• Swoby

    Zduřte… poslední dobou mě napadá jedna ,,blbá" věc. Sám sebe se ptám, jak v dnešní době se dá (kromě snižování váhy a účinnosti veškerých věcí) ještě vylepšit bajk? Vždyť už máme celopéra s brzdami, jako mají ,,motorky":D. Dobře, přeháním. Ale i tak, co se dá ještě vylepšit? Asi jsem divnej, ale nic dalšího mě fakt nenapadá :)

    0 0
    • AleZ80  

      Minimálně by se daly ty brzdy vylepšit aby s nima nebyly problémy jako s nima nejsou problémy u těch motorek ;-)

      0 0
    • dalinv  

      všechno je o nových technologiích a materiálech:o)) Takhle se určitě ptali i před x rokma na vše možné..

      0 0
    • JP3112  

      tak podle mě se dá určitě zapracovat ještě na adaptabilitě terénu, tzn že po polňačce to pofrčí a v terénu to 100% podrží. jinak nevím, snižování hmotnosti jsi zmínil, s účinností bych byl opatrnej, ta tu nemá moc co dělat. max tuhost je s ní spojená, to ano.

      0 0
    • McBlacky  

      když už nevidíš kam, předpokládám, že už jsi vylepšil na full carbon rám i díly včetně výpletů, inteligentní vidli i tlumič a teleskop.

      další náměty na MTB

      elektronické řazení

      změna geometrie – funkční

      programovatelné vidle a tlumiče

      a ze sci-fi oblastí změna tlaku a profilu pláště za jízdy

      0 0
      • JP3112  

        tak tlak za jízdy by nebyl takovej problém asi :) ale profil to teda…

        0 0
        • McBlacky  

          Saxík na tom dělá, neměl bych strach :)

          0 0
        • Lázeňák  

          Změna profilu není problém, když pojedeš dost dlouho tak máš z hrubýho profilu slik jak víno.

          0 0
      • kyl  

        A když se ti z toho něco posere tak nevíš kudy kam.Za chvíli to bude jak s autem,bajk ti nepojede nebo nebude fungovat vidle tak to zavezeš do servisu,tam to napíchnou na PC,udělají diagnostiku aby zjistili co s tím je.To radši něco jednoduchého co se dá opravit i doma.

        0 0
        • Swoby  

          Přesně!!!! Nechci aby se můj milovanej bajk stal robot… miluju ho jako stroj a né jako kuchyňskýho robota! Sakra jen to ne…

          0 0
      • Chiron  

        Pořád nějak nechápu výhody toho el. řazení. Co je na tom tak super, oproti lanku? Váhově to asi o moc líp nevýjde, když tam musí být něco co bude řadit a baterka velikosti bidonu. Na té by se teda dalo značně zapracovat, technologie by už i byly, ale drahé. Když se v tom něco podělá nebo zapomenu nabít, tak budu nahraný stejně tak jako když urvu lanko nebo se mi rozsype řazení.

        Spíš by se mohlo nějak zapracovat na elektronicky řízeném odpružení. Dalo by se toho vymyslet spousta a určitě se časem většina z toho i realizuje. Ale teď to vidím spíše směrem přidávání zbytečných koleček a různých ne příliš zásadních změn. A změn k horšímu, za účelem snížení životnosti, ale marketingovému „zvýšení tuhosti o 30%“. A až budem vzadu vozit tak okolo 15 koleček, tak příjde nějaký nový materiál, který začne nahrazovat karbon.

        Teď bych nejvíce uvítal asi nějakou integrovanou převodovku, místo převodníků, ale velikosti třeba trochu větší současné mufny. Ty obludnosti, co se teď občas někde objeví vypadají hrozně a váží to tunu. K tomu nějakého rohlíka, jen ho trošku designově upravit a pokusit se ho odlehčit, mezi to řemen a byla by to paráda.

        0 0
        • McBlacky  

          no výhoda je ta, že to sedne na setiny přesně. Takže se ti nestane, že ti skáče řetěz nebo ti nejde čistě přeřadit.

