Čau, mám trochu problém, nejde mi povolit pedál.
S 15 klíčem vůbec jsem nepochodil, zkoušel jsem i Sikovky, jen mě napadá to dát servisákovi.
dle mě ty pedály tam prostě nejsou namazané závity.
Čau, mám trochu problém, nejde mi povolit pedál.
S 15 klíčem vůbec jsem nepochodil, zkoušel jsem i Sikovky, jen mě napadá to dát servisákovi.
dle mě ty pedály tam prostě nejsou namazané závity.
Tu patnácku jsem zkoušel i s větší pákou taky nic
hlavne aby si ho nedotahoval
díval jsem se na velo a tam psali levý pedál→ levý závit pravý pedál → pravý závit
Mě byla dána rada nastříkat „do závitu“ WDčko a nechat to pár hodin působit. A zabralo to. Pustil se.
ok zkusím
Kliku otočit dopředu, zepředu nasadit klíč (případně na něj nasunout ještě trubku), za klíč táhnout nahoru a vší silou na pedál dupnout. Platí pro obě strany. Pokud nepůjde tak ještě nahřát horkovzduškou.
snad ten sestihran na pedalu nestrhol
To je rekl bych bez sance. I nejvetsi mrdkapedaly maj osu dost tvrdou aby se 15 klic neprotocil. Zavit v hlinikovy klice ok, ale musel by byt fakt silny Ivan. :)
klicem asi ne, ale to jestli hobloval sikovkama …
Opet by musel byt hodne silny. :) Do osy se sikovky moc snadno nezakousnou.
na starom kole som ten sestihran strhol + zlomil siky. Nakoniec pomohlo WD, vacsie siky a kladivo.
Mám vyzkoušený dřevěný hranolek mezi pedál a spodní rámovou trubku, následně klíč a na něm trubku. Nemusím aspoň šlapat na pedál.
Inbus jsem už párkrát povoloval golou a na ní lešenářskou trubku.
Nikdy ne na svém kole, tam si závity mažu a povolím kdykoli Parktoolem z batohu, a pravidelně kontroluji, jestli se pedál nepovoluje. Pro mne dost důležitý komponent.
Jojo, oprit kus dreva o ramovou trubku je opravdu napad k nezaplaceni, zvlast u karbonovych ramu. Omfg, dmnc.
Nepsal jsem o karbonu, ty chytrolíne. Psal jsem, že jsem to už jednou použil. Nevidím ale jediný důvod, proč by měl kus dřeva poškodit rám. Zkus to kapku rozvést, máš s tím určitě hodně zkušeností. Děkuji i za vysvětlení těch adolescentních zkratek.
I kdybys psal výslovně o hliníku, je to prašť jako uhoď, hlupáku. Pokud nevidíš jediný důvod, proč by měl kolmý tlak na spodní rámovou trubku poškodit rám, je zbytečné ti cokoliv dalšího vysvětlovat.
Dělám to stejně hlupáku a pokud by se té trubce, která musí vydržet nárazy od šutrů mělo něco stát,tak bych na takové kolo nesedl.
+1
Než začneš plácat kraviny a urážet, tak si to zkus aspoň představit. Fošna 20 cm žádný dramatický tlak neudělá, její šířka to roznese. Ale asi je to marný dále se o tom bavit.
Tak hranol nebo fošna :-)? A i já volím jiný způsob, jak pedály povolit, než cokoliv zapírat o rámovou trubku.
(Jinak mrozu nebyl ten první, kdo přišel s osobní invektivou).
Chytrolín snad není invektiva. Chytráku – je na hraně a hlupáku – to si myslím, že už za urážku lze považovat. Ale v pohodě :). Dotaz zněl, jak povolit pedál, napsal jsem, jak se mi to podařilo a to je vše. A je mi jedno, jestli to půlka B-F dělá podobně nebo bude strkat kliky do mrazáku.
Dobrym voditkem pro posouzeni slusnosti vyjadrovani je, ze si predstavis, ze to rikas starsimu cloveku, ktery je pro tebe prirozenou autoritou a ktereho si vazis. Rict nekomu „ty chytroline“ je osobni invektiva jak vysita.
Jinak s tim hranolem to prehodnot, nebo tu jednou vznikne vlakno „mam promacklou spidni ramovku, co s tim“ ;-).
Normálně to odpruží. Středně, opakuju, středně těžkého chlapa ta trubka odpruží. Na všechno ostatní je tu crash replacement program výrobce.
Bože.
Ale jo, mám dobrou náladu, tak ještě jedna odpověď. Kdyby sis přečetl moje příspěvky na toto téma, tak z nich lze vyvodit:
A zcela nepochybně bych nezakládal vlákno „mám prohnutý rám, co s tím“, koupil bych si rovnou nový.
