Co by na dnešních 650B a jiných rámech mělo být již standardem ?

222 nepřečtených
  • Zlatka

    Co by na dnešních 650B a jiných rámech mělo být již standardem ?

    • lanka a hadičku zadní brzdy vnitřkem rámu ?
    • tapered hlavu 1 1/8" – 1,5" ?
    • kvalitní cnc patku na min. 3 šroubky ?
    • smyk na návarek namísto objímky ?
    • středovou závitovou BSA mufnu (u alu) oddělenou, plnou ?
    • povrchovou úpravu pískování nebo tvrdý elox ?
    • zahlazené svary (kromě karbon pochopitelně) ?
    • pivoty na v-brake nahrazené návarkem na kotouče – is2000 ?
    • sedlovou trubku 31,4–6mm, rozhodně ne 27,2mm apod. užovky. :)
    • širší fólii proti kamínkům na spodní rámovce kestředové mufně.
    • loga vypalované laserem namísto samolepek ?

    Takže co je v dnešní době standard, ikdyž před pár lety pro vězšinu blbost, zbytečnost.

    • naprosto rovně frézované dosedací plochy u hlavovky a středu.
    • čitelné hluboko ražené číslo rámu s bezp. prvky. (+databanka)
    • celková váha rámu v limitu do 1,7kg u HT a 2,6kg u fullu a 20".
    • šířku stř. mufny 68mm namísto 73mm, tady budou zřejmě neshody.
    0 0
    • mr.antik  

      Kotouč v dnešní době spíš PM. Zbytek je o ceně, konstrukci, prioritách, barevných možnostech, určení kola…

      0 0
      • Tina  

        PM je fajn pokiaľ máš jasno v tom akú veľkosť rotora chceš používať. Ale mať PM na ráme pre 160mm a potom sa rozhodnúť,že chcem 140mm je problém :)

        0 0
        • nox159  

          a k cemu je dobry takovy 140mm kotouc? ;-)

          0 0
          • JakeF  

            K tomu samýmu, jako ostatní rozměry… K brždění ;-)

            0 0
        • mr.antik  

          i to by asi nějak šlo vyřešit, holt by se řezalo.

          V každým případě „adaptér“ na to abych používal standardní uchycení je divná věc, navíc pár gramů to ušetří

          0 0
          • Jenda  

            mozna to usetri vic nez bude rozdil v hmotnosti mezi 140 a 160 kotoucem takze pak asi jedina pseudovyhoda 140 kotouce pada :-)

            0 0
            • JakeF  

              Vždyť jo a dopředu dáme rovnou 180mm, protože proč by někdo vozil takovou blbost, jako 160mm?

              0 0
              • nox159  

                že ty vozis 140mm kotouč :D

                jinak 140mm je fakt nesmysl… jaky je vahovy rozdil oproti 160mm ?

                0 0
                • JakeF  

                  Mně přijde nesmysl 160/160, i když to tak sezónu vozím (ale 140mm je v nejbližších dnech v plánu)… Když ti stačí vepředu 160mm, tak je vzadu 160 moc. Takže buď 180/160, což je ale pro lehčí jezdce nesmysl nebo 160/140. Výhoda mě napadá menší kroucení díky menšímu průměru.

                  0 0
                • kubad  

                  že tys nikdy 140mm kotouč neměl a jen tu meleš nesmysl, nesmysl,nesmys­l,nesmysl,nes­mysl,nesmysl,nes­mysl,nesmysl,nes­mysl,nesmysl,nes­mysl, ???

                  0 0
                  • Zlatka  

                    140mm kotouč vzadu mnohdy úpně postačí..

                    0 0
                  • nox159  

                    v cem je teda lepsi 140 vzadu nez 160 kdyz se kvuli tomu rozbehla takove debata

                    160mm a PM bude lehci nez 140 + IS takze vahove to mame vyreseno takze tedka ucinnost? chlazeni? :)

                    0 0
                    • Tina  

                      a čo varianta 140mm + PM vs 160mm + IS? ;)

                      0 0
                      • nox159  

                        vychazim z toho co jsi napsala…

                        PM je fajn pokiaľ máš jasno v tom akú veľkosť rotora chceš používať. Ale mať PM na ráme pre 160mm a potom sa rozhodnúť,že chcem 140mm je problém :)

                        0 0
                        • Tina  

                          jj, iba ťa škádlím. Prepáč, beriem späť :)

                          0 0
                    • kubad  

                      a proč by měla být lepší? prostě je to varianta která funguje a dál to nemá smysl řešit

                      jinak existují rámy PM 140 takže tvé úvahy sou mimo, a co se týče učinnosti a chlazení tak na maratonech pod KPŽ s 92kg

                      a celkově většinou 50–100flek sem s tím něměl problém

                      0 0
                      • nox159  

                        kdyz jedu do terenu tak obcas vařim i s 160mm kotoucem a 75kg ale oki beru asi neumim brzdit…

                        jinak cela diskuze vychazi s prespevku od tiny. viz vyše…

                        0 0
                        • kubad  

                          tam se mě to nechce sledovat. prostě 140mm je volba pro určitou kategorii a né nesmysl, možná pro tebe je to nesmysl, s tím se dá souhlasit, ale je potřeba to tak napsat :D

                          0 0
                        • mr.antik  

                          no to asi ne, pokud se bavíme o soudobých brzdách…

                          0 0
                  • Gorgov  

                    Tady bych to viděl jasně. Jo :)

                    0 0
            • MlokCZ  

              Na jednom fullu mám vzadu na rámu PM na 180mm, ale raději bych tam s The One měl 160tku kotouč a smůla…

              S tou 180tkou ta zadní brzda začíná být i lehce moc kousavá, se 160tkou je to přesně akorát (na druhém fullu mám 180/160mm, tam vzadu nemám PM na rámu).

