněme hádat, jestli je lepší MTB nebo silnice. Oboje má dost co do sebe, silniční jízdu žel podle všeho dost prostě znevýhodňuje a znepříjemňuje silniční provoz…to je myslí bez diskuze. A není to chyba silničních kol!
Fajn ze jsi to napsal, uz jsem se chtel zacit hadat, kdyz se tu porad pise jak je silnice nuda:)
K bezpecnosti na silnici muzu rict akorat za sebe, ze taky dost zalezi na vyberu silnice a casu. U nas v okoli na okrskach potkam vecer za vyjizdku jen nekolik aut a do krizovky jsem se nedostal ani nepamatuju. Mesto, to je ale uznavam jina… Na druhou stranu se mi zase spis nestane, ze bych zahucel nekde ze skaly nebo neustal sjezd, takze s tou bezpecnosti sice asi bajk vede, ale jen o fous:)
Ja uz dnes na silnicke moc nejazdim ale kedysi 1992–1999 som sedem rokov pracoval doma a kazdy den som si poobede dal na silnicke vylet po hradzi z Bratislavy do Vojky alebo az do Gabcikova (60 az 100km). Premavka tam okrem cyklistov nebola vobec ziadna a aj tych cyklistov v pracovnej dobe bolo minimalne. Vtedy to malo perfektny uplne novy asfalt. Nebolo to sice moc zabavne ale na vytravenie obeda lepsie ako trenazer. Rocne som nabehal aj 12 tisic km.
A na toto bola silnicka idealna.
No, ve srovnání s terénem to nuda je. Ale o to větší dřina :)
ano
ANO
V silnicce jako kole to rozhodne neni. Da se najizdet na asfaltu i na MTB s jinymi plasti nez do terenu (slicky nebo nejake uzke 26×1–1,5 primo na asfalt). Jde opravdu o to jestli te to bude bavit. Ja treba na asfaltu jezdim jen v obdobi leden-duben a jak pak vljedu jednou do lesa uz me na asfalt jentak neco nedostane.
Je to i o prevodech – na silnici natocis daleko vetsi silu, nez na bajku.
Je fakt, ze kdyz jsem koupil silnicku a jel s ni asi po 14 dnech na Lysou, tak se mi ty prevody zdaly nejaky tezsi :)) Ale kdyz si zapovi na biku ty lehci, tak ho to vyjde skoro nastejno.
Neni to tak o kole ani o km ale o najetem casu. 3 hodiny/75km na biku=3 hodiny/100km na silnicce. *
FV
Ale to by musel mit fakt silnou vuli, aby si to zakazal. Na silnici to proste obcas musis nejak uslapat a udejchat – kdyz nemas jinou moznost, tak se i kousnes :-) Navic, takovej prevod 53×12 na bajku fakt nenahradis :-)
Tohle je typická nemoc bikerů – jezdí jen do kopce, ale pokud mají jet delší dobu a ve vysokém a pravidelném tempu po rovině nebo zvlněným terénem a nebo ve větru, jsou bezradní a odjede jim i babka s nůší na zádech.
Určitě ano. Bajk kazí styl a ztrácíš sílu a tím i rychlost. Znám to z vlastní zkušenosti. Po roce skoro nepřetržitého ježdění na bajku jsem nebyl schopen utáhnou na silnčce nejtěžší převody a po rovině jet s bídou něco málo přes 40, což je na silničce tragédie. Je to vidět taky podle toho, že když se dobrý silničář odhodlá vjet do terénu, tak sice kvůli mizerné technice hned nevyhrává, ale rozhodně se neplácá někde vzadu, prostě to dokáže brutálně utočit v kopcích a po rovině, na rozdíl od bikera, který na silnici nikdy nejezdil a zkusí to. Proto taky se silničáři snadněji přeorientují na terén, ale z bikera se dobrý silničář stane výjimečně. Velkou roli v tom asi taky hraje to, že silnice je jednotvárnější a v podstatě jen dřina bez větší zábavy. Ale co najedeš na silnici, v terénu jako když najdeš. A nejde jen o to jezdit po silnici, ale taky na silničním kole, tzn. lehkém a rychlém, protože abys mohl drtit těžké převody, musíš jet hodně rychle a to na bajku nejde. A ani ty převody nemá.
silnice je jednotvárnější a v podstatě jen dřina bez větší zábavy
a proč teda na silnici jezdíš? :)
Právě že už moc na silničce nejezdím. Ale zase začnu, aspoň občas, protože vidím, co to se mnou dělá.
S tím nejde než souhlasit :-)
Ze se bajkem kazi styl? prosimte jakej? na silnicce neni zadnej styl, teda jestli myslime to samy, jinak souhlas.
styl šlapání
Naucis se slapat, zatacet, jet rovne – samy uzitecny veci.
Jezdit v balíku a držet se v háku – to se taky hodí :-)
Ukazovat díry a neházet vlny :)
to mi pripomina ten vtip jak se pta malej vembloud matky: proc mame hrby? protoze pak vydrzis prejit celou poust bez vody.
proc mame takovyhle kopytka? protoze se pak neboris v pisku na pousti.
proc mame takovy dlouhy rasy? protoze ti to pak dobre chrani pred pisecnou bouri…
A mami, neni nam to tak trochu nahovno tady v ZOO…
Ti velbloudi v tom ZOO ale nejsou z vlastní vůle.
o tom to neni.
Co bylo driv vejce nebo slepice. Popravde se takhle da polemizovat nad mnoha a mnoha sporty. O zavodnim pojeti DH ani nemluvim. No flame.
jaky DH zas? jen mi to ze te silnicka nauci jezdit rovne, v baliku, v haku, zatacet, ukazovat diry a nehazet vlny, proste evokovalo tenhle vtip…
jo protoze, kdyz se jede do Brt, tak se stejne hakuje az pred Halounama, diry se zamrne neukazujou a rovne se jezdi jen za nosem :-D
jj od Jezírka se hákuje ale jen proto aby někdo nedojel dřív a nevyžral Paviána.
na díry jsou zdvihy :)
Prosim vysvetlit narazku na DH.
