Co říkáte na RockRider XC 900?
Co říkáte na RockRider XC 900?
Nevím proč, ale když čtu RockRider tak si představím kolo z obchoďáku a tu obludu jak na tom jezdil Onuce. Musím uznat, že to už je dávno pryč a tohle vypadá jako super nástroj.
Není Rockrider za 40 jako Rockrider za bůra.
Já vím, ale víš jak to je když si něco nebo někoho zaškatulkuješ.
100× radši Rockrider než Kellys.
Moje řeč.
Za ty peníze nic lepšího nekoupíš a asi by ani stavitel za ty peníze nepostavil lepší karbonové kolo.
Cuba postaví ještě levněji a na lepších kolech.
Zajímavá geometrie.
624,7 mm TT – OK
422,4 mm Reach – OK
445 mm ST – OK
68,1° HTA – OK
71,6° STA – WTF? Pevně doufám, že se někdo překlikl a místo 4 napsal 1.
Jsi pozorný. Hodně ostrý úhel.
To mi divnější přijde těch 68° u hlavovýho. Sedlovka je od 72° celkem v normě.
Každopádně kolo jinak vypadá perfektně. Tomuhle nedokáže cenově konkurovat ani Canyon.
68 – 69° jsou dnes na moderních XC bajcích úplně běžné hodnoty.
Pokud zákozníkovo přání zní: „Chci prostě karbon za co nejnižší cenu.“ Tak nedokáže konkurovat asi nikdo.
Otázkou zní, jak bude vypadat rám naživo. Spousta těchto levných karbonů má nic moc zpracování, nedotažené detaily atd. Tady se mi například nelíbí B-Twin zamykání (to tam nemohli dát OneLock remote?) nebo řazení a brzdy SRAM každé s vlastní objímkou.
Se vším souhlasím, jak bude vypadat rám na živo a jak bude fungovat, to je otázka času a vyzkoušení, Combo Lock taky není asi úplně ideál. Jen ty samostatné objímky jsou na diskuzi a preferenci každého – kolo takhle vzhledem k ceně vypadá velmi dobře, ale brzdy bych si asi vyměnil a řešit pak různé matchmakery či redukce (někdy prakticky neřešitelné) -to raději ať to má samostatné objímky.
Fungovat by měl dobře když má takovou cenovku :D
Me se naopak ten remote libi, jen od pohledu je z materialu jak z vietnamske trznice. OneLock funguje dobre, ale na riditkach desne trci do prostoru. Furt mam pocit, ze ho sejmu. To stary PushLock byl sice poruchovy, ale aspon pekne schovany.
Ono to vypadá docela dobře, ale prej se s tím v terénu docela blbě točí (říkal TH v nějakém testu kola z Dekáče) a celkem tomu věřím.
Blbě se s tím točí i v obchodě. V terénu si to nedovedu vůbec představit.
Navíc pocitově to není kdovíjak dobře zpracované a měl bych obavu, zda vydrží aspoň deset otočení.
Jo, potvrzuju, stál za hovno, vše vyřešil dokup Onelocku od RS a to je jiná písnička :-) koupil jsem tu 29 a jsem s tím kolem maximálně spokojenej.
takovy uhel mela moje merida 96 v dobe 2011 a 26er, ale vylozene spatne mi to neprislo, stoupala paradne do kopce…
Já jo chtel koupit, na Čerňáku bylo vystaveny, ale nakonec jsem o nevzal, protože to nemělo aspoň 2 tácy.
Máš recht. Čím víc táců, tím víc Adidas.
2 tácy a na prd šlapky a kdo ví jak kvalitní je ta kostra, ty gumy taky nejsou nic moc.
Je to 1× 12. Ne 2× 12.
Bacha…sedátko je taky moc tvrdý :-D chlapi, kurnik, zjistěte si nejdřív, jaký je rozdíl mezi vašimi dvojtácy a jednotácem :-) přidávám foto…aby jste se v tom vyznali, tak jde o výpočet koeficientu, jak se na tom kole pojede, když to bude mít převody při použití pohonu 2×11 oproti 1×12…dole jsou i kadence – jako kolikrát otočíte těma šlapkama kolem dokola za 1 minutu a vyvinutá rychlost při těchto otáčkách (kadenci) …jediný, co z tohoto vychází, že do kopce to chce trošku silnější nožky a trošku se opřít do vašich šlapek. Z osobní zkušenosti můžu říct, že se na tom jede skvěle…to kolo jsem si koupil i s jedním tácem a stačí :-)
jak souvisí tvoje šlapky s tím kolem? :-o
Vidiš, tento dvojí výklad mě nenapadl :-D
Za ty peníze práci odvede . Kolik toho neznačkový rám a kokpitu, nebo sedlovka vydrží kdo ví.
Mimoni, záleží, co od toho kola očekáváš…já prodal fulla a přešel právě na XC 900 v 29" a jsem s tím uplně maximálně spokojenej. Na bikeparky s fullem jsem neměl koule a single traily se dají jezdit i s HTčkem a teleskopickou sedlovkou (tu si ještě budu dokupovat). To kolo je lehký, 1×12 je na můj vkus velmi dobře zpřevodovaný, kolo je příjemně tuhý…nemohl jsem za ty peníze vybrat lepší kolo.
Tak jsem ho byl taky okouknout a projet.
Poznatky:
Má to NX převodník, tzn. při výměně za GX převodník cca –100g.
Ale je fakt, že třeba Trek píše nostnost rámů okolo 130kg a tohle píšou, že by měl mít jezdec+kolo do 100kg, takže reálně pro borce do 85kg. Tak se uvidí, jak to bude/nebude praskat no…
Ten jejich… …oni to kolo nevyrábí , je to levná konfekce z Asie. Cena je nízká protože mají lepší přístup k velkoobchodnímu trhu. Během chvíle to kolo může být zase pod jinou značkou.
Odkud mas tuhle informací? Nebo je to jen tvůj vyplod fantazie?
Prej to vyrabej ve Francii, rikali…
ty kola si vazne vyviji sami
Hodne pod 10kg? Tak tomu neverim ani nahodou.