              0 0
              • Jenda  

                tak si dej dozadu goldfren desky, ty rozhodne nekousou a jako bonus budes mit dlouhou trvanlivost. Ja osobne momentalne vozim vepredu organiky aby byl rychlejsi nastup a dozadu davan sintry pro lepsi trvanlivost (vic ta brzda trpi bordelem) a taky pro lepsi teplotni odolnost na mensim kotouci.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To ale nebude velký rozdíl. Už vozím delší dobu sintry úplně všude a zkoušel jsem zatím origoš a Koolstopy (a vzadu vozím teď ty Koostopy). Ono se to samozřejmě dá i s tou 180tkou, jen se mi to zvýrazňuje tím, jak to střídám s druhým kolem, kde mám stejné brzdy, stejné desky a vzadu 160tku.

                  0 0
                  • Jenda  

                    tak tam dej 180 a mas po problemu:-) U tebe je hlavne ta vec ze jsi az precitlivejel na presny nastaveni cehokoli :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To ne, ono to pak i více škrtá i cinká. Přecitlivělej trošku jsem, ale zase upřímně mi to střídání 160×180 až tak nevadí.

                      Jen prostě s tou 160tkou je to ideální :-)

                      0 0
        • Jenda  

          a jak to vyresis kdyz mas IS na 160? Uplne stejne nijak :-o

          A jak pise Nox, k cemu to?

          0 0
          • Tina  

            IS na 160? A to si ako myslel? Ono existuje viac IS uchytení?

            0 0
            • Jenda  

              bud se lisi tremny ale spis bych rekl ze navarky, rozhodne na GT jsem mel IS a IS brzdy a byl tam 160 kotouc (vzadu). Stejne tak PM muze byt na 160 nebo 180, bevim jestli i rovnou na 203. Takze myslim ze i na tech 140 by ho slo udelat.

              0 0
              • Tina  

                Nevolá sa IS náhodou preto IS, že je to skratka pre „International Standard“ a rozmery úchytu sú dané? Keď máš vzadu IS tak pre 160mm rotor používaš zadný adaptér určený pre 160mm rotor. Keď chceš montovať dozadu 140mm rotor použiješ rovnaký adaptér ako je predný IS adaptér na 160mm rotor.

                0 0
                • Jenda  

                  bavim se o IS uchytu na ramu a IS brzde. Podle me IS ti rika roztec sroubu ale uz ti to nespecifikuje prumer, stejne jako tu pise Kubad s PM.

                  0 0
        • kubad  

          a co brání výrobci udělat PM 140? vzadu

          0 0
          • Tina  

            nič nebráni, ale ja hovorím, že hlavná výhoda PM je montáž brzdy bez medzikusu.

            0 0
            • kubad  

              jj jak píšeš, jinak sem na rámech viděl 140/160/180mm Pm

              podle určení rámu

              0 0
            • Jenda  

              ano a to muzes udelat tak ze budes mit 140 PM a pokud budes chtit jinej rozmer narves tam adapter (porad vyrazne mensi nez je adapter IS-PM kterej pri dnesnim nejcastejsim reseni musis pouzit vzdy. Nicmene tech lidi vozicich 140 vzadu zas tak moc neni takze by asi byl standard PM 160.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ale zase kdyby chtěl někdo 200mm kotouč, tak to už je brutalita na PM připravený pro 140mm.

                0 0
            • JSt  

              to je podle me naopak hlavni nevyhoda. u ok bez zavitu prakticky nehrozi poskozeni. ztrhat zavit v ramu/vidlici az takovy problem nebude…

              0 0
              • Tina  

                Výrobcovia vidlíc si to očividne nemyslia, keď do svojich magnéziových spodných nôh veselo dizajnujú PM. Ale osobne som sa tiež toho bála keď som to prvý krát videla.

                0 0
                • ememem  

                  to ze si to nemyslia neznamena ze sa tak nemoze stat, uz sa mi to podarilo (uznavam ze na 90% vlastnou blbostou) ale nastastie existuju technologie opravy zavitov a drzi lepsie jak povodny. neni to ale lacne ani uplne vsade dostupne. nicmenej PM uchyty mam radsej lebo sa daleko jednoduchsie vystreduju jak IS stotinovymi podlozkami.

                  0 0
                • JSt  

                  tu na foru se cas od casu ztrzeny pm zavit resi. ;-)

                  0 0
                  • Jenda  

                    copak strzenej ale mam dojem ze nekdo kdysi resil ze mel ten zavit skrz az dovnit do vidle a chcal mu tudy mazaci olej :-)

                    Jinak ja mam nejradsi IS-IS bez adapteru, jednou to clovek nastavi podlozkama a je od toho naveky pokoj.

                    0 0
                    • JSt  

                      to zas ja ne. nejpraktictejsi je imho is a na nem pm adapter.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
    • Jenda  

      vedeni lanek vnitrkem je sice esteticky ale zadnou funkcni vyhodu nevidim, spis naopak. Vedeni hadicek vnitrkem je uplny zlo, nemoznost jednoduche demontaze brzdy.

      Tapered hlava, proc ne teda rovnou 1.5?

      Patka na 3 sroubky – ta to nezachrani, nejlepsi mi prijde X12.

      Smyk na navarek ano, menzi srani se serizovanim.

      Stred nevim, povrchovka dle chuti kazdeho soudruha, zase mit vsechny biky v 5 moznejch barvach eloxu by bylo nudny.

      Zahlazene svary – pod eloxem to imho bude vypadat blbe, ja se za svar nestydim.

      V-brake to uz je u slusnejsich kol minulost ne? Navarek dneska spis na PM.

      K cemu ochranou folii na elox ramu?

      Loga tezko rict, nekdo si ho rad sloupne.

      Rovne frezovany dosedaci plochy – to je otazka preciznosti.

      Vyrobni cislo – rozhodne to teni neco proti kradezi :-o

      Vaha fulla WTF? je full a full ze :-)

      Stredova mufna – neni to jedno kdyz roztec klik je stejna? Takze spis 73.

      0 0
      • mr.antik  

        jak se šteluje smyk na návarku? Je tam možnost posouvání? když se používají dnes různé dvoj-trojplacky všemožných průměrů?

        0 0
        • Jenda  

          mas tam ovalnou diru jak na uchyceni spalku u vecek takze vyskove by to melo mit dostatecnej rozsah.