Jak se vsechny tlusty gumy s velkym zdvihem ozvaly :-P
No proste mi ten vtip evokoval umelost prostredi ve kterem jsou spory provadeny a podivam-li se na to hloubeji i umelost tech sportu. Ale to je asi jiny duvod nez proc sem wroum ten vtip daval. Proste tak.
nejen sobi, ale uz i falesny odpovedi :-D
Tak ti Beedo nevim, jestli jsi si nemel ty hadry koupit dva, jeden na … a druhej na hlavu ;-) Nejak to nechapu. Nebo ze hadr spis pro me?
Mam maly zdvih;-) Porad nechapu, proc teda DH – bych rekl, ze z DH trati bude „puvodnejsi a prirodni“ vetsi cast nez na XC vedouci po cestach… No a kdybychom to brali takhle, tak me nenapada nic, co by se neprovozovalo v „umelym“ prostredi nebo pomoci umelych pmucek.
Jo a dovolil bych si tvrdit, ze zataceni ze silnice ti na DHcku moc nepomuze;-)
Jasne DH je lepsejsi, prirodnejsi, proste nejlepsejsi. Smrt ziletkam! :-D
konecne konstruktivni navrh :-P
Spravne!;-)
neser!!! :-D
Prvně byl kohout :) O tom žádná! ;-)
No nevim podle me sem se naucil slapat lip na fullu bez tlumice (t.j. tlumic bez oleje), jet rovne, to jo, zatacet – to urcite ne, kamos kterej zacinal na BMX umi o dost lip zatacet nez ja (zacinal sem na silnicce)
Fakt by mě zajímalo v čem je podle tebe rozdíl jestli „drtím těžké převody“ na bajku po silnici nebo „drtím těžké převody“ na silničce a jedu o něco rychleji. Na silničce je to levnější, jsou tam líp odstupňovaný převody, je to zábavnější, protože to jede rychleji, ale v čem je ten rozdíl z hlediska tréninku?
reklbych, ze je to ve zpusobu mahani svalu, na biku neustale klepes v terenu (i na rovne pesine) a jinak dynamicky namahas „nasekavas“ svaly…B
Jasně, já vůbec nepopírám, že jízda v terénu je z několika důvodů z hlediska tréninku horší, ale tady se bavíme o jízdě na bajku po silnici a reaguju na tvrzení Rychlýho turisty, že na silnici je lepší jezdit na silničce, protože se dají „drtit těžký převody“. Mně teda převody na bajku bohatě stačí i po silnici a pokud nemám ze zadního kola vosmu, tak se mi na ní ani neklepe :-D .
fyi já jsem „ten na Authorovi“ ze soboty a výjimečně se mi tentokrát díky vašemu tempu do Mělníka nezdály převody na silničce zbytečně těžký… ;-)
ahoj, ja si te pamatuju uz z minule z vyjizdky, akorat jsem nevedel, ze se znas s Jancou, prejs byl uz i v Plzni;-)
jsem vam nezavidel ject az do kokorina…zpatky docela protipruvan…
V Plzni jsem byl letos akorát na prohlídce pivovaru;-), zato jsem jel s Jančou na maraton do KV.
Já si to zpátky cestou z Dubý už taky moc nezáviděl, naštěstí v těsném závěsu za Ječňákem se to dalo přežít bez trvalých následků…
Za těžké převody považuji 52×13,12,11. Aby mělo smysl točit 12, musím jet minimálně 50 km/h a při 11 aspoň 55 km/h. Z toho je jasné, že tu 12 můžu jet po rovině jen s větrem a 11 jezdím jen z kopce. Pod pojmem „drtit těžký převod“ si představuji, že jsem tyto převody schopen takto nejen točit, ale že jsem s nimi schopen dosáhnout i maximálky a to aniž by se mi nohy zkroutily. To je totiž něco úplně jiného, než s těmito převody lechtat pedály v balíku nebo za někým v háku, z kopce, na 80%. K tomu ani nejsou potřeba, protože v balíku se dá pohodlně jet frekvencí hodně přes 110 ot./min. Takže já 12 a 11 používám akorát, když potřebuji jet opravdu hodně rychle, zpravidla když potřebuji někomu odjet nebo ho dojet. A při kopcovité časovce. Namáhání svalů je při těžkém převodu prostě jiné, než při lehkém a nedá se nahradit jízdou do kopce. Proto si dovolím tvrdit, že bikeři, kteří nejezdí na silnici a na silničním kole s patřičnými převody, nejsou schopni po rovině a z kopce jet rychle. A pokud nejezdí na silnici ani na bajku, pak nejsou schopni delší dobu udržet rovnoměrné a vysoké tempo. Proto neumí jet sami a ani proti větru.
Asi jsem natvrdlej, ale pořád to nechápu. Já osobně totiž nejtěžší převody na bajku taky můžu jet jedině po větru nebo z kopce (na normálních pláštích, slicky jsem nikdy neměl) takže si dovolím tvrdit, že v tu chvíli je úplně jedno jestli ty tempařský schopnosti trénuju na bajku nebo ve vyšší absolutní rychlosti na silničce. Navíc si nemyslím, že by tyto tempářský schopnosti na „opravdovym“ bikemaratonu měli nějakej extra význam, což koneckonců potvrzuje i ten Hornychův citát v příspěvku níže.
Původní otázka snad zněla, jestli pomůže koupit si silničku pro trénink na maratony. Já tvrdím, že z hlediska zábavnosti atd. určitě ano, ale z čistě tréninkového hlediska se to dá bez problému odjezdit i na bajku po silnici, nic víc. Mám pocit, že tady mluvíme každej o něčem jiném.
asi takhle – kdyby to opravdu bylo tak jednoduché tak by jistě na to přišli i sponzoři závo¨dníků a místo silnice by jim zaplatili jen bika a bylo to . A je zajímavé procentuálně kolik bikeři najedou na silnici a kolik v terénu . A myslím že to nedělají jen kvůli rozptýlení … Opravdu je rozdíl v jízde na silnici a v terénu …
Souhlas, ale o závodnících se tady snad nebavíme. Já se to snažím zjednodušit pouze ve vztahu k původní otázce člověka, kterej „občas dá nějakej maraton“, chce se trochu zlepšit a ptá se jestli si má koupit silničku kvůli tréninku na maratony.
