Cvakání v klice (pedálu - středu..)

58 nepřečtených
  • Kema1962

    Ahoj.

    Mám kolo Kellys Spider 70 – 2017 a od včerejší vyjížďky mi začalo někde u kliky nebo pedálu něco cvakat. Vždy když se dostane pravá klika na horní úvrať tak to slyším i cítím na chodidle.

    Před tím jsem vyšlápl asi 2 km prudké stoupání (kdo to zná tak to je od jezera Milada v UL do Suché) a měl jsem po většinu jízdy nejlehčí převod.

    Nevím co to cvakání dělá, ale vůle na středu, klice ani na pedálu není.

    Co by to tak mohlo dělat?

    Asi to dám do servisu.

    No a abych to trochu oživil, tak jsem byl včera zde:

    https://www.zonerama.com/…lbum/3754719

    0 0
    • nooski  

      Může to být úplně cokoliv.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mirage  

      Zkus sundat pedály a dát třeba jiné, jestli to bude dělat dál, tak to není v pedálech. Pak bych rozebral střed, vyčistil

      a při skládaní namazal závity misek a uvidíš.

      0 0
    • hasbro  

      Před tím než půjdeš do servisu, zkus zkontrolovat přesmykač, jestli Ti někde neškrtá, buď o převodníky, nebo spíš v určitý (horní) poloze o kliku, mohl se pootočit nebo povolit doraz. No a potom mě napadá špatně snýtovanej řetěz s jedním mírně povylezlým nýtem.

      0 0
      • Kema1962  

        Ten řetěz mohu vyloučit, protože by to nemohlo být tak pravidelné. Tedy vždy před tou horní úvratí kliky.

        Ale podívám se na něj.

        0 0
        • mirage  

          zkus ty pedály, někdy to začnou dělat až se zahřejí.

          0 0
          •  

            to už ti pedály někdy dělali (po „jednom kopci“?

            Je fakt že u těch klasických pedálů kovových – levnějších-řeším asi tak po 300 až 500 km vůle v ložiskách. nyní je nějaká móda vyrábět nové pedály s ložisky dost „na fest“- někdy je už nové odladím a jindy je nechám být . Po právě těch pár set km vůle v ložiskách povolí…Bohužel životnost ložisek (konusů) je opravdu mizerná..Klasický pitting (vydrolení materiálu na konusu ložiska)-..a pak to cvakání je právě od toho,,

            Takže pedál za 400 až 500 Kč..mě vydrží tak jednu sezónu…(požívám u městského kola)-tedy max 2000 km

            0 0
        • MatS  

          Odmontuj pedaly, vycisti zavity, namaz poradne vazelinou zavity a namontuj pedaly a radne dotahni. Prebytecnou vazelinu utri.

          0 0
          •  

            když už je budeš mít odmontované zkontroluj , jak se točí, jaká je v nich vůle a zda nezadrhávají (opotřebení-pitting)

            0 0
    •  

      jak píšeš-pravděpodobně to souvisí s tím převodem a zátěží , co jsi jel do stoupání…a jak píšou ostatní – kontrola přesmyku (+vedení lanek k němu a jeho seřízení), a já osobně – zvláště u nového kola ještě kontroluju dotažení všech důležitých šroubových spojů: misek, klik, pedálů, sedla, sedlovky..

      Máš tam Holowtech 2 ? nebo čtyřhran ? Používáš pedály SPD ?

      0 0
      •  

        jinak krásné modely-a to súčko (?) super!

        Spletl jsem si jeho ukázku s reálnou mašinou..

        0 0
        • Kema1962  

          Tak teď nevím jestli to myslíš arogantně nebo upřímně :-)

          Je tam Holowtech 2 a pedály obyčejné KLS Master – alloy.

          Teda pro moje ježdění „kolem komína“ to je kolo MOC dobré......

          0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Cvakání „u středové osy“ je ve skutečnosti „cvakání někde pode mnou“. Během jízdy fakt nepoznáš, jestli to jde od středu nebo od zadního kola. ¨

      Může to být fakt cokoliv.

      Nevidím tu tip na málo dotažený rychloupínák. Rychloupínáky se mohou časem povytáhnout nebo nepatrně ohnout, což způsobí, že je pro dostatečnou pevnost musíš utáhnout opravdu na fest, jinak se ti bude prohýbat zadní stavba což může způsobit cvakání v záběru.

      0 0
    • konarider1  

      99% nenamazané závity pedálů, 0.5% bordel ve středu, 0.5% bordel v patce přehazovačky. Dám boty za ty pedály

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Závit? Závit jehož prací je držet pedál na klice a být zcela nehybný? Ty se mažou proto, aby se nezasekly a bylo možné je zase snadno odmontovat.

        0 0
        • konarider1  

          11 let zkušeností ze servisu…

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            :O

            Tak to čumím. Je teda fakt, že já ty pedály na kole sundám z jakéhokoli důvodu minimálně dvakrát do roka, takže něco takového jsem neměl možnost zažít.

            0 0
      • Kema1962  

        Měl jsi pravdu !

