Co si pořídit- brzdy, vidlici, nebo nášlapné pedály?

162 nepřečtených
  • Hans999

    Ahoj, rozhodl jsem se investovat do kola, ale nevim ještě do čeho. Peněz mám takových 5000, mohl bych i přidat, ale byl bych radši kdyby to stálo méně :)

    Co byste si za ty peníze pořídili na moje kolo vy?

    To co mám teď: http://www.bike-forum.cz/…il-8707.html

    1. Hydraulické brzdy. Nevim ale, jestli bych poznal rozdil oproti těm co mám

    teď, navic bych musel vyměnit i řazení, čímž by se to přdražilo. Uvažoval jsem o Avid 5 elixir

    1. Vidlice. Nevim jakou, jestli třeba Epicona, nebo nějakou jinou? Poznal

    bych rozdíl, když jde dokonce o stejnou firmu?

    1. Pedály+tretry (o tom uvažuju zatim nejméně), Shimano PD-M520. Trochu se

    bojím že bych ale hodně padal :D Stává se mi, že třeba uvíznu v bahně a musim sesednout…nechtěl bych se ale vybulit :D. Navíc jak moc se dají boty v těchto pedálech natáčet kolem vertikální osy? mám asi nějak křivou nohu, ale někdy se dotknu patou kliky…

    0 0
    • Vilém  

      Vidlici a pedaly:)

      0 0
    • JakeF  

      M520ky pedály + turistický Shimano boty cca 2000 a ještě zbyde na Epicona :-) podle mě jasná volba.

      0 0
      • Pumsc  

        Asi tak

        0 0
      • Jenda  

        tretry se dal sehnat ve vyprodejich slusny i kolem 1500,

        jinak 100% souhlas – naslapy + vidle

        0 0
        • JakeF  

          Vždyť jo. Boty + M520ky se vejdou do 2 tisíc a za 3k a pár korun se nechá pořídit 2010 Epicon.

          0 0
    • Hornet  

      Mozno by si mohol spojit 2+3. Netuneny Epicon, 520-ky a nejake tretry. Na spd sa da zvyknut velmi rychlo a je to neporovnatelne slapanie stym co mas. Vidla je oproti xcr tiez velke plus.

      0 0
    • winprog15  

      presne to,co bolo povedane nadomnou :) a padania sa neboj :)

      0 0
    • šlapatko  

      Kup si co uznáš za vhodné.Na tvém biku bych začal s pedály a tretrami.SPD je fajná věc.Zbytek komponentů řeš časem až začnou odcházet, nebo nebudou vyhovovat.Časem vyměníš vše a budeš mít scela jiný baik.

      0 0
      • Lada,s  

        jak už tu zaznělo – Epicon + SPD + tretry. V tvém případě to bude rozumně investovaných 5 tis kč :)

        0 0
    • dobytek  

      Začal bych nášlapy. Hlavně si SPD pořádně povol imbusákem, ať vyklapáváš boty na první a ne na třetí pokus. Taky je dobré se rozhodnout mezi turistickými a závodními botami. Turistické jsou podstatně těžší.

      0 0
      • Pumsc  

        A hlavně mají ohebnou podrážku,závodní si o ní můžou nechat jen zdát:)

        0 0
        • Hornet  

          A hlavne sa s tou ohybnou horsie slape :-) teda do pedalov

          0 0
          • Pumsc  

            jasny,kazdy si musi zvolit jestli v nich bude vic jezdit nebo chodit:D

            0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      3000 Epicon z kup kola,

      za 700 – 540

      1300 boty

      pohoda

      0 0
    • rš2  

      Rozhodně vidlici, ale něco pořádnýho, raději trochu připlatit…nechápu ty rady jak za 5 tisíc pořídit kvalitní vidlici + kvalitní tretry + nášlapy…blbost, nemám nic extra super nejlepší, ale tenhle trojlístek mě stál 10.000,– …i když se rozhodneš pro Epicona tak jedině dát ho potunit a jseš na tom bůru taky jenom za vidli, pedály + tretry ti dají minimálně 2 litry a za trojku nemá smysl tu vidli měnit, to koupíš to samý jenom trochu novější. Pro pohodlí tvojí jízdy ti nejvíc pomůže kvalitní vidlice!! Tak šťastnou volbu :-)

      0 0
      • Pumsc  

        „a za trojku nemá smysl tu vidli měnit, to koupíš to samý jenom trochu novější.“ :DDD,dovolím si nesouhlasit:)

        mezi xcr a epiconem je dost rozdíl

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • martin_bakov  

      Pudu proti proudu a rikam ti, setri si ty penize, nebo je vyuzij na na neco uzitecnejsiho ;)

      0 0
    • Al Stra  

      kup spd a boty a šetří na nové kolo, slušnýho fula máš už tak za 50 000

      0 0
      • Hornet  

        pokial nasetri 50litrov, tak sa moze uz dlho vozit s lepsou vidlou :-)

        0 0
        • Al Stra  

          podle meho na nazoru si ale moc s vidli za 3 az 5 tis. nepomuze, kamarad si ted koupil lonske fsr xc moc. 54tis za peknych 35tis kc, coz mi neprijde dneska tak moc

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Richi  

      Solidnější boty jsou bez nějakých slev za 3000+. Pedály minimálně 500 a za zbývajících 1500 koupí na vidlici leda samolepky a hadřík na čištění, jinak prd.

      O levných turistických botách bych ani neuvažoval.

      Pokud něco koupit, tak pořádnýho, žádnou srágoru.

      Boty s pedály si někde půjč na vyzkoušení a pak si vyber jestli raději solidní vidli nebo solidní boty s pedály.

      Musíš také nechat něco na Ježíška. Beztak se ten starej plesnivka vždycky jen fláká.

      Vše dohromady za celkových 5k bude leda šunt pro turisty.

      0 0
      • winprog15  

        ved to budu jeho prve SPD,na zaciatok mu stacia klasicke tretry,nepotrebuje zbytocne tretry so 4mi suchymi zipsami a karbonovou podrazkou…na zaciatok mam ja shimana MT-21ky a nemozem povedat nic zle na tie tretry :) a stali ma nejakych 1000kč ± :P

        0 0
        • rš2  

          Právě že začít by měl na pořádném materiálu jinak se mu to zhnusí, když si koupí nějaký plážovky s kuframa a bude se mu v tom kroutit noha a nepozná výhodu přenosu síly na kolo tak si jenom řekne „co na tom kur.a všichni mají, vždyť je to na prd“, neříkám karbonovou podrážku a 4 zipy (mimochodem se čtyřmi jsem neviděl, kam by ten čtvrtý přišel to nevím, na patu?), ale rozhodně sportovní s pevnou podrážkou, kvalitní tretry pod 2–2,5 litru nepůjdou,co jsem teď v rychlosti projel známé obchody na netu tak vše cca 3.000,– (loňské modely klesly na těch zmiňovaných 2–2,5 t.)

