Zdravím:
ráno jsem uvažoval proč vlastně raději nakupuji v E-shopech než v kamených obchodech.
Zjistil jsem, že v obchodě se cítím stísněně a prodavači na mě působi spíše jako naháněči, než poradci.
Zdravím:
ráno jsem uvažoval proč vlastně raději nakupuji v E-shopech než v kamených obchodech.
Zjistil jsem, že v obchodě se cítím stísněně a prodavači na mě působi spíše jako naháněči, než poradci.
Videl bych to podobne. V obchodech se te snazi zmanipulovat do zbozi, ktere prodavaji, jeste lepe, ktere maji skladem. Vse ostatni je povl. Na netu si v klidu vyberu co chci, nikam pro to nemusim a za mensi penize me to privezou az domu.
Duvodu pro eshop je mnoho. Chci nakupovat za co nejvyhodnejsich podminek, mit dobry prehled o zbozi, setrit cas a predejit komunikaci s podprumerne inteligentnimi prodavaci.
Pominu-li ceny, tak v e-shopu máš mnohem větší výběr a taky klid při rozhodování.
Mě chybí topless prodavačky.
tanhle se povedl. a nakupujes na e-shopech v kalhotech nebo bez?
Zalezi aj aky je kamenak. Ked je dobry vyber, dobre ceny, ochota zohnat chybajuci tovar(niekdy aj expresne), fundovany personal, popripade stretnutie sa zo znamymi ludmi a dobry pokec, vyhrava kamenak :-) nie vzdy to tak je…ale kazdy mame nejaky oblubeny.
Pohodlie kresla pri vybere, moznost si neobmedzene vyberat a porovnavat ceny a vyrobky, nizke ceny, dovoz do domu, tiez niekedy expresne… vyhrava eshop :-)
Obidvoje ma svoje pre a proti.
nevim jestli mi tam neco chybi, ale nelibi se mi, ze bych tam mel nakupovat a utracet penize… takze tam radsi ani nechodim :)
Nechces obecne utracet penize za veci na kolo, nebo mluvis jen o kamennych obchodech? Jestli to druhe, proc?
nemyslel jsem to moc vazne, ale spis ta prvni moznost. proti kamennym obchodum nemam zadnou zvlastni averzi, i kdyz vic nakupuju pres net…
pro me:
eshop – vetšinou lepší ceny dovoz až do domu, přehlednost, velky vyber
kameňák – vidim veci na zivo, mužu si je vyzkouset ( obleceni helmy..), přijemny personal ktery poradi, jednodužši reklamace
vypsal sem jen kladne veci :)
obecne řetěz, kazetu… koupim v eshopu za lepši cenu
oblečeni boty… jedině v kameňáku
mam oblibeny eshop i kameňák a naklupuju tak pul na pul :)
eshop : pro nidko te do niceho nezene , v klidu si to vsechno prohlidnes , vetsinou cena
kamenak : pro : mám jeden můj oblibenej , obednani veci staci rict a do 3 dnu to mas v pohode doma , prodavac kterej vi o cem mluvi, záběr sortimentu maj slušnej , co nemaj maj do 3 dnu za cenu v rozdilech korun ci desetikorun
takze pro mne spis radsi smeruju do kamenaku , kde usetrim kuli postovnimu
na který planetě je ten obchod??.-:)
v naší galaxii , na vysočine :P
Ahoj, při návštěvě kameňáku sdílím podobné pocity, a kromě zboží, cen, úrovně prodavačů atd. tu není zmíněna otvírací doba. Pokud jsem v práci 10–18(a déle) a nemám kameňák přes ulici, tak vpodstatě nemám možnost pohodlně nakoupit, ani kdybych chtěl. Píšu pohodlně, jelikož řešení, jako hnát se někam v ranní špičce nebo po práci na poslední chvíli, jako pohodlné nepovažuji.
Podobné je to i se servisem, pokud nejsem schopen si něco udělat sám v domácích podmínkách, dopravit bike do servisu a poté ho vyzvednout je taky časově náročné.
Mě přijdou lepší e-shopy, můžu si vybírat jak dlouho chci, nikdo na mě otráveně nečeká když se nemůžu rozhodnout atd… Navíc na netu je lepší výběr a v mnoha případech i cena. Kameňák je lepší jen v tom, že vidíš co kupuješ.
