Co pořídit?
Co pořídit?
To je hodně obecný dotaz…
Předpokládám, že z toho každýmu dojde, že bych rád zobrazoval všechny veličiny, které obě zařízení přes svá rozhraní poskytují (vysílají).
Jako abys vedel, co mas zarazeno za prevod??? To fakt potrebujes? :-)
Tak jistě, nepotřebuje vidět ani watty, ani rychlost kterou jede. Pro samotnou jízdu to potřeba není. Znám pár lidí, kteří jezdí na kole bez jakéhokoli měření. Pokud to ale počítač umí zobrazit, tak proč to nevyužít? Z mého pohledu je toto větší přínos než jestli řadí stiskem tlačítka nebo klasickým posunem na řazení.
Motas neco, na co jsem se neptal…
Na silnicce jsem dle rychlosti a domnenky z otacek (kadenci nemam) schopen poznat jaky tam mam zarazeny prevod, aniz by mi to musel ukazovat computer na riditkach. Max pro ujisteni staci letmy pohled dolu :-).
Už mnoho desetiletí mě doměnky moc nebavěj. Odhadnout přesně točky je docela věda a pocit je tady ± autobus. No a letmý pohled na budík, kde si pákou můžeš listovat obrazovky je mnohem jednodušší a hlavně bezpečnější, než sklonění hlavy, abys viděl na pastorky.
V členitým terénu a zápalu boje už za chvíli ani nevím, jestli mám velkou, či malou placku, nebo jestli při velký už nejsem až nahoře.
Tak v jedny vete ti prijde ok cumet a listovat computerem a letmy pohled ja kazetu ti prijde nebezpecny? :-)))
Jako watak, tepak, radar a buh vi co jeste lze ukazovat, je na vuli a chuti kazdeho… Ale prevody? Kdysi shimano delalo k pakam tachometr, ktery ukazoval i zarazeny prevod, vozil jsem to asi rok a i po roce, kdyz jsem se chtel ujistit, jsem spis sehnul hlavu, nez abych to zkoumal na tachaci…:-)
Edit: ten tachac jsem k tomu kolu dostal.
opravdu je bezpečnější podívat se na tachometr, než dolů pod nohy
Precti si prosim jeste jednou na co reaguji a jak, protoze odpovidas uplne mimo…:-). Diky
máš pravdu, promiň. špatně jsem zařadil.
Já mám silniční řazení několik let, předtím jsem zpravidla u toho MTB řazení míval ukazatel rychlosti. Řeším to tak, že vyjedu s nějakým převodem a od něj odpočítávám. Jistě, jde dát na pocit, ale někdy to klame. A když si nejsem jist, tak se pro jistotu podívám dozadu. Vidět to na obrazovce cyklopočítače mi přijde jako daleko lepší komfort a hlavně bezpečnější. Třeba mou zmíněná Sigma 11 nemá moc velký monitor, 6 políček je vidět velmi dobře, ale 8 nevím. A při jízdě obrazovky nepřepínám, pro okamžitou kontrolu nepotřebuji znát 20 hodnot, stačí mi vidět rychlost, čas jízdy, watty, případně i kadenci. Takže myslím, že bych si určitě na to místo udělal, abych tam ten převod měl.
Chápu, že zobrazování převodů je určitá komfortní fíčura, ale marně přemýšlím k čemu je důležité vědět jaký převod máš zařazený? Šlapu přece takovou silou a kadencí jak mi to vyhovuje a když cítím, že potřebuju lehčí nebo těžší převod tak ho tam hodím a je úplně jedno na jakém převodu zrovna jedu, ne? A když jsem na konci rozsahu, tak už to prostě dál neřadí a musím si vystačit se stávajícím převodem.
Já ten převod vzadu vždy nepoznám. Ano, pokud někdo zobrazuje na počítači rychlost a kadenci, jde se řídit čistě tímto. Při nízké kadenci lehčí převod a naopak. Ale pokud to počítače nabízejí, beru to jako další komfort.
Spurt silový – do 12vteřin, vstupní otáčky 40ot/min až po 90 ot/min a více, převod těžký
Spurt kadenční – obdoba silového spurtu, ale síla minimální, frekvence roste. Vstupní 80ot/min, cílová 130–150 ot/min.
Silová vytrvalost- aerobní až anaerobní práh, 60–70ot/min, rovina. 45–60 ot/min v kopci. Čas počítat již od změny převodu! Silová vytrvalost je charakterizována vyšší než obvyklou silou na pedál při nízké frekvenci na pedál. 5 až 10 minut … a vo tom to je!
A proč to píšeš sem?
A ne do vláken k tréninku?
