caute bikeri…objednal som si na Vanoce Continental Gravity a chcel by som sa Vas zeptat na nazor..jak jedou, drzi, derou se…proste tak xD..jazdim 70% cesta a 30% teren..hlavne cykloturistika…budu mi vhodne???..dekuji za odpoviedi
caute bikeri…objednal som si na Vanoce Continental Gravity a chcel by som sa Vas zeptat na nazor..jak jedou, drzi, derou se…proste tak xD..jazdim 70% cesta a 30% teren..hlavne cykloturistika…budu mi vhodne???..dekuji za odpoviedi
Už sis je objednal, tak to neřeš. Pokud na tom jde ještě něco změnit, tak to udělej, protože podle toho jak vypadají a co o nich píšou, tak jsou určeny na něco úplně jiného, než chceš ty.
No ja nevim… je tady trosku nejasno v pojmech. „Cesta“ je co? Asfalt, sotolina, blativa polnacka? „Cykloturistika“ je co? Ja se treba taky povazuju za cykloturistu co jezdi po turistickych trasach… a ty jsou mnohdy docela vostry, co se terenu tyka :o))
Moc kombinuješ, je mu 14 let a pokud napsal, co napsal a dal sem takový dotaz, tak je to celkem jasné a proto lze jen velmi těžko předpokládat, že si pod těmi pojmy představuje něco jiného, než co obecně představují a tedy lze s úspěchem pochybovat o tom, že si pod nimi představuje to, co ty :-)
u Vas v Cechach mate supr cyklotrasy(stezky)..u nas na Slovensku sa cykloturistika prilis neprefefuje..…jazdiim pomerne po asfalte…sem nam tie polnacky atd xD
No myslim,ze tych lesnych cesticiek je u nas viac nez dost,nehlad na blby zakon,je to len teoria :-)
V tom případě příště nahoď Nanoraptory 2,1". jsou to levné, poměrně rychlé a bezproblémové pláště, co dlouho vydrží. Ideální na toto ježdění jsou Furious Fredy 2,0", ale ty jsou cenově už jinde, i vzhledem k výdrži oproti Nanoraptorům.
A hlavne vzhladom k defektom…
Měl jsem asi tři. Vzorek slušně drží a celkem jede. Podle mě slušnej univerzálek, když preferuješ chování pláště v terénu. Jel jsem na nich dvakrát Gardu. Opustil jsem je kvůli problémům s házivostí, jinak bych je jezdil dál.Teď jsem je nahradil Schwalbe Albertama 2,35.(ty jsou macatější)
ja som si vybral Gravity podla recenzii..ze vraj su celkom dobre mi vravel kamarat..i ked na cykloturistiku sa hodia skor cestne pneumatiky ja jazdim radsej na ,,terennych´´ kolesach preto lebo sa mi pacia zivocisnejsie vzory a mam rad ked to pekne drzi na tych stuploch…i ked cukloturistika na 2,3 neni nic moc…ale uziivam si to…aky mate vy nato nazor???
No ked ta bavi sa poriadne potrapit,tak preco nie? :-)
Jezdím na kole i do práce, po asfaltu a nepřezouvám. Proti Alberům jezdily Gravity po asfaltu líp, před delším asfaltem gumy natlakuju.
Moje priorita jsou vlastnosti pláště v terénu, když vidím ty mikrovzorky na rychlej pláštích co ti radí níž tak nechápu. Ten plášť je sjetý už nový. Navíc vypadají jak na kola pro děti a biker má bejt přece drsnej !
Ale ty mikrovzorky mají taky podstatně jinou směs, tvrdší, která se na asfaltu tolik nesjíždí jako ty měkké lepidla na teréních pláštích.
Jasně, do terénu tě to moc nepustí, ale pokud je to primárně na asfalt, tak bych volil nějaký taková „mikrovzorek“
tak to me pobavilo, mikrovzorky…:)
ty mikrovzorky jsou kolikrat v terenu plne dostacujici… kdo neumi jezdit, nepomuze mu ani stokrat lepsi guma…
:-)
Mno, radili jsme mu poměrně zubaté pláště, protože člověk předpokládá, že ještě moc vyježděný není. Osobně bych ale na takové ježdění nasadil Conti Leader, DoubleFighter II nebo Rubenu Trilobit, kterou na jaře bude testovat. Pokud bych měl po ruce nějaký sjetý Furious Fred, tak ten by měl samozřejmě přednost :-)
Pokud umíš aspoň trochu jezdit, tak příště vezmi RaceKingy. Ten poměr jezdim zhruba podobně, když beru cesty jako cesty, ne asfalt a RK jsou na to výborná guma. Pokud nejezdíš extra agresivně a máš alespoň nějakou techniku, tak vypadaj zbytečně drapavý, i popis tomu odpovídá.