Jednoznačně e-shop
+
Lepší ceny i při započítání poštovného, mnohem mnohem větší výběr, možnost porovnat mezi mnoha výrobci, typy a nakonec si najít shop s nejlevnějším kouskem. Možnost rozhodovat se na základě praktických zkušeností majitelů a ne jen podle keců obchodníka (ten by za peníze prodal i svou babičku). Člověk nemá pocit, že ho obchodník tlačí do kouta a ukousne mu hlavu, když řekne „ještě bych se chtěl rozmyslet“. Dodání až k vratům nebo do práce.
–
Člověk vidí věc jen na obrázku, místo v ruce. Člověk musí den dva čekat na dodání. Nebezpečí, že dojde v balíku cihla místo zboží je v současné době při nakupování v zaběhlých e-shopech nulové – dalo se považovat za nedostatek tak v druhé polovině 90. let.
Jen jestli v polovině 90. let nějaké cyklo e-shopy byly :-) Jedním z těch nejstarších je bikestore.cz, ale i ten nesahá do devadesátých let.
JJ, to si piš, že klasické byly, ale přímo cyklo shopy bych si asi troufl odhadnout, že opravdu ne. I když to nevím jistě. eBay funguje od 1996, vltava.cz taky, cybex.cz 1998. Ale taky málokdo měl net, a ten co měl, tak to byla lemra líná, kterou by dnes nikdo nevzal ani zadarmo – páč by mu asi ruply nervy. Pamatuju se, že se to dělalo i tak, že na CD byly aplikace, kde člověk mohl prolézat jakoby klasický obchod, ve stylu her adventur. Člověk klikal na cedule označující oddělení shopu, pak na regály na které chtěl vidět. Do toho okamžiku vše offline a až si vybral, tak teprve samotná objednávka proběhla online.
Ostravský Bagbike – věci v akci nejlevnější v republice. Servis v Bikekram – donesu špinavé zadní kolo z favorita zamaštěné 30 letou kolomazí a sazema, servisák to veme, stáhne zakouslé vícekolečko, zmaže se jak automechanik a ještě za to nic nechce.
Jednoznačně kvůli servisu kameňák.
Bagbike je ale trochu jiná třída,není to jenom e-shop.Ale jinak podle mě jeden z nej. krámů.
bagbike je supr. kdysi to byl klasický e-shop kdy prodejna spíše připomínala sklad. od té doby co udělali novou velkou prodejnu je to ještě o třídu lepší.
V kameňáku je jediná výhoda, můžu si to vyzkoušet, osahat a vidím to v reálné podobě. Ale zase většina prodejců, se vám snaží „vyhovět“ cpe vám věci které ve skutečnosti nechcete. Občas ani neví o čem mluví, ale sype ze sebe milión katalogových parametrů aniž by aspoň tušil o co jde. Pak je tu další zásadní problém, chtít po nich něco co se neprodává masově mezi běžnými „taky cyklisty“, tak to musíte nechat objednat. Pokud nevlezete zrovna do nějakého extra shopu který se specializuje na nějakou konkrétní disciplínu. A i tak většinou nějaké tuningové díly v reálu neviděli ani z jedoucího vlaku. Takže i tam si to musíte objednat. Moje zkušenost je taková, že řady typu X.0 nebo XTR mají v prodejně v jednom exempláři ve vitríně, někdy ani to ne. Třeba když sem posledně po prodavači chtěl zapletená kola, tak že na krámě nemají skoro nic, kromě těch co sundali z nějakých sériovek, což sem čekal. Tak že na objednávku, dočkal sem se výběru Mavic, DT a AmericanClassic. A když sem na něj vybafnul s Fulcrumy, tak na mě prodavač koukal jak kdybych spadl z Marsu a co to po něm chci. Nakonec z něj vypadlo, že takovou značku vůbec nezná a objednat ji u nich nejde. Na e-shopu je navíc možnost, si najít solidního prodejce, okamžitě srovnat ceny v deseti shopech a na rozhodnutí máte moře času a nikdo vás nenápadně netlačí do toho se rozhodnout. Nadruhou stranu, pokud se nezeptáte na BF atp. tak vám nikdo neporadí. Přece jenom ti prodavači mají celkem často hodně zkušeností.
ke kameňákům mám jednu drobnou, leč zásadní připomínku:
Otvírací doba.