Pokud bychom to brali až tak striktně, v tom případě mu ke zlepšení stačí jezdit jen o trošku víc, než doposud. Pak by bylo nejlepší všechto tohle, i s otázkou smazat.
Aby bylo jasno – já reagoval pouze na „A nejde jen o to jezdit po silnici, ale taky na silničním kole, tzn. lehkém a rychlém, protože abys mohl drtit těžké převody, musíš jet hodně rychle a to na bajku nejde. A ani ty převody nemá.“
Dobrých důvodů proč si koupit silničku je mnoho, ale IMHO jet rychle a drtit těžký převody se dají celkem pohodlně i na bajku po silnici, proto jsem se zeptal, co tím myslíš. Pokud jsou však odpovědi buď na něco jiného nebo typu „to se nedá pochopit, to nám musíš věřit“ bylo by asi skutečně nejlepší je smazat i s mojí otázkou.
Na bajku moc těžké převody nejsou a proto se na něm ani moc rychle jet nedá. Problém je v tom, že jsi asi na silničce moc nejezdil a proto ani nevíš, že se na ní dá jet daleko rychleji, než jen čtyřicítkou. To jsem měl na mysli, když jsem psal, že nám budeš muset věřit, že je to možné, aby ses odhodlal to zkusit a zažil to na vlastní kůži. Pokud ti stačí jezdit čtyřicítkou, převody na bajku jsou dostatečné.
44/11 ale není zas tak lehký převod, to máš cca 50km/h při kadenci 100ot. Zase je to otázka i výkonnosti, ty to vydíš z pohledu tvojí velmi dobré výkonnosti. Já třeba jezdil na silničce docela dost (tak 10 let souvisle, než jsem měl svůj první bike a pak ještě cca 10k km na dvou silničkách, co jsem měl pak současně s bikem) a poslední moje silnička měla nejdříve 53/39 – 13/29 (což byl je téměř to samé jako 44/11) a pak jsem ji předělal dokonce na 50/34 – 13/29 a v tu chvíli to bylo teprve pro mě ideální a konečně jsem na ty nejtěžší převody občas jezdil (pořád jsem mohl jet 50km/h při kadenci těsně přes 100ot.).
Takže pokud se bavíme na biku o nedostatku převodů, tak pouze pro rychlosti nad 50km/h.
Takovou kadencí můžeš jet v balíku, z kopce, za kamiónem, ale pochybuji, že že když pojedeš sám. To nejezdil ani Armstrog. Prostě sám na bajku 45 a dost. Z kopce jsou ty převody naprosto nepoužitelné, takže místo řádného ždímání držky a honění průměru se hezky flákat i z mírného kopce. A mohl bych pokračovat, ale je to zbytečné. Já tady nikoho nechci převědčovat, aby jezdi na silničce, když nechce. Jen jsem napsal své zkušenosti v čem je rozdíl, ať si to každý přebere, jak sám uzná za vhodné.
Tak jsem asi vyjímka, ale já jezdím dost vysoký kadence pořád. Na silničce jsem jezdil téměř výhradně sám (jen sem tam s někym) a průměrnou kadenci jsem míval vždy kolem 90–95 s tim, že mě to vždy snižovaly kopce (kde jsem jezdil cca 80–90 a proto jsem vždy potřeboval tak extra lehký převody, nejen že jsem lemra, ale taky ty vysoký kadence). Právě na rovinkách a z mírných kopců jsem jezdil trvale cca v intervalu 95–105. Tim neříkám, že je to ideální kadence (třeba kdybych jezdil o něco nižší, tak to bude efektivnější a dokázal bych jezdit rychleji, ale mě to tak vyhovuje a nezávodim), jen, že mě se tak jezdilo dobře a jezdil jsem tak.
Ale taky důvod bude asi ten, že mě ta síla chybí a následkem toho jsem se naučil jezdit pořád vyšší kadence. A pro závodění by třeba byla a pak bych na její trénink ty převody taky potřeboval.
Celé je to můj subjektivní nezávodní pohled, jak se mi jezdí dobře a jaké ježdění mi vyhovuje.
A já zase nikoho nechci přesvědčovat ať na silničce nejezdí. Silnička je prostě jiná než bike a má toho spoustu do sebe. Jen jsem rozebíral ty převody z mojeho pohledu, že jsou na biku zcela dostatečné (což ale neplatí obecně).
To je v pohodě, já taky raději točím, když to jde, ale jsou chvíle, kdy člověk prostě musí založit pořádnou šajbu, zakousnout se do řídítek a rvát to :) A právě to jde jen na silničce. A pokud to člověk chce jezdit, musí to i trénovat. A pokud tohle jezdí na silničce, projeví se to pak i na bajku :)
jen na okraj, „silove“ se v tren mysli nekde kolem kadence 50–70, a je jedno jesli na rovne v 55ti pri 53/12 nebo v 20ti pri 39/12 (odhad..) porad to je silove, takze tech 44/11 ti na rovne uz pak opravdu nestaci… B
ještě s otázkou ambicí na umístění , jinak opravdu jen více jezdit . Koupit silnici s ohledem na zvýšení ambicí na biku sebou nese už drobet více systematického tréninku. jinak vyhozené peníze a efekt v řádech promile…
Jsou věci, které se prostě nedají pochopit, ale musí se zažít. Je to podobné, jako bys mi chtěl vysvětlit rozdíl v pružení jednotlivých vidlí. Pro mě se to prostě jet tak nějak hýbe, některá víc a některá méně, ale jinak v tom výrazný rozdíl nevidím. Co ale vidím je, že se to hýbe a na jakéholiv pohyby, které mě nepostrkují vpřed jsem alergický. Buďto ti budu věřit, že ta ztráta se vynahradí jinak nebo ti věřit nebudu. Pokud to pro mne bude důležité budu se ti snažit věřit a přesvědčím se o tom na vlastní kůži tím, že to vyzkouším nebo to pro mne až tak důležité není a pak skončím u vidle pevné. Takže asi tak. Pokud pro tebe tempařské schopnosti a další, o kterých tu psali i ostaní nejsou důležité, pak to neřeš. Jestli by to ale pro tebe mohlo být zajímavé, nezbývá ti, než nám věřit a přesvědčit se o tom na vlastní kůži :)
v „rovnoměrnosti a plynulosti“
No nevím, já žádnej výraznej rozdíl při jízdě na bajku po silnici v tomto směru nepozoruju.
