Ahoj,
nestavěli jste někdo kolo na DI2?
co všechno potřebuji nakoupit? kromě měniče, přesmyku a pák?
kolo mám Tarmac Comp 2017 (tzn. ne ten novej rám) … jakou koupit kabeláž?
děkuji
Ahoj,
nestavěli jste někdo kolo na DI2?
co všechno potřebuji nakoupit? kromě měniče, přesmyku a pák?
kolo mám Tarmac Comp 2017 (tzn. ne ten novej rám) … jakou koupit kabeláž?
děkuji
baterii
konektor 5 nebo 3 porty, nebo display kterým spojíš páky
centrála – jednotka kterou všechno propojíš v rámu
a kabely podle potřeby 4–6ks
dobíječku
možností jak to udělat je víc záleží kam dáš baterku , jak to propojíš a odkud kam povedou kabely
dej to udělat nebo to zkonzultuj s někým kdo ví jak na to
jasně tak takhle cca vím …
ale nevím.
jakou jednotku (asi 3-Port?)
Jakou baterii – určitě do sedlovky ale je snad BT10 a BTR2
Jaké kabely a jaké délky
Switch
jednotku budu muset mít pod představcem … nemám řidítka s představcem uzpůsobena na DI2
zapomněl jsem napsat že mám velikost rámo „M“ (54)
pokud neplánuješ další dopňování tak stačí 3 port
měl by fungovat i MTB displej :D ( mě funguje )
zbbytek už prostě musíš proměřit kusem špagátu, delěí kabel v rámu schováš to problém není
ok,
takže koupím tu jednotku,
do té 3-port jednotky připojím:
1,2 pravá + levá páka
3 kabel ze switche (asi nějaký delší až ke středu)
do 4-port switche tedy zapojím:
1 kabel z řídící jednotky
2 měnič
3 přesmyk
4 baterie
je to tak správně?
dále budu muset koupit nabíječku – jak dlouho vydrží baterie? jestli má smysl jí kupovat
díky
podle toho kolik jezdíš a řadíš, 1–2 měsíce v klidu
Jestli jsi už neprochazel tak, od strany 22 si to projdi. Jsou tam všechny schémata a dílce co potřebuješ k zapojení.
Řidítka se dají navrtat pro použití nového Junction boxu na konci řidítek, do toho bych osobně šel. Nebo koupit nová řidítka s přípravou pro vedení kabelu. Dělají je Pro a asi i další výrobci.
proštuduju, super díky :)
Na příští sezónu jsem objednal kolo s Ultegrou Di 8070, která by měla umět ovládat programovatelnými tlačítky výrobce třetích stran. Čirou náhodou, nemáte někdo nějaké zkušenosti s tímto ovládáním co se týká Garmina? Vím, že je ještě moc brzy, ale kdyby přeci jenom tak uvítám jakékoliv info.
Nevíte náhodou někdo jestli součástí Di2, případně součástí jaké části je „kolíček“ kterým se zacvakávají ty kabely do konektorů? případně jestli se dají někde koupit záslepky dir v rámu pro elektroniku, když tam do teď vedl bovden který je větší…
Montážní udělátko
https://www.koloshop.cz/…-kabelu.html
a záslepky
https://www.koloshop.cz/…EW-SD50.html
je toho kopec těch záslepek hledej
Kolíček je přibalen u řazení
Tak jsem úspěšně přehodil kolo na ultegru di2 8050, vše dokonce funguje. Je mi přijde divné omezení, že když mám vepředu malou placku, tak vzadu nejde řadit na dva nejmenší pastorky na kazetě… (né že bych to nějak často jezdil) Kamarád je na tom stejně. Je to nějaké omezení co se dá změnit v E-Tube? jediné co jsem si nastavil, je ty tlačítka nahoře na páce, aby řadily a nepřepínaly mi stránky na garminu :)
V mapě řazení na E-tube to nejde překreslit? U MTB sady to lze.
Myslím že u nových sad je to dané a změnit to nejde. Podle mě je to dobře, není důvod se na takovej převod za žádné situace dostat a dá se díky tomu zvolit rozumnější délka řetězu, takže to líp vychází na velkou-velkou.
S tím nelze jinak, než souhlasit :)
mě to taky nijak neomezuje, ale když jsem to instaloval, tak jsem z toho byl překvapenej a už jsem myslel, jestli to není rozbitý a nikdy jsem se o tomto limitu nedočetl.
Prosím poraďte proč mi přehazka přehodí automaticky z 34/25 na 34/23?
Zkus jestli není moc utažený horní doraz. Přehazovačka pak řadí proti odporu (uslyšíš v ní takové tiché cvakání) a sama shodí dolů.
nevíte jestli jde zaměnit levá a pravá páka-tj když přehodím dráty do ř.j. budu řadit p.smyk a l. šaltr?
přehodit dráty nepomůže, ale dá se to nastavit přes diagnostiku
Pokud někdo uvažujete o upgradu Di2 aby posílal data do Garminu a šel spravovat z mobilní aplikace, tak stačí pořídit Shimano EW-WU111 Di2 D-Fly ANT+/Bluetooth bezdrátovou jednotku. Já jsem ji nedával ke kabelům od řazení, jak se uvádí na fotkách od Shimana, ale schoval pod baterii v sedlovce. Ještě jsem k tomu potřeboval 15 cm Di2 kabel.
Zapojení bez problémů. Akorát při nahrávání firmware to spadlo. Ale na druhý pokus vše OK (ale to jsem viděl i na návodném videu)
Takže Garmin teď umí ukazovat co je zařazeno, stav baterie (%, ale po 10tkách%), měnit módy řazení (M, S1, S2) a tuším v adjustment módu také zobrazí servisní obrazovku na doladění hazky a smyku. Stejně tak můžete mít aplikaci od Shimana do mobilu nebo tabletu. Taje stejně tragická jako pro PC, ale nějak to funguje.
