• bagr84

    Viz. MTBS

     

    Co na to rikate? Ty kliky vypadaj docela k svetu…

    0 0
    • roud  

      mě se to líbí a celkově bych řek velkej krok kupředu :O)

      0 0
    • jIrI___  

      To řazení je nádherné.

      0 0
    • Blade  

      povedená sada

      0 0
    • t29  

      chválím, že u klik nechali ocelovou prostřední placku, můžu si začít odkládat do prasátka.

      0 0
      • michals1  

        Ocel jako material na prevodniky je davno prekonana a ztraci smysl. Prinasi jen gramy navic. Kvalitni Al prevodniky vydrzi dlouho a jsou nezanedbatelne leh­ci.

        0 0
        • roud  

          myslim že pokud někdo kupuje deore neřeší váhu…

          0 0
        • Vilém  

          Zalezi na uhlu pohledu. Sice gramy navic, ale taky dost najetych tisic km navic. Navic taky neni ocel jako ocel a dural jako dural.

          0 0
          • michals1  

            Prostredni placka je lacina a neni problem ji pripadne pozdeji vymenit.

            Mam zkusenost s klikami FC-M542, kde jsou asi ty nejobycejnejsi duralove prevodniky, a po cca 10tis. km nenese prostredni prevodnik nejake vyraznejsi znamky opotrebeni. Pro me je to dostatecne.

            0 0
            • Vilém  

              Ja zas mam zkusenost s duralovejma prevodnikama LX a XT, pak ocelovejma Deore a 2XM. Konkretne ty 2XM mely velmi podobnou vahu jako duralove XT z te doby, a zivotnost byla desitky tkm. Osobne se mi pouziti oceloveho prevodniku zaliteho v kompozitu, tak jak to ted shimano dela, libi a myslim, ze to bude mit pozitivni vliv na zivotnost. Treba XT prevodniky byly dost tragicky.

              0 0
            • MlokCZ  

              Prostřední placka u LX, XT klik se tu řešilo v historii už mnohokrát. Výdrž katastrofická.

              Záleželo hodně na konkrétní sérii, objevovalo se i mnoho případů, kdy po 2,5tis. km šla prostřední placka do háje, já vím o konkrétním případu, kdy už po 1200km. I já jsem jednu prostřední placku zrušil s jedním řetězem, tedy po 3,5tis. km. Tohle prostě byla katastrofická výdrž. Některé série byly lepší, na jiných XT klikách už mám prostřední placku přes 5tis. km a je stále ok. 10tis. km a žádné známky opotřebení, to je pro LX/XT prostřední převodník čirá utopie, to by samozřejmě bylo zcela dostatečné.

              Uvidíme co prostřední XT 08 a novější o kolik déle vydrží. Na něm mám zatím stále málo, abych mohl hodnotit výdrž.

              0 0
              • ememem  

                vies o konkretnom pripade ked zdochla po 1200? to este ujde, ja viem o konkretnom pripade(bohuzial svojom) ked zdochla po 120. (taky trocha blativejsi maraton.....)od­vtedy mala a stredna jedine deore. este pri tej strednej by sa dalo meditovat z hladiska gramariny o xt08 ale pri malej nie je fakt co riesit. tazke ak niekto tvrdi ze ocel je out tak asi nejazdi mtb.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Těch 1200km bylo ale navíc komplet za slušných podmínek, tedy ani žádné bahno nebylo. A tohle byly konkréně LX a dotyčný už další kus nezkoušel a vzal alternativní značku.

                  0 0
                  • Blade  

                    Já se tady těm údajům fakt musím smát:) 100Km na řetězu, 1200km na kazetě, apod…:) Já točím 4XT řetězy na LX kazětě a LX klikách. Po 10KKm mají řetězy 132,8mm. Kazeta je v pohodě, na převodnících je patrný jen jedno zbroušení, který se mi povedlo o skruž kanálu :) 20KKm to dá v pohodě, dál už věštit nebudu, to ukáže čas :)

                    Jo a to rozhodně nejezdím jen za sucha a sluníčka, viz fotka v mých bajcích, prasácký převody taky nejezdím, ale převod 2–1 jezdím dost, výjimka není ani 3–3. O řetězy se starám tak, že když je potřeba namazat, tak ho zlehka otřu hadrem, lehce stříknu WD mezi články (procedura na 30s, žádný onanie s pračkama, štětěčkama, petflaškama a podobný nesmysly:)). Kazeta, převodníky a řetězy jsou tím pádem stále čistý, žádnej bordel nechytají.

                    Buď mám jenom štěstí, nebo někteří dělají něco špatně.. :)

                    0 0
                    • destr  

                      No nevim kdo nejel Bořitov, protože zapršelo ;-)

                      0 0
                      • Blade  

                        a?:)

                        0 0
                        • destr  

                          No pišeš že rozhodně nejezdiš jenom za sucha a sluníčka…

                          0 0
                          • Blade  

                            A tvrzení, že jsem nejel Bořitov, toto vyvrací?