Kupodivu ho z hlediska tréninku zřejmě nepozoruje ani Véna Hornych, protože cituji „Jezdím jenom na biku a snažím se jezdit co nejvíc v kopcích“ (hranictibikeri.net/new/view.php?cisloclanku=2005012601).
Tím netvrdím, že silnička není dobrá, sám na ní taky rád jezdím, jen to podle mě oproti ježdění na biku po silnici nemá žádný zásadní vliv na výkonnost v bike maratonech.
sorry, jsem to blbě pochopil:-) to víš čtu B-F v práci potají:-D jsem myslel rozdíl trénink na bajku vs. na žiletce a né na bajku na silnici vs. na žiletce na silnici… moje chyba… jinak ta silnice proti bajku: lepší posed (zvláště proti mému „enduro“ posedu na bajku:-) ), převody, cena na kilometr, žiletka je přeci jen malinko rychlejší-větší dosah…
Škoda jen, že sis ještě nepřečet můj příspěvěk z 9:42, tam jsem 3 z tvých 4 důvodů již uvedl :-D Ale znám to – okno velikosti poštovní známky a ruka připravená na ALT-TAB…
hehe, přesně:-) nejhorší je, že říďa sedí mne za zády:-D
jak sejmenuje ten letošní a loňský vítěz vrchařů na Tour? Rasmunssen nebo tak nějak..nebylnáhodou dřív dlouletý biker?
To je právě ta výjimka :)
to bych ani neřekl. Landis je taky biker, Evans jakbysmet :)
Se ty vyjimky nejak mnozej, co? :-D
Tak se omlouvám, i za to že dýchám :-D
No way, okamžitě koukej přestat dýchat !
asi tak :) a par by se jich jeste naslo, psal sem jenom ty, co dojizdej na TdF do top 10 :)
a jeste Ydaho :-D
nee, je to nuda a na biku se po silnici taky jezdí dobře (jen názor lamy)…
rozhodně. Když je hezky tak celodenní silniční akce okolo 200km jsou paráda.
Silnička ano,pokud je kde bezpečně jezdit.Já musím jet asi 15km po silnici s velkým provozem a potom najedu na vedlejšky s mininimálním provozem a kvalitním povrchem.Baví mně jezdit dálky a to z 90% sám.Silnička jede líp než bajk na slickách a to jsem na bajku už něco najezdil.Bajk je zase pohodlnější a to hlavně na 1,5" gumách.Silničku jsem bral hlavně k vůli jezdění dlouhých tras,přeco jenom je lehčí,má více úchopů na řidítkách a i po 200km je cítit že furt jede.
ja jsem taky za:),ale spis proto,ze to usteri spoustu casu.Nez se dostanu nekam do lesa,jsou dve vymereny hodiny do tmy v riti. Taky nemam na silnici tak vysoky tepy a odesjpa to. Profici jezdej na bajku jen zavody,takze treba pomer 32000 : 2000…psycho:)
je mi vlastne jedno, na cem slapu, silnice, bajk, ergac, spinner, trikolka…fascinuje me asi stale ten kruhovy pohyb:)..a proto jdu ted jdu na spinning:)
musíš být šťastná žena…
a u doktora si s tim uz byla?
nezdvořáku :o)
Kéž bych na tom byl stejně. Koupil bych si domů spinner a těch peněz a nervů s údržbou kola, bezohlednejma řidičema, dírama v silnici, počasím (a meteorolagama) co bych ušetřil… Dokonce ani naražená ruka by mě teď nebolela, no ty byla PARÁDA! ;-)
jo takhle jezdej cesky profici, podle me je to spatne, svetrova spicka jezdi na biku podstatne vic: 30–40% z celkovyho objemu.
je nic nenutí tratě ma mtb v čechách jsou snadný jak nahoru tak dolů… kdyby se jezdily pořádný terény tak by to bylo třeba jinak
jj. Pak prijedou do tezsiho terenu a nestihaj…
moje řeč. to ale neznamená, že bike neni N.1 :-)
Bajk je samo taky super,ale kdybych se měl rozhodnout mezi tak nevím.Letos jsme byli pojezdit na Vysočině a zvažovali co vzít.Nakonec jsme vzali univerzálnější bajky a hladší pneu.A to jsme se přesunovali od nás po vl.ose 200km tam a za týden 200km zpět s malým batohom na zádech.Věci jsme si poslali přímo do penzionu poštou.
Silnička NE
Silnička ANO :-)
PES ma PRAVDU! vzdy…
Vzdy rozhodne ne, ale ted ano;-)
chtěl spíš napsat
vždy Silnička ne :)
BTW většinou si z B-F dělám srandu a jen tak provokuju, tak to co píšu neber vážně :)
No ja bych silnicku az tak nezavrhoval, jako dopravni prostredek je o dost lepsi nez bike.
drnca…kazdej poradnej dopravni prostredek uz je odpruzenej…to je evoluce…az bude dalnice pro silnice tak to vemu zpatky:))
No az nekdo zacne vyrabet celopero silnicku, tak budu jeden z prvnich kterej si ji koupi
ano, vo tom žádná.....
považoval bych jí za vyhozený prachy kdyby si jí nekoupili všichni z okolí a pak se s nima nedalo ani na Ještěd, ale možná dám přednost vidlici na canyona…
jj taky mě nebavil bajk se slikama :) ono stíhat na něm žiletky s riderama přibližně stejný výkonnosti dá kua záhul
mě by i byvil, ale co teprve žiletky mnohem větší výkonnosti…
No tak tam už je to pak jedno, ujedou ti tak jako tak.
to ti podepíšu :)
Ale zjara, než se trochu rozjedou, se s nimi dá jezdit v pohodě. Kolikrát ale ani tak se mnou moc nechtěli jezdit :-D Letos jsem je na bajku proháněl až do 24. dubna :) /…/article.php?…
Proc silnicari rezolutne odmitaj stitek a pak maj pod prilbou cepicku?
Aby jste se meli cemu divit.