Další upgrade bude výměna junction boxu za model do řidítek. Tu zvažuji dvě varianty:
Chystám se na upgrade a přemýšlím kam to schovat, chápu správně že po prvním spojení už to vysílá bez výpadků? Se mi právě moc nezdá i když na tom videu to ve finále taky nacpe po připojení zpátky :)
Junction do rodel už mám, tak taky vymýšlím možné způsoby propojení a s největší pravděpodobnosti to udělám bez toho Y kabelu, porty na pákách jsou ale zase když bude fungovat bt čudl ze sedlovky, možná bych to natáhnul z junction do spojky 120cm kabel mám… nevím, vyzkouším, uvidím :)
V mém připadě to spadlo někde na začátku upgrade firmware, který jsem dělal přes BT. Možná přes usb by to dopadlo lépe.
Z mojí zlušenosti je nejlepší možnost A, dátco nejdelší kabel od středu až do páky, pak jeden dlouhej řidítkama a ostatní stačí celkem krátký ;-) K tomu Y kabelu budeš potřebovat stejně nějákou prodlužku dolu do rámu, takže mi jeho smysl tak trochu uniká.
Dnes jsem nainstaloval na nové kolo Bluetooth jednotku Shimano EW-WU111,mám sadu Shimano Ultegra Di2,baterie je kompatibilní,
,s Garminem se mi to baví(ukazujeto převody,baterii i jde pákami ovládat Garmin 520+) ale i po několika restartech telefonu i odpojení baterky jsem nespojil telefo.Telefon EW111 vidí ,kod zadám 000000,ale pak to spadne.Má někdo nějakou radu.Mám telefon HUawei P10,Android 9,E TUbe ver.3.4.3
Hodím dotaz. Mám nově asi 2 týdny nainstalovanou BT jednotku. Spojení přes telefon na začátku bylo trochu problematické, pak se povedlo. Firmware samotné jednotky jsem aktualizoval. Dnes cca po týdnu jsem přišel ke kolu a baterka na 0. Předtím byla minimálně nad 60%. I dle signalizace na jednotce, tak právě podle aplikace na telefonu. Může to být BT jednotkou, setkal se s tím někdo? Že by takhle vymlátila baterku? díky
Odpojil jsi pak telefon od Di2 jednotky?
Pokud ne, víš, kde je problém…
Ajo to mě nenapadlo že by to mohlo být furt připojený na tlf, on se ten soft taky ydost blbě ukončuje :) :) vlastně tam ani není možnost zavření, takže kolečko a vymazat mezipaměť mi přišlo jako jedniná možnost
Kolo ve sklepě, přes dvě patra nahoru. Mám problém to spojit, když to položím na horní rámovou trubku. Pochybuji, že by to bylo několik dní spojené, navíc jsem mimo, v práci atd. Těžko říci. Nemile mě to překvapilo. No uvidíme.
Tak jestli máš takové problémy s tou jednotkou, nejen vybíjení… :o/ Standardně je doporučení odpojit, jak se to pak chová, jsou jen domněnky, já spojuji s telefonem přes BLE.
Mám WU od ledna a Di2 sem nabíjel 2× na 4500km takže si nemyslím že by to bylo tou jednotkou, Di2 se po čase uspí, nevím za jak dlouho ale po 15min už mi GE830 hledá znova senzor
Nevím jak při spojení BT, ale přes ANT+ se to uspává. Najedu na jedno nabití přes 2000km.
Když jsem připojil BT jednotku, taky mi to rychle vybíjelo baterku. Časem se to ale nějak upravilo samo a teď už baterka vydrží dlouho.
Neměl by někdo na prodej starší verzi bezdrátové jednotky EW-WU101? Dá se koupit nová, ale třeba se někomu válí v šuplíku po upgrade :)
Zkusím se zeptat ještě jednou, po instalaci bluetooth modulu Shimano EW-WU111 se mi ti nedaří spojit s telefonem Huawei P10, jinak vše funguje, řadí to, odešla data do Garminu edge 520+ i pakami mohu ovládat garmin.Telefon EW111 vidí, zadám kod 000000 a dal se nedostanu.
Několikrát restart, odpojeni baterky a nic.někdo nějakou radu?předem děkuji
Vyzkoušej jinej telefon, aspoň zmensis množinu, kde hledat problém.
Zkusil bych řazení napíchnout na diagnostiku a upgradoval firmware.
Ano, zkontrolovat firmware (když nechodí spojení s telefonem, udělal bych to s notebookem v PC verzi). Spíš tuším zradu v telefonu – problémy s komunikací BT jsou u číňanů dost obvyklé (je to dost specifickým nastavením „vypínací“ politiky aplikací a komunikačních protokolů v rámci šetření baterie. Zkusit jinej telefon je dobrej nápad – vyloučí to problémy někde „jinde“.
Případně tablet.
Tak vyzkoušen tablet Huawei a telefon Sony a výsledek stále stejný
Zkoušel jsi připojit kabelem, jak ti tu někteří radili?
Pokud ne, udělej to, ne nadarmo mechanici profitýmů běhají kolem kol s NB a kabelem, aby předešli chybám.
Jsem zvědavý, jak ti to identifikuje jednotku, pokud OK, zkus změnit režim připojení, např. jen na BLE a znovu vyzkoušej spojit s telefonem.
Ahoj, od nějakého času (cca 1/2 roku nazpět) je potřeba zapínat GPS na telefonu. Tak jen nápad, co by to mohlo být…
Nic.
