Měl bych dotaz, co si myslíte, že je na tomto kole vyloženě špatné a co bych měl vyměnit?
Měl bych dotaz, co si myslíte, že je na tomto kole vyloženě špatné a co bych měl vyměnit?
radši si nic nemyslím, byla by to škoda myšlenek, neměn nic a jezdi
souhlas s tim nemen nic a jezdi uz to mas, tak maximalne vymen dusi az bude jak reseto a brzdny spalky az budou uplne obrzdeny.
Je to špičkový kolo proč chceš něco měnit ? ? ? Navíc má úžasnou prostupnost terénem…
no, vida, zase stejnej provokatér jako včera.
Pokud mi nechceš poradit, tak sem radši nepiš prosim tě, děkuju.
Bavil jsem se s trenérem a on říkal, že opravdu dominator zkrachoval a že prý to nejsou zas tak dobrá kola.
On sám mi doporučil, že jezdí jedině na kolec Author, že to je v horských kolech stálá špička na trhu, sám má prý říkal Traktion a hlavní rozdíl bude prý ve funkční vidlici, myslíte teda, že by šla vyměnit nějak ta vidlice?
nejlepší bude koupit celý nový kolo do toho dominatora nemá cenu dávat ani korunu…
Hmm trenér, předpokládám, že hokejovej, když má ve věcech tak jasno, a ví, co je stálá špička. A víš, že i ten špičkový Author dělá ty úplně ničemný 29" biky, co vlastně ani nejsou pravý horský kola???
Kola Author nejsou stálá špička na trhu, Traction má hodně mizernou vidlici RST Gila…
Trenér je…
Hele, ser na to co ti kdo natlačí do hlavy, naslouchej, vnímej, srovnávej a udělej si časem vlastní názor. Jsem přesvědčen, že po půl roce vnímání technických informací zde na B-F se budeš stydět, cos tu před půl rokem cpal za kraviny o supermarketovém sráči typu Olpran respektive Dominátor…
you're dead man walking
to neni mozny, ja si myslim ze si z nas tak trosku utahujes:)
Tohle jsem včera nějak přehlíd… No tyvole, to fakt už nemůžeš myslet vážně. Traction sám jezdim a v sérii to je slušný turistický kolo s velmi podprůměrnou vidlicí. Ten rám samotnej rozhodně neni žádnej zázrak a mluvit o něm jako o špičce? Tak to ani náhodou. Na letošní sezónu už mám doma Treka a to je jiná liga, samozřejmě i cenově :-).
Lol :-D.
Ale že se ptáš tak smířlivě, tak hlavně asi vidlici, nějakej Epicon by byl tak odpovídající kolu. Pokud jsi těch 5000km fakt nic neměnil, tak nejspíš komplet pohon, takže řetěz, kazetu, převodníky, v týhle cenový kategorii rovnou celý kliky (všechno Deore) a komplet lanka s bowdenama. Nicméně podle mě se tady nevyplatí moc investovat, takže bych radši šetřil na nový kolo, ta přestavba se u takhle levnýho kola hrubě nevyplatí.
a jaký kolo byste mi teda doporučili tak za těch 20 tisíc, že bych si ho přál k narozeninám třeba.
A myslíte že to starý bych mohl pak pordat třeba aspoň za 8, 9 tisíc?
starý neprodáš za moc :O( nikdo kdo tomu rozumí ho nekoupí…
na Aukru prodáš všechno ;-)
Ale nějaký hokejista by to třeba vzal…
Proč 29", když za tu cenu může mít líp vybavenou 26"?
To ani zadarmo a nechme toho.
Dobrá, když reaguješ takhle v klidu, opravím se .-) http://www.kursport.cz/…v-gt-zdarma/
to je docela hezký, ale nechápu proč to nemá šlapky, tam musejí být nějaké speciální nasazovací?
Ze ty si z nas delas tak trochu rekl bych ze jako skoro i prdel ?