***** proč si tam myslejí, že normální člověk má nejvíc času na zevlování po kšeftech od osmi do čtyř?! A aby nemusel řešit jak to stihnout, tak v pátek pro jistotu do tří, pyčo. No a v sobotu můžu dojít o desíti, abych se jako nemusel hnát, no v tu dobu bejvám dávno v kurvách, bo za tři hodiny zapadá slunko.
U komponentů nemám co řešit – tam jednoznačně e-shop, obvykle ani věci, které by mě zajímaly, nemá maloobchod skladem… takže by to bylo beztak na objednávku a ceny jsou mnohdy dost jinde. Ani řetězy neřeším ze dne na den, takže takové spotřební věci přihodím k nějaké e-shop objednávce (zhruba 2 menší do roka). Na prodejně nechávám objednávat jednou za xx měsíců akorát asi výplet, protože s ráfkem Sun Rims UFO nedovedu určit správnou délku drátů a nechám to tam rovnou vyplést. V XCR pak obvykle Flyweight duše a případně záplaty. V supermarketu silikonový olej.
Oblečení, tretry, helmu beru výhradně přes prodejnu, protože je potřeba to vyzkoušet.
Pro e-shop hovoří především cena, technické parametry si dokáži vyhledat na netu a případnou obhlídku věcí řeším obvykle na SportLifu na vystavených kolech.
Jinak letos je poměr výdajů: on-line 31 %, prodejna 41 % (holt helma, nějaké oblečení, servis) a bazar 28 % (RS Sid)
Mně chybí to, že ta prostě spoustu věcí stejně nemaj nebo nemaj v požadovných rozměrech, barvách atd. Sice můžou objednat. ale to už jsou třeba dvě cesty autem. Abych jel pro přehazku tam, pro duše nebo pláště zas jinam, tak na to nemám čas.
Mám rád velký obchody kde se dá ošahat spousta pěknejch a drahejch věcí, ale snad někteří prominou, ale takový ty vesnický krámečky s logem Author moc nemusim.
No já to mám přesně naopak. Tuze nerad nakupuju v klasických obchodech, a když už něco, tak přesně vím co chci, vemu to a padám. A ne abych sobotní odpoledne strávil brouzdáním po obchodním centru.
Naproti tomu si skvěle užívám rozbalování balíku z e-shopu :O)
no mě taková návštěva stačí jednou dvakrát do roka :-)
Obvykle mi schazi peníze na to co tam vidim a nekdy, kdyz to nejsou penize, tak odhodlani. Jinak vic nakupuju na eshopech, ale kamenaky s prodavacema mi nevadi.
Já si tedy většinou něco vyberu na netu a pak to koupim v kameňáku… Nemám problém s nějakým tim „naháněním“. V klidu a většinou si s prodavači o daný problematice pokecám… to mi v íšopu chybí…
Zdravím
osobně na netu nakupuju elektroniku apod, na kolo (zatím) vždy v kamenném kšeftě … důvody: buď to potřebuju rychle a pak řeším kde zrovna mají co chci, a když ne, tak stejně potřebuju, aby mi novou součástku někdo namontoval (nemám na to čas, prostor ani nářadí…) a když je obchod, v kterém mají velmi dobrý přístup, snaží se pomoci i když to pro ně nemusí být vždy výhodné (kola i opravují, nikoliv jen mění součástky jak je to dnes bohužel běžné, nebo např. poradí že požadovaný díl mohou mít v sousedním obchodě…), tak radši zaplatím nepatrně víc a vím, že se vždy můžu vrátit a možná budu i vítán…
V kameňákách mně chybí klid na výběr, a hlavně přehlednost a roztřídění zboží dle kategorií jako v e-shopu (kdo má krucifix furt hledat, kde mají zrovna v tomhle krámě rukavice?) a čas si tu hromadu zboží taky prohlídnout, když už tam každou volovinu půl hodiny hledám… Proto taky to, co se musí hledat, hledám v klidu doma u puštěné muziky na netu, a takový ty drobnosti, který mají všude (duše, lepení), kupuju v kameňáku, kterej je zrovna po ruce…
Plus teda ještě bych přidal ten argüment, že internet mám doma pod postelí, kdežto nejbližší slušnej kameňák tak 27 km autem…
U mě zatim vedou e-shopy nad kameňákama z několika důvodů:
Na druhou stranu zase musim říct, že narozdíl od prodavačů, tak s mechanikama se dá docela dobře rozebrat problém, dokážou poradit a nabídnout řešení.