          0 0
          • mr.antik  

            tak to je rozumný. zrovna včera se mi zase otočil přesmyk a další pár gramů by mohlo být dole…

            0 0
          • Tina  

            Návarka bude problém ak sa bajker rozhodne vymeniť stávajúcu troplacku 44–32–22 za dvojplacku 39/26z alebo 38/24z. Návarka taký veľký rozsah bežne nemá a keby mala tak bude zbytočne veľká. A keď návarku pri „zasukovaní“ reťaze „urveš“ s karbonového rámu tak je vymalované. Ale elegantnejšie a krajšie riešenie to je.

            0 0
            • Jenda  

              tak v podstate nejblbovzdornejsi reseni byl adapter na navarkovy presmyky – clovek si nasteloval presmyk rovnobezne s plackama, dotah objimku na fest a pak si doladil vysku uz posunem jako na klasicky navarce. Spis vyhoda ty navarky je ze se tim da dostat normalni presmyk i na ramy kde se dneska cpe E-type.

              0 0
              • MlokCZ  

                Navíc to šetří i nějaké to místo u 29tke s kratší zadní stavbou.

                A co mám na jednom rámu navárku na přesmyk, tak ta by určitě vyšla i na těch 38–39 zubů (z pozice pro 44 zubů má celý 1cm možnost posunu dolu, možná i ještě o pár mm více), nejspíš je to takorát dělané až na 36tku převodník, aby to vyšlo s 22/36/rocring (24/36), přesně jsem to ale neověřoval.

                Za mě řešení s navárkou určitě ano. Nahrazení E-typu to ale vždy vyřešit nemusí, někdy je sedlová trubka tak zvláštně profilovaná, že je pro navárku na přesmyk v blbém místě.

                Jinak to řešení u Sterea/Frittze na přesmyk je z jednoho pohledu super. Pohybuje se smyk se zadní stavbou a nemění polohu vůči řetězu.

                Na druhou stranu nejde dát u Sterea přesmyk dost dolu, už to je tak tak s 42-pilou (kdybych ho dal ještě níže, tak při přehození na malou placku už bude mlátit do rámu), takže tady dvojplacka dobře dát nejde (tedy jde, ono to bude řadit i s tím přesmykem výše).

                0 0
                • Jenda  

                  tam je nejvic naprd ze je to downswingovej presmyk takze trpi vsema svejma nemocema. To ze se zasira bahnem a rychle chyta vakl by mi momentalne nevadilo bo v bahne uz skoro nejezdim ale jakmile hodi zadni kolo ve sjezdu malej kaminek do smyku tak se blokne a nejde radit = zastavit, kolo na krovky a kaminek vytrepat ci vystourat :-/

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A ty nevozíš origoš blatníček (na fotkách v profilu ho nemáš)? Právě s blatníčkem mám na tomhle kole přesmyk vždy nejičtší (oproti HTčku a druhému fullu, kde nepotřebuju blatníček kvůli tlumiči).

                    V extrémním bordelu se to zasere i přes blatníček, ale v tom jezdím opravdu mimimálně, spíš vůbec.

                    Teď mi ale nějak napadá, že on ten blatníček je snad jen na Sting/Stereo a nejde na Fritzze, teď si tím vůbec nejsem jistý, jen se mi vybavilo, že se to někde řešilo.

                    0 0
                    • Jenda  

                      blatnicek mam, bez nej by to neslo ale kaminky nabrany mezi bocni spunty letej presne do presmyku :-) Akorat vlastne nevim jestli od predniho nebo zadniho kola. Je mozny ze mi to tam hazi predni bo ten weirwolf je genialni sberac vseho moznyho :-)

                      0 0
                • Tina  

                  44z prevodník má o 12mm väčší polomer ako 38z.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Změřím to pak přesně, kolik tam ten posun je, protože tam teď budu měnit 42 za 44 včetně výměny smyku. Bez sundání (nebo vyzkoušení posunu) to není vidět přesně o kolik to jde.

                    Klidně to může být třeba i 14–15mm (ale taky nemusí).

                    0 0
                    • Tina  

                      Mala som Scott Scale a tam bol potrebný prešmyk E-type. Tak som si u B-Cafe zohnala Maverick E-type adaptér a namontovala som tam prešmyk Dura Ace. Bohužiaľ drážka bola tak cca 10mm a na 38z prevodník som mala prešmyk na môj vkus dosť vysoko. A to som ešte drážku pilníkom predåžila :) Radilo to síce pekne, ale vzhľadovo nič moc.

                      0 0
                      • Zlatka  

                        Miluji rozebíratelná vodítka, dnes již bohužel historie.

                        0 0
                      • likras  

                        Co to je za nášlapy na tom Scottu ? dík

                        0 0
                        • JayDee  

                          xpedo?

                          0 0
                          • kubad  

                            Exustar

                            typl bych PM 25Ti,

                            0 0
                            • Tina  

                              jj. Ak by mal niekto záujem, ležia mi v krabici nevyužité.

                              0 0
                              • Blade  

                                Kolik maj najeto a co za ně?

                                0 0
                                • Tina  

                                  majú odhadom 600–800km. Dám ich za 1000Kč

                                  0 0
              • mountaineer  

                Jak vypada adapter na navarkovy presmyky,kdo to vyrabi?Vim o silnicni objimce-navarce,ale to samy v MTB provedeni jsem jeste nevidel.

                0 0
                • Jenda  

                  myslim silnicni, bikova asi nebude

                  0 0
              • mr.antik  

                a ty navářky počítej jen s downswingem nebo se dělaj i topswing přesmeky na navářku?

                0 0
      • MlokCZ  

        Taky nevidím žádné výhody vedení bowdenů rámem. Na jednom rámu to mám a je to akorát práce navíc při výměně lanek/bowdenů.

        0 0
        • kubad  

          přesně tak, mnohem lepší je to rozumě v kuse venkem

          0 0
        • Jenda  

          jedine kdyz to clovek nekde nosi ze se to tolik neplete :-)

          0 0
        • mr.antik  

          na silničce je to pěkný.