:-)
omlouvám se, ale fakt nevim.
a věk v profilu máš správně vyplněnej?
pedály se z výroby na lepší kola nedávaj protože se předpokládá že každej jezdec bude dávat přednost něčemu jinýmu a že si tam zkrátka bude chtít dát to na co je zvyklej.
nojo, ale jestli se v kolách moc nevyzná, tak to nemůže vědět ;-)
proto mu to taky píšu:)
Ty má šotázky jak Wojtek v 8 letech :O)))
Většina slušnější kol se prodává bez pedálů, aby je pak nemusel každý hned měnit za jiné, protože každý si tam dá něco jiného.
A když tam pedály jsou, tak skoro vždy 520tky, aby se ušetřilo (ne že by 520tky byly špatné).
Já měl skoro vždy smůlu a většinu kol s pedály a jeden čas jsem tu měl sbírku 520tek a nevěděl co s nima :-)
no ještě aby, bych si pro Tebe došel!
A co je tohle?? Pedály Shimano PDM – 520 ,jen na fotce nejsou
pedály u dražších kol nebývají, koupíš buď nášlapy, nebo prozatím postačí i obyčejný platformy ;-)
ajo, tak se dívám že k tomu dostaneš nášlapy… :-)
platformy jsou co?
Takže bych si tam mohl nechat v servisu přehodit šlapky z původního kola třeba?
platformy sou normální volný pedály, akorát dělaný na horský kola, takže ty levnější většinou mají nějaký výstupky který drží nohu, ty dražší už mají kovový piny, který tu nohu chytnou a nepustí ;-) třeba tydle
ajo, blbej odkaz :-) tydle sem myslel
pokud si vyhradíš cca 2 tisíce stranou, kup nášlapný pedály pd-m520 a nějaký tretry, pokud nejsi cyklo-pěší turista, tak třeba Time MXT. Budeš dvakrát tak dobrej cyklista než dřív (:D fakt kup to
tohle bych mu necpal…z toho co sem pochopil tak chce aby mu to kolo slušně jelo, tzn nějaký XC, tohle GT je spíš All-mountain ;-)
Nojo, měl by trochu blíž specifikovat, co vlastně chce(je-li toho schopen), ale když dává na chatě ty skály…
jo, no, těch skal sem si všiml až potom…ve vedlejší vlákně se tvářil jako zarytej XCčkař ;-)
S těma skálama kecá. Na to nemá vybavení
kurnik to by mě zajímalo jak dlouho tady vydrží vidla sílu brzd :-)
Hele, a myslíš, že ty brzdy jsou tam na brždění??? :-)
logika velí očekávat že jo :-)
No počkej, to by potom logika velela, že tohle je kolo, a je to určený na ježdění :-) A navíc v kategorii horská kola :-)
to samozřejmě velí. akorát už neříká, jak moc velká ***** to je a jak rychle se vysere :-)
Při downhillu brzdit? Nenech se vysmát :O)
je to tam jen na splnění požadavků legislativy.
Cca 24tis. včetně poštovného:
http://www.bike-discount.de/…dseason.html?…
Akorát je potřeba počítat, že Radony jsou kratší. Takže pokud nesedí kratší rámy, tak nebrat.
To tvoje starý stojí tak 8 když je nový. Když je ve výprodeji, tak kolem 6. Takže nečekej, že ti za něj nědo dá 3, navíc když uvážím v jakém asi bude stavu, kdyžs do něj během 4 tis. km nešáhl, co se údržby týká. Takže můžeš chtít 2. A ten komu bys ho chtěl střelit za 2 na jízdu do práce/hospody tě pošle k šípku – může mít za 1900 Kč Olprana novýho, který mu na toto poslouží.
vidím to podobně těžko prodejné nebo max za cenu za kterou už se to nevyplatí prodávat a je lepší to nechat na ježdění do obcodu, hospody atd.
zkus obejít pár cykloprodejen ve městě a odzkoušej si co Tobě bude vyhovovat, jinak dominatora si nech jako zimáka a do sr*ček
Já bych vyměnil následující:
Nejsem si ale jistej, jestli se to jednotlivě vyplatí měnit :-)
Vtipné, díky.
to ale opravdu není vtip, pokud bys chtěl to kolo dostat na nějakou rozumnou uroveň tohle by tě opravdu čekalo, takže ho nech a jezdi nebo vyměn komplet.