Zdravím, u starší Ultegra při přeřazení z větších pastorku na menší se přehazovačka vždy po přeřazení malinko vrátila opět směrem k většímu pastorku. A to vždy při přehazování všech 11 pastorku. U nové 8050 se to děje až od čtvrtého, pátého pastorku. Je to normální?? Nevíte někdo??
Ano, je to normální.
Jedna trochu obecnější otázka. K čemu a jak fungují ta nastavení rychlosti řazení? Nemám čas to moc zkoušet, tak bych nejprve rád pochopil princip. BTW: autoshift s Garmin Edge dává smysl, upozorní na změnu placky. To se mi líbilo.
je to o tom jak rychle to přeřadí přes celou kazetu ( nebo přes víc pastorků) pokud držíš tlačítko zmáčknuté
A proč by někdo chtěl aby to řadilo slow nebo fast? Já bych tedy radši rychlé řazení. No, asi to budu muset otestovat.
Já mám nastavené na fast, je to ale subjektivní, kolem mě lidé na ten standardní zlatý střed a neřeší…
Přidám to sem, do ultegry di2 jsem připojil jednotku ant. Spojil jsem to s garmin 520, vše funguje jak má. Jen mi garmin stále dokola hlásí, že řazení je v režimu S1. Když jedu a řadím tak to nedělá… Jenom když je řazení ve Stand-by módu… Jde tohle nějak vypnout? Je to dost otravné… Díky
Jak často ti to hlásí?
Mělo by jen na začátku po zaktivnění řazení.
Tak cca minutu od posledního pohybu řazení a pak je to dost náhodný, ale cca každých 30s
A kde máš tu ANT+ jednotku? V sedlovce nebo u představce? U sedlovky mi to dělalo taky (ne tak často), asi to ztrácelo spojení.
Mám to v sedlovce. Teď se to vůbec nechtělo spojit, a když jsem to vytáhl tak se to spojilo. Takže v tom je zakopaný pes. Musím to schovat někam jinam.
Aha, takže důvod, proč jednotku nedávat do sedlovky…
Předpokládám karbon, je to tak?
Je to karbon, tam bych to nečekal no…
Hmmm, spousta lidí to má v sedlové trubce a bez problémů…
Já jsem začínal také v sedlovce. Mám karbonový rám a E830. Pak jsem to dal klasicky s Y kabelem pod řidítka a je to OK. Před tím, to sem tam, zahlásilo právě ten režim řazení v průběhu jízdy. Teď je to 100%. Stejně nechápu, proč ten modul nedali do junction boxu. Ale třeba se dočkáme v nové sedě Di2. Že by příští rok ke 100 letům Shimano?
Je to fakt, byl by třeba jen o kousek větší, bylo by to elegantní řešení v moderní době telefonů a tabletů…
Už ani nevím, kdy jsem to naposledy připojoval kabelem k PC…
Nějak to moc nechápu, když klasický ant snímače garmin chytá přes zeď a na několik metrů… Tady v podstatě plastová trubka a blbý. Nejspíš to nacpu do představce, tam by to snad mělo být v klidu. Taky jsem si říkal, že už by to mohlo být integrované do řidící jednotky a byl by klid.
To je právě ten problém, že to rozhodně není plastová trubka. Karbon velice pěkně stíní. Své by o tom mohli vyprávět letečtí modeláři – antény se kvůli tomu musí vystrčit ven z trupu letadla, jinak dolétáš dřív, než jsi vlastně začal :-)
Mám teď u kola jednotku v řídítkách, naprosto bez problémů…
Mám jí v karbon sedlové trubce pod baterkou a žádnej problém s E830
Ahoj, jde pomocí tlačítka změnit režim řazení? Nebo musím jen přes diagnostiku nebo Bluetooth? Díky
Nejde, jen SWem, aplikací…
Záleží na tom, jak přesně to myslíš. Jestli ti jde o změnu z manuálního režimu na semi synchronizovaný, nebo synchronizovaný, tak ano, to možné je. Dvěma krátkými stisky tlačítka na řídící propojce.
Že jsi režim změnil ti dá najevo bliknutím obou diod. První mód je zasvícení obou diod, druhý mód obě diody 2× bliknou, třetí mód bliknou 3×
Pokud ti jde o úpravu jednotlivých režimů, tak to je možné jen v aplikaci…
Super tohle jsem přesně potřeboval. Díky
A jaký je rozdíl mezi semi synchronizovaný, nebo synchronizovaný?
Dík
Je možné v e-tubes nastavit kombinaci převodníků 50–36? V roletce je volba čtyř možností považovaných asi za běžný standard, ale tato chybí.
Dík.
Ahoj, mám dotaz: jde doladit micro poloha na každým pastorku zvlášt, nebo to funguje jen na pátým, jak je popsáno v manuálu? Díky za rady.
Jde to kdekoli
Jakože si to pamatuje posun na každém pastorku zvlášť? Jestli jo, tak to jsem z návodu vůbec nepobral. Měl jsem za to, že posouvám celou přehazku podobně, jako bych měnil napnutí lanka.
Jinak by to ovšem byla dobrá vychytávka.
Pozice je jedna, jen se dá ladit na libovolném pastorku. Uprostřed se to seřizuje nejjednodušeji.
ne prostě si nastavíš polohu kde má přehazovačka při zařazeném převodu být,a od teto polohy pak o určený krok jde nahoru a dolu
v podstatě jako když u klasického řazení trochu přitáhneš nebo povolíš lánko.
Jak píše nade mnou nejlíp se to dělá uprostřed kazety, ale jde to kdekoli
Řeším problém hlasité přehazovačky Shimano Di2 8050, opravdu hlasitě „rachtá“ při velkém převodníku, podle mě to dělá řetěz ve vodítku, tím, jak prochází přes kladky. Přijde mi, že kladky nejsou v ose a dochází k „ohýbání“ řetězu mezi kladkami a proto to tak drnčí. Na velkém převodníku podle mě proto, protože je řetěz je více napnutý.