        Díky.

        0 0
        • konarider1  

          Nemáš za co :) Rád sem pomohl

          0 0
          • doubleingram  

            Kdyz si ve „vrzacich problemech“ tak hovis, mohls bys vedet i tohle, uz mi z toho jebe :)

            Vrzani subjektivne nekde od stredu kola, kdyz sedim a neslapu nedela, kdyz jdu do stojky a slapu nedela, jen kdyz sedim a siloveji slapu.

            Zatim overhaul zadni naby, zkouseno jine sedlo a sedlovka i objimka, vycistena a namazana patka a vse v uchyceni zadniho kola.

            Vcera i hlavko ale jeste nevyzkouseno za jizdy.

            Predem dik

            0 0
            • adam1  

              Co máš za střed?Co ořech – koukal jsi?Já se trápil tak 3mesice než se povedlo.Už byl domluvený řízený shoz ze skály:)

              0 0
              • doubleingram  

                Střed nějaký press fit, netuším přesně, ale hollowtech 2 kliky, taky vyčištěný a namazaný střed, osa.

                Střed jsem nesundaval, nemám tool.

                DT 240 náboj vyčištěný a namazaný včetně kazety.

                Ořech trochu okousaný, jinak ok.

                Co u tebe pomohlo?

                0 0
                • adam1  

                  Začalo to právě výměnou pressfitu kdy po cca 15km vrzání ,nepravidelné ,nadruhý den zase nic po cca 25km horor

                  Sváděl jsem to na tu výměnu ,ale pro jistotu vše rozebral

                  • převodníky 3×
                  • sedlovka/sedlo
                  • vstupy v rámu pro bovdeny promazány
                  • hazku 2×
                  • hlavko 3×
                  • SPD – koupil jse i nové 540
                  • nová kazeta XT
                  • nový řetěz
                  • nové kladky na hazce
                  • nové ráfky/špice (ty jsem ale plánoval/bezduše)
                  • nový pressfit aerozine (pouzdro al slitina)
                  • kontrola rámu /carbon

                  Uva celkem balík a nic!

                  Zaměřil jsem se tedy na ten střed ,v kterém někdy i luplo .Několikrát rozebráno (kladivo/dlouhé prodloužení na ráčnu /závitová tyč M10 ,podložky /matice)nic to není ,ale je pravda že jsem to viděl v servisu jak se to dělá .

                  Po vyčištění Al mufny použito 3druhy vazelíny ,nasucho ,pak měděná vazelína – ta vydržela nejdéle ale z dálky se sem tam něco ozvalo .

                  Pak mě potkalo štěstí/neštěstí že jsem vez kolo na autě a fakt fest chcalo a jelo se dlouho (400km) no nic aspoň se bike umyje:)

                  Jo kolo se umylo ,ale jezdit se na něm nedalo „vrzalo jak stará ku…“! :(( Ve středu křupání jak sv.....

                  Ok sedlovka ven -nic ,pressfit ven – uvnitř neskutečný maraz a voda (po častém sundávání klik imbus stržen/odvrtáno) Vím že se doporučuje loctite ?Nakonec jsem měl doma pružné těsnění přírub viz.foto a tu plastovou osu ,která je součásti středu jsem vyhodil

                  1. způsobuje akorát že se ten bordel dostane mezi osu ,nic to netěsní

                  2.dobře se pak vyrážejí misky pressfitu

                  Jenže ouhle střed super ale sem tam zase vrz .

                  Rozebral jsem ořech a ejhle nějaké zatuhlé (praporky) – vyčistil a jemně máznul „balistolem“ super olej neznám nic lepšího imo super i na řetěz.

                  Co dodat zatím ujeto 300km a nic prostě nic ticho ,ticho, ticho !!! :))))

                  Byl to boj ale jak se říka „co tě nezabije to tě posílí“ :) jo a jsem zas o něco chytřejší.

                  uf

                  biku zdar

                  0 0
                  • doubleingram  

                    Takze orech, pekny, to musela byl mala ocista si projit cim co pises, kloboucek :)

                    Ale znam, pazvuky jsou na pakarnu :)

                    DT ma rohatkovy system, vycisteno, namazano. Prisuzuju problem spise krouceni ramu pri sezeni a slapani, ktere nekde s necim hybe a vrze. Uz mi overhalnout zbyva jen dvojprevodnik a hazka.

                    Predni naba pochybuju.

                    Kazdopadne diky za info, jen si asi nepridal foto tech veci ohledne stredu jak pises. V PF si moc nehovim a te casti moc nerozumim.

                    Dik

                    0 0
                  • jecnak  

                    Ad stredova mufna a prachovka mezi. Mam stejny postreh, vetsinou ji vyhazuju. Kazdopadne jestli nemas v ramu dole odvodnovaci dirku, tak ji udelej.

                    0 0
                  • Wojtkingson  

                    U mě to byla lehce povolená patka… Taky jsem nad tím maturoval tak měsíc…

                    0 0
                • doubleingram  

                  Tak hlavko to nebylo, pravd. predodniky, pedaly, presmyk mozna, kosiky asi ne.

