Delší kolo (rám) se slopingem

10 nepřečtených
  • sachil

    Ahoj přátelé, po deseti letech jsem se rozhodl vyměnit svůj starý stroj za nový, takže je to pro mě velká akce.

    Stále mám problémy s posedem, vzhledem k mojí výšce dost kuriozní (mám cca 177 cm) a všude mi doporučují kola o velikosti 17, 18, no a 19 je prý na mě hraničních. Jezdím na HT kole o velikosti 19 palců a musel jsem sedlo narvat úplně dozadu, navíc ho mám špičkou nahoru. Sedlo je BBB anatomic, taková buchta, zatím jediné, na kterém jsem schopný přežít 60 a víc kilometrů (bolest v oblasti perinea a koulí). Mimoto i spdčka na botách jsem ladil úhloměrem do stran, posouval o milimetry kvůli vzdálenosti klik od středu. Představec 10 cm, délka rámu tuším 585. Vlastně jsem kolo ladil celých deset let, aby mě nebolely ani koule, ani kolena (zadní zkřížené vazy vytažené, defekt na chrupavce).

    Teď jsem se rozhodl pro fulla a hledám nějaký, který by byl delší, ale nižší, raději s výraznějším slopingem kvůli vzpřímenějšímu posedu (a krční páteři, vadí mi zakloněný krk). Slyšel jsem o nevýhodě velkých rámů v neoptimálním postavení kolena vůči pedálu, ale všude v obchodech mi cpou rámy velikosti M.. vyzkoušení kolem krámu mi většinou nic nenapoví.

    Jezdím rád delší trasy 80 až 100 km, ale taky po Praze do práce, a pohodlí je pro mě rozhodující. Kdyby byl někdo ochotný poradit nějaký vhodný rám, budu vděčný.

    Zde jsem se pokusil o změření svých tělesných proporcí /nebude to uplně přesné:

    Gender M

    Inseam 82 cm

    Trunk 60 cm

    Forearm 36 cm

    Arm 73 cm

    Thigh 57 cm

    Lower Leg 57 cm

    Sternal Notch 159 cm

    Total Body Height 177 cm

    Lákalo mě něco jako trek fuel, giant anthem, ktm tazer a cannondale rize /ten jsem zatím neviděl nikde live, ale přijde mi, že jes spíš vyprdnutý do výšky/. Cenu zatím neřeším, jde mi jen o tu geometrii.

    0 0
    • KubaBajk  

      Ahoj.

      Čoveče, ať si to v hlavě převracím jak chci, nevychází mi, že by slopping nějak souvisel s délkou posedu. Délku posedu určuje víc faktorů, ale slopping rámu ne.

      No a pokud tvrdíš, že chceš vzpřímenější posed, tak na Tvou výšku mi opravdu ta velikost 18 vychází jako optimum.

      Uvádíš, že jezdíš rád dlouhé trasy, terén jezdíš nebo ne? Logicky mi vychází, že pokud chceš fulla hlavně na dlouhé, pohodlné, technicky nepříliš náročné cestování, tak bych volil zdvihy max 120, taky by se hodila nižší hmotnost (z toho plyne vyšší cena).

      0 0
      • sachil  

        Ahoj, sloping sice nesouvisí s délkou posedu, ale když budu chtít delší a tudíž větší rám, sloping pomůže k tomu, abych nesededal „na tyč“ inkriminovanýma partiema:-) Vodorovnou tyč si vrazím do rozkroku, sklopenou ne. Samozřejmě, že mám všude načteno, že bych měl mít Mko, resp. 18ku rám. Ale ty rámy mi přijdou prostě krátké. A u delšího rámu je zas problém s výškou té trubky a že musím moc zaklánět hlavu. Jezdím rád i v terénu, třeba jednou za 14 dní se jdu vyblbnout, s kolegy z práce pak jezdíme dost na hraně, ale zase bych neužil nějaký vyloženě trailbike, protože hlavně podnikám dlouhé výlety s přítelkyní a pivně orientovanými kamarády. Jako nejlepší řešení mi vychází delší rám, který mé intimní partie ochrání buď tím, že bude nízký, nebo bude mít výraznější sloping a tudíž bude nízký aspoň v oblasti sedlové trubky. A k tomu pak dát kratší představec (dlouhé představce mi vadí kvůli ovladatelnosti). Možná z toho dělám zbytečnou vědu, ale ten rám chci mít fakt třeba deset let a jen obměňovat to, co se časem podělá.