Přesně jak psal kubad, vtip byla tak maximálně ta poslední věta, jinak jsem to myslel zcela vážně. A nemyslím to vůbec tak, že bys měl hned vzít kolo třeba za 50tis.
Kolo bych nechal dojezdit a pak koupil něco kolem 25tis., za takové prachy seženeš už velmi slušné HT třeba s Rebou.
Vyměnil bych ještě pár věcí – namátkou představec, bovdeny… Jinak si myslim, že je to špička.
tuhle plečku si nech na ježdění do koloniálu a pro pořádný hrocení si našetři na nějakej lepší stroj.
ne, nechci se tě dotknout ale prostě si myslim že nějak investovat do tohoto nemá valný smysl.
hehe, myslím, že to co na tom kole sedí a drží řidítka :)) sory, ale nabízelo se to.
Jinak, taky myslím, že lepší vyměnit celý kolo.
Pokud nejsi s něčím nespokojen na svém kole, tak jezdi. Po tom, co jsem pročetl to vlákno o 29, tak se mi zdá, že jsi s ním spokojen a stojíš si za tím. Tady se ale rychle nakazíš potřebou mít lepší.
jj, toho si ber za příklad bass.to-to-tome!
kdyžtak bych zvážíl třeba ještě tohodle Pellse
Za 16 000 Kč je na něm špatně úplně všechno. Za 10 000 se dá sehnat bike ze (před)loňské kolekce postavený na Deore, takže snad chápeš, že alivko za 16tku je fakt úlet jaký B-F snad ještě nezažilo.
Jinak Hašek taky jezdí na Dominátorovi takže neřeš a jezdi. Nemá cenu do toho kola vrážet prachy. Na 2000 Km ročně co jezdíš poslouží. Já dám kolem 6000 a taky nemám kolo žádnou hitparádu, ale zárověn je to dostačující standard.
a to deore je teda lepší než alivo? Kamrád mi právě říkal, že to je přesně naopak, to teda kecal? Říkal, že alivio už je profi řada.
Kamarád se jmenuje Šustík ?
Ne, jeho jméno tady ale nehodlám psát.
tak to pěkně kecal :-) je (u shimana) Acera, Alivio, Deore, SLX, XT, XTR
a ještě Altus jsi vynechal :) to je uplně TOP
dobře, děkuju.
jo kecal, pořádí od nejlepšího k nejhoršímu
XTR
Deore XT
SLX
deore
ALivio
Acera
altus
SIS nakonec :O)
A mezitim jeste ruzny C050 ap.
mozek? kdes ho nechal?
????
Kazdej se obcas napije…
Presne to me taky napadlo, kdyz sem videl pocet a smysl tech vecernich prispevku :-D
tak já se večer napiju a třeba pochopím
sem se nějak zamyslel (:D omlouvám se
divím se, že si někteří nestojí za toudle řadou:
Sram….dlouho nic…XTR, XT,SLX :-DDD
Tak za tim si ja stojim, na nejvic jezdenym kole mivam od SH jen XT kazetu, ta je holt dobra, to se musi uznat :)
časem taky překopu do Sramu,ale dojezdím shimano, dokud „slouží“
ja mám od sramu vidlicu a brzdy, tie sú fajn. radenie som mal sram gripshit mrx a to bola dosť *****, zlaté alivko…8o)
pas vedle pasti
tak nejdřív se v jednom vlákně dovím, že všechno na čem je napsaný Pells je špatný a brzo mi to praskne a teď zjistím, že i zbytek je vlastně šit.
ještě že aspon ta XT kazeta to ustála :-)
jak říkám, past vedle pasti :-)
Dovolil bych si prihrat do poradi sad od nejlepsiho k nejhorsimu:
SRAM……XTR; XT; SLX atd…
Jinak jezdi na cem se da a co ted jezdis ! Ja jsem spoustu kkm najezdil na ocelaku a Acere. Az te to zacne omezovat, poznas a zmenis za neco lepsiho.