Tak myslím, že to zasírání tématu stačí, ale kdyby sis chtěl jó jako o tom ještě pokecat, tak klidně do SZ
Hele, mě se to taky nezdá. A nezačnu to dělat ani proto, že napíšeš, že ti to vyšlo. To radši sundám kliku a přes hadr jí chytnu do svěráku. Ale každej svého štěstí strůjcem.
Souhlas. Navíc rázem nohou vyvodíš větší sílu než rukou, takže podržet klíč a na pedál dupnout je snadnější.
Pedály, který nejde povolit, nejde povolit. Logicky
ok tak jeden pedál jsem sundal pomocí wdčka a dřevěné paličky
A druhý to samé,je to věda :-)
Vytočil jsem pedál i s vložkou z klik Dura-Ace. A teď babo raď? Co s tím pánové?
Novy kliky, novy pedaly :-)
O pedál mi nejde, kliky musím zachránit.
Odmastit, vyčistit a co nejpevnějšim lepidlem vlepit zpátky, co?
Jenže je potřeba vyndat pedál. Kdybych chtěl použít ty pedály, tak to natočím zpět.
Třeba se to na nový lepidlo chytí lépe a pedál půjde vyšroubovat z vložky nějakýma klasickýma postupama s brzdovkou atd.
Taky možnost. Tip na lepidlo?
Asi bych to zkusil vysokopevnostnim zavitovym třeba Loctite 270 nebo lepidlem na ložiska nebo nějakym 2 složkovym epoxidem.
Na vložku nechat vytočit matku+kontramatku,pak jak již se tu psalo máznout, svěrák, popřípadě nahřát.............
HOTOVO!!!!
Někdy mám fakt víc štěstí než rozumu :-). V noci sem to v práci nahříval, mrazil a zkoušel povolit. Samozřejmě jsem trochu ten závit na vložce pochroumal. Tak ho chci teď protáhnout klikou, aby jako byl ok. Pedál z vložkou tedy šroubuju do kliky, trochu drhne, ale zatočím to celý. Tak to vyšroubovávám a v půlce konec, kouslo se to. Zaberu a v tom povolí závit pedál – vložka, tradá. Dám vazelínu, že to zatočím celý i z vložkou zpět. No a ono to nejde zpět, *****. Ale povedlo se, na sílu nohou se to povedlo zatočit zpět a při pokusu povolit vytáčím jen pedál. Složka se kousla, takže drží a nemusím nic lepit.
To myslím bude poslední možnost to odvrtat. Zatím zkouším, jestli někdo nebude mít lepší nápad. Tu vložku asi už neseženu. Vlepim ji zpět.
Několikrát to pěkně nahřej a prudce ochlaď,nastříkej wd nebo něco podobného.Pořádně ten závit odmasti,kliku taky a nejlíp lepidlem na ložiska to zpátky v klice zalep.Nech to 24h a pak povol.
Normálně autogenem máš na mysli? To by mohlo zabrat.
Stačí horkovzduška.
ok už jsou dole :) dle mě tam byly tak 2 roky, podle vazelíny. ta byla komplet černá. :/
Zkus nahrat kliku horkovzduskou.
Nahrej to autogenem dokud nebude klika zelena a osa cervena.
Tohle se mi stalo nedávno. Potřeboval jsem nahodit pedály jen na dva dny na kolo, a protože jsem neměl po ruce vazelinu, tak šup nasucho. S tím, že po té jedné projížďce to v pohodě sundám. Ani jsem to moc nedotahoval. No, druhý den jsem sundal akorát jednu stranu a druhá nešla ani za nic. Až teprve za pár měsíců, když jsem byl na moravě u bráchy, povolil jsem to pomocí asi dvoumetrové trubky.
Měls to hodit přes noc do CocaColy.
Cola je můj nejoblíbenější nápoj. To bych nikdy neudělal!!!!
Ovšem jako rozpouštědlo svinstva (prakticky jakéhokoli) je nepřekonatelná.
To sou babský povídačky :-D. Jako že psí sádlo je jiný než vepřový. Pff sádlo jako sádlo.
Kyselina fosforecna udela svoje.
Kyselina fosforecna je mimochodem základní sloučenina v dna. Takže když piješ colu, podporuješ buněčný růst :-)
Kmenové buňky?
Jakou máš konkrétní představu o pojmu sloučenina? A jakou máš představu o rozdílu mezi deoxyribonukleovou kyselinou (DNA) a fosforečnou kyselinou (H3 PO4 )? Nerad bych byl za trapného detailistu, ale už to nehul. :-)
Takže nikoliv kmenové buňky, ale chemtrails a alobalová čepička.
A (sic) nestačili by větvové buňky?
No jestli on nenarazi ten fosfat co se pres nej vazou v DNA ty cukry s bazi mezi sebou. Od coly k bujnemu spermatu je dlouha cesta, ale spojeni tam je. A na myslenku, ze nosic nasi geneticke informace ma spolecnou zakladni slozku s cistidlem na zachody si casem taky zvyknes.