:-))
Aby se lišili na 1.pohled od bajkerskýho póvlu… :-)
už sem to psal výše. já na asfaltu jezdím rád, víc toho stihnu objet a vidět, ze silničky sem se dost přeorientoval na cross, protože tu mame dost rozsekaný silnice… bajk mam moc rád, co mam novou vidli, jezdim jhlavně na něm, ale když se potřebuju někam dostat co nejrychleji/ na chatu, na chlastačku, vykoupat se, do vzdálenější knajpy..etc/ a směr trasy nevede vysloveně hustym terénem, tak dám přednost dle kvality cesty silničce nebo crossu… je to vlastně off topic, výkonost moc nehoním a nesleduju…ale k dotazu zopakuj, co jsem už tu psal.. silničku k tomuto určitě ano!! Spousta profesionálů-bikerů jí v treninku pokud vím používá.. hezký den všem
100% jdi do silničky … objemy na MTB jsou nemyslitelné
já jsem si trošku přestavil MTB → ze 44×12z na 48×11z Deore a 26×1,75 na 26×1,5 Slick a zkoušel jsem jezdit objemy ale nebylo to ono … max. jsem dal asi 130Km (3× docela dlouhý stoupání …) a ty objemy na tom prostě nešly :-(
teď jsem si objednal svojí 1. silničku (na březen bude hotová) FORT + Mirage 07 + Ritchey Pro + Fizt´ikz Titan + Mavic Aksium … za cca 25 litrů a bude to na 100% lepší
a za dalších 25 litrů si koupím nové MTB (současné mám už přes 5 let …) a budu to tak nějak střídat
Silnička = objemy MTB = výlety do hor a blbnutí
Na MTB se da po silnici i objem 300 km/den jak by ti tady nekteri potvrdili…
no leda tak ňáký hovada – ale určitě ne třeba já :-D
Tak si precti tohle www.bike-forum.cz/…9/forum.html#… hovadama se to tady jen hemzi:o)
no to je ale jejich životní (sezóní) maximum (po kterém několik dní regenerovali) a né že by jezdili na MTB → Po:300Km,Út:300Km,St:50Km,Čt:300Km,Pá:300Km,So:300Km,Ne:0Km nebo tak něco :-D
no po Ještedu na Bajku se druhej den normálně jede na Brdy… ale to není 300 to je o kus mín :) jasně že drtit 300 je hovadina, navíc trénikové dávky ke konci jarní přípravy se pohybují 3–5 hodin, takže žádný extrém. Ono jet v předepsaných tepech jen dvě hodiny je peklo, a do toho intervaly… ne že bych to znal, ale dokážu si to představit. Když se mě nechce/bolí to, zpomalím, když trénuješ neměl bys :)
zato na silnicce se to jezdi bezne:-D
Běžní tůristi :-D /…/article.php?…
… no toto :-O …
no na tom obrazku to vyzera tak ze sa to snad ani neda vyjst
To je právě ta bývalá pohraniční cesta podél signálky. Ta byla postavena na tom travnatém pásu vlevo podél cesty a vedla nejkratší cestou, kopec nekopec, takže do kopce přímo nahoru a vzápětí dolů a tak pořád pryč. Krpály jak blázen a jeden za druhým :-D
taková cesta by se mi líbila :-) … já jezdím rád do kopců … ale tady v Krkonoších nic takového není :-(
Buď rád, za to co máš. Takový Pardubičák vyjede na Kunětickou horu, podívá se do dálky a řekne si: „Tak dneska to otočím támhle“. Když tam zajede, otočí to a přijede domů, má 150 km a nastoupáno 300 m, z čehož nejvíc dělá ten výjezd na Kuňku :-D
no jo, měl bych být vděčný za to co mám (přímo u baráku)… někdo je na tom o hooodně hůř – a někdo zase o hooodně líp že ?! :-D
Tak aspoň pozdravuj Jardu Vrkoslava tam u vás, ve Vrchlabí :-D
Tak aspoň pozdravuj Jardu Vrkoslava tam u vás, ve Vrchlabí :-D
Co tam nacvičuješ? ;-) Beztak to drží ten klacek co je vedle tebe :-D
Tak to jsem byl podle podveden. Já to fotil a toho klacku jsem si nevšiml :-D
Panečku, silák..takovejhle šutr udržet..tyyy jo
:-))) Díky za rozesmání.
A Pardubáci na tom nejsou zle. Cirka 15 km od Pardubic jsou Železný hory. Ale Kuňka je Kuňka. ;o)
právě – Železný jsou fajn, já třeba taky jedu minimálně 10km do terénu po cyklostezce a už jsem si zvyknul
Silníční kolo je jednoznačně lepší na budování silové a celkové vytrvalosti. Z důvodů znaššího držení rytmu a tempa. Pokud si tvrdí a ostřílení hoši na MTB myslí že silnice je prdel doporučuji vyzkoušet nějaký závod. Pokud chtějí jet na výsledek tak si myslím že jim tepy na compech zahrají pěknou písničku. Pokud se někam přesunuji ve skupině tak jsem jak ostříž především před specialisty na těžký terén. Vysmáté partičky co házejí vlny nemusím. Ale zažil jsem to nic příjemného. A kšiltovka se pod helmu vozí ze dvou důvodů. Kvůli zimě a aby v dešti nestříkala voda do očí. Navíc to snižuje výhled což je na pytel jelikož se oproti bajku za řídítkama leží proklatě nízko.
tvrdi a ostrileni hosi na mtb maji vetsinou najeto i na silnicnich kolech....... zrovna pred chvili sem byl na pivu u znameho, tak sme kecali o kolech...... jezdi nz pohar ve sjezdu, zacinal na silnici, jako spousta jinych horskych cyklistu a moc dobre vi, jake to je jet silnicni zavod
Kdysy jsem na silničce jezdil a pak jsem přesedlal na bika. Připrav se na úplně jinej styl jízdy a věř,že tě to posune úplně do jiné dimenze! Je to o hodně větší makačka,než se zdá. Takže jenom doporučuju.