          0 0
        • White2146  

          Ale jo jednu výhodu to má, dá se kolo do montážního stojanu upnout za rám a nemusí se to upínat za sedlovku a bude to myslím lépe a vyváženěji držet :)

          0 0
        • jIrI___  

          Líp to vypadá. Žádnou jinou výhody taky moc nevidím.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Kubiczech  

      Ony to jsou blbosti pořád, ale jelikož chce zákazník novinky, tak něco vymyslíme a povíme, že je to o 6,5% tužší. (:

      0 0
    • JSt  

      vsechno, cos vyjmenovala jsou ve skutecnosti zbytecny nesmysly. ;-)

      0 0
    • siafu  

      zahlazené sváry se mi líbí, fólie by se hodila, ale nejvíc mě překvapilo, že k rámu typu Orbea Alma bylo přibaleno vcelku obyčejné hlav. složení, které má ocelové misky, jež jsou samozřejmě nalisované v rámu – potom je to akorát práce navíc – je to sice detail, ale určitě by mě víc potěšilo i odpovídající hlav. složení, které bude korespondovat s cenou/kvalitou rámu :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • hony007  

      Taky jste četli možnost „Ne nemělo, blbosti“ jako „Nemel blbosti“?

      0 0
    • jecnak  

      Co mi naopak jako standard chybi je propracovane umisteni drzaku bowdenu/hadicek tak, aby se pri otaceni riditkama neodiral ram. Casto si myslim, ze si vyrobce z uzivatele dela srandu.

      A obecne ta integrace, ktera je tak moderni a dela se cim dal vic, prinasi znacne problemy pri poskozeni – vymackana ulozeni lozisek, urvana navarka na smyk, vytrzeny zavit PM atd atd. Taze spousta veci je supr, ovsem jen do prvnich problemu s nimi.

      Tedy nerikam ani tak, ani tak, ale na moje slova dojde.

      0 0
      • weekend warrior  

        jj, integrace je dobrá, ale jen pokud si jí lidé můžou svobodně volit a chtějí ji, můžou ji řídit… dnes to u kol stejně jako v politice je jen o protlačení názoru silnější menšiny té blbé a tak i slabší většině…

        PS: to je jen takovej vešplecht, neberte to nijak vážně, žádnej flame…furt je možné nechat si uvařit i upléczt kolo jaké chceme…

        0 0
    • MarekF  

      Proč zahlazovat sváry? Hezky udělané sváry jsou naopak ozdobou.

      0 0
      • Zlatka  

        Takový názor jsem ještě neslyšela, zajímavé. :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • JSt  

          zabrouseni svaru je jen zpusob, jak zamaskovat slompackou praci svarece a jeste si za to nechat priplatit. ;-)

          0 0
        • se-se  

          Nejmodernější svářecí automaty naopak umožňují naprogramovat rozteč a výšku vlnek svaru. Já pěkný svar považuji za výrazně hezčí, než vybroušený.

          0 0
          • Zlatka  

            Za výrazně hezké považuji pouze svary tit. rámů, no ale každý má právo na svůj názor na vzhled.

            0 0
            • se-se  

              ale vybrušování svarů je špatně – nejdřív materiál přidáš a stojí to peníze a pak ho zas odebereš a stojí to další peníze. Přínosem je pouze velice diskutabilní optický efekt.

              Jo to takovej upgrade kit na 29" v ceně to by byla jiná věc

              0 0
              • Zlatka  

                Jiná věc je, že když se svar zabrousí, tak je lépe vidět, když je na něm (okolo něho) prasklina, neb rámy většinou praskají je okolo svarů, teda viditelnost hlavně v případě rámů eloxovaných.

                0 0
                • se-se  

                  :-) hmm, ale radši furt ty vlnky

                  ..a pláště vyleštěbný slike – dírky se budou hledat úplně eňo ňůňo.

                  Snad neupadnu do nemilosti

                  0 0
                • JSt  

                  dej priklad eloxovanyho ramu se zabrousenyma svarama. mam za to, ze krom brouseni se to i tmeli. ;-)

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Ale valná většina přece není zabroušena do úplného hladka, jen ty housenky jsou do kulata. Třeba jeden můj předchozí to tak měl.

                    0 0
                    • se-se  

                      ? to jsem nikdy neviděl. Ale dá se to i přelepit nějakým flastrem a taky to pak nejni vidět žejo

                      0 0
                      • Zlatka  

                        Jj snad už máš to kolénko zahojené.. :p

                        0 0
                    • JSt  

                      :-DD

                      0 0
                • weekend warrior  

                  no ale to se bavíš o šmé rámech, ale když je svár kvalitní, resp. je předpoklad, že je kvalitní, proč ho ničit zabrušováním? Pěkná housenka je prostě pěkná housenka, pěkná housenka na ušlechtilém materiálu je ještě víc fajn(třeba housenka vedle loga easton)…

                  Dokonce ten nějakej ruskej výrobce titanovek nechává sváry a trubky vočouzeny, aby bylo vidět, že to prošlo ohněm(ale teda nemam zdani, zda je to tak košer:) – raketoplan jsem zatim nestavěl)

                  0 0
              • yetti  

                Odbrušuje se v podstatě pouze nadbytečný materiál. To co zbýbvá po zabroušení je z hlediska namáhání takřka ideální tvar sváru. Nehledě na to, že zabroušením sváru se zbavíš vrubů, takže to má vliv i na vrubovou houževnatost.

                Prostě to není jen estetická záležitost, kterou by si vymysleli výrobci rámů, ale v průmyslu se to používá u dynamicky namáhaných konstrukcí od nepaměti.

                0 0
                • soc  

                  U ramu te vrubova houzevnatost az tak nezajima. Zabrusovani ma vliv na zivotnost, idealnim tvarem svaru snizis koncentraci napeti.

                  0 0
                  • yetti  

                    Máš pravdu. Špatně jsem to napsal. Jen jsem chtěl poukázat na to, že vybrušování svarů není jen estetická záležitost.

                    0 0
                • Tina  

                  šom sa čudovala, prečo túto výhodu nikto nespomenul skôr. Máš u mňa 1*

                  Mne osobne sa zabrúsené zvary u starších C-dale veľmi páčili.

