?
?
Anketa: Co s sebou taháte na opravu defektu bezdušového pláště?
pumičku, knoty a duši
Já stejně :-)
+1
Ještě bych dotaz rozšířil. Nějak se mi nedaří aplikovat klasické knoty. Mám dojem, že hlavní problém je, že postupně vyjíždí, vyjetej knot se rozplácne nebo i začne brnkat o rám a tím vyjíždí o to rychleji. Řeší tenhle problém sada Dynaplug? Je zde někdo, kdo přešel z klasických knotů na Dynaplug a má pocit, že to je výraznej rozdíl k lepšímu?
ano řeší
Mne se jednou vytahl asi po 500km. Ted je mazu lepidlem na flastry a drzi lip. Plus tou vidlickou parkrat zatocim, aby se zamotal a prebytek se ma zariznout.
ano přešel jsem na Dynaplug a je to pohodlnější (a podstatně dražší :-). Ale musím přiznat, že ani normální knoty mě nevyjížděly, vždy jsem přebývající část pečlivě ořezával a to samé dělám i u dynapalgu
A co ten kovový hrot od Dynaplugu, který zůstává uvnitř pláště? Nedělá to neplechu?
Ho musíš zastřihnout, po tom co přijedeš domů. Jsem na knotu jezdil rok, když jsem říznul úplně nový plášť.
Jen opravnou sadu s knoty atd..
Tmel v plasti, nahradni tmel v podsedlovce. Na bajku knoty a bombicky. Na grevlu knoty, pumpicku a dusi, protoze s ti jezdim dal od domova, ale zaroven doufam, ze ji nikdy do tech sracek od tmelu nebudu muset davat.
jen technická – víš o tom že tmel a CO2 nejde moc dohromady?
Milfkit prej jo.
může být, používám taky, zatím bez defektu :D
Ja teda defektu mraky. Zda se mi, ze dobre funguje se schwalbe na xc. Mozna proto, ze ty plaste jsou kus gumy. Ale na CX nejdriv wtb riddler a ted gravelking, tam to vyzaduje knot hned. Tlak nad 2 bary to neudrzelo.
Milfkit? Je pořád řeč o kole? :)
Jezdi se oboje, ne :)
X-sauce taky uvádí, že je odolný vůči mrazu a lze použít s bombičkami. Ale ještě jsem to nezkoušel :)
Knoty, pumpičku, duši, lepení duše. Kdybych vozil ještě tmel, měl bych to komplet.
Jelikož myslím i na případné pocestné, vozím CO2 i klasickou pumpičku, mlíko, duši, lepení na duše, lepení na pláště, knoty. Vše kromě duše v toolboxu do košíku + 9, 10, 11, 12s rychlospojky a nářadí.
Bezduše jezdím třetí sezónu a opravnou sadu jsem ještě nepoužil.
Běžně vozím náhradní mlíko, opravnou sadu dynaplug, a záplaty na bezduše.
Dříve jsem vozil i lepení a duši ale po přechodu na bezduše to už nevozím. Ostatní dušáci co jezdí se mnou mají smůlu vybavení pro ně už nevozím.
Na kratší vyjížky po okolí jenom mlíko v pláštích (a bidon v rámu + klíče v kapse).
Na delší beru batoh, kde mám lahvičku s tmelem, knoty, lepení na pláště, montpáky a pumpičku. Vozil jsem dřív i duši ale po dvou letech vození jsem ji daroval někomu s defektem a další do batohu už nedával :-).
Vozím páky, tmel, opravnou sadu Lezyne s knoty, lepení na duši, bombičky. V současné chvíli mám trochu problémy s tmely, které moc netěsní, tak jsem dával i knoty. První 2 se mi však vytáhly, 3-tí jsem namazal tmelem, ale časem stejně začal propouštět, takže jsem to nedávno podlepoval záplatou na duši. Ale asi se propracovávám k tomu, že budu vozit jen tmel a lepení. Co nepobere tmel, podlepím. Alespoň už se k tomu nebudu muset vracet.
postupem casu uz jen knoty a pumpu. mnohdy je mliko vyschle a na knot se da klidne dojet.