Viléme…s pedaly, ESI gripy, Onelockem jsem na 10.7kg v realu (vazeno). Bezduse cca –450g a na rafcich se da stahnout dalsich cca 500g. Dalsi nesmysly by to mohly posunout na uroven 9.5kg, takze velmi zajimava vaha…ovsem s myma 92kg je to kravina. Staci ty bezduse, s ostatnima vecma jsem spokojenej. Mozna casem jiny, kvalitnejsi zaplety.
Bezduše –450g? Tak to jedině, že bys teď vozil cíleně sjezdové duše. Při používání rozumných duší se přechodem na bezduše neušetří téměř nic.
To máš 2×140g duše (a může někdo vozit i lehčí, vzal jsem mírně lehčí butylku). A místo toho dáš ventilky a tmel. I při použití málo tmelu tedy ušetříš třeba jen 100g. Pokud dáš hodně tmelu, tak neušetříš nic.
Pro ušetření 450g bys musel mít duše přes 300g…
I těžká levná butylka má jen těsně přes 200g, třeba
https://www.kupkolo.cz/…2-5_z100417/
Tedy i pro nejlevnější butylky s 0,9mm stěnou ušetříš jen 150–300g dle použitého typu a množství tmelu.
Sorry, neověřil jsem si info od kamaráda…asi tomu rozumí stejně jako já :-)
Přesně, bezduše jsou těžké, navíc musíš neustále dolévat takže budou ještě těžší, tubolito přinese potřebnou váhovou úsporu
jako chuck norris.. nikdy nespi a ceka na prilezitost… tubolito do kazde rodiny :-DDDD
Stačí hřebík a si v háji:)
nejezdím po hřebíkách hřebíku:-)
Hoď sem nějakou fotku bezduše na váze, ať víme konkrétně jak jsou těžké.
:-)
Váhovou úsporu možná, má ale velký valivý odpor. Tubilo je tedy ideální pro lidi, co kola váží. Pro lidi, co na kolech jezdí, je lepší bezduše nebo latexová duše.
A ten valivý odpor někdo zkoušel, nebo si to jen myslíš. Neber to, že nějak rejpu, ale zajima mě to. Co jsem měl možnost se o tom bavit s lidma kteří je mají, tak nic jako horší jízdní vlastnosti nepozorovali, ale třeba to neumějí posoudit.
Ten je změřený dokonce samotným výrobcem (jak je opravdu mizerný) a v historii se to tu už řešilo.
Tak to jsem asi přehled. Zatím jsem tu našel jen že někdo měřil nějakou předešlou verzi těch duší, nebo, že si to někdo myslí z podstaty toho materiálu.
Link přímo na obrázek s výsledky z jiného vlákna
https://www.bike-forum.cz/…ubolito-duse
Co za butylky tam bylo v testu raději neuvádí, ale to také znamená, že to určitě budou nějaké těžké butylky a už i tam je Tubolito jen někde mezi těmi 3 vzorky. Takže už i jen lehčí butylka na tom bude o hodně lépe (o latexkách nebo bezduších ani nemluvě). A beru tu těžší tubolito, ta lehčí je úplně nepoužitelná.
A když je to navíc měření výrobce Tubolito, tak to ještě ani není jistota, že to nebude v reálu ještě horší (věřím jim, že jim měření tak vyšlo, ale už bych si nebyl jistý tím, že nebyla snaha zkoušet měnit podmínky měření, aby to pro Tubolito vyšlo co nejlépe a i tak to vyšlo mizerně).
To vlakno jsem četl, ale každý tvrdí něco jiného a to i co se týče toho grafu. Asi budu muset někdy vyzkoušet, protože co jsem se setklal s lidmi, kteří je mají, tak si nikdo nestěžoval a to včetně všech testů co jsem našel, tedy krom těch co měli první várku a tu třeba podle paní z Kupkola oni celou vraceli, protože byla vdaná, pak už to bylo prý ok. Ještě jsem nepotkal nikoho, kdo ty duše odsuzoval po tom co je sám zkoušel. Netvrdím, že je to lepší než bezduše, ale třeba pro mne daleko jednodušší.
já, vyzkoušeno a odsuzuji. Dost drahá zkouška, teď to vozím pouze v brašničce pro případ nouze. Možná jsem měl všechny 4 tubolita od té paní z kupkola z té první zásilky.
:D :D :D
Neustale dolevat? Ale ale…
Zdar…zrovna to předělávám a vzpomněl jsem si na tebe :) je pravda, že ještě naliju tmel, takže to nebude tolik, ale cca 350g dolů půjde. Odečítám cca 140g tmelu + 12g ust ventilky.
A kdybys tam dal rozumné butylky (140g), tak ušetříš taky přes 200g…
Tohle není ušetření za přechod na bezduše, ale za vyhození zcela nesmyslných duší.
Já si je nevybral / nekoupil, byly tam od výroby :-) nejde mi primárně o úsporu váhy…tu bych měl řešit spíš na svým těle, kde se dá aspoň 4kg stáhnout dolů…spíš chci zkusit bezduše kvůli procvakům, defektům, pomalým defektům atd…láká mě to…i jízdní vlastnosti by měly být lepší.
Za lehký duše dáš pomalu stejně jako za ten tmel. A když ti kolo přijde s bezdušovými plášti a nataženou páskou, tak asi není moc co řešit.
Teď jsem to předělával na novym XCčku a původní duše 29×1.75–2.4 měly 475 g vs 2×90 ml tmelu a nějakej fňuk za ventilky.
Rozumné trochu lehčí (těch 140g) butylky nejsou zase o moc dražší než ty nejtěžší ingoty.
https://www.alza.cz/…d4113314.htm
Tím samozřejmě neříkám je tam dát, duše jsou už stejně mrtvá záležitost.
to jsou perly, stejně jako ty podefekty:-)
Přesně tak…jediná investice byla nákup tmelu + redukce z AV na FV, protože pumpu kvůli tomu kupovat nebudu…kousek od baráku mám benzinku s kompresorem.