          0 0
          • winprog15  

            shimano m076 alebo m086 by mohli byt v pohode :) inac aj mt21ky ti nohu podrzia pekne,jazdim ich ;)

            0 0
            • rš2  

              Pryžová podrážka…prostě je ohebná takže tato obuv plní jedinnou vlastnost tretry – drží nohu na pedálu, o přenosu síly na kolo, o pohodlí pro chodidlo které se opírá o pevnou plochu a nemusí se kroutit kolem úzkého pedálu nemůže být ani řeč…zkus jezdit pár dní v kvalitních tretrách a uvidíš ten rozdíl, samozřejmě že tyhle turistické jsou leší než kecky, ale v podstatě jsou to cyklokecky… :-)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Já mám boty s podrážkou jak šutr a stály mě 800, sou to Lake, nevim teď jakej model, každopádně mi naprosto dostačujou a nemám jedinej důvod si kupovat jiný, takže tak

                0 0
              • soc  

                ale houby…

                i obyc tretry uz vyrazne zpevni nohu.

                0 0
              • winprog15  

                mt21 maju podrazku ako kamen :)

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pedro404  

      Za mě určitě vidli. Co se týče nášlapů, já osobně se asi budu vracet na nějakou dobu k platformám protože pokud před koupí nášlapů neumíš technický věci jako stání na místě/jízda po zadnim/bunnyhop (pravej), tak s nášlapama už se to učí dost blbě. Pokud ale todle umíš/nechceš umět, tak nášlapy taky dobrý. Brzdy bych, pokud nemáš pocit že blbě brzdí, neřešil.

      0 0
    • t100-CZ  

      tretry a pedály jsem kupoval teď na jaře, také jsem se bál že budu padat. Popravdě padl jsem jen jednou poprvé a pak už na to člověk ani nemyslí a vycvakává. Opravdu se to naučíš. A když si na to zvykneš zjistíš že bez SPD se skoro nedá jezdit. Je to opravdu rozdíl. Jinak Epicona co ti radí jsem také kupoval ted na jaře a oproti staré Suntour XCP je to ku**a rozdíl k lepšímu.

      0 0
    • elbunda1  

      Jak píše většina: Epicon, M520 + boty a jsi lehce přes 5000,– A budou to dobře investované prachy

      0 0
    • HROOLI  

      SPD,trety. A pádů se neboj, já se učil na jaře ve sněhu a po pár vyjíždkách v pohodě..

      0 0
    • Chrchla  

      jak většina píše: m520, tretry a epicon, takhle jsem to loni udělal i já a myslím že jsem ty prachy utratil jak nejlíp jsem mohl.. XCR vs Epicon to je jak nebe a dudy..

      0 0
    • maajkee  

      já jsem na podzim ve výprodeji u Bradskýho koupil shimano tretry m085 za neskutečných 999,– :)

      pak na kupkole pedály m520 za 440,– a za 2500,– epicona

      takže za cca 4 litry to bylo docela dost muziky :)

      0 0
    • Hans999  

      Ok, tak koupim tretry a pedály :). Jinak jakou byste doporučili lepší vidlici než Epicona, kolem těch 5000, se zdvihem těch 100mm jak mám teď? Jediný můj požadavek je Lock-out z řídítek. Dík za reakce

      A ještě, neznáte nějaký shop v Ostravě na ty tretry? Protože z netu si je kupovat nechci, potřebuji to vyzkoušet.

      0 0
      • jIrI___  

        Vím, že by se to tu nemělo psát, ale za 5k máš Epicona z T-T a lepší budeš shánět horko těžko :)

        0 0
        • pitos  

          Do vidlice bych vrazil maximum,tedy ve tvém případě těch 5t.,potom by následovaly brzdy.

          Nechápu proč tolik lidí radí na prvním místě pedály s botama(asi neumí bez nášlapu už jezdit),to je podle mě nejméně důležitá věc z tohoto výběru.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Většina lidí kolo primárně používá k ježdění (pohybu vpřed prostřednictvím šlapání). Z tohoto hlediska jsou dobré nášlapy a tretry nejdůležitější a výběr vidlice má asi takový význam, jako výběr brzd. Ani vidlice se sebevětším zdvihem a ani brzdy se sebe ukrutnějším brzdným účinkem tě vpřed neposunou. Oboje bych volil až podle toho, co dotyčný hodlá jezdit, ale v drtivé většině případů stačí i pevná vidle a véčka.

            0 0
            • pitos  

              V tomto případě nejde o velikost zdvihu ani max brzdný účinek, ale funkčnost těchto komponentů.

              Jelikož zakladatel nepíše nic o způsobu využití kola a nepředpokládám že by to měl na závodní použití tak nějaký extra přínos v nášlapech nevidím.Dá se plnohodnotně jezdit i na platformách ale funkční vidlici a brzdy podle mne nic nenahradí.

              Nášlapy může pořídit později,jsou levnější a pokud má 5t tak se za tuhle částku dá pořídit už slušně fungující vidlice(alespoň na jeho kolo)

              0 0
              • maajkee  

                za celej můj bajkovej život byly nášlapy asi největší změna co se ježdění týče, bez nich už bych nedal ani ránu.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  +1…

                  kor kdyz sezonu co sem si je poridil sem zacal na bezeckych botach…

                  0 0
                • pitos  

                  Jezdil jsem asi pět let převážně s nášlapy(různé typy a systémy) a vrátil jsem se znova k platformě(a dnes už je využívám i na XC) a je to ten nejlepší krok co jsem mohl udělat.

                  Proč bys bez nich nedal ani ránu?

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    a v jakych botech jezdis?

                    0 0
                    • pitos  

                      momentálně tyto

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        no tak to mas boty na kolo… je otazka co ma on – pokud ma obycejny boty, tak si likviduje nohy a pozitek z jizdy je taky nulovej…

                        0 0
                  • maajkee  

                    hlavně noha se mi prostě nesmekne, nejezdí, nemusím na správnou polohu nohy myslet, líp se mi s nima šlape do kruhu, v prudkých stoupáních si dost pomáhám větším tahem nahoru. celkově jsem s nášlapama rychlejší a v terénu jistější.

                    různý platformy jsem vozil víc jak 10 let.

                    0 0
                • soc  

                  Tak to ja jsem se zase od naslapu vratil k platformam a bavi me to vic… ale samozrejme obcas ty naslapy chybi.

                  0 0
              • Chiron  

                Je to asi o preferencích. Ale já koupil kolo s vidlí XCM a s platformami. Po čase sem se odhodlal koupit nášlapy. I jako hobík sem zjistil, že je to neskutečný posun v tom jak jezdím. Teď už bez nich ani ránu. Samo, později sem vyměnil i tu vidli za tuněný Epicon, ale stále si myslím, že větší přínos pro mě měly SPD. Jo vidle je taky bomba v porovnání s tím co sem měl předtím.