Tu spojitost bych hledal spíš někde kolem ATP, tam je víc na ráně.
No ale to nemá se složením DNA mnoho společného.
+1
Ja jsem jen chemicky analfabet. Takze jestli je neco sloucenina, nebo nejaka cast jine slouceniny, je pro me prilis slozity rozdil. Ale proste jsem si vzpomnel jaxme se pred 3-cetti lety ucili o organicke chemii a tam pan ucitel zminil prave tu kyselinu fosforecnou v souvislosti s nejakymi slouceninami, ktere jsou zakladnim kamenem pro zname vsechny organismy na svete. Osobne me to jiz tenkrat prekvapilo, ze latka ktera dokaze leptat kdeco, se takhle pouziva v zakladnich kamenech zivota. Ale chapu, ze chemika toto zjisteni nejspisee nijak neprekvapi.
Je mi fuk, co si plácáš. Praxe mluví sama za sebe a víc trolla nekrmím.
Pres noc zmizi ziletka …
Tohle jsem osobně zkoušel a ziletce se vůbec nic nestalo :-)
A byla z karbonu nebo z hliníku? A tos ji máchal ve vaně?
To byla ještě stará ocelová. Vana by byla malá. Takže to bylo v takovém bazénu menším. Asi dva roky jsem tahal domů každý den několik litrů coly, než jsem nashromáždil potřebné množství. :-)
No a pak tam ležela tři dny a noci a nic se nestalo.
Já když viděl jak to přes noc vyleští třeba zašlý mince tak mě na to přešla chuť. :)
Zubní pasta je vyleští ještě líp a drhneš si s ji kly 2× denně :-).
Jakože sama o sobě bez mechanické pomoci? :)
Ani ta cola sama nic nedělá. Hoď teď večer zašlou pětku do coly a ráno uvidíme. Nafoť to ale
Já už jsem to právě kdysi zkoušel. Do vyleštění to mělo daleko, ale ze zašlý šedohnědý to udělalo leskle měděnou. Na YT je určitě spousta videí.
To sou Fake videa. Já to schválně zkusím. Na YT jsou i videa jak to do těch dvojčat v NY ve 2001 žádný letadla nepicla :-D
Letadla tam picla, jen to pak pro jistotu odpalili i s barakem vedle, ktery byl uplne v poho a nahodou v nem udajne bylo hooodne zlata.
Nekde jsem cetl, ze tam prave zadna letdla nebyla, ale byly to jen hologramy. Neco jako treba mesic.
jako prevenci doporučuji Park Tool ASC-1 AntiSeize montážní pasta:
Zkušenost: Po roce se mi nepodařilo povolit XTčkové pedály (jen na inbus 8) a byly předtím namazené vazelínou. Promazání WD40, následné uchycení do svěráku pokus o povolení inbusem plnou vahou těla selhal :-(
Následovala koupě penetračního oleje, povolovacího spreje s „chladícím“ účinkem a inbus na Golu. Sundal jsem kliky, nechal cca 4 hodiny působit penetrační olej. Pak jsem kliky nahřál horkovzduškou a na pedál šplíchl ten povolovací – chladící spray. No podle mě to pedál moc neschladilo, ale olej asi protekl do závitu, protože pak to šlo povolit relativně lehce. Určitě menší silou než jsem měl u předcházejícího neúspěšného pokusu (i když 30cm ráčna s dobrým úchopem asi taky vykonala své). Podle mě nejvíce pomůže to nahřátí kliky. No příště budu pedály sundávat dříve…
Rok staré namazané pedály a stejně takový problém? To bych nečekal.
Možná fakt není od věci je prostě v půlce sezóny sundat, vyčistit a znovu namazat závity.
Horší je první povolení DUB osy :)
V tomhle jsem měl fakt štěstí, jednou jsem pořádně zabral a bylo to. Ale slyšel jsem už ze servisu velké historky :)
Když nepovolí,,normální,,sílou a někdo roztrhne ten šestihran,tak pak je řešení destrukce pedálů.Sundat klec,na ose zbrousit dvě plochy pro upnutí do svěráku a vyvodit óbr sílu.
Nesmite to namazany tolik utahovat (pri stejnem momentu je asi 2× vetsi upinaci sila). Kdyz pak mazivo vyschne, vyplachne se, tak je potreba vetsi moment na povoleni.
Jak píšeš.
Jen tak lehounce.Ty svině se stejně kousnou.
A první pokus byl s jakou pákou? Pokud nemáš páku metr, tak ještě o tom že to nejde povolit, nemá smysl mluvit :-)
Niekedy staci zabudnut kam sa povoluje. Pakou je este vic dotahnes a problem je na svete
Tak to taky no :-)
To jsi měl štěstí.U těchto pedálů se často roztrhne ten šestihran a kousne se do kliky.