Tak určitě…
Mě by docela zajímalo, jaký bys tam dal ráfky, abys oproti CrossMaxům ušetřil 500 g… Jsem fakt zvědavej.
Ty Crossmaxy mají cca 2kg a za cca 10K se dají sehnat kola s váhou cca 1550 – 1650g.
Jednak ty Crossmaxy mají 1930g. Tzn. 1930–500=1430g.
Ale hlavně jsi psal, že ušetříš 500g jen na ráfkách…
Pominu to, že jsi nejdřív psal o ráfcích a najednou o celých kolech. Pominu také, že – jak psal Mlok – abys ušetřil 500 g, musel bys jít na 1430 g, ne na 1650 g (200 g je docela rozdíl).
O jakých kolech za 10 000 píšeš? Budou tahle „slušnější kola“ funkčně alespoň srovnatelná s těmito? Budou mít třeba podobnou vnitřní šířku ráfku?
Borci, o co vám jde? Psal jsem CCA…nebo se tu budeme chytat za slovíčka?? Ano, ráfky / záplety, chyba pojmů…měl jsem samozřejmě na mysli zapletená kola a napsal jsem ráfky. To se samozřejmě omlouvám za nepřesnost. Jinak Fulcrum Red Passion 3 29" jsou na 1510, co uvádí prodejce…ano, není to vašich přesných 500g, ale „jen“ –420g. Počítám s tím, že hnidopicha s tímhle ale asi neuspokojim :-)
Já jen, abych byl v obraze. Takže člověk si koupí kola s o 4 mm užším ráfkem s hmotnostním limitem 90 kg místo 120 kg (jistě to nebude mít žádný vliv na celkovou odolnost), dá za ně skoro 13500 , ty původní kola se štěstím prodá za 5500, takže v tom nechal 8000.Ve výsledku tedy koupí kolo za necelých 40000, aby ho následně zeštíhlil za cenu 19 Kč/g + nižší odolnost a horší vedení? Dobře, no – i tak to jde.
500g asi neušetří, ale o dobrých kolech za 10K vím :) váha 1650g
Super – takže o nich víš, ale abychom byli hodně napjatí, necháš si to ještě chvilku pro sebe, než na nás tu slávu konečně vybalíš. Ok.
Duke
KTM
Já taky. Pancho wheels.
„Celková hmotnost (kolo + cyklista s výbavou) by neměla překročit 120 kg. “
Sorry, pravda
Fuj to je škaredý.
Hugo…jeste je tam jedna dulezita vec, pokud chce clovek resit teleskopa, tak prumer sedlovky je 27.2mm, takze pomerne slozitej vyber. Nastesti to dela KS ale se zdvihem max 120mm…vic sem nenasel.
Tak jasný, ale za mě bych ho na HT stejně nedával. Když si chce člověk užít techničtější ježdění, tak celopéro a když celopéro, tak i teleskop…
Blbost. Teleskop je super na jakémkoliv kole od XC rakety po Enduro. Možná tak XCM gramař raději zvolí pevnou sedlovku, ale pro zbytek je teleskop přínosem.
jo a k čemu když se do terenu kde bych to využil dostanu jednou za uherský rok?
to snad záleží kde a co člověk jezdí
„to snad záleží kde a co člověk jezdí“
Přesně tak. Záleží to na tom, kde a co člověk jezdí. Nikoliv na kole jako takovém – HT vs Full, XC vs Enduro atd. Prostě pokud máš využití, je teleskop super i na chrtím HTčku.
pak s ale neměl psat tohle:
Teleskop je super na jakémkoliv kole od XC rakety po Enduro
No tak já reagoval na hlášku, že na techničtější ježdění jedině celopéro s teleskopem a tím pádem na HT teleskop ne. Což je blbost. Na HT teleskop klidně, když pro něj máš využití.
Tohle je věc, na který nikdy nebude shoda, proto jsem psal: „za mě“ …
Hugo, já právě z fulla přešel na karbonový HT z důvodu, že full byl na mě těžký a pomalý. V bikearku v Monínci jsem si namlátil držku na 2 jízdách ze 3, takže jsem zjistil, že to pro mě není to pravý ořechový a v Brně v Mariánským údolí nebo v Jedovnicích jsou moc fajn single traily a ty jsou bez průblémů jezdit i na HT, což mi bude více vyhovovat. Občas si zařádím a v lese a když jsou nějaké prudčí sjezdy z kopce, tak vím, že na HT teleskopa 100% využiju. Pro mě teda určitě velké plus :-) Chápu, že někdo tuto teorii nebo praxi nemusí, ale proto není třeba tvrdit, že to je špatně.
10,3 kg ve velikosti M (bez pedálů).
10,5 kg ve velikosti L bez pedálů.
10,7 kg ve velikosti XL (bez pedálů).
Hmotnost včetně duší. Hmotnost se může lišit z důvodu tolerované hmotnostní odchylky jednotlivých dílů.
Celková hmotnost (kolo + cyklista s výbavou) by neměla překročit 120 kg.
Ano to zamykání vidlice za moc nestojí, ale např. já vidlici vůbec nezamykám, takže mě to ani nevadí.
Zdravim, mam v planu si poridit kolo do 25tisic. Chci se jen zeptat jestli je tohle dobra volba
https://www.decathlon.cz/…8405350.html?…
Diky za odpoved
Je
Dneska jsem se na něj byl podívat, budu si ho muset objednat v mojí velikosti nebím jestli S nebo M za 14 dní budu mít prachy doma tak to rozseknu. :) Kolo na mě působilo dobrám dojmem, trošku mě zarazila robustnost rámu, je celkem široký to jsem nečekal. S tím Eaglem se naučím nějak žít :) Jedíný co už vím že budu v budoucnu na 100% měnit je ten systém COMBO LOCK nešlo mi s tím zacházet ani když jsem u kola stál a navíc mi to přijde opravdu chatrný.