Ještě jsem chtěl dodat,že silničku má smysl kupovat,jen jestli máš s kým jezdit. Říkám to proto,že z vlastní zkušenosti se mi samotnému na silnici jezdit moc nechce,protože to není taková zábava! Asfalt,asfalt a zase asfalt :-)
Nejlepší je mít samozřejmě obě kola (Road + MTB) ale kdybych si mohl dovolit opravdu jen jedno kolo tak by to bylo MTB na XC … Přeci jenom s horským můžeš jak na silnici tak i do terénu – kdežto silnice je jen na silnici a přišli by jste o výlety do lesa a na hory … ale jak jsem psal nejlepší je mít obě kola – já mám teď MTB (5 let starý) a právě jsem si objednal svojí 1. silnici (25,000,–) a budu to střídat s tím starým horským … a za rok si koupím už zase nový MTB (25,000,–) pač to současné už je hodně jeté … takže s jednou bandou budu jezdit po silnici (tréninky / objemy) a s druhou po lesích (tréninky a blbnutí) …
a za další rok jedno endurko za 45, a za další nějakej ten freeridek…dovolená v jugoslávii, první dítě, druhý dítě a s ježděním bude konec :-)
:-O … nemaluj čerta (tchýni) na zeď :-D
A pouzivate nekdo na MTB silnicni kola pro jarni najizdeni kilometru? zkusenost s porovnanim s cistokrevnou silnickou. DIK
Pokud máš na MTB jen jiná kola nebo pláště, tak je rozdíl jen v rychlosti, ale jiný význam to nemá. Jízda na silničním kole je jiná, je to dáno geometrií rámu, posedem, převody…
jezdil jsem podzim na bajku na slikách a s nově koupenou silnicí se to nedá srovnat. Ale samozřejmě je to tak možný
A kdyz uz teda silnici na trening objemu a sem tam prilozitostne zavod, tak jakou? Mam namysli cenovou hladinu cena/vykon. (nikdy sem silnici nemel)
Aby to nebyla nějaká těžká mrcha a aby to dobře chodilo tak kvalitní rám a SH 105. Je dobrá. Kdyby byly prachy, tak asi nejlepší poměr výkon/cena bude Ultegra.
ted ten carbonovej leadrefox je sakra dobrej kup… kdybych trošku žiletkařil a ne jen na ní jezdil na vejlety tak bych neuvažoval a vzal ji
nebo Veloce a Centaur.
Od Camagnola jsem jezdil jen Record, teď ho mám na plečce, tak ty nižší sady neznám. Ale u kampy mi vadí páky, jsou hrozně hranaté a dlouho mě z nich bolely dlaně, než jsem si na ně zvykl. Na šimaňácké jsem si zvykat nemusel. Ale třeba už to vymakali, já mám Record 98.
já mám chorus 02, to už je novější řada, která má trochu jiný tvar. Campa páky je třeba dát níž než shimano, že jsou hranané je pravda, ale to jsou prsty taky, protože kosti jsou rovný.
Ver mi, ze kdyz jsem presel ze 105 na Recorda 06, tak jsem se poslusne vratil na 105…ty paky mi ani za mak nesedly – dlane me z nich bolely docela neprijemne :-/
Já ti věřím, proto jezdím na Ultegře :)
Tak zrovna vcera mi ten jeden prevodnik dooost chybel :)
Ortodoxní silničářští drsoni mi tvrdí, že jsem to kolo tím trojpřevodníkem zkazil. Jenomže oni nejezdí nic moc dlouhého a ten má cenu zlata hlavně na dlouhých štrekách. Když se po 150 km před ně postaví pořádná stojka, odrovnáš je radou, ať se tolik nelámou a přehodí si na lehčí :-D A když vidí, jak vzápětí zlehka zrychlíš, většinou už ani nereagují :-D Takovou zhovadilost jsem udělal vloni při Beskyd Tour asi 15 km před cílem. Nejdřív jsem roztrhal skupinu a pak odjel i Jardovi Stárkovi (ten za mnou), který letos BT nad 40 let vyhrál :) www.beskydbike.cz/…6s/VCA06.pdf
Bohuzel je to imho pravda – 3 prevodniky jsou na silnici hnusny…no nic, padla mlha, jdu se projet :)
Je to tak, být mladší, asi bych si to hodně rozmýšlel, ale můj věk je pádný argument a navíc můžu klamat kolem, když přijedu někam do neznáma :-D
já jsem si objednal na svou 1. silnici Campu Mirage 2007 … píše se že tam toho docela dost změnili (kliky, střed, páky …) tak jsem na to zvědavej :-) … kámoš si objednal silnici se 105-kou (2005 myslím) tak to budem moct porovnávat … nikdy jsem na silnici nejel takže znám jenom Sh Deore 06 :-)
Rozhodne ano, silnicka je nejlepsi trenink!! Jezdim zavody v XC, ale stejne nejvic trenuji na silnicce, na te natrenujes silu i rychlost, dvakrat do tydne pak trenuji techniku na horaku.. To musis samozrejme taky… Ale na silnicce nahanis kilometry, kterych je POTREBA!!! Me osobne silnicka pomahala a pomaha hodne!
citace trenéra: „Trénink a závody na horském kole neprospívají ani efektivitě šlapání, ani nárůstu základní vytrvalosti. Příčinou je kombinace vysoké silové náročnosti (prudké výjezdy, obrovský valivý odpor v terénu a malá setrvačnost relativně pomalu jedoucího kola) a destruktivního vlivu terénních nerovností na kvalitu šlapání. Nelze totiž, aspoň podle mých zkušeností, šlapat pěkně dokulata, když vám zadek na kořence skáče deset centimetrů nad sedlo. Proto profesionálové trénují hlavně na silnici a v terénu prakticky jenom závodí.“
tady se ale mluvilo o najíždění km na biku na slickách a na silnici…se zamklou vidlí. Pokud by se pominul né moc pohodlný posed jestli to dokáže nahradit klasické silniční kolo a nebo ne.