Takzvaý „kamenáky“ moc v lásce nemám, pokaždy když příjdu dělá ze mě blbce co že to poněm chcu. Vysvětlí blbosti a nabídne neco uplně jinýho než potřebuju. Nakonec musím ríct, dobrý děkuju možná se potom stavím a zklamanej odcházím domu z5 na pc. Samozdřejmě bežné spotřební zboží duše, řetezy, šroubky, ventilky atd prostě blbosti do litru koupím. Ale jinak se víc vyplatí sednout k počítači pořešit s kamarády a obědnat klidně i ze zahraničí, vše pohodlně a vcelku rychle.
Co mě na nich sere? Že nemají ani tak běžné věci, jako rychlospojku SRAM 9sp. Jsem musel jak debil obejít 5 obchodů, z nichž do prvního jsem se vracel na třikrát, protože mi nabídli 2× špatnou spojku od KMC (na 8sp.). A ještě mi říkali, že SRAM neberou, že to není nic moc. Pitomou spojku jsem pak na popáté v jednom sehnal za 49,–. Z nouze, ale i s nadšením jsem koupil, i když cena se mi vůbec nelíbí.
Mezitím v jiným krámě, když jsem řekl že chci vyloženě zlatou spojku SRAM 9sp., tak se ptali na jaký řetěz (k čemu? – odpověděl jsem, že na C9 – tak mě začal přesvědčovat, že jsem mamlas a že to mám snýtovat, jen aby on z toho nevylezl jako prodejce, co nic nemá). No prostě jsem se zase na půl roku vyléčil od návštěvy zděných krámů.
Jo a v jiným zase chlápek za pultem říkal zákazníkovi, ptajícího se, co je Smart (světla) za výrobu – prodavač mu tvrdil, že to suprová německá značka, nejlepší kvalita, těsnění apod. na špičkové úrovni…
Prostě to se fakt nedá… Sorry, jsem se nějak naštval :-)
No podobné zkušenosti mám i z Brna, jeden nejmenovaný cyklokrám nebyl ani schopen správně namontovat brzdové páky na rodla a když jsem chtěl pro slečnu delší představec o 1 cm, tak mi řekl, že to výrobce zakazuje kvůli namáhání hlavové trubky. Další krám se mne snažil namluvit, jak jsou rychlospkojky SRAM životu nebezpečné. A prozměnu třetí cyklokrám-servis mi na dotaz jestli umí centrovat kola s AL dráty mi odpověděli, že tento typ drátů je zastaralý a již se nepoužívá… Prostě kamenné obchody maji dost žalostnou úroveň a znalosti některých jsou na úrovni jahodové pěny.
A další věc, které mluví pro ESHOPy je cena. Přeci jen dát za kliky 3400,–Kč s měsíční dodávkou, anebo z eshopu dát za kliky 2 600,–+100,–kč poštovné a dodávka do druhého dne – to je dost silný argument.
Tedy radši v pohodlí domova, s výhodnou cenou a dodací lhůtou do druhého dne až ke klice
A nechceš se pochlubit, kdes tak „pěkně“ pořídil?? :-))
Mám na mysli ty brněnský obchody samozřejmě.
No nebudu tu radši zveřejňovat jména, abch nebyl nařknut z pomluvy. Dokud se nemohou bránit, tak bezejmen :o).
já v brně znám (nevím jestli tam ještě je) jediný shop, myslím, že ulice se jmenuje Vodní a tam to bylo super
super nebo „super“? :-DDD
jako že jsem byl spokojenej
Mám taky žalostné skušenosti.Jeden prodavač-majitel mi třeba tvrdil že Sram řetězy nebere protože jsou na ně reklamace a že má shimano dura-ace za krásnou cenu 890kč a že je lidi hodně berou že se nevytahují jako ostatní řetězy,a na dotaz na olej na řetěz mi nabídl WD –40.Pak když viděl mojí ženy sedlovku (thomson masterpiece)tak tvrdil že je to Triathlonová sedlovka co se nemá dávat na horáka.Tak jsem se otočil a tento obchod jsem ze svého seznamu vyškrtl.