Prosím, máte někdo podobný problém, pocit?
Případně, prosím, napadá vás, co s tím?
(mám krátké vodítko, řetěz ok, když mažu do sucha, je to hlasitější, mažu-li více do mokra, trošku se to zlepší, ale např. po 50km je to zase hrůza. Přehazovačku mám novou, patku rovnou, vodítko v pořádku. )
Díky za názory:-)
já bych to tipoval na špatné protažení řetězu :) to by sis ale asi všiml co?
Tak snad jo
Tak snad jo
To je u stávající Ultegry Di2 vlastnost a nedá se s tím bohužel moc dělat. Já to ze začátku také řešil, ale pak jsem rezignoval a zvykl si. Oproti předchozí generaci je rozhodně o dost hlučnější :(
Potvrzuji,ze pri velkem prevodniku je 8050 hlucna a furt to jakoby ,,soura,, hlavne od 3 kolecka vyse.Kdyz mam cerstve namazano tak je to lepsi,ale dlouho to nevydrzi.Myslel jsem ze to mam spatne nastaveny,ale nemel cas se v tom vrtat, ale jak to tady ctu tak to bude vlastnost…skoda
Jiný převodník tomu třeba nemůže pomoct? Dura bude asi to stejné co?
Není v nich rozdíl…
Ahoj, pomůže 12 řetěz Shimano XTR a to tak, že není slyšet vůbec nic, neskutečný rozdíl. Možná jdou i jiné 12ky, ale ty jsem nezkoušel. To samé se řeší na obyč ultegře i dura ace.
Údajně i XT 12s řetěz, stejný efekt…
Skoda ze jsem to nevedel pred cca mesicem,daval jsem novy retez,vzal jsem teda na Duraace ale hlucne je to stale stejne,tak ja priste zkusim xtr,pokud bude k sehnani. Fakt je v tom takovy rozdil k lepsimu?
Ano + řazení naprosto bezproblémové…
A kolik to na ten řetěz dá km ?
Zatím mám přesně 377 km, uvidíme, ale není důvod počítat s jiným nájezdem oproti standardu…
Teď představená elektrika Dura-ace i ultegra 12ka má stejný XTR řetěz jako se používá na MTB. XT řetěz nebyl o moc levnější, ale jak koukám má teď TS bohemia za 750,– to stojí za vyzkoušení.
Ano, řetěz a brzdové kotouče jsou převzaté z MTB sad…
Diky za info, ja to snad za tech 750 zkusim taky,ale je to fakt rozmar:-)
Tak jsem včera změřil, kolik km dám na jedno nabití a bylo to 2056 km. Zapomněl jsem to dát při 25% na nabíječku a druhý den jsem dal cca 140 km. To už mi na konci svítilo 5%, ale dojel jsem to. Doma při servisu už přestal házel smyk. Samozřejmě záleží na počtu řazení, ale těch udávaných 2000 km je reálných. Ale je to už o nervy, lepší tedy nabíjet dříve :-)
Poradí někdo jak donutit E-Tube aby mi zobrazoval 11–32 kazetu ? Je mi divný že to Ultegru kazetu nezná, software mám poslední, zkoušel sem to přes mobil i přes comp a nepřišel sem na to, napadá mi jedině vynutit si střední nebo dlouhé ramínko u hazky, mě to krátký v pohodě pobralo
Já jsem si zuby nastavil přímo v Edge530, v nastavení di2… musíš mít samozřejmě ale vysílací jednotku.
Jednotku WU mám to je jasný a v E830 sem si zuby na kazetě přenastavil, ale jde mi o ten E-Tube že to tam nejde, i když to asi ničemu nevadí, zkusím zítra po šichtě jestli něco nevykoumám s tou změnou hazky
Funguje DI2 tlačítka na pákách na posun obrazovek i na Garmin Fenix 6X nebo pouze na Edge zařízeních?
zeptám se tady
prosím o pomoc jak je to se silniční di2 na biku komunikuje display s telefonem kvůli nastavení a jak ten silniční junction box pod řidítka to umí nebo neumí?musí tam být ješte něco
dík za pomoc
sorry blbě sem si to přečetl, ale podle mě nekomunikuje samo ani jedno
display u xt di2 se na telefon spojí kvůli nastavení ale nevím jestli ho tam na silničku chci dát proto ten box pod predstavec taky jsem napsal blbost
kdyby to nešlo asi jde kabelem do pc nebo tak?
jo kabelem do PC tak to dělám, pře sBT to zkusím jestli ten displej něco vysílá, ale stejně to musíš nějak nabíjet a přes ten kabel jede i nastavení
díky on xt display má bt xtr ale bylo dříve tak kdo ví
může být, ale přes BT to stejně nanabiješ :D
ale asi i to XTR má BT zkusím,
za mě je ten displej lepší volba než 3– 5 junktion box pod řídítka, aspoň vidím co mám zařazené
jakoby ušetřilo by to když bych to nakřížil s tím co už mám to asi zas ano zvážím to
Jestli chceš vidět, co máš zařazeno a máš Garmin Edge, tak to můžeš vidět na něm, ne? Podmínkou je mít bezdrátovou jednotku SHIMANO Di2 ANT+ Bluetooth EW-WU111.
právě ze nechci vidět
díky za potvrzení na bluetooth potřebuju tuhle mrchu navíc
já jen přemýšlel jestli ten box pod představec to má nebo ne když ne to raději dám ten display z xt co se mi válí doma jak kupovat 2 krámy další
Pod představcem je jednotka, která tuto funkcionalitu nemá.
