Cyklokrosové/silniční kolo na dojíždění do práce

66 nepřečtených
  • xnepom

    Ahoj,

    zvažuji koupi silničního/cy­klokrosového kola na dojíždění do práce (25km po horších silnicích), cenově do 20k s tím že bych lehce preferoval cyklokrosku.

    Co myslíte na toto:

    http://www.cyklobazar.cz/…der-zanovni/

    díky

    O.

    0 0
    • jecnak  

      Na silnicnich plastich je cyklokroska co do pohodli totez co silnicka.

      0 0
    • Cavendish  

      Ten Spyder vypadá pěkně. Asi bych volil taky CX.Časem můžeš pořídit druhý set kol s krosovými plášti a jen měnit podle potřeby :)

      0 0
    • oberleutnant Weiss  

      Kdybych už nekoupil na podzim bazarového Gianta TCX, toho Spydera bych si taky dokázal představit ve své stáji…

      0 0
    • Pavel  

      Tak to doho bych klidně šel (mít na to misto, peníze a hlavně výšku). Pořiď si k tomu druhou sadu kol na silnici a pak už budeš jen přehazovat kola podle potřeby a nálady (dělám to tak)… ;-)

      0 0
    • šimlos  

      V pohodě,kup ho.

      0 0
    • vitan  

      Ahoj všem,

      čas i rozhodnutí uzrálo a budu si kupovat CX kolo na dojíždění 40km do práce.

      Prolezl jsem spoustu diskuzí, ale byl bych rád, pokud dáte nějaké vychytávky na:

      • jaké používáte blatníky, pokud není rám na ně uzpůsoben(tyočka) – SKS má nacvakávací, ale mají dostatečnou šířku?
      • pláště budu mít zřejmě RR, ale není to na 70% asfaltu už zbytečné?Návrhy na nějaké jiné pláště?
      • máte pro jistotu v duších tmel? (Ječňák momentálně řeže boky a toby asi tmel nezacelil:)

      Díky za každé info a přeji hezký víkend

      0 0
      • Datel Stepní  

        Gratuluju! 40km dojíždění do práce je dost. Jsem zvědavej jak dlouho to vydržíš. Já taky jezdím do práce. Nejkratší cestou je to asi tak 14km. Snažím se každou cestu teď prodloužit na 40, ale je to celkem už dost. Každej den v každém počasí bych to nedal, nehledě na náročnost časovou. Jsem rád, že to můžu pokrátit na těch 14km, třeba když je špatný počasí, nebo lenost.

        Jinak jezdím taky na cyklokrosce, mám 2 sady kol. Blatníky nemám.

        Držím palce!

        0 0
      • bernie  

        Budu ti držet palce. Počasí nám celkem přeje. Pracoviště mám z domu 20km. A čistě statisticky od 13. února jsem jinak než na kole do háku nešlapal. Před tím nějaké přetržky na školení v Hlavním městě, oprava kola po pádu na kruháči.

        A i když optimální měsíční rozpočet na nutný nájezd říká cca 800km, tak do pondělka budu mít 2000 komfortně :) Takže: Do sedel!

        PS vozím samolep záplaty, bombičku-pumpičku, náhradní duši a jezdím na nejlevnějších Hutchinsonech Equinox – silnička. Bez blatníků, ale na příští sezonu GIANT OCR něco dostane :)

        0 0
      • Singlespeed  

        Já jezdil několik let na kole do práce 60 km (Hranice – Valašská Polanka). Blatníky používám klasické plastové dlouhé oblouky se vzpěrami, není problém je připáskovat bzz páskama na jakýkoliv rám. Crossové Racing Ralphy jsou jak pila, na asfalt nic moc, lepší budou hladší gumy. Ochranu proti defektu zatím neřeším, na crossu jsem doposud snad nikdy nepíchl ani v terénu.

        0 0
      • vitan  

        Děkuji všem za info.

        Pláště ještě řeším jaké.

        Blatníky tam vyřeším asi nějakými Fendery atd.

        Zatím to vypadá na 3favorit(k)y :)

        Cannondale

        Felt

        Haibike

        Který by jste brali?:)

        0 0
        • vitan  

          Tak buď Kanón nebo Hajbajk…do konce týdne se snad rozhodnu. Na Haibike je parádní svezení a Cannondale otestuju snad ve čtvrtek, pak zřejmě padne definitivní rozhodnutí:)

          Nějaké Vaše info k těmto kolům – plusy nebo mínusy?