                  0 0
                  • soc  

                    nejenom C*dale, hlavne Klein, aspon od nich to mam zafixovane… ono oboji ma neco do sebe, proste zabrousene svary jsou elegantni, jde videt, ze si s tim nekdo vyhral do posledniho detailu. Na druhou stranu pekne udelany svar zase dava zdani urcite syrovosti :)

                    0 0
                • se-se  

                  dobře provedený svar žádné vruby snižující houževnatost nemá ani před zabroušením. Chápu to v letectví, ve špičkové technice, desingu, ale tam, kde jde ve významné míře o cenu, tam je to mínus

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • weekend warrior  

          ? what ?

          0 0
      • fousac  

        správně… já to tvrdim pořád, že svárů není nikdy dost..

        jen ať je vidět poctivá práce soudruha svářeče, já se za to nestydím… ;)

        no ale zase na druhou stranu, zabroušený sváry na CX pěkně matou nepřítele a lidi si myslí, že mam karbónovej rám… :D

        0 0
        • Zlatka  

          On nejni fakt karbónovej jo ??

          0 0
      • jecnak  

        Kvuli vrubove houzevnatosti napriklad.

        0 0
    • Neunzikger  

      U rámů bych uvítal, kdyby s velikostí přirůstaly celkově a nejen přední trojúhelník. Např. HT26 rám velikosti

      13 – 15“: Chainstay 415 mm, úchyt brzdy PM140, BBdrop 50 mm…

      16 – 18“: Chainstay 420 mm, úchyt brzdy PM160, BBdrop 40 mm…

      19 – 20“: Chainstay 425 mm, úchyt brzdy PM160, BBdrop 30 mm…

      21 – 23“: Chainstay 430 mm, úchyt brzdy PM180, BBdrop 20 mm…

      Nechci rozvíjet diskusi, že je toato málo, toato moc, jen jsem schematicky uvedl přírůstky rámu. K tomu širší nabídka délek klik např. od 155 do 195 mm.

      0 0
      • Jenda  

        jo kliky to je fakt traga, za poslednich 100 let prumerna vyska vzrostla asi o 15 cm ale kliky jsou porad stejne dlouhy :-o

        0 0
      • mr.antik  

        to by bylo peklo při jízdě, jediná výhoda je při nastupování, ale to škrtání o zem není nic moc.

        S klikama souhlas, sám vím jak je těžký sehnat 170mm kliky, když většina výrobců cpe i na 14ku rám 175mm.

        0 0
        • Neunzikger  

          „to škrtání o zem není nic moc“

          Snížení BB u malých rámů koresponduje s užitím krátkých klik – škrtání pedály o zem je srovnatelné se současnými 20“ rámy a 175 mm klikami.

          „jediná výhoda je při nastupování“

          Od polohy BB se odvíjí poloha sedla a řidítek – snížení generuje snížení těžiště, a to přináší větší stabilitu.

          0 0
          • mr.antik  

            pokud by to korespondovalo s odpovídající délkou klik tak by to asi šlo. Přepokládám že vycházíš z nějaké současné ideální 17ky se 175 klikama.

            Já mám třeba 14ku rám a 170mm kliky takže bych byl o 5mm níž, jak jsi psal ty čísla beru jako orientační.

            Ještě by to muselo hrát i s výškou řidítek, s tim maj menší závodní jezdci/jezdkyně největší problémy.

            0 0
      • op  

        souhlas

        0 0
    • weekend warrior  

      možná sis popsala tvůj vysněný rám, ale nějak nevidím důvod, proč by cokoli mělo být standardem. A upřímně doufám, že ani nikdy nebude, at si každý najde, nechá vyrobit, koupí co chce…

      nějak nechápu smysl tohodle vlákna:) páč to není ani na flamewar:(

      0 0
    • KAPLIS  

      Opravdu bylo nutné psát do nadpisu 650B? Kromě nadpisu a prvního příspěvku tu není o tomto žádná zmínka a asi ani nebude. Jestli to mělo vypadat COOL, tak nevypadá!

      0 0
      • Zlatka  

        :(

        0 0
        • mountaineer  

          Kolik máš na 27,5" najeto že je tak propaguješ?

          0 0
        • Kubiczech  

          Máš bod. (:

          0 0
          • Zlatka  

            Díky ! :)

            • guru vše sleduje
            • guru nikdy nespí
            • guru …
            • guru …
            • guru …
            • guru je skvělý !
            • guru je jako Chuck
            0 0
            • se-se  

              a má něco společnýho s kenguru?

              0 0
              • Zlatka  

                Možná trochu obličej, jinak celý Chuck.

                0 0
      • Bafoon  

        650B je u Zlatky už taková diagnózna :o)

        0 0
    • Hnoj  

      Myslím, že vzhledem k nadcházející budoucnosti by vůbec všechny rámy měly vypadat takto:

      • Hlava celá 1.5" (zredukovat se to dá vždy…)
      • Střed BB-30 (zredukovat se to dá vždy…)

      Zbytek je v praxi úplně fuk. Osobně bych úplně zrušil Post Mount, IS2000 je IMHO daleko lepší systém.

      0 0
      • mr.antik  

        jaké jsou nevýhody PM?

        0 0
        • Hnoj  

          V životě jsem ještě neviděl doopravdy rovnej rám. Stržení závitu třeba ve vidli je docela časté…

          0 0
          • Georrge  

            mě na PM třeba docela serou redukce na větší kotouče, třeba přední ze 160 na 180, jsou dělaný tak, že pod každým šroubem je jiná tloušťka materiálu, takže se člověk musí dupat s půlkulovýma podložkama a délky šroubů rostou do šílených čísel… já se na ty podložky vysral a zatím to drží, ideál to ael asi nebude. A kdyby člověk dal pod oba šrouby stejně tlustou redukci, tak to asi zase rozjebe posazení desek na kotouči…

            0 0
            • kubad  

              si vyber lepší adapter :D jsou i v celku

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Blade  

      Co je špatnýho na 27,2 sedlové trubce?

      0 0
      • JSt  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • mr.antik  

        třeba nabídka snižovacích sedlovek…

        0 0
        • vasado  

          to už pak ale záleží na individualnim modelu a hlavně důvtipu jeho konstruktéra – bo ano na např. na AM a podobných typech by to byla hloupost, ale proč by nemohla být 27,2 na nějakém chrtím HT – vždyt je imho trochu lehčí a myslim, že i trochu pohodlnější ne??