Pouze knoty a minipumpičku (50 gramů). A za posledních 10 let jsem nepotřeboval víc.
1+
Knoty Samuraj do řídítek, pumpu, duši, montpaky.
kromě knotů a speciálně upravený jehly na jejich aplikaci i duši a lepení ,když je díra-řez větší,a knoty nemají šanci
Zeptam se tech z vas, kteri nevozite dusi, ale jen knoty. Ja zatim mel vzdy „stesti“ v tom, ze defekt zraly na knot znamenal, ze nez jsem aplikoval knot, tak plast komplet vyskocil z patek a rucni pumpickou to samozrejme neslo nahodit. Takze prisla na radu jako posledni jistota duse. Nebo vy byvate tak pekelne rychli, ze stihnete aplikovat knot pred vyskocenim plaste?
Dobrý profil ráfku = i prázdný plášť dobře drží a naopak je někdy obtížné dostat plášť z patek ráfku do středového žlábku
A k tomu ještě bombička kdyby něco.
Stejná zkušenost jako Mlok. Musím zabrat, aby to seskočilo do vnitřního žlábku.
Jo to muze byt. Mam to na CXku, DT RR 411 ASYMETRIC DB + Schwalbe G-One Allround 35
Profil pro bezduše ok, ale chybí pojistná hranka, která právě brání zpětnému spadnutí do žlábku.
Ne zatím mi to vždy odcvakalo. Proto vozím bombičky, kterýma to v poho nahodím zpátky. Ale je fakt, že kdybych sundal plášť a chtěl podlepit záplatou, tak už si nejsem tak jistý jestli se mi to bombičkou povede. V současné kombinaci plášť ráfek je to po sundání docela porod nahodit. Takže asi budu knoty vozit i nadále…
ztr arch sem musel vždy utrhnout z patek pouze kombinace max 1 a scyla mi padal, to musí mít člověk vyzkoušený.
TLR ráfky + G one allround pláště – včera jsem jel cca 5 km na prázdným kole, teprve potom plášť vyskočil z patek. Btw. plášť jsem myslel že bude na hadry a vydržel, pouze se různě vyboulil.
Btw. jakej byste doporučili gravel plášť? Šířka 35 – 38, aby šel dobře na bezduš, né moc těžkej, ale aby vydržel víc než G-one a né moc hladkej? Cenovej strop cca 1100 za ks.
koukám, že se tady na fóru dost skloňuje ten král štěrku..
Vozim inserty, jako bonus ti plast nespadne do rafku, i kdyz je prazdny a da se na tom v nouzi dojet. Tzn mne staci knot a pumpicka na delsi streky, na nejake blbnuti na malem placu nevozim nic (mineno, ze budu tlacit kolo vedle sebe do 1h).
Mlíko, knoty, pumpičku a bombičky kdyby guma vyskočila z patek, náhradní duši jen když jedu někam fakt mimo civilizaci. Pak vozím ještě multiklíč, nožík, náhradní lanko, lékárničku, hajzlpapír a náhradní spojku na řetěz. Kromě toho hajzlpapíru vlastně nikdy nic nepotřebuju a mám vždycky nejtěžší baťoh ze všech :-/ Jenže většinou jezdím sám a nikoho moc nepotkávám a pěšky s nepojízdným kolem chodím nerad.
Duše, CO2 pumpička, dvě bombičky a kolíček na povolení ventilku. Na vyšší level ve formě knotů a tmelu v malé láhvičce jsem zatím nedospěl mentálně.
neboj,vono to příjde
Zajímavé, přitom mentálně hlavně musíš mít na vkládaní duše. To je jednoznačně největší opruz z těch tří variant opravy defektu.
To asi ano. Ale těší mě, že dle ankety nejsem sám s tímto zpátečnickým postupem :-)
To z ankety nepoznáš, protože tam není volba jen samotná duše.