gravity celkem dobry v terenu ale na asfaltu to byla katastrofa. Tedy ptas se pozde, dobre jsi neobjednal. Za me treba kendy karmy v dratu – dobrej rychlej univerzal
ale zase abys nemel zkazeny vanoce – tenhle plast te aspon vyzene do terenu a zacnes treba poradne bikovat :-)
Souhlas, tenhle plášť na cykloturistiku, ještě k tomu v 2,3" je trochu blbost, jediný efekt který to bude mít, že to bude vypadat jako pořádný stroj do terénu. A možná tě to vytáhne i do nějakého terénu. No a já se taky považuju za cykloturistu, ale ty prasárny na které čas od času někde narazím, nemají s cykloturistikou pro rodinky nic společného. Asi to bude tím, že jezdím po turistických značkách a né cykoturistických :)
Nemáš srovnání těch Karma s Maxxis CrossMark nebo s RaceKing? Teď mám vzadu RK, vzorek celkem spokojenost, ale možná bych chtěl něco trošku víc do bahna, ale né zas úplně. Ale hlavně levnějšího, protože kupovat 2× za rok pláště za 850kč je na moje možnosti přece jenom trochu rozežranost. Uvažoval sem hlavně o těch CrossMark.
prehled nemam, kazdopadne ta karma je hodne rychla, vydrzi tak nejak prumerne a v bahne sice diky nizkymu vzorku to neni zadnej zazrak ale zase se nezanasi takze jsem s ni kolikrat vyjel to kde jini uz davno padali s kolama obalenejma bahnem. Hlavne z koloshopu mi je vzdycky poslali za cca 300 stovky a to neni moc o cem. Jo a na 2.0 jsou docela slusny balony (teda zalezi rok od roku:-)
Gravity bych si nedal ani na svoje kolo… I když možná jo :-)
no, troufam si rict, ze jsi s vyberem trochu prestrelil:(
Gravity rozhodne neni guma na cykloturistiku, bude mit jenom samy zapory…
..psal jsi ze mas rad radsi drapaky, mas proto nejaky rozumny argument nebo proste jenom ze se ti libi vic? prtze na to urceni co jsi psal staci nejaka daleko rychlejsi guma typu Racing Ralph, Race King atd. Vzorek je pritom stale dostatecny a pritom to nebrzdi tolik po „acku“…
blbějc sis snad vybrat nemohl !!!
No jeste si moh vyrat minionDH 2,7 v mekky smesy:-)
to je fakt, ale to uz by se ani nerozjel:) mozna kdyby ho z kopce nekdo tlacil:)
urcite vanoce nebude mit pokazene…xD…teda uz som pochpil ze som si vybral zle ale nieak to preziju…doufam ze budeme nadalaj jazdit tie moje tury 60–80km…ak to prejdem aspon budem mat kondicku xD…ale vyrobca uvadza nizkej valivy odpor..citujem…,,s nizkym valivych odporem su na asfaltu jak doma´´…:D…zase som rad ze ste mi dali kopec dobrych rad na pneumatiky ktore si mozem kupit na dalsiu sezeno…respektive ak sa na asfaltu Gravity zoderou tak mozeno budem kupovat este v polke sezoony xD
O asvaltu sem nenasel v original nemeckem popisu nic :-(
jezdit se na tom bude dat urcite poznas sam jak to na asvaltu pojede a mizet ti budou vzadu primo pred ocima. Doporucuji se asvaltu vyhybat a snazit se jezdit vic v terenu.
Pakliže si promítnu zásady bezpečné jízdy, tak mi není jasné, jak může zadní mizet na asvaltu před očima? (:
Ale k věci – v anglickém popisu na globalsite píší toto: „The Gravity's aggressive appearance does not contradict its running smoothness – an advantage that is appreciated especially on asphalt stretches.“
:-)
otazka vuci cemu to srovnavaji, ale to brzo zjisti sam uz mas objednano
az se na tom svezes tak napis.
Nepodival sem se kdo to psal :-)
takze je formulace jako by pro zakladate vlakna.