        0 0
        • KubaBajk  

          Nene, vědu z toho neděláš, já už mám rám taky skoro 7 let a nevyměním jej dokud nepraskne.

          Určitě není L jako L a M jako M, já mám 182cm, rám L, představec 90, sedlovku přímou a je to ideál. Předtím jsem se dlouho po zakoupení rámu trápil, jestli jsem náhodou neměl vzít eMko.

          Taky mám rád pohodlí, hlavu taky nemám rád zakloněnou, proto jsem zkracoval představec o 20mm a sedlovku jsem měnil za přímou, bez offsetu. Při šířce řídítek 660 jsem našel skoro optimální pozici a ovladatelnost. A i ty řidítka budu časem měnit aspoň na 700.

          Možná máš trup v poměru k nohám delší nebo já kratší, nevím, ale fakt mi to přijde zbytečné aby sis bral eLko. Stejně chceš zkracovat posed představcem, na eMku bys nemusel zkracovat třeba vůbec a i kdyby jsi chtěl, můžeš na eMku zkracovat, aniž bys tam hned cpal nějaký představec na freeride o délce 50mm.

          Rozumíš…nezní mi to logicky…chci vzpřímený posed a proto si koupím velikost L a hned zkracuju představcem…nechá­pu.

          Nehledě nato, že u eMka bude slopping vždy větší než u eLka.

          0 0
          • Breakpain  

            Já myslím, že to nejde takhle paušalizovat ;).

            M + dlouhý představec = L + krátký představec

            Obojím lze docílit stejné délky, ale, je otázka, jak se tam vleze nohama na ty rámy ;) a hlavně, alespoň mně vadí dlouhé představce u MTB – čím kratší, tím mi to přijde příjemnější. Takže já osobně bych šel volbou zase delšího rámu a krátkého představce.

            Všechno je pěkný, mám 187 cm, měl bych mít L a prostě ve většině případů mi příjemnější (nezávodní) je spíše XL …

            Chci tím jen říct – pouček milion, ale hlavní je pocit ;-).

            0 0
            • KubaBajk  

              Jojo, rozumím, je fakt, že větší rám má i vyšší hlavovku, tudíž ruce jsou při stejné vidli a počtu podložek pod představcem výš. Jen sedlovka bude víc zaražená v rámu.

              Rám M bude i o něco málo obratnější.

              Každý můžeme mít odlišný pohled na věc, ale pokud to tak požaduje tazatel a cítí se na takové kombinaci nejlíp, ok, respektuju.

              0 0
            • sachil  

              Pokusím se tomu dodat logiku:-) Nechci koupit dlouhé kolo a hned zkracovat posed, tj. dát krátký představec. Ale když koupím příliš malý rám, nezbyde mi než koupit dlouhý představec a vytáhnout sedlovku, sedlo narvat dozadu (tak to mám teď). Sedlovka vzadu, výš než řidítka, dlouhý představec, naklopení dopředu (což kompenzuju zvednutým sedlem abych nesjížděl). Výsledkem je příliš váhy přenesené na ruce, k tomu zakloněná hlava.

              Ale když koupím velký rám (a dám bacha jen aby mě nepraštil do kulek při sesednutí na tyč), můžu dát v případě potřeby zkrácení krátký představec, se kterým se kolo líp ovládá. Jsem taky zvyklý na široká řidítka a nechci na nich ležet. Jediný nedostatek dlouhého rámu vidím v tom, že třeba při sjíždění schodů nedám zadek za sedlo. Resp. četl jsem něco o neoptimálním postavení kolena vůči pedálu – jenže to bude stejně neoptimální, když nacpu sedlo dozadu ne?

              0 0
        • jIrI___  

          Sakra dlouhý je Fuel EX. V 18,5" (měřím 188 cm) má efektivní horní rámovku tuším 610 mm. Ale při jízdě v terénu je ten volný prostor v oblasti kolen super.

          0 0
    • Lister  

      Máme hodně podobné proporce. Při výšce 176 cm mám délku nohou 81 cm – tedy stejně jako ty spíše kratší.

      A stejně jako ty upřednostňuju posed více vzadu.

      Perfektne mi seděl Fuel Ex ve velikosti M. To kolo je na svou velikost dost dlouhé a navíc má úhel sedlove trubky standardních 73 st a ne jak je aktuálně hodně časté více než 74 st. Jinak mě nejvíce sedí ram dlouhý 590 – 595 mm . Více bych nehledal ani v svém případě.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.