Jinak jestli si z nas delas pr…; zhyn v ohni pekelnem a propadni se se svym bajkem nekam do pr…
Kamarád tě zřejmě vodil za nos jak my tebe včera :O)
C050
Altus
Alivio
Acera
Deore
Deore SLX (LX)
Deore XT
XTR
od nejlevnější po nejdražší, první 7st., další 3 osmikvalty, od deore po XTR 9 rychlostní
Nechci Ti do toho kecat, ale Acera je pod Aliviem.
jj omlouvám se za překlep
nový Alivio je už také 9 rychlostní
Alivio je profi řada? Kamarád je evidentně znalec, koukám, že když jsem vyměňoval Deorko za XTčko, tak jsem v tý výměně šel špatnym směrem… Teď vážně, všechno pod Aliviem beru jako hračky, Alivio a Deore za turistický, SLX za dost slušnou funkci za hodně pěknou cenu, XT jako kompromis bezproblémovýho závodního nasazení ještě za přijatelnou cenu, XTR jako loženě závodní s odpovídající cenou. Za 20 tisíc už by se podle mě dalo po sezóně uvažovat o nějakym kombu Deore/SLX a slušnější vidle.
podle mě to nemá na 2500/rok smysl kupovat bike „ideální“ poměr cena/kvalita. Za dvacku už je docela slušný žihadlo, to on nevyužije možná na rozdíl od Tebe. Ale když může podojit papínka tak proč ne?
nárust ceny XT vs XTR ovšem neodpovídá přidané hodnotě. Víc jak dvě třetiny jsou image
tudiz tou druhou vetou zcela popiras prvni ;-)
pokud si to pořizuješ na image tak ano.
To nedokážu posoudit, myslel jsem s odpovídající cenou závodní řadě, ne přidaný funkční hodnotě.
Já se divím že tady ještě reagujete. Buď si někdo očividně dělá prdel nebo to snad není možný.. Ve 24ti…
máš asi nějaký problém, viď, tak sem prosím radši nepiš, děkuju.
Já ne, promiň..
Ty máš taky štěstí že si z Brna, jinak bych si pro Tebe dojel! (:D
kdo se o to nezajímá, tak tomu nemusí rozumět jako zarytí cyklisti ;)
tak konkrétně v tomhle vlákně se na to už dě celkem „technicky“, tak se nediv že občas neví co je co…by mě zajímalo jak by se na to tvářil nějakej tvůj kamarád kterej ví o kolech prd ;-)
nevím, ale když nevím tak mlčím a nebo si to zjistím a ne bojovat za závodní alivio sadu :)
přečti si to po sobě
mno já jsem třeba zjistil že jsem uplnej břídil – prodat takovýhle kolo za 16tis natěšenýmu klukovi ty jo to já bych nemoh. To je vlastně možná důvod proč já se prodejem kol nikdy živit nebudu – ani na slanou vodu hehe :-)
OK, děkuju za rady těm co se snažili, řeknu tátovi a půjdem se až budu mít narozeniny podívat do obchodu po nějakým jiným kole, tak kolem těch 20 tisíc, ježdění mě pořád víc baví, tak chci mít dobré kolo. Už vím teda, že dominatora ne.
a vážně je ti 24?
Já osobně tomu nevěřím :)
Já taky ne. To fakt není možný toto… Normálně zírám.
Nic ve zlém, ale ve 24 letech by sis měl, při nejmenším, svoje koníčky financovat sám.
no, asi má bohatýho tatíčka a když se oslík otřásá, kdo by nebral :)
Nebo kup terénní motorku nebo čtyřkolku. Na ježdění po lese je to lepší a navíc nemusíš šlapat. Já si z jara taky budu dělat papíry na mašinu.
