• radim.kupcak

    Zdravím, našel jsem na internetu obrázky prasklých klik Ultegra a Dura Ace staršího data a měly v sobě dutinu. Dočetl jsem se, že Shimano napřed nazvalo jako Hollowtech kliky, které se vyráběly svařením dvou kovaných hliníkových částí a tak uvnitř vznikla dutina. Jako Hollowtech 2 nazvali cely system středového složení. Zajímalo by mě, jestli se dnešní dnešní kliky taky tak vyrábí, tedy jestli jsou duté a jestli ano tak třeba i 105 kliky nebo Sora kliky jsou duté ? Např u Dura Ace je totiž napsaný: tenkostěnné kované kliky, takže ty duté budou.

    Díky za odpověď

    0 0
    • kubad  

      Hollowtech – duté kliky

      Hollowtech 2 – duté klky s pevnou osou,

      v nižších řadách kliky nejsou duté

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • radim.kupcak  

        Takže kliky, které jsou na duté ose Hollowtech 2 jsou všechny duté ?

        0 0
        • Vilém  

          Ne, jen vyssi sady.

          0 0
        • Singlespeed  

          Duté kliky mají v katalogu Shimano výslovně napsáno Hollowtech II. Ty, které nejsou duté, ale používají integrovanou osu stejnou jako Hollowtech II kliky, mají napsáno jen „two-piece“ = Sora, Tiagra, Deore…

          0 0
          • radim.kupcak  

            Díky za info to jsem nevěděl, nevíš náhodou jak je to s výrobou Hollow tech klik ? jestli se svařují ? když se dívám na ty tvary tak mě nenapadá nic jinýho, odstředivý lití podle mě nepřipadá v úvahu svary zase musí vytvářet slabé místo, čemuž se chceš u klik rozhodně vyhnout

            0 0
          • Strakááč  

            přesně tak.

            „hollowtech“ byli duté kliky vyráběné nějakým způsobem a když se začli vyrábět jiným, novým způsobem, tak dostali pojmenování „hollowtech II“. S dutou osou to nemá nic společnýho.. jen to, že s hollowtech II technologií přišli i integrovaný dutý osy do lisovaný pravý kliky, který se dneska používají takřka všude, už od alivio klik

            Co vím, tak Hollowtech II kliky jsou jen SLX, XT, XTR, Saint.....

            Alivio, Deore, Zee – jsou jen kliky s dutou osou, takže hollowtech II kliky to nejsou. Bohužel na spoustě E-shpoech je označujou za hollowtech II kliky, přitom tomu tak nejni.. :)

            0 0
            • radim.kupcak  

              Tvoje vysvětlení dává perfektní smysl, bohužel je v tom nehorázný zmatek. Zdálo se mi hrozně dívný, proč se jako Hollowtech I označuje dutá klika pro Octalink a Hollowtech II je typ středového složení. Dokonce i v katalogu Shimana z roku 2016 pod Hollowtech II, který je v sekci středové složení vychvalována tuhost středové osy, ale o dutých klikách ani zmínka. Je to opravdu zavádějící, na některých e-shopech je pod klikami používající integrovanou osu, které nejsou tuhé napsáno 2-piece crankset, což je tedy správné označení, ty duté jsou hollowtech II jak říkáš, ale příjde mi že se všude používá označení Hollowtech II i pro ten typ středového složení od Shimana s vnějšími ložisky, takže osa o průměru 24 mm a šířku domku (asi) 68 mm, nebo je pro tento typ středovýho složení nějaký lepší a správnější název než Hollowtech II ? Asi prostě středový složení pro kliky s integrovanou osou že

              Ze stránky: https://www.sheldonbrown.com/gloss_ho-z.html#…

              "Hollowtech ®

              Shimano's name for the hollow forged cranks used with Octalink ® splined bottom brackets. These lightweight cranks are made by welding two forged aluminum channels together.

              Hollowtech II ®

              The two-piece crank /bottom bracket system introduced with the 2004 10-speed Shimano Dura-Ace line. These use external bearings that hang outboard from the bottom bracket shell."

              Z článku na wiki: https://en.wikipedia.org/…ttom_bracket

              "X-type and Hollowtech II[edit]

              In one design, the driveside (right) crankarm and the bottom bracket spindle are an integrated unit and the bearings are placed outside of the bottom bracket shell. There are a number of versions of this design available: Shimano's Hollow­tech II, RaceFace's X-type, FSA's MegaExo. The terms ‚X-Type‘ and ‚Hollowtech II‘ are both used to refer to any design of this type, but are in fact trademarks of the corporations marketing the systems. These external bearings are compatible with those from other manufacturers. With this new standard have come several cranksets designed to use the external bearings of other manufacturers, such as DMR's „Ex type“ and Charge Bikes „Regular“ cranks."

              0 0
              • Singlespeed  

                Ten zmatek, jak říkáš, však nemá na funkci klik ani středového složení vůbec žádný vliv, takže můžeš být klidný a nechat zmatek zmatkem. Ať si píše kdo chce co chce, stejně to bude fungovat pořád stejně ;-).

                0 0
                • radim.kupcak  

                  To stopro :) Zjišťoval jsem to protože píšu bakalářku, v rámci které jsem navrhl a zkonstruoval kliky, který si nechám vyrobit a součástí je i teoretická část v rámci které rozebírám a popoisuju střerdový složení

                  0 0
                  • mr.ricardo  

                    A proc se venujes jen hliniku, dnes ma vetsina vyrobcu top modely stejne karbonovy. Je to tuzsi, lehci, asi i spolehlivejsi a lip to vypada :) a o to jde hlavne, ze ;)

                    0 0
                    • radim.kupcak  

                      Nevěnuju se ani hliníku, asi tě šokuju ale moje kliky budou z CrMo oceli. Dělám to jako kusovku, chci to na Favorita, upgradovat klínkové osy na čtyřhran a chtěl jsem zachovat ocelové kliky, právě proto, že podle mě vypadá nejlíp ocel. Tuhost ani hmotnost dolů rozhodně netlačím, jinak bych nepoužil ocel, ale Favo nemám na závodění.

                      Jinak v tý bakalářce samozřejně řeším i titan a kompozity-karbon. A všechny typy středových složení od klínků až po Press Fit.

                      Jak říkáš, že je karbon spolehlivější, možná máš pravdu, ale zkonstruovat kliky z uhlíkovýho vlákna je mnohem těžší než třeba ze slitiny hliníku nebo ocele, který jsou víceméně homogenní a izotropní, uhlíkový vlákno musíš vrstvit v různých směrech pro dosažení tuhosti v různých směrech a nejde to tak dobře spočítat třeba pomocí metody konečných prvků. Podle mě spolehlivost součástek spíš závisí na konstrukci a na tom jak daný materiál využiješ, než na daným materiálu, ikdyž zrovna hliník stářím degraduje, narozdíl od oceli. Ale chtěl jsem tím spíš říct to, že nespolehlivý kliky dostaneš, když se výrobci snaží tlačit hmotnost na minimum, což je samozřejmě dobře díky pokroku a pro závodníky, ale životnost tím často trpí, viz středový složení, který všechny vydrží míň než starej dobrej čtyřhran.

                      0 0
      • Jakobo  

        Nemusi byt. Na jednom kole ma mati kliky Nexave, je to lowend na 4 hran, pily jsou napevno a je to hollowtech prvni generace. Ale v dnesni dobe souhlas.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.