• Woko_O

    Zdar

    Trochu zvláštní dotaz, ale třeba to tak někdo má, nebo to někdo z vás zkusil, i když je tady asi víc silničkářů a trailistů.

    Mám endurko, Norco Range, zdvihy 180mm předek, 160mm zadek s pružinou. Jezdím se převážně bavit do parků. Že bych si někdy jen tak vyjel, to moc ne. Nebo spíš hodně málo, když mě někdo vytáhne, nebo to je v rámci nějaké vyjížďky (moc mě to nebaví). Ted jsem byl teda v Rakousku v Saalbachu a kolem Glockneru, kde jsem si můj zájem potvrdil (hlavně při nadávání když sem šlapal do kopce jak idiot).

    Mám svoje kolo rád, i když mě ted občas něco pozlobí, takže bych si ho rád nechal. I pro případ že bych se někdy chtěl jen projet. Možná bych jen udělal pár úprav. Jelikož jsou ale moje zájmy jasné, hraju si s myšlenkou že bych pořídil jako druhý kolo Downhillový. Nikdy jsem takový kolo nejel. Nevím jaký to je, jak se ovládá, jestli by mi to sedělo. Určitě to není tak, že bych jezdil nějakou kudlu, to vůbec. Zlepšovat se samozřejmě chci a když to situace dovolí, tak bych chtěl objíždět parky jak v ČR, tak v zahraničí. Downhillový kola se mi samozřejmě líbí. To jak vzhledově, tak technikou (jsou blízko kroskám a to mám rád)

    Každopádně nevím jestli to není jen hodně blízko enduru s jinou vidlicí a tudíž by to bylo jen nepatrné, převážně vzhledové zlepšení. Jasně. To, že se dělají tato kola má svůj důvod, jinak by borci jezdili downhill závody na enduru, ale to jsou trochu jiný palby než vyvíjim já.

    Nemáte někdo podobnou zkušenost, případně vlastníte podobný combo?

    0 0
    • mr.antik  

      Myslim že je to rozumná volba pokud rád jezdíš na lanovce. Endurko mužeš naopak odlehčit víc na trail, a nenadřeš se na něm pak tolik.

      0 0
    • Mr.Duck  

      Rozdíl mezi moderním En a DH je pořád docela velký. Na obou sjedeš všechno ale DH je často mnohem rychlejší I v ne úplně extrémním terénu. Jestli zábavnější, to si musíš zkusit. Přijde mi že dh je mnohem větší nálož na tělo, ale zase hodně snese a pravděpodobně tě dost zrychlí.

      0 0
      • Woko_O  

        Jasně chápu. Já mam model 2019 a relativně aktuální komponenty a DH kolo bych chtěl něco ve stylu Commencal Furious s 27,5" koláčema (jsem malej a na 29" se necejtim dobře) a cenově něco kolem 100k. Taky třeba 2020 nebo 21 model (koupil bych ho až na dalši sezonu. Nálož na tělo beru. Jednim u důvodu proč mě to baví je ta fyzická naročnost.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Je to trochu od tématu ale myslím že fyzická náročnost je dost podobná. Teda podle toho co jezdíš, ale já to vnímám tak že ta nálož je větší spíš ve smyslu námahy vazů a toho že bolí tělo spíš než že by to byl náročnější workout. Jen jsou tam prudší silnější nárazy, a asi tam hraje větší roli horní část těla ve srovnání s EN kde občas nemusíš brzdit dýl než pár vteřin tak si ramena trochu odpočinou.

          Tak jako tak je DH super a všechno ostatní je podle mě jen trénink na DH, ale i enduro je o dost jiný sport, baví mě vzít do bike parku oboje!

          0 0
          • Woko_O  

            Chápu. Stejně už sem dojebanej z 20 let hokeje, tak nějaký kolo už to moc nezhorší.

            Právě jsem si řikal že bych někdy zkusil Enduro závody, ale mě prostě nebaví zbytečně šlapat. Chápu že je to udělaný rally stylem, je to zajímavý ale když teď koukám na záběry z Les Gets z DH závodů, tak si řikám, že je to srdíčku mnohem blíž.

            0 0
    • Pedro404  

      Mám 12 let starý DH a v rychlym bordelu je nesrovnatelně pohodlnější než enduro, protože prostě butylový pláště, pružinovej tlumič a velká vidle. Je možný, že nějaký nový Lyriky nebo Zeby budou stejně pohodlný jako starej Boxxer a teoreticky na enduru můžeš mít jak butyly, tak pružinovej tlumič, ale spíš vídám nějakej kompromis směrem ke šlapavosti se vzduchovym tlumičem a lehčíma gumama, což v čistym sjezdu vnímám jako otravnej handicap. A než to všechno nakoupit a přehazovat na enduro, když jedeš do parku, tak je příjemnější koupit starýho sjezďáka, kterej bude furt připravenej.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Upřímně si nemyslím že je to o vzduchovým tlumiči nebo butylu.