                  0 0
                  • doubleingram  

                    Tak srouby pedalu ani prevodniky ani osa to nedelaji, vycisteno namazano, dotazeno, jedeme dal, porad vrze :)

                    0 0
                    • doubleingram  

                      Tak jen pro hledace vrzani, valna vetsina vrzani pri sezeni a silovejsim slapani (krouti se trochu ram), mi sla od bordelu pod pruchodkama na vnitrni vedeni bowdenu v ramu.

                      Jeste to neni uplne tiche ale 85% vrzani je pryc.

                      0 0
    • Espen  

      Zadní kolo vyndej a usaď ho znovu. Nedávno jsem kvůli lupání taky rozebral kliky a všechno.

      0 0
    • Jirka24x  

      prasklej šroub na převodnícich dokáže taky pěkne pozlobit zkontroluj je. Nejlip tak ze je vsechny vymontujes .

      0 0
    • Effa  

      Závit na pedálu namazat vazelinou.

      0 0
    • Kema1962  

      Tak to opravdu byl pravý pedál.

      Ani nebyl nějak extra dotažený. Povolit šel celkem bez potíží.

      Namazal jsem ho červenou vazelínou, řádně utáhl a loupání je pryč.

      V sobotu jedu zase na modeláře tak uvidím jestli to bude OK i po tom stoupáku.

      Díky všem za rady :-)

      0 0
    • Kema1962  

      Ahoj.

      Tak dnes jsem se vydal opět do toho velkého (ale krátkého) stoupáku z Milady do Suché na letiště.

      Kolo jelo jak kdybych měl motor.

      Prostě jsem dobrej :-)

      A toto je pro vás pro potěšení:

      https://www.zonerama.com/…lbum/3772914

      0 0
    • Pavel  

      Že já toto vlákno vůbec četl! Začalo mi cosik cvakat taky. :-D Ale jen občas. Začalo to po bahenních lázních. Zkusím příležitostně máznout ty závity pedálů. Jestli je teda nějak ještě vůbec sundám. :-))

      0 0
      • IndyCZ  

        Měl jsem stejný problém, nejdřív to udělalo občas na malé placce, pak častěji, pak i na velké při silovějším šlapání, pak furt, namazal jsem a je ticho :-)

        0 0
        • Pavel  

          Jo, přesně takhle se to projevuje i u mne. :)

          0 0
      • Pavel  

        To je nějaká epidemie?!? Začalo mi cvakat další kolo…

        0 0
      • jecnak  

        Uz jsem tu doporucoval medenou vazelinu – antiseize. Vydrzi dlouhodobe i na zavitech pedalu, ve stycnych plochach lozisko/ram, na zavitech stredove osky atd. Nema tendenci se vymyvat.

        0 0
        • Pavel  

          Díky, díky, díky!

          Pořídím.

          0 0
    • Wojtkingson  

      Premyslim, jestli by se na tohle lupani nedal udelat nejakej nastroj… :D Ala akcelerometr na male desce, kterej by meril uroven lupnuti a nejak by to zobrazoval, kde to je nejvetsi, aby clovek tusil… Jestli by to slo

      0 0
      • doubleingram  

        Shut up and take my money :)

        0 0
      • MatS  

        Problém je, že ten zvuk lupání se šíří rámem a intenzivnější může být klidně úplně jinde, než je ve skutečnosti jeho zdroj. Rám se chová jako zvukovod. Jinak na to stačí piezosnímač, mobil s mic vstupem a appka se spektrálním analyzátorem (RTA) nebo SPL metrem.

        0 0
    • petyn  

      Taky se pridam. Cim dal casteji mi lupala sedlovka. Po vycisteni a namazani tak 100 km klid a pak znovu. Ted na zavodech to uz bylo nesnesitelne. Vcera jsem poradne umyl kolo nasadil si bryle a zacal dukladne prohlizet ram a nasel jsem prasklinu u svaru pod sedlovkou. Dnes jdu reklamovat tak jsem zvedavy jak se Spesl zachova s dozivotni zarukou ramu :)

      0 0
      • MatS  

        Pěkné, nepotěší. Jak je starý ten rám? Snad se nebudou vymlouvat na moc vytaženou sedlovku. Horší je, když ti sice rám dají nový, ale už ti na něj nebudou sedět staré komponenty.

        0 0
        • IndyCZ  

          Každý důvod na upgrade dobrý, ne? :-)

          0 0
        • petyn  

          2 roky. Sedlovku mam jeste 15 cm pod tema svarama. No to by byl pruser. Mam tam jeste 1 1/8 krk a kdyby na novem byl tapered tak to je v riti

          0 0
          • doubleingram  

            Prinejhorsim koupis redukci.

            0 0
          • MatS  

            Si piš že na novém bude tapered. Teda pokud to není nějaký lowend spešl. Ale to zas nebude tak velký problém, na to je redukce.

            Anebo ten nový rám prodej a rozprodej i staré komponenty a pod stromeček si udělej radost novým kolem :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.