Chcu se zeptat na názor na počet článku řetězu,ve předu mám 36–26,kazeta 11–42,mám nechat 114článku nebo 112
Chcu se zeptat na názor na počet článku řetězu,ve předu mám 36–26,kazeta 11–42,mám nechat 114článku nebo 112
Vláken jakou délku řetězu je tu kopec
To na co se ptáš je blbost.
vlákna sem četl a moc sem teho nenašel,nový řetěz má 116,tak jestli to zkrátit na 114 nebo na 112
To ti nikdo nedokáže poradit …
tak si budu muset poradit sám,ptal sem se na názor kdo má stejný převody a kolik má článku,svuj názor mám
budeš se divit, já nevím kolik tam mám článků! na každém kole jinak…Je přece jasné, že to závisí na převodech, délce zadní stavby, typu hazky, pružení..atd.
Od toho jsou snad manuály a internet, že? Takže se nediv, že tě tady většina pošle někam :-)
prostě budeš muset udělat:
velká/velká + počet článků dle návodu bohužel univerzální počet článků nefunguje
ale nikdo neví co máš za rám, přehazovačku
Budeš muset holt vyzkoušet podle návodu.
Dej to do servisu.
očividně špatně
je tam popsáno jak tu délku nastavit přesně pro dané kolo – na každém to totiž vychází na jiný počet článků
já vím kolik na tým kole bylo z fabriky článku,jde mě o to jestli tam ze dva nepřidat
velká/velká + počet článků dle návodu , nebo se dá podle fotek říct
Jestli jich tam bylo 114 a funguje to, tak asi mechanik věděl, co dělá. Tak to neřeš. Pokud to ale chceš zkracovat a pročtená vlákna ti nic neporadila, tak zkracuj až do doby, kdy něco urveš nebo ohneš. Pak to oprav a přidej aspoň dva články.
no je jich tam právě 112 a přemýšlám o 114
To muselo dát práce ty články spočítat-a přitom je to taková blbost. Ale přemýšlaj dále.
No upřímně asi moc ne. Novej řetěz má 116 článků a položíš vedle něj starej :)
no těma 116 články bych si nebyl jistý :D
Dobře, ale pokud koupíš nový řetěz, tak víš přesně, kolik má článků, že? ;-)
ne nevíš, řetězy se prodávají s různým počtem článků.
ale ano u krabiččkových verzí o tam je napsané, ale co když kecají nebo se někdo sekl?
Ok
Podle ceho? K cemu by to mel vedet?
+1
takhle jsem projížděl jednu zatáčku..stále jsem zvyšoval rychlost až do doby , kdy jsem si dal na ústa. Pak jsem začal rychlost snižovat:-)
Shimano manuál k řetězu napoví…
Jsem asi blbej, ale pokud kolo jezdí s nějakým počtem článků, co tam je z fabriky, jaký může být důvod ho měnit?
Jo
Z fabriky jsou řetězy docela často trochu dlouhé, o nějaký ten dvojčlánek.
U 1× řazení se trochu počítá s výměnou převodníku za větší aby se nemusel hned měnit i řetěz, tak je tam rovnou delší.
OK. A jak se projevuje takovej moc dlouhej řetěz?
Na nejmenších převodech ramínko přehazky málo nebo vůbec nenapíná řetěz. Přímka proložená osou spodní kladky a osou otáčení ramínka nesmí být rovnoběžná s částí řetězu mezi spodní kladkou a převodníkem, spodní kladka musí být níž.
Takže řetěz ideálně zkrátit tak aby nedošlo k utržení přehazovačky na převvodu velká – velká.
už ti to popsal novas752
a funkci délka řetězu může a nemusí ovlivnit, záleží o kolik to je
každopádně čím je řetěz víc napnutý a kratší je to lepší, ale nesmí být zase moc krátky
A proto chlapec přemýšlí o tom, že by ho ještě o dva články prodloužil, a žádá velkou radu BF o požehnání…
Můžu potvrdit. Na mé Meridě byl cca o 2 články delší z prodejny.
Proč chceš nový řetěz?
Kolik jsi najel km na ten starý řetěz 114čl.?
Proč ti doposud 114čl.nevadilo?
Proč máš najednou pocit,že 114 je moc?
Proč je tak těžké,zkusit 114 a v případě,že bude dlouhý,zkrátit o dva.Zkrácení zabere tak 7 minut.
Mám spíše pocit,že řešíš koupi přímo 112 či 114(logicky chceš 112,nynčko je levnější),
Jelikož nevíš jak a čím rozlisovat a zkrátit.
