Ahoj, vím že je zde už plno vláken o válcích, ale přece jenom nemohu najít jeden dotaz k válcům. Mám 29´ kolo a zajímalo by mě, zda se dá s ním jet na válcích TACX Antares T1000, popřípadě Elite Arion… Předeme díky
Ahoj, vím že je zde už plno vláken o válcích, ale přece jenom nemohu najít jeden dotaz k válcům. Mám 29´ kolo a zajímalo by mě, zda se dá s ním jet na válcích TACX Antares T1000, popřípadě Elite Arion… Předeme díky
Mam Tacx Antares.. 29ra nemam, ale tusim, ze jsou delsi/vetsi rozvor nez silnicka?
I kdyby to bylo o beco delsi nez to rozmezi v navodu, tak by to melo fungovat, problem je kratsi, tam se nenatahne ta guma co pohani predni valec a musela by se zkratit..
U tech Antares je po case problem s tim, ze ty zamky, jsou to takove jako rychloupinaky co to drzi vysunute malo drzi (je to jen o treni na dost hladkem povrchu..), jsou z mekkeho plastu a i kdyz ten povrch zdrsnis nebo tam neco nalepis, ten plast tomu trochu uhne.. behem jezdeni se Ti to hlavne na strane gumy zasouva, takze je to nakrivo..
Vybod jsem se na to po ruznych experimentech a provrtal ty trubky ve spravnem miste, azjistuji sroubem s kridlatou matkou, je to o minutku delsi pokud by to clovek pokazde skladal, coz ja nedelam… no a timto zpusobem (ke kteremu bys asi casem stejne dosel) se pak nemusis zaobirat doporucenou delkou = delsi tam pujde, kratsi jen pokud sezenes kratsi gumu nebo ji zkratis..
Jinak jsou naprosto dostacujici, tohle je sice mala vada na krase, ale po trose bastleni no probs.. a navic tim das nestandardni delky kola.. maj o malicko vetsi prumer valcu nez Elite, ale to neni problem, kdyby to jelo moc lehce upustis vzduchu.. jinak Elite jsem na zivo nevidel, takze o konstrukci nic nevim, ale vypadaj ze ten ram je dost z plastu a neni to neco co by se dalo opravit kdyz nejakej zamek nebo kloub odejde, Antares jsou dva do sebe zasunute jekly
Díky za postřeh :-)
Přifařím se s dotazem:
Jak nastavit válce? Koupil jsem je z druhé ruky bez návodu a nevím, jak velké mezery udělat pro zadní kolo? K přednímu kolu mi majitel řekl, že osa kola má být nad nebo lehoulince před osou předního válce. Zkoušel sem tu osu válce posunout víc dopředu asi o 1–2cm a kolo mi přišlo stabilnjěší.
Dokáže mi někdo říct jak to nastavit a případně mi i osvětlit, proč se to tak nastavuje? S tím předním kolem jsem to vrátil, jak mi to říkal prodejce, ale moc nechápu, v čem je smysl – je to více vratké a je větší šance, že při nepozornosti se proletím přez řidítka.
Díky moc.
Jestli Ti to pomuze tak mam osy zadnich valcu cca 27 cm od sebe na valcich Tacx. Pokud mas jiny prumer valcu, tak to bude samozrejme trochu jinak. Spis bych videl problem v tom, ze proste neumis spravne slapat a na valcich se to krasne projevi. Ja kdyz jsem poprve sedl na valce, tak jsem taky myslel, ze neni mozne se na tom udrzet a po par hodinach jsem uz jezdil i bez drzeni.
Diky Ti :-)
Nemam problem s jizdou extra, spis jsem potreboval vedet, jak to nastavit ;-)
Na mych valcich se vzdalenost zadnich nenastavuje – bude to asi tak nejak podobne jak rika Melvin, proste aby mezi ne to kolo trochu zapadlo a nevyskocilo pri prvnim zabrani… Mimochodem tim ze trochu zapadne tam vlastne jedes porad v poloze do mirneho kopce (nemas kolo vodorovne, coz se projevuje zmenou pocitu na sedle, davat si sedlo z kopce blbost, ale je dobre podlozit zadno nohy valcu o cca 3 cm nebo i vice, zakomponuj to do protihlukovych opatreni)
Co se tyce predniho valce, v navodu na Tacx se pise, ze by mel byt mirne PRED osou predniho kola – muzes si vygooglit navod jak na Tve valce, tak na tyhle.. pozdeji jej muzes mit klidne pod osou nebo i mirne za (ale to nedoporucuju), ze zacatku pokud mas pocit ze vyjedes urcite pred, plus trochu to taky zklidnuje predni kolo..
jednou se mi povedl posledni bod, nedaval jsem pozor, predni kolo seskocilo do strany, jak bylo rozjete tak zabralo o podlahu, zadni slo za nim, nejak se mi podarilo to vyrovnat a odjel jsem smerem dopredu k televizi, ne moc rychle, kdys jsem chytil rovnovahu, tak jsem to vzal pres chodbu, kuchyn a jidelnu koleckem zpatky k valcum, ale naskocit na ne a zacit slapat a udrzet se uz jsem nedal a od te doby jsem to netrenoval :)
Zacni jezdit ve futrech od dveri jak se vsude doporucuje a zvyknes si, netrva to dlouho..
Nevim proc, ale futra na me mela opacny efekt, 30 min jsem se v nich trapil a nedaval to, nebyl jsem schopny se stabilizovat a dostal depku. Za 3h jsem se nastval a sel to zkusit znova, dal jsem to do prostoru ke zdi … po 5 min uz jsem v klidu ujizdel, po 30 min uz slapu jednou nohou a umim se rozjet bez potreby, abych se drzel zdi – ale rozjizdim se v sede ze sedla.