Odpověděl jsem na otázku proč řešit otáčky na kole, že při cíleném tréninku to není jenom o pocitu. K tréninku jako takovými nemám co říct, nezávodím, jen se kolem bavím, zas na druhou stranu mě to zajímá, furt je co objevovat.
No ja tam cetl otazku na to proc je dobre vedet jaky prevod mam zarazeny. O otackach ta otazka nebyla…
Yetti psal že jezdí kadenci jakou mu vyhovuje a nevěděl proč to dělat jinak, no a teď už to snad ví:-)
Měření kadence je užitečné, ale pořád nevím k čemu je mi dobré vědět, že zrovna jedu na kazetě 4. pastorek a ne třeba 6.
Měření kadence přece nemá se zabrazením převodů nic společného.
Tak já obvykle mám určité převody na určitá stoupání. A převod může být lehčí, pokud třeba jsem jel dlouhou trasu a na konci došly síly, nebo je protivítr nebo má jít o regenerační jízdu, kdy záměrně zvolím lehčí převod. Kadence ukazuje, jak rychle otáčím klikami, ano při nízké kadenci to mohu brát jako pokyn, že mám dát lehčí převod – nezávisle na tom, který tam je. Ovšem je docela praktické vědět, na kterém jsem převodu. Protože pokud mám největší pastorek, tak další tam už není. Nebo při velké únavě je sice výrazně menší kadence, jenže lehčí převod může znamenat ne zvednutí kadence, ale jen pokles rychlosti. Zkrátka vědět co nejvíc, co se týče převodu, rychlosti a kadence mi přijde užitečné.
V určitých kopcích, které jezdím pravidelně, před začátkem mrknu dozadu, jen taková sebekontrola, když se cítím dobře dám těžší, v opačném případě dám nejlehčí co mám, nasadím šnečí tempo a bavím se jak to jede pomalu, jak kdy, dělám že nemůžu, prostě cypoviny.
Silova vytrvalost 40–60 rpm v kopci. Proc proboha? :-) Lepsi jet do dostatecne prudkych stoupani a clovek se posune mnohem vic.
Tak to Cink asi jezdí blbě :)), včera 4× 10min SS 50rpm. Ale jo, profík to má hozený jinak :).
To jezdi uplne minimalne, nehlede na to, ze na Mallorce jsou mirnejsi stoupani a tohle je nejblizsi simulace. Jinak mnohem lepsi je jet do opravdu prudkych stoupani v Krkonosich a ladit to v techto mistech- to se neda nahradit a normalni clovek z toho vytezi o dost vic. Spickovy vrchar to samozrejme zvlada.
Cestou z prace Krkonose nedam, ale Tocnou mam kousek a neni tedy problem dat si ji nekolikrat (na silnicce) treba na silovy interval na 60 kadenci…
To odpoved na tvoji otazku „proboha proc?“ :-)
To je kratky. Vetsi smysl pro nabirani „sily“ by melo si dat za ten kopec 10 spravne provedenych spurtu. Pokud opravdova vytrvalost, tak idealne tech 2×20, 1×40 a perfektne zmerenych a v opravdovych kopcich.
Jako to urcite. Ja zadny systematicky trenink nedelam. Na jare nekolikrat intervaly v kopci (Tocna), jindy zase spurty „na ceduli“… Proste na co je cas (2–3 hodky celkem) cestou z prace :-).
Je to opsaný z knížky a řekl bych že jako univerzální návod pro všechny to není špatný, jak píšeš, to je právě to objevování.
Milý Alois, motáš leda sám. I já umím odhadnout kadenci podle rychlosti a zařazeného převodu. Ty naopak dokáže tu kadenci uhádnout. Víš, já chtěl poskytnou hlavně info zakladateli vlákna a tvoje poznámka mi přišla nejapná, tak jsem reagoval.
To není vůbec blbý dotaz, protože kromě výkonu se dají zobrazovat další veličiny jako efektivita šlapání, vvaážení pravá a levá atd. Některý wattmetry ale na Garminu tu danou veličinu nezobrazují.
No právě, vůbec nevíme, co zobrazovat chce, jaké jsou preference, co to zařízení má mít za funkce, co s tím bude jezdit, atd…
Jinak ta jedna klika, s levostranným měřením, mu ukáže jen číslo, že ano, nic dalšího od toho nelze čekat…
To jedno číslo u wattů mně při jízdě bohatě stačí.
No a pak je potřeba nějaká servisní obrazovka s „kalibrací“ na zero a třebas údaj o baterie.
Otázka druhá je ten Di2, tady za jízdy stačí grafický nebo třeba poměrový číselný zobrazení.
No a pak opět servisní obrazovka se všema hodnotám.
Nastavovat to Di2 přes ten cyclocomputer není potřeba
Včil mudruj.