Pokud bych měl kolo se s Ultegrou Di2 řady 68×x a chtěl doplnit ovládání garmina – budu potřebovat:
Nebo ještě něco dalšího?
Stávající jednotka je SM-EWW01 pod představcem, baterka venku…
Ano, přesně tak…
Akorát tady koukám, že tu jednotku musím koupit podle typu baterie, abych měl zajištěnou funkcionalitu. V horším případě musím vzít tu starší která neumí BT.
EW-WU111 nepotrebujes.
A co teda bude komunikovat přes ANT+ s garminem?
Tak to by mě také zajímalo, co zajistí ten bezdrátový přenos prostřednictvím protokolu ANT+… ;o)
Pise ze ma SM-EWW01.
To je nějaký starší typ? Myslel jsem, že se jedná o tu Master jednotku… Jdu se na to podívat…
Omg.
https://bike.shimano.com/…M-EWW01.html
Using the dual control lever built-in remote switch in combination with SM-EWW01 enables control of the D-FLY compatible cycle computer and related components
Na číslo jsem nekoukal, gode… ;o)
Většina lidí tam má tu Master jednotku…
Aha, tak to pardon, to jsem napsal špatně, tam bude asi jen SM-EW90-A… Napíšu radši dotaz až budu vědět co přesně tam je za prvky.
No vida. Tak pak ano. Budeš potřebovat ještě d-fly jednotku. Buď ono SM-EWW01 nebo EW-WU111.
Ehm…
No tak opravdu je tam vše z generace 6870, tedy i držák na baterku je SM-BMR2, tedy potřebuji pro wireless komunikaci ten starší model bez BT – SM-EWW01. Jenže ten je nesehnatelný :(. Netušíte kam kouknout?
zkus tohoto chlápka – https://www.bikehome.cz – šikovněj a snaží se vyjít vstříc – mě teď přestavuje silničku na aktuálně nesehnatelnou DI2 disc ultegru – třeba bude mít něco v šuplíku…:-)
Ano, takže jsme doma, máš tam tu Master jednotku a potřebuješ výše zmíněné…
,
Může mi prosím někdo řict na co má paka ultegra 8070 di2 navrchu páky ten čudlík ? Díky
můžeš s ním listovat v garminu, nebo si ho můžeš nastavit jako tlačítko řazení…
Super díky
Koukám že to umí i wahoo tak pohoda
Vyhledávání ti nic nevyhodilo?
Prosím o radu ohledně Di2. V týdnu jsem omylem na řetěz 11sp dal rychlospojku z 12sp, a jel se projet. Na kazetě mi to střílelo, a v první chvíli mi nedošlo, že je to tou spojkou, tak jsem hýbal přehazkou do stran. Po ujetí dalších pár km mi to došlo, ale už jsem neměl jinou možnost, než s tím dojet. Bylo to asi 70km celkem. Koupil jsem novou 11 sp spojku, a dneska se jel zase projet..Už od začátku jsem měl problém s řazení na některých pastorcích. Na 2. a 3. (od nejmenšího) je to hlučnější. Nahoru od nejmenšího k největšímu to po jednom hází bez problémů, je na tom 2. a 3. je to hlučnější. Největší problém ale je při řazení dolů – z 6. na 5. to o jeden hodí jen výjimečně. Ostatní po jednom řadí v pohodě. Když nastavuji pomocí mikro trimování správnou polohu hazky (jako lankem), tak to má omezený počet kroků nahoru a dolů. Aby mi to z toho 6. hodilo dolů na 5., tak bych potřeboval ještě hazkou hýbnou směrem k menšímu pastorku, ale už to nejde – je to na tom posledním kroku trimu směrem dolů. Jel jsem 170km, a doufal jsem, že si to nějak sedne, ale bylo to celou dobu stejný.
Teď tedy konkrétní dotazy: – mohl jsem během 70 km zničit řetěz? – mohl jsem zničit kazetu? – když odpojím baterku od Di2 a zase zapojím, bude ta hazka pořád ve stejné pozici k trimování – tedy pořád nepůjde trimovat dolů, nebo se to po zapojení bude nacházet v „prostřední“ trimovací pozici?
Omlouvám se za složitý popis problému, ale jinak to nedokážu. Setkal se s tím někdo?
Mám druhé záplety, takže prvotním prohozením kol s jinou kazetou zjistím, jestli je v háji kazeta, druhým krokem vyměním řetěz, a když ani tohle nepomůže, tak to zkusím s tou baterkou. Než to ale udělám, tak se raději ptám na radu od zkušených.
Díky moc.
Na otázky ti neodpovím, jen že druhý rok jezdím 12sp řetěz (Sram X01) na Ultegra Di2 a je to bez problémů.
Jasně, já taky na ostatních řetězech stejných řad najedu 4000 bez problému. Ale toto jsou dotazy ke komnkrétní situaci, a možnému atypickému poškození.
nový řetěz-stará kazeta?
Aha, promiň. Díky za důležitou připomínku, to jsem zapomněl uvést: kolo je úplně nový, mám ho asi měsíc, a najeto na něm mám asi 700km. Teda i řetěz i kazeta jsou nový a najeto skoro nic.
Já bych řekl, že se ti odpojila pružina, která tahá proti servu. Úplně si nedovedu představit to hýbání přehazovačkou do boku.
Uvažuji o upg staršího kola na Di2, tak zkusím pár dotazů, které mě s tím napadají:
Ano
–
Ano (jen omezené možnosti nastavení)
Provozujete někdo s Ultegra Di2 kliky 52/34 (dle spec. mimo kapacitu 16z)?
Funguje to?
Jde ten rozsah nastavit E-tube aby to ukazovalo správné převody v Garminu?
Díky.