          0 0
          • mr.antik  

            všecko se to začalo dělat kvůli tuhosti, taky na macatých hliníkových nebo dnes karbonových trubkách to vypadalo divně (např. cannondale), a k tomu dneska se geometrie dělá na vytažení sedlovky aspoň půl metru :-)

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • White2146  

      housenky (svary) nebrousit a porádně hrubou ochránou folii na rám zespodu proti odletávajícím kamínkům, nevím jestli je to problém jen Maxis Super Tacky 2,5 ale když sem po rozatáti sněhu jel po ceste tak mi od přední gumy létali kamínky jak když projede kamion a docela mi to poškrábalo lak :(

      0 0
    • zichis  

      Správnej biker neřeší co si na rám ještě přidělat, ale co z něj oddělat.

      0 0
      • Zlatka  

        Se-sík je také správnej bker, tak tady ta definice silně pokulhává neb on prakticky nonstop přemýšlí co na rám a kolo přidělat. ;)

        0 0
        • JSt  

          tady nepokulhava definice :-D

          0 0
          • vasado  

            tady asi ani žádná definice nebude :-D (já sem např. slyšel, že správnej bajker jezdí podle pocitu :-D ) :-D :-D

            0 0
        • RomanH  

          Ano :-)

          0 0
          • pepek  

            A je to tady: Se-Se je pakistánec (a možná to ani sám neví)

            0 0
          • Zlatka  

            :DD

            0 0
        • Frostty  

          Minimálně je to zajímavý protipól proti všem místním gramhoničům, se-seho na vás :D.

          0 0
          • se-se  

            No minimálně je moje kolo zajímavá tím, že nezůstává naprosto nikdy stejný déle než dva týdny – kdyby ano, tak by mě přestalo bavit

            0 0
            • Zlatka  

              Budu ti muset půjčit to své.

              0 0
      • White2146  

        Možná tak správny chrt :)

        Trochu OT:

        Nechápu proč se rovnou nepoučí s tohodle videa:

        http://www.blbej.cz/…-210384.html?…

        Bez předního kola a vidle ušetři pěknou řádku gramů! :) :)

        0 0
    • Necris  

      Direct Mount smyk nebude standardem asi ještě dlouho. Minimálně dokud se nevymění formy na velké série.

      0 0
      • Zlatka  

        Já dokonce věřím, že se toto všedhno úplně zruší (kromě silničních rámú) a vejde ve standard u MTB e-type pod osu na mufnu. Mně to přijde jako nejlepší a nespolehlivější řešení.

        0 0
        • nox159  

          nezajimal jsem se o to ale jak je to pak resene s tema BB90 a podobnyma co se tam lisujou a jak se to pak bude resit s napinakama treba u klasiky 73mm stredu…?

          0 0
        • Kubiczech  

          Vzhledem k nástupu Direct Mount hazek (a obecně direct mount všeho možného) si to úplně nemyslím. Za mě teda radši tohle než e-type. I když já jsem zastánce klasické objímky, ať se s tím výrobci rámů poperou. (:

          0 0
          • Zlatka  

            No, já když věřím, tak věřím.

            Ono totiž nebude konečně dlouho trvat, kdy mnozí pochopí, že smyku není třeba a stačí vpředu komfortně jedna pila. :)

            Ten přechod bude nějakou dobu trvat. Již dnes máte v nabídce celkem slušné kombinace planetovek + kazeta. Toto se bude dále vyvíjet a za pár let.., 10–11 kazety a smyk na MTB budou minulostí. Jen kdyby v cestě stále nestáli jistojisté market. „vývojářské“ brzdy.

            0 0
            • Jenda  

              no s tim razenim v nabe bych nebyl zas tak optimistickej – snad jediny pouzitelny pro prenos vetsi sily je porad jen Rohloff, napr. shimano ma nejaky omezeni na maximalni tocivej moment ktery je pomerne limitujici. Porad mas problem ze je to cely v zadnim kole, takze zejmena na fulech v terenu je to nic moc. Neco pouzitelnyho co by se montovalo do ramu porad neni, jedina vyjimka je Hammerschmidt a ten je porad dost tezkej a klasickej 3 prevodnik stale nenahradi.

              0 0
              • Zlatka  

                Rohloff, Rohloff, to je ta dávná písnička. Už mi zase začíná chybět, mám k němu přímo citový vztah. :))

                0 0
              • MlokCZ  

                +1

                0 0
                • Jenda  

                  jo tohle je moc hezky, teda az na tu cenu :-)

                  0 0
                  • ememem1  

                    a furt je tam problem vyrazne mensej efektivity neohvoriac o imho zasadnej nevyhode planetovych prevodoviek na podobny ucel a to nemoznost radit v zabere.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ja tam zadnou planetovou prevodovku nevidim. Toto bude mit ucinnost podstatne lepsi jak planety.

                      0 0
                • mr.antik  

                  akorát tam chybí řetěz, jak to maj vyřešený?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Koukni do sekce partners, kde jsou odkazy na konkretni aplikace te prevodovky.

                    0 0
            • Kubiczech  

              Že přesmyk zmizí, tak tomu věřím taky. U závodníků mizí už teď v kombinaci 1×10 a s příchodem 1×11/12 to bude použitelné i pro „neúplně“ závodníky.

              0 0
              • nox159  

                na zavodech asi jo ale bezne na vyjizdkach potrebuju jak 40×11 tak 22×36

                ale zavody si v pohode predstavim s 38×36/11 u HT ramu

                0 0
              • MlokCZ  

                Více pastorku už nic nevyřeší. Těžko budeš dozadu dávat něco většího než 36tku. Jak kvůli ořechu, tak i kvůli velikosti a hmotnosti (aby pak 1×12 nebylo mnohem těžší než 2×10).

                A pod 11tku se také moc jít nedá.

                Teď jsem nedávno přešel na mírně menší rozsah 12/36 + 24/32/42. Tenhle rozsah mi akorát stačí, menší ale rozhodně ne.