No, mudruješ tu spíše ty, na to, že o tom víš… a potřebuješ poradit… ;o)
11rychlostní Di2 neumí zobrazovat stav baterie v rámci pole na displayi. Pokud stav baterie klesne, zobrazí se varování o slabém stavu baterie (dělá to patrně u každého senzoru – např. mně i u power meteru 4iiii levá klika). Pro skutečný stav baterie v procentech je třeba jít do menu a rozkliknout detaily senzoru (Di2), tam se zobrazuje přesný stav.
Zero offset na power meteru se opět dělá v menu a v detailech senzoru.
Zmíněné zkušenosti jsou s cyklocomputerem WAHOO ELEMNT BOLT.
Za mě je hlavní výhoda plynoucí ze spárování s cyklocomputerem v ovládání BOLTA přes tlačítka na pákách. Vlevo „LAP“ a vpravo „PAGE“.
Výborně.
Takže to Wahoo umí z toho wattmetru na klice zobrazit údaj o aktuálním výkonu a předpokládám že zároveň i o průměrném v nějakém čase (3", či 5").
Ty baterky a nulování jsou mně jasný na nějaký servisní obrazovce.
A mohl bys mně teda poslat nějakou fotku, jak vypadá ta obrazovka s těma aktuálníma převodama u tý Di2?
Třeba takto (Google)…
K údajům z wattmetru – ano, lze navolit okamžitý údaj/3 s/10 s…
Děkuju.
Případně takto.
Taktéž děkuju.
A takto například na Garmin Edge…
U těch wattů na Sigmě 11.1 lze zobrazovat okamžité hodnoty a průměry 3 s, 10 s – další časové úseky z hlavy nevím, ale jde tam zobrazovat průměrná hodnota watty při jízdě, asi jako se běžně zobrazuje průměrná rychlost. Mělo by to umět kalibrovat i tu kliku, ale já kalibruji přes aplikaci v mobilu. Obrazovek jde nastavit více. Jinak Sigma třeba sama zobrazuje i údaje z trenažeru. Jde si z něj nastavit párování, hodnota wattů, rychlosti a kadence, nastavuje se jednotlivě. Protože kadenci člověk může chtít třeba ze samostatného čidla, které bývá přesnější. Taky to zobrazuje nízký stav baterie v trenažeru. Dle mého názoru ta Sigma umí toho dost, Garmin za obdobnou cenu toho bude umět dost méně. Já osobně tu Sigmu neberu jako no name produkt.
„U těch wattů na Sigmě 11.1 lze zobrazovat okamžité hodnoty a průměry 3 s, 10 s – další časové úseky z hlavy nevím“
Ty delší časové úseky jsou stejně nepodstatné, protože z principu jízdy venku se s největší pravděpodobností v dlouhém časovém úseku dostaneš do situace, kdy budeš donucen přestat šlapat – například ve sjezdu v zatáčce nebo na křižovatce, na světlech a podobně. V takový okamžik se nemůžeš dívat na display cyklocomputeru a průměrný výkon za tento dlouhý časový úsek je stejně narušený výše zmíněnými okolnostmi, takže můžeš být v klidu a nemusí tě to vůbec zajímat.
=)))))
Někteří teoretoci rádi nesmyslné věci…
Každopádně pokud pak někomu přece jen jde o tato čísla, na Stravě lze zobrazit průměrný výkon za různé časové úseky…
Počítání wattů jde nastavit dvojí, jedno zahrnuje úseky s nulou, tj. bez šlapání, různé sjezdy, zpomalení před odbočením nebo křižovatkou ap. Druhá možnost je zahrnout i tyto úseky, pak pochopitelně číslo je jiné. Ale i průměrný výkon vč těch sjezdů a míst bez šlapání je zajímavý. Kupodivu je vyšší než co momentálně dávám na trenažéru. Do kopce se šlape, výkon bývá docela vysoký, sjezd naopak je časově krátký, vzdálenost stejná jak to stoupání, watty v té době jsou na nule. Odhaduji, že i při tomto počítání ty watty vycházejí vyšší než čistá jízda po rovině. Tu jsem zatím moc nevyzkoušel. Myslím, že tam chybí průměr za 5 s, což mám na aplikaci v mobilu. Při šlapání na trenažeru mi jako optimální přijde zobrazovat ten třísekundový průměr.
Třeba Sigma Rox 11.1, s Inpeak kompatabilní, může zobrazovat watty jak okamžité, tak průměr třeba za 3 vteřiny. A mělo by to umět i zobrazovat zařazený převod od té el. Ultegry. Tedy píšou tam toto Kompatibilní se Shimano Di2, takže já tomu rozumím, že by to mělo zobrazovat.
tady je popis https://rox.sigmasport.com/…kt/rox-11-1/
To jsem taky našel, ale nikde jsem nenašel foto tý obrazovky, jak to vypadá a jaký další údaje to o tý Di2 zobrazí.