V německým dekáči mají ještě jednu vylepšenou verzi na stejným rámu ale s XO sadou, SID vidlicí a lepsimy koly, 10kg: https://www.decathlon.de/…_/R-p-305135?…
kazetu XG-1295 z X01 sady nepoužili, místo ní tam dali XG1275 (to jen jako upřesnění, ne že bych do toho chtěl za ten peníz rejt)
Tohle kolo ale nikde neseženeš, což je škoda. Bylo vyrobeno pouze několik kusů a ty kusy byly dány buď ambassadorům nebo si je rozprodali Francouzi
Viděl jsem i jednu verzi kompletně na Eagle XX1.
Na kolo z Decathlonu dobrý.
pro ty váhový laboranty výše..
https://www.decathlon.cz/…8527603.html
ale 50tis už je dost… už i czk
jinak XC 900 29 u nás 38 999,– a v cizině 1599EUR … SPOČTĚTE SI, JAKÝ KRÁSNÝ KURZ MÁME … (cca 24,37kč/eur)
Pěkný kolo z Deacathlonu, ale nechápu, proč je tam zase to obyčejný zamykání vidlice.
Tak podle známého z Decathlonu 920 bude jen pro FR trh. Možná za rok u nás.
Že by na oficiálním FB Decathlonu – ČR lhali?
Kdo je znamy z Decathlonu, je to zdejsi Dave-geo?
Ten už ale v Decathlonu nepracuje.
Hele, kdyz tu rozebirate HT, tak nazor na ty jejich fully? Maji mit vymenitelny kola, takze tam pasuje 27,5, 27,5+, a 29, asi mi ujel vlak, nevim jak to funguje, ale je to mozny? A pak nazor na to jak to je osazeny?
Je to docela jednoduche, proste vidlice je dost siroka i pro + plaste. Osazeni? No je to dost limitovany cenou, nevim co si myslet o tlumicich Manitou, kdysi znama znacka, ale dnes?
No jo ale co prevody a geometrie, tam to problem nedela?
No NX ma prevodu na muj vkus az moc, neprijde mi nutne pri prohozeni kol menit i prevodnik. Vyska slapaciho stredu se bude menit podle vysky kol.
Jako ta idea, ze by si nekdo menil kola tim zpusobem, ze v pondeli pojede na +kach trail a v utery na chrtich 29" vylet… takovych lidi moc nebude, ale je dobry, ze si clovek muze vybrat pri koupi co mu vic vyhovuje. Jinak ty kola v dekaci mi prijdou v nekterych ohledech dost osizeny. Proste se snazi nabidnout atraktivni vybavu v dany cenovy hladine, ale nekde musi usetrit. Kdo chce novej full pod 40, nebo jeste min, musi pocitat s kompromisem, at se jedna o jakoukoli znacku.
A Manitou? Jsou vazne tak spatny, nebo jen v soucasnosti nejsou v mode?
netusim
Zrovna tento RR xc 900 29'' mi moc ošizeny nepřijde.
(reba, MAVIC kola, pohon 1×12) Četl jsem si o tom kole na Francouzských a Španělskych webech kde je rockrider asi více známý a celkem kladné postřehy.
V čem ti připadá ošizený XC900? Jediné, co bych na něm fakt vyměnil, je ovládání zámku vidlice, protože to je neskutečná tragédie. Ale ten zbytek je dost kvalitní za tu cenu.
Nízká cena neznamená jen to, že musí být kolo ošizené.
mame tady takovou malou fullovou vedlejsi vetev, ale plati to urcite na vetsinu toho co dekac prodava, XC900 je slusne osazenej, ale neni to muj salek kavy, otazka je jak je dobrej ten karbonovej ram kvuli kterymu si to vetsina lidi koupi… aby zvladnul ty metrovy dropy na beton :) (vtip)
Mluvil jsi obecně o „kolech v dekáči“, tak se ptám. Stejně by se dalo vzít celou řadu nových XC Rockriderů. Nebo znáš za tuhle cenu kola s lepším osazením? I leckterá dražší kola by se mohla jít zahrabat.
Třeba problém základních karbonových kol značkových výrobců je v tom, že kupec musí zaplatit stejně drahý rám, jako u vyšších řad, a na komponenty už nezbývá dost peněz. A neprodá se jich tolik, aby se vyplatilo vyvinout samostatný rám. Decathlon ale prodá těch kol mnohem více a tím pádem se jim nízká cena vyplatí.
Ty HTcka me v dekaci nejak nezaujali, tak jsem je ani nezkoumal a nechci je teda moc komentovat, zajimal jsem se trosku o fully a hlavne silnicni RC520 (dojmy z toho kola popisuju jinde)
to kolo opravdu není špatný a po 350km vše slape jak má..
Tak to by melo (po 350km) i to nejlevnejsi v jejich nabidce…:-)
díky za plodný koment :)
Diky za uzitecnou recenzi…:-)
Kolo se mi také líbí, osazení myslím ok. Až na ten zámek vidlice a velmi mě zarazilo uchycení kol pomocí imbusu… Nevíte někdo, zda lze osadit normálním rychloupinakem? Díky
Nemáte někdo nějaké aktuální informace ohledně dostupnosti XC 900?
Bratr ho ma uz asi mesic objednane (velikost M), udajne (minuly tyden mu volali) ma dorazit tento tyden (no, uz z nej moc nezbyva, a kolo stale nema…). L-ko pry momentalne neni vubec, a ta vyssi verze na X01 snad neni ani nikde v Evrope.
Opravdu dorazilo :-)
V ČR ani okolních zemích není ani jedno…
uff.. ještě že jsem neváhal…
L poslední v Plzni…
Včera jsem byl pokoupit naší mladé nějaké svršky na atletiku v Decathlonu na Chodově a při té příležitosti jsem se tamního bike-specialisty optal, jak to vidí s dodávkou Rockriderů XC 900 29. Prohlásil že jsou už vyprodané a tím to zhaslo.
Můžete někdo tuto zprávu potvrdit, nebo vyvrátit, resp. by mě zajímalo, jestli půjdou ještě letos koupit?
díky
Pokud vím, poslední dodávka měla dojít (a taky došla) minulý týden. Nicméně z velké části/všechno to byla dopředu rezervovaná kola…
Pulka června by měla přijít další (měla).