Kdyžtak si pohledej info, řešilo se to tu… :O)
Doporučuju nedělat, já si je udělal před 3 lety a pak jsem celej rok skoro nevyjel na kole :) Vyřešil jsem to prodejí motorky a začal jsem zase jezdit na kole :)
No nad tím sem taky přemýšlel. Že mě to začne bavit a to by nebylo dobře :O)
Protože když to porovnám s autem, tak to mě nebaví vůbec. Prostě pokud to jde, nechávám řídit druhé, protože při řízení zdechám nudou (asi sem nějaký exot). No a přemýšlel sem, že motorka bude zábavnější, ale možná ne zas tolik co na kole, kde si tu přírodu člověk vychutná mnohem víc. Dřív sem drandil tak kolem 13–15 let na fichtlovi a kejvačce (po poli). Pak mě to jaksi přešlo a teď mě to láká znovu. Ale jak říkám, kolo je na vyčištění květáku po celodenním zápřahu ideální.
ono i na tý motorce si vyčistíš hlavu, má to právě něco do sebe, je to o něčem jiným než ježdění na kole, člověk zas může podnikat výlety mnohem dál než na kole a já jak stárnu tak jsem čím dál pohodlnější a většinou to vyhrála ta motorka :)
Oproti autu je to uplně o něčem jiným, v autě čím dýl jezdím, mě to taky už tak nebaví a radši se nechám vozit :)
Ale tak ten řidíčák se ti nikdy neztratí viď, třeba si pak v 70ti můžem koupit harleje a jezdit pro důchod :))
jn… tak v 60, kdy je člověk ještě jakžtakž schopný, vybrat celoživotní úspory, prodat veškerý majetek, koupit H&D, nechat si narůst dlouhé vlasy a vousy a vydat se na cestu po světě, přežívat po hotelích, píchat bez strachu z HIV, až dojdou prachy, tak zkusit získat půjčku a až přijde na splácení, tak to v nejlepším nabořit v 150tce do mostního pilíře. Protože sem přemýšlel, že při větším stáří stejně život stojí za **** – než slintat zírajíc mezi 4ma stěnama na TV a otravovat své okolí svou přítomností.
sakra, to je krásná vize
to jo! škoda, že u člověka započíná v tom věku senilita a děti ho uplně voškubou :)
Děti je nutné zavčas prodat na orgány… :O)
Správná volba :-)). A největší mástři na H&D si z těch dětí ušijí kožené oblečení na motorku :-D.
jooooo. to je postup
LOL tak teď slzím smíchy, to mi nedělej :O))
třeba zbude aj na bubínek k táboráku :O)
:D :D hehe, padám ze židle :)
Mohl bys o tom prubezne blogovat, abysme videli jak to jde a pripadne to udelali lip nez ty :)
Parádní nápad sakra!
na Tebe by ta výše zmíněná otázka, „kolik Ti je?“ seděla jak prdel na hrnec
mohol by si si tu prečítať nejaké vlákna. bike za plusmínus dvacku sa tu rieši furt.
jestli můžu poradit, dojezdi Dominatora, dokud drží a pak kup nový kolo.
Pokud chceš ale investovat do novýho 20k, najdi si někde ve slevě kolo komplet na sadě Deore nebo (SLX)LX kolem 15k a zbytek investuj do lepší vidlice, protože v týhle cenový relaci bývý největší slabina kol vidlice. Ohledně výběru ti tady určitě spousta lidí poradí, jen to chce s obou stran trochu slušnosti a respektu:-)
Co resis ? Sice te tady par ‚odborniku‘ a provokateru shazuje tvy kolo ale jinak se ti na nem jezdi porad stejne ne ? Jestli nejsi pozer tak se na ty jejich kecy vy*** ;)
A jestli si budes kupovat novy tak si nech poradit rovnou a nezacinej oklikama :D
zkus obejít pár cykloprodejen ve městě a odzkoušej si co Tobě bude vyhovovat a jestli ten rozdíl oproti dominatorovi bude stát za to. Pokud ano dominatora si nech jako zimáka a do sr*ček nebo do hospody + bych si vyhradil cca 2 tisíce stranou, kup nášlapný pedály pd-m520 místo těch plastů a nějaký tretry, pokud nejsi cyklo-pěší turista, tak třeba Time MXT. Budeš dvakrát tak dobrej cyklista než dřív (:D fakt kup to. Asi málokdo tady je se svým bajkem tak spokojenej jako ty tak ať Ti to vydrží (:D
Osobně znám borce, co na tomhle kole vyhrál kategorii na TransBrdech.