Obrazovky, tj. pole displaye si definuješ sám. Může na jedné obrazovce být třeba 3 pole, nebo klidně 6. Sám si zvolíš, co tam chceš, jestli okamžitou rychlost, průměrnou rychlost, čas jízdy, okamžité watty, kadenci atd. Umí to snad 100 takovýchto hodnot. U políčka si zvolíš i jeho barvu pozadí. Já el. řazení nemám, tak nevím, jak se to nastavuje. A stejně to umí i spolupracovat s elektrokolem, kde se pak navolí třeba podíl asistence vs vlastní šlapání, opět toto nemám, takže konkrétní zkušenost nemám. Já někde to viděl, ale nevím jestli tuto Sigmu, zobrazený převodový stupeň a konkrétní počty zubů převodníku a pastorku. Ale možná to bylo na nějakém Garminu, už nevím. Ty ale nepotřebuje přesně vidět např. 50/21 ap. V zásadě by stačilo vidět co na páčkách u MTB řazení, kde vidíš třeba rychlost 7 vpravo a 2 vlevo. A víš, že tam je 7. pastorek při počítání největší od jedničky a druhý převodník po největším. Ale dost možná to zobrazuje i navolenou hodnotu. Do profilu kola se pak zadají počty zubů převodníků a pastorků a to pak konkrétně ukazuje. Bohužel, podrobný návod k tomu zatím volně dostupný není. Asi nejjednoduší by bylo zkontaktovat výrobce resp. jeho zastoupení v ČR. Prodejci to moc znát nebudou, je to nová verze počítače, v prodeji je nyní krátce. Předtím to prodávali snad v létě, ale bylo to hned vyprodané.
Nj., tohle jsem si taky načet, ale právě to zobrazení nikde!
Doufám, že jsem tě nespletl ke koupi uvedeného cyklopočítače. Obrazovky to má, jak jsem popisovat, ale při jízdách venku jsem zjistil, že zůstanou „viset“ watty a kadence. Při sjezdu, pokud přestanu šlapat, tak to zobrazuje poslední naměřené hodnoty wattů a kadence. Dokonce to ukazuje i při zastavení, kdy za pár vteřin naskočí automatická přestávka. Nejhorší ovšem je, že ty hodnoty pak jsou na záznamu, křivka kadence a výkonu je najednou vodorovná přímka pro úsek, než se opět začne šlapat. Možná krátké úseky, ale posunuje to naměřené výsledky.
Garmin Edge.
Na blbý dotaz blbé odpovědi…
Rád si nechám poradit, jak by ta otázka tedy měla být položena.
Jo, tady je plno inteligentů, co se rádi starají o ostatní. Teda starají, umí leda buzerovat. Máš hloupý dotaz, píšeš nesmysly a podobně. Já si zas myslím, že když nemám někomu co sdělit, tak mu nemusím nic psát. Pokud někdo napíše hloupý dotaz a nedočká se reakce, taky to je odpověď.
Pokud někdo chce kompatabilní cyklocomputer k wattmetru se zobrazováním převodu na Shimano Di2, tak to není vůbec hloupý dotaz. Věcně se ptá na něco, co potřebuje. Jen pár blbů ho bude za to šikanovat, ač opravdu hloupé dotazy, skutečný trolling ap. nechají bez povšimnutí. Já si naopak myslím, že by se zdejší diskuze obešla bez řady tvých příspěvků, které jsou tohoto buzerujícího typu.
A přitom se k těm blbům vždy rád přidáš…
Garmin, wahoo…
To zobrazují všechny počítače těchto značek? Nebo jen vyšší verze. Třeba tu Sigmu může pořídit do 5 tisíc i se senzory HR, kadence a rychlosti.
Kadencí by měl do compu posílat spolu s watty ten Inpeac, takže stačí budík s držákem a případně hrudní pás, kterej ale nutně nepotřebuju, mám sólo pulsmetr.
Ano, Inpeak měří kadenci jako další wattmetry na klice. Pokud máš více kol a některé bez wattmetru, tak měřič kadence tam využiješ.
Lol Sigmu.
Co je na tom ROXu 11.1 Evo špatnýho?
wahoo bolt2 má od poloviny roku nový hw, s barevným displejem. vylepšené tlačítka. aktualizovaný sw.
rychlosti (používám konkurenční eps) zobrazuje perfektně. graficky, nebo číselně. watty nevládnu, dle obrázků mají zvládnuté.
bolta můžu doporučit. kvalitní výroba, vytuněný sw.
Garmin 530. Super vydrz a dobrej budik celkove. A s Wahoo se taky chyba neudela. Nic jineho bych aktualne nebral.