          Díky

          0 0
          • Forester  

            já teda nemám uvedené, ale toto a maximální spokojenost

            co se týče blatníků, koupil jsem tyto a žádná sláva to není. Už vím, proč tam mají maximální šíře 32 :-), 35 už tam moc dobře neprojde

            jinak s kolem maximální spokojenost, CX byla dobrá volba a Focus taky. Chtěl jsem kotouče a nemůžu si stěžovat. trochu to omezuje při koupi druhých kol, na bazaru asi silniční s kotoučema nenajdeš, ale s tím jsem počítal. zatím přehazuju pláště, ale nakonec jsem skončil zpět u CX plášťů, protože s 28mm pláštěma a 7atm je pohodlí teda úplně v pr…i :-)

            v terénu i na silnici používám Conti CX Race a vyjma omezenýho nájezdu (zadní tak 1000–1500km) nemají chybu

            0 0
            • vitan  

              no blatníky z nějakého krose a přidělat to eska páskou – možná bude stačit jen ten butt/front fender. Vyzkouším.

              Ten „nájezd“ toho Contika mě překvapil:/

              Díky za info

              0 0
              • Forester  

                ten nájezd souvisí s tím, že silnice/terén je 50/50. Přední vydrží o něco déle. Minulý rok cca 3500, ale posledních cca 1000 jsem jezdil vzadu s krosovým pláštěm 28mm, vepředu pořád Conti CX, ale už jako slick.

                teď mám na vyzkoušení nějaký Schwalbe, ale s tím se zase nemůžu na válce :-), to je lepší ten krosový, počítám, že ho nasadím tak za měsíc

                0 0
                • Forester  

                  a rvát na nový kolo blatníky s páskou je na mě trochu divočina :-) … teda já už můžu, kolu už je něco málo přes rok :-)

                  0 0
              • jecnak  

                Bohuzel najezd u uzkych CX plastu s ridsim vzorkem je realita. Mozna paradoxne Ralph dik hustsimu vzorku by vydrzel trochu dyl.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Ralpha vozím vepředu, skoro se neojíždí. Vzadu zatím nejdéle vydržel Smart Sam, to je v crossové šířce jeden z nejodolnějších plášťů.

                  0 0
          • Mig_all  

            Canona bych nechtel, tam platis jen za značku, sel bych do Haibike

            0 0
            • vitan  

              Já bych je mohl mít za cca stejnou cenu…takže opravdu jsem na vážkách:) Zatím jsem nezjistil, jestli oba mají celokarbon vidlice(pochybuju)

              Cannon plusy

              • pláště
              • úchyty na blatníky
              • kliky
              • zpracování rámu

              Haibike plusy

              • zřejmě brzdy
              • méně nápadný design
              • rozsah kazety
              • lepší kola

              …takže jsem zase tam, kde jsem:)

              0 0
              • Lance  

                kamaráde, upřímně: ten cannon vypadá daleko pěkněji, fakt krásné kolo, ne vždy bych se díval jen na to „lepší“, design jezdí :-), už se těším až se svezu …:-)

                0 0
              • Forester  

                nechci tě nějak nalomit, ale to kolo, co jsem postoval já má osazení +/- stejné, je to teda ročník 2013 a jde sehnat minimálně o 10 tis. Kč levněji, možná i o víc. A za rozdíl bych koupil druhý kola na silnici.

                případně za ty prachy už by byl karbonový rám.

                0 0
              • Lance  

                takže dojmy z cyklokrosky na ultegře – mám smíšené pocity, čekal jsem víc

                • na silnici neskutečně pohodlné a oproti horáku to jede, nejde srovnats klasickou silničkou
                • ty mechaniky co tam jsou prostě nebrzdí, aspoň subjektivní pocit, nejdesrovnat s hydrama co mám a ani se 105 na silnicce co mám, trek flekujena místě
                • do TERÉNU typu les, kameny apod to není, člověk neskutečněvyt­řepaný, při sjezdu (a to jsem žádný nejel) bych měl strachto pustit
                • ideální na polňačky , šotolinu NE MAKADAM!!! apod. „rovné“ cesty,je fakt, že je neskutčné sucho a cesty hliněné jsou jak beton, pláštětam jsou schwalbe racing ralph, vjel jsem pár krát do bláta a todrželo dobře

                takže sám nevím zda má cenu to mít nebo ne

                0 0
                • Datel Stepní  

                  je to jako se vsim. Musi byt vhodne vybrano pro konkretniho uzivatele a pouziti.