          0 0
          • blisterexist  

            zohneš patku a si nahraný, to se s páčkama dá regulovat:-)

            0 0
            • Chiron  

              Ale to by šlo vyřešit, zabudovat do toho nějakou elektroniku aby se to zkorigovalo samo, nebo jen ruční štelovátko. Zohneš patku, zastavíš, projedeš převody, každý nastavíš taky aby fungoval a hazka si to zapamtuje a bude řadit jako by se nic nedělo.

              0 0
              • blisterexist  

                hm, ono někde na závodě se bude dost blbě zastavovat:-D

                0 0
                • kali222  

                  me funguju brzdy na svihu i na zavode stejne…

                  :D

                  0 0
                • Chiron  

                  No v závodě by to asi nebylo ono… Ale i teď když ohneš patku, tak s tím taky nic neuděláš. Leda bys to zkoušel nějak ohnout zpátky, což asi moc dobře nepůjde. Takže tak jako tak dojedeš s rozdrbanou hazkou…

                  0 0
                  • blisterexist  

                    no na posledním závodě mi šlo celkem o hodně a namotal jsem žetěz a totálně zohl patku aj přehazku trochu, by ses divil jak v té nasranosti šla ta patka narovnat:-Dale nebylo to dokonalé, ale dalo se řadit

                    0 0
              • MartinT1  

                Dovedu si představit na elekrickém řazení systém, který by sledoval ideální polohu přehazovačky vůči pastorku a automaticky korigoval jakékoliv nepřesnosti. Takže žádné zastavování.

                0 0
        • Kamikaze 591  

          další výhoda je že nemusíš měnit bowdeny a lanka. Co jsem četl v 53*11 tak si to velmi pochvalovali.

          0 0
          • Chiron  

            Radši budu měnit ty lanka, jak si pamatovat že to musím dát na nabíječku… Ale jo, ten čistý chod bude výhoda. Ale jinak mi to přijde jako zbytečnost. Ale myslím že to nebude dlouho trvat a někdo to na ty biky udělá a za pár let bude i elektronické 15sp. alivio…

            0 0
    • MartinT1  

      Toho by se našlo :-)

      Bezstupňové řazení, automatické řazení, náhrada řetězu kardanem či řemenem (vím, že už exituje), měnitelná geometrie rámu, elektrické brzdy a určitě se najde spousta dalšího. :-)

      0 0
      • McBlacky  

        automatické řazení jako, že bys do toho začal bušit a dávalo by ti to pořád těžší :)

        0 0
        • nox159  

          vsak to uz je ale je to zavisle na kadenci ;-)

          0 0
        • MartinT1  

          Samozřejmě, že by to bylo řízené výkoným procesorem, který by vyhodnocoval kadenci, rychlost, sílu záběru, sklon terénu, rychlost, rosný bod, teplotu, váhu jezdce, sílu a směr větru, zpomalení, zrychlení, tlak v pláštích a mnoho dalších veličin a pak by to prostě dalo takový převod aby bylo šlapání v daný moment co nejefektvnější. A samozřejmě, že by bylo možno řadit manuálně pádly pod řídítky. :-)

          0 0
          • McBlacky  

            poslední věta :) :) :)

            0 0
          • Frostty  

            // A samozřejmě, že by bylo možno řadit manuálně pádly pod řídítky. :-) // Tak teď si tomu dal korunu :D.

            0 0
      • Swoby  

        Ale nechápu, proč každej mluvíte o elektronice… vždyť je to kolo a ne letadlo. Už tak mi některé ,,kokpity" dnešních bajku příjdou přehnané. Už vidím, jak budeme chodit s brzdama za elektrikářem a budem mu vysvětlovat, jak jsme jeli z kompce a asi tam vzniklo velké napětí a praskl nám 470µfaradovej kondík. To radši si koupím koloběžku než tohle! ;)

        0 0
    • siafu  

      mně už kolo vyhovuje tak, jak je, a to ještě vozím duše, i když komponentově by se dalo vylepšit, ale už to není úplně priorita

      spíš by mě potěšila možnost volby – mít na výběr XTR 3×9, 3×10, 2×10 a mírnější odstupňování velikostí rámů tak, aby nebylo nutné dělat kompromis mezi rámem 16" vs 18"… Taky si někdy říkám, aby 29" MTB jednou nevytlačily 26" MTB, ale to se snad nestane, no a určitě by se mohlo zapracovat celkově na životnosti komponentů

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.