                0 0
                • pitos  

                  V čem tě nášlap tak zázračně posunul?Většinu lidí spíše odkloní od správné techniky jízdy,tak by mě to zajímalo:)

                  0 0
                  • soc  

                    souhlas…

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Chiron  

                    Předtím sem měl takové platformy o ničem. Noha mi na nich jezdila, musel sem si je hlídat, navíc sem měl tendenci dávat kolena k sobě. Koupil sem nášlapy, šlapu podstatně líp do kruhu, nohy mi nikde nelítají, do kopce se mi šlape výrazně lépe. A patřím k těm amatérům co neumí bunny hop a tahají to za kufry. Prostě pro mě to mělo velký přínos a na platformy bych se teď nevracel ani náhodou.

                    0 0
            • rš2  

              Překvapil jsi mě cos napsal za blbost – že nášlapy jsou nejdůležitější…? Důležitější než kvalitní vidlice? Takže můžu mít sračku vidlici co nefunguje, ale když si koupín nášlapy a tutistický tretry tak to bude ok? Snad ne…

              0 0
              • pitos  

                Podívej se na čem Rychlej turista jezdí a bude ti hned jasné proč to napsal:)

                Z jeho pohledu to blbost určitě není a chápu to.

                0 0
              • maajkee  

                kvalitní odpružená vidlice je hlavně o komfortu, pravdu má turista, že se dá v podstatě jezdit i bez ní. přenos síly z nohou na pedály je to nejdůležitější při jízdě na kole.

                0 0
                • rš2  

                  Mě jenom zaráží jak když si otevřeš jakékoliv vlákno tady nebo na CD ohledně stavby kola nebo upgrade tak na prvním místě je kvalitní rám, na druhém kvalitní vidlice, šaltr, brzdy…o nášlapech není v žádném z nich ani zmínka…až v tomhle jsou nášlapy důležitější než vidlice :-D

                  Přirovnání vidím u švagra, jezdil na Author Basic s vidlicí nevidlicí a když jsme jeli z Radyně tak prostě pořád musel brzdit (stejně tak jízda po kořenech, rozbitá polňačka), nemohl to pustit protože by se vyflákal jak to skákalo jak koza, teď má Manitou Minute 29" a je jako v nebi (začíná si dovolovat jezdit věci co dřív chodil)…nevím jestli kdyby na Authora hodil nový nášlapy jestli by mu to pomohlo stejně… :-)))

                  Jenom doufám, že je to vše ovlivněno tím, že jsme postoupili v hokeji a jsme trochu rozhození, protože nevěřím tomu, že je myšleno vážně, že pro bajka jsou pedály důležitější než vidlice! :-)

                  0 0
                  • vikicek  

                    A nebude to náhodou tím, že nášlapy jsou braný jako samozřejmost ? Že je to takovej základ, ještě základnější než ten tvůj kvalitní rám a kvalitní vidlice ?

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Přesně tak, kdo jezdí na kole, tak dnes o jiné variantě, než jsou nášlapy ani neuvažuje. Samozřejmě jsou disciplíny, kde šlapání až tak důležité není, ale pokud se vezme jakékoliv kolo především jako prostředek k přesunu odněkud někam (třeba výlet), tak není žádný důvod jezdit bez nášlapů.

                      0 0
                      • rš2  

                        Chcete říct, že když přijde kouzelný dědeček a řekne vyměň si na kole co chceš tak si raději koupíš nášlapy než vidli protože ti přinesou víc pohodlí v jízdě…? Výrobci by si měli přečíst tuto diskuzi a trochu zdražit spd protože asi ani sami netušili jak moc to pro některé lidi znamená… :-D

                        0 0
                        • Lenka.05  

                          Koukni na jakým kole jezdí a kolik má peněz na vylepšení. Epicon+SPD vypadají v tomhle případě jako poměrně rozumná volba. Nebo rada Epicon z TT a SPD s botama nechat na Ježíška. Dovolím si předpokládat, že tazatele možnost přišetření si na fulla za 50 tisíc asi zajímat nebude. Jen můj názor, (jezdím rekreačně a nejsem technický typ:)

                          0 0
                        • Rychlej turista  

                          Tak jsem se kouknul na jeho kolo a pokud by bylo moje, co nejdříve bych dal nášlapy a vyměnil pláště. To by zajistilo poměrně levný, ale okamžitý kvalitativní jízdní skok kupředu. S ostatním bych problém neměl, ale já jsem poměrně nenáročný.

                          0 0
                          • pepek  

                            Copak, Weirwolfy už nejsou oblíbené jezdivé pláště?

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              WeirWolfy nejsou pláště na normální ježdění. Kdo je nazuje, tak by měl vědět, proč tak činí. Neštěstí je, pokud jsou na kole při koupi a dotyčný na ničem jiném dosud nejel.

                              0 0
                        • maajkee  

                          nášlapy ti nepřinesou víc pohodlí, ale větší jistotu a většinou i větší výkon. spíš lepší vidlice ti přinese větší pohodlí.

                          Ale klidně si mysli dál, že pedály nejsou důležitý, mně je to jedno :)

                          0 0
                      • Manzak  

                        Skutecne? ja jezdim na kole a o naslapech teda rozhodne neuvazuju, mimochodem, jak se v tech botech chodi, to asi neni moc velka pohoda?

                        0 0
                        • Mamut  

                          Taktiez sa nehodia do divadla a blbo sa v nich plave. Ludia su strasne debilni, ze si kupuju take smejdy.

                          0 0
                          • pepek  

                            Na schodech klapou, kloužou a padá z nich bahno, což ostatní nájemníci nemají zrovna rádi.

                            0 0
                            • Mamut  

                              A este ich musim vzdy mazat, inak na biku vrzgaju. Ze ja blb som neostal pri Prestizkach.

                              0 0
                        • Rychlej turista  

                          To nevím, já v nich jezdím na kole.

                          0 0
                          • Manzak  

                            No dobre, to chapu, ale ja se ptam seriozne bez prudeni. Obcas prece musis slezt z kola a vzit ho na hrb. Pro ty co jezdi v okoli Prahy to je treba udoli Sazavy, pekna trat, ale obcas proste musis slapat schody, vubec si nedovedu predstavit jak to zmaknout s SPD a bez drzkopadu.

                            A pro chytraky co si v tom chodi akorat pro pivko k vycepu, nebo co to tady psali, kamaradovi takhle ukradl zlodej kolo, dlabal obed, kolo mel na ocich, ale prisel manik, sednul na kolo a zacal ujizdet, s normalnima botama by ho dobehl, ale takhle nemel sanci. Ja vim, ze za to ty boty nemuzou, ale nechci chodit i po pitomym asfaltu jak po lede. A ze se na tom jezdi jen na kole? To je blabol! Nikdo prece neskoci na kolo hned co se za nim zavrou dvere od bytu a nesleze az kdyz je zase spatky doma u dveri.