                A to je 24/36=0,67 po 42/12=3,5

                A i pro tento trošku menší rozsah by pro jeden převodník byla potřeba kazeta 11–58 :-)

                A to asi sám uznáš, že kazeta 11–58 nebude to pravé ořechové ať bude počet pastorků jakýkoliv :-)

                0 0
              • ememem1  

                no ja neviem, pokial byvas v pardubiciach tak mozno, pokial si bezny jazdec ktory obcas zavita aj do kopcov tak si myslim ze ani ne.

                0 0
            • Tomínos  

              Já jsem na svým kole vcelku rád za to že si můžu vpředu přehodit, jinak bych hodně kopců chodil pěšky, on takovej výjezd na notu (je to nota co je dělo u financů?) od ledra bych nedal i kdybych si vepředu nechal 39 jako univerzál.

              0 0
              • Zlatka  

                Rozumím, ale tento příspěvek postuješ, neb zřejmě nemáš žádné zkušenosti s jiným systémem a planetovkami. Sice máš pravdu, že některé kopce jsou vždy problémem, ale občas nechápu proč někdy jet, když chůze bývá rychlejší. :)) No pak je to samozřejmě o nohách, ale právě proto jsou tu různé variablity a já pouze předznamenávám, že příští posun a vývoj, tedy budoucnost je v planetovkách v kombinaci s kazety. To je tu na fóru také hodně probírané a také co se týče Rohloffu a jeho umístění v rámu. Vývoj tohoto umístění a využití se prozatím pozastavil, protože je málo těch, kteří by to chtěli a tím zaplatili, podpořili další vývoj. Dnes se jen začíná aplikovat karbonový zubatý řemen a převodník namísto řetězu.

                Toto jsem také zmiňovala před 7–8lety. Tehdy jsem byla lichotivě za blázna. :))

                0 0
                • mr.antik  

                  jenže tyhle věci jsou pro normální ježdění nepoužitelné (hlavně s rozmachem fullů), dávám tomu dalších 7–8 let :-)

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Co se skrývá pod označením „normální ježdění“ ?? :DD

                    0 0
                    • nox159  

                      takove to jak sednes na kolo a jedes, ne takove to jak sedis u PC a jen o tom kecas ;-)

                      0 0
                    • Jenda  

                      no pro normalni jezdeni to jest co jezdi vetsina lidi to pouzitelny bude ale pro sportovni az zavodni jezdeni ne. Porad mas problem s maximalnim krouticim momentem co je na tech nerohlikovskejch prevodovkach povolenej. To ze to hoby zensky staci neznamena ze to 90 kg chlap kterej ma trochu silu nerozchrousta. A prevodama to nezachranis, tim akorat snizis potrebnou silu na klice ale na vyjeti danyho sklonu kopce danou rychlosti porad potrebujes prenest stejnej vykon a to ta mala prevodovka proste nezvlada, zatim.

                      Pak je tu ten problem u fulu ze neumerna narusta neodpruzena hmotnost a taky ty rany co to dostava takhle naprimo tomu nijak prospivat nebudou. Pro me zatim jediny pouzitelny reseni vypada Rohloff v ramu a to jeste tak aby kliky nebyly jeho soucasti. Jenze u fulu to zas bude narazet na problem kam to umistit kdyz je potreba tam dat jeste tlumic.

                      0 0
                      • Zlatka  

                        Na všechny Tvé poznatky a otázky dostaneš v brzku odpověď, leč nejlepší by bylo to nějak uspěchat. :))

                        Čím ?

                        Třeba zorganizovat bojkot v podobě STOP 11speed for MTB and above. :)

                        Mně Rohloff ikdyž v zadním kole jak na fullu tak na HT pokryl všechny mé potřeby kromě závodů, tam to již bylo horší a mohla bych o tom psát rozsáhlé poznatky a zkušenosti.

                        0 0
                        • Jenda  

                          ted bych se te nerad dotknul ale to je to o cem se tu bavime – na takoveto rekreacni jezdeni to staci, maloktera zenska ma takovou silu a dava kolu takovej kour aby se projevila nejak zasadne vydrz komponentu. Jenze uz zapalenejsi hoby biker kterej nevypada jak, slovy Attily, Hajzlpavouk uz ma casto problemy ze komponenty pod nim odchazi. Za sebe muzu uvest priklady jako zohybana prostredni deore ocelova placka pri zaberu, zniceny lozisko v orechy po 800 km protoze bylo proste poddimenzovany, vydrz stredu 1500 km, praskajici 2 mm nerez draty, nutnost vozit ram o kategorii az dve naddimenzovanej oproti stylu co jezdim (jinak byla zivotnost kolem 1 roku), 6 paru sintrovanejch desticek za rok a pod. A to nejezdim zadny peklo a moje vykonost je rekneme mirne nadprumerny hobik.

                          0 0
                          • Zlatka  

                            Teď nevím kde začít, ale napíšu to zkrátka, jestli si myslíš, že planetovky, Rohloff, patří tak nanejvýše na rekreační ježdění stylu do hospy po rovince tak to se hodně pleteš. Začni třeba Googlem, kde najdeš spousty metrákových chlpaů co to ve vší spokojenosti jezdí, žádné baby jako já. :))

                            Zřejmě si s tím nikdy nejezdil, neznáš a tak vaříš z vody.

                            0 0
                            • Jenda  

                              rohloff taky rikam ze je jedina pouzitelna – ukaz mi nejaku jinou bezneji rozsirenou ktera se hodi na sportovni pojeti MTB. Bohuzel ani rohlik se nehodi na Am/Enduro jezdeni o FR ci DH nemluve diky tomu ze zadni kolo je pak neumerne tezky a nezvlada to velky narazy ktery se tam tak nejak predpokladaj.

                              0 0
                              • Zlatka  

                                Ano Rohloff je v dnešní době jediná použitelná nába ve smyslu pro „sportovnější jízdu“, jak píšeš. Nu ale nemáš žádný přehled, googlovat jsi se samozřejmě ani nepokoušel. Právě, že na FR a DH se v zahraničí používá velmi často. Vždy záleží na konkrétním rámu, stavbě. Jsou i zcela vyvážená postavená kole, jen musí mít pořádnou vidlici namísto těch našich XC vidliček.. Pro našince je Rohloff hlavně otázka peněz, což třeba pro němce dávno neplatí..