Počkáme, uvidíme
Tak ono to musis mit predem asi zamluvene, co vetsinou chodí, je jiz zamluvené.
Dík, zkusím
Dá se jinak, než na prodejně provést rezervace?
Dík
Zdravím,
chtěl jsem si vyměnit zadní plášť a zaboha ho nemohu dostat z ráfku. Jako kdyby tam byl nalepený. Nějaký grif jak ho sundat? Díky.
Jak jste spokojeny s kolem? Zvazuju a tak zde zjistuju reference :)
Já jsem zatím spokojen (najeto cca 1000km). Ale jak se psalo v jiných diskuzích: Z gripů jsem měl hned puchýře na dlaních. Pak někdo řešil brzdy. Za mě oka. Uzamykání vidlice. Mně to naprosto vyhovuje. Když se zašpiní sedátko od bahna, tak to nejde umýt.Zůstanou fleky. Už není černé. Pláště se sjely po 500km. Ale to je vše spotřebka. Teď akorát řeším (snad vyřešeno) cvakání kazety, (cca po 700km) jako by chtěla přehazovat. Dělá to při jízdě do kopce (při záběru). Prý je to vada GX kazety. Křiví se zuby. Sundal jsem kazetu. Zuby vyrovnal a už to necvaká. Zatím teda najeto cca 5km. Jinak mně kolo přijde hodně obratné, svižné. Poměr cena/výkon nemá konkurenci.
Vlákno kde se řeší ta kazeta:
tys toho Rockridera koupil a hned prodáváš, když vidím nabídku zde v bazaru?
+1 dobrý dotaz. Taky jsem si všiml. Anebo pracuje v Dekáči a toto má jako přivýdělek.
Koupil přes známého v Dekáči :) . Na mě by bylo Lko malý nakonec u mě zvítezil pells :)
aký si vysoký? ja mám 183cm, Lko by som mal preto tiež na hrane, nwm či by stačila na max vysunutá sedlovka… škoda, že ho v SR nie je kde vyskúšať, vždy majú na predajni len šmejdy do 500€
je to kvalitní Hutchinson… musí se jen zabrat, odlepit od ráfku, a já úplně v poho udělal bezduše. za 500km sjetý pláště ? mám 1000km a jsou ok.
u těch 1×12 to chce velkou péči o řetěz…
Ahoj, prosím tě, ty tam máš duše?
píší, že jsem odlepil pláště a udělal bezduše… mám tam mlíko
Jak se ti to podarilo nahodit zpatky? Je na to nejak figl? Menil jsem dusy a mordovali jsme to zpatky ve trech a ani za boha ten plast nesel zpatky nahodit, odnesla to i jedna plastova montpaka…
Bylo třeba na ráfek aplikovat lepící pásku nebo už je to z výroby připravený když je TR?
je to z výroby… jen naleješ mlíko. (doporučuji stylem né přes ventilek, ale nechat si ventilek někd na 45min, plášť napůl nahozený, naleješ cca 100ml.. pootočíš a nandáš..)
SAMOZŘEJMĚ pokud ti plášť nejde nahodit, zkus to nejdřív bez mlíka .)
a opravdu, když nahrneš druhou stranu pláště do středu ráfku, je tam díra a tím se ti uvolní nahození na druhé straně. jde to úplně v pohodě, jen se musí přijít na grif..
to samé jsem laboroval povolení rychlospojky na řetězu a teď to umím za 15sek.. musí se pochopit systém a správně to provádět.
JO A BACHA… musíš mít bezdušové ventilky !!!!
Tak duse uz mam taky pryc, vymena uplne bez potizi a tlak drzi. Jedna duse ma 230g takze i slusna vahova uspora.
Na 175cm ještě velikost M nebo radši už L?
změř si výšku rozkroku…
pak se podívej na obrázek geometrie a přičti si vysunutí sedlovky
Sedlovka dlouhá 400 mm nabízí větší rozsah pro nastavení výšky.
(350 mm ve velikosti M)
mám 177 a mám taky L.
Vzal bych M. Dementni je, ze to kolo ma dost slopping. Normalni M ma sedlovou trubku 430 az 450. Budes mit hodne vytazenou sedlovku, ale L je na muj vkus strasne dlouhy.
kolo má malý slopping…
Mám 175cm a beru vždy M
Tiez rozmyslam o kupe. 173cm, 80cm rozkrok a netusim, ci zobrat M, L, 27,5 alebo 29. Vela variabilnych.
Rozmyslis špatně, na 173cm bude snad každé L velký a u 29 i sem tam nějaké M ti muže být velký. Tak hledej jen M. Pokud jezdíš hodně terénu, tak bych vzal 27,5 a širší pneu, klidne pluska a pokud spíše jen polní cesty atd. tak ber 29
Jazdim hlavne single traily, kopce. a zjazdy (smooth, korene, kamene) sa snazim ist rychlo. Full je bohuzial mimo moj financny limit. S novym bike-om planujem ~ 100km XC tripy. Aktualne mam starucky Marin eldridge grade 2012 27.5 v M-ku, ktory si uz svoje odzil a potrebuje kompletny servis a vymenu asi vsetkych komponentov a tak idem radsej do noveho. Skusal som rockrider L (nemali M) na 27 a 29. 29 mi samozrejme neboli velmi prijemne, kedze som ich nikdy nejazdil, ale ak by lepsie vplyvali na komfort jazdy, tak by som ich skusil.
177 cm a vel. L… sedí ideálně (dříve radon v M)
Tak to máš dost rozptyl v ježdění ;-). Na tvoje použití bude ideál něco s trochu rozumně položenou vidlicí, zdvih aspoň 120mm a dvě sady kol a teleskop taky potěší. Na sjezdy 27,5 + a na výlety 29 a máš vyřešeno. Na 173cm ber určitě to Mko. Třeba RM Blizz, nebo Torrent a k tomu dokoupit druhé kola.
blizz-crb-70–29 a blizzard-xcm-70–29 vyzeraju super, ale moj viac ako 1500 za lahky HT nedam. A vo fulloch v tejto cenovej kategorii pre XC je tolko kompromisov, ze asi lepsi deal ako v decathlone (500 a 900)proste nenajdem.