tak to byl i můj případ loni – na silnici jsem neměl a tak jsem si kopil nový Deore 48–11, Slicky 26×1,5 – pořádně je narval a docela to šlo … na silnici jsem v životě nejel – ale na březen mám objednanou svojí 1. … tak až potom to budu moct porovnat … ale jo – dalo by se říct že ji dokáže docela dobře nahradit, jezdil jsem s kámošem kterej má silničku a stačil jsem mu – a když nejsou prachy tak si člověk prostě musí s MTB vystačit …
to mě na jaře taky čeká silnička :-) má druhá – první byla kultovka alá Favorit F1 . A pokud se to povede tak to bude bomba už se na ni těším…
já tomu vůbec nerozumím ale objednal jsem si toto (za 25 tisíc) :
Rám: FORT RO Basic Vidle: Pells Karbon + Ocelový krk Sada: Campa Mirage 2007 (dlouhý kliky + dvojpřevodník + 10ti kolečko) Sada: Ritchey Pro Sedlo: Fizti´ks Airone Titan za 2,500 … 35cm dlouhý :-O Kola: Mavic Aksium
ale jak jsem psal – na silnici jsem ještě nejel – už se moooc těším – současný MTB mám už přes 5 let a letos na něm odjezdím poslední sezónu – za rok koupím ňákýho maratona od Meridy v akci 45,000 sleva na 25,000 a budu mít jak novou silnici tak i fulla … a jednoho Mongoose – Deore do práce :-)
No vidíš tak až ouplně bez peněz nejsi :-) jen kupuj dokud jsi sám … Já popravdě komponentům taky moc nerozumím ale mám zase suprového člověka kterej mi to postaví a jeho práce proslavila nejednoho cyklistu..... a plně věřím jeho optimálnímu výběru v rámci cenového rozpočtu…
no jo … teď už pár peněz mám – a navíc jsem dostal smlouvu na neurčito takže už se nemusím bát ztráty práce … mě to kolo bude dělat taky nějaká místní legenda (30 let staví hlavně silnice) a říkal mě, že mě možná sežene rám v hodnotě okolo 20,000 jen za cca 5,000,– – nejetej – tak doufám že to vyjde (že mě ho někdo nevyfouknul) – jinak budu mít toho FORTa …
ale stejně je divný že to tyhle lidi dokážou sehnat tak levně (kola za 15,000 jen za 8,000,– , sadu za 20,000 jen za 12,000,– a pod. – doufám že to nejsou čórky :-/ )
neboj čorky to nejsou , to jsou standartní kšefty lidí co se točí kolem kol ani to kupují ouplně jinde než ty skoro každej co jezdí venku sem „něco vozí“ a tady prodává To víš kolem se spolehlivě uživit až tak moc nejde… a hlavně oni mohou nabídnou „práci“ jako protihodnotu při kšeftech a jejich jméno a kvalitní práce se velmi draze platí…
tak doufám že mě to s tím rámem vyjde – ale co kdyžtak budu mít toho základního FORTa – na tom není nic špatného …
myslím že je to rám RB ale 20,000 jenom rám RB nestojí ne :-)
to je těžké posoudit , ty nevíš z jakých trubek to je … popřípadě jestli to nebylo pro někoho konkrétně na míru …
ale nevím jak bych se rozhodl kdybych neměl žádný kolo a měl peníze na nákup jenom jednoho kola … jestli MTB nebo silnici ???
MTB je univerzální a může se s ním úplně všude (se slickama v pohodě i na silnici …)
Silnička je zase kvalitnější na trénink a najedu s ní o hodně víc než na MTB (dojedu na výletě dál … )
fakt nevím jak bych se rozhodnul :-)
každé kolo má své … podstatná výhoda biku je že se slickama se dá i jezdit celkem obstojně na silnici . Silnice je jednostraná . každé má své kouzlo…
no já bych asi koupil MTB s tím že si začnu šetřit i na silnici …
ale k dotazu: jestli někoho baví MTB – třeba kros kántry a má slušný bajk a uvažuje o silnici pouze jako o nástroji na trénování tak je to asi zbytečnost a úplně postačí MTB s těma slickama …
otázka na jaké úrovni a jak daleko se asi chce zlepšovat . V určitej okamžik pro další krok dál asi ta silnice je nezbytná . Páč dneska „HOBÍCI“ co vyhrávaj na maratonech tak rozhodně nemají najeto jen 5–10,000 km … Si to tu přečti hobíci jezděj najíždět km na malorku atd . asi by chtělo vložit ještě jednu kategorii mezi hobíky a profíky
to už nejsou hobbíci … to jsou profíci bez licence :-)
a samozřejmě že ideál je mít obojí … ale taky ho musí ta silnice aspoň trošku bavit … jestli ho nebaví tak je lepší trénovat s menší efektivitou ale tam kde to mám rád (v horách na MTB) … než se trápit kvůli kondici na silnici kterou třeba nemusí …
Tak doufám, že tě silnička bude dlouho bavit.
Já toho na silničkách najezdil fakt hodně (i když nejvíc toho bylo ještě na favoritu s dvojtácem a pětikolečkem, ale pořád taky silnička) a ze začátku mě to hrozně moc bavilo (ale to už je hodně let zpět). Od té doby trvale přibývá a přibývá všude aut, dost polohlavních silnic (ne hlavní tahy, ale ještě ne vedlejší okresky), kde bývá dobrý povrch a nebýval tam provoz už je teď se slušným provozem. Pak taky poslední dvě silničky byly oproti favoritu mnohem tužší rámy (takže sice jely lépe, ale pohodlnost mnohem menší) a také užší pláště (Favorit s jeho geometrií a materiálem, když se k tomu ještě jezdily širší pláště 25–26mm měl na naše silnici opravdu něco do sebe). No a to zase byla velká bída na okreskách, kde není žádný provoz, protože jsou zase v hodně případech extra rozbité. Takže těch pěkných silnici, kde by mě to na silničce bavilo je čím dál méně. A pak taky postupně s věkem mam radši pohodovější narovnanější posez (a na silničce s takovým posezem to není ono).
No a když jsem letoš prvně na chvilku sednul na kolo po tom úrazu v srpnu, tak jsem jel na silničku (bike byl v servisu) a řikal si, že po silnici to bude pro záda pohoda, ale byla to dost hrůza (z těch otřesů). Když jsem byl potom týden nato na biku v lehkým terénu, tak to bylo proti tomu úplná pohoda.
A postupně všechny ty faktory dohromady mě nadobro od silničky odradily (no taky jsem toho už za poslední rok na ní najel minimálně) a definitivně jsem ji prodal, že už silnička nebude.