                            0 0
                            • Chiron  

                              Mám tretry s tvrdou podrážkou, vylézt na schody i nějaké delší není vůbec problém. Sem tam tlačení v lese taky není problém. Jo ******* je když se ti něco stane s kolem a musíš dva kiláky někde šlapat pěšky. Mě se to stalo jednou, ušel sem v nich asi kilometr, pak mě začla dřít pata, tak sem je vyzul a šel po cestě bosky. Na tohle to to fakt není. Ale ujít v nich někde 200m po cestě nebo vylézt na schody není problém. A už vůbec nevím kde si přišel na to že v nich budeš bruslit. Jediná věc je že sou tvrdé a prostě se neohnou, takže se nechodí zrovna nejlíp, ale drží, chodím v nich pravidelně po kachličkách, sem tam po mramorových schodech a nikdy mi nepodjížděly. Jiná věc budou silniční tretry v kterých se chodit fakt nedá.

                              0 0
                              • kyl  

                                Mám obyč.Axon Wizzárd a chodit se v nich dá skoro jak v běžných botách,SPD kufry lehce vyčnívaj ze vzorku takže na hladkém tvrdém podkladu si musím dávat bacha ale s kufry CB chodím úplně normálně,5km pěcha bez nějakého problému a dá se i běžet.

                                0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • JakeF  

                              S turistickejma se dá chodit skoro jako normálně, s pevnou podrážkou to taky vcelku jde, ale na delší chození už to neni. A pochybuju, že by někdo doběh zloděje, co ujíždí na kole, i v normálních botách, než se stačíš zvednout, tak se vykompenzuje to horší zrychlení kola a pak už ho dohnat nemáš šanci.

                              0 0
                            • Rychlej turista  

                              Asi máš na mysli tretry silniční, ale v bajkových tretrách se zapuštěnými kufry v podrážce (i tvrdé), se dá chodit úplně normálně. Nejsou akorát vhodné na několikahodinové pochody.

                              0 0
                            • Mamut  

                              Tie sazavske schody som uz parkrat v tretrach siel. Isteze su aj lepsie topanky na chodenie, ale prezil som to bez akejkolvek ujmy. Na hladkych, slizkych skalach sa ale smykaju. Ked vyslapes na vrchol kopca a chces este vyliezt na skalu na spicke, tak je to obcas o hubu. Na stromy sa s tym tiez lozi poznatelne blbsie ako s normalnymi topankami (sezona ceresni je za rohom). Ale si vezmi kolko casu stravis slapanim a kolko lozenim po skalach a stromoch ked si na biku. A podla toho optimalizujes.`

                              0 0
                        • jIrI___  

                          To je stejná otázka jako by ses zeptal, jak se chodí v potápěčských ploutvích. Samozřejmě je to nic moc, ale v tretrách se jezdí na kole a ne chodí pěšky. Ale dojít v nich se odlehčit do křoví nebo si zajít na oběd do hospody určitě zvládneš :)

                          0 0
                          • pepek  

                            Třeba soudruh jezdí po hradech a zámcích. A víš jak ty kufry ničí ty plyšový návleky?

                            0 0
                      • soc  

                        Ano a ne. Bez naslapu je to vetsi zabava, je to narocnejsi a tak vubec. To uz je na kazdem. A treba kdybych mel volit mezi naslapama a funkcni vidlici, tak beru vidlu… ten prinos je daleko vetsi.

                        Z meho pohledu…

                        0 0
                  • JakeF  

                    Za mě taky nášlapy. Jakmile se člověk naučí efektivně šlapat, tak jsou nedocenitelný. A vzhledem k ceně kvalitního rámu, kol a vidle jsou už nášlapy natolik zanedbatelná položka, že nevidim jedinej důvod jezdit bez nich. Samozřejmě nemluvim o DH a FR. Můžeš mít kolo na karbonovym rámu, Tufo Colibri, Sramu XX a DT Swiss vidli, ale pokud pojedeš bez nášlapů, tak mrháš potenciálem vlastního šlapání a snižuješ přínos investic do zbytku kola. Navíc kruhový šlapání umožňuje daleko rychlejší jízdu s odemčenou vidlicí bez houpání, proto bych taky v tomhle případě bral nejdřív nášlapy, pak až vidli, jinak by musel Epicona přefukovat a ztratil by hlavní výhodu lepšího chodu.

                    0 0
                  • hcmartas  

                    No vidíš. Já mám taky Authora basic a je zajímavé, že sem začal koupí nášlapů a treter, teprve teď se chystám koupit si lepší vidlici.

                    0 0
                • Mr.Duck  

                  Se nedá říct tak obecně žejo ) Mě třeba hodně, ale opravdu hodně pomohly nový brzdy, paradoxně sem díky novejm brzdám dost zrychlil – samozřejmě ve sjezdu. Vim že o sjezdu tady řeč neni, každopádně si myslim že se nedá říct obecně že nášlapy sou takovej zázrak. Na jednom kole je mám, na druhym ne, a třeba vidlici, i když nemám žádnou žehličku, ocenim víc než ty nášlapy když pracuje jak má.

                  A nutno říct, že mi nášlapy techniku fakt zkazily, když sem jezdil asi půl roku jenom s nášlapama, tak sem se naprosto odnaučil pracovat nohama, tlumit nerovnosti a tak, jasně, sou dobrý ve výjezdech, je s nima jízda jednodušší, po rovince/do kopce i rychlejší, ale takový terno to zas neni.

                  Nicméně bych se připojil k radám ostatních, a za 5 bych koupil nášlapy+tretry+e­picon, to by mohly bejt pěkně investovaný peníze )

                  0 0
      • HROOLI  

        V Ostravě máš i mojekolo. Na netu kupuji pouze od nich. http://www.mojekolo.cz/…ntakt-servis#…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • rš2  

        Děláš chybu – co je na bajku nejdůležitější? Rám a potom vidle…nášlapy se tam vzadu taky někde najdou obzvláště když jsi na nich ještě nejezdil…

        0 0
        • vikicek  

          Otázka priorit .. radši budu jezdit s nášlapama a horší vidlí než s dobrou vidlí na platformách

          0 0
          • jIrI___  

            Taky tak. Nášlapy jsou v mém případě velký pomocník a člověk si je užije víc než dobré brzdy.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Kublaj  

      já to řešil postupně: koncem minulýho roku sem vyměnil vidli RST Gila za Epicona, minulej tejden přišly na řadu pedály a tretry a teď už mi zbývá vyměnit véčka za disky ale to bude největši investice a zatím v nedohlednu :)

      0 0
    • siafu  

      Pedály + tretry. SPD stačí Shimano M520, tretry něco ve stylu Specialized Comp – cca 2500 Kč

      0 0
    • Trainman  

      Začal bych nášlapy a KVALITNÍ botou. Zbytek počká. Pak možná vidlici a šetřit na nový bike :-)

      0 0
      • JakeF  

        Co je kvalitní bota? Aby vydržela, stačí Shimano za pár korun, ty vydrží hodně a kupovat kvalitní výkonnostně je pro něj absolutní zbytečnost, blbě by se mu v tom chodilo. Pokud člověk nemá ambice jezdit na bednu, tak je tvrdá podrážka zbytečnost.

