Slušné. Za tu karbonobou by $ dal. Docela by se hodila na DH . Jen z folek vypadá že je inverzní nebo to mam popleteny?
na stánku sramu v brně sem se z nich snažil dostat informaci jestli je
ta přehazka kompatibilní s bikovym řazenim,
marně…
To by mně taky zajímalo
ja myslim že neni ma to technologii Exact Actuation nebo jak se to pise a myslim jestli sem dobre rozumel na Eurobiku ze neni kompatibilni s razením na 9
je to pravděpodobný. škoda…
Prijde mi, ze je maj hrozne predrazeny – uz jsem je ale na netu videl i o dost levneji… Ted na kolokramu tezi z toho, ze je maji asi jako jedni z mala dostupne – ocekavam, ze na jare pujdou ceny dost dolu
Vzhladom na to, ze tam maju spojku na retaz za 60Kc, pricom vsade inde stoji 20, tak tie ceny su fakt sialene. Ale tie komponenty asi ine shopy nebudu mat tiez za 1/3 ceny kolokramu, aj ked by to bolo od nich mile.
Ceny u Sramu prostě nechápu. Určitě pujdou hodně dolu.
Ty ceny jsou řekl bych docela odpovídající qalitě…
ADD kombinace: komapatibilní to neni, bylo to v Bike magazinu.
Ceny odpovídající kvalitě? jak tohle můžeš říct o něčem, co není vůbec vyzkoušený! Prostě Sram = automaticky kvalita, jo? Aha.
No, když už nic, tak aspoň nová konkurence pro Shimano a Campu. Nevím, jak je na tom s funkčností, vzhledově se mi nelíbí ani trochu.
nema to taky 1:1 tah lanka ? to by mohla byt vyhoda … jinak nechapu proc neudelali prehazku stejny system jako mtb, bez bowdenove zatacky ? to je myslim skoda
Myslim, ze i za tyhle prachy se najde par zoufalcu co si to koupi jenom proto, ze SRAM je prece nejlepsi a Shimano mu nesaha ani po kotniky :-) Pro me je cena naprosto mimo, vzhledem k tomu, ze zatim nikdo nevi jak to funguje a co to vydrzi.
Mě to na pohled přijde, že je to takový mix mezi Shimanem a Campou. Hlavně na klikách je to patrné. Na druhou stranu se ale není čemu divit. Těžko čekat, že někdo přijde na poli silničních komponentů s něčím převratným. Prostě další dvě silniční sady na trhu.
tak jediny co se mne z te sady libi sou kliky, jinak je to humus, mate nekdo podobnej nazor?
To bys musel v Brně vyzkoušet ty páky a taky by se ti zalíbily.
Vi nekdo jaky typ orechu je pouzit? Tipnul bych si ze to bude Shimano jak u bajku. BTW pocital sem hmotnosti komponentu a Paky+prehazka+presmyk+brzdy jsou v souctu o cca 100g lehci nez DuraAce. Otazkou samozrejme je, jestli tolik vydrzi
Kazety jsou kompatibilní se Shimanem. Jen mají prej nějaký speciálně řešený náběhy, říkal člověk od dovozce, takže se údajně doporučuje používat zásadně SRAM kazety. Bla bla bla, už to s těmi marketingovými fintami přehánějí…
Tak pokud by to bylo o 100g lehčí než Dura, tak je to i lehčí než Record a to se mi nějak nezdá… Fakt je to pravda??
Pocital jsem to pro kombinaci Paky+prehazka+presmyk+brzdy. Pak to plati. U Rivalu mi to podle hmotnosti na strankach sramu vychazi 885g a Record vazi podle tabulky Omara taky 885
Ceny neresim, spis me zarazi ze se tu neresi system razeni, ktery je dle meho mineni velmi neintuitivni a rekl bych, ze v nekterych situacich dokonce nebezpecny.
to bude věc zvyku – mě to přišlo po chvíli OK. Nedovedu si představit v které situaci by to mohlo být nebezpečné? Ale teprve praxe ukáže jestli kolem toho není příliš velký humbuk :-).
nebezpečný to bejt může, když řadíš nahoru o víc pastorků – údajně se musí poměrně hodně vychýlit celý zápěstí z polohy na brzdový páce..
jak říkám: praxe ukáže… Ale když řadím nahoru tak obvykle nezrychluju ale zpomaluju (většinou do kopce), takže v tom nebezpečí nevidím, naopak mi přijde bezpečnější, že brzdová páka u SRAMU nemění svou polohu.