Clovek zasne nad odbornostou niektorych predajcov :-(
Ale zrovna s temi retezy mam podobnou zkusenost jako zmineny obchodnik. I pres nejake vyhrady beru retezy Dura-ace.
trošku rozveď Tvou zkušenost s řetězy Sram, něco mi asi za poslední léta co nic jinýho nejezdím uniklo
Trochu rozvedu sve zkusenosti, konkretne se SRAMem PC-1090R.
Hlucnej retez, co nic vydrzdel. Pri slapani neprijemne pruzil. Razeni horsi nez s Dura-Ace retezem.
Uz bych si jej podruhe nekoupil.
á silnice, trošku mi to uniklo, se sram řetězy na horáka a jeho zlatou spojkou mám jen ty nejlepší zkušenosti,silniční řetězy vzhledem k tomu že silnice je zatím okrajová záležitost hodnotit nemohu.
Nejhorší na tom je, že nemá smysl je přesvědčovat o opaku.
Tak mne v naprosté většině případů chybí v cykloobchodech prachy.
No jo, vemte si ale, že by uplně přestali fungovat veškerý kamenný obchody a lidi by nakupovali jen na netu, žrádlo si objednávali po netu atd. To bysem za chvíli přestali sociálně uplně fungovat. To nejde. Většinou dražší věci objednávám taky na netu, ale zase miluju když mám čas chodit po malých krámkách ve městě, má to takovou dobrou atmošku.
No neviem, ja by som sa bez sociálneho fungovania mnohých predajní(nie len cyklo) celkom zaobišiel.
Snáď nepotrebuješ kamennú predajňu k sociálnemu životu :)
Jasný, tak to můžeš chlastat doma a nemusíš chodit do hospody. Hlavně tam člověk chodí kvůli lidem (pokud není alkoholik), zrovna tak já chodím do kameňáků, protože vím, že v tomhle je dobrej týpek, se kterým vždycky prohodím nějaký slovo, tady v tom je krásná slečna, která se na mě vždycky pěkně směje, v dalším je mrzout, kterýmu se směju já, když jdu z obchodu pryč. Jak už definoval před mnoha lety jeden známý filozof – člověk je tvor sociální. Jasný, přes net je to levnější.
A to, že někomu vadí že na něj proboha prodavač mluví, nedejbože má zájem mu poradit, ten má asi nějakej sociální komplex :) Já kdybych byl prodavač, tak se budu taky zajímat o svýho zákazníka a budu se mu snažit nějak pomoct, to je uplně normální.
A v každým slušným kameňáku, když tam občas budete chodit nakupovat, nebude dělat sebemenší problém, objednat vám něco co na krámě nemaj a případně vám udělaj i spešl cenu.
Alespoň já minimálně jeden takovej kameňák mám.
Ale nesmí se člověk tvářit když nakupuje jakože, já všemu rozumím, nevotravuj póvle prodavačksje, nech mě žít, to pak jeho ochota klesne na bod mrazu.
Prečo to prekrúcaš?
Keď nechodím do kameňáku tak nesmiem ani do krčmy?
Takže ešte raz: Nepotrebujem kamennú predajňu k sociálnemu životu.
Teda: Môj sociálny život nie je závislý na kamenných predajňách.
Nepíšem, že sociálny život je špatný. Nepíšem, že ľudia by sa nemali stretávať. A nepíšem ani, že sloni sú ružoví.
Chalani, naučte sa už poriadne argumentovať a správne chápať logickú štruktúru tvrdenia.
a vo co ti jako de?
Taky by mě zajímalo vo co ti jde. Já to říkal s nadsázkou, to bys zase měl pochopit ty. Že kdyby lidi přestali chodit do obchodů, pak by mohli přestat chodit do hospody, protože objednat si nějaký sudy piva domů výjde levnějc, nemuseli by už chodit do kina a do divadla, můžou si to přece pusit doma na super telce a ni je to nestojí atd. atd.
To prostě nejde, tak by to nemohlo fungovat.
Spíš my jako zákazníci musíme umět říct, že tohle se nám nelíbí, tohle bysme chtěli, prostě se nebát. Máme přece hubu.