                            0 0
                            • destr  

                              No ses vymlouval na to, že si zničíš kolo ;-) tak předpokládám, žes na to názor nezměnil.

                              0 0
                              • Blade  

                                Ne bobe, že si ho umažu ;-) Aneb, den po kompletní jarní generálce, by do toho hnusu vjel jen masochista, nebo chorobný odbahňovač :o)

                                0 0
                                • destr  

                                  Jedinečná možnost, jak zjistit, jestli generálka byla kvalitní :-D :-D

                                  0 0
                    • JSt  

                      no jo, jenze ty jezdis max 30km onanovacky :-)). 100km na jeden zatah v blate je neco jinyho, to ti fakt retazek odejde…

                      0 0
                      • Blade  

                        Zažil jsem už i delší onanovačky:) A pokud někomu odejde převodník po 1200km v „komplet slušných podmínkách“, tak je prostě něco špatně ;)

                        0 0
                        • JSt  

                          sak jo. matros na te pile. co vysly prvni xt a lx kliky s integrovanou osou, tak prostredni dekl fakt vydrzel bezne 2k km :-/.

                          0 0
                          • Blade  

                            To snad muselo být z 1mm plechu, nebo uplácaný z hovna :)

                            0 0
                    • ememem  

                      len tak pre zaujimavost – kolko vazis? skusim hadat podla fotky – 65kg? na zaklade rokmi odpozorovaneho som presvedceny o tom ze nad 80kg (co je tusimze nejaka strojarska hmotnost normocloveka, stavbraska je ina, 110*1.2 alebo take cosi) vsetko odchadza pomaly radovo rychlejsie. a zdaleka sa to netyka len bikov ale aj napr. zjazdovych lyzi a pod. 

                      0 0
                      • Blade  

                        Tak 65 jsem měl naposled tak snad ve 14ti:) Já vážím přesně co ten tvůj strojařský normočlověk ;) A jezdím poměrně silově.

                        0 0
                        • ememem  

                          no dobre tak som sa pomylil :-), ale myslel som to uplne vazne. co viem tak pri designovani stro­jarskych vyrob­kov (minimalne na sportove ucely ale myslim ze aj mimo vid. napr. vythay alebo lanovky a pod.) sa naozaj hmotnost cloveka berie 80kg resp. takisto kopa testov sa prevadza s 80kg zavazim. nejaka materialova vypoctova rezerva tam samozrejme je ale obzvlast pri strojarskych vyrobkoch kde sa predpoklada presne dielenske spracovanie resp. vyroba nijak velka nie je(na rozdiel napr. od stavbariny) a kedze litera normy je splnena tak sa nikdo velmi nezaobera tym co je za touto hranicou. takze potom ked si takmer 100kg clovek kupi z maldickej nerozvaznosti napr. chrti predstavec tak sa moze cudovat ze to nejako zbytocne moc pruzi prip. ho zohne a inemu vydrzi vecnost. pripadne prasknutie ramu alebo zvaru a pod. to sa podla mna tyka ja retazi, rafikov atd. schvalne ked si zoberies tento typ defektov o kolko castejsie sa vykytuje u ludi nad 80kg jak u tych lahsich? by ma celkom zaujimalo kolko je tu ludi okolo 90kg ktorym pri cistom mtb jazdeni typu „ked idem tak idem a podmienky neriesim“ vydrzi trebars ta retaz nejak vyrazne viac ako 1000km. samozrejme sa to tyka nie len defektov ale aj opotrebovania a unavy materialu. neber to tak ze sa chcem nejako extra hadat, len ked si zacal s tym ze das na 4 retaze a jedny pily 20kkm,  tak sa mi to proste zda divne. tak sa snazim zistit co robim spatne, zatial mi to vychadza tak ze som nejako spatne narastol… :-)

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      O řetězu a kazetách tu nebyla řeč, všechno to jsou údaje pro nekvalitní hliníkový prostřední převodník u LX a XT klik.

                      Mně vždy vše vydrželo hrozně dlouho, řetězy mi vydrží ještě výrazně déle než Tobě (nic netočím, řetěz mi vždy dá kolem 3,5tis. km). Kazety neničím v podstatě vůbec, tam jsem u dost kazet neměl možnost ani otestovat, protože není dost km na to abych ji zničil (klidně 15–20tis. km mi vydrží v pohodě, možná více).

                      Manželce řetězy a kazety vydrží ještě malinko déle.

                      A i přesto, že patříme mezi ty, kterým vše vydrží opravdu extrémně hodně, tak ty prostřední XT převodníky šly do háje hrozně rychle. Mě jeden konkrétně po 3,5tis. km (s prvním řetězem), ten její o malinko déle, tam šel v průběhu druhého řetězu (což bylo něco přes 5tis. km).