A včera jsem vyjel poprvé v zimnim období na chvilku na kolo (těch téměř 10st. vytáhlo i mě). Bohužel v terénu na mě byl už příliš bordel (akorát jak to stihlo za dopoledne všechno v lese roztát), tak jsem jel na biku po silnici a v úseku Zruč – Česká Bříza – Hromnice jsem byl rád že jedu na fullu a že jsem ty 2,25 pláště moc nenafouknul a nechápal jsem, jak jsem ten úsek mohl vůbec někdy jezdit na silničce.
Tím nikoho vůbec nechci odrazovat od silničky a doufám, že si ji všichni užijete více než já v poslední době, než jsem ji prodal. A musím říct, že na tom budeš lépe, z tvojeho směru na Rokycany jsou silnice o něco lepší. Když jsem bydlel na Doubravce, tak jsem na silničce jezdil o něco více a měl tam více okruhů s ještě slušným povrchem a přijatelným množstvím aut (a to byly právě trasy hlavně směrem na Rokycany). Přestěhování byl taky další hřebíček do rakve mojí silničky. Z Košutky mi tu zbyla pouze jedna přijatelná trasa a to přes Horní Břízu do Manětína, ale i tam už začíná jezdit čím dál víc aut (jinak by tu byla spousta vedlejších silniček bez provozu, ale na mě se silničkou prostě hrozně rozbitý povrch).
no jo, ty podmínky pro silničáře jsou přímo otřesný … snad tady v Krkonočích najdu ňákou lepší trasu :-( … proto jsem si třeba já nekupoval zase nic extra drahýho (25,000,–) protože nevím jak to tady s tou silnicí půjde a jak moc mě to vůbec bude bavit – přeci jenom jsem na silnici ještě nejezdil …
jinak mám takovej dotaz: půjdou mě do klik Campa – Mirage 07 … SPD pedály Shimano ? … Mám doma úplně nový SPD pedály Sh za 1,300,– a úplně nový SPD tretry Northwave Cayman za 2,500,– a počítám s tím na tu novou silnici …
Půjdou, pedály jdou každý na každý kliky, tam se používá pouze jeden stejný závit. Já taky jezdil na silničce vždy bikový pedály stejný jako jsem měl na biku, abych měl jen jedny boty.
fuj, tak to se mě ulevilo … už jsem se bál že budu dávat další 4,000Kč na botky a pedály :-O
jinak co to maj ty silničáři za pedály ? … takový sploštělý placičky … to je lepší než SPD ? … já začel jezdit na SPD teprve před rokem a moc se mě to líbí … dřív jsem jezdil na obyč pedálech a obyč botoma :-)
A co dneska nemáš chuť se projet ??? vylejzá slunko :-) a teplo je taky…
Bohužel, mě to včera docela stačilo teplotně (v lese už by to na mě tak akorát šlo ale mimo les foukal hnusný vítr). Prostě ta moje hranice 10st. Ani včera se mi ještě ven moc nechtělo, ale už jsem měl moc dlouhý absťák od kola. A pak jsem posledních pár dnů víc zatěžoval záda (byl jsem víckrát na pěší a včera na kole), tak bych jim měl dát zase aspoň den volna, tak dnes budou pouze rehabilitační cviky doma.
Se mnou a kolem prostě rozumně až na jaře.
No nevadí za chvíli vyjedu sám :-) Včera jsem po několika marných objížďkách dobyl „Brno“ a dneska to vidím na Maršál+ Ždár … tak se hlavně dej do pucu ať na jaře vyjedeš …
Tak doufám, že na jaře už to bude dobrý. Už mám pohyb delší dobu, jen to nesmím přehánět a občas musím omezovat.
Přes Brno v létě uřčitě pak pojedem dlouhou do Berouna (to jsme loni prvně jeli a bylo to taky dobrý, stejně jako podél Berounky do Berouna). Výjezd na Brno sem jel poprvé a líbil se mi (jeli jsme od Stupna po zelené a pak pokračovali dál po zelené a následně červené). Na mě akorát kopec na hranici možností (většina výjezdu v pohodě, ale jeden krátký prudší rozbitější úsek, kde bylo nutno kvůli povrchu zrychlovat, tam jsem málem chcípnul, ale aspoň vyjel celý).
A koukám, že i přes zimní období dáváš pěkný kopce, ty já bych už při těhle teplotách vůbec nemoh.
fšak taky žádná extra rychlost… mě to trvalo včera řádně dlouho páč jsem tam úspěšně bloudil Z Volduch jsem to hrnul směr hore ale dát to na mapu tak jsem asi najel 5× tolik než nejkratší cestou nahoru :-) No jo no hledám nové cestičky ve stylu první 2hod jedu jen tak rovnou za nosem a pak nejkratší cestou zpět – třeba včera jsem se vracel za soumraku a hr za Rokycanama do lesa a přes les do Ejpovic a do Letkova ale jaksi za snížené viditelnosti jsem se tak zamotal že jsem vyjel asi jen km nad rokycanama – no a pak jsem za tmy (naštěstí standartně mám blikačku na kole) to dojel domů po silnici…
Já bych v terénu ty kopce nemoh v tom počasí ani kdybych jel nejpomaleji co to jde. Neudržel bych základní vytrvalost a ne že by mě to vadilo kvůli trénování (jen přes zimu a z jara se hlídám tepy níže hlavně kvůli přechozím zdravotnim problémům, ale to neznamená, že by to muselo být celou dobu jen v základní vytrvalosti), o to mi nejde, ale byl by to konec kvůli pocení.
A nové trasy plánuju hledat příští rok o hodně více než dosud, ale doufám, že s GPS-kou to nebude s blouděním tak hrozné. A Radeč bude jednou z oblastí pro více vyjížděk. Tu mám projetou hrozně málo.
tak pocení je kapitola sama pro sebe , potím se jak Vůl a tak v zimě prostě sednu a jedu . zasatvit se nesmím… jen tak na okraj máš ICQ ? páč to tu máme už jako soukromej chat :-)
Přidal jsem ho do profilu. Na ICQ jsem téměř pořád (protože v práci dělám u počítače a doma taky docela často u něj sedim, skoro až moc).
A už jsem si tě přidal do kontaktů a poslal ti požadavek na autorizaci.