No vidíš, to je tzv. šikmá plocha.
Ja si proste myslím, že človek môže v pohode nechodiť do kamenných obchodov a naďalej navštevovať hospody, kiná a čo ja viem čo ešte.
V poslednej dobe mi vadia tie nelogické argumentácie. Konkrétne hentáto šikmá plocha ja barák. Ale asi máš pravdu, ide o prd.
Okrem toho, to, že MNE nechýba sociálny život v kamenných obchodoch, je fakt, proti ktorému nikto nedokáže postaviť protiargument. :)
Nikdo neřek, že když nebudeš chodit jen do kamenných obchodů tak ti bude chybět sociální život. To jsi si špatně vyložil…
Je to dosť možné.
Asi som si dal špatne do súvislostí vety:
To bysem za chvíli přestali sociálně uplně fungovat.
tak to můžeš chlastat doma a nemusíš chodit do hospody
Že kdyby lidi přestali chodit do obchodů, pak by mohli přestat chodit do hospody…nemuseli by už chodit do kina …
Prepáč. Riešime fakt blbiny.
Věty vytržený z kontextu. Ty řešíš blbiny.
Ty to řešíš víc a nesmyslněji.
Říkáš ty, pro mně to smysl dává.
Jsi asociál ;)
Já teda nevím, ale do krámů chodím, jen když něco potřebuji, když něco sháním. Taky tam nechodím kvůli sociálnímu kontaktu nebo kvůli prodavačovi. Nedokážu si osobně představit, že bych tam chodil jen tak plkat o ničem (pokud to není známý). Stejně tak vám určitě vadí důchodci, co tohle praktikují u lékařů… Dneska se lidi spíše setkávají v hypermarketech, alespoň v menších městech nebo lokálních supermarketech je pravděpodobnost natrefení na někoho známého docela vysoká, téměř tak nahrazují dřívější trhy na náměstích. I do hospody se dá jít z jinýho důvodu, než z důvodu čumění na lidi – chci se najíst, chci se napít, potřebuju počkat a nechci čekat venku, chci si sednout a něco pořešit na NB apod…
Hyper, super, megamarkety sem prosim tě vůbec netahej, nebo se mi udělá nevolno…
Další co to nepochopil, já nikdy netvrdil, že chodím kvůli sociálnímu kontaktu do kamennejch prodejen. Jen jsem naznačoval, že to je začátek konce lidský sociality. První krok je, že začli lidi kupovat na netu věci, pak začli i jídlo, dokonce i léky, jen se bojím aby to právě nezašlo jak jsem říkal, že už se lidi nebudou vídat vůbec.
To by museli být všichni zalezlí doma, nechodit vůbec ven, pracovat nebo studovat z domova. Pak bych se o to taky trochu bál. Ale v případě krámů mi to tak nepřijde, minimálně potraviny se budou nakupovat „na živo“ hodně dlouho.
Co se týče mne, tak kdyby v okolí mého bydliště byla kvalitní pekárna s doručováním do domu, tak by mi stačila návštěva hypermarketu jednou za +/- 14 dní…
A aby ti jezdila nějaká služba utírat domů zadek po vykonání potřeby bys nechtěl? :)
Kebyže si utiera zadok sám, tak prestane sociálne fungovať. To už môže rovno nakupovať na nete a pivo chlemtať doma. ;)
kdybych nevidel 80% lidi z naseho mesta tak je to pro me jen přinos :)
Tak to ti věřím, po strávení celýho dne bloumáním po Kopřivnici, fakt věřím :)
a bude hůř :D dneska jak sem šel v 6 z prace prede mnou skalal jakysi cca 16ti lety kluk a delal na me „baf“ sem mu chtel takovou napalit ale pak sem si řekl " když jsou ty vanoce" :D
Ale muzeum Tatrovky parádní!
jenom bych vytknul to „něco pořešit na NB“..já když vidim někoho s notebookem v hospodě,to je hrozná tragédie. Člověk do toho neska čumí furt v práci,doma šude (já se tim živim a studuju to,tak možná proto mi to leze na nervy), a když vidim jak někdo přijde do hospody, objedná si pivo a vytahne notebook a celou dobu do toho čumí, tak si o něm pomyslim svý. Ale sory za oftopyk.