Začnu od konce, E-Tube je v tomto fakt zbytečně hloupá. Mám teď na kolech ovály 50 + 36 a v E-Tube jsem nenašel způsob, jak to v něm nastavit.
Až v Garminu jsem nastavil ručně 50 + 36, tam bys to měl mít možnost upravit, aby se ti to zobrazovalo správně. Dnes už na to ale stejně nekoukám.
Co se týče kapacity, někde na netu jsem četl, že to lidé rozchodili, fungovalo jim to, ale prý o trochu hůře řadilo…
Je nějaký rozdíl (kromě hmotnosti) mezi Ultegra a Dura Ace Di2? Myslím 11sp sady ne novou 12sp. Jestli se třeba vyplatí něco upgradovat.
Ne, funkčně to je stejné…
DuraAce není s dlouhým ramínkem takže oficiáně max 30 zubů.
proč přejít z di2 11×2 na 12×2, největší výhody 12×2?
mám možnost obou tak vybírám :)
Tak začni tady… ;o)
přechod smysl nedává, pokud bereš novou tak 2×12 funguje o něco líp, otázka je o kolik je dražší, a u 12sp je trochu omezený výběr kazet a převodníků
Stojim pred dilematem. Chci prejit na CXu (primarne na dojizdeni do prace, ale celorocne) bud na hydraulicke brzdy nebo to rovnou cely prestavet na Di2. V pripade hydraulik to znamena paky, hadice a trmeny. V pripade Di2 paky, trmeny, presmykac, prehazovacka a komplet elektronika. Da se nekde koupit jen takto per partes nebo musim koupi celou sadu? Diky
Samozřejmě, že to můžeš koupit po částech…
Ok. Diky. A mate doporuceni na paky, ktere pripadne vzit? Nevyznam se v oznaceni. Jestli jsem dobre pochopil, tak sestkova rada – rafkove brzdy, osmickova – hdyry?
https://www.google.com/…271025%3famp
Přechod na Di2 je drahej, občas vyjde lépe kolo prodat a koupit jiné už s Di2. Doporučuji na začátku vše spočítat.
Di2 jde koupit po dílech
Právě jsem teď dokončil podobný upg, jen tedy elektrika Sram. Největší problém je ve třmenech, pokud potřebuješ něco jiného než FM flat mount. Samostatné páky, je docela obtížné sehnat. Mé doporučení, začni svou rozvahu od třmenů.
To se dá bez problémů ve funkčnosti nakombinovat, běžně se používají páky z novější Ultegry R8070 se staršími post-mount třmeny, třeba RS-785…
Ano přesně tak. Ale jde spíš o to, že páky GRX Di2 lze často koupit jen v sadě se třmeny, a to FM. U Ultegry je to trochu lepší. V mém případě zvítězil SRAM etap a tam je to zase horší.
Co se týká otázky zda zvolit mechaniku nebo elektriku. Mám teď prvních pár set km na elektrice a od první chvíle musím říci, že to rozhodně stojí za to a že se na mechaniku už vracet nechci. Samozřejmě u dojížďáku ti nesmí vadit, že se ti zvýší cena kola, tj. máš ho kde bezpečně nechat. Zatím nemám dlouhodobé zkušenosti, ale podle mě s přechodem na 12s se zvýší i náklady na provoz.
Tak jsme u Di2 Ultegry, on ji i zmiňoval jako potenciální novou sadu, tak jsem rozvíjel myšlenku tímto směrem, ne ke gravelovému GRX.
K té nové Ultegře 12s a nákladům, ceny postupně klesají, s provozními náklady to tedy půjde dobrým směrem… ;o)
náhodou někdo kabely cca 500mm?
případně bude na výměnu 750 a 300.
dík
Ahoj. Nevite cim muze byt, ze mi z nejvetsiho pastorku na kazete skace po chvili o jeden dolu? Dela to na obou plackach. U velke bych to chapal, ale u male? Retez je origo a nevytahany. Minulou sezonu to nedelalo. Pak prehozeno na trenazer, tam nevim, nejlehci prevod jsem nejezdil. Po prehozeni plaste to zacalo toto delat.
Zkontroluj doraz.
Jj, pokud je přetažený doraz přes rozsah pohybu šaltru, tak se po chvíli vrátí zpět, aby se nezmrvilo servo..
Jak už padlo, je to doraz, trochu ho pošteluj.
Diky vsem.
Ahoj, na 4. Pastorku mi to nepatrně rachtá v kombinaci s velkou plackou jinak řadí ok. Nevíte nejaký tip co s tím?
mikroposuv, a patka
Ahoj, včera se mi stala nepříjemná věc. Lehce jsem drnknul přehazovačkou o stojan na kola a v tu chvíli mi spadla přehazovačka na nejmenší pastorek a nešlo řadit. Tato věc se mi stala podruhé. Poprvé jsem to vyřešil servisním zásahem, ale teď bych to rád vyřešil sám. Do mého oblíbeného servisu to mám 50km a tak bych si to chtěl poštelovat (rozjebat) sám. Předem děkuji za nějaké tipy. Přehazovačka je nabitá
Milane stale se mi shazuje z nejvetsiho pastorku retez samovolne, respektive mi ho prehazovacka shodi. Stelovat uz jsem zkousel a nepomohlo. Napada te jeste neco jineho? Diky
Co doraz? Seštelovaný?
Ano prosim :)
Děkuji za odkazy, opravil jsem dle prvního videa ????
Měl bych dotaz.
Chtěl jsem si nastavit řazení na pákách trochu podle sebe a nějak mě to nechce pustit.
Levá páka : přední tlačítko řazení na velký převodník
zadní tlačítko řazení na menší pastorek
Práva páka : přední tlačítko řazení na malý převodník
: zadní tlačítko řazení na větší pastorek
Vypadá to že danou pákou jde ovládat buď přehazovačka, nebo přesmyk.