Jinak ty snad vazne neveris tomu ze tenhle plast s timto vzorkem a specifikaci pouziti je vhodny na jezdeni prevazne po asvaltu?
Tomu nevěří nikdo mimo Continentalu a zakladatele vlákna. (:
Pokud chci pláště na asfalt, tak o šířku 2,3" vůbec nezavadím a proto mě ani nezajímá, co píšou. Dokonce i kdyby to bylo anglicky :-)
A neni to skoda? Podle me takovej 2,3 slick na 23mm rafku bude lepsi nez treba 1,5 na 17mm, proste tam bude vetsi oublouk gumy a v zatckach to bude lip drzet ne?
Určitě to bude dobře držet, protože na takové gumě pojedeš pomalu :-D
V tom vidím mýtus toho, jak pomalé pláště skvěle drží. Samo, že drží, protože na nich jedeš pomalu :-)
Moj standarny celorocny zadny plast, ale na cykloturistiku to asi nebude vyhra :)
Ked som pred 2 tyzdnami kupoval novy, zaujalo ma, ze maju na predajni len verziu PRO, lebo vraj bezna verzia stoji +/- rovnako, tak ju vobec neobjednavaju.
PRO je kevlarova a ma tusim aj vacsie TPI a stala 15E, takze bola mierne lacnejsia, ako bezne verzia kupovana 1 rok predtym.
Mal som k nej trosku averziu, ze sa bude horsie „centrovat“ na rafku, ale sadla perferktne na prvy krat.
ja som ratal s tim, ze to je off-roadova guma…lenze v ceskych aj sloveskych popisoch sa uvadza ze s nizkym valivm odporem sou a asfaltu jako doma…tak som si povedal dobre, pekna vzorka, na asfalte pojdu tez dobre a v terene sa nestratia…uzasny plast xD:..no neni to tak xD..ved uvidiime uz s tim nic nestratim…ak by ste mi mohli prelozit do slovencine, lebo nerodumiem dokonale po cesky, ze co znamena zadní mizet na asvaltu před očima? …inaq v skutocnosti vyzera skor ako 2.1…vobec neni zas taky siroky xD
Už se nestresuj, pláště jsi objednal a jezdit budou. Jen nebudou moc rychlé, ale mohl jsi koupit i mnohem hůř. Ale zato v lese budeš spokojený. A u takových plášťů platí, že jakmile se trošku strhnou hrany na špuntech, tak viditelně zrychlí a jak se sjedou na půlku, tak zrychlí ještě víc. Měla tě varovat ta šířka, ať píšou co píšou, tak taková šířka na cestu nepatří. To mizení je jako slovensky, prostě, že se na cestě rychle sjíží.
Až se sjedou na půlku, tak sice zrychlí, ale také je už čas je vyměnit za nový :-)
Nevím jak který, ale mně se naopak rychlý pláště po polovičním sjetí zpomalují (Nanoraptor, Speedmax, Schwalbe Huriccane, Ralf…). Dyť je to logický, zvětší se šířka kontaktu gumy s vozovkou – jakmile začnou „jezdit“ i ty špunty, co nejsou v prostředku, tak je to horší.
tak.
Máš pravdu, u některých plášťů to tak jistě je a bude to záležet na konkrétním kusu a poměru bočního vzorku x středového a také na tom, jak moc je plášť zakulacený nebo není.
A také to bude velmi záležet na tom na kolik se fouká.
Praktické zkušenosti nemám velké, protože pláště jsem do mrtě nikdy nedojížděl, takže nemohu od poloviny vzorku do sjetí do mrtě posuzovat.
mate pravdu jazdit budu..budu jazdit tak ako si si ich vybral…uvidiime xD…uz aj tak nic neurobim…ale aj tak sa na ne tesim xD..kazdopadne aspon zistam kondicku ak po 80km neskapu xD
Položme si základní otázku :-). Proč se na získávání kondice většinou doporučuje silnička? Protože má pláště co nejedou a člověk se dře jak mezek, aby stačil kamarádům? :-)
Po třech vyjížďkách mu přijde, že jejich nejsilnější působiště je bahno. Poměrně se nezanáší a i pořádném bahně mě podrželi a až na jednu chvíli kdy se mi povedlo zajet do takového bahna, že jsem neroztočil kola už, tak pohoda.. Na jinak na asfaltu je jasné, že to moc nejede.. a nad 40km/h mají celkem dost odpor.