Co se hluku tyce, prijde mi to lepsi, nez trenazer, ten delal vetsi kraval.
Ad sklon … jo tak proto jsem mel ten divny pocit … podlozim to, dekuji za tip.
Ja jezdim u zdi a na druhe strane mam barovou zidli, ani ne tak kvuli padum jako ze si tam dam ovladac od TV, telefon, atd.. jednou za cas se zamyslim a zajedu si na konec valce nebo neco a lehce se chytnu zdi nebo te zidle, je to jen pro pocit..
Rozjizdeni v sedle a s drzenim zadna ostuda neni – ve stoje jezdim jen abych odpocinul prdel, cca 2×3 min za tu hodku, ze bych vylozene silove jel ze sedla moc nejde, mam dost podhusteno a ve stoje se to hrozne houpe jak prenasis vahu dopredu… ale valce beru spis jako kadencni a slapaci trening a i venku moc ze sedla nejezdim.. spis si dam slusnej tezkej prevod a jedu na nej treba 4–10 minut, to je treba na 50/11 docela smrt v mem setupu.
Ten pocit dela jiste hodne :-), to je mi jasne. Na jizdu ze sedla zatim moc myslenky nemam – chce to najet si takovou tu rutinu, kdy uz nato nemyslis a jen tocis nohama, prozatim jsem ve fazi, kdy se nato pekelne soustredim a telo neni uvolnene tak, jak by melo byt.
Delaji se valce, kde ram je jeste pojizdny/plovouci a muzes tak jezdit krasne ze sedla. Je to asi nejpodobnejsi jizde venku co lze poridit. Kdyz vysetrim trochu casu, tak si to dobastlim ke svym valcum.
Tihle tam teda pridali dost hluku navic (lozisko na kolejnici kov na kov?)
Kdysi jsem videl nejake video poloprofika co na necem podobnem trenoval a ten to mel uplne tiche, i kdyz je pravda bylo to venku, kde se to tak moc neodrazi (no ve velke hale by taky nemuselo).. uz to nemuzu najit
Chtelo by to par silentbloku, mel jsem pocit ze tamten tam neco takoveho mel, pohybovalo se to plynuleji..
Díky za info, vím o nich, ale sháněl jsem co nejlevnější, abych si ověřil, jestli to budu používat a vydržím u toho ;) …
Mala som e-motion od Elite. Fakt paráda! Môžeš vyskočiť do pedálov a špurtovať a vôbec nemáš pocit, že ideš vybehnúť z valcov. Ten posuvný mechanizmus je u Elite e-motion úplne tichý.
Můžu se zeptat, proč jsi je dala pryč?
Lebo som chcela kúpiť také, kde sa dá záťaž meniť aj počas jazdy (0–1–2). Na e-motion musíš zosadnúť a prepnúť ovládanie záťaže priamo na ráme valcov. Inak sú funkčne dokonalé. A keď budem mať zbytočných 1000Eur tak si kúpim Real e-motion. Najlepšie valce aké som kedy jazdila.
Ok, díky. :)
funkčně dokonalé by byly, kdyby byly samotné válce z hliníku…
Aký by bol v tom funkčný rozdiel? Pýtam sa vážne a bez sarkazmu.
Výrobní tolerance – budou přesnější a nebudou tudíž tak házet (když roztočím ty plastové Elite – je to děs … ) – se domnívám, že toto je ten důvod.
Tak na mojich arion digital a ani e-motion som žiadne hádzanie nepozorovala. Takže pochybujem, že je to až taký děs. Možno nejaké lacné modely vyrábané s inou toleraniou.
Inak moje tréningové rýchlosti sa nepohybujú veľmi nad 30km/h. Priemer skôr do 25km/h. Takže o niečo pomalšie ako v reále. Na valcoch nemám ambície prekračovať rýchlostné rekordy ale kvalitne potrénovať. Preto mám brzdené valce a nemusím dosahovať závratné rýchlosti, aby som sa dostala k výkonu cez 300W. Pri rýchlostiach nad 40km/h už hučia všetky trenažéry a valce. Hlavne plášte a prípadne aerodynamický odpor (ešte viac pri použití kariet vo výplete), reťaz.
Já mám elite Airon MAG a válce teda hází … předpokládám, že hliníkové se ani nepohnou. Když válce roztočím hodně rukou, vidím, jak to „poskakuje“ … A tohle je kámen úrazu, bude to dělat vibrace do podlahy a sousedy pěkně naštvu …
Já jezdím cca kolem 30–35km/h tréninky bez zátěže, když tam dám zátěž, neutočím kadenci, abych nepřesáhl tepy :-) …
Tak to musi byt hodne ochozene, ja mam taky plastove, Tacx Antares, a drzej bez problemu… asi to nekdo nechal povolene a vyrachtalo se to..
Tak zaprvé plast stárne, křehne a následně praská. Snáze se mechanicky poškodí a pod těžším jezdcem válec prostě prdne (vlastní zkušenost). U hliníku tohle nehrozí. A zadruhé opět vlastní zkušenost a podle reakcí nejen moje, plastové válce hážou a vibrují. U hliníku staženého na soustruhu tohle opět nehrozí…
Mám nejlevnější plastový elite a po roce používání naprosto v pohodě.
Mám Ariony s brzdou a všechny válce jsem musel vzít na soustruh, protože mi vibrovaly tak, že jsem neudržel řidítka…no trošku přeháním, ale ty vibrace byly hodně nepříjemný…
plast či hliník?
Plast, plast…nevim jestli Elite dělaj taky hliník…
Dělají … vkládal jsem do nich naděje
Jenže jak už to tak bývá … e-motion jsou pouze plastové :-/ …
Jestli to dobře chápu tak máš ty s tím magnetem a chtěl by si E-motion ale nechce se ti do toho že jsou taky z plastu?