Nebo povedlo se někomu rozchodit to nějak jinak?
Takto to dle mého nepůjde, nikde jsem nezachytil, že by to tak někdo měl…
Toto jsou nejfundovanější stránky věnující se problematice Di2, možná už se tam na to někdo ptal a informace k tomu tam bude…
To je škoda. Myslím že by to takhle bylo dost intuitivní.
V čem to nastavuješ, telefon, nebo pc? Pamatuju, že jsem tohle nastavení slyšel zmíněno v jednom youtube videu. Nevím jak to nastavil, ale vypadá, že k tomu má připojený počítač s etube apokou tak takhle to snad musí jít, když o tom mluvil. Vyzkoušet to, ale jak nemám.
Přes telefon jsem to zkoušel. Nečekal jsem, že to nepůjde,když SRAM to tam má ne? Že jednou pákou řádíš dolů a druhou nahoru.
O Sramu netuším vůbec, nikdy jsem neměl tu čest. U Shimana nevím (vždy jsem používal pc, připadal jsem si tak při nastavení vice high-tech :)), asi ta aplikace na telefonu a pc nejsou úplně stejné a třeba na pc to umožňuje více možnosti. Jestli to budeš zkoušet tak na starší 11tku je potřeba stáhnout etube pro windows ve verzi 4 (nejnovější je 5, ale ta ti fungovat)
Mapdec je klasa, ten se vyzná ve spoustě věcech, jdu se na to podívat, jak to dokázal zprovoznit…
Jj, je to borec, má takové správné oko na detaily plus kopu zkušeností a vědomostí, tak by měl vypadat správný mechanik.
Takovému člověku nemám problém zaplatit za jeho odbornost, protože vím, že umí a chce zákazníkovi pomoct… Nelakuje a netahá z lidí prachy jen tím, že vše vymění za nové… A to je v ČR bohužel standard…
Přesně. Bohužel kolem kol i ta výměna za nové nemusí vždy fungovat dobře, když výrobci rámů nedokáží udělat kulatou díru :).
zdravím
potřeboval bych nastavit při auto režimu aby to přeřazovalo na velkou při přeřazení z 4 na 3 a ne jak je to nastaveno 3–2.
a ještě vypnout to otravné pípání.
dík
Tak by to mělo jít, přes PC se to propojí s jednotkou a v e-Tube aplikaci nastavit ta tlačítka, pustí tě to vybrat…
Trochu jsem ze začátku bojoval i s apkou, teď ještě pc do toho :-D
Tak se povedlo, jde to. Normálně to šlo přes mobil. Jen jsem potvrdil nějakou hlášku a pak to šlo nastavit podle mě.
Takže levá páka řadí přední tlačítko na velký převodník a zadní na menší pastorek. Takže vždy těžší převod.
A práva páka přední na malý převodník a zadní na větší pastorek. Takže vždy lehčí převod.
Co si pamatuji z nastavení při propojení s PC, tak mi každé tlačítko nabízelo výběr na cokoliv.
Právě, jde o to, aby tě to pustilo na cokoliv, ne jen jedno, buď jen tlačítka na přesmykači nebo jen tlačítka na přehazovačce… S PC/NB už jsem to neměl propojené, ani nepamatuji, navíc to nastavování teď nemám jak vyzkoušet…
Tak ono mě to i v apce přes mobil pustilo ke všemu, ale nejde to uložit
Uvažuju, že bych silničku Wilier Zero 9 s ráfkovými brzdami a desítkovou ultegrou 6770 přestavěl na jedenáctirychlostní di2, možná právě s ultegrou 8050. Nic ale kloudně nejde sehnat, nové ani bazarové, jako by 11rychlostní di2 bylo už naprosto mrtvé. Neřešili jste někdo něco podobného? Nebo je taková přestavba vůbec blbost a je lepší pošetřit na silničku s kotoučovkami a dvanáctirychlostním di2?
Dělal jsem to před rokem a objenával po kusech hnedle z celý EU :-D
A na kolik tě to vyšlo, můžu-li se zeptat? Upgradu nelituješ?:-)
Kolikto vyšlo už nedám dohromady, ale bylo to o něco drazší než koupě celé sady, jenže tu jsem nikdo v rozumný dostupnosti nenašel :-(
Rozhodně nelituju!
A bral jsi ty věci nové nebo bazarové? Nebo v nějaké kombinaci? Před časem někdo prodával na bazaru celou sadu, ale to jsem prováhal. Navíc bazar je vždycky loterie.
Všechno nový
Ok, dík, zkusím to přes zimu pořešit.
Jo hele a koupil jsi uplne vsechno, nebo jsi neco vyuzil z puvodni sady (řadící páky třeba)?
Koupil jsem úplně všechno. Nevím, jak by šly použít lankový řadící páky na eletriku ;-)
Jo tak, já myslel, že jsi přecházel ze staršího di2.
Nedělej to. Za prvé, koupit komponenty 11sp je už teď opravdu velký problém. Za druhé, když se třeba za dva roky, nedejbože, smotáš a něco sešrotuješ, tak už to prostě vůbec nekoupíš. Ta dostupnost dílů 11sp je trisktní, prostě nejsou a nebudou.
Jdi rovnou do nového kola a máš vystaráno. Kotouče jsou dnes již naprostý standart a Di2 to kolo také hodně posouvá.
Di2 mám, ale tu první generaci, je to silnička s ráfkovými brzdami. Di2 je funkční, ale přehazovačka je lehce vychozená, při záběru nefunguje korektně.
Nové ty díly asi kupovat nechci, něco (přehazovačka) podle mě ani sehnat nejde. Jediná možnost, že by někdo prodával zalevno celou sadu, do toho bych možná šel. Ale stejně bych tím jen o něco odložil nákup nové silničky na kotoučích.