                      Tedy tohle jasně ukazuje, že ty převodníky museli stát zaprd (když všechno ostatní vydrží mnohonásobně déle).

                      A těch rychle zničených prostředních XT/LX převodníků už bylo v mojem okolí opravdu hafo. Ti samí jezdci s jinými převodníky, které jezdili dříve problémy takové nikdy neměli.

                      Ale zase tu mám třetí XT kliky, kde je střední placka po 5tis. km zcela ok, takže asi už lepší série. No a pak střední z XT 08 klik, která už je jiná, tak doufám vydrží také déle (zatím je jak nová a má najeto asi 2tis. km).

                      0 0
                    • stan.zak  

                      Zase o to častěji měníš rámy.

                      0 0
                      • Blade  

                        To sice jo, ale na rozdíl od řetězů mě to nestojí ani korunu ;)

                        0 0
          • fousek  

            No zvlast Al neni to samy jako dural ze:-)

            0 0
        • ememem  

          a co ju nahradzuje z hladiska pomeru cena/zivotnost?

          0 0
    • Pedro RB  

      A co myslíte: Bude Ultegra 2010? Dřív bejvala Ultegra rok po Duře, ale teď když se v ještě před novou Durou dělá „nová Ultegra SL“ tak mám obavy jestli se levnější alternavy skrytých bovdenů od Shimana brzo dočkáme..

      0 0
    • Marccoo  

      Vypadá to líp než SLX

      0 0
      • Martin  

        s tím bych si dovolil nesouhlasit :-)

         

        ale vypadá to moc pěkně. hlavně kliky a šaltr se hodně povedly. už to není taková hrůza jako dříve.

        0 0
        • Marccoo  

          SLX se mi fakt nelíbí,funkčně  bude asi fajn,ale na kolo bych to nedal,alespoň né kliky,už jsem je dva dny měl.

          0 0
          • Martin  

            to jsou zlá, zlá a falešná slovíčka :-D

            0 0
      • vikicek  

        Souhlasím, z SLX se mi nelíbí snad nic .. ošklivá sada :P

        0 0
        • roud  

          tos ji asi ještě neviděl naživo třeba kliky sou fakt parádní :O)

          0 0
          • Marccoo  

            když myslíš :-)

            0 0
          • vikicek  

            Viděl a rozhodně se mi 1000× líbí víc kliky XT … když přijdou lidi s tim, že šli do krámu pro XT, ale odešli s SLX, tak se mi dělá zle :D

            0 0
            • jIrI___  

              když přijdou lidi s tim, že šli do krámu pro XT, ale odešli s SLX … Můj případ :-P

              0 0
            • roud  

              Ty XT co mám na biku sou krásný ty nový sou hnus zlaty SLX

              0 0
              • vikicek  

                No vidíš a třeba ty tvoje XT se mi taky moc nelíběj :) … 100 lidí 100 chutí, buďme za to rádi :)

                0 0
            • vikicek  

              Ale myslim, že spousty lidem se ty SLXka líběj, protože je to taková jakože imitace XTR, ne? :)

              0 0
              • roud  

                to že tam maj leštěnou plochu snad neznamena že je to imitace XTR ne ? spíš bych řek že podobnejch klik který by šly pomalu ke každýmu kolu je málo…

                0 0
                • vikicek  

                  No každopádně se XTR klikám ze všech Shimano klik nejvíc blížej :) … ale abych řek pravdu, tak ani ty XTR kliky se mi moc nelíbí. Jsem asi divnej :D

                  0 0
                  • roud  

                    njn ještě pár let na BF a budou se ti líbit taky xD xD xD

                    0 0
    • vlk  

      Nic moc, jediné + bych řek, že i u přehzovek je nyní verze s Double servo pantographem.

      Jinak je to stále na stejné brdo, co se týká konstrukce. Jen design se změnil. Kdyby alespoň kliky udělali duté. Nebo kdyby u přehazovaček dali i to spodní rameno stejníé jako u xt, aby zvýšili tuhost.

      Takže já bych klidně deore i bral mimo kliky a přehazku-tedy stejný stav jako loni.

      0 0
      • JSt  

        naopak deore kliky se mi libi. prava klika je v kupe s pavoukem stejne jako xtr. dutou kliku klidne ozelim (opravdu nepoznam rozdil), ale skripajici nebo rozlisovany pavouk (ano, i to jsem uz videl) by mi vadil.

        0 0
        • vlk  

          Tak já dával LX klikám docela palbu-převodníky již měněny a pavouk drží jako nový.

          0 0
        • Radek Broz  

          Jezdil jsem je celou sezónu a nebyl nejmenší problém. Myslim, že na XC tedy musej vydržet věky;)

          0 0
          • Radek Broz  

            Teda taky LX jako tady Vlk.