A co tento bike? Na forach som toho moc o nom nenasiel. https://www.mtbiker.sk/…el-2018.html
A dělají v Decatlonu servis?
jj , máš jeden zdarma do 1/2 roku do koupi…
ale co tam chceš dělat, kolo na Mavic , přední řazení to nemá, brzdy kotouč.. a přehaz snad umíš poštelovat sám.
já tam snad ani neplánuji, když vidím ty brigádníky..
Zdravím, je tu někdo přes 195cm, kdo jezdí na tomhle kole?
jestli máš dlouhé nohy, bude ti krátká sedlovka, takymam 195 a sedí, jen sedlo no
Jo, nohy mám dlouhé. Jinak rám je na tvou velikost v pohodě? Čili stačí vyměnit sedlovku?
V Dekaci se objevil novy full ve stylu tohoto HT.
Je Focus Raven 8.8 za 42 000Kč alternativou k tomuto kolu?
Já tam vidím cenu 63 699Kč. Kolo má o třídu lepší brzdy a vidlici, jinak podobné.
Za tu cenu co jsem psal jej prodávají jinde…
Tak to je potom moc pěkný a kde ho mají za tu cenu?
Cyklo Prikryl hadam
přesně tak. Nějaké zkušenosti s tímto prodejcem?
Děcka, tak to mám doma. Zatím teda v práci. Ale ty brzdy Sram Level T, to jako fakt? To jako fakt takhle nebrzdí? Lepší brzdnou účinnost mají V-breaks za mokra nebo moje Felda ve 140 KMH. Tyvole to fakt jako nebrzdí!! To je jak zastavovat vlak. Jako věděl jsem, že půjdou pryč, ale až takhle? Nedá se to ještě nějak doštelovat?
Další věc je, že na nejtěžším převodu je slyšet takovy ten řetězový klapot, krrr.
Jako jinak to je lehoučky kolo a moc hezký.. ale jako teda tohle se mi nezdá.
Řetěz bude na 1×12 vždy trochu hlučný. Na krajních polohách tuplem. Je tam hold moc velké křížení.
Brzdy leda poladit lepším kotoučem. Třeba chlazené XT a k tomu zkusit desky Galfer. Ale ono to taky není zajeté, chce to párkrát pustit z pořádného kopce a ono to taky pomůže.
Oukej. Jako tohle je moje první kolo s technologiemi, které nejsou 1999, Ale netušil jsem, že budou horší. To tam fakt mohli dát v-breaks. Ještě to nemám zajeté, to je fakt.
Takže ten řetěz je tedy standart na krajních převodech? Nemám se toho nijak obávat, nebo to řešit.
Mrkni na spodní doraz prehazky a brzdy 100 km zajeď… Ne tedy po rovině :-)
SRAM brzdy potřebují čas, než se trochu rozbrzdí. Kotouče jsou tvrdé a než si sednou na desky, tak to chvíli trvá.
Nové brzdy u auta taky nejsou hned 100% a musí se zajet.
A přehazovačku můžeš pro klid duše zkontrolovat. Jestli je poslední pastorek v jedné přímce s kladkami.
Okej, díky.
HHH… tak už se mi i oficálně vyjádřil Decathlon. Že brzdy SRAM prvních 100km moc nebrzdí. Že mám pravdu. Že musím počkat. To je dobrý teda :))) By tam měli napsat nějaký upozornění. Nějakej neznalej debil jako já by se taky mohl slušně rozstřelit hned při první vyjíždce.
Ale tak to se všeobecně ví, to je se všema brzdama, debil nesmí hned pustit nové kolo do nejakýho downhillu :-)
No vidíš.. já to nevěděl. Tzn., že Shimano to má taky tak?
Shimano mají vyšší výkon jako takové. To je dáno konstrukcí.
Kotouče jsou měkčí a mají jiné desky. Brzdí mnohem dříve a lépe bez SRAM, ale taky se musí trochu zajet.
Kup si Deore M6000 k tomu 180mm kotouče SLX a máš klid
A to se musí dopředu nějak vědět ?
Rozjedu se, přibrzdím a hned vím, že to není nic moc. A podle toho se zařídím.
Většina brzd brzdí ze začátku hůř, ale není to tak extrémní rozdíl, že bys nemohl zastavit. Spíš se podívej, jestli nejsou desky či kotouče mastné. Setkal jsem se i s vazelínou na kotouči a pak jsem to vymýval jarem a vypaloval na vařiči.
Obecně všechny brzdové destičky se musí zajet, než dosáhnou optimální brzdný účinek. A já mám stejné kolo jako ty a s brzdama jsem spokojen. Na jiném kole mám Shimano SLX 7000 a brzdný účinek je stejný. Sram se jeví jako houbovitější, ale je to jen jiný průběh charakteristiky záběru. Samozřejmě ti spousta lidí bude tvrdit, že brzdy JEDINĚ Shimano a že Sram brzdy jsou shit, ale pravda to není. Větší smysl má výměna kotoučů za 180 mm, ale to jsem zatím neudělal.
Tady je doporučení z manuálu, které je obecně platné pro všechny kotoučovky. Podle mě ale nejsou ani po tomto procesu dostatečně „zajeté“.
⚠VAROVÁNÍ – RIZIKO NEHODY
Proces usazení vyžaduje, abyste intenzivně brzdili. Musíte být seznámeni s výkonem a provozem kotoučových brzd. Nejste-li seznámeni s výkonem a provozem kotoučových brzd, může při intenzivním brzdění dojít k nehodě s vážným zraněním či úmrtím. Nejste-li seznámeni s výkonem a provozem kotoučových brzd, měli byste provedení postupu usazení svěřit kvalifikovanému mechanikovi jízdních kol.