Urcite je nas takovych vic
Na gravelu vozím tmel, Stan's Dart a pumpičku. Na MTB nevozím vůbec nic. Jen tu pumpičku mám mizernou. Nějaký tip na dobrou?
Zefal :-F
Nějakou co nevytáčí ventilek ;-)
To bylo ojedinely nedopatreni :-D
:-)
Knoty Dynaplug Racer a CO2 bombičku. Přešel jsem z batůžku na Camelbak ledvinku a zjistil jsem, že mi naprosto vyhovuje a dostačuje, takže bombička a knoty stačí.
Mam dusi, dve bombicky, v sedlovce pumpicku, nahradni tmel a knoty notubes dart
Zatim jsem jednou pichnul, to pobral tmel a jednou riznul bok a musela se dat duse, protoze jsem predtim ztratil tasticku a do novy jsem na knoty zapomnel
Ale davat dusi do toho oslintany plaste je vopruz jak svina
Protoze obcas jezdim na vice dni a nechci resit, jestli musim pribalit to ci ono, vozim v prendavaci kapse Camelu na naradi vse a kapsu pak jen prendavam mezi batohy.
Konkretne na defekt :
CO2 pumpa, 2× 16g bombicka, minipumpa, original 60ml lahev mlika, knoty + naradi, klic na ventilek, nahradni vlozka ventilku, 1× Tubolito UL duse, lepeni
Vozím CO2 pumpu, 2× 25 g bombičky, knoty a duši. Mlíko ne. Defektů je fakt minimum, naposled jsem opravil knotem dofoukl CO2 a dojel v pohodě domů (mlíko NoTubes). Možná jednou vyřadím i tu duši. Jednak věřím že to mlíko a knoty zvládnou a taky dávat duši do mlíka je masakr.
Je, potvrzuju. A hlavne se musi doma ta duse hned vytahnout. Ne jak ja blbec, ktery s tim jezdil dalsi mesic a pak pri defektu ji nebyl schopny vyrvat ven, jak se krasne nalepila na plast.
V lete mi vybuchl netubeless plast nahozeny jako tubelss a od totalniho hnusu me zachranily chirurgicky rukavice, kdy prebytky tmelu sem z rafku vytiral mechem a travou a nakonec vlozil dusi.
Nastesti to byl 622×30 a pumpickou po 10 minutach to by bylo nahusteny.
Klasicky se mi to stalo ve 30° C kdy jsem mel od tmelu zasrany cely kolo.
jsem cerstve na bezdusich a zatim nevozim nic, doporucite mi nejakou sadu s knotama? Koukal jsem na lezyne tubeless kit, force pikado nebo sahmurai sword… K tomu mam v planu vozit bombicku a cely bych to nejradsi nekam prilepil k ramu nebo pod sedlo… pripadne pak hodil do dresu
Nemůžu si vynachválit Dynaplug Racer. Je dražší, ale manipulace s tím je naprosto bezproblémová a rychlá. Prostě máš připravené dva knoty (tenký a tlustý). Stačí jen oddělat víčko narvat do pláště, vytáhnout a hotovo. Navíc váha a velikost je nicotná.
Taky jsem se na něj díval, ale co ten kovový hrot, který zůstává po opravě uvnitř pláště? Nedělá to později neplechu?
jezdil jsem takhle opraveným pláštěm ještě asi 300 km a úplně v pohodě.
A co pak? Nechat ho tam, nebo vyndat a plášť zalepit?
Ptám se proto, že klasický knot (zastřižený) mi tam vydržel až do konce životnosti pláště.
po těch 300 km jsem plášť už vyhodil, protože byl sjetý ;)
Vozim Lezyne kit. Jestli funguje netuším. Za ty cca čtyři roky co ho mam o defektu nevím. Jinak v brašně pod sedlem mam: tmel 60ml,bombičku,montpaky,multiklíč,hadr. V Lezyne kitu mam ještě náhradní vnitřek ventilku, čepel skalpelu, klíč na ventilek, rychlospojku na řetěz. A pumpičku mam na rámu.