Tak nějak, aktuálně ty co mám mají magnetickou brzdu, ale je to ta plastová varianta. Nejsou vyloženě špatné, ale nějakou odchylku to má.
Pokud jsou alu válce lepší, pak nechápu smysl, proč jsou u vyšších řad válce opět z plastu.
Z výše uvedeného mám pak morální problém kupovat si vědomě něco, o čem vím, že je lépe řešeno u levnější varianty …
Nevim jak jdou ty tvoje rozebrat, ale kdyby se ti to povedlo a vemeš to k šikovnýmu soustružníkovi, tak stačí stáhnout postupně malou slupku a věřim že budeš daleko spokojenější…nech to upnout přímo do ložisek. Možná ty E-motion jsou kvalitnější, nevím, aspoň tak vypadaj, ale ty moje házely celkem dost…tož držim palce
Mám hliníkové a jsou bržděné magnety. Ty jsem si tam přidělával sám.
Že otravuju, nebylo by nějaké foto pro inspiraci? Klidně na email…
Klidně sem, taky by me to zajimalo, dekuji.
Prakticky jen staci na nejakou listu co nejblize k valci dat nekolik silnych permanentnich magnetu. Brzdi virive proudy. Je to opak nez je treba u klasickych kotouckovych elektromeru.
Ad brzdeni : Byl jsem sam prekvapenej, jakej je rozdil, kdyz mam nafoukano 70 PSI a 110 PSI. U Tebe je vykonnost jinde, ale u spousty dalsich bych mozna zacal timto.
Pokud můžu ještě prudit – stále mi uníká význam toho „klidně si časem nastav osu válce blíž k sobě“ – tedy že osa válce bude za osou předního kola. K čemu tohle je … proč se s tím šteluje?
Dle návodu to mám správně, ale uniká mi smysl … :-(
No podle navodu od Taxce by to melo byt valec PRED kolem… ale zalezi na kole, tlaku, platsich, stylu jizdy..
Osobne jezdim na podhustenych a co nejhorsich gumach = co nejvetsi odpor… dokud jedu v sede tak ten predek moc nehraje roli, pote co se trochu clovek zauci.., ale treba kdyz chci chvili ulevit prdeli a postavim se (a to delam ciste pro prdel, nejake treningove prinosy postaveni se = na valcich = jsem neshledal)tak tam uz vyskoceni dopredu hrozi, ale zase je to hlavne kvuli nizkemu tkalu v kolecch, ktery pro pohupovani dopredu/dozadu behem jizdy ve stoje uz obcas jde pres hranu…
Proste cim vic sebou meles, stavis se, akcelereujes? proste delas kokotiny ktere nemas moc pod kontrolou tim vic to ma v urcitymn okamziku (typicky kyz zzaberes ve stoje nebo zaberes najednou na tezky prevod/zatizis predek na relativne mekkych gumach) tendenci aby predni kolo odpadlo z predniho valce dopredu a vydalo se smerem k televizi, ale zalezi hodne jak moc te drzi ty zadni valce (jejich roztec) a i jak moc s tim mavas.. obecne cim kratsi rozvor na valcich, tim bude tendence vyjet dopredu i postrani neposednost vetsi… ale pote co si zvyknes je 3 cm tam nebo zpet IMHO irelevantni… ted si dej osu valce 2–3 cm pred naboj predniho kola..
Dekuji za konzultaci :-) ted tam mam 2mm nebo kolik a uz jsem se byl „podivat“ dopredu z valcu :). Zvetsim to na ty 2cm.
Dekuji vsem za trpelivost a prinosne rady.
A do dratu si dej zoliky (pokud teda mas klasicke krizene zaplety, ktere se stejne vyplati poridit jen na valce, se staryma slupkama a butylkama, prece si nebudes ojizdeh hodobozovy kola, plaste a latexky, na cemz vsem by se to tocilo moc lehce)
Mam valce s odporem, zatim jezdim skoro nejlehci prevod, kola 6 baru, latex duse … a teda bohate to staci na ZDV … takze karty zatim neresim a asi ani nebudu – mam jeste tezsi prevody k dispozici a 2 stupne odporu u valcu.
Ja nevim jestli ma cenu jezdit na valcich ZDV, moral je vec kazdeho, filmy pomuzou, ale vydrzet to vic nez hodinu je o prdel (boli mnohem vic nez normalne venku).. dobre je to podlozeni zadku, samozrejme cista vlozka, mazani atd., ale stejne tri hodky v ZDV jsou o prdel i o hlavu.. ja dal nejvic tusim hodku dvacet a vic to podle me ani nema cenu
Ja osobne jezdim rozehrati a pak intervaly, treba stupnujici se – po 50 min az hodine mam dost… nerikam, ze je to idealni zimni trening, to nedokazu posoudit, ale je to pro me zpusob jak si zamakat, udrzet speky na uzde, unavit se atd.. co jsem koukal na netu na treningove postupy na valcich a trenazerech tak to takhle doporucuji (vcetne draharu a vykonostnich cyklistu, ale jestli je to ucinne v ramci nejakeho extra vykonostniho cyklo treningoveho programu nedovedu posoudit, par lidi tady mi reklo ze je to nahovno, zkousel jsem dat tam vic ZDV, ne tri hodky, ale vetsi cast te hodky, a to slo, ale podle me to nemelo vetsi vyznam a bez tech intervalu si nezamakam a ani me to nebavi)
Co Vy jezdite doma?
Ze zacatku jsem jezdil na valcich vic. Parkrat jsem vydrzel i pres 3 hodky, ale to uz jsem musel koukat na fakt neco zazivneho, abych moc nemyslel na to, ze slapu. Prdel me taky bolela. Pomohlo co par minut vstat a jet ve stoje. Letos chci co nejvic najezdit venku a valce si necham na to, kdyz bude venku fakt hnusne. Nebo kdyz nebude moc casu, tak aspon na protoceni noh. Prece jenom, kdyz je venku zima, da se treba behat, jezdit na bezkach, chodit na tury, obcas zvolit nejaky kolektivni sport. At to neni furt to same.