        0 0
        • Trainman  

          Nesouhlasím, s kvalitní tuhou podrážkou se sice moc neprojde ale o to víc jí ocení v téměř bezztrátovém přenosu sil. Jednou jsou to snad boty na kolo, ne? :-) Navíc kdejakej hadrák hned roztrhá. :-)

          0 0
          • JakeF  

            Souhlasit nemusíš. Je to v nohách, ne v botách. Jezdim na Shimano MT40 3. sezónu, vypadaj skoro jak nový a výsledky nezajíždim zrovna špatný. Teď teda budou Bontragery s karbonovejma výztuhama, ale jen protože pro mě už každej malej rozdíl může znamenat umístění vs. neumístění na bedně, přecházim na Crankbrothers a protože na mym kole s nima na závodech vypadám jak exot. Na turistický ježdění bych znovu s klidnym svědomim vzal turistický, jde v nich daleko líp chodit a pokud člověk umí šlapat, tak ta ztráta proti tuhejm je minimální, rozhodně ne taková, aby to mělo smysl řešit při turistice, kde naopak má cenu řešit to, že občas třeba přijedeš někam k památce, zamkneš kolo a jdeš se podívat pěšky.

            0 0
            • siafu  

              Tak závody nejezdím, ale představa, že někde nechám stát zamčené kolo za X tisíc je pro mě neakceptovatelná.

              0 0
              • JakeF  

                Tazatel vozí na sedlovce zámek, takže počítám, že kolo nějak používá tak, že ho někde nechá a přesune se pěšky. A jeho kolo by taky nebyl pro zloděje tak lákavej cíl, jako tvoje Orbea, že… Já to třeba s Authorem dělal běžně (vlastně už i párkrát s Trekem), že jsem někam dojel (pod hrad, vyhlídku, atd.), kolo zamknul dole a šel se podívat pěšky. Podle mě tvrdá tretra je pro turisty akorát komplikace, lepší přenos energie bude ve výsledku v řádu vteřin na hodině, což mimo závody je nepodstatný.

                0 0
                  • slavekRM  

                    Tak, to by mě nenapadlo tahat tou věží kolo nahoru :-)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      A teď si představ, že mám tretry s karbonovou podrážkou, v nichž se prý nedá ani ke kolu dojít.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Podle mě to na chození není moc velký rozdíl. V turistickch tretrách se hodí už stejně o hodně hůře než v normálních botech a hodně tuhých tretrách to je už jen o malinko horší, ale ne o moc.

                        A pokud chození není příliš, tak se ná i v tech tuhých naprosto v pohodě, výrazně hůře se leze pouze do extra prudkých výšlapů, tam se nejvíce projeví, že se bota neohne.

                        Problém s chozením jsem měl po dlouhé době jednou loni na Korsice. Dojeli jsme vyjížďku k autobosu (který nás převážel delší kus zpět do kempu), neměl jsem tam boty na přezutí (moje chyba) a neprozřetelně jsme naložili kola na vlek a že si půjdem nakoupit, že prý to je pár set metrů.

                        Nakonec nákup byl 5–6km po asfaltu a cca po 4,5km jsem dostal krizi s patami (jak se bota neohýbá a noha má tendenci za chůze se třít v patě). Když je to ale na vyjížďce, kde se třeba tu potlačí kus těžkého výjezdu, tu nějaká pasáž, co nedám v technickém terénu, tak žádný problém.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A taky mám karbonové podrážky.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Je to přesně tak, to ale nevysvětlíš lidem, kteří viděli silničáře v hospodě se klouzat a myslí si, že tak fungují tretry i bajkové. Pokud nejsou dlouhé a prudké výšlapy, tak v nich problém chodit opravdu není.

                            0 0
                • jIrI___  

                  Tak to máš teda odvahu. Já bych někde pod kopcem nenechal stát opuštěnou a zamčenou ani nějakou plečku.

                  0 0
            • rš2  

              Když je to v nohách a ne v botách tak co zakladateli vlákna furt cpete spd a boty? A jsme opět u toho – nejvíc ocení vidlici :-D

              0 0
              • JakeF  

                Pleteš pátý přes devátý. Tretry ti umožní kruhový šlapání, čimž se hodně zefektivní přenos síly. A to jak turistický, tak závodní. Pokud máš v nohách, umíš dobře kruhově šlapat a máš turistický tretry, tak rozdíl proti závodnim je malej. Proti platformám je ale daleko větší, protože ti neumožní přenášet sílu z celýho pohybu. A to ani nemluvim o větší jistotě v terénu.

                0 0
                • maajkee  

                  přesně tak, ale myslím, že mu to prostě nevysvětlíš :)

                  0 0
                  • rš2  

                    Přesně tak… :-D

                    Já vím přesně jak to myslíš a máš pravdu s přínosem treter, proto v ničem jiném nejezdím ani já ani moje žena, ale pro toho kluka bude největším přínosem vidlice, vždyť vidíš, že ani neví co chce, prostě má bůra a chce NĚCO na kolo, navíc sám říká, že o spd uvažuje nejmíň + popis občas uvíznu v bahně a musím sesednout mě nevím proč jenom utvrdil v tom, že si chce jen tak jezdit po vesnici/městě a okolí, nic megasportovní­ho…prostě tak na mě působí tím prvním příspěvkem…a proto mu necpu tretry (o kterých vím co přinesou), ale vidlici která to toulání zpříjemní :-)

                    HOWK…nebo jak se to píše :-D

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Právě proto, že jestli pořádně neví, co a jak, je nesmysl mu vnucovat něco nestandardního. O těch SPD uvažuje nejméně zřejmě z toho důvodu, že je nikdy nejel a ten megarozdíl proto nikdy nepoznal. Z bláta ho lepší vidlice (na rozdíl od nášlapů) nevytáhne.

                      0 0
                      • Chiron  

                        No z bláta ho podle mě nevytáhnou ani ty SPD. Spíš mu ze začátku pomůžou k tomu aby se v něm dobře vykoupal. Na to když ti někde zůstane viset zadní kolo potřebuješ hlavně techniku a správný převod a to si ještě člověk občas stoupne. A když tohle zvládne, tak mu ty SPD pak pomůžou, ale do té doby ho v tom akorát vykoupou.