        Vozím na EN I DH srovnatelné díly – cushcore, butyl, 4p shimano brzdy (Saint vs xt). Tlumiče CCDBA vs TTX22 sotva poznám co chodí líp, ale tuhost vidlice jak se chová rám udělá největší rozdíl. Bandit třeba chodí hodně podobně jako moje Demo skrz většinu zdvihu v tom co jezdím , tuhý je dost, ale i když na něm letím třeba Afternoon delight a připadám si že jedu jak Sám Hill, tak to pak projedu na DH tak nějak průměrně a stejně jsem pokaždé o dost rychlejší.

        Ale výsledek je stejnej co říkáš, lepší prostě mít sjezďáka..

        0 0
        • Pedro404  

          Ty vozíš na enduro plnotučnej butyl?

          Mně čistě selskym rozumem příde, že když bych vzal enduro s podobnou geo jako Blindside a osadil ho stejnejma komponentama, tak by se to mělo chovat podobně, ale nemám prachy na to, abych to zkoušel, a nedává to smysl:)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Jo DH casing. Vzadu teda jak kdy ale s CC to není tak kritické. Nicméně kola vč. gum mám téměř stejné, na DH dokonce o něco lehčí ráfky. Hodně udělá třeba ta tuhost vidlice kde jsem moc nepoznal rozdíl nebo že by Lyrik byl měkký.. Pak jsem nasadil Zeb a je to určitě blíž DH, ale pořád to není to samé celkově.

            0 0
          • Breakpain  

            A neni sam ;). Mam identicky setup DH i Enduro. Lisi se to zdvihy a trosku geo. Presto je mi prijemnejsi na blbnuti do BP (dh lajny i poskakovani) prijemnejsi DH kolo. Pokud muzu mit dve takova kola, urcite do BP DH kolo. Chtel jsem to sjednotit na 1 kolo – enduro, ale pocitove, dokud to nebude problem, DH kolo bude.

            Ja ro beru tak, ze mam DH do parku a slapve DH na mistni jezdeni. Kdybych na tom najizdel km, tak to upravim, ale je to jen na jizdu z kopce. Na slapani mam silnicku.

            0 0
            • Woko_O  

              A nezkoušel si někdy freeride kolo? Docela mě i zaujalo. Třeba jako Propain Spindrift se 190mm Zebem a 180mm deluxe coil už mi to přijde hodně blízko DHčku ale asi to bude pořád trochu jiny geometrií, stejně jako převody atd.

              0 0
              • Breakpain  

                Hele, vzdycky tam je rozdil. Pokud mas prostory a penize na 2 kola, mej DH oddelene. Pokud Te to limituje zvladnes to na jednom kole, asi tak ;).

                FR kolo je obvykle kratsi, coz mi nesedi, nevim, jak je to ted. Ale 180/170 bylo sjezdaku blizko, ale proste ten sjezdak je trosku jiny. Nevim jak to popsat, ale je to takove prijemnejsi, vic me to bavi.

                Nicmene, jakmile budou problem finance, DH mizi a zustane super enduro na vse ;). Ale uprimne, pokud budou trable finance, tak mizi DH a tim i BP jezdeni .. ;).

                0 0
                • Woko_O  

                  Takhle. Teď na něj peníze mám a předpokládám, že ještě do další sezony něco našetřím. Pořad se ale chci hejbat někde kolem 100k max. Ten prostor v bytě už bude trochu větší problém, ale to bych snad nějak dal. A jinak jak řikáš. Až peníze dojdou, tak stejně bude všechno jedno, protože nebudou ani parky. Samozřejmě by se mi hodilo i pár věcí do bydlení, ale priority… :)

                  0 0
    • david25  

      Tak si ho nekde v parku pujc. Obrazis parky a vlastni zkusenost k nezaplaceni. Tech par stovek te nezabije ne? Ani si to nemusis pucovat na cely den.

      0 0
      • Woko_O  

        Jo, určitě to mám v plánu. Akorát někdy ti nemusí sedět právě nastavení komponent přimo tak jak by si chtěl. A kolikrát jsou to vylítaný kola. Ale chápu. Alespoň dostat nějakej vjem DH kola.

        0 0
        • david25  

          skoda ze si to nehecl na zacatku sezony. To by mely mit aspon po nejakem servise. Ale jak pises aspon neco si z toho vezmes.

          0 0
    • Woko_O  

      Zúžil jsem výběr na tři bajky. Ve směs jsou to všechno stejný specifikace a „základ“ v DH. Vybíral bych mezi Commencal Furious 2021, YT Tues Base 2021, Propain Rage. Všechno je kolem 3,5–4K Euro. Chtěl bych spíš 27,5", protože sem prcek a líp se mi to ovládá. Propain je mullet, ale zase v karbonu (váhově víceméně stejný), lepší brzdy (nemám rád SRAM brzdy). Nejblíž a nejvíc se mi libí YT Tues. Brzdy bych zahodil, je to teda hliník, tlumič Vivid místo Deluxe. Commencal víceméně stejný kolo, ale nelíbí se mi tolik vzhledově

      Máte někdo zkušenosti?

      Trochu je zvláštní že to nestojí zas takovou mrdu, i když chápu že je to jen entry level, ale komponenty na blbnutí mi přijdou v cajku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.