Válce jsem měl půjčené, vrátil jsem je, stejně jsem raději jel na tu hodinku ven, než se motat tu hodinu na válcích (na víc jsem fakt už neměl morál). Ale o válcích zase uvažuji, po přesunu na „sever“ (Havířov) jsem zjistil, že o tom, jestli vyjedu na kolo nebo ne, nerozhoduje počasí (to mi řeší oblečení), ale smogová situace. Při „chrumkavém“ vzduchu se venku fakt jezdit nedá… :-/
Muj vyvoj byl uplne stejny. Lonskou zimu jsem byl na valcich nakonec jen dvakrat.
Loni podzim přešel plynule v jaro, žádná zima se nekonala… ;-)
Jsem zvykly z trenazeru jezdit v prumeru 90–120. Nevyzivam se v tom extra, ale doktor mi to doporucil. Kdyz se „kousnu“ jezdim 180–240, ale ten zadek je opravdu citit … holt na silnici si poposedas atd.
U valcu jezdim zatim malo, jen abych si zvyknul 10–30 min a konec. Chci ziskat trosku rutinu a az pak navysovat cas … abych se hned pri prvni hodce nerozstipal, z trenazeru jsem byl zvyklej, ze to neujizdelo a bojim se, ze to mam zafixovane.
Jinak to beru jako „sport“ … pohyb, kdy nic nemusim myt, nenastydnu a to vecne ZDV je ta nejlepsi vec na kompenzaci diabetu, takze moje motivy jsou hlavne zdravotni, nez vykonnostni.
Cim je zadni par valcu blize u sebe, tim mensi je odpor valcu pro jizdu – pojedes rychleji. Zarovne ale budes mit mensi predozadni stabilitu a vic hrozi, ze z valcu vyjdes. To samozrejme neni zadna katastrofa, jak tu obcas nekdo baji.
Hehe, dekuji Ti za info, parada.
Panove, jeste jednou vam dekuji, uz chapu „princip“ takze to vyladim ke sve spokojenosti ;-). Ted uz jen zapnout filmy a po zime cekat zlepseni, jak to lepe pojede diky spravnejsi technice :-D.
Jojo, miluju takový ty UL, že když ve 40km/h sjedeš z válců, napálíš to ve čtyřicítce do stěny před sebou :-)
Jinak s rychlostí mám stejnou zkušenost, čím blíž u sebe jsou zadní válce a čím vyšší tlak v gumě, tím vyšší rychlost.
To roztocene kolo na silnicce ma porad docela malou hybnost, neni se ceho bat.
Nicmene hubu si nabit muzes a smouhu to taky na podlaze udela :d
Já měla takhle válce u cirkulárky – to člověka naučí :-)
Nezapomen dodat, ze jsem ji zapinal, jen kdyz uz jsi chtela slezt.
:D
A já myslel, že dokud Jitka šlapala, tak jsi řezal dřevo (přímý náhon) ;-)
Má niekto problém jazdiť 2h na valcoch? A čo tak dať trasu TdF , t.j. 2800km za 5 dní ;)
Toje muj najezd po pulce sezony na biku :D
Zas ale trenazer je hodne jiny nez valce. Tam bych to i pochopil. Myslim, ze mnozi tyhle najezdy na trenazeru maji i kdyz ne za 5 dnu, ale treba za 5 tydnu.
Myslíš takých čo majú priemerku na trenažéri 45km/h :)
Nemáte někdo válce na prodej nebo půjčení na nějaký ten týden? Chci vyzkoušet než je poběžím kupovat. Nejlépe Praha. Díky.
A co si válce vyrobit?
s prominutím *********…
Nezeres maso?
Třeba jenom nemá vyšlehanou řepu, no.
klidek Pepo
Chceš jedenácti korunu?
trochu pridej, nebud skrt, ty na to mas
tak byla to recese … taky jsem si nejdřív myslel, že to mysleli vážně ;) … mno … :)
Ahoj. Přemýšlím o pořízení válců. Když to jde, jdu v zimě ven pokud nemrzne. Letos jsem přes zimu odchodil 90h spinningu, ale šíleně se tam dřu, zbytečně, myslim… Že na válcích trénuju techniku vím, ale jsou vhodné k tréninku základní vytrvalosti? A vyplatí se připlatit za bržděné? Díky za rady:)
Vytrvalost se na tom urcite nejizdet dat, ale je to desna nuda. Ja osobne bych vzal brzdene, protoze abys jel vytrvalost, tak uz musis celkem slapat a to dela trochu kraval. Navic na brzdenych muzes davat i nejake silove intervaly.
Asi jo, ale chce to hodně silný morál. Já si raději v zimě zaběhám. Jinak odpor se dá regulovat nastavením vzdálenosti válců od sebe a tlakem v pláštích. Pokud máš válce kovové (např. hliníkové), tak ty jdou dobře brzdit lištou s magnety (návody najdeš např. na youtube). Takže pokud vůbec, tak obyčejné a já bych se na kupované bržděné vykašlal. I tak pravděpodobnost, že budou ležet v koutě, je velká…
Díky za radu. Morál si myslím, že mám, ale když to tu pročítám, začínám mít obavy, abych je využil :D
imho se na tom zdv jezdit neda, hodina ti nic neda, dve hodiny a vice uz na tom zvladnou jen extremne odolni blazni (mozna mezi ne patris), kdyz indoor, tak radeji nejake intervaly, neni to takova nuda, a kdyz se da ven, tak ciste zdv venku nebo ten beh
ale teda intervaly na valcich (nebrzdenych) jsou celkem rachot, takze bych mozna zauvazoval o trenazeru, pokud na tom budes jezdit jen zdv, tak jsou valce v pohode
Ještě jedna vada, oproti trenažeru – na válcích nad 2 hodiny ztrácím koncentraci, což je pak o ústa :).