                        0 0
                      • rš2  

                        Chlapi, nějak to na mě působí, že vypadám, že nevím výhody spd a treter a jsem jejich odpůrce – JÁ VÍM CO TRETRY A SPD PŘINÁŠÍ A V NIČEM JINÉM BYCH NEVYJEL!!! :-)

                        Jinak jak jsi sám napsal (děkuji, konečně jsi vyjádřil to co mám na mysli)://Právě proto, že jestli pořádně neví, co a jak, je nesmysl mu vnucovat něco nestandardního//…to je přesně co pořád říkám – vidlice je na každém kole = standart, a taky je na každém kole při prodeji klasický pedál (vyjma speciálů, že) = nášlapy jsou obecně nestandartní… :-D …a proto mu radím vyměnit z jeho nabídky vidlici! :-))

                        0 0
                        • JakeF  

                          Nášlapy jsou nestandardní? Tak to možná u Superioru… Kromě nejlevnější kategorie se kola většinou dodávaj se základníma SPD nebo bez pedálů, aby se člověk sám moh rozhodnout, jestli SPD, CB, Look apod. ;-) Vystoupit z pedálů v krizový situaci se člověk naučí během pár vyjížděk, v celkovym součtu člověka SPD častějš od šlápnutí/pádu zachrání, než kolikrát kvůli nim spadne. A koneckonců, když je nevyzkouší, tak pro něj pořád budou nestandardní a snad neznám nikoho, kdo by se z nášlapů vrátil dobrovolně na platformy (vyjma výše zmiňovanejch disciplín jako je DH a FR).

                          0 0
                          • rš2  

                            :-))

                            0 0
                          • soc  

                            Sice me neznas, ale vez, ze jsem se dobrovolne vratil z naslapu na platformy a jsem pouhopouhy turista:) Nerikam, ze mi naslapy obcas nechybi, ale nelituji toho.

                            0 0
                            • JakeF  

                              A důvod? Chápu, že některý lidi odejdou od SPD kvůli problémům s koleny, jinak mě nic nenapadá.

                              0 0
                              • maajkee  

                                ještě třeba strach :)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Já od nich odejít nehodlám :-).

                                  No, strach mi přijde, že maj všichni akorát, než je vyzkouší, pak jednou spadnou na rovině a už je berou v pohodě. Pak se ještě jednou vyválí v terénu v nečekaný situaci a pak si už zvyknou tak, že nevidí důvod jezdit bez nich. Aspoň já to tak sleduju u všech (mladejch) lidí kolem mě, co je zkusili.

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    jj, já se vrátit k platformám taky rozhodně nehodlám vrátit :)

                                    dokud jsem platformy jezdil, tak jsem se mnohem víc válel na zemi :)

                                    0 0
                              • Chiron  

                                No jo mě paradoxně přechod na SPD s koleny pomohl, možná tomu pomohlo i spešlácké BG. Každopádně teď od SPD zas odejdu a zas kvůli kolenům. Ale ne na platformy, ale asi na CB nebo Time, kvůli větší volnosti.

                                0 0
                              • pitos  

                                Důvodů může být hodně,osobně jsem se rozhodl protože…

                                • Velkou nevýhodu u nášlapu vidím u nacvaknutí v terénu.V ur­čitýchsituacích je nástup obtížný(ať už za jízdy nebo při rozjetí) a rušilomě to.Tohle vidím jako největší slabost nášlapů vůbec.
                                • Platforma nutí jezdce daleko více pracovat s těžištěm a jelikožpreferuji technické ježdění před výkonnostním tak mě jízda na volnémpedálu více baví,je to hravější(a to i na XC)
                                • Plno cyklistů je připosraných z nášlapů a neumí bez nich vlastnějezdit­.Nášlapy jsou zbytečně přeceňovaný komponent a většinounadělají u jezdce více škody než užitku co se techniky jízdy týče…popěti letech jsem zjistil že je fakt nemám rád:)

                                (poslední bod brát s rezervou:)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  1)To je o zvyku a o technice. Nemám problém našlápnout i v prudkym kopci, o závodech občas risknu do sedla skočit a taky to jde, i když to už je alespoň u mě docela risk. Každopádně si myslim, že po 5 letech už člověk musí našlapávat s jistotou blízkou platformám, jinak bych asi hledal chybu v pedálech.

                                  1. U technickýho ježdění v terénu to tak napůl chápu. Ale na věžný

                                  ježdění – polní, lesní cesty, semtam těžší terén, semtam asfalt mi přijdou pořád daleko lepší. Chápu, jak to myslíš, ale s tim těžištěm to je nesmysl, s těžištěm se musí pracovat úplně stejně, pokud budeš ve sjezdu pracovat těžištěm špatně, tak ti nepomůžou ani ruce přicvaklý ke gripům, stejně přes ty řidítka poletíš.

                                  1. To samý můžeš říct u vidlice a odpruženýho zadku, obojí jenom

                                  degeneruje techniku, ale ve výsledku to slouží k tomu, aby člověk moh jezdit pohodlnějš a bezpečnějš, v určitejch podmínkách i rychlejš. Dneska už by na pevnou vidlici taky většina lidí nadávala (byť často jezdí na vidlicích, jejichž přínos je stejně mizivej). A stejně se najdou lidi, co na pevňácích pořád jezdí a často pro to maj svý důvody. Ale všechno má svý plusy a mínusy a u nášlapů si myslim, že pro většinu lidí ty plusy převažují.

                                  0 0
                                  • pitos  

                                    Nechce se mi to tady rozebírat,navíc jsem už o tom tady několikrát diskutovali.

                                    Jen hodně krátce k tomu nástupu..Nemám problém nacvaknout třeba v kopci ale jde o situace kdy ve sjezdu je člověk nucen vycvaknout jednu nohu (např. při průjezdem zatáčkou) a poté následuje rozbitý úsek ve kterém při velké rychlosti je rychlé nacvaknutí problém(a to i na DH nášlapech).Dále nástup v těžké technické pasáži kde není místo na rozjezd a druhou nohu musíš dostat rychle do zámku až po rozjetí což je v určitých situacích nebezpečné(nebýt nacvaklý)

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Jakmile je čas na jednu celou otočku klikama, je čas dostat se do nášlapů. Já jezdim tak, že ten čas vždycky mám, takže vzhledem k tomu, co máš naježděno, asi prostě jezdíš technicky náročnější věci, což je klidně možný a pak to chápu.

                                      0 0
                                    • blisterexist  

                                      proto zásadně nevycvakávám:-)

                                      0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Jenomže ty jezdíš i tam, kde bych já nešel ani pěšky :-)

                                      0 0
                                • kloubik  

                                  Souhlas s tím nastupováním v těžším terénu, pro mě je to nejhorší když člověk třeba někde zastaví a vycvakne se u neznámého úseku aby si vybral stopu (bohužel neumím stání na místě) a pak se většinou musím pár metrů vracet abych měl čas se nacvaknout a srovnat pozici na kole.

                                  Nakonec jsem dopadnul tak, že často prohazuju pedály podle toho kam jedu, na vyloženě XC mi totiž zase nášlapy hodně chybí.