Jo, to souhlasím :-) Sám jsem to tak nikdy nepraktikoval, ale jen odkoukal od lidí sedících tak různě po hospodách. Někdy to pochopím – venku je zima a nemají si kam sednout a potřebují stůl (nějaké procento lidí nemá žádnou kancelář a všechno řeší tímhle způsobem, to jsou de facto takoví notorici, byť nechlastají :). Nebo studentíci místo ve škole řeší radši něco v hospodě u piva nebo čajovně.
A když si někdo v hospodě čte noviny nebo luští křížovku ti nevadí? Protože jestli jo, to abych si dával bacha, abys mne někde nevylískal…
A vo co ti jako de? ;)
Veď to, že to niekomu vadí, ťa nemusí trápiť, kým ťa nezačne obťažovať.
Jasný notebook do hospody nepatří, to je definitivní!
Našťastie to žiaden zákon nezakazuje a v prípade potreby noťas v hospode v pohode vytiahnem. Krásne rastie počet podnikov z wifi, takže noťas sa dá v hospode použiť aj na iné ako na prezeranie fotiek z dovolenky.
Ale jo, zakazuje!
Když třeba jdu někomu vysvětlovat ohledně kreslení v AutoCadu nebo v Inventoru, přeci si ho nebudu vodit na pokoj. Tak jdeme do nějaké kavárny nebo klidnější hospody, vytáhnem oba noťasy, objednáme pivo nebo něco ostřejšího a už to jede. A jako bonus člověk odchází z „doučování“ natřískaný :-D
Stejně tak když někde čekám na vlak nebo na autobus. Venku se mi nechce stát, tak jdu do nějaké hospody do tepla a dělám si různé úkoly nebo práci na noťasu. Takže na noťasu v hospodě nevidím nic divného :)
Mě se v malých krámcích moc nelíbí, většinou oplývají pouze chabým výběrem, otlemenou prodavačkou a nahlas puštěnou Evropou 2 :-)))
No a nebo za pultem řeší prodavači/ky provozní věci, kde co kam dal, v jakých papírech je to napsaný a k tomu montují mezitím kolo. Když má člověk štěstí, zeptají se zákazníka, co vlastně potřebuje nebo co jako vlastně v tom krámě dělá :-)
No pokud se mám k tomuhle tématu vyjádřit,tak musím říct,že to není zrovna lehká otázka.
U mě je to možná trochu jinak než u většiny,protože v podstatě jediný obchod,který pravidelně navštěvuju,je obchod,který vlastní můj dobrý kamarád.
Co se týká internetových obchodů,tak je jasné,že na internetu je větší výběr,levnější ceny a dodací lhůty jsou taky v podstatě minimální a co se týká reklamací,tak díky konkurenci je tato záležitost ve valné většině taky na již dobré úrovni.Takže v podstatě na straně internetu jsou téměř všechny trumfy.Jedinou nevýhodu vidím v tom,že si zboží nemůžu osahat a vyzkoušet i když už i tohle je docela šikovně pořešeno možností vrátit nepoužité zboží bez udání důvodů.
Ale jak jsem psal výše,u mě je to trochu jinak.
Díky tomu,že obchod kam chodím vlastní můj kamarád,tak nakupování beru jako takovej relaxík.Zajedu tam,dám si kafčo a s kámoši moudře pohovoříme o kolech,případně pořešíme problematiku k tomu co si chci koupit,co radši kupovat nemám apod.V klidu si všechno na krámu prošmejdím,osahám,sem tam vyzkouším nějakej model kola a dokážu tam strávit třeba hodiny a naprosto si to užívám.
Výhoda pro mě samozřejmě je i to,že zboží které u něj nakupuji mám s patřičnou „kamarádskou slevou“,takže mě ani moc netrápí internetové ceny:-)
Když přijedu s kolem na servis a kluci zrovna nemají čas,tak vyfasuju potřebný matroš ,nářadí,stojan a šup šup udělej si to sám:-)
No a neposlední výhoda je,že vím,že kámoš mě nepodrazí,vždy mi zasvěceně poradí.No a já mu to prostě oplácím tím,že u něj nakupuju dělám mu reklamu a sem tam se snažím dohodit ňákej ten kšeftík.
Prostě jak píšu,pro mě je každá tato návštěva spíše odměnou.
Takže za mě asi takhle:-)
Volf