Takže válce ZDV s pilováním kruhového šlapání do 2h, nad 2h trenažer. V zimě to obvykle dělám tak, že 2–3 tréninky na trenažeru a 1–2 tréninky na válcích.
Letos trochu více jezdím venku, tak uvidíme, zda bude morál tohle dodržet. Preventivně už je vybaven zimák dlouhými blatníky, takže mi nic nebrání jezdit venku, když nebude břečka :).
Chci válce k tomu „jen si to odsedět“ a kombinovat to s jízdou venku, co počasí dovolí. Tak to vypadá, že by účel měly splnit, když budu psychicky odolný jedinec :D
Jedna věc je psychika – to se dá poladit filmem :-). Bez filmu na tom vydržím sotva 30 minut, s filmem nemám problém 2–3 hodiny. Problém ale u mě konkrétně nástáva ten, že na válcích jsem dřív unavenej, jak je to labilní plocha. Tím pádem mám obvykle po 2 hodinách dost (jezdím na tom i intervaly) a že bych si chtěl rozbít hubu …
Každopádně to je jen poznámka – rozhodně tě od válců odradit nechci.
Ježděním na nich jsem získal větší stabilitu a větší důvěru v krizových situacích ;-) …
Ještě jsem se nerozhoupal, možná budu prodávat bržděný Elite – chtěl bych nové, skladnější. Mám takovou mezírku mezi nábytkem a je to strašnej tetris. Starší model má na jedné straně vyboulení – a to je kámen úrazu. Novější typy ho nemají :). Tak sleduj bazar, třeba tam přistanou ;) …
Díky :) A tak se rozhoupej a udělej mi neodmítnutelnou nabídku ;)
na válcích jezdím bez filmů vždy aspoň 1.5 hod, čili se to dá docela v pohodě.
(poslouchám hudbu a přemýšlím o různých nesmyslech, vesměs pracovních.)
venku moc nejezdím, protože s přibývajícím věkem se ozývají různé klouby, v poslední době třeba ramenní, tak to nechci moc pokoušet. a protože nebydlím v paneláku, můžu jezdit klidně večer a nikoho tím neruším.
válce jsou mimochodem poměrně hlučným vybavením domácnosti, čím menší průměr válců, tím větší hluk, což je asi jasné.
Existují takové válce, které by se daly použít pro rozvor kol větší než 1124 mm? (Konkrétně 1138.7, dle specky Canyonu). Nerad bych totíž z těch válců vyjel a napral to do zdi.
Do zdi nenaperes. Je to fyzikalne nemozne, to bys musel mit misto zadniho kola zavazi jako setrvacnik ;) maximalne udelas smouhu na podlaze, spadnes do strany nebo propalis koberec.
No ale i tyto zmiňované radosti bych si rád ušetřil …
Toho se neboj, desetitisíce lidí v cr to jezdilo a nikdo si hubu nerozbil.
Ale mít osu předního kola 1,5 cm před osou předního válce? Tak by se asi jezdit nemělo …
řeším to samé, jen mám 1144 tž posun o 2 cm
cau nechci zakladat nove tema nedate mi nekdo typ na plenu na valce na 29ku xc kolu?? aby tak nehucely a neco vydrzely popripade se dali vytahnut i ven na nejake to pojezdeni po silnici diky za tipy
plenu? to je jako co?
Pneu
Jedině tohle:
https://www.bikeone.cz/…ick-29x2-2c2
Jezdím to na válcích taky a spokojenost. Ale sluší se dodat, že nic jiného na výběr prostě není (alespoň u nás).
já mám pneu přímo k válcům od Tacx
No jo ale k tomu potřebuješ jinou duši a tak. Já chtěl stejné rozměry, jako mám normální pláště, tj. 29 × 2,2
A co treba tohle http://www.koloshop.cz/…t,-seda.html
Nevím. Ale myslím, že na válce to chce vyloženě slicky, jinak to bude odporně vibrovat a sousedi tě vynesou v zubech.
A slicky jsem našel jen ty jediné.
Proč nepoužít pláště k tomu určené? Dělají je různé značky, prostě 29 plášť na trenažér.
uvažuji o válcích mj. proto, že na ně hodím kolo ve stavu jaké ho mám ve sklepě a jedu
chápu však správně, že na normálních mtb pláštích se na tom jezdit prostě nedá?
mám Schwalbe Racing Ralph Performance, 29 × 2.25"
Dá, ale bude to hodně bzučet a nevim jak je to se sjížděním pláště – podle mě je ho na válce škoda. Na 29 bika dáš klidně silniční pláště. Další věc co bych řešil, jestli ti budou stačit převody, pokud chceš nebržděný válce. Na silnici jezdim s 50 převodníkem na pastorek 15 až 11. Ovlivnit se to dá tlakem v pneu. Nemám to z bikem prozkoušené, takže víc neporadim.
no to ale znamená mít druhou sadu pneu což jde proti logice „hodit kolo na válce bez nutnosti úpravy a vyrazit“ – to radšo jednou za čas vyměním pláště
mám 1×12 (36z/10–50z) a kupovat chci brzděný Elite Arion Digital Smart B+ ať je mohu propojit s TP a Rouvy
Přehodit záplety asi to nejjednodušší co člověk může udělat, pro mě tedy rozhodně jednodušší, než vyčistit pneu tak, abych na nich mohl jezdit v obýváku :-)
Ne uplne – kdyz mas cannondale lefty vidlici znamena to sundavat trmen brzdy a to se. I tedy opravdu nechce
Vzdyt je tam adapter. Staci o par otacek povolit 2 srouby navic. Jestli ale stihas rychleji prezout, proc ne. :)
Ono je to stejne jedno.