                                  0 0
                              • soc  

                                Nene, kolena s tim enmaji nic spolecneho. Proste me to zaclo nudit. Naslapy jsou fajn, pokud pouze jedes. Ale proste jsem se chtel vratit trosicku ke korenum a vic si s kolem hrat. A s naslapama to opravdu neni ono. Ja tady nechci nikomu naslapy znechucovat, nebo zakazovat, nicmene z meho pohledu jsem ted radeji bez nich a to opravdu jezdima jako turista (mam reigna a jezdim tak 50% asfalt. Stydim se, ale nenadelam).

                                Je fakt, ze kdyz jsem byl mladsi, tak jsem si poridil driv naslapy nez odpruzenou vidlici. Ted uz bych byl spis pro tu vidlici. Naslapy Ti umozni na kole lepe viset i v nepredvida­telnych situacich, vidlice ti naopak umozni lepe souznit s terenem (kua ja basnim).

                                P.S. pro Majkeeho. Ja se bojim jak svina, cim su starsi, tim vic. Kdyz jsem byl jeste mlady ogar, tak jsem koketoval se sjezdem (v te dobe byly velke hvezdy Tlasek, Zubek, Hyncica a spol). Ted se obcas probdudim v noci cely zpoceny, bo se mi zda, jak se da z kola spadnout i na rovince.

                                0 0
                • Hornet  

                  Asi sa zbytocne namahas, niektorym ludom to nevysvetlis…

                  nechcu pochopit, ze platformy su vhodne na urcite specificke discipliny DH, FR, 4X a pod.

                  Ved preco asi profi jazdci, ci uz na ceste, alebo v terene jazdia naslapne systemy, nechcem tym porovnavat beznych amaterov, hobbikov s profikmi, ale kto chce tak to pochopi :-)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Význam treter pro turistiku na přenos síly je hrozně přeceňovaný. 10 let jsem jezdil na povolených klipsnách (tzn. sloužily pouze k tomu, aby určovaly předozadní posun nohy na pedálu, jinak nohu nijak nefixovaly), teď jezdím 15 let nášlapy.

                  A rozdíl ve výkonnosti v podstatě neměřitelný.

                  A kruhově šlapu celkem slušně, delší ježdění na válcích pomohlo a na fullu je to vždy znát dle pohupování, s kterým jsem nikdy problém neměl. A i když šlapu celkem slušně, tak přínos na výkon téměř nula.

                  Takže kde je to zefektivnění přenosu síly?

                  A co se týká treter, tak jsem si prošel od úplných bačkor (před mnoha lety nějaké superlevné noname na kterých jsem začínal), přes několik značek vždy postupně na tužší model až po dnešní Spešly comp carbon a expert, které jsou oboje hodně tuhé.

                  Vliv na výkon zcela nulový s nárůstem tuhosti tretry.

                  Přesto tuhou tretru ocením hodně, při delší vyjížďkách (zvlášť 4h+ čistého času jízdy) je to znát dost, u tvrdých treter je mnohem vyšší pohodlí, nic netlačí ani po dlouhé době. A také mnohem déle taková podrážka vydrží než se prošlápne. Takže i když výkonnostní nárůst žádný, tak přestro tvrdé tretry určitě ano.

                  A u nášlapů to samé. U fullu se to lepší kruhové šlapání hodí a pak mi hlavně pomáhají v terénu.

                  Ale to jen proto, že jsem před nášlapy nikdy neměl pořádnou techniku a tedy třeba v rozbitém terénu bych se bez nich přizabil velmi brzo. To je ale pouze kompenzace nášlapů za moji chybějící techniku.

                  Kdo ale techniku má, tak je na to nepotřebuje a naopak mu nášlapy techniku hodně zhorší.

                  Navíc v opravu náročném terénu i když jsou nášlapy zažité perfektně, tak ten kdo má techniku, tak na platformách bude mít výhodu, přeci jen v některých situacích to nášlapy dost komplikují (již třeba zmíněný manuál a situace kdy se převážím dozadu, to je přesně důvod, proč s nášlapy jsem se nikdy už neodvážil a přitom jako malý na BMX bez nášlapů jsem po zadním jezdil naprosto v pohodě nebo když bylo třeba si v těžkém terénu šlápnout či pár metrů tlačit, tak s nášlapy to komplikuje rozjetí, když se nepodaří okamžitě zacvaknout druhou nohu – taková pasáž bez zacvaknuté nohy je o držku).

                  Takže nášlapy vůbec nejsou tak jasné a i když já bych bez nich nevyjel už ani metr, tak chápu, že někomu nechybí ani trochu (nebo dokonce vadí) a preferoval by jiné části kola pro upgrade.

                  A pak jsou i tací (i když jich moc není), co se nikdy reflexivně vycvakávat nenaučí a nášlapy jsou pro ně vyloženě nebezpečné (znám konkrétní případ, kdy po půl roce hodně pádů s nášlapy byl návrat ke zpět).

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • JakeF  

                    Jenže tady je dotyčnej ani nevyzkoušel. A já teda rozdíl ve spurtech ze sedla pociťuju ohromnej, při normální jízdě ten rozdíl cejtim taky, jednou jsem z důvodu mokrejch treter vyjel bez nich (na těch kombinovanejch pedálech) a rozdíl výraznej jak ve šlapání, tak hlavně v terénu jsem si připadal dost nejistě.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      To bude technikou ;P Ale vážně, poprvý bez nášlapů sem byl taky dost nejistej, a to sem měl pořádný platformy, né ty kombinovaný „klouzavý“ pedály. Ale po jednom dvou dnech se v opravdovym terénu cejtim na platformách jistější, nášlapy akorát dovolej prostě nechat kolo ať si dělá co chce a nohy ti na tom tak nějak můžou povlávat a jedeš, to s platformama si to tak jako víc držim(nicméně na pořádný DH, když má člověk techniku i DH nášlapy tak to bude asi ideální). Tim neřikám že spd sou zlý, na xc je vozim, ale obejdu se bez nich. Asi bych na platformách nevyjel třeba Maturitu, ale na takový to běžný ježdění to rozhodně nepovažuju za nutnost. Na závodech atd. je to jiná, ale pro nezávodní účely bych z toho edělal vědu. Mlok to, si myslim, napsal docela výstižně )

                      0 0
                  • Rychlej turista  

                    Třeba já jezdím hodně silově, v kopcích to rvu ze sedla a co jsem přestal jezdit na silničce, tak je mi kruhové šlapání a vůbec nějaká technika šlapání naprosto ukradená. Ve všech těchto případech bych byl bez nášlapů naprosto ztracen. A to nemluvím o tom, když jsem prošitý. To jsem rád, když vůbec jedu :-)

                    0 0
                  • Mamut  

                    Vliv na výkon zcela nulový s nárůstem tuhosti tretry. … A také mnohem déle taková podrážka vydrží než se prošlápne.