                  Co se tyka rychlosti proti silnicce, tam pomuze silnicni obuti. Pak je to porovnatelne

                  Brzdy – ano, cantilevery brzdi hur, alternativa jsou kotouce. Ja treba jsem uz na cantiky zvyklej a nevadi mi. Pravda nemam MTB s kotouci, pak by to asi bylo tezke zvykani.

                  K terenu: Cyklokroska je dobra volba na silnici a lehky teren, sutry ve vysoke rychlosti neni jeji domena. Pokud to chces jezdit, poohledni se jinde.

                  Ja jsem s cyklokrosovym kolem velmi spokojen, je to tim, ze plne vyhovuje mym pozadavkum a terenu kde jezdim.

                  Preju dobry vyber.

                  Prominte preklepy, datluju to na mobilu.

                  0 0
                  • nooski  

                    Ještě doporučím mnou tolik zmiňované mini V brzdy. Brzdí fakt dobře.

                    0 0
                • Mig_all  

                  A o kterou konkretne jde? O ten kanon?

                  0 0
                  • vitan  

                    Stevens Vapor

                    0 0
                    • Mig_all  

                      A ty kotouče na něm nebrzdí jo? :-O

                      0 0
                      • Lance  

                        tak dnes znovu projížďka, názor na brzdy trochu změním, v tom terénu to zabrzdilo celkem, ale na silnici se to s klasikou nedá srovnat, nevím proč, jinak to fakt po louce, trávě, poli jede neskutečně krásně. řazení tam šlape jak na žádném kole co jsem jel,prostě paráda

                        tímto se čistě teoreticky ptám: co se stane když na klasickou silničku dáš cx pláště? půjde to brzy do sraček? vydrží to ten rám???

                        0 0
                        • vitan  

                          nevejdou se tam – na silniční rám max šíře 25.

                          CX kolo má oproti silnici:

                          výše střed

                          trošku jinak střihlou geometrii

                          větší prostor na pláště

                          atd

                          0 0
                          • Lance  

                            aha, dík, tak to mě nenapadlo

                            0 0
                          • Lance  

                            kolik jste dali dneska s vetrosema?

                            0 0
                            • vitan  

                              130km a průměr pres 32…;)

                              0 0
                              • Biker jak Pes  

                                Byste měli přidat, v OL poslední čtvrtek v 6 lidech 130 km a 33,5km/h. :D

                                0 0
                                • vitan  

                                  tam máte jenom rovinu…:P

                                  Dobře Vy!:)

                                  PS: Bavil jsem se s Čertem a popisoval Brno-Bíteš…takže pořád je se kde zlepšovat:D

                                  0 0
                                  • Biker jak Pes  

                                    Hlohovec i Bíteš jsem měl letos v plánu, bohužel na svazu si dávají načas a na licenci si asi počkám …

                                    Samozřejmě, že je pořád se kde zlepšovat, ale i ti nejlepší cyklisti/sportovci jsou jenom lidi, které to bolí, když se jede rychle. :D

                                    0 0
                        • Lance  

                          super na tom je, že když jedeš po silnici jako že to celkem jede (viz. jak píšu výše), tak kdykoli vjedeš do polí a fičíš dál, MTB nemá šanci tě uviset pokud Ti to trochu šlape

                          0 0
                          • standoslav  

                            Já taky prahnu po CX kole ale na druhou stranu jsem v neděli zažil jak mne předjel na hrubozrnné cyklostezce borec na Fullu, já to za ním pral na max, odlehčoval vyhýbal se nerovnostem, jel jsem prostě hranu a on jen seděl jak na motorce a šlapal, pravda byl to asi závodník.

                            0 0
                  • Lance  

                    o tuhle

                    http://stevensbikes.cz/vapor

                    0 0
                • jecnak  

                  Tohle vsechno co popisujes je o technice a zvyku. Na silnici to samozrejme neni tak rychle jak silnicka ani se silnicnimi plasti, ale rozdil neni tak velky a pro bezne vyjizdky je to v pohode. V terenu je treba mit dobrou techiku. Sam dost casto predjizdim bikery i v technictejsich pasazich. Samozrejme velke sutry jsou problem, makadam je ale naprosto v klidu, mensi skoky i kratsi proskakatelne pasaze jsou bez problemu.