Valce maji rozvor 44” a kolo ma 45” tz smolik
ber to jako výzvu – naučít se držet balanc :)
:-)
tohle riskovat nebudu :)
Reseni to ma, valce na zakazku, jine kolo ;)
Já tvojí logiku chápu a taky by mě to sralo měnit.
Na svěťáku se s hrubejma pláštěma roztáčej. Jezdit na tom jde, ale nevýhody pochopíš až to zkusíš.
Jezdim na starších carbon.ráfcích s tlakem na max.je to tvrdý ,jízda ve stoje solidní.
Kluci jezdíte v tretrách/nášlapy nebo klasika pedály a tenisky?
Tak jestli to někdo myslí s ježděním na válcích vážně, měnit tretry za tenisky asi nebude…
tretry …
Bojim ,bojim že se nevypnu:)).Dnes prvně a spocený strachy.
Z
je to jako venku ;-) … vypínej se dřív než se zastaví válce ;) … chce to jen praxi, časem se pravděpodobně naučíš jezdit bez držení atp ;-) …
Ze začátku jezdi mezi futrama dveří, nebo mezi stěnou a nějakou vysokou židlí nebo tak, kdybys padal štrejchneš si ramenem nebo se chytíš.
Nebo v chodbě.
No pokud máš někde osmdesátku chodbu, tak ideál, ale co klaustrofobie?
Jezdim u zdi, když je problém, opřu se loktem.
Tretry…je to jen o hodinách praxe…časem začneš šlapat jednou nohou…pak bez držení…pak jízda ze sedla …atd…atd :))…taky mi to kdysi prišlo nemožný ;)
Nášlapy. Silniční. A pořádně utáhnute. :-)
Dám to na max. co to půjde :))
Jinak já to nemám! ;-) Se zeptej toho šťastlivce (je i tady na B-F), co si po mě nafasoval SPDéčka. Si nejprve skoro zlomil kotník o rantl chodníku, pak ještě několikrát hodil tlamu, bo se nezvládl vycvaknout, a pak mě zjebal na tři doby, že jsem kikot, proč to kua musím mít tak utáhnuté! :-)
Valce jsem měl, nášlapný pedály jsem nechal na klikách a šlapal v polobotkách než jsem si byl jistej stabilitou, válce maj smysl pro toho kdo na kole závodí a ví co mí na nich jezdit, jinač to jsou vyhozený peníze, na to musí přijít časem každej sám.
Nezávodím, ale jezdím na nich kvůli udržení fyzičky a přijde mi to přínosnější než drtit trenažer (vzhledem k stabilitě). Jeden rok jsem prznil trenažer – na stabilitu to bylo šílený (jak šla dolů). Samozřejmě výkonnost se na válcích trénuje trochu hůř, ale já to tolik nehrotím. Vytáhnu to na 60–90 minut a víc se s tím netrápím. Když není chuť, tak jen třeba 30 minut … Taky se mi na tom líbí, že to jen položím na zem a můžu jet :)…
když venku chcalo a já měl absták to se mi taky líbilo že rozhodím válce a jde se na věc, já se na nich nikdy necítil dobře tak šly do světa.
To se to jezdí, když se člověk cítí dobře. Ale na silu to je kumšt a morální kvality. Dneska fouká jak prase tak na to odpoledne vlítnu.
No, ten vítr mě docela děsí, odpo musím na kole pro něco zajet… Ale co mě sere víc, je ta tma pomalu už ve čtyři…
na tmu mám: https://www.ebay.com/…123349996252?…
jen videt jak ve dne, jen ty auta jsou nejake nervni. A fakt fouka, jed autem, nebo te to shodi.
Díky, ale na svícení mám už Fénixe. ;-)
Autem bohužel jet nemůžu, důvody veřejně psát nebudu..
V pohodě, dneska jsem jel autem a hnusně to házelo, na kole to bude nic moc, aby Tě to nehodilo někam pod auto.
No právě… Jenže já pro to musím jet dnes. Teda teoreticky by to šlo i zítra, ale nevím, jestli se nebudu muset rozpůlit.
Ale vůbec se mi nechce…
No, bylo to docela veselé :-). Původně jsem uvažoval, že si to protáhnu, ale velice rychle mě to přešlo :-D. Po větru jsem skoro musel brzdit, boční mi vytrhaval rodla z ruk, nakloněny jak na ploché dráze, a proti větru jsem šlapal a skoro stál. Ale jinak bylo hezky..
Jo, dneska to byl masakr, jednou mi málem vítr vytrhl z rukou řidítka…
Dík za povzbuzení:)
Tak jak, žiješ?
Omlouvám se, že to píšu sem, ale neměl by náhodou někdo v okolí Třebíče, Moravských Budějovic válce na půjčení? Třeba jen na pár dní, bojím si je koupit, abych to morálně zvládal. Raději bych to pár dni zkusil a pak objednal vybrané Elite Arion Mag.
Diky moc
tak si objednej přímo ty co chceš a když ti nesednou, tak je po cca deseti dnech vrátíš. za to se na tebe nemůže nikdo zlobit. jestli si je necháš nebo ne budeš vědět po dvou jízdách:)
Vrátit? Jetý?
Podle zákona na to máš jako spotřebitel nárok. Vyzkoušet a vrátit NEPOŠKOZENÉ do 14 dnů ode dne převzetí věci.