            0 0
          • JSt  

            nerikam, ze se to MUSI podelat. jen je to zdroj potencialniho problemu. mne vrzal pavouk na m440 (alivko kliky s deore pilama), vim o vrzajicich xt a ten uvolnenej pavouk byl na deore ht1. takze kdyz jsem se rozhodoval mezi deore a hone padla volba na deore ;-).

            0 0
        • kycis  

          Jasne, ale jde o to ze proti stavajici konstrukci klik Deore 08 tam neni zadna zmena, klika v jednom kuse s osou, nedute kliky-proste se zmenil jen design. Navic jestlije pravda co tvrdi MTBS, ze vazi lehce pres kilo, je to posun k horsimu, ty 08 maji skoro presne kilo. Jinak jsou to za ty prachy dobry kliky, jen proste na nich neni nic novyho. (Ale to mi fakt nevadi, trosku nechapu stale se zrychlujici kolotoc inovaci, predstavovani sady2010 v unoru 2009 atd…)

          0 0
    • obda  

      Deore 2010 v únoru 2009 – to aby představili sady 2012 kolem letošních Vánoc …

      0 0
      • Airbag  

        SRAM má co dohánět To aby rychle představil modely 2011. :-)

        0 0
    • Kubiczech  

      Az na razeni to celkem ujde. Ted uz je jedno, jestli si nekdo koupi Deore, SLX nebo XT – vypada to uplne stejne, funguje priblizne stejne.

      0 0
      • Blade  

        No asi tak nějak:) Teď by ještě chtělo vědět, jaký budou hmotnostní rozdíly.

        0 0
      • vikicek  

        Myslím, že ten psychický žebříček bude u lidí nastaven pořád stejně i když to budou totožné komponenty v jiném hávu s nižší cenou a zanedbatelnou váhovou ztrátou :D .. holt když něco stanovíš jako nejprestižnější a něco jako mainstream, tak to tak bude dycky :)

        0 0
        • fousek  

          By byl docela zajimavej experimet, kdyby treba SLX udelali tezsi nez Deore, co by lidi uprednostnovali. Rek bych ze porad SLX protoze je to bytelnejsi a vic vydrzi:-)

          Proste marketing prodava.

          0 0
    • Tomcat  

      Ano vypada hezky, funkce je take vypilovana jak, ale se osvěčí ukaže cas.

      Co se tyka proprietarniho centerlocku, nazor jsem nezmenil a jen nektere prispevky mne v tom utvrzuji.

      0 0
    • indiana  

      Mně se nelíbí to nový logo, jinak to je oravdu povedená sada.

      0 0
    • Hejdik  

      Co se týká designu,tak je to znatelný posun.Změna designu u třmenů kotoučovek už byla potřeba a docela se povedla a líbí se mi taky kliky,které s šedýma převodníkama vypadají moc hezky.

      0 0
    • l-e-t-o  

      vypadá pěkně tohle Deorko. Takové pěkné hranaté :) A to se mi líbí

      0 0
    • Oakey  

      Stejně radši budu na Sramu… i když ty kliky, pokud by byly podobný SLX, bych možná zařadil do výběru až současný odejdou.

      0 0
    • rossi001  

      ja mam moskoro celou sadu deore na arturovi od r 2005 a pres 10 tisic km a vsechno je ok jak prevodnik tak kazeta akorat uz mam jiny retez a saltr ten mam xt08 bo deorko uz s eviklalo ale zazilo toho hodne

      0 0
    • Twister  

      Akorát honění designu. Vrátil bych se k STX.

      0 0
    • jecnak  

      Prihodil jsem nejaky lepsi fotky primo od Shimana + neco navic.

      0 0
      • roud  

        nvm proč ale to shimano 2300 se mi líbí na to kolik bude stát :O)

        0 0
      • jIrI___  

        Ty UST kola se mi líbí, jsem zvědavý na cenu.

        0 0
      • Jogador  

        Jen jsem pořád neviděl náby na 6.děr, jen na CL, ale na shimano kotouče s 6. dírama se moc těšim:)

        0 0
      • Hnoj  

        Kazeta 12–36? hmmm zajímavá alternativa pro dvojpřevdník vepředu, konečně možná uskutečním svuj sen o klikách RECORD na MTB :-)))

        0 0
      • zirecek  

        Čekám až se Shimano v bikových sadách vrátí ke stříbrné. Černé kombinace se mi nelíbí. Tedy XTR 2010–11 stříbrné na 10s? :-)

        0 0
    • jecnak  

      Tak uz je i nová Ultegra 2010.

      0 0
    • přejetá_veverka  

      pěkný to maj – jsem zvědavej na XT řadu – hlavně kliky 8)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.