Ahoj bando. Mám nové kolo s řazením 1×11. Při jízdě do kopce na tři největší placky řetěz strašně rachta o přední rozetu. Máte s tím někdo zkušenost? Řetěz je jakoby „ohnutý“ moc děkuji za případné odpovědi.
Ahoj bando. Mám nové kolo s řazením 1×11. Při jízdě do kopce na tři největší placky řetěz strašně rachta o přední rozetu. Máte s tím někdo zkušenost? Řetěz je jakoby „ohnutý“ moc děkuji za případné odpovědi.
Asi spatna retezova linka.
Co je to za kolo? Přijde mi, že je tam osa čtyřhran, pak to lze jednoduše vyřešit použitím kratší osy, ale pozor aby nebyla moc krátká a nedrhnul převodník o stavbu. Změř přední řetězovou linku
Ahoj kolo Trek marlin 7
Tak sou tam fakt kliky na čtyřhran a běžný RÚ náboj 5×135, změř tu řetězovou linku.
A Ty tam máš 11sp?
Změř řetězovou linku (osa zubů převodníku a osa sedlové trubky a zjistí jakou šířku má tvůj zadní náboj (135, 142 nebo 148 mm).
A k cemu to bude dobre?
Je to nove kolo, vyrobce vi z ceho to sestavit. Ze se retez krizi, to je proste dan za 1×..
Výrobce ví, ale někdy cena nedovolí.
Řešil jsem padání řetězu u docela drahé dětské 27,5, kliky se zbytečně dlouhou osou, převodník bez NW zubů, bez vodítka se to nedalo vyřešit, aby to nějak fungovalo – převodník nalisovaný na klice, bez možnosti výměny. Sice by se dal pavouk navrtat a původní převodník uřezat, ale nechtělo se mi – zbytečná práce a větší investice do drahého NW převodníku a pravděpodobně by to ve výsledku házelo.
Sice to bylo levé kolo, ale mám kolo, kde byla z výroby osa, že řetězová linka byla cca 39 mm a kopal sem si patama do zadní stavby. Problém vyřešen vyndáním původní 120 mm osy a nákupem 129 mm osy.
Podle té fotky mi prostě přijde, že má tu řetězovou linku hodně přes 50 mm. Podle těch klik, bych řekl, že má nějaké levnější kolo se zadním nábojem 135 mm a to by měl mít řetězovou linku 50 mm max.
Zadní náboj na Marlinech je 141mm – rychloupínák boost. Ty kliky jsou hroznej kus šrotu, většina kusů šmajdá do strany.
Podle specky výrobce
https://www.trekbikes.com/…n-7/p/33148/
tam je
Hub rear Formula DC-22, alloy, 6-bolt, Shimano 8/9/10 freehub, 135×5mm QR
a kliky
FSA Alpha Drive, 28T steel ring, Boost, 175mm length
osa
FSA, 73mm, threaded cartridge, 122.5mm spindle
Takže tam jsou nevhodné kliky a je to přesně tak jak jsi psal nazačátku – blbá řetězovka
Nj, ale resit to ma jak? Zajit za prodejcem, vysypat na nej ze je blba linka a at to vymeni?
Nebo si to koupit za svoje a vymenit?
Osa stojí do dvou stovek, já si to radši vyměnil sám než tahat na druhý konec města a dohadovat se s prodejcem kolik je nebo není správná řetězová linka.
Ty víš, jak ji vyměnit a máš na to pravděpodobně i nářadí.
Dohadování asi bude k ničemu, ale v tomto případě bych to zanesl tam, kde ví, co dělají, ať se podívají, jestli se tam kratší osa může dát, a pak ji vyměnili.
Takže to potvrzuje to, co vypadalo už podle fotky – příliš dlouhá osa. Takže vyndat, změřit, dát kratší…
Díky za odpovědi a rady. Kolo mě stálo 25k pro někoho zanedbatelná částka a pro někoho už pěkný peníze. Na kole jezdím cca 2000km ročně, ale bydlíme pod horama tak celkem často šlapu kopce no a tak využívám horní převody a jen mě to štve jak to rachtá. Jestli to u 1× je běžné tak si budu muset zvyknout…
Ono se to po pár kilomentrech třeba ztiší, jak si to všechno sedne a srazí se hrany.
Presne, muze si to sednout. No a nekdy to muze delat prevodnik. Sice linka asi nebude idealni, ale mne to takhle taky delal prevodnik, ze to neprijemne chroupalo. Tehda to byl absoluteblack. Pak jsem dal Shimano a bylo to o 70% lepsi. Cili znatelny rozdil…, tak mozna bych za nejaky km, pokud si to nesedne, zkusil nejaky jiny prevodnik treba z bazaru.
Zkus odmastit řetěz a znovu namazat, jestli tam ještě neni ta lepkava prevozni konzervační ochrana. Na některé kola se dava a pokud ji prodejce nesundal, tak to ve spojeni s prachem může byt trochu hlučnější.
25k nejsou úplně drobná, ale přeci jen je to spíš levné kolo. Trek je značka, kde se dost připlácí za značku, jinde bys asi za ty peníze dostal víc muziky.
Pokud tam je místo, tak podložky mezi převodník a kliky. Pasují tam podložky na panty dveří.
Tak na tohle jsem už dávno zapomněl, ale máš pravdu :-)
Ty podložky jsem kdysi taky používal a sedí tam dobře. Pokud se tam převodník po posunutí vleze, bude to dobré řešení, jen bude potřebovat asi delší šrouby – třeba sundat ze starých klik s dvoj/troj převodníkem.
nebo sehnat střed 73×118mm by také mohlo pomoci, ale ty podložky na panty je super finta, šrouby do převodníků buďto někde v cykloservisu nebo třeba aliexpress.
Na svém 12s deore XT jsem řešil to samé. Z výroby tam byl řetěz KMC. Kamarád měl stejné osazení, akorát řetěz od Shimana a bylo to znatelně hladší a tišší, tak jsem pořídil Shimano rovnou nejvyšší řadu XTR a problém je pryč. Furt jde lehce slyšet, ale u 1× si myslím, že je to normální.