Omlouvám se, už to vidím, mechanické brzdy…
„Jediná možnost, že by někdo prodával zalevno celou sadu“
Tak toto je pro mnohé tak možná zbožné přání. To už teď nikdo prodávat nebude a už vůbec ne za levno.
To nové kolo si stejně tak, jako tak, musíš obhájit. Já bych si to tady nekomplikoval :D
Tak před sebou bych si ho obhájil, ale nevím jestli před manželkou.:-) Proč je nutné měnit pár let staré kolo a výměna 20 let starého auta ještě počká, by se vysvětlovalo těžko. :-)
Naprosto chápu :D
Musíš to nový kolo sehnat levně, aby měla vlastně i žena pocit, že by byla blbost ho nekoupit, když je to tak výhodný :-D.
Tak to s snad ženě říká vždycky :)
Tak vlákno Silnička do 100 tisíc mám mezi oblíbenými.:-) Ale je to těžký, když si nechci váhově pohoršit (ten můj Wilier má něco pod 7,5).
Ale abych moc neuhýbal od tématu. Ta nedostupnost 11speed komponent je tragédie. Kolik let budou dostupné díly na 12speed, pokud se dostane do módy zase něco jiného?
Tak si na Wilika kup tu modifikovanou 12s sadu, ne?
Co máš na mysli prosím? Je to di2? K lankům bych se vracel vcelku dost nerad. Další problem je, že jsem si nedávno koupil wattmetr na levou kliku Ultegra 8000, ale to by samozřejmě bylo řešitelné.
Neboj se vlka nic. S Ultegrou 12sp se prostě k lankům vrátit nelze :)
Lze :-).
Jj, technicky ano, ale já to myslel spíše po té mentální stránce:)
Mentalni stranka je hodne silna zalezitost, dost casto se ale dostava do kolize se zalezitosti s nazvem šrajtofle…
Ty jo, už mi to docvaklo, myslel jsi zřejmě tohle. O téhle možnosti jsem vůbec nevěděl! Myslel jsem, že 12s di2 se dělá výlučně pro diskové brzdy.
Přesně tak…
To stejně nechceš. Chceš nové kolo a kotouče, uvidíš že jo:)
Zkusím napsat svůj názor na di2 ultegra 2×12 a kotouče :)
Dorazil mi ultimate cf 8 aero M,všechny ty vymoženosti má :))
První co bylo samozřejmě škrtající kotouč v předu ,vzadu ok
Takže srovnat kotouč ,doladit mezeru -ta je micro :((
Na 52–21 to nehezky cinkalo o vedlejší pastorek ,včetně smyku v krajních polohách ,to zas mají vymakané a krásně se to doladí jak hazka tak smyk .
Asi tak ta di2 ultegra celkem hlučná při řazení :)když to srovnám s 105 na endurace tak 105 nejde kolikrát ani slyšet :)
Výhoda di2 je smyk kdy v manuálu nemusíš nic řešit a vše ok -to je super .Samozřejmě vidíš převody na garminu a listování tlačítky na pákách taky ok ,ale musíš dobře zmáčknout /cvak .Brzdy ok brzdí ok a za nepříznívého pocasí a v dlouhých točitých sjezdech ok ,ale dá se to dle mě přežít i na klasice :))
Ultimate mi nesednul prvně stack je o 2cm meně než původní a tvrdé až nepříjemné přes nerovnosti (bezduše by to zřejmě zlepšily?)
Vracím :) a zůstávám u endurace a ravkových ,105 vždyť je jak nové a jede fajn :)
Časem uvidím ???:)
Tak 2cm stacku níže pokud jsi už na hraně svých možností tak je sakra hodně i bych tipoval, že ten stack bude příčina toho, že se ti kolo zdá nepohodlné. Výška řídítek ovlivňuje opravdu hodně jak na kole sedíš, rozložení váhy atd.
Buď v klidu a jezdi na tom na čem se ti jezdí lépe, pokud staré funguje dobře a plní vše co potřebuješ, tak není co řešit, člověk nemusí mít pořád nové.
I když jsem doma měl moje první karbonová kola (FFWD tyro), tak taky absolutně nevím čím to bylo, ale moc dobře se mi na nich nejezdilo a raději jsem jezdil na svých hliníkový zápletech (DTSwiss ER1600), občas člověk prostě nechápe.
Jako prvních 50km ok fajn včetně posedu ,sedlo jelo se fajn takový vhaw efekt ,pěkně to jde za pedálem .Druhý den 85km a to už jsem prostě cítil ,ale možná ty bezduše by něco pobraly (na endurace mám )prostě takový vydrncaný:)
Ale jak říkáš nic se neděje a budu v klidu na endurace který jede fak fajn a žehlí taky fajn .
Vrátím a počkám :) je to i dost peněz no :) tak to musí být ok .
Víš o tom, že 8050 je 11 rychlostní Ultegra? ;o)
Asi ne…
12 rychlostní sady…
Jo teď už to vím :))))
Tak pokus č.2 :)) zatím velká paráda už jen nasazení předního kola a žádné škrtání ,nové force oproti sh žádné pazvuky na kazetě /přeskakující řetěz vzad prostě „rata ta ta “:)
Nevím jak později ale zatím teda lepší jak ultegra di2 ?
Včetně brzd .Šlape to pěkně tak jak by nové kolo mělo šlapat:)
Zippy 303 i s duší hodně pohodlné 5bar ,později jestli si ho nechám tak předělám na bezduše.
Omlouvám se za špatné zařazení :)
A proč je to v tomto vlákně?
Já se ale omlouval, když tak prosím tě přesuň kde uznáš za vhodné ?
Dik