Abyste bezpečně dosáhli optimálních výsledků, zůstaňte během celého postupu usazení na jízdním kole sedět. V žádné fázi postupu usazení neblokujte kola.
• Rozjeďte se na kole mírnou rychlostí a poté důrazně použijte brzdy tak, aby se rychlost snížila na rychlost chůze. Akci opakujte přibližně dvacetkrát.
• Rozjeďte se na kole vysokou rychlostí a poté velmi důrazně použijte brzdy tak, aby se rychlost snížila na rychlost chůze. Akci opakujte přibližně desetkrát.
• Před jakoukoli další jízdou nechte brzdy vychladnout.
• Podle směrové šipky na páčce otáčejte nastavovacím prvkem pro bod dotyku směrem dovnitř, čímž se prodlouží dráha pro dosednutí brzd na kotouč.
• Po zajetí brzd bude nejspíš nutné třmen znovu vycentrovat. Přečtěte si část Vystředění třmenu a utahovací moment.
Video s postupem zajetí brzd najdete na stránkách www.sram.com/service.
Mám také toto kolo a ty brzdy mě fakt štvaly. Teď tam mám Galfer kotouče 180mm vpředu a 160mm vzadu a brzdy Sram Level Ultimate a brzdí to super. Ale bacha, prvních 50–100km to fakt skoro nebrzdí, až jsem se lekl, že tam ty brzdy snad ani nejsou, ale rozbrzdí se to pak a na normální ježdění ty Level T stačí, doporučuji dát větší kotouč do předu, to je fakt znát. Hlavně charakteristika Sram a Shimano je úplně jiná. Sram nástup je hodně pomalý, ale dají se krásně dávkovat a jsou lehčí. Shimano mají nástup hned a docela snadno s nima zablokuješ kolo. Mě osobně více vyhovuje Sram, ale musel jsem si na to zvyknout a naučit se brzdit trochu jinak.
Výborně. Díky.
Kurnik jak to tak ctu, tak by me docela zajimalo co to znamena, ze kotoucovky nebrzdi..:( Vozim Avid Juicy 7 na 16let starem kole s kotouci 185mm, tj. nejsem zvykly na nic moc extra (si myslim), ale za ty roky se mi jen 1× stalo, ze jsem je skoro uvaril a nebrzdili (sjezd z Hundstein do MariaAlm, kurnik to byla dlouha rampa)
Shimano jsem parkrat zkousel, zdaly se mi fest jedovate a chybela mi tam ta pozvolnost/davkovatelnost..
Tak by me zajimalo, jestli jsou lidi v dnesni dobe zvykli na to, ze to brzdi rychlosti myslenky a cokoliv co nezstavi na 2metrech je nahovno nebo jestli jsou opravdu tak spatne.. :-/
+1. A ta charakteristika jedovatosti brzd Shimano přesně sedí. Hodně lidí si myslí, že když zabrzdí, musí stát na fleku. Pravda je, že je lepší brzdnou sílu postupně dávkovat, ne stav 0–1. A ten stav nebrždění o kterém píšeš znám moc dobře. Dřív se na silničních motorkách používaly destičky, které se při přehřátí „zapekly“ – na povrchu vznikla upečená hladká vrstva, která nebrzdila. To pak bylo o držku.
No my jsme tehdy jeli spolu s kamosem (kamos –25kg proti me) a ja jel bohuzel ZA nim a byla tam nekolika kilometrova pasaz, kde brzdy dostaly fest zabrat, zakoncene strasnou rampou, kde jsem se mu lepil na zadni kolo a dalsi pribrzdeni by me poslalo pres riditka nebo bokem.. no nejak jsme to dojeli, ale brzdy nasledne smrdely jak kdyz svarujes.. jezdil jsem ale sintrovany desticky a to byla asi dobra volba tehdy.. nikdy pak uz nedostaly brzdy tak na prdel i pres vylety ve Svycarskem narodnim parku, na Garde nebo na Ukrajine :)
Chápu tě, ale tohle fakt nebrzdí. Zatím. To bys v tom sjezdu co popisuješ brzdil jak nákladní vlak. Fakt. :)
Jinak té agresivnosti jsem se bál právě.. takže pokud SRAM brzdí dávkovatelně, určitě u něj zůstanu :)
OK, tak to je fakt blby, resp. dobry o tom vedet a rovnou s tim pocitat/nachystat se.. asi po koupi opakovane odmastit kotouc, odmastit pro jistotu i desticky a trochu je prebrousit smirglem, prip. je hodit do kose a vymenit za jine/overene
Nebo vymenit i kotouce za 185mm.. vaha bude ± stejna..
Kotouce neni uplne marny odmastit. Ja jsem tedy nakonec udelal upgrade, protoze jsem je trochu zavaril pri sjezdu z Tremalza, na mych 90kg to holt nebrzdi jak bych chtel. Tedy vymena za 180mm kotouc Galfer + desticky stejneho vyrobce a brzdi to bezvadne.
To se dá jen tak vyměnit 160 kotouč za 180? To se nevejde do třmenu, ne? Toto je moje první kolo s kotoučovkou, proto se ptám.
tak tos tomu dal dobrej test :D sjezdik z Tremalza je pro strelce zalezitost nejmene na 2h, pri vyletu s holkou/zenou je to pul dne sjezdu dolu ke Garde.. :D ale moje na to stale (v dobrem) vzpomina i kdyz uz je to asi 10let co jsme to jeli.. :)
A vůbec.. ta Reba tam – to je nějaká průmyslová verze nebo vážně Reba? Víte někdo? :)
není někdo z Brna s tímhle strojem tady?
Měla by to být stejná Reba, jakou koupíš v obchodě. Soudím to ale jen ze dvou prohlídek toho kola na prodejně :)
Je treba spravne nastavit tlak a odskok, jinak nemuze chodit jak je potreba. Pumpicku na foukani vidle mas? Vis jak se to nastavuje?
Taky z fabriky nebyva ve spodnich nohach temer olej, doporucuje se co nejdrive udelat tzv maly servis. Sundat spodni nohy (neni nutne sundat uplne) a dat odpovidajici typ a mnozstvi oleje.