Tady je to celé rozepsané přímo na stránkách ČOI.
no ale taky se mu může stát, že vyzkouší a když bude mít „štěstí“, tak to třeba při sjetí vezme někde pedálem a už je nevrátí :-)
Ale vrátí. I přesto má nárok na odstoupení od kupní smlouvy, jen vlivem „použití“ si prodejce může odečíst poměrnou část ceny za používání zboží.
ok
Je to právě ochrana prodejce proti vyčuránkům, kteří by si takhle pořád dokola kupovali a vraceli, používali, užívali, zneužívali…
Ala čeští studenti v USA…
Ale tak rozumě, pokud udělá šlic na válci, tak to nevrátim. A to se mu určo nestane. Zacne se židli vedle sebe a musí bejt opatrnej. Jinak nevidim důvod proč nevrátit prodejci vyzkoušené valce.
Jinak vrátit se dá dnes opravdu vše-bez obalu, rozjebaný atd. V tomhle jsou prodejci poněkud v nevýhodě:(
Taky by měl existovat hlavní prodejce pro značku TAXC nebo jinou a poskutnout to na těch třeba 7 dní po domluvě sioce za prachy ale na zkoušku s možným vrácením bez dotazů z jejich strany, jenže to by znamenaklo to zaplatit u nich za jejich cenu, ne vyzkoušet a počítat s možností vrácení, ale s nejnižší možnou cenou na CZ trhu, ta bude u online shopu úplně z konce řetězce co chce zaujnout tou cenou a za takovou sice má prodeje, ale nemůže si za ni dovolit takový luxus (ofiko to snad jde, bejsem si úplně jistěj, třeba peníze ve finále budou malinko méně protože doprava tam a zpět atd. i kdyby prodejce vrátil plný zaplacený obnost (ale asi jen za produkt, ne další náklady), navíc pokud s tím kupující předem „skoro počítá“, není to pro prodejce s nejnižší cenou a nejomezenějším bonus programem to nejlepší ani moc „slušný,“ ale samo o tom nemusí prodejce vědět, jenže on to stejně nepošle hned, protože „skladem“ není fakt u něj ve skladu toho eshopu, ale u výrobce nebo hlavního dodavatele pro ČR, plus doprava a ostatní náklady mohou být nakonec jinak a dražší… nikoho tady neobviňuju, jen by mi to tak u nejnižší ceny na trhu tak jako prodejci zrovna v tomto oboru tak připadalo, spíš snad existuje pár kombi prodejců třeba čtyž nejlepších značek s poradou od jejich lidí a něčím, co už má člověk vyzkoušeno alespoň na chvíli nejméně u nich (na porovnání kterou značku a model bude nejlepší za jakou ceny a s jakým pocitem by to mělo stačit bez hádek typu vracím a vy se neptejte proč). Zrovna Praha a kolem by měla mít velkého online prodejce co má širokou nabáídku a je schopen zajistit vyzkoušení, i když třeba asi spíše v jejich centru, ne doma u kupujícího, to by stála moc doprava na více modelúžnaček tam jednotlivě.
Já nevím, po delším radění s praktiky kolegy jako já jsem zvolil TACX yž nevím číslo, ten „umělohmotný“ model, ale uvnitř jsou třeba válce a jiné díly kov a plast je jenom povrch, plus třeba brzda magnetem není nutná, brzdit může kolo díky spec zápletům se starými a špatnými plášti jen na válce, nízkým tlakem a třeba kartami (jako žolíky nebo to je jedno) ve výpletech tak, aby jejich přednní rohy ve směru pohybu na válcích brzdily aerodynamicky, oni brzděj fakt silně a při větším množství a aplikaci na obou stranách vepředu, nebo i navíc jedné vzadu a u kazety dále, dělají automatický chladivý fén bez fin nákladů na pohon :)
A cena byla tenkrát jedna z nejnižších u této značky a modelu na CZ trhu i jinde, myslém průměr, já bral někdě kde jsem kupoval i něco jiného a byl jsem za ty prachy přesvědčen, že „vracet“ to pár dní bez nákladů a bez vysvětlení nebudu, kdybych to nakonec nechtěl nebo nepoužíval, asi bych prodal za něco rozumnýho (nižší cenu) kolegovi na bazaru. Mám dodnes, i když některé roky (tohle muselo být pškných pár let zpět, když jsem začínal po letech opět s první silničkou), z bazaru,za tuším 12,5 k Kč ta silnice, GT co nový byl u nás tenkrát cca za 20–25 k nový, Top ALU rám karbon vudlice a zadní stavba, plná 105 5500 myslím, tenkrát aktuální top 105 sada a slušná, dnes už ne samo2*9 sada, jen snad kliky levnější a brzdové čelisti Tektro, ale slušné, chtělo to jen nové špalky ne Shimano z té 55500 co tam byly. Válce nové se zárukami a DPH a tak byly tuším za něco jako 4, max 5 k Kč skoro všude průměrně myslím, tenhle nejlevnější model teda.. já doporučuju dodnes, myslím, že furt existuje, i když možná pod jiným jménem modelu, ale poříd dost podobný a TACX jako tenkrát. Důležitější je podle mé zkušenosti stabilita a bezpečí pro kolo, vychytávky jako brzdu na válcích atd jze jak říkám nahlradit zadara na kole (zápletech) a nejsou nezbytné, tedy ne pro běžného amatéra, za nikoho jiného nebudu mluvit.
Asi to zkusím a maximálně prodám na bazaru. Na nějaké vrácení jeté věci nemám koule. Ale díky za reakce
Teď už bych to dělal jinak, dvacet až třicet min na rozjetí ať nohy a tělo chytnou správnej rytmus, a pak postupně přidávat těžší převod, to znamená snažit se držet plynulou otáčku i na těžších převodech a držet kadenci aby z toho nebyl spurt a pak zase zvolnit a zkoušet to furt dokola, pár dní je málo, dej tomu víc času a trpělivosti.