                  0 0
          • Lance  

            takhle zradit KTM

            0 0
            • vitan  

              tak pořád zůstanu u germánské větve..:P Prajzská je hold prajzská:)

              Pláště asi vyzkouším Smart Sam – cca 70procent asfaltu na trase je přeci jen hodně.

              0 0
              • Lance  

                takže bereš nakonec toho Haie? Protože ještě si mohl mít Stevense :-)

                0 0
                • vitan  

                  Mohl, ale Stevens vychází daleko dráž.

                  Navíc bych nechtěl dopadnout jako ty, že Stýveneček se nesmí zašpinit od bláta..:P

                  0 0
        • Lance  

          Si můj úplně nejvíc nejlepší cyklokrosový přítel a doktor to bude mít těžké aby Tě dohnal :-), ale on je zase můj úplně nejvíc nejlepší tatový přítel, ale to možná taky doženeš a máš po čtyřicetikilo­metrovém dojíždění do práce :-)

          jo a silku nejedu

          0 0
      • Biker jak Pes  

        To bude forma na Silesii! :)

        0 0
    • Johnnyxjr  

      Tyhle jsem koupil v unoru mam na nich 1500 a zatim drzej dobrej pomer cena kvalita

      http://www.koloasport.cz/…-II-skladaci

      0 0
    • Girmy  

      Nechci zakládat nové vlákno…

      Co říkáte na takovouhle sestavu na dojíždění do práce? Každý den cca 30km.

      Dneska se na něj mám jít podívat a uvidím, zda mi bude velikostně…

      http://sport.bazos.cz/…olo-FORT.php

      0 0
      • Mig_all  

        do prace proc ne? Jenom ta cena je celkem mastná… Dal byhc za to tak max 3,5k

        0 0
        • Girmy  

          No tak pokud bude v pořádku a sedne mi velikost, tak těch 300 Kč mě nezabije :).

          Díky za názor! já se trochu bojím té Sory, ale zase proč bych měl, když s tim nebudu jezdit nějakou pilu…

          0 0
          • Vilém  

            Proc Sory?

            0 0
          • Mig_all  

            Sora je naprosto vpohodě prověřená sada, ps: pokud dobre vidím rozdíl není 300…

            0 0
            • Girmy  

              Jojo, není, už jsem s majitelem mluvil znovu a zvedl cenu pro případ, že bych si kolo nevzal… Ale jinak pro mě platí cena 3800 Kč ;-)

              0 0
        • Girmy  

          No tak pokud bude v pořádku a sedne mi velikost, tak těch 300 Kč mě nezabije :).

          Díky za názor! já se trochu bojím té Sory, ale zase proč bych měl, když s tim nebudu jezdit nějakou pilu…

          0 0
        • Girmy  

          No tak pokud bude v pořádku a sedne mi velikost, tak těch 300 Kč mě nezabije :).

          Díky za názor! já se trochu bojím té Sory, ale zase proč bych měl, když s tim nebudu jezdit nějakou pilu…

          0 0
          • Datel Stepní  

            Tak Sory se neboj, není proč.

            Sora vydrží dost a navíc na tom kole toho moc Sora není :-)

            0 0
            • Girmy  

              Přesmyk a hazka. Ale snad to zase bude takové neudolatelné :)

              0 0
              • Vilém  

                Je to tak na urovni toho deore, co je zbytek.

                Neni z ceho mit obavy.

                0 0
          • Girmy  

            Pardon, blbne mi připojení a tak jsem klikl vícekrát a ono se to uložilo několikrát :(

            0 0
      • Datel Stepní  

        Jestli je v dobrém stavu a bude vyhovovat velikostně a ta rovná řidítka, proč ne. Trvanlivé to bude. Ale 30km do práce je docela dost, asi bych radši koupil něco pro lepší pocit z jízdy.

        Jezdím do práce a nejvíc lidí dojíždí na nejobyčejnějších kolech, většinou rozpadající se Favorit. Ti jezdí každý den, za každého počasí, asi najedou mraky a neřeší nic.

        To výše uvedené kolo je o dost lepší :-)

        0 0
        • Girmy  

          Díky :),

          jinak teď jsem si všiml, že cena byla zvýšená a to až po našem rozhovoru po telefonu. tak jsem zvědav, zda mě nechtějí natáhnout…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.