Tos mu neměl říkat. Prdne mu cévka z toho, že to nefunguje už z výroby
Ten malý servis (doplnit olej…) myslíš obecně na vzduchové vidlice nebo zrovna na RockShox?
Na Rock Shox. Mam dve Reby a bylo tam minimum oleje. Navic se to tu uz nekolokrat resilo.
Díky, udělám hned servis.
Na stránkách RockShox si najdi servisní manuál k tvé konkrétní vidlici (modelový rok). Jsou tam psané typy a množství oleje do jednotlivých nohou. Nářadí žádné zvláštní krom imbusu a paličky není potřeba.
https://www.servicearchive.sram.com/…e/rockshox/7
Eventuálně na youtube najdeš videa s postupem. Poprvé doporučuji nespěchat. Nenasere nic víc než když si poškrábeš vnitřní nohy vidle ;-)
A kde najdu modelovej rok? Na té vidli je někde nějakej štítek?
Uprostřed korunky na jedné straně je vyražené dlouhé sériové číslo. To když zadáš na těchto stránkách, tak se o své vidli dozvíš vše. https://trailhead.rockshox.com/en/search/ nebo zde https://cyclinic.com.au/…sion-checker
Skvělé. Moc díky.
+1
Je fajn, ze neco takovyho existuje, ale moji vidli v seznamu nemaji :D asi moc historickej kus (Reba Race 100mm 29" r.v. 2005)
Ta tvoje už patří ale do muzea :-D
Ale mám pocit, že i z těch starých se to dá nějak zjistit z toho čísla, jen to není v této databázi. Někde na zahraničním fóru jsem to viděl jak to z toho vyčíst, ale už si nepamatuju.
Jak to myslíš, „průmyslová verze“? ? Normální Reba RL 100 mm, BOOST, blokace Gripshift, pevná osa.
Vidlice s řazením gripshift?
To mě zkoušíš???? Je přece úplně fuk, jestli L-O taháš páčkou nebo Gripshiftem! Tedy – Dekáč tomu říká Combolock 2.
Příště přidej otazníky a můžeš tam šoupnout i sérii vykřičníku, ať jde vidět, jakej tě chytá amok.
oficiál vyjádření servisu RS
Ahojky ,
jak říkáš , snaha výrobce je co nejvíce ušetřit při výrobě , navíc vidlice , tlumiče ,… se vyrábí bez zásahu člověka . Snaha tedy je co nejvíc omezit používání maziv i olejů . Někde ten olej musí být , jinak by tam něco nefungovalo již od začátku , ale kde být nemusí (protože požadavek výrobce je po ujetí 300 km , nebo po uplynutí 30 denní doby , má dát majitel tyto komponenty dát na 1. servis ) , tak tam někdy nejsou , někdy ano , záleží na tom jak je zblblá mašina , která komponent sestavuje . Takže vše záleží na tom , jak moc to kolo rasuješ . Pokud jezdíš v poklidu , tak si myslím , že stačí dát kolo – vidlici , … na servis až po sezoně . Pokud ovšem kolo rasuješ již od počátku , tak doporučuji dodržení stanovených požadavků . On ten servis vlastně předpokládá , že dojde k odstranění případných grotků , doplnění náplní , … Navíc vidlici , kterou si koupíš 1.3.21 může být již třeba i dva roky stará od výroby . Takže vše bys měl zvážit a podle toho konat .
Ahoj, je na sedlovkove objimce nejaka packa pro serizeni sedla, nebo potrebuju naradi?
A jak s osami u kol?
Prisla mi odpoved:
"*Ano, k povolení os je potřeba 5 mm imbusový klíč a k povolení sedlovky 4 mm imbusový klíč.
S láskou ke sportu,
Lukáš
expert cyklistiky DECATHLON Ostrava Centrum*"
5mm na Rebu? Asi nějaká speciální Decathlon edice.=)
co když je tam páčka a píše jen o zadní?
„Ano, k povolení os je potřeba 5 mm imbusový klíč.“
Týpek z Decathlonu píše o osách v množném čísle, šéfe. =)
A mít páčku na RS vidlici fakt nechceš. =(
Týpci z Decatlonu nebyli schopni třeba dodat technický popis výrobku, místo marketingového prodejního letáku. Takže jistota že vědí o čem píšou…?
Maxle osa s rychloupínakem fungovala dobře i na DH…
BFU ji párkrát povolí a utáhne a strhne se ta tenká plechová hranka.
U lepsich vidlic maji lepsi packu rychloupinaku, kde neni zadny problem.
tahle osa už se pár let nepoužívá :D
je novější verze
Tak určitěéé. Jeden příklad za všechny: Letošní (2021) Kellys Gate.
:D
asi velké, mnohaleté zásoby no
Prave jsem to byl omrknout, imbusy vsude (nemeril jsem), zadna packa.
Ty imbusy na sedlovku mne na horskych kolech prijdou fakt podivny. Prece jen je casto uzitecny si sedlo dat dolu.
Vsiml jsem si, ze u silnicek a horskych (HT i full) meli na sedlovku potrebu imbusu, na elektro horskych byly packy.
Ne sedlovka imbus = správně nastavenéj posed. Některý carbon rámy maj i sedlovku uřízlou na pevno. Pokud je potřeba s tím hejbat jsou teleskopy.
A rychloupinak na sedlovku je 30–50 korun?…
Beru, pak jsem si to taky rikal. Sam jsem mel jen carbon ram, ale alu sedlovku.
Asi je teda rychloupinak na carbon sedlovce s nejasnym sevrenim blbost, je to tak?
pokud to nedorveš jak debil tak klidně
Obě jsou na 6 imbus, máme to kolo doma pro přítelkyni na ježdění k rybníku.
Na osy je potřeba 6mm imbus.
Ahoj, nevíte někdo jakou velikost převodníku pobere tento rám ve verzi 2019? Nějak se mi to nedaří dohledat, chtěl jsem vyzkoušet oválný 36t, nejsem si jistý zda to vleze, díky.