                    Chapem to spravne, ze tvrdis, ze je to nanic, ale extra drahe a extra tvrde tretry budu nanic dlhsie ako makke tretry?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ne, chápeš to špatně. Prošlápnout znamená, že je už cítit kufr přes podrážku a boty musí pryč. Tedy ty dražší vydrží mnohem déle v dobře použitelném stavu.

                      0 0
                      • Mamut  

                        To je mozne. Ale z tvojho predchadzajuceho prispevku mi vyplyva, ze: „dobre pouzitelny stav“ == „ziadny efekt“.

                        ty dražší vydrží mnohem déle v dobře použitelném stavu.

                        Z toho vyplyva, co som tvrdil: tretry su nanic, ale tie drahe vydrzia dlhsie.

                        (neber ma nejak vazne, cely vikend som pracoval, tak uz sa bavim cimkolvek)

                        0 0
                  • Richi  

                    Vliv na výkon zcela nulový s nárůstem tuhosti tretry? – zase neblázni, přeháníš. Tuhá tretra svůj přínos na výkon má a citelný.

                    Ten přínos je stejně hmatatelný, jako kvalitnější rám či kvalitnější kola.

                    Samozřejmě je otázka, kdy a u koho je nějaký ten přínos vůbec k něčemu ale to už je jiný případ.

                    Jinak SPD jsou stejné jako platformy, jen záleží na okolnostech.

                    Na silničce taky nikdo nediskutuje jestli Look nebo obyč pedály, tam je přínos jasný na 100%.

                    SPD jsou o hubu v těžkých pasážích, obzvláště do kopce.

                    Jezdec musí vystihnout okamžik kdy ještě zabrat do pedálů, nebo raději vycvaknout.

                    Pokud to prováhá a rozhodne se špatně, je v prdeli, protože pak tu nohu už vycvaknout nedokáže.

                    Záleží na tom, kdo a co jezdí. V ničem jiném to není.

                    0 0
                    • blisterexist  

                      když neumíš vycvakávat tak se ti to může stát že spadneš, mě se to už dobrý rok a něco nestalo, spd mám zhruba 2 roky

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Kdysi uživatelsky pohodlné a bezpečné nášlapy vůbec nebyly a jezdilo se s klipsnama. Kolikrát se mi na křižovatce stalo, že jsem se vyvrátil, když auto přede mnou najednou zastavilo a já nestihl povolit řemínek. Nikdy mě ale nenapadlo, že bych kvůli tomu klipsny sundal a jezdil bez nich. Dokonce se s klipsnama jezdil i cyklokros, ale tomu dneska asi těžko někdo ještě uvěří :-)

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Nepřeháním ani trochu. Jezdil jsem na stejném kole různě tuhé tretry a na měřeném okruhu jsem nezaznamenal žádné měřitelné zrychlení. Tedy ten citelný přínos na výkon byl v praxi na průměrné rychlosti nulový.

                      Tím netvrdím, že u výrazně výkonnějšího jezdců nemůže být rozdíl větší, u mě je to ale jasné.

                      A to v těch výjezdech neplatí, když je máš opravdu zažité. Kvůli nevycvaknutí ve výjezdu jsem nespadnul mnoho let a to se snažím vyjet až co to jde nějaký technický výjezd každou chvíli.

                      0 0
    • hampik  

      …to musíš vědět hochu sám…ber to co potřebuješ…

      0 0
    • Nikovlas  

      Nečetl jsem to tu všechno, ale z vlastní zkušenosti:

      Jezdil jsem na hodně starém kole s pevnou vidlicí, klipsnama a starejma véčkama. A jezdit se na tom dalo. Našetřil jsem si na nové kolo, s vidlicí RS Reba SL, kotoučovkama Formula oro K18, koupil jsem si k němu pedály M520 a jedny z nejlevnějších cyklistickejch treter Shimano za cca 1700 (gumová podrážka, suchý zipy).

      Teď si na kole dovolím mnohem víc – líp se mi šlape, protože můžu zabírat i nahoru, takže zapojuju víc svalů, při sjezdu má přední kolo mnohem (nesrovnatelně) lepší kontakt se zemí, nebolí mě ruce, nohy mám na pedálech, i když mi zadní kolo lítá po kamenech všude možně – neustále mám jistej kontakt s kolem ruce-nohy – bezpečně ve vzduchu podržím kolo tam, kde chci. Přibržďuji dvěma prstama na páce, když jsme měl naraženej prostředník, šlo to v pohodě i jedním prstem (ale 2 je to pohodlnější), brzdnou sílu dávkuju s naprostou jistotou a přesností tak, jak chci.

      Závěr je tedy takový, že právě v těchto třech komponentech vidím největší změnu oproti starému kolu.

      Pokud bych měl vybírat, co dřív, jednoznačně bych bral nášlapy (M520 stačej bohatě), k nim tretry – klidně nějaký obyčejný, ale už ten sportovní typ se suchejma zipama – takový ty těžký boty s tkaničkama – to mi za stejný prachy připadá výrazně horší. To vyjde na cca 2000–2500Kč. Pak asi vidlici – v těch se nevyznám – asi bych zvážil, jestli rovnou vzít Epicona, nebo pošetřit na toho upravenýho Epicona, kterej má prý být výrazně lepší. Na brzdy bych se v tvé situaci asi vyprdnul – maximálně koupil dobrý špalky, aby to líp brzdilo – přechod na kotoučovky bývá komplikovaný kvůli jiným nábojům.

      0 0
      • JakeF  

        Přechod na kotoučovky se finančně zdaleka nevyplatí. To už je lepší našetřit na nový kolo.

        0 0
      • Nikovlas  

        Ještě bych dodal:

        K tomu, jak někdo říkal, že nemá smysl kupovat levné věci: Se závodníma tretrama jsem nejezdil, ale už na noze mi byly nepohodlné – nedovedu si představit jít kus pěšky s tretrama s karbonovou podrážkou. Na ježdění a přenos síly budou určitě mnohem lepší – o tom nepochybuji – ale dovedu si představit, že pro turistu už budou kontraproduktivní (já uvažuju o tom, že bych třeba tvrdší využil, ale kvůli ceně neuvažuji o jejich koupi, dokud mi ty moje slouží) – znám spoustu lidí, kteří občas na kole jezdí, kteří by je nepoužívali ani zadarmo. A i co se týče ježdění – myslím, že bez nášlapů X s nášlapama, je větší rozdíl, než levný X drahý nášlapy, rozhodně, co se týče poměru přínos/cena. Někdo si možná nedokáže představit slušné ježdění s výbavou s cenou nižší, než 50 000, ale někdo zas nechce do kola investovat zdaleka tolik peněz -třeba proto, že má i jiné zájmy. Proto zastávám názor, který jsem presentoval v předchozím příspěvku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.