Jak se na tom teda řadí? Vidím tam řadící páčky, tak to vypadá jak Dual Control od Shimana, ale nevím.
řadíš jednou pákou jednim směrem… pokud zatlačíš a hned uvolníš tlak – odřadíš na na těžší pastorek. Pokud ale tlak pokračuje, řadíš naopak na lehčí převod. Pokud vim, nahoru jde řadit až o 3 pastorky najednou…
První poloha a pustit → řadíš, druhá až čtvrtá poloha → podřazuješ. Když jsem to znal jen z obrázků, absolutně mě to nepřesvědčilo, ale od té doby, co jsem měl možnost si to na SportLifu důkladně osahat na tom testovacím kousku, přijde mi to jako hodně dobrej systém.
mě se stává, že když mám zařazeno 25 (největší pastorek) a melu z posledního, tak občas zkusim přeřadit na to, co tam neni a přehazovačka mě dál nepustí. Co se stane tady? Shodí o jedno dolu?
Jestli si to dobře pamatuju, tak na prvním pastorku sice už západka pro podřazování nemá na 2.-4.poloze kam zapadnout do rohatky, ale západka pro řazení přejede tu polohu, kde by otočila rohatkou nazpátek. Takže když se přejede první poloha, páčka nejde dotlačit až do druhé a vrátí se naprázdno. Přesně už si nevzpomenu, vím jen, že jsem zkoušel chování i v těchhle krajních polohách a že mě nezarazil žádný problém.
Řadí se jednou páčkou (tj ne i brzdovou pákou). Kratším pohybem zařadíš menší kolečko (řadíš, ale „nedocvakneš“ to naplno, delším pohybem odřadíš na větší kolečko („docvakneš“ naplno). Nevím jak to popsat blíže, ale šlape to jak hodinky a zvyká se nato snadno.
Bezva, díky moc všem.
hm, nevim, v reálu sem to nikdy netestoval, ale na tom trenažeru sem docela rychle pocohpil jak se s tim řadí a pak už mi to ani nepřišlo divný, oproti rapidfiru se na to imho dá zvyknout…
Mozna jsem nesika nebo to jen moc kratce zkousel, ale prislo mi, ze je az moc lehke se „splest“. Nekolikrat se mi totiz stalo, ze pri razeni na lehci mi naopak spadnul retez na tezsi nebo sel na lehci, ale o nekolik najednou. Tezke vybalancovat krok ruky. Nechtel bych se pak takhle „splest“ v kopci…
Mozna jsem nesika nebo to jen moc kratce zkousel, ale prislo mi, ze je az moc lehke se „splest“. Nekolikrat se mi totiz stalo, ze pri razeni na lehci mi naopak spadnul retez na tezsi nebo sel na lehci, ale o nekolik najednou. Tezke vybalancovat krok ruky. Nechtel bych se pak takhle „splest“ v kopci…
imho to bude jako s gripshiftem, pro někoho super, pro jiného vo*er…
doufam ze to bude videt
Mas tam drobne chybicky u retezu, prehazky a presmykace u Rivalu.Alespon oproti sram.com. Zbytek sem neporovnaval
Nechápu,že někdo je ochoten dát o tisíce kc víc kůli rozdílu cca 200g… Prostě nechápu, ale je fakt, že nejsem moc důvtipnej .-)
No, proste nekdo je a nekdo neni. Ostatne to by sme mohli jezdit na starych favoritkach, vzdyt zase o tolik horsi nez nejakej Duratec nebo Pinarelo neni a stoji jen asi promile ceny. Jde hlavne o to, aby se clovek na kole projel. Nebo ne?
Je to uplne stejny duvod, jako nekdo koupi Audi a nekdo nikdy nepresedla ze sve Skody 105. Kazdy mame priority a moznosti jinak nastaveny…
přesně tak. Při svých možnostech a prioritách sem tak nějak nastavenej na Hyundai Santa Fe, k tomu bych mohl přirovnat všechny svá 3 kola, jestli to srovnat jde..snad chápete, jak to myslim žádná sračka, ale jsou lepší a dražší.. jak říkal Buddha- zlatá střední cesta
Jinak- nemysleljsem to jako kritiku / těch, co mají a jezdí to nej.. /, ale jako současný stav své mysli
JJ
Mě je to uplně jedno, jsem neodborník, jezdim pro radost, kolo nevážim, sebe taky moc ne, sem rád, když komponenta něco vydrží… Sem zvědavej, kde to šílenství jednou nakonec skončí