Logicky chceš koupit rovnou 112,páč je levnější.
JInak fakt netuším,co je to za dotaz.
Přemýšlí naopak o prodloužení z dnešních 112 na 114.
Mám v tom chaos já nebo kdo?dotaz zní:
Chcu se zeptat na názor na počet článku řetězu,ve předu mám 36–26,kazeta 11–42,mám nechat 114článku nebo 112.
?
Co je na tom k nepochopeni? Z fabriky tam bylo 112, jeho novy retez ma 116, uvazuje o prodlouzeni ze 112 na 114.
Bože, čte to tady někdo pozorně? Z fabriky má 114,nový řetěz 116 a řeší,zda nechat zkrátit na 114(dle starého),popř zkrátit na 112.Tedy nový zkrátí buď o 2 nebo 4.Jasan?
Boze, tolik kecu kvuli 10 minutam. Na rodlach zaradim velkou velkou, protahnu retaz, zmerim kde roznytovat, roznytuju, dam spojku a hotovo. 10 minut. Pokud uz retez na kole ma a chce jen zjistit jestli je dostatecne nebo nedostatecne dlouhy, tak prace nanejvys na 5 minut.
Zakladatel by si konecne misto mudrovani a pozice ‚vse je mne jasne‘ mohl konecne otevrit odkazy na stare vlakna a postupy procist. A ty ocividne taky nejsi uplne v obraze.
Proc neco radit? Kdyz uz, tak bych naopak zaradil mala-mala, at tam pri opasavani retezem nezavazi saltr a smyk.
Tak jiste a proto pise „no je jich tam právě 112 a přemýšlám o 114“.
největší bordel v tom má evidentně tazatel.Jakobo to napsal .Je to easy,celá tahle debata je vlastně o hovně :-(
O tom zadna, ze je o hovne:)
přesně tak Viléme pochopils to dobře tak sem to myslel,dám tam 112,protože lechký převody nejezdím a řetaz se trochu vytahne,du na to
To doufam myslis jen jako zert s tim vytahnutim?
…a hned druhý dotaz:
vlákna sem četl a moc sem teho nenašel,nový řetěz má 116,tak jestli to zkrátit na 114 nebo na 112
Dej to podle starýho řetězu.
Tak , abych v tom udělal ještě větší guláš- já mam radéji delší řetez- i za cenu, že na malá/malá nebude napnutý! Stačí mi, když řazení funguje jak má a na extrém malá/malá nejezdím. A důvodje hlavně ten, že při jízdě na velká vpredu a 2. Nebo 3. velký pastorek vzadu je velké napětí na kladkách a ojíždějí se více a řetěz dělá také větší kravál
A jaký má smysl jezdit takový převod?
Tak toto vzniklo prechodem na dvouplacky, u trojpily ten problem az tak neexistoval. Na stredni se objelo 70 %, po rovine z kopce velka a vyjimecne kaspar. dvojtac byl takovy mezistupen no. Dnes uz je to okrajova zalezitost. Spis prevazuje trojtac nebo jednotac.
Zajimavé že ještě u dvouplacek, někteří odborníci doporučovali neřadit poslední 2–3 pastorky na protichůdnou placku.
Přitom vím, že na svém Kelysu sem vpohodě moh na velkou placku řadit i největší pastorky. On to byl totiž dost velkej skok, když ste na 36/26 placce měli 35z pastorek vzadu a potřebovali ste lehčí převod a podřadili ste tam o 10z menší převodník. Neboli na dvoupřevodníku bylo celkem žádoucí aby se na velkou placku dala vzadu jet celá kazeta.
Ještě poznámka.., když se řadilo na převodníku z 36 zubů na 26 tak to nikomu nepřišlo divné. Když ale vyšla Sram kazeta která měla skok 42–52 tak se to některým lidem zdálo jako strašlivý skok.
K poslednímu odstavci
Při řazeni na převodnících ať nahoru nebo dolů, se určitě převod korigoval zároveň řazením na kazetě.
U 1× něco nemáš už co.
Cau,presel sem z prevodiniku 30 na 34 o kolik bych asi mel prodlouzit retez? o dva clanky?
Pokud dáváš nový převodník, tak vždy i nový řetěz. Takže žádné prodlužování, ale stanovéní správné délky nového řezězu dle výrobce.
Delal sem to podle tohoto
O 2 no. Pokud původně nebyl zbytečně dlouhý – na nových kolech to tak obvykle bývá.