Zjistil jsem že si nepamatuju co vlastně vozím v Camelbaku za věci tak jsem ho vyprázdnil.
Na rámu mám ještě připáskovanou duši a do baťohu přidávám pumpičku a větší imbus co mi pasuje do pedálů. 3 bombičky by vyřešily věci kolem defektu ale pumpičku beru hlavně pro upouštění a fecování nahoře a pod kopcem.
Tou 5káblí rozhoduješ, jestli pojedeš doprava nebo doleva? :D
Z toho co vozím je to asi jedíná věc co jsem za rok vytáhl a opravdu pomohla. Sice ne mě ale náhodnému bikerovi co serval hazku… Vsadím se že kdybych si to jednou nevzal tak se mi vy#ere všechno co existuje…
Pěkné, mám to vlastně stejně. Akorát ještě vozím kousek plastu,kdybych říznul, tak na podložení duše.
Dobrej tip. Nic zeváží a umí divy. Thx!
Mobil.
Pumpičku, montpáky, duši, knoty, lepení + samolepící záplaty na podlepení pláště (pro případ nějakého většího řezance).
Reálně jsem z toho použil zatim jen pumpičku (dofouknutí) a duši s montpákama (ale to nebyl defekt pláště, ale pásky)
Nějaký tip na mini nožík (na odříznutí zbytku knotu), který by se vešel do opravné sady (mezi knoty)?
ulamovací nůž mezi ohnutý plech a jako čep nýtek.
staci kousicek toho odlamovaciho noze obmotat kouskem elektrikarske pasky, ta se taky kolikrat hodi, nedavno sem tim lepil napul urvanej drat :)
…najdeš v sadě na opravu za 107,– Kč. Jako bonus jehly a knoty :-)
Vozím jeden skalpelový břit (Typ 15) s maličkými střenkami z 3D tiskárny (čistě jen pro zvýšení tření, ať nesjíždí prsty po hladké části).
Ahoj! Trochu ozivim tohle tema.
Na trhu je aktualne velke mnozstvi Co2 bombicek a opravnych sad na bezduse se systemy uchyceni pod kosik, pod sedlo, do riditek, atd..
Rad bych si poridil neco noveho, pokud mozno co nejlheciho, funkcniho na gravela…
Co konkretne pouzivate Vy, s cim mate nejlepsi zkusenost?
Par odkazu co jsem nasel:
https://www.koloshop.cz/…ditek/129887?…
https://www.muziker.cz/…ss-kit-black?…
Jsem paranoidní, v podsedlové brašně mám duši, dvě bombičky montpáky, náhradní vložku do ventilku, redukci z galuskového na AV, záplaty na duši, spojku řetězu. Nějaký knoty a sadu FORCE PIKADO. Pak 200kč a dva imbus klíče :) pod košíkem mám narvanou https://ride.lezyne.com/…2-prcfh-v204.
Nejsem gramař a když je člověk pak dál od domu tak si tak nějak dokáže trošku pomoci.
Jinak když jsem poprvé dával knot, byl jsem rád že mám bombičky dvě, protože při první manipulaci jsem to hned na poprvé poslal do kola tak na půl a zbytek šel do ..... :) Ale teď už bych si dal víc záležet. Pumpičkou a záplatama už jsem jednou udělal dobrý skutek, když jsem pomohl opravit kolo neznámemu mládenci :)
To toho vozis hodne! Co mas za podsedlovou brasnu? :)
Ještě tam mívám jednorázové rukavice.
Je to schované a čisté.
mam to uplne na chlup stejny jediny co tam nemam je ten kabel ale jinak to vypada jak kdybys mi to ukradl :)
:-) :-)
Chybí ti tam 2kila na vlak :))
Prachy vozím jinde a víc:-)
Vozim naradi, dve bomby, dyna plugy, mliko, nytovacku se spojkou a rukavice v bidonu. Koukam, ze malou cepel jsem nekde potratil. Tak aspon jsem to zrevidoval, 6000 km jsem nic nepouzil…klepu na drevo.