Odborníci a profi (hlavně dráhaři co jsou na válcích víc než na trenále) doporučujou jako pravidelnej cyklus od nejlehčího převodu (teda vepředu asi na max velkym taliri jako pri zbytku valcu, ale zalezi) pořád dál po minutě nebo dvou na každým a na plnej výkon, napřed to procvičí kadenci a s ní spojené výkony a sílu, a postupně dodá a zajistí rozvoj svalů na nohách a výkonů pro ježdění, samo že to vše až po rozjetí někde na lehkým ale ne maz lehkým převodu a i zkoušce velké kedence předem.. to dělat vícekrát za jednu session na válcích, já to dělal max asi šestkrát za 30–30 min celkem? Kařdopádně jako rychlé cvičení, mezitím odpočinek na středním několik minut, někdy střídat s jinými cvičeními jako právě tou max kadencí a podobně, dlouhodobě mi to fungovalo, odpor válců nemám regulovatelný, takže jej zvyšuju záplety a kartami v nic (aero a tření odpor od starých nebo schválně špatně valivých plášťů).
Zas tomu tak nerozumím ale něco mi říká když chceš na 25 km zajet pruměr 35 a víc tak to bez kruhovýho šlapání nedáš
Myslel jsem dělat to spíš než dlouhodobě během jednoho tréninku (to čím dál tím těžší převod, ale jiné tempo, prostě max záhul) spíše vícekrát za sebou a jako jednu z „věcí“. Dýl než píšu to při takovým záhulu málokdo vydrží, ani ti profíci podle nich a sami navrhují ve videu to samý (relůativně krátce a vícekrát jako jedno z cvičení, co používaj během jedné trénink session na válcích), doufal jsem, že to tak vyzní…
Si asi nerozumíme … nejde mi o žádnej trénink jde o to naučit se točit těžkej převod a zároveň aby zadní kolo nelítalo do stran.
Nevím, to možná není automatické, ale problém jsem s tím nikdy neměl, tedy tak moc, aby něco hrozilo, malý pohyb je myslím OK.
ok
Kdybys chtěl na půjčení, tak klidně, ale Jihlava…
Diky už jsem je koupil a zatím se učím mezi futrama udržet. Někdy je to celkem vtipné. Ale čekal jsem to těžší
Na tom vrácení není nic špatného. Prodejce by ti podle mého strhnul méně, než kdybys to prodal na bazaru. Vše je o domluvě. Např.: „Chtěl bych vrátit válce, ale stalo se na nich při zkoušení tohle… Jak to vyřešíme? Přikládám foto.“ Nevěřím, že by prodejce nevyšel vstříc a nedohodl se, jakou poměrnou část si strhne nebo prostě řekne, ať to neřešíš a pošleš zpět. Máš na to 14 dní ze zákona, tak si je vyzkoušej a neřeš. Já jsem se taky bál a už je mám 3. rokem a rozhodně bych jiné nechtěl (krom vyšší řady Elite Real e-motion samo).
A co s tím poškozeným kusem pak má prodejce dělat dál?
Prodat jako lehce použité se zárukou?
Že to ještě nikoho nenapadlo.
Poškozené jako „lehce použité“?!? :-o
Asi jsem morálně nastavený jinak, pro někoho možná frustrát, ale tohle mi hlava nebere…
přijde mi to jako zkazka ze země Utopie…sen každého obchodníka ..ale asi zlý..
Jak jsem psal výše obchodníci jsou ve velmi nevýhodné pozici. je to soudnosti nakupujících. Kamarád co dělal v amazonu, přebíral vrácené zboží od zákazníků a větší masakr prej neviděl. Poškrábaný, na něčem dokonce krev, písek atd. Lidi vždy dostali prachy zpět a nikdo ze zákazníku asi nebyl Čech. Hlavně Němci, Uk apod. Ale na amazonu to snad ani dal neprodavaj.. nebo to prodávaj firmam jako jsou rozbaleno.cz jen v zahraničí. Alza se třeba těch „zánovních věcí“ taky nebojí nebo „lehce použité“ :))
Amazon použíté věci nabízí – u spousty položek je možnost koupit stejné zboží levněji – je tam i popis stavu. Bral jsem takhle dvě věci vždycky naprosto v pohodě.
Takhle brutálně poškozené věci, i bez účtu z daného obchodu, se běžně vracej jako údajně „nepoužité“ ,hlavně po vánocích" ve všech i osobně v nejobyčejnějších obchodech a obchoďácích v USA, a ti zákaznící za ně (hlavně ty dražší a bez účtů a poškozený nechtěj vyměnit nový, nebo ekvivalent nový, ale prachy/ceny, jenže tu novou a vpodstatě co si vymyslí, že to stálo, protože nemají účet toho obchodu a tam to ani neprodávaj/neprodávali)…
Kupodivu ty obchody na to jdou bez prtestů a diskuse a maj na to dokonce zvlášť člověka nebo lidi a místo na speciální frontu. Zákaznící co to fakt vracej po chvilce a mají účet z toho obchodu a je to nepoškozené většinou ty prachy v hotovosti nechtěj, jen vyměnit za nové nebo něco jiného, prostě slušně, tohle drzý jak opice je jen u těch co si to vycucali z prstu, třeba tu věc vytáhnou z popelnice, najdou někde cenu kdoví kde kdoví kdy, nebo ji nafouknou i bez toho a obchody na to dobrovolně jdou, asi aby neztratily zákazníky a pověst, i když tihle asi předtím ani potom zákaznící nebyli a nebudou, nejspíš… holt (Great) America byla v posledních nejméně dvacetileti letech hodně divná a nezvyk oproti jinde, teď asi bude ještě víc :)
Záleží, co definuješ pojmem poškozený. Sedřená nálepka muže být bráno jako poškození, ale na funkci to nemá vliv. Takže zde je 2. jakost zcela na místě.