                                0 0
                                • Jenda  

                                  tady nejde o vyvazenost biku, tady jde o to ze mas o kilo neodpruzeny hmoty vic. S tim velkym rozsirenim – dovolil bych si oponovat. Jasne ze na googlu narazis na gravity biky s rohlikem, jenze je to dany mimo jiny tim ze kdyz nekdo postavi neco nevsedniho tak ma potrebu se o to podelit s ostatnima. Tedy to nekam vystavi na web. Souhlasim s tebou ze je to otazka penez, jenze i vetsina skopcaku bude resit jestli se mu slavnej rohlik pri gravity jezdeni rozsype za sezonu nebo ne. Tady nejde o to ze by to chvili nevydrzelo ale o to ze pripadnej provoz oproti klasice bude neumerne drahej.

                                  0 0
                                  • Zlatka  

                                    V průměru to nedělá kilo, ale něco málo přes 600gr. navíc jak píšeš „neodpužené hmoty“. :)

                                    Ano znát to oproti klasice je, ale to zase záleží pouze o zvyku. Po nějakém roce ježdění s Rohloffem mi to také už tak nepřipadalo, přestala jsem to vnímat jako negativum, tedy kromě závodů, kde to třeba na kanálcích, schodech a při skocích znát bylo. Prostě pak to dostává více zabrat a jak správně píšeš skopčákům je to docela šumák, navíc nába se nevyssype tak jak si někdo myslí, že se zničí, ale je vždy opravitelná. Nikde jsem nevyčetla zatím, že by ji někdo zcela odrovnal po pár závodech, po roce ježdění či „sportovnější jízdě“. Je to otázka peněz, přístupu a také se s ní naučit namísto blábolení bez jakýchkoliv osobních zkušeností. ;)

                                    0 0
                                    • Jenda  

                                      Mas pravdu, kilo to neni, ale kdyz kouknu na rohlika tak hmotnost sestavy (naba, razeni , kabelaz, napinak) je cca 1700–1800 g, od toho odectu razeni (chlubi se 85 g) a kabelaz – nevim kolik 50g? Tak jses cca na 1550 g u naby s napinakem. Klasika naba + kazeta 9sp a saltr je 300+270+230 to jest 800 g takze narust na zadnim kole je cca 750 g coz mi neprijde zrovna malo, a to ze je to neodpruzena hmota je v tom dost dulezity. Ja netvrdim ze to nefunguje ale sama pises ze to dela v terenu problem – skoky, hrany, kanalky a pod. tedy na enduro jezdeni nic moc. Kdybych nemusel resit penize tak ale na HT na brouzdani po krajine bych to rad dal.

                                      0 0
                                      • Zlatka  

                                        No on problém byl hodně u duší a na jaký tlak. Když jsem chtěla jezdit pod 40–45psi tak jsem občas na kanálku cvakla. Jiné je to samozřejmě bezduší..

                                        Ale to není hlavní problém nebo překážka, větší problém nastal u dešti při řazení gripem, ale to zase záleží na tom kolik má příslušná nába najeto a jak dobře řadí, prostě problematika je širší, ale někdo s tím umí opravdu dobře, no teď nemám čas hledat slavná jména..

                                        0 0
                                    • Bafoon  

                                      namísto blábolení bez jakýchkoliv osobních zkušeností. ;)

                                      dobře do vlastních řad, dobře… :-)

                                      0 0
                                    • JSt  

                                      tos toho asi moc nevidela. zkus google :-P

                                      http://pardo.net/…AIL-145.html

                                      0 0
                                      • Zlatka  

                                        Viděla.., ale také i různá řešení.

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                    • Tomínos  

                      Že si na kopec vyjedu a dolů se snažím dostat nejhorší možnou cestou, kde na fulu převodovka v zadním kole by nedělala dobrotu. Jasný skáče se a dělají se blbosti na kroskách který jsou mnohem těžší, ale tam ti tu asi tak pětkrát těžší váhu pomáhá zvládat motor který má asi tak 40–80× větší výkon než ty a jen tak se neunaví. Ano převodovka v rámu jako hamr je dobrá věc, do budoucna o ni uvažuju, ale zase je to poměrně těžká věc a její cena ji zcela určitě vzdaluje bikerům kteří si můžou dovolit dát zakolo max okolo 40000kč + díky ztrátám při šlapání ji určitě nebudou používat jedinci zaměření xc závodně. Takže je to opět věc pro užší zkupinu jezdců, sám používám teleskopickou sedlovku a myslím že je to suprová věc, ale dost lidí by si ji dalo na kolo leda až potom co nebude mít vakl a při zdvihu 12cm bude vážit 250gramů. S tou chůzí máš pravdu, když už ne rychlejší, tak stejně rychlé a mnohem míň namáhavé, ale v určitou chvíli jde prostě o výzvu :-)

                      0 0
                      • Jenda  

                        jednak jde o vyzvu a druha vec je ze kdyz mas kratky prudky stojky na nejakym trailu a 100 m tak je neskutecnej oser porad slejzat a nalejzat a je lepsi zabejcit a zkusit to vyjet.

                        0 0
                    • mr.antik  

                      řekněmě hobby ježdění, kdy máš jedno dvě kola, ne několik speciálů od sponzora a kdy od toho toho kola čekáš prostě univerzálnost – což v dnešní době bude nejspíš nějakej full pro MTB, který je zároveň hravý, zároveň trošku jede, neni drahý atd…

                      Prostě na jediný kolo bych to zatím nechtěl.

                      Až to bude někde v rámu, s rozumnou hmotností, tak proč ne, toho se ale nedočkáme, dokud se toho nechytne Merida/Giant/Spešl a spol… to je těch 7–8 let… to spíš ale bude v každém kole elektromotor :-)

                      0 0
                      • Zlatka  

                        7–8 ? No já bych ubrala, 2–3 jsou snad reálné.

                        0 0
        • mr.antik  

          Nejlepší rozhodně ne, ale výrobce rámu se aspoň nemusí moc snažit…

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce